גירסת הדפסה          
קבוצות דיון חופש הביטוי נושא #8711 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 8711
איתן בר און
גולש אורח
   02:27   31.08.05   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

רעת הציונות  

 
  



מאת: איתן בר- און. דוא"ל [email protected]
מסנג'ר (MSN) [email protected]

שלום רב!
באתר החדשות של WALLA – יש כתבה (של יום שישי האחרון) עם הכותרת הבאה:

הפינוי חידד ההבדלים בין חרדים למתנחלים
יום שישי, 26 באוגוסט 2005, 8:01 מאת: יאיר אטינגר, הארץ

וזו התגובה ששלחתי להם, וע"פ זה תבינו גם את השקפתי.

יש לא מעט סילוף ועיוות בכתבה, בתאור המצב בין החרדים והדתיים הלאומים עקב הגירוש האכזר.
אני רואה עצמי חרדי, אני חי בקריה חרדית בקריית גת, המאכלסת כמה חסידויות, וציבור ש"ס, וכן דתיים לאומים. לא כך הוא המצב אשר מתואר בכתבה, לא במקומי ולא בארץ בכלל.
אדרבה! (ואולי זה הפחד של כותב הכתבה בחדשות)- וכי המחלוקות בזרמי הדת- וודאי רק מצטמצמים בעקבות הגירוש, כי בסך הכל- הרדיפה היתה כלפי הדת, וכל דתי חש כך.
התאור בכתבה- יכול להיות נכון מבחינת היחס בין נטורי קרתא לדתיים לאומים
אבל בבקשה- נא לא לסלף. היחס שקיים בין נטורי קרתא לדתיים הלאומים- הוא אותו היחס שקיים בין נטורי קרתא, לכל החרדים.
כל החברה החרדית מוקיעה את נטורי קרתא. יש ספק אם הם יהודים בכלל. כי יהודי לא יכול לסייע למסוכנים שבאוייבינו כפי שהם עושים ולא במחתרת, אלא בגלוי.
ונא להפסיק לשייך את נטורי קרתא עם החרדים או ההפך- החרדים עם נטורי קרתא.
נטורי קרתא= סוג של אוייב נגד כל עם ישראל.
נכון הוא שיש לי מחלוקת עם הדתיים הלאומים.
מבחינתי - יש לי ההשקפה הבאה:
אנשים מפחדים לומר את האמת. הציונות והיהדות הם הפכים גמורים. אם יש דבר שהוא נכון בציונות- הוא בעצם גנוב מהיהדות וממצוות התורה, בעיקר- עלייה, צבא, ממשל. אלא שהציונות מנסה לתלוש את ההקשר הזה מהיהדות, וליצור ע"י כך כאילו זו חובה משל אידיאל אחר, אשר המניע העיקרי שלו- הוא פטריוטיזם המבקש להשתלט על היהדות.
לאמיתו של דבר- הציונות כשלעצמה= רפורמה ליהדות= כפירה ליהדות.
אלא מאי? הדתיים הלאומים לא הבינו זאת עד כה. הם לא הבינו שהציונים עובדים עליהם בעיניים, הם לא הבינו שהציונים קיבלו אותם (את הפועל המזרחי) לקונגרס הציוני בראשיתה של הציונות- רק משתי סיבות. 1 כדי לנגח באמצעותם ולהכעיס את החרדים. 2 בתקווה שע"י כך- גם הם יתקלקלו מיהדותם. וצריך להודות- הציונים לא טעו כפי שההיסטוריה תלמד אח"כ.
פערי המחלוקות בין החרדים לדתיים לאומים מצטמצמים, אומנם בעצלתיים, אבל זה הוקטור. כי הציונות מגלה היום את פרצופה האמיתי, וכולם מבינים שעוד הזרוע נטויה.
הדו ערכיות שדובר בכתבה- הוא לא יחס שהחרדים רואים בדתיים לאומים כפי שתואר בכתבה. הדו ערכיות- הוא שעטנז- שהדתיים הלאומיים בעצמם קנו לעצמם בגאווה. הם ניסו לשלב בין דת לבין ציונות, כי לא הבינו מה מטרתה האמיתית של הציונות וכי היא ההפך מהיהדות. ציונות= רפורמה= שינוי (בעברית), ויש היום מפלגה בשם זה, עם מהות ומשמעות שכזאת.
עכשיו הם (הדתיים הלאומים), אט להם, עוקרים ומתנתקים מן הערך הציוני, אשר כאמור, אין למושג הזה הגדרה כלל- פרט לכך שהוא תרדיף לרפורמה, כפירה ביהדות.
נכון. היה קשה לעזור להם ולהרתם למאבק שלהם, כי זו דייסה שהם בישלו, הרבה לפני קום המדינה. רצינו לעזור להם אישית אבל לא לאידיאל המורעל שהציונות הרעילה אותם.
איך אפשר לעזור עזרה כזאת, ובאופן שלא יגורשו? התשובה: אי אפשר.
שהרי גם אילו היו עוזרים והיו מצליחים לבטל את הגזירה- הניצחון היה מתפרש ניצחון של הציונות מבחינתם. כשם שאת כל העליה, הניצחונות במלחמות ועצם קום המדינה- עשו יהודים, ואילו הציונים ידעו איך לגנוב את ההצגה בעורמה, איך להשתלט עליהם ולנהל זאת, כדי לקצור את התהילה לטובתם, דהיינו בתור דבר אשר כביכול איננו קשור ליהדות.
הציונים הצליחו לגנוב את כל ההצגות- רק מסיבה אחת. כי רוב היהודים לא ידעו, לא יכלו להאמין- מה הכוונה האמיתית של אידיאל הציונות.
תגובת החרדים כלפי כל העניין- איננה נקמה (כפי שאולי מרומז בכתבה בחדשות). אבל זה כן מצב שנוצר בעל כורחו. כי הדתיים הלאומים לא רצו שינתקו אותם, אך גם לא רצו להתנתק מהציונות. סתם מושג נבוב, כצל מרחף חסר טעם, מושג זר שלא שייך, בעיקר לא לאנשים מאמינים כמוהם.

משל לחולה שיש לו גידול במוח (לא עלינו), אשר רצה שיעזרו לו- אך מצד שני- לא רצה שיסירו את הגידול מהמוח שלו. ריבונו של פתח תיקוה !!! איך עוזרים לחולה כזה ???
ומי יודע (לא שאני יודע ניסתרות הבורא. אני רק שואל אפילו את עצמי)- אם משום עקשנות זו- הם נענשו משמים. שהרי לא דבר פעוט הוא. זהו דבר עיקרוני באורח חיים, אשר כל בחירה- מובילה אותך לתכלית אחרת, ולקצה אחר בעולם.

דבר, נוסף. 80% בעם, היו נגד הגרוש הזה, ושרון יודע זאת, התקשורת והסוקרים יודעים זאת.
הסיבה לכך שהחילונים המתנגדים לגרוש, לא נרתמו לעזור ולמחות- משום שהתביישו מעצמם. לא ידעו איך לאכול את זה שהם טעו והעניקו לשרון כוח עצום כזה, עד כדי כך שממשלתו לא יכולה ליפול בכנסת. הציבור חש את עצמו אשם במה שהוא הצביע בבחירות האחרונות, וכאילו גם הוא נתן יד לכך, וחש בושה לעזור.
אם אדם עושה טעות, לגמרי לא במתכוון, ובשגגה מוחלטת, וע"י כך מת בנם של פלוני ופלונית- יש לו בושה לנחם אותם, כי סוף סוף התקלה יצאה תחת ידו, ומכל שכן- איננו יודע איך לעזור להם.

זה המילכוד הפסיכולוגי שהציבור נתפס בו- והתקשורת הציונית חגגה על הדם הזה.

עם תחילת הגרוש, כשסגרו את המחסום בכיסופים, ראיתי ושמעתי היטב, כמה , כמה, כמה, כמה, כמה כתבי התקשורת (החילונית) מתקשים להסתיר את החיוך מעל פניהם. הכתבים באולפני הטלביזיה, הכתבים בשטח.

אפילו הכתבים ברדיו, אף שאין יכולת צפייה, אלא האזנה בלבד- לא היה קשה לנחש שהם מחייכים ושמחים לאיד .
השאלה האמיתית היא- לא מה ההבדל בין נטורי קרתא לדתיים לאומים וחרדים.
השאלה האמיתית היא מה ההבדל בין נטורי קרתא לבין הציונים (היינו הך התקשורת החילונית).
הרי אלו ואלו מצערים את היהודים. אלו ואלו מסייעים וגורמים נחת רוח למסוכנים שבאוייבינו, כל אחד בדרכו הוא, אלה בשם הפונדמנטליזם, ואלה בשם האיתאיזם).
דומה שנטורי קרתא והציונים מתחרים ונלחמים ביניהם מלחמת חורמה- על הקרב- מי מהם יותר שונא את היהודים, מי יזיק ליהדות יותר.
-------------


עד כאן התגובה ששלחתי להם.

עתה אני פונה אליכם הגרים בערי יהודה ושומרון (ועדיין אולי גם עזה).
מר ליבי עליכם. זהו לא בזיון המתנחלים בלבד- זה בזיון לשמו, של היהדוות, בזיון התורה, בזיון שם שמים. זו שואה.

הבעיה שכולנו היהודים המאמינים ביהדות- מצביעי מפד"ל, מצביעי ש"ס, ומצביעי יהדות התורה, ואני מרשה להרהיב עוז ולומר- כולל כל ההנהגות- הן כולנו אשמים.
שהרי במסכת תענית- "תלמיד אחד" (כך הוא כּונָה בגמרא) הרהיב עוז ומתח ביקורת כנגד ההנהגה הרבנית וקרא עליהם פסוק: ואמר- אם העיניים חולות (וכוונתו היתה להנהגה הרבנית)- כל הגוף חולה (כוונתו לציבור והעם), וטען שמשום כך באה להם בצורת. ואומרת הגמרא- שההנהגה קיבלה והסכימה לביקורת.
אח"כ מגלה הגמרא, שאותו תלמיד- היה לא אחר מאשר רבי שמעון בר יוחאי.

במצב כזה אני חש כעת. כשהיתה רדיפה כנגד ש"ס (ומיותר לפרט), שאר זרמי הדת נאמני ה' כמו מפד"ל ואגודה וחב"ד- לא כל כך נרתמו לעזור, ויש אפילו ששמחו לאיד. אל תשכחו- אני לא מדבר על חילונים, אני מדבר רק על הדתיים מזרמי הדת השונים !
והייתי צועק ואומר לחברים- למה תנהגו כך?
"לא! דרעי גנב!" "ש"ס הולכת עם השמאל". כך היו עונים לי.
...אבל אינכם שמים לב שזו רדיפה כנגד הדת? הרי גם לכם יעשו כך- ומי יודע איך? הרי הציונים שונאים אותנו בדיוק כפי שהם שונאים אתכם.
לדתיים לאומים הייתי אומר: "אל תחשבו שבגלל שאתם מתגייסים לצבא בגאווה- אוהבים אתכם! קחו בחשבון שהרבה חרדים, גם מתגייסים לצבא. אומנם התשקורת לא מבליטה את זה- אבל הציבור יודע זאת, כי את החרדים שמתגייסים רואים יותר בצבא, שהרי הם לא נימצאים בצבא בישיבות משלהם, הם משרתים עם החילונים- מה שניקרא- "3 שנים רגיל". ובכל זאת שמים פס עלינו.
לחרדים מצביעי אגודה הייתי אומר- אל תחשבו כי בגלל שאתם אשכנזים- אוהבים אתכם. אל תשכחו! הציונים יצאו מהישיבות שלכם, והם מרדו בכם- הרבה הרבה לפני שמישהו ידע שיש דבר כזה שניקרא, "ספרדים ואשכנזים". רק רבי יוסף קארו והרמ"א ידעו. אבל הם תפסו מושגים אלו בהבנה לגמרי אחרת משל היום, זה הרי ברור.

והחלו הגזירות הכלכליות, דבר שהדתיים הלאומים שמו פחות דגש על זה בכלל נושאי מאבקיהם, ואני אומר זאת בדמעות, אני אב ל 7 וחצי ילדים והמצב קשה מנשוא. אנחנו חיים ממש בנס. ואנשים לא שמים לב מה המטרה של כל הגזירות האלה. לא יכולים להאמין, או שמא מפחדים להאמין.

באשר לרוצעת עזה, כשטח גאוגרפי- אינני דואג. הוא ממילא היה בשליטת הציונים והערבים, ולא בשליטת היהודים ככל שמדובר מבחינה שילטונית (לא מבחינת המגורים). הציונים עוד יכבשו את עזה אולי מספר פעמים הרי זה ברור. כי הפלישתים לא יפסיקו להציק לנו, והציונים שוב ינסו להוכיח בעורמה- שכואב להם מה שכואב ליהודים.
אבל בסופו של דבר, עזה ועוד חבלי ארץ שהציונים עדיין לא כבשו ולא יכבשו- עוד יחזרו ויוקנו לעם ישראל. ולא בגלל הציונות. ראינו מה היא בדיוק הציונות. אלא משום שכך הובטח לנו ע"י ה' יתברך ונביאיו.
הציונים מה הם בדיוק? הפלישתים מה הם בדיוק?
כבר בצאת בני ישראל ממצרים כתוב בפסוק הראשון של פרשת בשלח לאמור:
"ויהי בשלח פרעה את העם ולא נחם אלהים דרך ארץ פלישתים כי קרוב הוא, כי אמר אלהים- פן ינחם העם בראותם מלחה ושבו מצרימה"
מתברר שקביעת החשש הזה, מסוגל להתקיים גם כעבור 3300 שנה. אכן- מפליא הוא הכלל שביארו חז"ל- כל מקום שכתוב בתורה "העם"- הכוונה לערב רב. הם מתנחמים מן הטרור עד כדי כך שהם מסוגלים לקרוע חבל ארץ מהיהודים. ולהרוס בתים, אפילו בתי כנסת, אפילו העברת בתי קברות שלמים. ולא במטפורה, ומשלים, ומליצות- אלא ממש פשוטו כמשמעו בפועל, פיזית, וכל זה- ללא שום תמורה. אדרבה! הם בעצמם מודים כי לא זה מה שיפסיק את הטרור, ועוד מציינים בלי בושה- כי זה רק בלשון המעטה.

בינו שיכלכם !!! יהודי מסוגל לעשות דבר כזה???

מאז מלחמת אוסלו- שואלים השואלים- "עד להיכן מגיע הטרוף שלהם?" (של הללו הידועים לשימצה)

דומני כי אני הקטן- יש לי תשובה די מספקת.
חז"ל וכן בזוהר כתוב לגבי דרגות בסוגי המעמד באירועים היסטוריים שונים, כי לא היה מעמד יותר גדול בתולדות תבל מאשר מעמד הר סיני, ולא יהיה עוד כמעמד הזה. אפילו בית המקדש השלישי אשר ירד משמים, מעמד שעתיד להתקיים- לא יהיה בדרגתו כמעמד מתן תורה בהר סיני, אפילו מעמד תחיית המתים לא. שכן, אין הם כדאיים להיות יותר חשובים מהתורה עצמה. ולא זו בלבד. אלא שהעולם ואפילו גן עדן- לא יכולים לסבול מעמד רוחני יותר ממעמד הר סיני. דהיינו כי עוד טיפ-טיפה – והעולם פשוט יכול להיכחד מישותו ואינינו.
והנה במעמד זה- באו ערב רב וניצלו מצב אשר הם קראו לו (בלשון של היום)- "העדר מנהיגות" והיתה להם ראיה חותכת "כי זה האיש משה..." (שימו לב איזה זילזול !) לא ידענו מה היה לו" וביקשו לאנוס את חוּר בן מרים לעשות להם עגל. חוּר לא הסכים- הרגו אותו. אז אנסו את אהרון לעשות זאת.

יותר מזה- לא יכול להיות. זאת התשובה ! עד כאן מגיע הטרוף שלהם.

לכל הדתיים הלאומים אני אומר, עם כל צערכם, אבל הגיע הזמן שתבינו מה היא הציונות. כשתצאו מהבלוף הזה- שוב לא תתפלאו למה הם עוד מסוגלים. צאו מהאחיזת עיניים.
קצת צניעות נפש ! ישוב הארץ, אהבת הארץ, חשיבות ארץ הקודש, איכפתיות לארץ הקודש ועליה- זה לא חידוש שלכם, לבטח לא של הציונים. אז בשביל זה- להמציא מותג או סיסמא חדשה? "ציונות"....

הציונים יותר נכון מגינים על עצמם. ואם כבר- ממניעים אחרים לגמרי, דהיינו ממניעים מופשטים מטבע ביולוגיה של הנפש, דהיינו פטריוטיזם. שהרי ציונות= אתאיזם- אין לו מניעי קודש. והלא כל בעל חי נילחם על הטרטוריה שלו ממניעים כמו שלהם. ראיתי פעם איך שני סרטנים נילחמים על טרטוריה קטנה- כולה כיפת סילעון- אבן מאבני שובר הגלים בחוף הים, כיפת אבן חשופת מים- ארכה ורחבה כשתי כפות ידיים. ואני אומר לכם- הם עשו זאת הרבה יותר טוב מהציונים.

ערב רב- פשט צורה ולבש צורה. ערב רב- הם אינם שושלת גינטית. אלא הם חלשי העם אשר השמידו את דתם בדרך זו או אחרת. מי ע"י התבוללות, מי ע"י קנייה והכרה בפילוסופיה שמתבדלת מהיהדות.
היהודים אינם נזהרים מהמאזן, ולכן סולחים להם. המאזן הוא- כי מצד אחד הדין הוא- "ישראל- אע"פ שחטא- ישראל הוא". לעומת זאת אם הוא מומר- הוא גרוע מגוי. שכן לא מקבלים ממנו קורבן, לעומת גוי, כי מקבלים ממנו קורבן.
כלומר: מדין שמים- מוציאים אותו מכלל ישראל, כל עוד לא ישוב מדרכו. אע"פ כן- אין הדין הזה מסור לבית דין של מטה, פרט לכך שלא מקבלים ממנו קורבן.

אנשים מפחדים לומר את האמת. הציונות והיהדות הם הפכים גמורים. אם יש משהו נכון בציונות- הוא בעצם גנוב מהיהדות. למשל: עליה, צבא מדינה. אז בשביל זה צריך להמציא מותג חדש? אין זאת, כי אם לאחוז ולסמא את עיני היהודים. צריך להפריד ציונות ממדינה.

השאלה- מדוע מפחדים לומר אמת זו? התשובה: כי קביעה זו לכאורה מבקשת להצביע באופן פרסונאלי- מי הוא יהודי, ומי הוא ערב רב.

ועל כך אני עונה. אומנם אין דין זה מסור לבית דין של מטה. כי אין ביכולתינו לקבוע ולמדוד את נפשו של אדם, כמה התנתק מהיהדות. ואותו העניין אפילו לגבי עמלק. אין אנו יודעים היום מיהו עמלק.
בשני המקרים- ערב רב או עמלק- אפשר שאדם מסויים הוסת וכי במהותו אינו כזה. ואכן לפעמים, המוסת יותר קיצוני ממי שהסית אותו. כך שאין לקבוע לפי התנהגותו אפילו כזו הקיצונית ביותר.

ובכלל- ככל שמודבר מבחינה פרסונאלית- זהו עסק למלאכת המשיח לעתיד לבוא, ולא בעסק זה אני מתיימר לעסוק.

כן אני מתיימר להתעסק לגבי עצם הרעיון, האידיאל. אני אומר- הבה ננתנער לפחות מהאידיאלוגיה. אסור לדבר על ישוב הארץ, ואהבת הארץ ממניעים או טעמים באידיאלוגיה "עצמאית", ואשר כביכול אינה משל תורה. צריך להזהר בזה. למשל, כתוב בתורה "ואהבת לרעך כמוך". ואמר רבי עקיבא- זהו כלל גדול בתורה.
רבים לא הבינו מה בא רבי עקיבא לחדש? וכי איזו הווא אמינא יש? וזאת התשובה: הצורך לאהוב כל אחד- הוא דבר פשוט. רבי עקיבא בא לחדש, כי אם תקיים ערך זה כתוצאה מהמוסר הפשוט היוצא מההשקפה האישית שלך, היוצאת מפילוסופיה כל שלא תהיה ואשר אינה מהתורה, היינו הך- כי תחשוב שלא משום שכתוב זאת בתורה צריך לקיים זאת- בעצם לא קיימת מצווה זו מעולם. כי כלל זה הוא גדול כפי שהוא מובן מאליו- אך העיקר הוא שצריך להבין שהתורה ציוותה זאת, ורק משום כך יש לקיימה.

הרי גם ההודים מאמינים בכלל "ואהבת לרעך כמוך". וכל כך למה? כי זה כלל גדול בבודהא.

כמו"כ מי שאינו גונב ולא רוצח, אך לא משום שהתורה מצווה זאת- אלא משום שכך הוא האידיאל הפרטי שלו – הוא בעצם לא מקיים את התורה. ורבי עקיבא הביא דוגמה דווקא ממצוות עשה ולא מצוות לא תעשה, אשר ההבדלות ממנה- היא ממילא בבחינת שב ואל תעשה.

וזה מה שמסוכן מאוד בציונות, כי מקיימים מצוות שונות לגבי ארץ ישראל- מתוך ערך פרטי ועצמאי כביכול. אחרת- לשם מה להמציא מותג חדש? ולא עוד אלא כזה הנישא על נס ודגל ! לשם מה? כדי להוכיח טָחון הדק היטב, היטב הדק- שאין לזה וליהדות ולא כלום.

הלא תשאלו את עצמכם כי הרי יהודים מאמינים אתם. מה תגידו בעולם הבא? היינו נאמנים לארץ בגלל "הציונות" ?
והלא ישאלו אתכם מה זה ציונות. לא תהיה לכם שום תשובה, כי הרי כל העניין בחשיבותה של ארץ ישראל, עליה, ישוב הארץ וכו'- הוא ממילא ביהדות ומצוות התורה. וכי לשם כך תחדשו מושג?

אם חלילה וחס תתעקשו לאחוז בעבודה הזרה הזאת, אשר שמה "ציונות", אשר ברור מכל וכל שאיננה יכולה להיות דתית (אין דבר כזה ציונות דתית, זוהי המצאה מלאכותית, כדי להתגשר עם ציונות לשמה= כפירה)- הרי אם תתעקשו- בראש ובראשונה לא תזכו ליחס מהציונים. שהרי הם אומרים, אם כבר אתם אוחזים במושג זה- אזי גם אתם תלשתם מעל עצמכם משהו מהיהדות.
ואני אוסיף ואומר לכם- אתם יודים מה?- הם צודקים !
זהו שגולדה מאיר שם רשעים ירקב, אמרה על הפנתרים השחורים "הם אנשים לא נחמדים".
ושוב אני אומר - אתם יודעים מה? היא צודקת !
הימין בכללו לא ירד לסוף כוונתה, כי לא הבינו איך היא רואה את הציונות. היא, ככל הציונים- רואה בציונות, או בעצם מגדירים אותה- כפירה ליהדות.
וזו היתה כוונתה כשהיא דיברה על הפנתרים השחורים. כלומר- היא עשתה "עושים חושבים" ואמרה לעצמה כך-
מאחר והם משתבחים בספרדיות שלהם וטוענים שהם מקופחים מבחינה כלכלית וחברתית- והלא הם עצמם אינם ממשיכי דרכם של אבותיהם בגולת ארצות ערב. הם לבושים כמו חילונים לגמרי, לא שומרים את רוב המצוות, יש להם רק נוסטלגיה למזרחיות של פעם אשר ראו בבית אבא. אז אם כבר- אז כבר- שיהיו כמונו ודי.

וצריך להודות. בנקודה זו היא לא שיקרה כי מי שהתנער היטב מהיהדותו- הוא ניקלט יפה אצליהם.
ראו לדוגמה: משה שחל, שלמה הילל, אביגדור קהלני, פואד בן אליעזר, משה קצב. ואפילו בנים, או נכדים של רבנים ראשיים כמו, הרצוג ומאיר עוזיאל, מכיוון שהם חילונים שמאלנים גמורים. ואפילו דתיים ולא חשוב מה הם מקיימים או לא, העיקר שהם מטיפים ומשפיעים את האידיאלוגיה הציונית, למשל- אברהם בורג.

לכן אחי היקרים. אתם יכולים להתגייס לצבא ולהכריז ולצעוק עד השמים שאתם ציונים. אתם לעולם לא תהיו נחמדים בעיני הציונים. והם צודקים
כן תוכלו להכאיב ע"י זה לאנשים השותפים אתכם באמונה, כמו שאר זרמי הדת, כגון ש"ס, חסידויות למיניהם, והליטאים.

מה שנכון לעשות- הוא מפץ גדול, לעומת המפץ הגדול שמתכננים בשעה זו ערב רב= הציונים.
דהיינו להקים תנועה, שתכלול את כל הדתיים.
לדעתי זה אפשרי. כל זרם יעסוק במה שהוא תמיד ראה חשיבות עליונה. גם מפד"ל יכולים לעסוק במה שתמיד הם עסקו- רק הם צריכים להפסיק לדבר בשם הציונות. אני לא בטוח שהם באמת מאמינים בזה, שהרי מדובר באנשים שיודעים תורה, ויהודים מאמינים, ולא ייתכן שהם באמת חושבים כי האידיאל הזה שייך למשהו עצמאי כביכול מחוץ לתורה. בד בבד אין הגיון שיקחו חבילת מצוות ולהכתירה בכותרת, או סיסמא פוליטית אשר מרמזת על עצמה כי הוא תלושה מהתורה= יהדות, כביכול, משהו עצמאי משל עצמו, כמודל ריאשוני ויחודי לבעלות עצמו.

הציונות הדתית- משתבחת בהרצל. זה אסור.
יש משהו לגבי הרצל- שאפילו הרב אמנון יצחק המדבר הרבה בגנותו של הרצל- ובכל זאת, לטעמי אינו מיטיב להסביר את העניין משום שבהסבריו- רב הגינוי על ההסבר.
אסביר זאת במילים שלי. אמעט בגינוי (כי אי אפשר בלעדי זאת) אך אני בעיקר אסביר.

הרצל שם רשעים ירקב, היה מתבולל וכפר בעיקר. עובדה מוזרה מאוד- כי מאחר שהתנתק לגמרי מהיהדות- למה לו לשאת על עצמו את הזהוי הזה "יהודי" ? אין זאת כי אם להצטדק במשהו. אבל זה לא חשוב. מה שחשוב, הוא חלם שהאידיאל שלו יקנה לו חברים, ולבסוף ישתלטו על היהודים.

הוא חיפש דרך לעשות זאת, והנה התגלתה לו תעלומה, שהביאה אותו לחזונו. הוא היה עיתונאי, וגילה כי המעצמות הקולניאליות, מעניקות אט אט עצמאות למושבות שהן שלטו בהן. התפלא הרצל- הכיצד יכולים לוותר על פרות חולבות כל כך שמנות כאלה?
והוא חקר והסבירו לו את העניין. בעת החדשה- שוב אין האימפריאליזם יכול לשלוט בכיפה כמו בעת העתיקה. עובדה היא שמעצמות קודמות קרסו. אי אפשר לשלוט במושבות לאורך זמן, מפאת המרידות הבילתי פוסקות. וגם לא הגיוני לשלוח חייל סדיר מלונדון לדלהי שבהודו, למשך 30 שנה עד שבעצמו הוא נהפך להומו סקסואל. אך מצד שני- נכון הוא שאי אפשר לוותר על כל העושר הזה.
הכיצד?
יש "לתרבת" מיעוט מתון ולהופכו לממשלת בובות, אשר יעשו 70% מרצונה של המעצמה, ושאר הסוכריות- להשליך לעם. יש לשליט שם מדיה תקשורתית ש"תתרבת" את העם כהוגן. כי הדת שבכל מקום- שונאת את המערב ועויינת אותם.
יש לחלק את הגבולות בין המושבות "העצמאיות" באופן כזה שייצור חיכוך סטטי, בשל וויכוח בנסיבות הסטוריות או דתיות על הבעלות, למען תמיד יתקיים הפוטנציאל והכושר של הַפרֵד ומשול. כך שני הצדדים יאלצו לקנות נשק מהמעצמות, והמעצמות יעמידו פני ניטראלים, וכך יתפרנסו מזה ומזה. ברגע שהאחד יגבר על חברו יתר על המידה- או אז יתגייסו לעשות "כביכול" סולחה (אגב: זו גם הסיבה האמיתית שהקימו את האו"ם)
אשר על כן הרצל קפץ על הרעיון ואמר. כי על פי זה- אם אי פעם תקום מדינה ליהודים- למי יחפצו לתת יקר יותר מאנשים מסוגו. אז הרצל הבין כי הקמת מדינה יהודית (על פי המתכונת הנ"ל) היא בהחלט אפשרית. אלא מאי- הוא בא בשלב מוקדם מדי.

מכאן אתם יכולים להבין דברים הרבה.
1
מדוע כמעט בכל ארצות ערב- שולטים אוכלוסיית מיעוט הם הזרם המוסלמי "הסונים" – על הרוב שהם שיעים בעיקר בעיראק, מצרים, סעודיה, ירדן (קחו עוד בחשבון מה היה היחס לפני 80 שנה)?
או אז מצטבר שיש ציונות בארצות ערב. אלא שהם נקראים סונים (כמה מין במינו קרוב אפילו מבחינה פונטית!)
2
למה כשהיתה כמעט הכרעה טוטאלית בסוף מלחמת יום הכיפורים- התערבו המעצמות לאחר שהתפרנסו היטב ממכירת התחמושת ברכבת אווירית, ואמרו, להפסיק את המלחמה?
3
מי מממן את הבחירות כדי שיבחרו המפלגות הנאות לו?
מה התכוון שרון כאשר אמר- "מה שרואים מפה- לא רואים משם"? פשוט היכן שהוא נימצא- הוא ראה והבין שארה"ב היא הריבון. הוא הבין שלא הוא חלץ את התעלה והציל את ישראל. המעצמות הכריחו את המצב הזה. המעצמות תמיד ינסו לשמר את עיקרון הפרד ומשול. שהרי אם תהיה הכרעה- אותו המנצח ייהפך בעצמו למעצמה בלתי נשלטת. אכן השלום שמתכוונים המעצמות- הוא ווסת לחץ במנוע, שישמור על המאזן בחיכוך הסטאטי, למען הפרד ומשול. לכן הם טורחים כל כך בעשיית השלום.

עתה נטיב להגדיר את המושג "הכנסת". הכנסת= תאטרון הבובות שבגיבעת רם"
ברגע שממשלת הבובות לא עושה את רצון המעצמה- היא יוצרת זעזועים ע"י שוחד בתוך המפלגה השלטת, ובין החברות בקואליציה, משלמים שוחד לחברים כי יהפכו ליריבים ויפרשו- וכך נופלת לה הממשלה. זהו מה שרואים משם- לא רואים מפה, או מה שלא רוים מפה- לא רואים שם.

ובכן בכל הדברים האלה, ציוני לעולם לא יודה. כי להודות בכך- הרי בעצם כפירה בציונות. פרושו של דבר- כי עדיין אנחנו בגלות. אפילו מנחם בגין לא היה לו האומץ להודות. אם כי אני מפרש את ההסתגרות שלו בסוף ימיו- כהודאה. הוא ראה מי מממן את כל ההפגנות נגדו. הוא ראה כי אפילו במבצע הפצצת הכור העיראקי- וייצמן כמעט הכשיל את המבצע וגילה זאת לתקשורת. בעצם (כמו שכתוב בספר של שלמה נקדימון "תמוז בלהבות") הוא כן הצליח, ולכן נידחה מועד המבצע, והמועד השני הוא לא ידע. היה חג שבועות ווייצמן היה בטוח שהם לא יעשו זאת באותו היום)
בגין שאל מי מימן את כל ההכשלה הזאת ואת כישלון מלחמת לבנון. הרי הכישלון לא היה יכול להיות מבלי שמישהו מבפנים מומן ע"י גורמים מבחוץ וקילקל זאת.
אז בגין הבין מה זה ציונות. אבל בנינו- איך אחד כמו בגין- יודה בזה ?. גם אני לא הייתי מודה במקום בגין. אמנם גם לא הייתי מסתגר אבל כן הייתי מתאבד.

לסיום. מתי גיליתי זאת? ממתי ראיתי מה ששרון לא ראה עד שנהיה ראש ממשלה.
פשוט. הייתי נער בן 16. התקיימו בחירות, שמיר היה מועמד ליכוד, והוא נכשל. במקומו בא רבין שם רשעים ירקב, אשר המרורים שהוא זרע- לא מפסיקים לאכול אותה. כאב לי שיגאל אמיר רצח אותו. רבין- לא שווה את זה שהוא ירצח. היה שווה שכל מה שקרה לאהוד ברק- הוא יראה זאת בעצמו. יגאל אמיר רק איחר את זה בכמה שנים. אבל רבין כן היה שווה את זה שהוא יתאבד בעצמו. אני בטוח שזה מה שהוא היה עושה.
כל מה שחשב רבין לעשות- ראיתי לפני הבחירות. היה פשוט שכולם רואים זאת. אני לא אוהד ליכוד, אבל בכל זאת לא הבנתי- איך נתנו לשמיר ליפול, ולא עוד אלא להעלות את רבין במקומו?

אז הבנתי שבארץ- ברוב המקרים הבחירות מכורות מראש. מישהו מהמערב מימן את ניצחונו.
כך הציונות בעצם מתפרנסת.

אני מתחנן אליכם בכל לשון של בקשה. אנא ! צאו מהקישקוש הזה שניקרא ציונות. עובדים עליכם בעיניים. ובכל מה שקשור בצבא, עליה וישוב הארץ, אדרבה! עלו והצליחו ועשו חיל, אבל בשם היהדות- וצריך להדגיש- יהדות ללא לוואי.

שרון (כמו כל הציונים) יש לו קוסמוס מאוד מיוחד. הוא קודם כל- ואח"כ- ובסוף.
כלומר: כפי שהוא אמר:
שרון הגהות הב"ח
"אני קודם כל יהודי" (חחחה)
אח"כ אני ציוני (כלומר היהדות לוקה בחסרון של 50% ואת זה תשלים הציונות)
ובסוף אני ישראלי" (עוד לוואי. כלומר בסופו של דבר הוא רק 30% יהודי)

גם לי יש קוסמוס!
אני אישית- קודם כל- יהודי. ורק אחר כך- אבל ממש ממש רק אח"כ- אני יהודי.
ובסוף, אבל לגמרי לגמרי בסוף- אני יהודי.



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות