קבוצות דיון
פוליטיקה ואקטואליה
נושא #7868
|
מנהל
סגן המנהל
מפקח
עיתונאי מקוון
צל"ש
|
האשכול |
מחבר |
תאריך כתיבה |
מספר |
בוקר טוב אליהו, תמיד זה היה כך |
אפס שתיים |
23.01.08 13:18 |
1 |
''פלשתינאצים'' זו זילות השואה |
העכבר ששתק3 |
23.01.08 13:24 |
2 |
ולכן הם ''פלשתינאצים'' ולא רק נאצים |
אפס שתיים |
23.01.08 13:45 |
3 |
מבחינתי, כל השוואה של הפלסטינים לנאצים מגמדת את השואה |
העכבר ששתק3 |
23.01.08 13:49 |
4 |
ואם נתעלם מהפלשתינאצים |
אפס שתיים |
23.01.08 14:01 |
5 |
ואולי זו ''סתם'' אנטישמיות?... |
העכבר ששתק3 |
23.01.08 14:05 |
6 |
אני שונא להראות כמי שמסנגר על הפלשתינאים |
Big Joe |
23.01.08 14:14 |
7 |
גם הנאצים רצו שנסתלק לפני שהחליטו להשמיד אותנו |
תשבץ |
23.01.08 14:18 |
8 |
זה לא נכון |
Big Joe |
23.01.08 14:43 |
9 |
גם האיסלם, הדת השלטת בארצות ערב |
אפס שתיים |
23.01.08 14:48 |
10 |
לא נתקלת באידיאולוגיה ימנית כזו? אשרייך... |
העכבר ששתק3 |
23.01.08 15:08 |
14 |
אתה יכול לתת דוגמאות מקבילות לפונדמנטליזם המוסלמי? |
רקוויאם מקומי |
23.01.08 16:24 |
27 |
לא מתכוון ליפול בפח ההקבלה - כי אני לא טוען שהיא קיימת |
העכבר ששתק3 |
23.01.08 16:36 |
30 |
כנראה שהבנתי אותך לא נכון |
רקוויאם מקומי |
23.01.08 16:45 |
33 |
כנראה שלא הסברתי את עצמי נכון בתגובה הראשונה |
העכבר ששתק3 |
23.01.08 17:08 |
41 |
את לא סותרת את דברי |
Big Joe |
23.01.08 16:51 |
35 |
נאצים רצחו גרמנים עם דם טהור |
תשבץ |
23.01.08 16:55 |
36 |
הפוך גוטה, הפוך |
Big Joe |
23.01.08 17:21 |
45 |
בעיניהם זה לא היה רשע אלא דרוויניזם חברתי |
תשבץ |
23.01.08 17:30 |
48 |
כמובן שבעיניהם זה לא היה רשע... |
העכבר ששתק3 |
23.01.08 17:32 |
51 |
מבחינת הערבים הכופר הוא פגום |
רקוויאם מקומי |
23.01.08 17:45 |
54 |
אבל בוא נבדוק את הפרקטיקה מול הרטוריקה |
Big Joe |
23.01.08 17:56 |
56 |
השמדה היתה חלק אינטגרלי מהתפשטות האיסלם |
רקוויאם מקומי |
24.01.08 01:39 |
60 |
טעות |
רקוויאם מקומי |
23.01.08 16:19 |
24 |
זה היה כמו לצייר מטרה סביב חץ |
העכבר ששתק3 |
23.01.08 16:24 |
26 |
כלומר הם הפכו את השינאה לרציונלית |
רקוויאם מקומי |
23.01.08 16:26 |
28 |
אכן כך |
העכבר ששתק3 |
23.01.08 16:30 |
29 |
בעיני מי? |
רקוויאם מקומי |
23.01.08 16:37 |
31 |
כן, בעינינו |
העכבר ששתק3 |
23.01.08 16:41 |
32 |
היטלר לא היה חייזר |
תשבץ |
23.01.08 16:46 |
34 |
אני לא טוען שיש להתייחס לשואה כמשהו שלא עלול לחזור |
העכבר ששתק3 |
23.01.08 16:57 |
38 |
מי קבע שאתה אובייקטיבי ? |
רקוויאם מקומי |
23.01.08 16:57 |
37 |
אלמלא הייתי מכיר אותך... |
העכבר ששתק3 |
23.01.08 17:03 |
40 |
אתה צודק, הבנת אותי נכון לגמרי |
רקוויאם מקומי |
23.01.08 17:18 |
43 |
גם ההשוואה לסטלין עושה חסד להיטלר |
Big Joe |
23.01.08 17:24 |
46 |
סטלין לא היה מתועש |
רקוויאם מקומי |
23.01.08 17:37 |
52 |
אני לא רוצה להגן על סטלין |
Big Joe |
23.01.08 17:53 |
55 |
אפילו הגרמנים לא טוענים שזה היה רציונלי |
Big Joe |
23.01.08 17:19 |
44 |
הדברים נאמרו רק לצורך הדיון. |
רקוויאם מקומי |
23.01.08 17:42 |
53 |
תחילתה של תורת הגזע הנאצית באנטישמיות ''סתם'' |
Big Joe |
23.01.08 18:40 |
57 |
זה בדיוק מה שאני אומר |
Big Joe |
23.01.08 17:00 |
39 |
מקורה של השוואת הפלשתינאים לנאצים |
רקוויאם מקומי |
23.01.08 17:31 |
50 |
ואם ח''ו תתרחש שואה מצד הפלסטינים |
אוהב ישראל |
23.01.08 14:58 |
11 |
ביג ג'ו עשה בשבילי את העבודה |
העכבר ששתק3 |
23.01.08 15:05 |
13 |
היום, ידידי, היום אין להם |
אוהב ישראל |
23.01.08 15:44 |
16 |
למה אין להם? פצצת אטום איראנית בהחלט תיתכן |
תשבץ |
23.01.08 15:45 |
17 |
הוא שאמרתי. חוקי המשחק כולם משתנים כיום |
אוהב ישראל |
23.01.08 15:48 |
19 |
ומה עם פצצת אטום ישראלית? |
העכבר ששתק3 |
23.01.08 15:53 |
20 |
קרא קצת את האשכול שפתתי על הערצת היטלר אצל הפלשתינים |
תשבץ |
23.01.08 15:57 |
22 |
למה הנטייה הזו לצבוע הכל בשחור? |
העכבר ששתק3 |
23.01.08 16:04 |
23 |
להפך, ההשוואה לא באה לזלת את השואה |
תשבץ |
23.01.08 16:23 |
25 |
אנחנו מתחילים להתקרב לאט לאט... |
העכבר ששתק3 |
23.01.08 17:10 |
42 |
אל דאגה, תכף הדאגה שלך תעוגן בחוק... |
תשבץ |
23.01.08 17:27 |
47 |
אני לא חסיד גדול של חינוך באמצעות חקיקה |
העכבר ששתק3 |
23.01.08 17:30 |
49 |
וביג ג'ו לא עשה את העבודה בשלימות: |
אוהב ישראל |
23.01.08 15:47 |
18 |
אנחנו מדברים על המוסלמים בכלל או על הפלסטינים? |
העכבר ששתק3 |
23.01.08 15:56 |
21 |
הפלסטינים הם חלק מהאומה המוסלמית על כל בעיותיה |
אוהב ישראל |
24.01.08 16:32 |
61 |
''המלך חוסיין הרג אלפים בסברה ושתילה''? |
ilanka |
23.01.08 15:04 |
12 |
צודק... |
אפס שתיים |
23.01.08 15:09 |
15 |
הסברה שלנו מחורבנת |
זיגפריד |
23.01.08 22:26 |
58 |
אני רק רוצה להגיד לכם יקירי |
אפס שתיים |
23.01.08 22:58 |
59 |
|
|
|
אפס שתיים
גולש אורח
| יום רביעי ט''ז בשבט תשס''ח
13:45 23.01.08 |
|
3. ולכן הם ''פלשתינאצים'' ולא רק נאצים
בתגובה להודעה מספר 2
|
רק להזכירך, הפלשתינאצים עשו יד אחת עם הנאצים בתקופת מלחמת העולם השניה. ומבחינתי - הנאציזם הוא הרעיון ולא הביצוע, או יכולת הביצוע. גם אם הנאציזם, אז, היה ממוגר עוד בטרם נהרג יהודי אחד על מזבחו, הוא היה עדיין מתועב ורצחני, נכון? למעט כמה שמאלנים שחיים בסרט, אין אדם במדינת ישראל שמשלה את עצמו מה יקרה אם, חלילה, יתנן איזשהו כוח בידיהם. לא מפליא הוא שאת הפיגועים הכי מתועבים, או לשלוח אשה בהריון תשיעי לבצע פיגוע, מבוצעים על ידם. הם עם בזוי, אנטי יהודי בגדול ומוצהר. פלשתינאצים. |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
אפס שתיים
גולש אורח
| יום רביעי ט''ז בשבט תשס''ח
14:01 23.01.08 |
|
5. ואם נתעלם מהפלשתינאצים
בתגובה להודעה מספר 4
|
אנו מכחישים שהאידואולוגיה הנאצית, זאת שהובילה לשואה, חיה וקיימת, בועטת ורוצה להכות. הנאציזם לא מת והוא חי, בין היתר, ברשות הפלשתינאצית ובעוד כמה ארצות ערב. דוגמא קטנה? הערבים תושבי מזרח ירושלים והסביבה, ירושלמים מלידה, שנולדו לתוך מציאות ישראלית של דו קיום זה או אחר, כשרוצים לומר למישהו שהוא מתנהג בצורה שלא הולמת אומרים לו "אצל היהודים מתנהגים כך, לא אצלנו". בכלל, אנו קודם כל יהודים ולא ישראלים. |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
אפס שתיים
גולש אורח
| יום רביעי ט''ז בשבט תשס''ח
14:48 23.01.08 |
|
10. גם האיסלם, הדת השלטת בארצות ערב
בתגובה להודעה מספר 7
|
רואה ביהודים קופים, זרע הפורענות, חזירים, ועוד כל מיני חולירות. מעולם לא נתקלתי באידיואולוגיה ימנית קיצונית יהודית המעונינת בהשמדה פיסית של הערבים, או המוסלמים. היהודים אמונים על קדושת החיים. האיסלם, במהותו, סוגד למוות, לא לחיים. וככזה, הוא די נאצי, לא? רוב המוסלמים, לא רק איראן, רואים בהשמדת היהודים משאת נפש אידיאלית. גם הגרמנים הנאצים ראו בכל מי שאינו כמוהם, ארי, כנחות גזע הראוי להשמדה, מה ההבדל? הפלשתינאצים לקחו את האידואולוגיה הזאת קצת רחוק יותר. נסה להזכר בתמונות הנוראות של הטבח שהם ביצעו בחיילי המילואים שנקלעו בטעות לראמאללה. אין סיכוי, ולו קל שבקלים, שחס וחלילה היה קורה משהו כזה ל-3 "שוטרים" של הרשות הפלשתינאצית שהיו נקלעים לתל אביב, ירושלים או כל עיר ישראלית יהודית אחרת. לדעתי, השנאה של הפלשתינאצים היא אידואולוגית, המוקנית להם ביחד עם חלב אמם ובמערכת החינוך שלהם, במסגדים ובכל דרך אפשרית. לא לחינם ישנם אנשים המוכנים לאבד את חייהם ומלבד שיהרגו יהודים. היהדות אוסרת על הריגת חפים מפשע, על הריגה בכלל.לא לחינם הצבא שלו נקרא "צבא הגנה", כי אנו עדיין חיים בתקווה שהחיל הכי חשוב בצבא יהיה תזמורת צה"ל. |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
העכבר ששתק3
גולש אורח
| יום רביעי ט''ז בשבט תשס''ח
16:36 23.01.08 |
|
30. לא מתכוון ליפול בפח ההקבלה - כי אני לא טוען שהיא קיימת
בתגובה להודעה מספר 27
|
לפחות לא בקרב מאסות ש"יצדיקו" השוואה כזו. למרבה השמחה (שלי לפחות), אצלנו בדרך כלל מדובר במיעוט קיצוני, אשר שש להצדיק מותו של כל ערבי/מוסלמי באשר הוא מוסלמי, או מביע תמיכה בהריגתו של כל ערבי באשר הוא ערבי, אפילו אם מדובר בילד, תינוק או זקן. נתקלת בוודאי גם אתה בהתבטאויות כאלה, אפילו כאן "בסביבה". כאמור ובמודגש, מדובר במיעוט, בחריגים שאינם מייצגים את היהדות (לפחות לא את היהדות כפי שאתה ואני רואים אותה) ועדיין, הם קיימים. לכך התכוונתי. אגב, "טכנית" נדמה לי שאי אפשר היה להזכיר בתנ"ך את המוסלמים, לא?
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
רקוויאם מקומי
חבר מתאריך 2.9.06
7404 הודעות | יום חמישי י''ז בשבט תשס''ח
01:39 24.01.08 |
|
60. השמדה היתה חלק אינטגרלי מהתפשטות האיסלם
בתגובה להודעה מספר 56
|
כל יהודי חצי האי ערב הושמדו. יהודי תימן בחלקם הושמדו ובחלקם גורשו מספר פעמים. קהילות של יהודים במרוקו ובאלג'יר ובארצות נוספות בצפון אפריקה הושמדו על ידי המוסלמים. אילו שהסכימו לקבל את תכתיבי המוסלמים, נשארו בחיים עם סממני נחיתות אל מול המוסלמים. מעברלעובדה שלגרמנים היתה כבר את הטכנולוגיה להשמדה מתועשת, יש הבדל מהותי בין האופי הערבי מוסלמי לבין האופי הגרמני הסטרילי. יהודים חיו טוב מאוד בפולין, יהודים חיו טוב גם בגרמניה. מה שהם השיגו בגרמניה (מבחינה פוליטית, תעשייתית, מסחר, כספים, תקשורת), לא השיגו יהודים באף מקום אחר בעולם, בשום זמן של ההיסטוריה, כולל לא בספדר. האמירה שיהודים חיו הרבה יותר טוב היא בעיקר סוג של קונספציה שאינה ממש מגובה בעובדות. והנה משהו שפירסמתי כאן פעם ומבוסס על "מאז ומקדם" מפעם לפעם בהקשרים שונים מעלה מישהו בערגה מעושה את סיפור מערכת היחסים בין היהודים בארצות האיסלאם והמוסלמים כמערכת יחסים כמעט אידיאלית שיכולה לשמש מודל למערכת היחסים בין יהודים לערבים. סיפור האידיליה הופרך בכמה ספרים אבל כוחו של המחקר ההיסטורי לא מצליח להחזיק מעמד אל מול מכונת תעמולה משומנת שמתבססת בעיקר על חזרה אינסופית על אותה מנטרה עד שהיא מתקבעת בתודעה כמציאות היסטורית. מטרת המאמר שלהלן להעמיד את הדברים על דיוקם ולתאר שוב את המציאות ההיסטורית כפי שהייתה באמת ולא כפי שהומצאה מחדש על ידי תועמלנים שכירי עט. ההיסטוריה של היהודים והערבים היא ארוכה וימיה עתיקים מימי האיסלאם. המסורת מייחסת את תחילת היישוב היהודי בחצי האי ערב עוד לימי שלמה המלך כאשר יישוב יהודי הוקם בתימן. לאחר חורבן בית שני קיבל היישוב היהודי בחצי האי ערב תנופה ויהודים שנמלטו מהחורבן שהמיטו הרומאים בארץ ישראל ייסדו את העיר יתריב שהפכה להיות מדינה. עם הזמן ועוד לפני הופעת מוחמד היגרו מספר שבטים ערביים, בני אוס ובני ח'זרג מתימן לאזור העיר מדינה על מנת לחיות בשכנות לשלושה שבטים יהודיים, השבטים קורייזה, נציר וקינוקע. תקופת חייהם של היהודים והערבים באזור חצי האי ערב, מאז ימי שלמה המלך ועד להופעת מוחמד הייתה תקופה של יחסים הוגנים ומכובדים עבור היהודים. תדמית היהודים בספרות הערבית שלפני האיסלאם הייתה חיובית וההתייחסות אליהם ציינה את תכונותיהם הטובות. הדברים השתנו עם הופעתו של מוחמד. מוחמד נולד בשנת 570 לספירה לשבט קוראייש, התייתם מהוריו בגיל שש ואומץ על ידי דודו אבו טאלב אביו של עלי (שהפך להיות מייסד הזרם השיעי). מוחמד בעבדותו כמלווה שיירות אצל דודו הכיר את היהודים והנוצרים ונחשף לסיפורי היהדות והנצרות. בגיל עשרים וחמש נישא לחדיג'ה, אלמה עשירה שהייתה מבוגרת ממנו והפך למנהל עסקיה. בגיל ארבעים מוחמד טען להתגלות והתחיל להפיץ את דת האיסלאם. תחילת דרכו לא הייתה סוגה בשושנים ומוחמד כונה "המשוגע" הן על ידי השבטים הערבים והן על ידי השבטים היהודיים. מוחמד ניסה לקנות את לב היהודים באמצעות אימוץ רעיונות יהודיים כגון: צום יום הכיפורים המשמש לתשובה, תפילה יומיומית, תפילה לירושלים והצבתם במרכז דת האיסלאם אבל אילו לא עזרו והיהודים סירבו לקבלו כנביא ממשיך דרכו של משה מה שהביא את מוחמד לשנות את דרכו ולראות ביהודים אויב שיש להילחם בו, להביס אותו ולגרש אותו מחצי האי ערב. בשנת 622 הגיע מוחמד למדינה והחל את מלחמתו בשבטים היהודיים, אחד אחרי השני. שבט קינוקע שסירב לקריאות ההתאסלמות של מוחמד היה הראשון לשלם את המחיר ונאלץ להגר מחצי האי ערב ללא הרכוש. השבט השני היה שבט נצ'יר שגם הוא סרב להתאסלם, נאלץ לעזוב את חצי האי ערב ללא רכושו. חלק מיהודי נצ'יר הצטרפו ליהודי חי'בר. יהודי חי'בר ונצ'יר ביחד עם ערבים ממכה יצאו להילחם במוחמד, הם הטילו עליו מצור שנמשך פרק זמן ממושך ונפסק רק לאחר שמוחמד נתן מחצית התבואה שהייתה ברשותו. מוחמד לא עצר ופנה להילחם כנגד שבט קורייזה שנכנע לו לאחר מצור. ראשי הגברים נכרתו והוטלו לתוך חפירות שהוכנו מבעוד מועד. יהודי חי'בר התגייסו על מנת לפדות את השבויים הנותרים בחיים והכינו מערכה גדולה בשיתוף עם ערבים תושבי חצי האי ערב כנגד מוחמד. לרוע המזל, אחד מנשיאי שבט נצ'יר שהצטרף ליהודי חי'בר הצליח לשכנעם כי לא צפויה סכנה נוספת ליהודים והמלחמה המתוכננת בוטלה. שנתיים לאחר מכן התכונן מוחמד למלחמה ביהודי חי'בר ובשלב הראשון ביקש שישלחו משלחת לצורך משא ומתן לשלום, אנשי המשלחת, מנהיגי שבט חי'בר, נרצחו כולם עד האחרון שבהם. המלחמה לאחר מכן הסתיימה בחיסולם הפיסי של היהודים. הנשים והילדים נמכרו לעבדים. חיסולו של שבט חי'בר הקיץ את הקץ על הקהילות היהודיות בחצי האי ערב שיישבו אותו מלכתחילה והפריחו את שממתו. תיאור של היסטוריון מוסלמי נותן פרספקטיבה מסוימת: ''קודם האסלאם כשרעב בא לארץ היו שירות של אנשים יוצאות לחי'בר פדק ותימא. ליהודים תמיד היו פרות להם היו גם עינות מים. אחרי כבוש חי'בר הוגד כי היהודים חורשים רעה על המוסלמים. אולם הרעב הציק לנו יצאתי עם קבוצת אנשים מצאתי שינוי בכל. לא ראינו עוד את בעלי חי'בר העשירים מצאנו איכרים עניים חסרי כל.'' בשנת 632 מת מוחמד כאשר אין יורש מובהק אלא שני מועמדים שראו את עצמם ראויים לרשת את מוחמד, עלי בן דודו של מוחמד, מייסד הזרם השיעי ואבו באכר הסוני, אביה של עיישה אישתו המועדפת של מוחמד מייסד שושלת בית אומיה. שני המועמדים היו "חליפות", בערבית "ממלאי מקום" (האירופאים שיבשו את המילה ל"כליף"). אבו בכר מת בשנת 634 והחלף על ידי בנו עומר. בשנים אילו ניהלו הערבים מלחמות התפשטות שהביאו להן שלל רב ומאמינים חדשים רבים. מול הערבים עמד צבאות מגושמים בעיקר זה של האימפריה הביזנטית. זו אחר זו נפלו לידיהם סוריה, ארץ ישראל, עיראק, פרס, ארמניה, מצרים. לילידי הארצות הכבושות העניקו המוסלמים מעמד של בני חסות ומתוקפו חויבו לשלם מיסים מיוחדים: מס גולגולת ומס אדמה. מסיבות פרקטיות הקשורות בניהול האזורי הנכבשים, לא כפו המוסלמים את דת האיסלאם על תושבי הארצות הנכבשות אבל במסגרת הסכמי הכניעה הוגדרו כללי החיים עבור ה"דימיים", הכופרים, במסגרת "חוזה עומר": • איסור להשמיץ את הקוראן, את האיסלאם ואת מוחמד • איסור לשאת נשים מוסלמיות • איסור המרת דת של מוסלמי • איסור להתנקש בחיי מוסלמי או לפגוע ברכושו • איסור סיוע לאויבי המוסלמים • איסור הגנה על מרגלים בנוסף לששת התנאים המצוינים לעיל היו מספר כללי התנהגות נוספים: • חובה לענוד סימן צהוב על הבגדים ולחגור חגורה מיוחדת • איסור לבנות בתים הגבוהים מבתי מוסלמים • איסור קיום מנהגי דת ברבים • איסור שתיית יין בפרהסיא • חובת קבורת המתים בשקט (על מנת שהמוסלמים לא יאלצו לשמוע את יגונם) • איסור רכיבה על סוסים (שנחשבו אציליים), כן מותר לרכוב על פרדות וחמורים • איסור חגירת חרב ואיסור שרות צבאי • חובת תשלום מיסים על יין ונרות ציווי המס המיוחד שעל הכופרים לשלם מופיע כבר בקוראן: "הילחמו באלה (היהודים והנוצרים) אשר לא יאמינו באללה... עד אשר יעלו את המס בנפש חפצה, יען כי יושפלו". (סורא ט פסוק 9) ניתן לומר כי מטרת הכללים ואופיים הייתה השפלת הכופרים מצד אחד והבלטת עליונות המוסלמי. חוקים מפלים נוספים הבדילו בין רצח מוסלמי לרצח של לא מוסלמי. מוסלמי שרצח מוסלמי דינו מוות, מוסלמי שרצח לא מוסלמי חייב רק בתשלום כופר וגם זאת רק בתנאי שימצאו שני עדים מוסלמים שיעידו כנגד המוסלמי הרוצח (עדותם של לא-מוסלמים לא הייתה קבילה). הכללים שנקבעו על ידי החליפה עומר ובמיוחד רוח השפלת הדימים שנשבה מהם שימשו במשך מאות רבות של שנים לאחר מכן כאבן יסוד במערכת היחסים של קהילות היהודים בתוך החברות המוסלמיות השונות. אופי הכללים ותוספות שונות עליהם היו תלויים גם באופי השליט המוסלמי. להלן תיאורים מחיי היהודים בארצות מוסלמיות שונות. בתימן סבלו היהודים מאות שנים של רדיפות קשות ביותר. בשנת 1678 גורשו יהודי חצי ערב מכפריהם והורשו להתיישב בעיר ששמה מוזע. יהודים רבים מתו בדרכם לשם. בשנת 1762 ביקר חוקר גרמני – דני בתימן ותיאר את חיי היהודים: "הכפר היהודי מנותק לגמרי מן העיר צנעא... ובו אלפיים יהודים חיים בביזיון גדול. בכל זאת הרי הם טובי האומנים, הקדרים, הצורפים, החרטים, טובעי המטבעות וזולתם. ביום הם עובדים בחנויותיהם בצנעא אך בלילה הם חייבים לחזור למשכנותיהם המבודדים... זמן קצר לפני בואו הוחרמו שנים עשר מארבע עשר בתי כנסת של היהודים וכל בתיהם היפים נותצו". באמצע המאה התשע עשרה תאר סופר מירושלים את מצוקתם של יהודי תימן במשך שנתיים בהם התגורר במחיצתם: "היהודים היושבים בתימן זה הרבה מאות שנים, אולי אפילו אלפים בשנים, שרויים עכשיו במצב של פחיתות והם נדכאים על ידי עם המכריז עצמו קדוש וירא אלוהים אלא שהוא אכזרי פראי וערל לב עד מאוד. בני המקום רואים ביהודי יצור טמא אך דמו לא טמא הוא בעיניהם, הם דורשים לעצמם את כל נכסיו ואם ימאן יבואו עליו בחוזק יד... היהודים... דרים מחוץ לעיר במעונות אפלים כתאי כלא או מערות מיראת שודדים מרצחים ושודדים. ... ביש במיוחד מצבו של היהודי אם הוא עצמו נאשם במעשה פשע. אז אין רחמים בדין. על עבירה קלה שבקלות דניים אותו לקנסות מחפירים שאין ידו משגת כלל לשלם. והיה אם לא ישלם והכוהו מכות רצח בכל יום ויום. בטרם יענישוהו יפנה אליו הקאדי בלשון רכה וידבר על ליבו שימיר את דתו ויקנה לו חלק בכל תפארת העולם הזה והבא. " חוקים נוספים שמטרתם הייתה השפלה בלבד: היהודים חויבו לנקות את בתי השימוש וכן לפנות נבלות בעלי חיים מהרחוב, ללא תשלום כמובן. הנשים אולצו ללכת עם נעל אחת שחורה ונעל אחת לבנה. בעיראק הייתה פריחה ארוכת שנים של הקהילות היהודיות, תקופה שנמשכה על פני תקופה של יותר מאלף שנים עד למאה התשיעית. עם החלת חוקי הדימה החלה מסכת של דיכוי ורדיפות. במאה ה- 11 נשדדו בתי הכנסת של בגדד ונחרבו. במאה השמונה עשרה נטבחו יהודי בצרה. בתחילת המאה ושרים כתב סגן הקונסול הבריטי במוצול (בעיראק): "יחסם של המוסלמים לנוצרים ויהודים, שלעומתם הם רוב של עשרה כנגד אחד, כפי שנאמר למעלה הוא יחס של אדון לעבדים שהוא נוהג בהם במידה של סובלנות אדנותית כל זמן שהם יודעים את מקומם. כל סימן של יומרה לשוויון מדוכא כהרף עין. לעיתים קרובות רואה אתה ברחובות שכמעט כל נוצרי מפנה דרך בהכנעה אפילו לילד מוסלמי. לפני ימים אחדים בלבד ראה כותב שורות אילו שני יהודים מכובדים למראה, בני גיל העמידה, מטיילים באיזה גן. פעוט מוסלמי שהיה בן שמונה לכל היותר עבר על פניהם ואגב כך הרים אבן גדולה ויידה אותה בהם – ואחר כך עוד אחת – במנוחת נפש שאין למעלה ממנה, ממש כדרך שעשוי פעוט אחר לקלוע בכלב או בציפור. היהודים נעצרו והתחמקו מן האבן שכוונה היטב, אך לא מיחו עוד. " במצרים במאה האחת עשרה ניסה הכליפה אל חכים להשפיל את היהודים על מנת לגרום להם להמיר את דתם. תחילה גזר עליהם לענוד תליון עם עגל זהב לצווארם.לאחר מכן ציווה עליהם לעדות פעמונים ולאחר מכן בולי עץ כבדים. לאחר שניסיונותיו לגרום ליהודים להמיר את דתם עלו בתוהו הרס את הרובע היהודי של קהיר והרג את כל יושביו. המאות שלאחר מכן היו מסע רדיפות והתנכלויות מתמשך. חייהם היו קשים מנשוא ומספרם הלך והידלדל. עדות מבקר במצרים במאה הארבע עשרה מתארת את רובע היהודים במצרים: "יש בארץ הזו כחמשת אלפים יהודים שרובם יושבים בבירה, ברובע עלוב, צפוף ומזוהם שרבות מסמטותיו צרות עד כדי כך שבדוחק יוכלו שני אנשים לעבור בהן זה על פני זה". בדו"ח שנכתב בתחילת המאה התשע עשרה על ידי אדוארד ליין מתוארת מציאות חיי היהודים במצריים: "בדרך כלל המוסלמים מתייחסים אליהם (אל היהודים) בתכלית הבוז והתיעוב... היהודים מאוסים בעיני המוסלמים הרבה יותר מן הנוצרים. לפני זמן לא רב היו מרבים לדחוף אותם בחוצות קהיר ולפעמים היו מכים אותם רק על שום שעברו מימינו של מוסלמי. כיום הם מדוכאים פחות, אך עדיין אין הם מעיזים כמעט מעולם להשמיע מילה של גידוף כאשר הפחות שבערבים או בתורכים משקצם או מכה אותם שלא בצדק, שכן יהודים רבים הומתו משום שטפלו עליהם בשקר ובזדון כי השמיעו מילים של דופי נגד הקוראן או הנביא" במאה התשע עשרה התרחשו מספר עלילות דם כנגד היהודים ובשנת 1890 פורסמה במצרים "הוכחה" לקיומם של "זבחי אדם בתלמוד". לאחר שנות הארבעים של המאה עשרים נרצחו יהודים רבים במצרים במהומות אנטי יהודיות. במרוקו לאחר המאה השתים עשרה הלכו וגברו הגזרות נגד היהודים שהיו המיעוט העיקש ביותר והעמיד ביותר כנגד המרות דת. במאה השלוש עשרה נרצח היהודי היחיד שהגיע לגדולה ביחד עם בני משפחתו. היהודים ברובם היו מנודים וסבלו באופן תדיר ביותר מהשפלות, עלבונות, מעשי אונס, מעשי שוד שריפת בתי כנסת וגם רצח. במאה האחת עשרה נרצחו ששת אלפים מיהודי פס ובמאה השתים עשרה הותקפה פס שוב על ידי המוסלמים ועשרות אלפי יהודים נהרגו ואחרים נאלצו להמיר את דתם. אילו שהמירו את דתם נשלל מהם לגדל את ילדיהם שהיו "ילדים מוסלמים". הרמב"ם פירסם באותה תקופה את אגרת השמד (אגרת תימן). האיגרת נכתבה בערבית וקראה בין השאר ליהודים להעמיד פנים כאילו הם ממירים את דתם. פרסום האיגרת בערבית סיכן את חיי הרמב"ם ולאחר שידידו איבן שושן הותקף ונרצח באכזריות, עזב הרמב"ם את ביתו בפס. במאה החמש עשרה שוב תקפו המוסלמים את יהודי פס, ומלבד מספר משפחות שניצלו, שאר יהודים נרצחו. בשנת 1884 נגזר על היהודים לנקות ביוב ובתי שימוש, לשאת משאות כבדים, לעבוד ללא תשלום, להשאיל בהמות משא בחינם, למכור את מרכולתם בחצי המחיר, לקבל מטבעות מזויפים במקום כסף חוקי, להעמיד את מיטותיהם ורהיטיהם לרשותם של אורחי הממשלה. באלג'יריה סבלו היהודים מרדיפות קשות בעיר טלמסן וגם במדבר סהרה. בשנת גירוש יהודי ספרד 1492, בוצע פוגרום ביהודים תושבי עיירת נווה מדבר בסהרה, תואת, בתואנה של מעשי כשפים ואי מילוי אחרי דיני האפליה בינם לבין המוסלמים. בעיר טלמסן הותקפו היהודים על בסיס קבוע. בתחילת המאה תשע עשרה כאשר אלג'יר הייתה תחת שלטון התורכים, המשיכו הפרעות ביהודים ובמשך חמש עשרה שנים נטבחו מאות יהודים. באחת ההתקפות נרצחו שלוש מאות יהודים בתוך שעות אחדות ובפוגרום אחר נערף ראשו של הרב הראשי של יהודי אלג'יריה. לאחר כיבוש אלג'יריה על ידי הצרפתים, ידעו היהודים כמה עשרות שנים של שקט שהסתיימו בשלהי המאה התשע עשרה בסדרת התקפות בערים שונות באלג'יריה. התקפות שבחלקן היו עקב השפעת האנטישמיות האירופאית. הדברים לא היו שונים עבור יהודי סוריה, לבנון, לוב ותוניסיה. ככלל ניתן לסכם ולומר, היהודים בארצות המוסלמים היו נרדפים, מושפלים מופלים לרעה וחסרי כל מעמד והגנה. חייהם היו זולים ורכושם היה הפקר.
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
העכבר ששתק3
גולש אורח
| יום רביעי ט''ז בשבט תשס''ח
17:03 23.01.08 |
|
40. אלמלא הייתי מכיר אותך...
בתגובה להודעה מספר 37
|
עוד הייתי חושש שאתה מנסה "להצדיק" את הנאצים. אבל היות שאנו "מכירים", אני מבין בדיוק למה אתה מתכוון. אני מסכים שהיו לגרמנים סיבות לחשש מהיהודים, אולי גם לשנאה. אבל תרגום החשש, או השנאה, לתוכנית השמדה טוטאלית, שיטתית, מסודרת, המבוססת על "גנטיקה" - היא טירוף שגרמניה נשאבה אליו. דווקא העובדה שנאצי שהיה מרוצץ גולגולת של תינוק יהודי ביום ומלטף את ראש ילדו בלילה - היא המעידה על הטירוף הזה, הבלתי נתפס. ובל נשכח אגב, שתוכנית ההשמדה הנאצית לא כוונה רק כלפי יהודים אלא גם כלפי צוענים, הומוסקסואלים ונכים מסויימים. האם גם כאן אפשר להסביר זאת בחשש או שנאה רציונליים?
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
רקוויאם מקומי
חבר מתאריך 2.9.06
7404 הודעות | יום רביעי ט''ז בשבט תשס''ח
17:18 23.01.08 |
|
43. אתה צודק, הבנת אותי נכון לגמרי
בתגובה להודעה מספר 40
|
בכוונה הצגתי את הדברים באופן שמשתמעת ממנו הבנה למניעי הנאצים. כדי להבין כיצד הם ראו את התמונה. הנאצים, לפנ ישהחלו את ההשמדה, עשו ניסוי כלים על עשרות אלפי גרמנים מוגבלים, מפגרים ונכים, לאחר שהשמים לאנפלו על ראשם, הם עברו לאוייב מספר אחת, היהודים. ולמען הצדק ההיסטורי ראוי לציין שהיטלר הפנים את שיטותיו של סטאלין. סטאלין היה הראשון מבינהם שהחל בהרג המוני כולל הרג תוך שימוש בגז משאיות, לאחר שהיטלר ראה כי הדברים עוברים בשתיקה (מצדהמעצמות האירופאיות האחרות) נפתחה עבור הדרך. הגישה החברתית-דרוויניסטית נתנה לפעולות הנאצים את האופי הרציונאליסטי. לא רק כלפי היהודים אלא כלפי המפגרים, המוגבלים הצוענים וכל אותם יסודות "רקובים" ו"חלשים", שנגזר דינם להיעלם מחברת בני האדם החזקים על מנת לפנות מקום לגזעים החזקים יותר, הטובים יותר. יש ניתוח מרתק של האנטישמיות הגרמנית וסיבותיה בספרו של פרופ' טלמון "בעידן האלימות". אם הייתי ליד הספרייה שלי, הייתי מביא מהספר כמה ציטוטים נבחרים. |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
Big Joe
חבר מתאריך 2.9.05
129229 הודעות | יום רביעי ט''ז בשבט תשס''ח
17:53 23.01.08 |
|
55. אני לא רוצה להגן על סטלין
בתגובה להודעה מספר 52
|
אבל הוא לא השמיד אנשים בגלל מוצאם. הוא נלחם ב"אויבי המהפיכה". הוא לא רדף אנשים על בסיס גנטי. האכזריות האישית שלו אינה רלוונטית. (גם סדאם חוסיין לא נחשב רשע בגלל שהרג במו ידיו אנשים, אלא בגלל הרצח ההמוני שביצע). אי אפשר להשוות את הנאצים לאף משטר מרושע. מערכת משוכללת, שגייסה אידיאולוגים, פילוסופים, מהנדסים, מומחים לרצוח אנשים רק בגלל תכונותיהם הגנטיות היא תופעה שלא הייתה כמוה ולא תהיה. גם אם היו להם חששות מיהודי ברלין, ש"שלטו" בכלכלה, אין ספק שיהודי השטעטל בפולין לא היוו שום סיכון, לא גרמו שום חשש, אלא היו סתם מכוערים אם אף גדול - כמו עכברושים - שצריך להפטר מהם. גם יהודי הונגריה ב-1944, לא יכלו להוות שום סיכון או גורם לחשש. אז באמת אין שום טעם לנסות לתת הסברים. זאת הייתה שנאה נטו לגזע שלם. ותופעה כזאת לא התרחשה ברית המועצות - ולא בשום מקום אחר. |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
Big Joe
חבר מתאריך 2.9.05
129229 הודעות | יום רביעי ט''ז בשבט תשס''ח
18:40 23.01.08 |
|
57. תחילתה של תורת הגזע הנאצית באנטישמיות ''סתם''
בתגובה להודעה מספר 53
|
והשאלה הזאת, מה גורם לאנטישמיות מרתקת חוקרים רבים במשך דורות. ככל שתסתכל על התופעה - היא מוזרה למדי. עם שכבר 2000 שנה חסר זהות מדינית, שאינו מהווה שום סיכון לשום יחידה לאומית ומדינית, שאינו עוסק במיסינריות ולא מהוו איום דתי, שמקורותיו מהווים מקור לתרבויות והדתות שבתוכן הוא חי, שהוא מהווה בכל מקום מיעוט - ומעורר בכל מקום שנאה עזה כל כך. לא נכנס לזה באשכול זה, אבל זה בהחלט יכול להיות דיון מרתק. זאת גם שאלה שאכן דורשת הסברים. הנאציזם היה מוטאציה נוראית של האנטישמיות ה"רגילה", בעיקר בגלל שהיא דחפה את היהודים לרחוב ללא מוצא. למעשה, עד הנאציזם, עמדה לפני היהודים הברירה לחדול מלהיות יהודים - ולהנצל מן השנאה. הנאצים לא נתנו את האופציה הזאת, כי הם לא פסלו את היהדות - אלא את היהודים עצמם. לזה אפילו טלמון לא הצליח לתת הסבר. אני בספק אם אי פעם ימצא הסבר מניח את הדעת. |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
רקוויאם מקומי
חבר מתאריך 2.9.06
7404 הודעות | יום רביעי ט''ז בשבט תשס''ח
17:31 23.01.08 |
|
50. מקורה של השוואת הפלשתינאים לנאצים
בתגובה להודעה מספר 39
|
נכון שיש להם אליבי מסויים (וזה מבלי להיכנס לדיון סביב הגירתם של הערבים לארץ ישראל בעקבות היהודים) אבל גם לגרמנים היה אליבי, גם אם הוא היה שונה, הוא היה עדיין אליבי. כתבתי קודם שהיו להם סיבות רבות לשנוא את היהודים. הסיבות התעצמו מאוד במאה התשע עשרה והגיעו לשיא לאחר השפלת גרמניה עם חוזה ורסאי. מבחינתם זה היה אליבי. אל האליבי הזה נוספה השינאה ה"רציונאלית" המבוססת על גישה חברתית דרוויניסטית. עיקר מקורה של ההשוואה לנאצים מתחיל בחאג' אמין אל חוסייני שמצא בהיטלר בן ברית וגם ההיפך, האידיאולוגיה הנאצית דיברה אליו והוא התכוון להיעזר ב"שירותיו" של היטלר לצורך חיסול יהודי ארץ ישראל (ולא לצורך גירושם). בנוסף, מערכת החינוך הפלשתינאית עושה שימוש במוטיבים נאצים רבים. התעמולה הערבית בכללולתה מחקה באופן מושלם את הדר שטירמר. הפרוטוקולים של זקני ציון מופצים בכל מדינות ערב. היהודים נתפסים כאוייב האנושות כולה ולא רק כאוייב העם הפלשתיני. המוסלמים כולם ובכללם הפלשתינאים אימצו לחלוטים את עולם המושגים הנאצי כלפי היהודים. השינאה שלהם כלפי היהודים היא תהומית ואינה תלויה בדבר. לו היינו מחר מהגרים כולנו לאוסטרליה ודור אחד אחר כך המוסלמים היו משתלטים על אוסטרליה, היינו נכנסים בדיוק לאותה סיטואציה. השינאה הכל כך עמוקה שלהם כלפי היהודים מעולם לא היתה בגבולות האליבי, ההיפך, מה שאתה מכנה אליבי, הוא בעצם האליבי שלהם לצורך הסוואת השינאה האנטישמית. באמצעות ה"אליבי" של "גזילת" הארץ מידיהם, הם נותנים נופך רציונאלי לשינאה שלהם, בדיוק כפי שהנאצים עשו. נתנו נופך רציונאלי לשינאה שהייתה מתקיימת בכל מקרה.
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
אוהב ישראל
חבר מתאריך 2.4.12
296 הודעות | יום רביעי ט''ז בשבט תשס''ח
14:58 23.01.08 |
|
11. ואם ח''ו תתרחש שואה מצד הפלסטינים
בתגובה להודעה מספר 4
|
ערכתי לאחרונה בתאריך 23.01.08 בשעה 14:59 בברכה, אוהב ישראל האם גם אז תתגמד השואה האירופאית?צריכים לחשוב במושגים של "מה האויב רוצה לעשות לי". האם הוא רוצה רק לנצח אותי או שהוא רוצה להשמיד אותי. כי אם הוא רוצה להשמיד אותי, זה כבר לא משנה, מבחינת הכוונות ודרך ההתייחסות לאויב, אם הוא מצליח או רק בתחילת דרכו. זכור את המן האגגי צורר היהודים, שלא הצליח להורג ולו יהודי אחד. ובכל זאת נחשב לגדול צוררי העם היהודי לדורותיו (כן, אפילו יותר מהיטלר). כי להמן היתה תוכנית סדורה להשמיד את כל העם היהודי בגופם וברוחם. זה שלא הצליח - בסיעתא דשמיא, לממש את תוכניתו, אינו מפחית מחומרת כוונותיו. וכך גם צריכה להיות ההתייחסות לפלסטינים. הם מבקשים להשמיד אותנו. זה שאין להם כרגע היכולת המבצעית לעשות כך, לא מגמד את כוונותיהם, ואסור לנו לשקוע במחשבה, שאם לא הצליחו - סימן שאין סכנה. על כן, ההתייחסות אליהם צריכה להיות בהחלט כמו לגרמנים הארורים של אמצע המאה שעברה. וסתם לתזכורת: הבא להורגך - השכם להורגו. כל שכן אם בא להשמידך. השכם. אל תתעצל. אל תחכה בטרם יהיה מאוחר מידי. לעם ישראל יש היסטוריה ארוכה ועקובת דם, מחמת שחיכו... וחיכו... |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
העכבר ששתק3
גולש אורח
| יום רביעי ט''ז בשבט תשס''ח
15:05 23.01.08 |
|
13. ביג ג'ו עשה בשבילי את העבודה
בתגובה להודעה מספר 11
|
את המענה לרוב השאלות שלך, תמצא בתשובה שלו. אבל פטור בלא כלום אי אפשר, לכן אתייחס לשאלה שבכותרת התגובה שלך: שואה כזו לא יכולה להתרחש, הן משום שפלסטינים אין הכוח, העוצמות והיכולת (וכפי שג'ו אמר, גם התוכנית) להשמיד אותנו כשם שעשו הנאצים, ומצד שני - יש לנו, כמדינה, כל הכוח, העוצמות והיכולות שלא היו ליהודים באירופה. |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
אוהב ישראל
חבר מתאריך 2.4.12
296 הודעות | יום רביעי ט''ז בשבט תשס''ח
15:47 23.01.08 |
|
18. וביג ג'ו לא עשה את העבודה בשלימות:
בתגובה להודעה מספר 13
|
ערכתי לאחרונה בתאריך 23.01.08 בשעה 15:48 בברכה, אוהב ישראל א. החילוק שחילק הוא חילוק, אבל בהחלט לא מחלק.הוא מצא שוני בין הגרמנים לערבים. שוין. ההבדל הזה, למעשה, אין בו ולא כלום, כי זה ממש לא משנה אם באים לחסל אותך מבחינה גנטית או לאומית או דתית. החיסול נשאר חיסול. ב. אם ניסע מפה למדינות הים, האיסלאם יבוא על סיפוקו. קשה להאמין, שאתה תומך בגירסה זו, כאחד שודאי יודע פרק או שניים בהיסטוריה הכללית, וודאי נתקלת בהתפשטות האיסלאם, בכוונות האיסלאם לקראת "הגאולה האמיתית"... שלהם, אתה ודאי יודע שזה מגוחך אפילו לחשוב, שבטיסה מפה יטוסו הבעיות כולן לחלל. האיסאלם - מטרתו לכבוש את כ-ל העולם, ולאסלם. הם די הצליחו לפני מאות שנים לעשות זאת, הם די יצליחו לעשות זאת שנית, אם רק תינתן להם האפשרות על ידי כל מיני מנהיגים הומניים ונאורים שמבינים לליבם, לצערם ולצרותיהם......
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|