גירסת הדפסה          
קבוצות דיון חופש הביטוי נושא #7403 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 7403
----הנבחר----
גולש אורח
יום שבת ב' באלול תשס''ו    19:24   26.08.06   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

כול הסלטים שתרצו {24 עמודים...}  

 
  


סלטים

סלטים 4
סלט כרוב סיני 4
סלט אביב 4
סלט בננות 4
סלט גבינות 4
סלט פסטה וגבינול 5
סלט מלפפונים בבצל 5
סלט חצילים פיקנטי 5
סלט אבוקדו באגוזים 6
סלט דגים ואבוקדו 6
סלט קישואים בתחמיץ 6
סלט בשר 6
סלט דגים קר 7
סלט משאריות דגים 7
סלט וולדורף 7
סלט סלק 7
סלט סלרי 7
סלט יפו-לי 8
סלט קישואים דל קלוריות 8
סלט כרובית נפוליטני 8
סלט מישמש קריאולי 9
סלט אורז באפונה 9
סלט סלק 9
סלט פטריות במרינדה 9
סלט אורז קר 9
סלט חומוס מגרגרים שלמים 10
סלט בצל 10
סלט בצל סגול 10
סלט יווני נוסח אחמד 10
סלט טורקי 10
סלט פלחי לימון 10
ביצים קשות ברוטב קארי 10
סלט תירס עם גבינה צהובה ופלפלים 11
סלט קישואים 11
סלט כרוב 11
סלט גזר מרוקאי 11
סלט תפוזים חריף 11
סלט תפוזים 12
סלט חסה באגוזים ורוקפור 12
סלט איטלקי מפטריות חיות 12
סלט מכרובית מבושלת 12
סלט מכרובית חיה 13
סלט נוסח ניצה 13
סלט פירות ואבוקדו 13
סלט כרישה במיונית 13
סלט אבוקדו ודג פילה 14
סלט כרוב חריף 14
סלט חם מתפוחי אדמה 14
סלט משעועית ירוקה 14
סלט משעועית ירוקה בחומץ 14
סלט גזר מבושל 15
סלט גזר פיקנטי 15
סלט איטלקי 15
חסה עם אבוקדו 15
סלט פלפלים וגמבה 15
סלט פלפל וגמבה 15
סלט מפלפלים מבושלים 16
סלט מקרוני בגבינה 16
סלט דגים וכרפס (סלרי עלים) 16
סלט פלפלים במיונית 16
סלט פלפלים בתחמיץ 16
סלט מקרל 17
סלט דגים באבוקדו 17
סלט סלק בוכרי 17
סלט ולדורף עם בננות 17
מלפפונים כבושים ביוגורט 17
סלט ירקות גבינה ואשכוליות 18
רגו סלק פיקנטי 18
סלט עוף איטלקי 18
סלט ירקות בקרי 18
סלט צנון בטעם מזרחי 19
סלט צנון ומלפפון בשמנת חמוצה 19
סלט צנונית ותפוזים ממרוקו 19
סלט צנון ברוטב רוקפור 19
צנונית סינית בטעם חמוץ מתוק 19
סלט ארמני מצנוניות ופירות 20
סלט ענבים ותפוחים 20
סלט מלפפון ירוק 20
סלט כרוב עם אורז 20
סלט אבטיח 20
סלט קישואים ביוגורט 21
סלט קישואים 21
סלט כרוב בתפוזים 21
סלט סלק בשמנת 21
סלט דג מלוח 21
סלט בצל 22
סלט גבינה ומלפפונים 22
סלט ביצים בשום ולימון 22
סלט עגבניות 22
סלט טאבולה 22
סלט פלורידה 23
סלט אבוקדו וצנוברים 23
סלט סלרי 23
סלט קישואים בטעם חמוץ 23
סלט תפוחים וסלק 24
סלט קישואים עם תפוחי אדמה 24

******************
סלטים

****************

סלט כרוב סיני

ראש כרוב סיני חתוך לרצועות, 100 גרם גבינה צהובה חתוכה לרצועות, 4 צנוניות מרוסקות על פומפיה עבה. מלפפון כבוש חתוך לרצועות דקות, שמיר קצוץ, מלח, פלפל, מעט סוכר, שמנת חמוצה, מיץ לימון, ושן שום כתוש.

סלט אביב

ראש כרוב סיני חתוך לרצועות , 1 אבוקדו חתוך לקוביות, 1 גמבה כבוש חתוך לקוביות, 2 מלפפונים כבושים , 2 תפוחים קלופים חתוכים לקוביות 5 זיתים שחורים, פטרוזיליה קצוצה, שמן, מלח, פלפל, חרדל, מיץ לימון או חומץ, אבקת שום.

סלט בננות

החומרים: 1 ק"ג בננות לא בשלות, ירוקות וקשות, 1/4 1 כוסות חלב, 1 ליטר מים, 1 כפית מלח, 1/3 כוס חומץ תפוחים, 2/3 כוס שמן זית, 2/3 כוס זיתים ירוקים, 5-4 גרגרי פלפל שחור שלמים, 2 עלי דפנה.
אופן ההכנה: חוצים כל בננה לרוחבה, לא קולפים, מרתיחים בסיר את החלב והמים מוסיפים את הבננות והמלח ומבשלים על סף הרתיחה 25-20 דקות עד שהבננות רכות אך עדיין מוצקות, מסננים קולפים ופורסים את הבננות לפרוסות בעובי 1 ס"מ. מכינים תחמיץ מהחומץ והשמן. מוסיפים את הבננות הזיתים הפלפל ועלי הדפנה, משהים בכלי סגור במקרר שעה לפחות (רצוי במשך הלילה) לפני ההגשה ומגישים קר.
לגיוון : אפשר להוסיף גם בצל סגול כדי לגוון את צבע הסלט, אפשר להחליף את הזיתים הירוקים בשחורים.

סלט גבינות

החומרים: 200 גרם גבינה מלוחה "חמד",200 גרם גבינת ברינזה, פלפל או מלפפון ירוק, גמבה טריה או כבושה, מלפפון חמוץ אחד, 50 גרם זיתים ירוקים, 50 גרם זיתים שחורים, פטרוזיליה קצוצה, גביע שמנת חמוצה.
אופן ההכנה: חותכים את הגבינות לקוביות קטנות, מוסיפים את הפלפל, הגמבה הזיתים והמלפפון החמוץ כשהם חתוכים לקוביות בגודל קוביות הגבינה, מוסיפים את הפטרוזיליה והשמנת, מערבבים הכל יחד משהים כשעה לפני ההגשה.


סלט פסטה וגבינול

החומרים: חב' פסטה מסולסלת צבעונית (שלושה צבעים),4 נקניקיות טבעול ,200 גרם גבינול מגוררת גס,4 גמבות כבושות קצוצות, כוס שמיר קצוץ,4 כפות מיונית.
רוטב: 1 כפית מיונית,1 כפית חרדל,1 כפית קטשופ,1 כף מיץ לימון, מלח פלפל לפי הטעם.
אופן ההכנה: מבשלים את הפסטה במי מלח רותחים 12-10 דקות. שוטפים תחת מי ברז קרים ומניחים במסננת עד שכל הנוזלים ינוקזו, מעבירים לקערה. מבשלים את הנקניקיות ומצננים, פורסים לפלחים דקים ומוסיפים לקערה. מוסיפים את הגבינה המגורדת, את הגמבה והשמיר. מערבבים היטב. בקערית קטנה מערבבים מיונית יחד עם חרדל, קטשופ ומיץ לימון, יוצקים לקערה ומערבבים , אם יש צורך מתבלים במלח ופלפל. מעבירים לקערה שקופה, מכסים ביריעת ניילון ומצננים במקרר עד להגשה.


סלט מלפפונים בבצל

החומרים: חצי ק"ג מלפפונים, ליטר מים רותחים,2 בצלים גדולים, גביע שמנת חמוצה, שן שום, מלח, מיץ לימון לפי הטעם, פטרוזיליה קצוצה.
אופן ההכנה: מרתיחים את המים, מכניסים בצלים חתוכים לטבעות, מרתיחים שנית, מורידים מהאש, מסננים ומקררים. קולפים את המלפפונים, חותכים לעיגולים ומערבבים עם הבצל, מוסיפים שום מעוך עם מעט מלח, שמנת מיץ לימון ופטרוזיליה קצוצה.


סלט חצילים פיקנטי

החומרים: 2 חצילים בינוניים (בערך שלושת רבעי ק"ג),3 בצלים בינוניים חצי כוס שמן,3 עגבניות בשלות, 100 גרם (קופ' קטנה) רסק עגבניות, 2 פלפלים ירוקים, 2 פלפלים חריפים, כף פלפלת מתוקה, כף פטרוזיליה קצוצה, כפית כוסברה, מלח לפי הטעם ,מעט מיץ לימון-אם רוצים.
אופן ההכנה: קולפים את החצילים, חותכים לקוביות קטנות, ממליחים קצת ומשהים לזמן מה. בינתיים קוצצים את הבצל ומאדים בתוך סיר בשמן עד שנעשה שקוף. מוסיפים את קוביות החצילים ופלפלים ירוקים וחריפים חתוכים לרבועים קטנטנים, מכסים את הסיר וצולים עד שהכל מתרכך.
מוסיפים עגבניות מרוסקות בפומפיה גסה ורסק עגבניות וממשיכים בצליה, עד שמסמיך. סמוך לגמר הבישול מתבלים בפלפלת, כוסברה, פטרוזיליה ומלח אפשר להוסיף גם מעט מיץ לימון, מקררים את הסלט, שמים בצנצנת ושומרים במקרר.

סלט אבוקדו באגוזים

החומרים: 1 אבוקדו מוכן לאכילה, 1-2 כפיות מיץ לימון,2 מלפפונים ירוקים קטנים או אחד גדול שהושרו במעט חומר לאחר שקולפו, 1 כף אגוזים קצוצים,1-2 כפיות שמן זית, מלח ופלפל לפי הטעם, 1 שן שום, 4 עלי נענע (לא הכרחי) 1 כף מיונית.
אופן ההכנה: חוצים את האבוקדו לאורכו, מוציאים את הגלעין, מקלפים וחותכים את בשר האבוקדו לריבועים, שמים בקערה ,בוזקים את מיץ הלימון ומערבבים קלות, חותכים את המלפפונים לפרוסות דקות ומוסיפים לאבוקדו יחד עם האגוזים. מוסיפים שמן זית ומתבלים, מועכים את שן השום ומערבבים עם המיונית ועלי המנתה הכתושים. שופכים מעל לאבוקדו ומערבבים קלות כך שהאבוקדו יכוסה ברוטב. מקררים מעט. מחלקים לשתי צלחות ומגישים עם לחם טרי שחור או לחמניות חמות.


סלט דגים ואבוקדו

החומרים: 2 כוסות ( ק"ג) של דג מבושל,4 אבוקדו,1 מיץ מלימון אחד, קמצוץ מלח-שום, קמצוץ כרכום,1 כף חומץ הדרים,2 כפיות סוכר,3/4 כפות מלח, קמצוץ פלפל חריף, 1 כף שמן, 4 בצלים ירוקים קצוצים,3 עגבניות גדולות חתוכות,4 כפות מיונז, פטרוזיליון.
אופן ההכנה: ערבבי מלח-שום, כרכום, חומץ, סוכר, מלח, פלפל, פלפל חריף, והוסיפי מיץ לימון. צקי את השמן ואח"כ את הבצלים העגבניות פטרוזיליון ויתר התבלינים. הוסיפי את הדג, חתכי חצאי אבוקדו והרחיבי את החלל של הגרעין לאחר שיצקת מיץ לימון פנימה, הוסיפי את התערובת, צפי במיונז.


סלט קישואים בתחמיץ

החומרים: 3 קישואים בינוניים,2 כפות מיונית, מלפפון חמוץ, 1-2 ביצים קשות, מיץ לימון לפי הטעם, כף פטרוזיליה ושמיר קצוצים.
לתחמיץ: כוס מים, 2 כפות חומץ, מעט מלח,2 עלי דפנה,3-5 גרגרי פלפל אנגלי.
אופן ההכנה: רוחצים את הקישואים, מרחיקים את המקורות הפגומים וחותכים אותם לקוביות לא קלופים. מרתיחים את כל החומרים של התחמיץ ומבשלים בו את הקישואים במשך רבע שעה, מסננים ומקררים. מוסיפים מיונית, מלפפון חמוץ וביצים קשות חתוכים לקוביות קטנות והירק הקצוץ, מתבלים במידת הצורך במלח ובמיץ לימון. מגישים בעיטור של עגבניות.


סלט בשר

שאריות בשר מבושל או עוף חתוך לקוביות קטנות, הוסיפי סלק מבושל פרוס דק דק, גזר חי מגורד, מלפפון חמוץ חתוך, זיתים שחורים או ירוקים ללא חרצנים, קופסת אפונה ירוקה ללא נוזלים, שתי כפות מיונית, כפית חרדל, מלח פלפל ורבע כפית סוכר, ערבבי היטב והגישי על עלי חסה נקיים עם זית למעלה.


סלט דגים קר
דג קפוא, מתאים לכך פילה מבושל במעט מי מלח, קררי אותו מעט, מעכי לחתיכות קטנות, הוסיפי שן שום מעוכה, בצל קצוץ, מיץ מחצי לימון, 2 כפות שמן, כף רוטב עגבניות קטשופ, כפית חרדל, שתי כפות מיונית או שמנת, שמיר קצוץ מלח פלפל ופפריקה. ערבבי היטב וחצי עגבניות והוציאי מהן את הפנים מלאי את העגבניות בסלט הדגים ותני על כל עגבניה פרוסת מלפפון חמוץ.

סלט משאריות דגים
החומרים: 2 כוסות דגים מבושלים מפוררים, 1 כף קמח, 1 כף מרגרינה או חמאה, 1 כוס חלב,1 ביצה גדולה או 2 קטנות, 1 כפית חרדל, מלח ופלפל 2 כפות מיץ לימון,1 כף אבקת מרק בצל,1 מלפפון כבוש.
אופן ההכנה: תני בסיר קטן את הקמח, הוסיפי את החלב תוך בחישה, כך שלא יתהוו גושים.
שפתי על האש והוסיפי את המרגרינה, בשלי על אש קטנה תוך בחישה מתמדת עד שהרוטב יסמיך וירתח. כבי את האש והמשיכי לבחוש קצת כדי שלא יתהוו גושים או קרום. טרפי את הביצה בקערה צקי עליה את הרוטב החם בהדרגה תוך כדי הקצפה מתמדת, תבלי את הרוטב בחרדל במלח בפלפל במיץ לימון ובאבקת מרק-בצל. תני את הדגים המפוררים בקערת סלט, חתכי את המלפפון הכבוש לקוביות והוספי צקי את הרוטב וערבבי היטב הגישי פושר או צונן.


סלט וולדורף
החומרים: 2 תפוחים גדולים רצוי גרנד, כוס גבעולי כרפס חתוכים לקוביות, חצי כוס מיונית לערך, שתי כפות אגוזים חתוכים דק, מלח, מיץ לימון.
אופן ההכנה: חותכים את התפוחים בקליפתם לקוביות קטנות ושוות. מוסיפים את קוביות הכרפס ואת המיונית ומערבבים היטב. מוסיפים מלח ומיץ לימון, מוסיפים את האגוזים החתוכים מגישים כמנה ראשונה על עלה חסה.


סלט סלק
החומרים: חצי ק"ג סלק, מלפפון חמוץ, בצל קטן, כפית חרדל,1 כף סוכר, חצי כפית מלח, 3 עלי דפנה, קורט פלפל,2 כפות שמן, מיץ מלימון שלם.
אופן ההכנה: קלפי הסלקים וחצי אותם, כסי במים ובשלי עם חצי כף סוכר, חצי כפית מלח, ועלי דפנה עד שהסלק רך. סנני (במי הבישול תוכלי להשתמש להכנת חמיצה). חתכי את הסלק לפרוסות דקות או לקוביות קטנות, קצצי דק את הבצל והמלפפון החמוץ, הכיני רוטב ממיץ לימון מלח, סוכר, פלפל, חרדל ושמן. ערבבי את הירקות עם הרוטב והגישי.
סלט סלרי
רחצי ונקי ראש סלרי גדול וגררי על מגררת גסה. קלפי 2 תפוחי עץ גרנד וגררי על מגררת גסה, קצצי 2 כפות אגוזים, ערבבי את הסלרי המגורר, תפוחי העץ המגורדים והאגוזים הקצוצים. תבלי במלח ומיץ לימון ו3- כפות מיונז.


סלט יפו-לי

חומרים :3 אשכוליות,5 תפוזים,2 תפוחים,150-100 גר' הודו מעושן או לשון,1 אבוקדו גדול או 2 קטנים, 2 יח' גמבה כבושה, מלח, פלפל לבן, קורט סוכר, מיץ לימון, שליש כוס מיונית.
אופן ההכנה: מקלפים את פלחי האשכוליות והתפוזים,(הקליפות הפנימיות.) את התפוחים מקלפים וחותכים לפסים קטנים. חותכים את ההודו המעושן ואת הגמבה לפסים דקים, את האבוקדו מקלפים וחותכים לקוביות, מערבבים הכל עם המיונית, ומשלימים את הטעם, מגישים בכוסות קוקטייל או בחצי אשכולית. (ניתן להכין גם בלי מיונית).


סלט קישואים דל קלוריות

החומרים :3/4 ק"ג קישואים צעירים, 3 כפות פטרוזיליה קצוצה,4 כפות רוטב סלט דל קלוריות, 4 עלי חסה.
אופן ההכנה: אל תקלפי את הקישואים, שפשפי אותם במברשת רכה מתחת למים הזורמים, פרסי אותם לאורך לפרוסות בעובי 2 ס"מ. הכניסי את פרוסות הקישואים לסיר עם מעט מים רותחים, בשלי בסיר מכוסה דקות אחדות עד שיתרככו. סנני היטב צנני קצת והכניסי למקרר. כשהקישואים קרים לגמרי ערבבי אותם עם הפטרוזיליה הקצוצה ועם הרוטב הגישי על עלי חסה.


סלט כרובית נפוליטני

החומרים: 1 כרובית בינונית, 6 רצועות אנשובי, 1 כף צלפים, 3 כפות שמן זית,1 כף חומץ יין, 1 כפית מלח, 4/1 כפית פלפל, כ100- גרם זיתים ירוקים.
אופן ההכנה: שברי את הכרובית לפרחים קטנים ורחצי היטב, בשלי במי מלח כ 8-5 דקות או עד שהכרובית תתרכך מעט אך לא תתפורר. הפכי על מסננת ושטפי במים מן הברז כדי לקרר מהר. סנני היטב.
קצצי דק את רצועות האנשובי, סנני את הצלפים ערבבי את השמן, החומץ המלח והפלפל בקערת סלט. הוסיפי את הכרובית וערבבי בקלילות עד שתתכסה ברוטב, זרי על הסלט את האנשובי הצלפים והזיתים השחורים.



סלט מישמש קריאולי

החומרים: 1 ק"ג מישמש טרי, 4 בננות יפות, 6 פרוסות אננס, 1 לימון 1 תפוז,100 גרם אבקת סוכר, כוס רום.
אופן ההכנה: חתכי כל משמש לשניים והרחיקי את הגלעינים, תני את חצאי המשמש בצלחת עמוקה זרי עליהם מחצית מאבקת הסוכר וצקי מחצית מהרום. השהי למשך חצי שעה. קלפי את הבננות ופרסי אותן לפרוסות, חתכי את פרוסות האננס לקוביות קטנות, הכניסי את הבננות והאננס לקערה וצקי עליהן את מיץ הלימון ואת יתרת הרום. זרי את יתרת הסוכר, ערבבי בפעם בפעם.
רחצי ונגבי את התפוז, קלפי ממנו את הקליפה בצורת סרט לולייני ארוך (הקפידי לקלוף שכבה דקה בלי הציפה הלבנה) חתכי את הקליפה לרצועות דקיקות, הכניסי אותן למים רותחים ובשלי שלוש דקות.
הוציאי את רצועות הקליפה מהמים על מסננת, לחצי עליהן היטב כדי להרחיק את המים, הכניסי את הקליפות לסיר קטן עם 2-3 כפות מן הנוזלים שבהם שרויים הפירות. בשלי 10-8 דקות וצנני.
קחי כלי הגשה יפה לסלט פירות, תני במרכזו את האננס והבננות ערכי מסביב את חצאי המישמש. ערבבי את הנוזלים שבהם היו הפירות שרויים עם קליפות התפוז המבושלות (כולל הסירופ שבו התבשלו צקי בכף את הנוזלים על הפירות, כשאת מפזרת את הקליפות בצורה אחידה, הגישי קר.

סלט אורז באפונה

מערבבים שתי כוסות אורז מבושל עם כוס אפונה (משומרת או קפואה לאחר שבושלה) מוסיפים כוס קוביות מישמש טרי (או שזיפים או מילון),בננה אחת חתוכה לפרוסות, כף או שתיים צימוקים, ואפשר להוסיף גם כף אגוזים מפוררים. מתבלים במלח ובפלפל ומערבבים בשתי כפות שמנת ושתי כפיות מיונית.


סלט סלק

3 סלקים מבושלים במי מלח וסוכר, קלופים וחתוכים לקוביות קטנות. 4 בצלים ירוקים קצוצים. כ200- גרם דג טונה בשמן מסונן וקצוץ. 1 כף צלפים,4 זיתים שחורים קצוצים, 4 זיתים ירוקים קצוצים, חצי כוס שעועית ירוקה מבושלת במי מלח (או מקופסה),מלח ופלפל , מיץ מלימון שלם, 1 כף סוכר.

סלט פטריות במרינדה

החומרים: חצי ק"ג פטריות שמפיניון טריות, חצי כפית מלח,3 שיני שום מעוכים. 1 עלה דפנה, מיץ משני לימונים,6 כפיות מים, 1 כוס שמן זית.
אופן ההכנה: בשלי את כל החומרים פרט לפטריות כרבע שעה, סנני. ברוטב המסונן בשלי את הפטריות כ5- דקות, צנני והגישי קר.


סלט אורז קר

כוס אורז מבושל במי מלח ומסונן, הוסיפי לזה חתיכות גזר מבושל, מלפפונים חמוצים וקצוצים, בצל ירוק קצוץ דק, פטרוזיליה קצוצה, בשר מבושל חתוך לקוביות קטנות, נקניק חתוך לקוביות, ערבבי הכל היטב, הוסיפי מלח, פלפל שחור וכשתי כפות שמן זית.


סלט חומוס מגרגרים שלמים
משרים במים גרגירי חומוס שלמים למשך הלילה, מטגנים ומבשלים במים כרבע שעה, ממליחים, מוסיפים שמן וסחוג חריף, מערבבים היטב ומגישים כעבור כמה שעות כאשר החומוס ספג את כל הטעמים.

סלט בצל
פורסים את הבצלים לפרוסות דקיקות, ממליחים ומוסיפים מלח לימון, פרוסות דקיקות של לימון שלם, פרוסות עגבניות דקיקות, פטרוזיליה קצוצה, נענה קצוצה, רצועות דקיקות של פלפל קליפורני בהיר, מערבבים היטב ושומרים במקרר יום לפני ההגשה.

סלט בצל סגול
פורסים כ- 4 בצלים סגולים גדולים לפרוסות דקות , שופכים עליהם מיץ מלימון שלם גדול, כרבע כוס שמן זית, מלח ופלפל ומשהים במשך כמה שעות לפני ההגשה. מערבבים מידי פעם.

סלט יווני נוסח אחמד
צולים חצילים שלמים בגריל, מקלפים וקוצצים בסכין, מוסיפים עגבניות קצוצות, מעט בצל קצוץ, פלפל ירוק כהה חתוך לריבועים, קוביות מלפפון ירוק, שמן מלח כמון ומיץ לימון, מערבבים ומגישים.

סלט טורקי
לוקחים קופסת רסק עגבניות ומערבבים עם קופסה באותו גודל של סחוג (רסק עגבניות חריף) מוסיפים לתערובת בצל קצוץ, פטרוזיליה קצוצה, כמון, מלח פלפל שחור ושמן זית. מערבבים היטב ומגישים לאחר שהסלט "נח" כמה שעות.
סלט פלחי לימון
חותכים לימונים שלמים על קליפתם לריבועים או פלחים קטנים. מוסיפים להם סחוג חריף, שמן זית, מלח וקצת מלח לימון, משרים ליומיים לפני ההגשה.

ביצים קשות ברוטב קארי
החומרים: 2 כפיות שמן, 2 כפיות אבקת קארי, כוס מיץ עגבניות,1 כוס מיונית,12 עלי חסה מנוקים,6 ביצים קשות,12 עלי פטרוזיליה.
אופן ההכנה: מחממים את השמן בסיר קטן, מוסיפים את אבקת הקארי ומבשלים על אש נמוכה תוך בחישה כ2- דקות. מוסיפים את מיץ העגבניות ומבשלים על אש בינונית כ5- דקות או עד שנשארת רק מחצית מנפח המיץ, מניחים להתקרר.
מערבבים את תערובת מיץ העגבניות עם המיונית, טועמים כדי לתקן את התיבול ומוסיפים עוד אבקת קארי אם יש צורך. את הרוטב אפשר להכין יום מראש ולשמור בכלי סגור במקרר. עורכים את עלי החסה על מגש, חוצים את הביצים לאורך ושמים אותן במרכז המגש כשהצד החתוך כלפי מטע והחלק הצר של הביצה פונה למרכז, בעזרת כף מכסים כל ביצה בשכבת רוטב קארי.
מניחים עלי פטרוזיליה על כל אחת. טופחים עם המגש קלות על השולחן על מנת ששכבת המיונית תהיה יותר אחידה ודקה, מגישים את שאר הרוטב בכלי נפרד.


סלט תירס עם גבינה צהובה ופלפלים

החומרים: 2 פלפלים אדומים קטנים או גמבות, 2 פלפלים ירוקים קטנים, 2 גבעולי סלרי עלים (אם רוצים) 150-100 גרם גבינה צהובה,12-10 עלי חסה מנוקים,200 גרם תירס משומר.
תחמיץ סלט פשוט: 2 כפות חומץ או מיץ לימון, מלח ופלפל, כוס שמן.
אופן ההכנה: חותכים את הפלפלים והסלרי והגבינה הצהובה לרצועות דקות ואחר כך לקוביות קטנות, את החסה חותכים לרצועות. מסננים את התירס מן הנוזלים, מכינים את התחמיץ, טועמים כדי לתקן את התיבול,(אפשר להוסיף זיתים שחורים או טונה)מגישים מיד, אפשר להכין את הסלט שעה או שעתיים מראש ולשמור אותו במקרר אולם את עלי החסה רצוי להוסיף ממש לפני ההגשה.

סלט קישואים

6-7 קישואים לחתוך לרצועות דקות כמו גפרורים לכסות בחצי כמות מים וחצי כמות חומץ, להרתיח ולהסיר את המכסה ולחכות שיצטננו הנוזלים ולסנן.
כאשר מתקרר להכין רוטב : 2 כפות מיונית,1 כפית חרדל,1 כפית שמן, 1 כפית קטשופ,2 שיני שום,2 כפות פטרוזיליה, מלח ופלפל לפי הטעם, אפשר לפזר אגוזים קצוצים.

סלט כרוב

להכין מינימום יומיים קודם. 1 כרוב בינוני קטן, פורסים במעבד מזון לרצועות, שוטפים היטב ,זורים 2 כפות מלח, מערבבים ומניחים עד הערב לפחות. אח"כ מסננים את הכרוב וסוחטים בידיים, שהנוזלים ייצאו. לשים בקערה עם מכסה את הכרוב עם 7 גבעולי כרפס שטופים וקצוצים. 15 שיני שום פרוסות או מעוכות,1 כוס מיץ לימון טרי,5 פלפלים אדומים חריפים. מערבבים הכל יחד, מאפסנים סגור הרמטי במקרר.


סלט גזר מרוקאי

מבשלים חצי ק"ג גזר במים עם מיץ לימון ומלח. חותכים לעיגולים ומתבלים עם שום מעוך, סחוג מוכן, מלח שמן ופטרוזיליה ,מקררים ומגישים.

סלט תפוזים חריף

מקלפים קילו תפוזים וחותכים לחתיכות קטנות, מערבבים עם כף אבקת "זיפ" בטעם תפוז ומתבלים במלח, כוס מיץ לימון, סחוג ותבלינים לפי הטעם, מקשטים בזיתים שחורים.


סלט תפוזים
החומרים: 2 בצלים גדולים, חצי גמבה כבושה, 12 זיתים שחורים, שמן זית, מלח, פלפל לבן, פטרוזיליה קצוצה, 5 תפוזים.
אופן ההכנה: לקלוף את התפוזים (הקליפה הצהובה והלבנה יחד),לפרוס ולהניח על הכלי שבו יוגש הסלט, לפרוס את הבצל בעיגולים, ולהניח בכלי נפרד ולהמליח מעט.
לתת לבצל לעמוד כ15- דקות. להניח את עיגולי הבצל על התפוזים, לסלק את הגלעינים מהזיתים, לפרוס ולפזר על התפוזים, לחתוך את הגמבה לרצועות דקות ולהניח על התפוזים. לטפטף מעט שמן זית ולתבל במלח ופלפל, ולפזר את הפטרוזיליה הקצוצה.

סלט חסה באגוזים ורוקפור
החומרים: 1 חסה גדולה, 1 כוס אגוזי פקאן חצויים, כ50- גרם גבינת רוקפור, מלח ופלפל לפי הטעם, 2 כפות שמנת מתוקה,1 כף שמן, 1 כף חומץ.
אופן ההכנה: רחצו היטב את החסה ויבשו את העלים.
תנו בקערת סלט את גבינת הרוקפור ומעכו אותה במזלג. הוסיפו את השמנת, השמן והחומץ, תבלו במלח ובפלפל. בחשו היטב. קרעו את עלי החסה בידיים ותנו על הרוטב שבקערה. זרו מלמעלה את האגוזים. על תערבבו את הסלט עד להגשה, ערבבו ברגע האחרון ממש.

סלט איטלקי מפטריות חיות

החומרים: 250 גרם פטריות טריות, מיץ משני לימונים,1 או יותר שן שום כתוש,4 כפות שמן זית (רצוי כתית),מלח ופלפל לבן, כפית אורגנו מיובש.
אופן ההכנה: ערבבו את מיץ הלימונים, השום, השמן, המלח הפלפל ואורגנו וצקו לקערת סלט. רחצו ויבשו את הפטריות, פרסו לפרוסות דקות. הוסיפו את הפטריות לקערה וערבבו היטב עם הרוטב, השהו לפחות שעה לפני ההגשה. אפשר לגוון עם פיסות אנשובי או זיתים שחורים.


סלט מכרובית מבושלת

החומרים: 1 כרובית (כ- 3/4 ק"ג), 3 עגבניות פרוסות,3 ביצים שלוקות, 6 פרוסות נקניק מורטדלה,1 כוס מיונית,1 כף שמיר קצוץ,1 מלפפון כבוש קצוץ, מיץ לימון, מלח ופלפל לפי הטעם,1 בצל ירוק קצוץ.
אופן ההכנה: בשלי את הכרובית במי מלח רותחים עד שתתרכך אך לא תתפורר, סנני והפרידי לפרחים קטנים, ערכי את פרחי הכרובית במרכזה של קערת סלט, ערכי את פרוסות העגבניות סביב הכרובית. גרדי שתי ביצים שלוקות במגרדת מעל הכרובית. את הביצה השלישית גרדי במגרדת, או העבירי דרך מסננת רשת והוסיפי למיונית.
הוסיפי למיונית את המלפפון הכבוש, השמיר והבצל הירוק, תבלי היטב במלח, פלפל ומיץ לימון.
גלגלי כל פרוסת נקניק לצורת קרן, מלאי את הקרניים במיונית וערכי סביב העגבניות.

סלט מכרובית חיה

החומרים: 1 כרובית ( ק"ג בערך), 2 כפות חומץ, 3 כפות שמן,1 כפית חרדל,3 בצלים ירוקים, 1 כף פטרוזיליה קצוצה, מלח לפי הטעם.
אופן ההכנה: הפרידי את הכרובית לפרחים קטנים, הסירי מכל פרח את הגבעול הקשה, השתמשי בגבעולים למאכל אחר כגון מרק ירקות). תני את פרחי הכרובית בקערת סלט, קצצי את הבצלים הירוקים והוסיפי יחד עם הפטרוזיליה הקצוצה.
הכיני רוטב מהשמן, החומץ, החרדל והמלח, ערבבי היטב וצקי על הכרובית.

סלט נוסח ניצה

החומרים: 200 גרם טונה בשמן,1 כרובית קטנה, 1 חסה, 2 עגבניות, צנוניות אחדות,250 גרם שעועית צהובה,1 פלפל ירוק, 2 תפוחי אדמה, 100 גרם זיתים שחורים, קופסה קטנה אפונה משומרת.
לרוטב: 9 כפות שמן זית, 2 כפות חומץ, מלח ופלפל, בצל ירוק, פטרוזיליה קצוצה,2 כפיות חרדל מוכן.
אופן ההכנה: בשלי במי מלח רותחים ובנפרד את הכרובית, השעועית ותפוחי האדמה בקליפתם. הכיני רוטב סלט מתובל היטב: ערבבי את החרדל עם החומץ, הוסיפי את שמן הזית תוך בחישה ותבלי במלח ופלפל, הוסיפי לרוטב בצל ופטרוזיליה קצוצה.
רפדי קערת סלט בשכבה של עלי חסה, ערכי עליה בסדר ובצורה נאה את שאר הירקות, הכרובית המופרדת לפרחים, השעועית חתוכה לשניים או שלושה חלקים, את העגבניות חתוכות לרבעים ואת תפוחי האדמה קלופים ופרוסים לפרוסות.
פוררי את הטונה והניחי במרכז הקערה (את השמן מן הקופסה תוכלי להוסיף לרוטב הסלט). קשטי את הקערה בזיתים שחורים ובצנוניות חתוכות כפרחים. פזרי את האפונה הירוקה מסביב כזר. צקי את הרוטב על הסלט והשהי במקום קר כחצי שעה.


סלט פירות ואבוקדו

החומרים: 1 אבוקדו בינוני,1 תפוז,1 תפוח עץ בינוני,1 אגס בינוני,1 בננה קטנה,1 כף מיץ לימון, אבקת המתקה לפי הטעם, קצת תמצית רום.
אופן ההכנה: קלפי את האבוקדו וחתכי לקוביות קטנות, התיזי עליהן את מיץ הלימון לבל ישחירו. קלפי את שאר הפירות וחתכי לקוביות, ערבבי עם קוביות האבוקדו. ערבבי את תמצית הרום ואבקת ההמתקה וצקי על הסלט, ערבבי וחלקי למנות.


סלט כרישה במיונית

החומרים: 3 כוסות כרישה חתוכה לפרוסות דקות, 1 ביצה שלוקה חתוכה לקוביות, 4 כפות מיונית, מלח ופלפל לפי הטעם, 1 כפ פטרוזיליה קצוצה.
אופן ההכנה: הכניסי את הכרישה החתוכה לסיר עם כוס מים ו3/4 כפית מלח, הביאי לרתיחה, הקטיני את האש, בשלי בסיר מכוסה כחמש דקות. הוציאי את הכרישה למסננת וצנני. ערבבי את הכרישה עם הביצה המיונית והפטרוזיליה ותבלי במלח ופלפל.

סלט אבוקדו ודג פילה

החומרים: 250 גרם פילה דג מבושל, 2 אבוקדו,4/1 - כוס יין יבש (חמוץ), מיץ מלימון אחד, 1 מלפפון כבוש,100 גרם גבינה רכה, כוס מיונית, מלח ופלפל שחור, 2 כפות אגוזים קצוצים גס, עלי חסה, בצל ירוק קצוץ.
אופן ההכנה: סנני את הדג וצקי עליו את היין. השהי למשך שעה. קלפי את האבוקדו, הרחיקי את הגלעינים וחתכי לקוביות, צקי עליהן מיץ לימון, קצצי את המלפפון הכבוש, העבירי את הגבינה דרך מסננת רשת.
סנני את הדג ושמרי על התחמיץ, ערבבי את הגבינה עם המיונית ומעט מתחמיץ הדג, הרוטב צריך להיות סמיך למדי, תבלי במלח ופלפל.
פוררי את הדג וערבבי עם האבוקדו, המלפפון והרוטב. שמרי חלק מן האגוזים לקישוט ואת השאר הוסיפי לתערובת. ערכי את הסלט על עלי חסה, קשטי באגוזים ובבצל קצוץ, הגישי מיד.


סלט כרוב חריף
החומרים: כרוב חתוך לריבועים,1 שן שום, 3 פלפלים חריפים, כוס חומץ, כוס סוכר, כוס מים.
אופן ההכנה: כותשים את שן השום, חותכים את הפלפל החריף ומערבבים עם יתר החומרים עד להמסת הסוכר, שופכים על הכרוב וכעבור 24 שעות הוא מוכן להגשה.


סלט חם מתפוחי אדמה
החומרים: 3 כוסות קוביות תפוחי אדמה מבושלים, 120 גרם קוביות גבינה צהובה, 1 כף זרעוני שומשום,1 כף שמן, 1 בצל קטן קצוץ,2 גבעולי סלרי, קצוצים, 2 כפות רוטב צרפתי, 2 כפות מיונית, מלח ופלפל לפי הטעם.
אופן ההכנה: הזהיבי את זרעוני השומשום במחבת, בחשי והקפידי שלא יחרכו. תני את השמן בסיר והשחימי בתוכו את הבצל והסלרי, הוסיפי את קוביות תפוחי האדמה, את הרוטב ואת המיונית, תבלי במלח ופלפל ערבבי בזהירות והקפידי שהכל יתחמם בצורה אחידה. הכניסי לסיר את קוביות הגבינה והמשיכי לערבב עד שהגבינה תימס. זרי את זרעוני השומשום מלמעלה והגישי מיד.

סלט משעועית ירוקה
החומרים : ק"ג שעועית ירוקה, בצל , 1 פלפל אדום אפוי, 2 כפות שמן,2 כפיות חומץ יין, כפית סוכר, כפית שמיר, מלח ופלפל.
אופן ההכנה : לרחוץ את השעועית בסיר לבשל 5 דקות, לייבש לשטוף במים קרים לייבש במגבת נייר ולקרר. לחתוך לרצועות קטנות, להוסיף בצל ופלפל ויתר המצרכים ולערבב יחד.

סלט משעועית ירוקה בחומץ

החומרים: 400 גרם שעועית קפואה, 1 בצל קצוץ דק, 3 כפות חומץ,2 כפיות שמן זית, קורט פלפל, כפית מלח, שומשום . חולטים את השעועית מצננים ומערבבים עם הרוטב.

סלט גזר מבושל

החומרים: ק"ג גזר ,מיץ מלימון אחד ,שום קצוץ, פלפל לבן ,מלח ,כמון , 1 כוס מים.
אופן ההכנה: קלפי את הגזר ופרסי לפרוסות, שטפי רסנני , רססי סיר במעט שמן, שימי הגזר + יתר החומרים, בשלי על אש קטנה עד לאידוי המים צנני וקשטי בפטרוזיליה.


סלט גזר פיקנטי

1 ק"ג גזר מגורר דק, 3-4 כפות מיונית, 3 כפות חרדל מוכן , 4-5 שיני שום קצוץ , מלח, פלפל.
לערבב את הגזר והתבלינים לצנן ולהגיש.

סלט איטלקי

קוצצים ירקות מבושלים, כולל תפוחי אדמה מבושלים, קוצצים בשר מבושל או עוף מבושל, מערבבים יחד עם מלפפון חמוץ קצוץ דק, מעט בצל מגורר דק, את כל התערובת מערבבים יחד עם כף או שתיים של שמן (השמן שומר על הירקות שלא יתערבבו ויתמעכו יחד) רק אחר כך מוסיפים את המיונית ואת התבלינים. מצוין לתבל את המיונית עם מעט חרדל מוכן, כף קטשופ, וכמה זיתים קצוצים דק.

חסה עם אבוקדו

החומרים: 4 ראשי חסה עגולים, 2 אבוקדו, 2 תפוזים, תבלינים.
אופן ההכנה: רוחצים את החסה ומסדרים בקערות, על החסה מפזרים אבוקדו חתוך לפלחים ופלחי תפוזים. מכינים תחמיץ המורכב מחרדל, שמן, מיץ לימון, מלח פלפל לבן ומעט סוכר.

סלט פלפלים וגמבה

החומרים: 3 פלפלים ירוקים כהים, 3 גמבות,1 בצל,1 סלק מבושל, 3 כפות מיונית, מלח, פלפל קורט סוכר, מיץ לימון, 1 כף זיתים שחורים.
אופן ההכנה: הרחיקי את הגרעינים מהפלפל והגמבה וחתכי לטבעות או לרצועות. קצצי את הבצל וערבבי עם המיונית, המלח הפלפל הסוכר ומיץ הלימון. ערבבי את הרוטב עם הירקות החתוכים. פרסי את הסלק לפרוסות וערכי סביב הסלט עטרי בזיתים שחורים.

סלט פלפל וגמבה

החומרים: 1 כוסות רצועות פלפל ירוק, 1 כוסות רצועות גמבה, 1 כף פטרוזלינון קצוץ,3 כפות שמן סלט, 1 כף חומץ יין (או מיץ לימון) 1 כפית סוכר, מלח ופלפל לפי הטעם.
אופן ההכנה: ערבבי יחד את כל המצרכים וצנני במקרר עד ההגשה.


סלט מפלפלים מבושלים
החומרים: 6 פלפלים ירוקים כהים (מן הסוג הבשרני) 3-4 בצלים גדולים, 5 כפות שמן, 1 כפית מלח, קורט פלפל, 2 כפות מיץ לימון, 2 כפות מיץ לימון ממותק, כוס ליקר "וישניאק".
אופן ההכנה: חתכי את הבצלים לפרוסות בעובי ס"מ ואת הפלפלים לטבעות בעובי 1 ס"מ. חממי את השמן במחבת וטגני בו את הבצל עד שהטבעות תיפרדנה. כסי את המחבת ובשלי דקות אחדות על אש קטנה. הוסיפי את הפלפלים ואת המלח וערבבי. בשלי חמש דקות. ערבבי מפעם לפעם. הוסיפי את הפלפלת החריפה את מיצי הלימון ואת ה"וישניאק" וערבבי, כסי ובשלי עוד 5 דקות.
הסירי את המחבת מהאש והניחי לסלט להצטנן, העבירי אותו לצנצנת ושמרי במקרר. הגישי כתוספת פיקנטית למנה עיקרית.


סלט מקרוני בגבינה

החומרים: 3 כוסות מקרוני מבושלים, 1 כוס קוביות גבינה צהובה, 2 כפות בצל קצוץ, מיונית או רוטב סלט לפי הטעם, עלי חסה.
אופן ההכנה: ערבבי את המקרוני, הגבינה, הבצל והרוטב. הגישי על עלי חסה.


סלט דגים וכרפס (סלרי עלים)

החומרים: 2 כוסות דגים מבושלים מפוררים, 1 כוס גבעולי כרפס קצוצים, כוס מיונית או רוטב סלט, מלח ופלפל, עלי חסה ביצה שלוקה לעיטור.
אופן ההכנה: ערבבי את הדגים המפוררים (הקפידי להרחיק את האדרות) עם הכרפס והמיונית, תבלי אם יש צורך. הגישי על עלי חסה, גרדי את הביצה השלוקה במגרדת דקה מעל הסלט לעיטור.


סלט פלפלים במיונית

החומרים: 6 פלפלים ירוקים, 1 ביצה שלוקה,1 עגבניה גדולה, 1 כף חומץ 1 כף שמן, פלפל, מלח, שום מעוך, 2 כפות מיונית.
אופן ההכנה: בשלי את הפלפלים דקות אחדות במים רותחים, הרחיקי את הגרעינים והגבעולים וחתכי לרצועות, חתכי את העגבניה לקוביות, מעכי את הביצה השלוקה וערבבי עם הפלפלים, הכיני רוטב מהחומץ, השמן, הפלפל המלח והשום וצקי על הסלט. השהי לדקות אחדות, הרחיקי את הנוזלים מהסלט וערבבי אותו במיונית.

סלט פלפלים בתחמיץ

החומרים: 6 פלפלים ירוקים בהירים, 1 כוס חומץ, 1/3 כוס מים,1 עלה דפנה, 1 כפית מלח, 1 כפית סוכר, קורט פלפלת אדומה חריפה, 1 גלד שום.
אופן ההכנה: חתכי כל פלפל לשניים, לאורכו, הרחיקי את הגלעינים והגבעולים, הניחי מתחת לגריל או מעל האש עד שהקליפה תשחים, קלפי את הקליפה, צנני . חתכי כל מחצית פלפל לשניים, ערבבי בסיר את החומץ, המים, המלח, הסוכר, הפלפלת ועלה הדפנה. הביאי לידי רתיחה ובשלי עוד 2 דקות. צנני. הכניסי את הפלפלים לקערה או לצנצנת וצקי עליהם את התחמיץ. צנני במקרר לפחות שלוש שעות לפני ההגשה. הגישי כסלט או כתוספת לבשר.

סלט מקרל

החומרים: 2 קופסאות שימורי מקרל (כל אחת 180 גרם) 1 בצל גדול קצוץ עבה, כפית מלח, כפית פלפל שחור, 2 כפות רסק עגבניות,2 כפות מיץ לימון, 1 כפית קטשופ.
לעיטור: עלי חסה, פרוסות עגבניה, פרוסות מלפפון,2 כפות פטרוזלינון קצוץ.
אופן ההכנה: סנני את המקרל מן השמן ופוררי את בשר הדג. ערבבי את המקרל עם הבצל וכל שאר החומרים בקערה בעזרת מזלג ומעכי את הכל יחד. ערכי את עלי החסה בצלחת גדולה, תני במרכז את תערובת המקרל ובזקי מלמעלה פטרוזלינון, ערכי מסביב את פרוסות העגבניה והמלפפון.

סלט דגים באבוקדו

החומרים: 1 קופסה טונה, 1 קופסה סרדינים,1 קופסה אנשובי, כוס דג מבושל כלשהוא (בלי אדרות) כוס גבעולי סלרי קצוצים, 1 כפות זיתים קצוצים, 3 כפות מיונית או רוטב סלט, 1 כף רוטב צ'ילי (מוכן) קורט אבקת חרדל, כפית רוטב "רויאל" מוכן, מיץ לימון, עלי חסה, גבעולי פטרוזיליה, 2 אבוקדו.
אופן ההכנה: סנני את הטונה, הסרדינים והאנשובי ופוררי אותם במזלג. פוררי את הדג המבושל והוסיפי אם הכרפס והזיתים, ערבבי יחד. ערבבי את המיונית (או הרוטב) עם הצ'ילי, החרדל, הרויאל ומיץ לימון, הוסיפי לסלט. חצי כל אבוקדו לאורכו והרחיקי את הגלעינים. טפטפי מיץ לימון על האבוקדו, שלא ישחיר. מלאי בסלט הדגים, עטרי בפטרוזיליה והגישי על עלי חסה.

סלט סלק בוכרי

חומרים: 4 סלקים גדולים, 2 גלדי שום כתושים, מלח, שמיר קצוץ, חומץ.
אופן ההכנה: בשלי את הסלק בקליפתו. קלפי ופרסי לפרוסות דקות. ערבבי את החומץ עם השום, המלח והשמיר וצקי על הסלק.

סלט ולדורף עם בננות

החומרים: 1 תפוח עץ גדול ואדום, כוס גבעולי כרפס (סלרי עלים) חתוכים לקוביות, 1/4 כוס מיונית, 2 בננות בינוניות בשלות, כוס חצאי אגוזים, עלי חסה.
אופן ההכנה: רחצי את התפוח (על תקלפי) וחתכי לקוביות. ערבבי עם הכרפס והמיונית בקערה. קלפי את הבננות ופרסי לפרוסות בעובי 3/4 ס"מ בערך. הוסיפי לקערה וערבבי קלות. ערבי עלי חסה על צלחת הגשה ערמי עליה את הסלט ועטרי באגוזים.

מלפפונים כבושים ביוגורט

החומרים: 4-6 מלפפונים כבושים בחומץ, 2 גביעי יוגורט, מעט מציר המלפפונים הכבושים, חופן עלי מנתה טריים קצוצים, קורט סוכר.
אופן ההכנה: ערבבי את היוגורט עם ציר המלפפונים, תבלי בסוכר וגם במלח, אם יש צורך. הוסיפי את המנתה וערבבי, חתכי את המלפפונים הכבושים לפרוסות וערבבי עם היוגורט.


סלט ירקות גבינה ואשכוליות

החומרים: 3/4 כוס פלחי אשכוליות קלופים (בלי הקליפה השקופה), 1 כוסות גזר מגורר, 1 כוסות כרוב חתוך לרצועות, כוס רוטב צרפתי (שלושה חלקים שמן, חלק אחד חומץ, מלח, פלפל, סוכר, חרדל). 100 גרם גבינה לבנה רכה, מלח ופלפל, עלי חסה.
אופן ההכנה: ערבבי את האשכוליות עם הגזר והכרוב. צקי את הרוטב הצרפתי וערבבי. תבלי את הגבינה במלח ופלפל וצרי ממנה כדורים קטנים, הוסיפי לסלט, הגישי על עלי חסה.

רגו סלק פיקנטי

החומרים: ק"ג סלק מבושל בקליפה, שני תפוחי אדמה מבושלים בקליפה, 2 תפוחי עץ, 2 מלפפונים כבושים בחומץ, כפית צלפים, בצל קצוץ דק, שתי כפות שמן או מרגרינה, 4-3 כפות שמנת חמוצה, כוס מים, כף קמח, שתי כפות חומץ הדרים, עלי דפנה, כף סוכר, מעט מלח, פטרוזיליה קצוצה.
אופן ההכנה: קולפים את הסלק, תפוחי האדמה ותפוחי העץ וחותכים לקוביות בגודל אחיד. מחממים בסיר שטוח את השמן ומטגנים בו את הבצל עד שמתחיל להזהיב. מוסיפים את הקמח וממשיכים בטיגון, תוך בחישה, עוד 3-2 דקות.
יוצקים את המים ומבשלים כ5- דקות, נותנים מלפפונים קצוצים דק, צלפים ויתר התבלינים ומרתיחים. מערבבים את הרוטב עם קוביות תפוחי האדמה, הסלק ותפוחי העץ ומבשלים במשך רבע שעה בערך. סמוך להגשה מוציאים את עלי הדפנה ומוסיפים לתבשיל שמנת חמוצה ופטרוזיליה.

סלט עוף איטלקי

החומרים: שאריות של בשר עוף מבושל או צלוי (רצוי בשר לבן) 1 כוס אורז מבושל, 1 לב של חסה, 2 גמבות כבושות, חרדל, 3 כפות שמן זית, 1 כפות חומץ יין, מלח ופלפל לפי הטעם.
אופן ההכנה: חתכי את בשר העוף לקוביות קטנות ואת הגמבות לרצועות. הכניסי לקערה, הוסיפי את האורז וערבבי.
הכיני רוטב מהשמן, החומץ, המלח הפלפל והחרדל. צקי אותו על הסלט (רצוי כחצי שעה לפני ההגשה). לפני ההגשה ממש, רחצי את לב החסה וחתכי לרצועות, הוסיפי לקערה וערבבי, הגישי מיד. סלט זה יכול לשמש גם כמנה עיקרית בכמות כפולה.

סלט ירקות בקרי

החומרים: ירקות שונים כגון: גזר, אפונת גינה, כרובית, שעועית בתרמילים, שורש סלרי וכד'. 4-3 כפות מיונית, כף מיץ לימון, כף וודקה, מעט מיץ תפוזים, 2 כפות אבקת קרי, מלח לפי הטעם, סוכר לפי הטעם, 2 כפות פטרוזיליה קצוצה.
אופן ההכנה: משתמשים להכנת הסלט בירקות טריים או קפואים, מבשלים אותם במי מלח (לא לרכך מדי) מסננים, מקררים וחותכים לחתיכות בגודל אחיד מוסיפים רוטב מיונית בקרי ומערבבים. בשעת ההגשה זורים למעלה פטרוזיליה קצוצה.

סלט צנון בטעם מזרחי

החומרים: כ400- גרם צנון, 1 בצל בינוני, 3 כפות שמן זית, מיץ מחצי לימון, מלח, פלפל, 1 ביצה שלוקה ,כמון.
אופן ההכנה: רחצי את הצנון ופרסי לפרוסות, קלפי את הבצל ופרסי לפרוסות, תני בקערה. ערבבי בכלי נפרד שמן זית, מיץ לימון, מלח, פלפל וכמון, צקי על הסלט. קלפי את הביצה השלוקה וגרדי אותה מעל קערת הסלט, במגרדת דקה או גסה ערבבי והגישי.

סלט צנון ומלפפון בשמנת חמוצה

החומרים: כ400- גרם צנון (רצוי לבן) מלח,1 תפוח עץ גדול אדום, כ200- גרם מלפפונים, 2 גביעי שמנת חמוצה, פלפל לבן כתוש גס, 1 כף שמיר קצוץ.
אופן ההכנה: רחצי היטב את הצנון וקלפי אותו (אם את משתמשת בצנון אדום, אל תקלפי אותו כדי שקליפתו תוסיף גוון לסלט. במקרה כזה כדאי להשתמש בתפוח ירוק ולא אדום). פרסי את הצנון לפרוסות וזרי עליהן מלח, ערבבי והשהי כ10- דקות.
רחצי ונגבי את התפוח, אל תקלפי, חתכי אותו לאורכו והרחיקי את הגרעינים פרסי לפרוסות.
רחצי את המלפפונים ופרסי אותם בקליפתם. סלקי את הנוזלים שהפריש הצנון. ערבבי את הצנון עם התפוח והמלפפונים. טרפי את השמנת בקערית עם מלח, פלפל לבן ושמיר קצוץ, צקי על הסלט.

סלט צנונית ותפוזים ממרוקו

החומרים: 2 תפוזים, 1 צרור צנוניות, מלח מיץ לימון.
אופן ההכנה: רחצי ונקי את הצנוניות, פרסי לפרוסות דקות. קלפי את התפוזים, פרסי לפרוסות דקות וחתכי כל פרוסה לשמיניות. ערבבי את התפוזים והצנוניות, תבלי במלח ובמיץ לימון וערבבי שוב.

סלט צנון ברוטב רוקפור

החומרים: ק"ג צנון, מלח, פלפל לבן,50 גרם גבינת רוקפור, 8 כפות שמנת חמוצה, 1 כפית קליפת לימון, כמה גבעולי פטרוזלינון, צרור קטן של בצלית (בצל ירוק דקיק).
אופן ההכנה: רחצי היטב את הצנון והסירי פגמים מן הקליפה. פרסי לפרוסות דקות מאוד או גרדי במגרדת גסה, לתוך קערה ,הוסיפי מלח ופלפל לבן, ערבבי והשהי. מעכי את גבינת הרוקפור בקערית, בעזרת מזלג, הוסיפי את השמנת וקליפת הלימון, וערבבי. רחצי את הפטרוזלינון והבצלית במים קרים, נערי היטב ויבשי במגבת ניר, קצצי דק וערבבי אם הרוקפור.
ערבבי את הצנון שבקערה, אם הפריש נוזלים, שפכי אותם, צקי על הצנון את הרוטב והגישי.

צנונית סינית בטעם חמוץ מתוק

החומרים: כ40- צנוניות קטנות, 1 כפית מלח, 1 כף רוטב סויה, 2 כפות חומץ, 2 כפות סוכר, 3 כפות שמן סלט (רצוי שמן שומשום).
אופן ההכנה: נקי ורחצי את הצנוניות, עשי בכל אחת חתך עד מחצית עומקה. תני את הצנוניות בקערה, זרי עליהן את המלח והשהי 5 דקות. הוסיפי לקערה את רוטב הסויה, החומץ, הסוכר והשמן, ערבבי היטב, השהי כ15- דקות והגישי.


סלט ארמני מצנוניות ופירות

החומרים: 3 מלפפונים בינוניים, 16 צנוניות, 1 כוס גבעולי כרפס קצוצים, 1/4 כוס אגוזים קצוצים, 2 כפיות מלח, כוס שמן זית, 2 כפות מיץ לימון, חומץ לפי הטעם, זיתים שחורים וזיתים ירוקים ממולאים (לעיטור).
אופן ההכנה: חתכי את המלפפונים לקוביות, פרסי את הצנונית, ערבבי את המלפפונים הצנוניות הכרפס והאגוזים.
בכלי נפרד, ערבבי את המלח, השמן מיץ הלימון וחומץ לפי הטעם, צקי על הסלט וערבבי, עטרי בשני סוגי הזיתים צנני לפני ההגשה.

סלט ענבים ותפוחים

החומרים: כוס ענבים,3 תפוחים, כוס אגוזים שבורים, כוס שמנת חמוצה, שליש כוס מיונית.
אופן ההכנה: מסלקים את החרצנים מהענבים, חותכים את התפוחים לקוביות, בוחשים את השמנת והמיונית לרוטב. מערבבים את הענבים והתפוחים, מוסיפים את האגוזים ואת הרוטב ומערבבים מגישים על עלי חסה.

סלט מלפפון ירוק

החומרים: 300 גרם מלפפון ירוק, 2 כפות חומץ, שמיר, מלח, פלפל לבן, כף סוכר, חצי כוס מים קרים.
אופן ההכנה: מקלפים את המלפפון ופורסים, בקערת זכוכית מערבבים את המים עם החומץ, הסוכר, המלח והפלפל הלבן, ומוסיפים את המלפפון והשמיר הקצוץ.

סלט כרוב עם אורז

החומרים: 2 כוסות עלי כרוב חתוכים, כוס גרגרי תירס, 2 צנוניות פרוסות, 1 כוס אורז מבושל ומקורר, 1 כף עירית (בצל ירוק דקיק) קצוצה, כוס גבעולי כרפס (סלרי) קצוצים, 1 גמבה קצוצה,2 כפות רוטב צרפתי (ראי להלן) 1/4 כפית אבקת חרדל, 1/4 כפית מלח-שום, 1 כפית סוכר חום, מלח ופלפל שחור לפי הטעם.
אופן ההכנה: ערבבי את הכרוב, התירס, הצנוניות, האורז, העירית, הכרפס והגמבה, תני בצנצנת את הרוטב הצרפתי, החרדל, המלח השום, הסוכר המלח והפלפל. סגרי את הצנצנת ונערי היטב. צקי את הרוטב על הסלט וערבבי קלות.

סלט אבטיח

החומרים: אבטיח במשקל 2-1 ק"ג, 1/4 כוס סוכר, 3 כפות ברנדי, קורט מלח, עלי חסה,2 כפות רוטב צרפתי.
אופן ההכנה: הרחיקי את גרעיני האבטיח, השתמשי בכף מיוחדת לחיתוך כדורים מבשר הפרי, תני על הכדורים סוכר, ברנדי ומלח.
הכניסי למקרר למשך שעתיים לפחות, העבירי את הכדורים לצלוחיות אישיות מרופדות בעלי חסה, התיזי עליהם רוטב צרפתי.

סלט קישואים ביוגורט

החומרים:3-4 קישואים קטנים פרוסים, 1/4 כוס שמן, 2 גלדי שום מעוכים, 1/4 כפית מלח,1 כפית שמיר קצוץ,1 כפית פטרוזיליון קצוץ, כוס יוגורט קר.
אופן ההכנה: טגני את פרוסות הקישואים בשמן עד שיזהיבו, ערכי את הפרוסות המטוגנות על צלחת הגשה שטוחה, זרי על הפרוסות שום ומלח, זרי למעלה שמיר ופטרוזיליה, צנני במקרר, הגישי את היוגורט בכלי נפרד.

סלט קישואים

החומרים: ק"ג קישואים, בצל בינוני,2 כפות שמן, 3 ביצים קשות, 2 כפות מיונית, כפית חרדל, מלח, פלפל, שמיר קצוץ.
אופן ההכנה: מרסקים את הבצל והקישואים בפומפיה גסה. מחממים בסיר את השמן, מוסיפים את הבצל, בוחשים עד שנעשה שקוף, שמים את הקישואים מכסים מאדים במשך 15 דקות ומקררים. מוסיפים ביצים קשות מרוסקות בפומפיה, מיונית ותבלינים.

סלט כרוב בתפוזים

החומרים: ק"ג כרוב,3 תפוזים,2 כפות מיונית, מלח מיץ לימון וסוכר לפי הטעם, פטרוזיליה קצוצה.
אופן ההכנה: מרסקים את הכרוב על פומפיה גסה, קולפים את התפוזים ומוציאים מהם פלחים ללא קרומים. מערבבים את הכרוב עם פלחי התפוזים והמיונית. מתבלים במלח, מיץ לימון, סוכר ופטרוזיליה קצוצה.

סלט סלק בשמנת

החומרים: 1 כוס סלק מבושל ומגורר גס, כוס קוביות מלפפון קטנות, 1/3 כוס רצועות חסה, 2 כפות בצל ירוק קצוץ, 2 כפות מיץ לימון, קורט קליפת לימון מגורדת, 1 גביע שמנת חמוצה, מלח ופלפל לפי הטעם.
אופן ההכנה: ערבבי היטב את כל המצרכים. הכניסי למקרר לשעה לפחות לפני ההגשה.

סלט דג מלוח

החומרים: 500 גרם דג הרינג או מליח אחר כבוש בחומץ ובבצל כולל הנוזלים, מלפפון גדול, תפוח אדמה גדול מבושל בקליפתו, 2 תפוחים מזן יונתן או זן אדמוני אחר, מעט מיץ לימון, 2 כפות שמן, כוס יין לבן, מעט מאוד מלח, פלפל, כפית חרדל, 2 כפות שמיר קצוץ.
אופן ההכנה : מסננים את הדגים מוציאים מהם את האידרה וחותכים לרצועות דקות. חותכים גם את הבצל הכבוש המלווה אל הדג. חותכים את המלפפון (לא קולפים אותו) ואת התפוחים (אף הם לא קלופים) ואת תפוח האדמה שהוסרה קליפתו לקוביות. מניחים את כל המצרכים בקערה.
טורפים בעזרת מזלג את היין עם מיץ הלימון, השמן, החרדל, התבלינים והשמיר הקצוץ. יוצקים על המרכיבים שבקערה ומערבבים היטב. מצננים מספר שעות לפני ההגשה.


סלט בצל
החומרים: 4 בצלים בינוניים, 2 עגבניות, 2 ביצים קשות, כוס שבבי שקדים קלויים, 2 שיני שום כתוש,2 ספלי יין אדום יבש, ספל חומץ הדרים או תפוחים, 2 כוסות מים, 4 עלי דפנה, 5 יחידות ציפורן שלם, 5 גרגרי פלפל אנגלי, מלח, פלפל לבן, סוכר.
אופן ההכנה: לקלף את הבצלים ולחתוך לטבעות בעובי של ס"מ. להביא לרתיחה בסיר את היין, המים עלי דפנה, ציפורן, פלפל אנגלי, שום כתוש, מלח, פלפל לבן וסוכר. כאשר התחמיץ רותח להוסיף את טבעות הבצל ולהוריד מהאש לתת לטבעות הבצל להתקרר בתחמיץ.
להניח בצלחת שכבה של טבעות בצל ועל זה פרוסות של ביצה קשה ועגבניות ולהוסיף שוב טבעות בצל, לצקת מעל הכל כמה כפות מהתחמיץ ולפזר מעל לכל שבבי שקדים קלויים.

סלט גבינה ומלפפונים
החומרים: 1/4 ק"ג גבינה לבנה שמנה (רצוי מלוחה מעט) מיץ מלימון אחד, 2 כפות שמן זית, 1 בצל בינוני קצוץ דק, 4 מלפפונים בינוניים קלופים וחתוכים לקוביות, מלח ופלפל שחור לפי הטעם.
אופן ההכנה: מעכי את הגבינה במזלג, בתוספת כף מים תוך כדי מעיכה, הוסיפי את מיץ הלימון והשמן, הוסיפי את הבצל והמלפפונים וערבבי. תבלי במלח ופלפל וערבבי שוב.

סלט ביצים בשום ולימון
החומרים: 2 גלדי שום, מלח מיץ מחצי לימון (או יותר) 3 כפות חמאה, 6 ביצים, עלי מנתה (נענע) קצוצים או יבשים ומפוררים.
אופן ההכנה: כתשי את השום עם המלח וערבבי היטב עם מיץ הלימון. שברי את הביצים לתוך קערה בזהירות כך שהחלמון לא יתבקע.
המסי את החמאה במחבת גדולה או בשתיים קטנות. הוסיפי את תערובת השום והלימון. כשהשום מתחיל להזהיב, הגלישי למחבת את הביצים וטגני על אש לא גדולה. פוררי מעט נענע וזרי על הביצים, כשהחלבון נקרש הסירי מעל האש זרי למעלה מעט מלח והגישי.

סלט עגבניות
החומרים: 4 עגבניות גדולות (או 8 עגבניות קטנות) פרוסות, 2 בצלים ירוקים קצוצים דק, מלח, פלפל לבן,2 כפות חומץ בן יין,4 כפות שמן זית, 2 כפות עלי ריחן (בזיליקום) טרי קצוצים או כף ריחן יבש.
אופן ההכנה: מסדרים את פרוסות העגבניות בצלחת הגשה. בוזקים עליהן את הבצלים הירוקים, מלח ופלפל. יוצקים את החומץ ואת השמן ולבסוף על עלי הריחן, מצננים את הסלט כ30- דקות לפני שמגישים.

סלט טאבולה
החומרים: 200 גרם בורגול, 3 עגבניות בינוניות, בצל בינוני, צרור עלי פטרוסלינון קצוצים (כ4- כפות), 2 כפות עלי נענע קצוצים, מיץ מלימון שלם, 2 כפות שמן זית, כפית מלח, קורט פלפל שחור.
אופן ההכנה: שורים את הבורגול במים למשך כרבע שעה. סוחטים היטב דרך מסננת דקה ומעבירים לקערה. חולטים את העגבניות, קולפים וחותכים לקוביות קטנות. קוצצים את הבצל לקוביות קטנות ומוסיפים את הירקות לקערת הבורגול. מוסיפים את עשבי התיבול הקצוצים, מיץ הלימון, השמן המלח והפלפל. מערבבים ומצננים היטב, מגישים על עלי חסה רעננים.


סלט פלורידה
החומרים: אבוקדו בינוני, 3 בננות בינוניות (לא בשלות) מיץ מחצי לימון, פלפל אדום, פלפל ירוק, פלפלת אדומה קטנה חריפה (לא הכרחי) קופסה קטנה (400 גרם) שימורי אננס מסוננת מנוזליה, מלח פלפל לבן, כף חומץ, 3 כפות שמן.
אופן ההכנה: קולפים את האבוקדו וחותכים לקוביות קטנות. פורסים את הבננות ומניחים בקערה, יוצקים עליהם את מיץ הלימון לבל ישחירו.
מגלענים את הפלפלות וחותכים לקוביות קטנות. את הפלפלת החריפה קוצצים דק, חותכים את האננס לקוביות ומערבבים את כל המרכיבים בקערה עמוקה. מתבלים במלח, פלפל, חומץ ובשמן. מקפיצים את המרכיבים בתערובת ומגישים מצונן היטב.
גיוון: מוסיפים מעט אגוזי פקאן קלויים (אפילו מומלחים) כקישוט מעל לסלט או חופן נדיב של שקדים מולבנים משובבים וקלויים.

סלט אבוקדו וצנוברים
החומרים: 2 אבוקדו גדולים, 2 כפות מיץ לימון, 3 מלפפונים כבושים (חמוצים) קטנים, גביע יוגורט, מלח, פלפל לבן, 2 שיני שום כתושות, 2 עלי נענע טריים קצוצים (או כף יבשים) מעט שמן זית, 2 כפות צנוברים.
אופן ההכנה: קולפים את האבוקדו וחותכים לקוביות, יוצקים עליהן מעט מיץ לימון לבל ישחירו. פורסים את המלפפונים לפרוסות דקות ומוסיפים לאבוקדו. יוצקים את היוגורט ומתבלים במלח ובפלפל. מוסיפים את השום הכתוש ואת עלי הנענע ומערבבים קלות. מטגנים את הצנוברים במעט שמן זית ומוסיפים לסלט ממש לפני ההגשה, מגישים צונן.

סלט סלרי
החומרים: שורש סלרי בינוני, מגורר , 2 תפוחים חמצמצים, גמבה כבושה בקוביות, 200 גרם בשר מבושל או מעושן, בקוביות, כוס ירקות מבושלים (אפונה, גזר, תירס, או תערובת של כולם),2 כפות מיונית, 2 כפות מיץ לימון, כף קטשופ, מלח פלפל.
אופן ההכנה: מניחים את הסלרי המגורר בקערה. מוציאים את ליבת התפוחים וחותכים את הציפה לקוביות קטנות, מוסיפים לקערה ביחד עם הגמבה, קוביות הבשר והירקות, מערבבים את המיונית, מיץ הלימון, הקטשופ והתבלינים. מניחים על מצע עלי חסה ויוצקים מעליהם את תערובת המיונית.

סלט קישואים בטעם חמוץ
החומרים: 10 קישואים צרים וארוכים,2 כפות שמן, חצי כוס מים, מלח ופלפל שחור, 1/3 כוס מיץ לימון, כף שמיר קצוץ דק.
אופן ההכנה: רוחצים וקולפים את הקישואים וחותכים אותם לאורכם ל4- רבעים, מכניסים את השמן והמים לסיר שטוח ורחב ומוסיפים את הקישואים, מלח ופלפל.
מבשלים על אש קטנה, עד שיתרככו, אך לא יותר מדי. מוציאים את הקישואים על צלחת הגשה ויוצקים עליהם מיץ לימון. משהים זמן מה עד שיספגו את החמיצות מגישים כתוספת פיקנטית, מפזרים עליהם שמיר קצוץ.


סלט תפוחים וסלק

החומרים: סלק גדול מבושל בקליפתו, 8-6 תפוחי עץ "ענה", 2 כפות מיץ לימון,3-2 כפות יין שולחני לבן.
החומרים לרוטב: כף מיונית או חצי גביע שמנת חמוצה, כפית חרדל,2-1 כפיות סוכר, פלפל לבן לפי הטעם מלח לפי הטעם.
אופן ההכנה: רוחצים היטב את הסלק ומבשלים בסיר קטן במעט מים (רק שיכסו את הסלק).כאשר התרכך מצננים מעט וקולפים. חותכים 8-6 תריזים (כמו פלחי תפוז) ופורסים לפרוסות דקות. יוצקים את היין על הפרוסות, רוחצים וקולפים את התפוחים חותכים ל6- (שוב כמו פלחי תפוז) פורסים לפרוסות דקות לתוך קערה נפרדת. יוצקים את מיץ הלימון על פרוסות הפרי ומשהים למשך 5-3 דקות. בכף מחוררת את בשתי כפות מעבירים את פרוסות הפרי לפרוסות הסלק ולמיץ הלימון שנשאר בקערה. מוסיפים למיץ את כל שאר החומרים ומערבבים היטב עד לקבלת רוטב חלק. יוצקים את הרוטב על פרוסות הסלק והתפוחים ובעזרת שתי כפות מערבבים בעדינות. מגישים קר. אפשר להוסיף מעט שמיר קצוץ דק.


סלט קישואים עם תפוחי אדמה

החומרים: 10 קישואים קטנים וטריים,5 תפו"א בינוניים, שליש כוס שמן,3 שיני שום חתוכות לפרוסות, פלפל ירוק חתוך לקוביות, פלפל אדום חתוך לקוביות,100 גרם רסק עגבניות, חצי כוס מים, מלח, פפריקה אדומה חריפה, כפית סוכר, 2 כפות פטרוזיליה קצוצה.
אופן ההכנה: מכניסים את השמן לסיר רחב ושטוח ובו את שיני השום החתוכים לפרוסות ואת קוביות הפלפלים ומאדים. מדללים את רסק העגבניות במים ומתבלים במלח, פפריקה ומעט סוכר. כאשר המיץ רותח מכניסים את תפו"א ומבשלים על אש קטנה כ5- דקות.
בינתיים רוחצים קולפים וחותכים את הקישואים לפרוסות ומוסיפים לסיר, וכן את הפטרוזיליה הקצוצה. ממשיכים לבשל על אש קטנה, טועמים ומשביחים את הטעם.




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות