אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #9316 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 9316   
mg82KP
גולש אורח
אור ליום ראשון כ''ב בניסן תשס''ח    21:09   26.04.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

שטחים תמורת שלום - רק באגדות  

 
   חיים משגב


שטחים תמורת שלום - רק באגדות


כשבוחנים את הבריחה מדרום לבנון וההתנתקות כבר ברור לגמרי כי נסיגה אינה משתלמת. אפילו הנסיגה מסיני עלולה להתפוצץ לנו בפנים

פורסם: 26.04.08, 18:39


מישהו שם, בלשכת ראש הממשלה, חושב שאם יפיץ את נכונותו של אהוד אולמרט להיפרד מרמת הגולן, התקשורת תעטוף אותו כמו אתרוג נדיר ותבטיח לו קדנציה מלאה. אזרחי המדינה ימחלו לו על מעשיו הנואלים בעת המלחמה האחרונה בלבנון וישכחו לו את החקירות הבלתי נגמרות שמנהלת המשטרה - ויעשו לו את מה שעשו לאריאל שרון. חסינות מלאה תמורת נסיגה מלאה.


אך זה לא יקרה שוב. צריך לקוות. ההתקפלות מגוש קטיף וגירוש אלפי משפחות מבתיהן לא תחזור על עצמה. לא תמורת השלום שמציעה סוריה – ולא תמורת שום דבר אחר. גם אם איראן והחיזבאללה והחמאס ואל קאעידה יבטיחו שלאחר הנסיגה הזאת אנשיהם יניחו תפילין בכל בוקר, לא יקום ולא יהיה; כלומר, צריך לקוות שזה לא יהיה.

ניסיון העבר מלמד שאין דבר כזה. "שטחים תמורת שלום" יש רק באגדות. זה לא קרה בדרום לבנון לאחר שאהוד ברק ברח משם וזה לא קרה ברצועת עזה לאחר מהלך ה"התנתקות" של אריאל שרון. זה גם לא קרה לאחר הנסיגה מכל חצי האי סיני והרס ימית והיישובים בפתחת רפיח. המצרים אמנם לא יורים לעברנו לפי שעה אבל הכל זמני ושביר - ובוודאי עוד יתפוצץ לנו יום אחד בפנים. הצבא המצרי הענק מתאמן רק כדי לפתוח במלחמה נגד האויב היחיד שיש לו – וזה יכול לקרות הרבה יותר מהר ממה שרבים חושבים. די במהפך שלטוני בקהיר, כמו שקרה לשאח הפרסי, והכול יתהפך עלינו לרעה. מבת-ברית, כביכול, תהפוך מצרים, כמו איראן, לאויב מר, הסוגר עלינו מדרום וחובר לגדודי הטרור החמאסי .

אין ספק שגם אהוד אולמרט יודע שנסיגה מרמת הגולן לא טובה לישראל. ישיבה של חיילים סורים על גדות הכינרת תעודד גם את הערבים בגליל לתבוע אוטונומיה ומי שחושב שבכך ייתמו הדרישות של הערבים, בנגב, במשולש, ברמלה, בלוד, בעכו, בבאר שבע, טועה בגדול. כל נסיגה באשר היא, בשומרון, ביהודה או ברמת הגולן, רק תוסיף להרגשתם שהיהודים לא באמת מאמינים בזכותם על הארץ הזאת ותגביר את תאבונם. הידיעה שכל ויתור טריטוריאלי נוסף מחליש את ישראל - ועושה אותה פגיעה יותר, בוודאי גם תעשה אותם תובעניים יותר.

עד שיבוא היום שבו לא נוכל עוד לסרב לשום דרישה; לא להחזרתם של מיליוני "פליטים" למקומות שמהם הם ברחו ב-1948; לא לוויתור על שטחים שנכבשו באותה מלחמה; ולא לשינוי הגדרתה של ישראל ממדינה יהודית, המשמשת בית לאומי לעם היהודי, למדינה רב-לאומית שבה הרוב הערבי יכתיב למיעוט היהודי כללים של חיים בגטו.

מודעה



הדברים כבר נאמרו לא פעם, גם לפני שנחתמו הסכמי אוסלו עם רוצחים שלא חדלו לטבוח בנו מאז, אבל במחנה השמאל לא מרפים. הכל מגויס לטובת ביטול "הטעות" שעשה דוד בן גוריון לפני 60 שנה. לא יועילו החגיגות שמתכננים לרגל יום העצמאות הקרב. אם לא נגלה נחישות וכושר עמידה, אנו צפויים לקריסה שעלולה להיות מרה, כואבת ומהירה. אבחת חרב אחת עלולה לשים קץ לחלום בן אלפיים שרק עתה מתחיל להתגשם.

מי שלא מבין את זאת, או חושב שאפשר לקנות עוד קצת שלטון תמורת עוד קצת שטח, מהמר בגורל כולנו.

ד"ר חיים משגב, עורך דין ומרצה בבית הספר למשפטים במכללה האקדמית נתניה

YNET




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  חיים משגב Dudi 26.04.08 22:06 1

       
Dudi
חבר מתאריך 4.3.07
9461 הודעות
אור ליום ראשון כ''ב בניסן תשס''ח    22:06   26.04.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. חיים משגב  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   איש נדיר.

@ ידי לא היתה במעל - לא הצבעתי ליכוד, אני ימני @


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות