אני לא חושב שאפשר לזלזל בדעתו. מפריע לי הביטול המיידי בלי בדיקה. עשיתי חיפוש קל בנט ומצאתי שיש מתירים(הרב ליאור הוא לא אחד שאפשר לזלזל בו). כדאי לברר טוב דברים לפני שפוסקים הלכה על דעת עצמנו.
ייתכן שלא עסקת בבירור הלכה למעשה. הדבר שציינת נכון להרבה מקרים אך במקרה זה - כמו גם בקורקינט - הדבר עבר בירור בסוגיות העוסקות בכך עד לבירור ההלכה למעשה, והדבר מותר אף על פי שלא טוב לעשות כן משום עובדין דחול. אני מכיר אישית אברך יר"ש ליטאי, שבירר את הסוגיא להלכה, ונסע בשבת על קורקינט לבית כנסת. את הבזיונות שהוא חטף לא הייתי מוכן לעבור.
חבר מתאריך 3.10.07
6481 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
גזירת חז"ל שמא הם יתקלקלו בדרך (דבר שקורה בסוף), והאדם יבוא לתקן אותם, ויעבור על חילול שבת דאורייתא (מהתורה).
בקיצור, לא תמצאו לכך שום היתר, וכנראה מדובר על "ראביי" רפורמי או משהו דומה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 1
אני לא חושב שאפשר לזלזל בדעתו.
מפריע לי הביטול המיידי בלי בדיקה.
עשיתי חיפוש קל בנט ומצאתי שיש מתירים(הרב ליאור הוא לא אחד שאפשר לזלזל בו).
כדאי לברר טוב דברים לפני שפוסקים הלכה על דעת עצמנו.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.5.05
5780 הודעות
בתגובה להודעה מספר 1
ייתכן שלא עסקת בבירור הלכה למעשה. הדבר שציינת נכון להרבה מקרים אך במקרה זה - כמו גם בקורקינט - הדבר עבר בירור בסוגיות העוסקות בכך עד לבירור ההלכה למעשה, והדבר מותר אף על פי שלא טוב לעשות כן משום עובדין דחול.
אני מכיר אישית אברך יר"ש ליטאי, שבירר את הסוגיא להלכה, ונסע בשבת על קורקינט לבית כנסת. את הבזיונות שהוא חטף לא הייתי מוכן לעבור.
בכל מקרה - הדבר מותר, אך לא נהגו כן.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 1
רק רציתי לומר
שאם הם יתקלקלו בדרך
אז שפשוט יוריד אותם
וישים אותם בתיק גב
שאיתו הביא את נעליו.
וימשיך בדרכו לבית הכנסת שמח וטוב לבב.
וזאת לא התחכמות
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד