אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #6077 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 6077   
Mאור
גולש אורח
יום ששי כ''ו באב תשס''ז    19:54   10.08.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

לחמורי הליכוד אין אלוהים  

 
   לחמורי הליכוד אין אלוהים

פייגלין ואנשיו רואים באנשי הליכוד את החמורים עליהם ירכבו עם בשורתם המשיחית. לא תודה

ד"ר גבי אביטל
פורסם: 10.08.07, 11:42

האגדה מספרת שלפני למעלה משלושים שנה, הציע ד"ר ישראל אלדד לאמץ את 'תוכנית אלון'. בתוכנית היו כלולות פשרות טריטוריאליות ביש"ע ובסיני. חנן פורת כעס, והלה השיב: "שייב נפל מן הסולם". רוצה לומר, אלדד נפל על הראש. למי שאינו בקי בדברים, ישראל אלדד היה העורך של כתב העת "הסולם" משנותיה הראשונות של המדינה והיה אחד מעשרות אנשי רוח וסופרים שהקימו את תנועת ארץ ישראל השלמה לאחר מלחמת ששת הימים. לו ידעו מתנגדיה של התוכנית מקרב ראשי יש"ע בימים ההם מה יוותר מכל יש"ע וסיני, היו ממהרים לאמצה אל לבם.

נזכרתי באגדה כאשר ראיתי את מודעת הבחירות של משה פייגלין לקראת הבחירות לראשות תנועת הליכוד, "רק פייגלין ינצח את ברק" כי "יש לו א-לוהים". שם מוסבר מדוע הליכוד איבד מכוחו כל אימת שנעשה מעשה נסיגה מארץ ישראל, שם גם נמשכת התקפתו מזה שנים על בנימין נתניהו, הרבה יותר מאשר שרון, אולמרט או ביילין ופרס. העובדות, מציין משה, הן שכל פעם שהליכוד ביצע 'עבירה', הציבור נתן לו כרטיס אדום או לפחות צהוב. לכאורה היינו אמורים לקבל נסיקה במנדטים בקרב מפלגות מימין לליכוד, אך הפלא הוא שדווקא השמאל נהנה מן ההפקר.

פייגלין מאשים בין השאר את יצחק שמיר באובדן השלטון ב-92' עקב נסיעתו למדריד. אלא שמי שדאגו להפיל את הליכוד וממשלתו ולהקדמת הבחירות היו חנן פורת וחבריו לדעה. אלה שנזדעזעו עד אימה מתוכנית אלון, מפילים את שמיר על ועידה בה ננאם אחד הנאומים הציוניים, הלאומיים והדתיים שהיו אי-פעם. שמיר הוכיח עד כמה הערבים סרבנים, ולמצער, גם כמה חנן פורת ופייגלין לא מבינים בפוליטיקה שיש בה גם פינות מעוגלות. קיבלנו את רבין, פרס, שריד, ביילין ואת אוסלו.

והשאר אינה היסטוריה. האיוולת נמשכת. ובשנת 99' מוגש השלטון לתנועת העבודה. היא קמה מהקרשים כמו בשנת 92'. למרות מחיקתו של הסכם אוסלו דרך הסכם וואי וחברון, למרות מחיקת הטרור עד כדי כך שכוכבת התשדירים בבחירות ההם היתה הזקנה מבית החולים בנהרייה. ברק בשלטון בזכות חנן פורת מהאגדה ההיא, ופייגלין, שרוצה ליצור אגדות נוספות. בריחת לבנון ומלחמת הר-הבית נזקפים לחובת ברק, זה ברור, יש לשאול מי האשם הנוסף?

וזה לא תם. 'מנהיגות יהודית' בראשותו של משה פייגלין, מוקמת בימים ההם אחרי ששרון נבחר בבחירות בזק. הכתובת היתה על הקיר. אבל בני אלון, משה פייגלין ואחרים מעדיפים לתקוף את נתניהו. פייגלין סובר שהליכוד התרסק בגלל נתניהו אחרי ההתנתקות, אלא שהעובדות אחרות. הליכוד היא התנועה היחידה שהתפרקה לשניים עקב אידיאולוגיה. למרות ההתנתקות, 'קדימה' והעבודה מקבלות יותר מכל הימין ביחד, אז מה קורה פה? שכר? עונש?

תנו להיות ליכודניקים

ועכשיו, ימים אחדים לפני הבחירות לראשות הליכוד, ההנחה הרווחת היא שככל שיגיעו לקלפיות פחות מצביעים, משקלו היחסי של משה פייגלין יעלה וכך יוצג הליכוד כ'תנועה משיחית קיצונית', והשלטון ייפול לידי אהוד ברק/אולמרט כפרי בשל. האם הנחה זו לא ברורה למשה פייגלין, ראש חטיבת מנהיגות יהודית בליכוד? והאם שוב האיוולת נמשכת?

"אני לא בטוח שיש מים בבריכה של הליכוד. ואם יש הם רדודים ומעופשים. אולי הקב"ה מתרגל אותנו בקטן לפני המשימה הגדולה. זה מסוכן – לא ברור כמה מים יש שם. זה מטונף, אבל נכון לעכשיו שם אפשר לקפוץ", אומר פייגלין. במילים אחרות, קבוצת מנהיגות יהודית אינה חפצה בליכוד כי-אם בפלטפורמה להגיע לשלטון לאחר שהבינו שאין דרך אחרת. קבוצת מנהיגות הצהירו לא אחת כי דרכם תהיה שונה ללא שחיתות, 'לתקן עולם במלכות שדי', שהרי אנחנו נבערים מדת וגם מדעת.

מעשיהם בתוך הליכוד מוכיחים את ההיפך הגמור. החל מניהול חטיבה עצמאית עם בעלי תפקידים ושכר, דילים ותמיכה ביריבים אידיאולוגים (אולמרט, בר-און ושרון), התנגדות לשותפים אידיאולוגים (לנדאו, ריבלין ואחרים), ובסופו של דבר גם לא להצביע לליכוד.

עיקר העיקרים בטענתי נגד אנשי מנהיגות יהודית הוא הרעיון המתנשא, השחצני והמסוכן שלהם: אנחנו, המנהיגות היהודית, האמונית, יש לנו אלוהים, אנחנו יודעים מהו המוסר, מהי הקהילייה, ואנחנו בסך הכול מחפשים פלטפורמה, אפילו ישנה, העיקר שנרכב עליה, נהיה המשיחים, אחרי הכול, החמורים נמצאים בשפע בתנועת הליכוד.

לכן, לפני שמשה פייגלין יתקן את העולם, מן הראוי לבדוק היטב את משנתו ודרכו. מוטב גם לא להתנבא "ביבי לא יהיה ראש ממשלה", שהרי לפני שנתיים הוא התנבא שההתנתקות לא תתרחש. לפני ששואלים מה ההבדל בין ביבי לברק, אולי שישאלו מה ההבדל בין פייגלין למולדת/איחוד לאומי? עד אז, תנו לנו להיות ליכודניקים פשוטים וחמורים ללא אלוהים וללא משיח.

הכותב משובץ במקום ה-16 ברשימת הליכוד לכנסת הנוכחית ומרצה באקדמיה לטייס של חיל האוויר ובטכניון

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3435640,00.html




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  פייגלין הוא שרלטן אנטידמוקרט וקיצוני, שהצטרף לליכוד רק בשביל שררה גלובוס 11.08.07 01:53 1
     מזכיר לי איך המערך הריץ את מיצנע בזמנו.. אחרי כמה ימים madboy 11.08.07 16:04 2
  יפה BurningBush 11.08.07 22:18 3

       
גלובוס
גולש אורח
יום שבת כ''ז באב תשס''ז    01:53   11.08.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. פייגלין הוא שרלטן אנטידמוקרט וקיצוני, שהצטרף לליכוד רק בשביל שררה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
madboy
גולש אורח
יום שבת כ''ז באב תשס''ז    16:04   11.08.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. מזכיר לי איך המערך הריץ את מיצנע בזמנו.. אחרי כמה ימים  
בתגובה להודעה מספר 1
 
   ירד האויר לכולם כשהבינו מה הוא שווה.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
BurningBush
חבר מתאריך 23.10.04
8450 הודעות
אור ליום ראשון כ''ח באב תשס''ז    22:18   11.08.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. יפה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  

תהליך השלום: משעיר לעזאזל לשה לטבח


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות