אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #8919 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 8919   
שמאלני מתקדם
גולש אורח
יום חמישי כ' באדר ב' תשס''ח    07:25   27.03.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

מפקד 2008 | חברי סיעה: ''אחוז הערבים בקדימה גבוה''  

 
   מפקד 2008 | חברי סיעה: "אחוז הערבים בקדימה גבוה"
26.03.08


לא כולם מרוצים מההחלטה להאריך את המפקד ולאו דווקא בגלל ש"הם את הארגזים שלהם כבר העבירו". הנתונים העדכניים המגיעים מן המטה המרכזי מלמדים על כך שיותר מרבע מתפקדים הם בני מיעוטים ולדעת מספר חברי סיעת קדימה ביום נעילת המפקד חלקם היחסי יעמוד על שליש ויותר | דיון תנועתי נוקב.


ככל שנוקפים להם הימים ונתוני ההתפקדות לקדימה מתבהרים גובר החשש כי צביונה של קדימה כמפלגה ציונית ייפגע לאור המפקדים המוצלחים במגזר בני המיעוטים. המאפיינים הקהילתיים ודפוסי ההתגבשות החמולתיים שהולמים את עדות בני המיעוטים מוכיחים עצמם שוב ושוב במפקדים שמנהלות מפלגות בישראל – ויש לאלה יתרון מובהק על פני הציבור היהודי.

בעוד שהקהל היהודי מאופיין באינדיבידואליות גבוהה ומתעצמת הרי שקהל בני המיעוטים מגוייס על-ידי מספר מצומצם של פוקדים מרכזיים שבהחלטה של רגע מצליחים להכניס מאות ואלפי מתפקדים חדשים.

חברי סיעה ששוחחו באחרונה עם יאללה-קדימה חוששים מהפרופיל של "המתפקד החמולתי" : "רמת ההזדהות שלו עם הערכים הציוניים והיהודיים בקדימה נמוכה, ההירתמות שלו לתנועה נעשית מטעמים סקטוריאליים צרים מאוד, והוא במידה רבה מחוץ ל'שדה השכנוע' – אתה אינך יכול להגיע אליו אם לא סגרת דיל עם הפוקד שלו".

ההחלטה על הארכת המפקד רק העצימה את החשש. הפעילים הרבים בשטח מדווחים מזה שנה על קושי אמיתי לגייס מתפקדים חדשים ועל כן, הם מפנים את עיקר מאמציהם למעגלים החברתיים הקרובים להם וגם שם הם מדווחים כי יש "מלחמה לגיוס כל קול". גם במגזר הערבי מעט הפוקדים שעושים חריש עמוק מדווחים על קושי אמיתי בגיוס מתפקדים ונדרשים מאמצי שכנוע רבים. "שניהם קורעים את עצמם ולא מצליחים להפיק התפקדויות כמו פעם אבל ההבדל בין הפוקד הערבי לפוקד היהודי הוא בזה שהיהודי בסוף היום גייס אזרח חדש בודד נוסף והערבי סגר על שכונה בכפר או הביא את כל המשפחה שלו" אומר חבר כנסת קדימאי.

כבר לפני כשנה יאללה-קדימה עסק בכך, שכמעט שליש מהמפקד שמנהל יועצו הפוליטי של ראש הממשלה, שלמה יצחק, מתבסס על בני מיעוטים.

הימים היו 'ימי המשברים הגדולים' והם ניחתו ברצף על הלשכה וזאת פעלה לשמור על כוחו היחסי של אולמרט בתוך הבית. לשלמה יצחק היה קל יותר להגדיל - ובמהירות - את המפקד של ראש הממשלה בעזרתם של הערבים זאת במקום מפקד סיזיפי בקרב הקהל היהודי. החשיפה ביאללה-קדימה אז הייתה לפעם הראשונה שהנושא הזה נדון בהרחבה בפומבי ומטבע הדברים היא גררה אחריה הדים רבים והגבירה את המודעות בתוך קדימה להשלכותיו של מפקד מסוג זה. "זה אכן עלה אז למודעות בצורה רצינית אבל לאורך זמן זה לא ממש השפיע" אומר פוקד מרכזי ומכוון אותנו לכתבה שהתפרסמה באוגוסט האחרון (2007) ב'הארץ' וציטטה את המשנה לראש הממשלה, חיים רמון אומר : "נצטרך לעשות לאהוד מפקד" מתוך מטרה לבצר את מעמדו של אולמרט בתוך הבית לקראת פריימריס עתידיים. אותו פוקד מרכזי תמה אם רמון התכוון לסוג המפקד ששלמה יצחק המשיך לנהל במגזר הערבי.

"מהותית זה יכול לקעקע את היות קדימה מפלגה ציונית - ותדמיתית זה יפגע בנו בצורה אנושה לקראת בחירות" אומר חבר כנסת בכיר בקדימה שאף טען כי שוחח בנושא מספר פעמים עם ראש הממשלה אהוד אולמרט. "הדבר האחרון שאנחנו צריכים זה לגלות בנובמבר השנה שהחלק היחסי של המפקד הערבי בקדימה עומד על שליש או חלילה יותר. כיצד זה יתפרש על הרלוונטיות שלנו בקרב הציבור הציוני-היהודי, שהוא הבסיס שלה" שואל ומסכם אותו חבר כנסת.

בפרספקטיבה של שנתיים ויותר אפשר להתרשם שבעיה אחת התחלפה באחרת. באוגוסט 2006 היה זה השר לביטחון פנים אבי דיכטר יחד עם חברי סיעה נוספים שהביעו אי נחת ממספר המתפקדים הזעום שיש לקדימה. בראיונות שהעניק השר דיכטר ליאללה-קדימה ולתקשורת הארצית הוא קרא לכל חברי הסיעה לפעול להגדלת המפקד – זה היה היעד המרכזי.


נשאלת השאלה מה הן החלופות לכך?
כמעט בלתי אפשרי לדרוש ולצפות מחברי כנסת ומתמודדים בקדימה להימנע מלהסתמך על פוקדים במגזר הערבי במיוחד כאשר לשכת ראש הממשלה יחד עם עוד מספר לשכות שרים נשענות עליו.

הפעיל מיכאל אזולאי בכתבתו ביאללה-קדימה מחודש יולי 2007 הציע אז להקים וועדה מסדרת ונימק זאת בפורטרוט. הצעה דומה שרטט ליאללה-קדימה גם הפעיל החדרתי ישראל פנחסי.

http://www.yallakadima.co.il/article.asp?item_id=6441




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  גם מושחתים וגם נסמכים על ערבים - זאת התנועה ששולטת שמאלני מתקדם 27.03.08 17:42 1
  חבר סיעה : ''הרבה מתפקדים חדשים לא יצביעו בפריימריז ולא שמאלני מתקדם 29.03.08 19:24 2
     מכתב שמאלני מתקדם 29.03.08 22:39 3

       
שמאלני מתקדם
גולש אורח
יום חמישי כ' באדר ב' תשס''ח    17:42   27.03.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. גם מושחתים וגם נסמכים על ערבים - זאת התנועה ששולטת  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   במדינה


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שמאלני מתקדם
גולש אורח
אור ליום ראשון כ''ג באדר ב' תשס''ח    19:24   29.03.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. חבר סיעה : ''הרבה מתפקדים חדשים לא יצביעו בפריימריז ולא  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 29.03.08 בשעה 19:53 בברכה, שמאלני מתקדם
 
חבר סיעה : "הרבה מתפקדים חדשים לא יצביעו בפריימריז ולא בסקר המתפקדים"
28.03.08




חבר סיעת קדימה בכנסת אמר הבוקר ליאללה-קדימה כי לאור התרשמותו מאופי המפקד המתנהל כיום בקדימה אחוז גדול מבין המצטרפים החדשים לא יקח חלק בהכרעות הדמוקרטיות בתנועה. "לדעתי רבים מהם לא יגיעו לפריימריז וגם לא יקחו חלק בסקר המתפקדים של יאללה-קדימה. לצערי הרב חלק לא מבוטל מן המפקד הוא מפקד ארגזים ולא אותו 'עם ישראל' שהיינו רוצים לראות אותו מצטרף ומחזק אותנו".


http://www.yallakadima.co.il/article.asp?item_id=6467


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שמאלני מתקדם
גולש אורח
אור ליום ראשון כ''ג באדר ב' תשס''ח    22:39   29.03.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. מכתב  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות