אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #9473 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 9473   
רומנוב2
גולש אורח
יום שני ל' בניסן תשס''ח    12:25   05.05.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

גבעת רבי חלפון  

 
   לחובבי הז'אנר

יש כמה קישורים בגוף המאמר, כדאי אולי לקרוא במקור.

======

גבעת רבי חלפון


לפורים יש את המגילה, לפסח את ההגדה וליום העצמאות את גבעת חלפון. לכבוד החג הבא עלינו טובה, אסף וול כתב תסריט עדכני לסרט ההמשך, בגירסה התורנית

אסף וול פורסם: 05.05.08, 08:44


עלילת סרט ההמשך התורני מתרחשת במוצב נידח שחייליו מתאפיינים ברמת חיילות ודתיות ירודה. בעקבות מספר אירועי פריצוּת, שולח הרבצ"ר למקום מספר חיילי ישיבות הסדר מתוגברים במניין מחיילי הנח"ל החרדי.


כעבור זמן קצר, מתייצב במקום אברך מסתורי המזדהה כ"אדמו"ר מקונסטנצא". בעקבותיו מופיע במוצב יהודי נוסף: ר' ויקטור חסון, ס"ט, גבאי בית הכנסת "ישמח משה" ודור עשירי למשפחת כרישי נדל"ן מהרצליה פיתוח (מהצד של הים). הגבאי חסון תובע את האדמו"ר מקונסטנצא לדין תורה בגין התחייבותו לתרומה עבור "מפטיר יונה" אותה טרם פרע, ומסרב לעזוב את המקום עד להחזרת החוב.

שותף אחר בפרשה הוא מש"ק מהנח"ל החרדי, הבחור המצוין סמ"ר רפאל מוקד. מדובר בעילוי תורני מהשורה הראשונה (שורה 23), שחיזוריו אחרי יעלי בתו גומלת החסדים של הגבאי חסון נדחים שוב ושוב, בעיקר בשל אי יכולתו לספק לה סידור-מלא בפרויקט "מגדלי ליצמן". לאחר תלאות רבות ובאמצעות ההשגחה הפרטית, נעשית לאותה בת צדקת קפיצת הדרך והיא מוצאת עצמה באורח פלא במוצב. סמ"ר מוקד חושש לגורל ארוסתו לעתיד בשל רמתם הרוחנית הירודה של חייליו השבבניקים, ונפגש בעניין זה ב"יחידות" האדמו"ר מקונסטנצא. האחרון פוסק כי יעלי תתחפש לרבנית בשם סילביה אונגעבערדיגער ותדווח למפקד המוצב כי נשלחה בידי הרבצ"ר, זאת על מנת להעביר לחייליו שיעורי הדרכת חתנים.

כאן מתרחשת התקלה הראשונה. חיילי ההסדר מתקשרים עם רבניהם האוסרים עליהם לשמוע הרצאות מפי אשה, זאת משום שההדרכה מתבצעת בשיטת "רבדים". הסרבנים מוכנסים למשפט אצל סרן שמגר, נצר לשושלת דיינים מפוארת, ומוצאים אותו בעיצומו של ריקוד קבלי-מיסטי. בינתיים נוחת הרב החטיבתי, יצחק אלחנן בנדובסקי (בונדי), לביקורת פתע במסוקו ונחרד לנוכח ההתדרדרות הרוחנית במוצב. סרן שמגר מודח מייד ונשלח לסמינר "ערכים". במקומו מתמנה סמל מוקד לתפקיד ה"מרא דאתרא" במוצב, עד למציאת מפקד ראוי יותר כפי שייקבע על ידי הועדה הרוחנית העליונה של הפלוגה המסייעת.

בשלב זה הצרות רק מתחילות. חיילי הנח"ל החרדי מערערים על בקיאותו של השוחט, הטבח והמוהל הפלוגתי יוסיפון, ומסרבים לאכול במטבח היחידה. זאת בין היתר משום שנתגלתה בו עגבניה שלא קיבלה היתר מכירה. ר' חסון מתמנה למשגיח הכשרות במטבח ומייד רוכש בבקיאותו ובדקדוקיו, את אמון האברכים המגוייסים.

החייל ג'חנון, ברסלבר מתחזק, מבקש חופשה מיוחדת כדי לנסוע לקבר יוסף בשכם. משנענה בשלילה הוא מפתה את חרמונה, סינגלית מהמגזר ופקידתו של הרב החטיבתי, להכנס עמו לאחד האוהלים בטענה כי מדובר ב"אוהל נחמה" המקורי. באותו הזמן יוצא ר' חסון להשלים מניין במוצב סמוך ונופל בשבי בידי כיתת בנישי"ם מחטיבה מתחרה. הבנישי"ם מסרבים להניח לו לשוב בטענה כי אחד מחבריהם דפק נפקדות והם זקוקים לו לזימון בעשרה.

באותו הזמן מתרחשים במוצב מספר אירועים במקביל. בתו הגדולה של ויקטור, שיפרה חסון, מגיעה למחנה ופורצת ברכבה את עמדת הש.ג. בזמן שהיה שקוע בתפילת העמידה. הש.ג. שוב נמצא אשם ומודח מפני שהתברר כי הניח תפילין שלר' תם ולא של רש"י כמתחייב בנוהל החטיבתי. כאן המקום לציין כי שיפרה מוגדרת כפסולת חיתון מגזרית משום שהעזה להוציא רשיון נהיגה על מאק ואף זכתה בפרס הנהג הזהיר לשנת 1976. למרות הגדרתה ההלכתית כ"בלתי חתינה", מוצא האדמו"ר מקונסטנצא פתרון הלכתי לעניין ואף מתנדב לשאתה בעצמו. אך קודם יש לבקש את ידה (ביחד עם שאר החלקים) מאביה ר' חסון הנמק בשבי. לשם שחרורו מתארגנים למבצע מס' לוחמי עלית מן המוצב, שהתחפשו לחיילי או"ם שבדיים הנמצאים בתהליך גיור לחומרה. שם הקוד הניתן לתכנית: "מבצע געוואלדהיים". מודעה


כח הגרים המחופש מסיח את דעת הש"ג בבקשה לטבול במקווה הפלוגתי. בינתיים, צוות קיצוני מובחר מרמת בית שמש פורץ את גדרות המוצב במפתיע כשהוא מסמן את פרצה בפשקוולים הזועקים "נפרצה גדר!". קריאות ה"שאבעס" של הכח מצליחות לבלבל את כיתת הכוננות של הבנישי"ם שאך סיימו את קריאת התורה של יום שני. גם השמועה (שמקורה בלוחמה פסיכולוגית) כי טירונית בשם מאיה בוסקילה מגיעה להופעה במוצב, עושה את שלה והבנישי"ם נסים אל טלפוניהם כדי לקבל הבהרות מראש הישיבה.

בינתיים שב הכח הפושט למוצב עם ר' חסון. זה, במקום להודות לאדמו"ר מקונסטנצא על שחרורו, נוזף בו על ניסיונו להשתדך לבתו. התנגדותו נובעת מהעובדה כי האדמו"ר השתכנז לפני מספר שנים וכעת משתייך לחצר שמוצאה ברומניה. אך שוב נמצא מוצא הלכתי לבעיה. התברר כי שיכנוזו של האדמו"ר מקונסטנצא נעשה בידי הרב דרוקמן אחרי שנת 99 ולכן הוא בטל ומבוטל. את טקס הקידושין עורך רב ושדכן מפורסם בעל עיניים גדולות בשם ר' חנוכה בן משה הלוי, אבל זה כבר שייך לסרט אחר.

http://www.ynet.co.il/articlesnc/0,7340,L-3539576,00.html




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  לא נמאס לך לייחצן את עצמך? autoexec 05.05.08 12:26 1
     לא רומנוב2 05.05.08 12:28 2

       
autoexec
גולש אורח
יום שני ל' בניסן תשס''ח    12:26   05.05.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. לא נמאס לך לייחצן את עצמך?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רומנוב2
גולש אורח
יום שני ל' בניסן תשס''ח    12:28   05.05.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. לא  
בתגובה להודעה מספר 1
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 05.05.08 בשעה 12:54 בברכה, רומנוב2
 
אגב, מותר לך לראות את השם שלי בלי לקפוץ בראש, זה רק יעשה עמך חסד.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות