אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #9439 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 9439   
אהודברח
חבר מתאריך 9.5.07
17802 הודעות
יום ראשון כ''ט בניסן תשס''ח    09:22   04.05.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

פשע השחיתות, חטא היוהרה - אמיר אורן ''הארץ''  

 
   מאת: אמיר אורן

אהוד אולמרט חשוד, מתבקש לומר "כרגיל", בעבירות פליליות. את החשדות צריך להוכיח, אבל זהו המקרה המובהק שעליו נאמר "הוסיף חטא על פשע", עוד לפני שהוברר אם אכן בוצע פשע. אין הכרח להמתין לסופו של תהליך החקירה, תביעה ושפיטה כדי לדעת שאולמרט אשם בחטא היוהרה. בעודו חומק מהישג ידן של רשויות אכיפת החוק בפרשות קודמות - פה זיכוי מלווה במלים קשות, שם סגירת תיק בהעדר ראיות מספיקות - אפפה את סביבתו תחושה של חסינות. אחר תחתיו היה מבליע אנחת רווחה, מצטנף בפינתו ומדקדק בקלה כבחמורה. לא הוא. אולמרט, בגבהות לב, המשיך להסתבך. אופי זה, לא פחות מחומרת החשדות, מחייב להרחיק אותו ללא דיחוי מראשות ממשלת ישראל.

על יריבו המר שהיה לקודמו, אריאל שרון, התנבא קצין בכיר במשטרה כשנסגר תיק החשדות נגדו בפרשת יאנוש בן גל והגז הרוסי, "הם תמיד חוזרים", ואכן שרון חזר, ועוד איך חזר, בתיקי דוד אפל וסיריל קרן; וגם אולמרט. אחת ההחלטות הראשונות של היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, באפריל 2004, היתה לסגור את תיק "האי היווני" של אולמרט. מזוז השתכנע שפעולות ראש הלשכה שולה זקן ועוזר נוסף נעשו בלא ידיעתו ובלא הנחייתו של אולמרט. "לא ניתן להוכיח את החשד כי אולמרט, העומד בראש הפירמידה ונעזר בעוזרים שונים, ידע על כל המתרחש תחתיו בלשכתו", כתב מזוז.

אולמרט לא השתנה מאז. להיפך, הוא נעשה עוד יותר אולמרט. מזוז הוא שהשתנה - הוא נעשה פחות מזוז. ב-30 השנים האחרונות התמנו ליועצים משפטיים אנשים רכים, סלחניים ומתחשבים, שחיפשו לשווא "אקדח מעשן" גם כשהרוצח השתמש בחבל ובעיקר נועדו לגבור על קשיחותם של פרקליטי המדינה הכפופים להם; שהרי הפרקליטים, כמו המבקר, הם של "המדינה", ואילו היועצים הם של "הממשלה". אלא שברבות השנים, לקראת הסוף, קורה ליועצים דבר מוזר: בעל כורחם, מתוך ההתוודעות למציאות המושחתת, הם נשאבים לאסכולה הנוקשה של התביעה. כך יצחק זמיר בקו 300, כך אליקים רובינשטיין בשבועות האחרונים לכהונתו, כשלטענת דוברו ינקי גלנטי - היום דוברו של אולמרט - החליט אם כי לא הספיק להאשים את אפל בשיחוד שרון, כך מזוז עכשיו. זו כבר לא תיאוריה. החשוד מוכר למשטרה ומוכר היטב ליועץ המשפטי הרואה אותו יום יום בפעלתנותו. מזוז איבד את בתוליו באי היווני. היום, יש להניח, לא היה מפקפק באפשרות שאולמרט, "העומד בראש הפירמידה", בקי בכל המתרחש תחתיו, עם שולה זקן או בלעדיה.

זה כחודש, באיחור רב, וכשגמרה למצות את כל החלופות האחרות, התנערה מערכת אכיפת החוק לחוליותיה ועבדה היטב. היא נעזרה בקצת מזל וצירופי מקרים, ובעיקר בסיוע חיצוני של גיבורים אלמונים במלחמה נגד השחיתות; מהם אצל מבקר המדינה - שבבדיקותיו נמצא קצה החוט שגילגל את הפקעת - ומהם במשרד ממשלתי אחר. כשיוסר המסך מעל הפרשה, יתברר שבשנתיים האחרונות היתה זו שעתה הרעה של העיתונות הישראלית, שחסידי אולמרט שלטו או בלטו כמעט בכל כלי תקשורת חשוב בה; אבל גם שעתה היפה, כי בלי הזרקור שהפנו גידי וייץ ("הארץ") ומרדכי גילת ("ישראל היום") היו החוקרים ממשיכים לגשש באפילה.

ימים אלה, בין יום השואה ליום הזיכרון, הם הימים הנוראים של הדמוקרטיה הישראלית, הנדרשת לעכל את משמעותם של החשדות עוד בטרם פרסומם המלא. זה מבחנם של מזוז, הפרקליט משה לדור והניצבים יוחנן דנינו ויואב סגלוביץ, אבל למערכת הפוליטית אסור להתחבא מאחורי גבם. היא צריכה לכפות על אולמרט לפנות את כיסאו, כדי שלא לבזות את המדינה בניצוח על אירועי יום העצמאות ועל אירוחו של ג'ורג' בוש, נשיא המתיימר להחמיר את ענישתם של אמריקאים המשחדים אישי ממשל זרים. זהו רגע נדיר בחיי ממשלות ובתי מחוקקים, כמו הרגע הבריטי של העברת ראשות הממשלה מצ'מברליין לצ'רצ'יל והרגע הישראלי של העברת תיק הביטחון מאשכול לדיין, של צורך בהתגייסות נרחבת לשלילת ראשות הממשלה מאולמרט. ישראל אמורה לציין השבוע את חגיגות השישים - לא חגיגות הבקשישים.


http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/980379.html




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  איש חכם, אמיר אורן העכבר ששתק3 04.05.08 11:37 1
     מעניין איפה נמצאים על מדד החוכמה, ברנע, אברמוביץ אהודברח 04.05.08 11:43 2
         כולם חכמים, כולם נבונים וכולם יודעים את התורה... העכבר ששתק3 04.05.08 11:44 3

       
העכבר ששתק3
גולש אורח
יום ראשון כ''ט בניסן תשס''ח    11:37   04.05.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. איש חכם, אמיר אורן  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אהודברח
חבר מתאריך 9.5.07
17802 הודעות
יום ראשון כ''ט בניסן תשס''ח    11:43   04.05.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. מעניין איפה נמצאים על מדד החוכמה, ברנע, אברמוביץ  
בתגובה להודעה מספר 1
 
   ודומיהם........


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
העכבר ששתק3
גולש אורח
יום ראשון כ''ט בניסן תשס''ח    11:44   04.05.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. כולם חכמים, כולם נבונים וכולם יודעים את התורה...  
בתגובה להודעה מספר 2
 
   וכולם בני אדם, עם מגרעות, חולשות וחסרונות. לעיתים הם מצליחים להתגבר עליהן ולעיתים - פחות.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות