אנכי אנכי הוא מנחמכם (נ"א-י"ב)מצינו מאמר חז"ל בילקוט שמעוני,
שלעתיד לבוא יפנה הקב"ה לאומות העולם,
כי ינחמו את ישראל.מיד יבואו ישראל
ויטענו: אחרי גלות ארוכה כזו עקובה
יסורים וסבל,לא מצאת לנו מנחמיםאחרים
אלא הגויים הללו? רצוננו שאתה תנחמינו
ולא העמים אשר שעבדונו ועינונו.
מיד ישיב להם הקב"ה לישראל:אם אינכם חפצים
להינחם אלא ממני,אנחמכם איפוא אנוכי.
מאמר אופייניזה מרומז במילים הראשונות של
ארבע הפטרות -הנחמה הראשונות.
הפטרת ואתחנן מתחילה בפסוק: "נחמו נחמו עמי
יאמר אלוקיכם"
הפטרת עקב- "
ותאמר ציון עזבני ה' וה' שכחני"
הפטרת ראה-"עניה סוערה לא נוחמה"
והפטרת שופטים-"אנכי אנכי הוא מנחמכם"
ובכן,כך הוא ההמשך בין פרשיות -הנחמה הללו:
השם-יתברך פונה אל האומות ואומר להם
"נחמו נחמו עמי"מיד אומרת ציון "עזבני ה'וה' שכחני"
למה עזבתני ה' ושחכתני לנחמני בעצמך,אלא ציוית על הגויים
כי ינחמוני?
על כך משיב להם הקב"ה ואומר." עניה סוערה לא נוחמה"
אם את,העניה,הינך נסערת ואין את נפשך להנחם,
כי מצפה את להינחם רק ממני,לכן אמנם כך אעשה-
"אנכי אנכי הוא מנחמכם"
(הגאון מהר"ם שפירא מלובלין זצ"ל}
ובא לציון גואל ויאמר לצרותינו די.
כל המביא דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם