גירסת הדפסה          
קבוצות דיון חופש הביטוי נושא #2598 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 2598   
Kיציק לוי
חבר מתאריך 13.7.02
21743 הודעות
   08:59   13.06.02   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

נטורי קרתא: ''פיגועי התאבדות? הכל סיפורים''  

 
  
אנשי הפלג הקיצוני מפגינים בבריטניה בעד השמדת ישראל: "הציונים אשמים בכל ולא אכפת להם מחייהם של יהודים ופלסטינים"; מעוררים זעם בקהילה היהודית, שמסרבת להכניסם לבתי הכנסת
יום חמישי, 13 ביוני 2002, 7:24

נטורי קרתא הפכו לאחרונה לנשק תעמולה בידיהם של ארגונים פרו-פלסטינים קיצוניים, ובכך הצליחו לקומם עליהם את הקהילה היהודית בבריטניה. בשנים האחרונות הגבירו אנשי הפלג החרדי הקיצוני את מעורבותם בפעילות אנטי-ישראלית, והם משתתפים בהפגנות הקוראות להשמדת ישראל. במחאה על כך, הוחלט בקהילה להחרימם ולא לאפשר להם להיכנס לבתי כנסת ולבתי מדרש.

הפגנת התמיכה הבולטת ביותר של נטורי קרתא בארגונים הקיצוניים, נרשמה בהפגנת התמיכה בפלסטינים שנערכה ב-18 במאי בכיכר טרפלגר בלונדון, שבועיים לאחר הפגנת התמיכה ההמונית בישראל.

"זה היה מדהים ומזעזע לגלות את האנשים הללו עטופים בטליתות ותפילין, מנופפים בכרזות נגד ישראל והציונות, באירוע שנערך במופגן ביום שבת ובעיצומו של חג השבועות, חג מתן תורה", אמר מקור בוועד השליחים, ארגון הגג של קהילת יהודי בריטניה. "מישהו שאל אותם כיצד הם הגיעו למקום, הרי הם לא אמורים לנסוע בשבת. הם ענו שהם הגיעו מסטמפורד היל ברגל, מרחק של כ-14 קילומטרים מהמקום".


"אין ליהודים זכות על האדמה"

אברהם גרוהמן, המזוהה כמנהיג נטורי קרתא בבריטניה, הפך בשנה באחרונה למרצה מבוקש בקרב ארגונים פרו-פלסטינים קיצוניים הפועלים בבריטניה, בהם כאלה הקשורים עם חמאס. לדבריו, נטורי קרתא תומכים בפלסטינים, "כדי שיידעו שהיהודים אינם נלחמים בהם והם לא אלה שגורמים להם בעיות. בכל אשמים הציונים. אנו מאמינים בתורה, ועל פי התורה אין לנו תביעה או חזקה על החלק הזה בעולם. הושלכנו ממנו בגלל חטאינו, והגלות היא התרופה. אין ליהודים זכות ליטול את האדמה הזאת מידי הפלסטינים. הם היו שם, וזה שלהם. איך היית מרגיש אם מישהו היה מנסה להשליך אותך מביתך? זה בדיוק מה שהציונים עשו, בכוח נשקם".

גרוהמן אינו סבור שהשתתפות נטורי קרתא בהפגנות פלסטיניות נותנת לגיטימציה לפיגועי התאבדות. "איזה פיגועי התאבדות? על מה אתה מדבר? זה הכל סיפורים ופוליטיקה". לדבריו, "אלה לא פיגועי התאבדות - זה חלק ממאבק. לציונים יש מטוסי אף-16, לפלסטינים יש הרבה פחות. זה מאבק והפלסטינים משתמשים בכל הכלים שברשותם. הציונים אשמים בכל ולא אכפת להם מחייהם של יהודים, וגם לא של פלסטינים. הסבל ושפיכות הדמים לא ייפסקו כל עוד קיימת מדינה ציונית, שהוקמה בזכות השפעת הציוניות על אנגליה וארה"ב".

מנהיג הקהילה - יועץ של ערפאת

לגורמי האבטחה בקהילה הגיעו דיווחים על איומים שהופנו כלפי אנשי נטורי קרתא: כלי רכב ורכוש השייכים להם הושחתו, והם עצמם פוטרו ממקומות עבודה. גרוהמן עצמו ספג מכות מיהודי אנגלי, כשהשתתף בהפגנת נגד שערכו פלסטינים מול עצרת התמיכה בישראל בכיכר טרפלגר בתחילת מאי. אפו של גרוהמן נשבר והוא נזקק לטיפול רפואי; התוקף נעצר ושוחרר. לפני כשלושה שבועות הותקף אחד מבתי הכנסת של הפלג וחלונותיו רוססו בסמלי מגן דוד.

הפעילות של אנשי נטורי קרתא עוררה גם את כעסם של גופים חרדיים בקהילה היהודית. בית הדין החרדי "עדת ישראל" בלונדון אינו מכיר בנטורי קרתא ובמוסדותיהם, ובחודש שעבר הופץ בבתי כנסת של הזרמים האולטרה-אורתודוקסיים מסמך, שהוכן כ"רשימת מבוקשים" של האף-בי-איי. הופיעו בו תמונות תקריב של נטורי קרתא, כפי שצולמו בהפגנות, ומתחת נכתב: "אם מישהו מהמפגינים הפרו-פלסטינים האלה מקבץ נדבות בבית הכנסת שלך, שלח אותו לעזאזל".

נטורי קרתא, פלג קיצוני וקנאי, רואים בהקמתה של מדינה יהודית חילונית בארץ ישראל חטא וחילול השם, מפני שלדעתם אסור ליהודים "לדחוק את הקץ" ולהקים שלטון יהודי בארץ לפני ביאת המשיח. מנהיג הקהילה, משה הירש, המתגורר בירושלים, מכהן כ"יועץ לענייני יהודים" ליו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת.

http://news.ep.walla.co.il/ts.cgi?tsscript=item&id=239447

ואחרי כל זה, מה שנותר לאחל להם, שהם יהרגו באיזה פיגוע...



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  כל פעם כואב להזכר שיש כאלה חולים בכל הדתות! חתול שמיל 13.06.02 13:33 1

     
חתול שמיל
גולש אורח
   13:33   13.06.02   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. כל פעם כואב להזכר שיש כאלה חולים בכל הדתות!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  

כן כן...בכוווולם...
אבל לדעתי, אסור לשכוח שהם מיעוט וכמו כן אסור להתעלם מהם...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות