כבוד השופט עמית סיכם את פסק דינו, כך:
"יש לראות בחומרה רבה את התבטאויותיו המקוממות והפסולות של הרב יוסף לאורך שנות כהונתו, דווקא בשל היותו עובד ציבור וסמכות רוחנית-הלכתית לציבור גדול. המלצת ועדת הפרס להעניק את פרס ישראל לרב יוסף מעוררת קושי ואי נחת בקרב ציבורים גדולים בישראל. החלטה זו, כפי שנאמר בעניין תומרקין "הגם שהיא כמעט חסינה מפני התערבות מהותית בשיקוליה מצדו של שר החינוך, ואף מפני ביקורת שיפוטית – אין היא חסינה מפני ביקורת ציבורית". הגם שהפרס עומד למבחנו ולביקורתו של הציבור בזירה הציבורית, הוא אינו אמור לשקף קונצנזוס של הציבור. לנוכח הכמעט-חסינות שיש להמלצת ועדת הפרס, אין מקום להתערבותנו בזירה המשפטית. גם אם הקורא חש כמי ש"גורס חצץ בשיניו" – ב'רפרור' לדברי השופט חשין בעניין הרב עובדיה יוסף – זו התוצאה המתחייבת לטעמי מקורפוס הפסיקה בעניין פרס ישראל, ופשיטא כי אין להסיק מתוצאת פסק דיננו משום מתן הכשר או גושפנקא לאמירותיו המקוממות של הרב יוסף".
השופט ח' כאבוב ציין:
"...גם לשיטתי, דין העתירות להידחות. אולם, בשונה מחבריי אני סבור כי מקרה זה מחייבנו להסיר את הלוט ולומר בקול ברור: אין עוד מקום להגשת עתירות התוקפות את החלטת שר החינוך להעניק את פרס ישראל למועמד כלשהו, יהיו התבטאויותיו הערכיות מכוערות ומבזות ככל שיהיו".
וכן-
"אכן, הרב יוסף התבטא באופן מבזה ומשפיל כלפי ציבורים רבים במדינת ישראל, ובהם – עולי חבר העמים; בני הקהילה הרפורמית והקונסרבטיבית; המיעוט הלא-יהודי; וכן כלפי פסיקת בית המשפט העליון והנחיות היועץ המשפטי לממשלה, בין היתר, ביחס לזכויות נשים. קשה למצוא ציבורים במדינה שלא 'זכו' לקיתונות של בוז ועלבון תחת שבט לשונו של הרב.
ברם, כפי שציינה השופטת י' וילנר באחת מן הפרשות, ובצדק, "לאורך השנים פרס ישראל ניתן לאנשים שונים, שהשמיעו דברי טינה, בוז ועלבון כלפי חלקים בציבור, על רקע מוצאם העדתי, השקפתם הדתית, ונטייתם המינית, באופן צורם, בוטה ופוגעני. חרף התבטאויות קשות אלה של המועמדים, שרי החינוך לדורותיהם לא מצאו לנכון לשלול מהם את פרס ישראל ואימצו את המלצות הוועדה בעניינם; ובית משפט זה נמנע בתורו מהתערבות בהחלטות השרים" (בג"ץ 8076/21 ועדת השופטים להענקת פרס ישראל לשנת תשפ"א בתחום חקר מדעי המחשב נ' שרת החינוך, פסקה 44 לחוות דעתה (29.03.2022))".
ואילן השופטת רות רונן ציינה:
"...בית המשפט אינו שם עצמו במקומה של הוועדה, ואינו שוקל במקומה את השיקולים שהיא אמורה לשקול ביחס לשאלה למי יוענק הפרס. הביקורת השיפוטית על החלטותיהם של הוועדה ושל השר היא צרה ביותר כאשר החלטות בהקשר זה הן כמעט חסינות מביקורת. זאת גם כאשר מקבל הפרס התבטא באופן צורם ובוטה ואשר מעליב ציבור שלם. אלה היו פני הדברים בעניין אריאל (בג"ץ 1977/20 האגודה למען הלהט"ב בישראל ("האגודה לשמירת זכויות הפרט") נ' שר החינוך (26.4.2020)), שגם בו ועל רקע ההתבטאויות שם (שבית המשפט כינה אותן "צורמות, בוטות ועולבות בציבור שלם"), לא שלל בית המשפט ממקבל הפרס את הפרס שהוענק לו.
לכן, לאור העובדה שהפרס הוענק לרב יוסף בשל קורפוס עשיר של ספרות תורנית הלכתית; לאור העובדה שעיקרו של הקורפוס הזה נוגע ל"ימי החול, לשבתות, לכל המועדים והצומות, הלכות הנוגעות לאירועי שמחה ולאירועי עצב, לכשרות המזון, לאישות ומשפחה, לתפילות ולכהנים ולנושאים הלכתיים אחרים", נושאים מקצועיים שאינם קשורים להתבטאויות הבעייתיות של הרב יוסף; ולאור ההלכה הפסוקה והפתח הצר מאוד שהיא הותירה להתערבות בהחלטות הנוגעות להענקת הפרס – מצאתי לנכון לצרף את עמדתי לזו של חברי השופט עמית".
לינק לפסק הדין:
https://supremedecisions.court.gov.il/Home/Download?path=HebrewVerdicts/24/010/034/e04&fileName=24034010.E04&type=2
חבר מתאריך 5.5.17
11980 הודעות, 111 מדרגים, 204 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 11.1.22
3512 הודעות, 29 מדרגים, מינוס 12 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 11.5.20
3151 הודעות, 36 מדרגים, 4 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 3
לרב אסור להגיד את מה שהוא חושב כי המנהיגים העליונים אוסרים זאת.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
56213 הודעות, 129 מדרגים, 178 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 9
וחה"כ גנדי והרב כהנא, זכה בפרס ישראל.
ק"ו שכבוד הרב הראשי שליט"א שכתב מחקרים
תורניים ורבבות יהודים הולכים לאורם, זכאי לפרס.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.1.13
55614 הודעות, 416 מדרגים, 806 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 9
(בתור רב הנושא בתפקיד ממלכתי, ראוי היה הגביל התבטאויותיו, אך לא ראיתי שזה נעשה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.4.24
1490 הודעות, 7 מדרגים, 14 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 9
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.1.13
55614 הודעות, 416 מדרגים, 806 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.4.23
2592 הודעות, 51 מדרגים, 94 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 6
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.5.17
11980 הודעות, 111 מדרגים, 204 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 6
כפי שהסברתי כאן לא פעם:
עצם העובדה שהרבנות "חוסה" תחת כנפיה של מדינת ישראל, והמדינה שאמנם מוגדרת כמדינת היהודים היא מדינה *חילונית למהדרין* היא בזיון וחרפה לדת ישראל.
כל השאר, כולל עצם הדיון בעתירה בבג"ץ, הוא רק בגדר "תולדה" של אותה חרפה.
במילים פשוטות, רב שמקבל את משרתו ומשכורתו מחילונים זו השפלה נוראית של היהדות.
שפל המדרגה.
כמובן, אתה יכול להסיק מכך מיידית שאני מעוניין בהפרדת הדת מהמדינה, גם את זה כתבתי לא פעם.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.1.13
55614 הודעות, 416 מדרגים, 806 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 11
אבל שורת הסיום לא מסתדרת לי.
ניחא אם אתה רוצה מדינת הלכה, אבל אם מקובל עליך שזו תהיה מדינה חילונית - הרב זכה בפרס ישראל לא בגלל מעמדו כרב ראשי, אלא בגלל כתביו.
אגב,
לדעתי המדינה מוגדת כ'מדינה יהודית', ולא אך כ'מדינת היהודים' (לזה התכוונת, נכון?)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.5.17
11980 הודעות, 111 מדרגים, 204 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 19
אני לא יודע מה זו מדינת הלכה, וכל מי שיאמר לך שהוא יודע, הוא רק חושב שהוא יודע.
אין תקדים למדינת הלכה בהלכה.
גם בתקופת הנביאים המלך היה חילוני, או לפחות לא מוכר ומקובל כסמכות דתית.
אני רוצה הפרדה מוחלטת בין דת ומדינה, כדי שדת ישראל המפוארת תפסיק להתבזות.
לגבי העובדה שהפרס הוא על הכתבים שלו, איזה כתבים יש לו חוץ מפסקי הלכה ודברי תורה וכיו"ב?
זה ממש מגוחך לתת פרס ישראל על דבר כזה, ומשפיל את היהדות לפחות באותה מידה. אולי אפילו קצת יותר.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
56213 הודעות, 129 מדרגים, 178 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 28
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.1.13
55614 הודעות, 416 מדרגים, 806 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 30
אם מענין אותך לדעת מה השופט ברק כתב בושא -
https://rotter.net/forum/politics/21542.shtml#2
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.1.13
55614 הודעות, 416 מדרגים, 806 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 28
והוא הדין במקורות סמכות לא דתיים אחרים כמו תקנות הקהל או דינא דמלכותא.
ובוודאי כך ביחס למדינת ישראל, ולחוקי הכנסת.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.5.17
11980 הודעות, 111 מדרגים, 204 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 31
ובהחלט קובעת שדינא דמלכותא דינא, ואפילו דורשת הווה מתפלל בשלומה של מלכות, זה ברור.
זה דווקא מחזק את הנקודה שמדינת הלכה היא דבר שאינו קיים בהלכה.
אבל כל זה לא קשור לעניין הפרס.
אני מדבר על המצב בישראל, שבו המדינה החילונית למעשה מסרסת את הדת.
במקום שהדת היהודית תתרומם לגבהים העצומים שלה, ותהיה מקור השראה, גאווה, מעיין חוכמה, ציווי קטגורי, כח אדיר בציבור, היא הופכת לשמש כסמרטוט הריצפה, שק חבטות, של המדינה החילונית שקנתה אותה בנזיד עדשים.
אגב, הטענה שלי כאן היא רק כלפי הדתיים. הציבור הדתי.
לא כלפי החילוניים, שאינם יודעים מימינם ומשמאלם. תינוקות שנשבו.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.1.13
55614 הודעות, 416 מדרגים, 806 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 48
את הציווי לִשְׁמֹר אֶת־כָּל־דִּבְרֵי הַתּוֹרָה הַזֹּאת וְאֶת־הַחֻקִּים הָאֵלֶּה לַעֲשֹׂתָם מסביר המדרש - "ואת החקים האלה אלו חוקי מלכות" (מדרש תנאים על ספר דברים, יז, יט).
בדומה, על יסוד דברי הרמב"ן בפרשת בחוקותיי, החתם סופר כתב (שו"ת חתם סופר- או"ח, רח):
"כל שישראל ונשיאי העדה או אפילו אחד משני אלו מסכימים ומחרימים - הרי זה מוחרם מן התורה".
כלומר, התורה עצמה מצווה לשמוע את חוקי המלך, והמפר את חוקי המלך - לא רק מפר את החוק 'החילוני', אלא גם את הציווי הדתי להשמע לחוק המלך.
ובדומה יכולתי להרחיב גם על מקורות הסמכות האחרים שהזכרתי.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.5.17
11980 הודעות, 111 מדרגים, 204 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 49
1. שאל את עצמך את השאלה:
מה הוא מקור הסמכות?
2. אם כפי שאתה מנסה לומר הדת מקנה תוקף הלכתי לחוק הממלכה החילוני, הלא הדת היא מקור הסמכות, ולא המלך.
3. בימינו, במשטרים דמוקרטיים, המלך הוא למעשה כל המנגנון המשטרי, הכולל את שלוש הרשויות, ובראש ובראשונה את הרשות המחוקקת, הפרלמנט שהוא הנבחר, כלומר מקור הסמכות הוא העם.
וכאשר אתה אומר שהדת היא מקור הסמכות, אתה למעשה אומר שהרב, פוסק ההלכה, הוא מקור הסמכות.
4. והלא ברור שתמיד, בהכרח, יעלו קונפליקטים ויתגלעו מחלוקות, בכל עניין ובכל תחום בחיים האנושיים, דבר יום ביומו, קונפליקט בין חוקי המלכות לבין ההלכה.
5. ולראיה, מבחינה פרקטית, כל התנך מלא בתיאורים של המאבקים בין הנביא (הסמכות ההלכתית באותה תקופה) לבין המלך (הסמכות המדינית), וכאן מדובר במלך ישראל, לא במלך גוי.
6. מסקנה, *אין זה משנה* אם נפרש את דינא דמלכותא באופן נרחב, שבו הדת מקנה תוקף הלכתי מלא לחוק הממלכה, או באופן מצומצם, שבו מדובר רק על מלך נוכרי, לא על ארץ ישראל, ורק על תקנות ציבור ספציפיות שנועדו לשמור על הסדר הציבורי. (שתי הפרשנויות נפסקו להלכה, ועוד רבות אחרות, כמובן שאין תמימות דעים)
כי השאלה המהותית והרלוונטית נותרת כאמור: מה הוא מקור הסמכות?
7. ומכיוון שאין הסכמה *ולעולם* לא תיתכן הסכמה, בין חילונים לבין דתיים בשאלת מקור הסמכות, הלא חזרנו לתחילת הדיון.
ולכן אני חוזר על טענתי:
אין, ומעולם לא התקיים דבר כזה "מדינת הלכה".
אינני אומר שלא ייתכן שיתקיים דבר כזה, אלא שלא לי ולא לאף אדם אין מושג מה משמעותו של הדבר הזה: "מדינת הלכה".
8. מה שיש הוא מדינה חילונית אשר בתוכה הדת היהודית יכולה להיות אחת משתיים:
א. יכולה להיות יהדות מסורסת, שהמדינה החילונית ממנה את פקידיה (הרבנים) ומשלמת את משכורתם, והיא הופכת למשל ולשנינה בפי כל, מטרה ללעג ולקלס. דוגמה ומופת לניוון.
ב. יכולה להיות גורם תוסס ומתסיס, קורע, פראי, אקטיבי, שתדיר קורא תיגר כל הנחות היסוד החילוניות, תובע ומצווה בלעדית על עבודת השם, פוסל כל קיום אנושי זולת קיום האדם אל מול האל, ומייצר מתח וקונפליקט קבועים.
9. אני מייחל ליום שבו אפשרות ב. תתקיים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.4.24
1490 הודעות, 7 מדרגים, 14 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 11
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.10.23
3583 הודעות, 26 מדרגים, מינוס 20 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
כרגע נמנע או פוסק לטובת הדתיים תחת הגבלות שאף אחד ממלא. או זה או הפרדת דת ממדינה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 11.4.20
15552 הודעות, 46 מדרגים, 71 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
הגישו בגצ כנגד פרס ישראל לרב
דחו אותה
וזאת בושה?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
90204 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.8.18
25135 הודעות, 63 מדרגים, 52 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 2
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.2.15
15382 הודעות, 124 מדרגים, 227 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 4
הרבה יותר ממה שהוא נמצא בצד של הרב יצחק יוסף.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 11.4.20
15552 הודעות, 46 מדרגים, 71 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 15
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.2.15
15382 הודעות, 124 מדרגים, 227 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 33
אלא עניין של דעה ואג'נדה, ושם אני חושב שלאף אחד אין מחלוקת שהוא פוסק לפי ערכים שמתאימים לאג'נדה שלו, אף שהם נוגדים לחלוטין בחלק מהמקרים את דעת הרוב בישראל.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.9.19
8496 הודעות
בתגובה להודעה מספר 2
פלסטיני, ייעצר!
זו הסיבה שהרצי וקסנר מונה במחטף ומינה סביבו דרג בכיר שידע להפעיל את הטנקים אם העם היהודי ירצה קצת חופש מהדיקטטורה הפרו פלסטינאית של בג"צ מרצ
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 23.1.15
36057 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 28.8.23
2864 הודעות, 15 מדרגים, 29 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.5.17
9715 הודעות, 65 מדרגים, 96 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
ערכתי לאחרונה בתאריך 08.05.24 בשעה 13:57 בברכה, איתי
העתירות מוגשות נגד אנשי ימין אחרים שזכו. בזמנו נמנעה מעתונאי הדגול שמןאל שניצר זל פרס ישראל בשל אמירה לא במקום שלו בענין העליה מאתיופיה.
ואז לא קבעו "חסינות".
בכל מקרה בענין הרב יצחק יוסף לא מגיע לו פרס ישראל לא רק בשל התבטאויותיו אלא גם בשל הרמה הבינונית של ספריו. אומנם נכון שזה לא ענינו שלמבגץ (ואכן ההחלטה לגופה במקרה זה מוצדקת) אבל זה מראה על החנטרישיות , השטחיות וחוסר הרצינות של ועדת הפרס.
בין היתר מופיע בכתביו ציטוט מחיבור תורני היתולי וסטירי שמישהו שחמד לצון כתב בענין "תכלת דחילזון" בענין ציצית. לא כאן המקום להאריך אבל מדובר בחיבור שהוא אוסף של שטויות היתוליות והבלים בסגנון פורימי שהרב יוסף ציטט אותם בספרו כמו תוכי ברצינות גמורה כאילו מדובר במאמר הלכתי רציני בעוד שמדובר היה בהלצה פורימית. הדברים כה מביכים עד כדי כך שעולה חשד שמא הוא בכלל לא כותב את ספריו בעצמו. וזה עוד כדי ללמד עליו זכות. שאחרת, איך יתכן שאישיות תורנית רצינית תחזור על דברי שטות ובדיחה שכאלו(ואין חולק על כך שאכן מדובר בשטויות) ותצטט אותם ברצינות גמורה כאילו מדובר בדברי הלכה רציניים.
זו הרמה ועל זה מקבלים פרס ישראל...
אגב, לאביו הדגול, הרב עובדיה יוסף זצל, תקלה כזו לא היתה יכולה לקרות.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 31.3.19
45807 הודעות, 222 מדרגים, 338 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.4.23
2592 הודעות, 51 מדרגים, 94 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 13
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 31.3.19
45807 הודעות, 222 מדרגים, 338 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 20
אבל אתה כמובן תגבה רקבון ושחיתות אם הם מגיעים מהצד "הנכון"
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 11.4.20
15552 הודעות, 46 מדרגים, 71 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 23
זא שבגצ היה אמור לקבל את הפסיקה?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.4.23
2592 הודעות, 51 מדרגים, 94 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 23
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 31.3.19
45807 הודעות, 222 מדרגים, 338 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 36
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.4.23
2592 הודעות, 51 מדרגים, 94 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 37
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 31.3.19
45807 הודעות, 222 מדרגים, 338 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 39
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.4.23
2592 הודעות, 51 מדרגים, 94 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 40
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 31.3.19
45807 הודעות, 222 מדרגים, 338 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 41
עד כאן חבר
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
18522 הודעות, 167 מדרגים, 298 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 42
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.12.21
2095 הודעות, 8 מדרגים, 12 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
על המיצג המרטיט שתי ידים מגועלות בדם.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
56213 הודעות, 129 מדרגים, 178 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 14
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 13.12.09
73677 הודעות, 225 מדרגים, 441 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.4.24
1490 הודעות, 7 מדרגים, 14 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.8.02
70421 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.11.22
1879 הודעות, 24 מדרגים, מינוס 5 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 13.12.09
73677 הודעות, 225 מדרגים, 441 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 29
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.11.14
18188 הודעות, 150 מדרגים, 282 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.10.20
7100 הודעות, 40 מדרגים, 41 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
אבל אנשים שאמרו אימרות קשות אף יותר זוכים פה בכל מיני פרסים אז לא רואה סיבה שיפסלו אותו.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.6.18
14879 הודעות, 55 מדרגים, 45 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד