גירסת הדפסה          
קבוצות דיון ביקורת תקשורת נושא #16572 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 16572   
טווח אפס
גולש אורח
יום ששי ט''ו בסיון תשע''ז    07:47   09.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

טור חדש ב''ישראל היום'' אמנון לורד (מקור ראשון ומידה)במקום דן מרגלית  

 
  
כידוע דן מרגלית קיבל שכר של מאה אלף שקל! לחודש על ארבעה טורים בחודש (הטור באמצע שבוע היה בהתנדבות ולא מחמת החוזה שחתם), נותר רק לנחש כמה אמנון לורד יקבל.


זהו הטור החלקי

פוליטיקה במעגל סגור

מעבר לכל מה שדובר כבר בעניין מינוי השופטת אסתר חיות לנשיאת בית המשפט העליון, המצב הבסיסי הוא שאין אף אחד מבין השופטים שמוכן להתמודד מול חיות על התפקיד. אז היא מן הסתם תאושר במורד הדרך כנשיאת בית המשפט העליון, בזכות הוותק והבכירות. מה שמכונה שיטת "הסניוריטי".

השאלה היא למה היה דחוף כל כך לנשיאה מרים נאור לשגר את המכתב המיותר שלה לשרת המשפטים איילת שקד. הרושם הוא שמרוב מאמץ לנתק בין משפט לפוליטיקה, נוצרה מעורבות בוטה של בעלת התפקיד הבכיר במערכת המשפט במהלכי הדרג הממשלתי, כפי שמנהלת אותם שרת המשפטים שקד.

כיום אין הפרדה בין משפט לפוליטיקה, ויש הרבה פוליטיקה סביב מערכת המשפט - גם בנושאים עקרוניים וגם בנושא המינויים. אלא שזו פוליטיקה שתחומה במעגלים סגורים ומצומצמים.

שיטת הסניוריטי - בחירת הנשיא לפי הוותק - הגיעה לנקודת משבר. זה האיתות שמעבירה השרה איילת שקד. קשה לחלוק על התחושה הזאת. הנושא לא עלה לדיון ציבורי עד היום, כי שום אדם רציני לא שאל את עצמו למה שמעון אגרנט או משה לנדוי, מאיר שמגר או אהרן ברק נבחרו לתפקיד הרם. הם נתפסו במידה מסוימת כיחידי סגולה; אנשי משפט שגם אם חלקת עליהם, היו משכמם ומעלה.

מרים נאור. שופטי ביהמ"ש העליון מבועתים מאפשרות דיון בנושא שיטת הסניוריטי

בשנים האחרונות נכנסו לתפקיד אשר גרוניס ומרים נאור ואולי תקופות הכהונה הקצרות, שנראו כמעט זמניות, יצרו את הספקות סביב השיטה. שופטי בית המשפט העליון מבועתים מהאפשרות שיתפתח דיון ציבורי בנושא הזה. רוממות הדמוקרטיה בגרונם, אך יש נושאים שאין לפתוח אותם לדיון ציבורי, לדעתם.

אך לא מדובר בסודות האטום. יש סבירות שאישור מינויה של חיות לנשיאה ינותק ממינוי שני השופטים שאמורים להיכנס ב־2018. הרכב הוועדה למינוי שופטים ישתנה בתחילת כהונתה של השופטת חיות, יתווספו השופט חנן מלצר ונציג לשכת עורכי הדין אפי נווה. שרת המשפטים, שגילתה עד עכשיו יכולת תפקוד מעולה מול מערכת לעומתית, תהיה בעקבות השינויים האלה בעמדה נוחה יותר.

עובדה ושמה רמת הגולן

הארכי־דיפלומט יבגני פרימקוב, שעסק גם בהונאות אסטרטגיות, הגיע לישראל ב־1971 לסדרת פגישות חשאיות. לפי ספרם של רמז וגינור, הוא אמר לבני שיחו הבכירים: יש לכם הצלחה אחת גדולה. כל העולם מכיר היום בגבולות 67' בתור הגבולות הלגיטימיים של מדינת ישראל. צרך לזכור שלאורך כל השנים הגבולות האלה הוטלו בספק והגבולות שברית המועצות הכירה בהם היו רק גבולות החלוקה של 47'. זאת לא היתה אמירה של מה בכך, ויכול להיות שישראל החמיצה משהו אז - לפני 45 שנה.

היום שוב מתחיל דיבור על ניצול המצב שנוצר בסוריה בפרט ובמזה"ת בכלל כדי להגיע להכרה בינלאומית ברמת הגולן כחלק ממדינת ישראל. חוק הגולן שחוקק בסוף 1981 הפך את הרמה לחלק אינטגרלי כביכול מהמדינה. אלא שהשנים הרבות שחלפו מאז עידן מלחמות המגן הגדולות מעוררות כמה הרהורים. ראשית, כוחו של הזמן וההתמדה. שנית, כוחן של החלטות צבאיות מהירות בעלות משמעות גיאוגרפית. שלוש: האחיזה בשטח.

מאז ממשלת רבין שעלתה ב־1992, הביא הגולן, בהדרגה, למרות חוק הגולן, לקונצנזוס בממסד הביטחוני הבכיר: יש למסור את הגולן ואת כל השטח שנכבש בששת הימים בתמורה לשלום עם הסורים. עד סוף העשור הקודם היה מקובל בקרב בכירי צה"ל והדרג המדיני שנוכח שמים מתקדרים מצפון ומכיוון איראן, יש רק דרך אחת לנטרל את האיום והיא להוציא את החוליה הסורית מציר הרשע שמחבר בין איראן לחיזבאללה.

בכירי המודיעין דאז תמכו בתיאוריות חכמות רבות. התשובה להן בנאלית: מה שקרה מאז, ידוע. אין למי למסור את השטח. מסכנים אורי שגיא, אלון ליאל ושאר נביאי הנסיגה מהגולן.

אבל מהי משמעות ההנחה כי אין למי למסור את הגולן? אויבותיה האדירות של ישראל ב־67' וב־73' - שתיים מהמעצמות הערביות שנלחמו בישראל - כבר לא קיימות למעשה. אלו סוריה ועיראק. המשענת הגדולה שלהן, שהיתה בעצמה צד לוחם אנטישמי ואנטי־ישראלי - ברית המועצות - גם היא כבר לא קיימת.

אלו עובדות בשטח. האחיזה הפנימית בגולן חזקה. בכירי הביטחון והמדינה, גם כאשר נקרתה להם הזדמנות למסור את הגולן "תמורת שלום" - לא נהנו מתמיכה בעם. הצד המקבל, לכאורה, מפורר. אין עם מי לדבר - לא על שלום ולא על שטח. ולמרות העובדות החזקות האלה, סוריה קיימת על הנייר ובתודעה של "הקהילה הבינלאומית". היא נהנית בעולם הווירטואלי של מנגנוני האיחוד האירופי מלגיטימיות מדינית יותר מזו של מדינת ישראל. זה דבר שלא ייאמן.

ההיבט המדיני הנוסף הוא הקו שהדרג המדיני מאז ימי רבין דיבר עליו כיעד הנסיגה. זה עניין דמיוני, אף אחד כבר לא ייסוג לקו הזה; אבל מעניין לבדוק מדוע מאז רבין ואהוד ברק המשאים ומתנים היו על נסיגה לקווי 4 ביוני 67', דהיינו נסיגה מלאה לקו שממנו יצאה ישראל לשחרר מעליה את המצור. עתה, כששוחררו מסמכי ששת הימים, אפשר להבחין כי החלטת הממשלה מ־19 ביוני 67' דיברה על נכונות לסגת משטחים שנכבשו תמורת שלום, על בסיס קו הגבול הבינלאומי.

היתה לכך חשיבות גדולה לגבי הגולן ולגבי יו"ש והבקעה. יש הבדל עצום בין הגבול הבינלאומי בגולן לבין קווי 4 ביוני. אז למה רבין החליט להציג את נכונות ישראל לנהל משא ומתן על בסיס קווי 4 ביוני? אני יכול לשער שהאמריקנים הסכימו עם הסורים שהבסיס של הגבול הבינלאומי הוא "נון־סטארטר, נא לדבר על הבסיס שמקובל על הסורים", וקברניטי ישראל בתקופה מסוימת נסוגו בעניין זה מההחלטה הישנה.

יש שטחים שבהם קווי הגבול הבינלאומיים שסומנו בידי כוחות אימפריאליסטיים שלא קיימים יותר - הפכו למקודשים. דווקא קווים שנקבעו בעידן הפוסט־קולוניאליסטי הם כאילו זמניים ומטושטשים.

העולם לא מתנהג בצורה רציונלית מול בעיות קיומיות כמו טרור בינלאומי, וגם לא בקשר למדינת ישראל. לכן מוטב לישראל שלא להעלות בפני האמריקנים או בפני גורמים אחרים בזירה הבינלאומית את הבקשה להכרה בגולן כגבולה הלגיטימי של ישראל. כמו בכל מקרה שישראל מבקשת משהו - בייחוד מהאמריקנים
ישראל צריכה להתרכז בהרחבה ובהעמקה של האחיזה האזרחית בגולן. להאיץ את פיתוח קידוחי הנפט הניסיוניים בדרום הגולן כדי להוסיף ממד כלכלי משמעותי להתיישבות. הנפט מריח פחות טוב מיין, אבל יש לו ריח של ריבונות.

לקריאת הטור המלא
http://www.israelhayom.co.il/article/482437



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  מה עם ההוא שביבי ביקש להכניס לידיעות של נוני? כתב חדשות 09.06.17 07:49 1
  אמנון לורד-ויקיפדיה טווח אפס 09.06.17 07:49 2
  אמנון לורד הוא גרופי של ביבי נשר המדבר 09.06.17 07:49 3
  לורד כותב יותר מעניין לטעמי ממרגלית, אבל פחות בסגנון ה''פשוט'' המאפיין את ישראל היום פרה אדומה 09.06.17 07:59 4
  מאחל לו הצלחה, אבל אין ספק שלא מתקרב לרמה של דן מרגלית. בחירה פוליטית שקופה פרוזק 09.06.17 08:01 5
     אני מעריך אנשים ללא ספקות.... מבין-עניין 09.06.17 08:04 6
     מרגלית בן האור? זה שהשמש זורחת לו מה... dudi_du2 09.06.17 08:07 8
  עם בועז ביסמוט המצוין כעורך, העיתון בדרך לזינוק dudi_du2 09.06.17 08:06 7
     הזבלון לא מזנק לשום מקום. אם יתחיל לגבות כסף יזנק לפח האשפה של ההיסטוריה. Big Joe 09.06.17 20:32 9
         ברור ולהיפך. אם עיתון 'הארץ' יהפוך לחינמון תפוצתו תזנק פי 10 ויותר. ש-עצמון 19.06.17 08:16 12
     העיתון מדרדר וחבל naradin 15.06.17 09:58 10
  בהצלחה לאמנון, נהנה לקרוא את מאמריו Skymaster 19.06.17 06:50 11

     
כתב חדשות
גולש אורח
יום ששי ט''ו בסיון תשע''ז    07:49   09.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. מה עם ההוא שביבי ביקש להכניס לידיעות של נוני?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אבי רצון



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
טווח אפס
גולש אורח
יום ששי ט''ו בסיון תשע''ז    07:49   09.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. אמנון לורד-ויקיפדיה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אמנון לוֹרְד (נולד ב-28 ביולי 1952) הוא עיתונאי, מבקר קולנוע, סופר, עורך ומפיק טלוויזיה. כיום עורך וכותב באתר מידה ובעל טור בעיתון "מקור ראשון" ובאתר Nrg.

ביוגרפיה

אמנון לורד, בנם של קתי וחיים, נולד בקיבוץ עין דור של הקיבוץ הארצי. אחיו הגדול אבנר נהרג ב-1969 בעת שירותו בחיל השריון. לורד שירת כקצין בינה רשתית ביחידה 848 במהלך מלחמת יום הכיפורים.

את דרכו העיתונאית החל בכתיבה בשבועון התנועתי "השבוע בקיבוץ הארצי", ובהמשך פרסם כמה כתבות במוסף "חותם" של העיתון "על המשמר".

ב-1984, עם הופעת העיתון "חדשות", השתלב במשרה מלאה בתחום העיתונות. עבד ב"חדשות" ככותב וכעורך עד סוף 1991. פרסם כתבות רבות בנושאי אקטואליה בסגנון הניו-ג'ורנליזם, והיה שותף בעיצוב סגנון העריכה הייחודי של מוסף האקטואליה "השבוע" (אותו ערך רמי רוטהולץ).

מ"חדשות" עבר ל"ידיעות תקשורת", למקומון "תל אביב", ושימש בו מבקר קולנוע ועורך של גיליונות מיוחדים במשך עשר שנים.

כחניך "השומר הצעיר" היה איש שמאל מובהק והשתתף בהפגנות "שלום עכשיו". באמצע שנות ה-90 החל להביע ספקות לגבי האמונות הנוקשות של השמאל. בעקבות הסכמי אוסלו החל לפרסם מאמרים אופוזיציוניים שחרגו מתחומי הכיסוי שאיתם היה מזוהה.

לקראת הבחירות של 1996 הפתיע את חבריו מהשמאל כאשר פרסם שהוא מתכוון לתמוך בבנימין נתניהו והליכוד. מכאן ואילך הפך למבקר חריף של השמאל. פעל יחד עם קבוצה קטנה של ידידים, שהחלו לזהות את עצמם באותה תקופה כמודל מקומי של נאו-שמרנות, מודל שהיה מבוסס בעיקר על ביקורת המיתוסים של השמאל והתנגדות לדוגמטיות של השמאל בישראל – יותר מאשר על הזדהות עם הימין. עם קבוצה זו נמנו, בין השאר, ד"ר יובל שטייניץ ופרופ' מעוז עזריהו.

ב-1998 יצא לאור ספר ראשון שלו, רומן קצר בשם "דודיק היפה" (הוצאת כתר). הרפתקאות כתיבה קודמות כללו כמה תסריטים שאחד מהם, "מגש הכסף", גם הופק. בשנת 2000 יצא לאור ספרו על השמאל הישראלי, "איבדנו כל אשר יקר היה" (הוצאת תמוז). באותה תקופה גם ערך והגיש סדרה בטלוויזיה החינוכית על ראשית הקולנוע הישראלי ("היו סרטים").

בשנת 1999 עבר לעיתון "מקור ראשון", שהיה אז בראשית דרכו. הוא החל לפרסם שם טור בשם "נגד הרוח" המופיע עד היום.

בשנת 2001 זכה בפרס הישראלי לביקורת התקשורת של האגודה לזכות הציבור לדעת.

בשנת 2003 יצא לאור ספרו "מלחמה בבית", שהוא אסופה של טורים וכתבות משנות האינתיפאדה השנייה. באותה שנה רכש שלמה בן צבי את "מקור ראשון" מידי מייקל כריש, ובסוף ינואר 2004 מינה את לורד כעורך בפועל של העיתון. הוא שימש בתפקיד זה כחמש שנים, עד אמצע 2009.

באותן שנים התמקד בזיהוי נושאים ייחודיים. מדובר בעיקר בדיווח על הכיוון הבעייתי של צה"ל ועל שיטות הלחימה השנויות במחלוקת שפיתח. כמו כן עסק העיתון בדיווח על מגמותיה ופועלה של הקרן החדשה לישראל. הנושא חדר לתודעת הציבור בעקבות דו"ח גולדסטון. כן הירבה העיתון לעסוק בתופעת "האנטישמיות החדשה". לורד היה הראשון שפרסם בתקשורת תחקיר נרחב על פרשת א-דורה.

ספרו "רצח בין ידידים – סיפור מלחמה פוליטי", הוא ביוגרפיה פוליטית על אורי אבנרי, דמות מרכזית בתולדות השמאל הרדיקלי. לורד חושף את שורשיו הקומוניסטיים של אבנרי ומציע תזה חדשנית בדבר היותו, למעשה, סוכן מדיח. הספר יצא לאור בסוף 2010.

לורד ממשיך לכתוב ב"מקור ראשון" ומשמש עורך בכיר במערכת החדשה שבנה שלמה בן צבי.

אמנון לורד מתגורר בירושלים עם אשתו, הסופרת גיל הראבן, ולזוג שתי בנות.
https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%9F_%D7%9C%D7%95%D7%A8%D7%93



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
נשר המדבר
חבר מתאריך 7.12.09
9042 הודעות
יום ששי ט''ו בסיון תשע''ז    07:49   09.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. אמנון לורד הוא גרופי של ביבי  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פרה אדומה
חבר מתאריך 30.4.12
53966 הודעות
יום ששי ט''ו בסיון תשע''ז    07:59   09.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. לורד כותב יותר מעניין לטעמי ממרגלית, אבל פחות בסגנון ה''פשוט'' המאפיין את ישראל היום  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פרוזק
חבר מתאריך 6.7.09
13788 הודעות
יום ששי ט''ו בסיון תשע''ז    08:01   09.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. מאחל לו הצלחה, אבל אין ספק שלא מתקרב לרמה של דן מרגלית. בחירה פוליטית שקופה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מבין-עניין
חבר מתאריך 25.1.15
4686 הודעות
יום ששי ט''ו בסיון תשע''ז    08:04   09.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. אני מעריך אנשים ללא ספקות....  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
dudi_du2
חבר מתאריך 26.6.09
22171 הודעות
יום ששי ט''ו בסיון תשע''ז    08:07   09.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. מרגלית בן האור? זה שהשמש זורחת לו מה...  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  
עצלן שתמורת שעתיים עבודה בשבוע, הרוויח פי 2 מראש הממשלה
שעובד 20 שעות ביממה!

איך עצלן עלוב, מעז לבקר את מי שביממה עובד יותר ממה שהוא עובד בחודש?!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
dudi_du2
חבר מתאריך 26.6.09
22171 הודעות
יום ששי ט''ו בסיון תשע''ז    08:06   09.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. עם בועז ביסמוט המצוין כעורך, העיתון בדרך לזינוק  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe
חבר מתאריך 2.9.05
179306 הודעות
יום ששי ט''ו בסיון תשע''ז    20:32   09.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. הזבלון לא מזנק לשום מקום. אם יתחיל לגבות כסף יזנק לפח האשפה של ההיסטוריה.  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ש-עצמון
חבר מתאריך 10.4.16
69228 הודעות
יום שני כ''ה בסיון תשע''ז    08:16   19.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. ברור ולהיפך. אם עיתון 'הארץ' יהפוך לחינמון תפוצתו תזנק פי 10 ויותר.  
בתגובה להודעה מספר 9
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
naradin
חבר מתאריך 10.10.07
6518 הודעות
יום חמישי כ''א בסיון תשע''ז    09:58   15.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. העיתון מדרדר וחבל  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  
כל הטובים עזבו, מזל שיש אינטרנט



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Skymaster
חבר מתאריך 27.3.17
11065 הודעות
יום שני כ''ה בסיון תשע''ז    06:50   19.06.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. בהצלחה לאמנון, נהנה לקרוא את מאמריו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות