אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה   אשכול בארכיון - לקריאה בלבד
 
     
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #9139 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 9139   
שמאלני מתקדם
גולש אורח
יום ששי ו' בניסן תשס''ח    03:52   11.04.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

מזימתו של הברווז הצולע  

 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 11.04.08 בשעה 03:52 בברכה, שמאלני מתקדם
 
מזימתו של הברווז הצולע / כתב: נרי אבנרי

אני משתמש במילה "מזימה", מפני שמדובר בתוכנית שכולה זדון. התוכנית פשוטה: אורזים "כלום" באריזה יפה, עוטפים בתמונה של יונה עם עלה זית, מעבירים לשונאי נתניהו בתקשורת, ואלה יזעיקו את היהודים לפסטיבל שלום חדש. בסוף המסלול נגלה את אנשי זק"א מלקטים חלקי גופות. איך אני יודע? היינו בסרט הזה...


מנקודת מבטו של אולמרט, זה נראה כך:

אחרי שהצלחתי לצאת בשן ועין מהמשפט הפלילי בפרשת "החשבוניות הפיקטיביות", ואחרי שהצלחתי להערים על כל חוקרי המשטרה עד היום, ואחרי שירקתי לבאר ממנה שתיתי, ואחרי שהצלחתי לגנוב ממפלגת האם את המנדטים והמיליונים, ואחרי שקטפתי את התפוזים מהפרדס שנתניהו נטע, ואחרי שהצלחתי להשתיק את כל אלה שדרשו את הקמתה של ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את ניצחוני המזהיר, ואחרי שהצלחתי לעקוף את המסקנות המתבקשות מדו"ח הביניים של הועדה שאני מיניתי, ואחרי שהצלחתי לתמרן את חברי הוועדה לחבר דו"ח נטול דרישת התפטרות, ואחרי שהצלחתי לסתום את הפה של אלה שדרשו ממני להתפטר, (ציפי לבני, אהוד ברק, ועמי איילון), ואחרי שהצלחתי לרתום לעגלתי את מנהיגי עדר האתרוגיסטים, ואחרי שהצלחתי לרצוח ולקבור את הנורמה של קבלת אחריות- אני ניצב כעת בפני משימת חיי: ניצחון בבחירות הבאות!! כל תוכנית כשרה- אין קווים אדומים.

לשבחו של אהוד אולמרט יאמר, שאילו רצה, היה יכול- אחרי שהביס את נסראללה- לנוח על זרי הדפנה, ולהתבשם מריחם המשכר של דו"ח הביניים שכתבה ועדת וינוגרד, והסקרים המנבאים את התרסקותו. אלא שהדחף הבריא לנצל את המומנטום, הביא אותו להסתער על היעד הבא: "הסכם שלום עם הפלשתינאים". ואם זה לא כל כך מסתדר, יען כי בצד השני "אין עם מי לדבר", לא איש כאולמרט יאמר נואש: גם "הסכם מדף" בא בחשבון. לצורך זה, כך אנחנו מתבשרים, נפגשו שוב שני הברווזים הצולעים אולמרט ואבו-מאזן. זה מביא אותנו לשאלה: מה זה הסכם מדף?

"מהלך הזוי". זאת ההגדרה שהגדיר העיתונאי דן מרגלית את המאמץ הזה של אולמרט, להגיע להסכם מדף (ישראל היום / 6.4.08). המהלך הזה, כך מרגלית, תכליתו היחידה "למכור לציבור את בגדי המלך החדשים, כאילו יש בהם ממש". השר הלחשן פואד בן אליעזר השמיע הגדרה שונה: "משא-ומתן וירטואלי" (שבתרבות בחיפה / 5.4.08).

יש הבדל בין ההגדרה של פואד, לבין ההגדרה של מרגלית. בשפת החבר'ה, "משא ומתן וירטואלי", פירושו "פול גז בניוטרל". דן מרגלית מדבר על רמאות או "עבודה בעיניים", שזה סיפור אחר. לי יש הגדרה יותר מדויקת: מזימה! ואם ממש לדייק אז "עוד מזימה" מבית היוצר של אולמרט ושות'.

אני משתמש במילה "מזימה", מפני שמדובר בתוכנית שכולה זדון. בצד אחד שלה, יש טיפוס ערמומי שנעול רק על דבר אחד: הפתק של האזרחים, ובצד השני יש את הקורבנות, שזה כולנו. התוכנית פשוטה: אורזים "כלום" באריזה יפה, עוטפים בתמונה של יונה עם עלה זית, מעבירים לספינולוגים, ואלה ידריכו את שונאי נתניהו בתקשורת.

השלב הבא: קמפיין אגרסיבי המזמין את אזרחי ישראל לפסטיבל שלום. רק לפני זה, בדרך השלום- שיעצרו רגע, ויכנסו אל מאחורי הפרגוד, כדי לשלשל את הפתק הנכון. בסוף הנסיעה נגלה את אנשי זק"א, מלקטים חלקי גופות של יהודים, מה שיביא את ראש הממשלה הנבחר אל המסכים, כדי להצהיר כמה הצהרות על "זרועו הארוכה של צה"ל". איך אני יודע? היינו בסרט הזה.

כדי שהמזימה תצליח, אבו מאזן צריך ליתן את חלקו. לא סיפור מסובך: כמה תמונות משותפות מול המצלמות, אח"כ ארוחה דשנה עם העוזרים, ובסוף, שיחה בארבע עיניים שבה אפשר לדבר חופשי על הפרוטזות החדשות. ברווזים צולעים, זה לא מה שהיה פעם...

כמו שזה ניראה, הכול הולך לפי התוכנית. רק איש אחד עלול לשבש הכול: מני מזוז. אמרו עליו שהוא פוחד לגעת בפרות קדושות. עכשיו, אחרי ש"עגל קדוש" מבלה במעשיהו, כולנו מקווים, שמבחינתו, ברווז צולע, הוא עוף כשר לשחיטה...






 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  מטוסים פלשתינים בשמי ירושלים? שמאלני מתקדם 11.04.08 15:02 1

       
שמאלני מתקדם
גולש אורח
יום ששי ו' בניסן תשס''ח    15:02   11.04.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. מטוסים פלשתינים בשמי ירושלים?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   עבר עריכה לאחרונה בתאריך 11.04.08 בשעה 15:06 על ידי שלומצי (מנהל הפורום)
 
מטוסים פלשתינים בשמי ירושלים?

אליק מרגלית ודורון בר גיל
עדכון אחרון : 11/4/2008 0:05

המקומון "כל הזמן" בי-ם חושף כי במסגרת המו"מ עם הפלשתינים סיכמו לבני ואבו-עלא כי נמל התעופה בעטרות שליד י-ם יועבר לשימוש הרשות הפלשתינית


הלחץ האמריקני הכבד על הממשלה כנראה עושה את שלו: המקומון כל הזמן בירושלים חושף כי במסגרת המשא ומתן החשאי בין שרת החוץ ציפי לבני לנציג הפלשתיני למשא ומתן, אבו-עלא, סוכם כי נמל התעופה עטרות, הסמוך לירושלים, יעבור לשימוש הרשות הפלשתינית. כך, בעוד שנמל התעופה הפלשתיני "דהנייה" בעזה שומם מפעילות, שדה התעופה הסמוך לירושלים יהיה פעיל שוב, הפעם על ידי הפלשתינים.
גורמים בכירים במשרד החוץ טוענים כי כבר הושג הסכם לגבי נמל התעופה השנוי במחלוקת, וכי ישראל הסכימה לוותר עליו באופן סופי לרשות הפלשתינית. סיכום זה הושג לאחר שבישראל השלימו, ככל הנראה, עם התבססות חמאס בעזה, והגיעו למסקנה כי יש צורך לחזק את המתונים בגדה לעומת שלטון חמאס ברצועה.

מקורבים לראש עיריית ירושלים, אורי לופוליאנסקי, מספרים כי הוא נדהם כששמע על הסיכום החשאי. לופוליאנסקי טוען כי מדובר במחדל ביטחוני ובוויתור משמעותי על ירושלים.

עוד טוען לופוליאנסקי כי לא ייתכן שבעוד הטיסות הישראליות הופסקו בשל המצב הביטחוני, מצב זה יתחלף בחשש חמור הרבה יותר כאשר השליטה הביטחונית תעבור לפלשתינים, וכי הוא חושש ממטוסים עוינים בשמי העיר.

לופוליאנסקי מבטיח כי יפעל ביתר שאת כדי לקדם במהירות את תוכניות הענק לבניית 10,000 יחידות דיור באזור שדה התעופה, וכי בכוונתו לסכל בכך את העברת שדה התעופה לפלשתינים.

"ויתור על סמל ולא רק ויתור ביטחוני"

בניגוד לראש הממשלה, אהוד אולמרט, שגם בתקופת כהונתו כראש עיריית ירושלים לא ראה בעטרות חלק מהעיר, לופוליאנסקי דוחף מזה זמן רב להכשיר את השטח למפעלי תעשייה נוספים ולבניית שכונת ענק.

"מדובר בוויתור על סמל ולא רק ויתור ביטחוני", ציין מקורב לראש העירייה. במקביל העלה לופוליאנסקי תוכנית להפיכת האזור כולו לאזור סחר חופשי על מנת לחזק את השליטה הישראלית במקום.

גם ברשות שדות התעופה בוודאי לא יתלהבו מהוויתור על הנמל. בעקבות ועדת לפידות שבדקה את הכשלים הרבים בנושא התעופה נקבע כי על מדינת ישראל להכשיר בהקדם שדה תעופה נוסף לנמל בן גוריון, ורבים חשבו כי עטרות יוכל להוות חלופה ראויה.

במהלך שנות ה-90 היה הנמל בשימוש בעיקר על ידי טיסות פנים לאילת וטיסות אימונים צבאיות. אבל בשנת 2000 בא הקץ לפעילות השדה יום לאחר הלינץ' ברמאללה. חברת "ארקיע" בחרה להפסיק את טיסותיה וסגרה את סניפה בנמל.

משמעות מדינית ובינלאומית

אמנם לא ברור כמה אפקטיבי המהלך לאור התהליך המדיני המקרטע, אך להצהרה ישראלית על נכונות להעברת השליטה של שדה התעופה יש לא רק משמעות ביטחונית אלא גם מדינית ובינלאומית. בעיריית ירושלים טוענים כי הכרה בנמל כפלשתיני מהווה הסכמה דה-פקטו על חלוקת העיר.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "מדובר בשיחות בראשות שרת החוץ, על כן יש לפנות ללשכתה לקבלת תשובה". גיל מסטינג, יועץ התקשורת של שרת החוץ לבני מסר בתגובה כי "המשא ומתן בין ישראל והפלשתינים מתנהל על פי סיכום מוקדם בין הצדדים, לפיו התכנים אינם פומביים".

לדבריו, "עד שהכל לא מסוכם, כלום לא מסוכם. התנהלות לאור הזרקורים לא תרמה בעבר לקידום השגת היעדים של ישראל. מסיבה זו, ומסיבה זו בלבד, אין התייחסות לפרסומים המדווחים על המתרחש במשא ומתן. אין להסיק מאי ההתייחסות דבר וחצי דבר ביחס לאמיתות הפרסום, כפי שגם היעדר הכחשה אינה בגדר אישור מכל סוג".

ה הטקסטס המופיע בכחול וכן הקישור לכתבה המקורית הוסף על ידי שלומצי

http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/720/852.html


                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      
__________________________________________________________________________
למנהלים:  החזר לפורום | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עריכת אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות