גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #30379 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 30379   
ש-עצמון
חבר מתאריך 10.4.16
69228 הודעות
יום חמישי ז' באב תשפ''ב    10:41   04.08.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

מתווה הגז: נסראללה זורק אותנו לים, ואנחנו זורמים  

 
  
ישראל, ככל הנראה, שוב נכנעה לארגון טרור, לחיזבאללה • היא הסכימה להעניק ללבנון את כל שדה הגז קנה, כולל החלק הישראלי הקטנטן, בתמורה ל"חילופי שטחים" - בים.
=שרה העצני כהן=

ביממה האחרונה פורסם שחלה התקדמות משמעותית במו"מ בין ממשלת ישראל לממשלת לבנון בעניין קידוחי הגז הטבעי. הסיפור הסבוך הוא כזה: בגבול בין ישראל ללבנון, אי שם ליד ראש הנקרה, נמצאו שני שדות גז: הראשון, כריש, נמצא במים הכלכליים הישראליים באופן מלא אך צמוד לגבול; השני, שדה צידון־קנה, נמצא בין שני צידיו של קו הגבול, חלקו בוודאות בצד הלבנוני, חלקו בוודאות בצד הישראלי, ועוד חלק שנמצא במחלוקת.

קו הגבול הימי בין ישראל ללבנון לא עניין אף אחד עד שגילו את שדה הגז הזה, מכיוון שבפועל מדובר במיליארדי דולרים. הגז הטבעי אינו רק עניין מקומי בין ישראל ללבנון. במציאות הגיאופוליטית העולמית של ימינו, של מלחמה מתמשכת בין רוסיה לאוקראינה ומשבר אנרגיה ענק באירופה, אספקת הגז מהמאגרים הללו עשויה להפוך את ישראל למעצמת אנרגיה עולמית ולהביא את ישראל לעמדה גבוהה במארג הכוחות האסטרטגיים בעולם. לקראת החורף הקרב ומשבר האנרגיה המתפתח, כולם לחוצים. מדינות אירופה וגם ארה"ב לוחצות להגיע מהר להסכמות, כדי להוציא את הגז במהירות האפשרית מבטן הים.

אתם יודעים למה "חלה התקדמות משמעותית" במו"מ? כי ישראל, ככל הנראה, שוב נכנעה לארגון טרור, לחיזבאללה. המו"מ מתנהל בשקט גמור, אבל אם מה שמודלף ממנו נכון, אז כנראה ישראל הסכימה לתת ללבנונים את הדרישה המקורית שלהם, ועוד בונוס קטן־גדול: חילופי שטחים. תהיו איתי רגע: כרבע משדה הגז שבמחלוקת, צידון־קנה, נמצא בוודאות בשטח הישראלי. מדינת ישראל, לפי אותם דיווחים, הסכימה להעניק ללבנון את כל שדה הגז קנה, כולל החלק הישראלי הקטנטן, בתמורה ל"חילופי שטחים". אתם יודעים מה הערך של חילופי שטחים בים, נכון? מדינת ישראל נותנת שטח עם שדה גז עשיר, ומקבלת שטח עם ים.

לפני כמה שבועות צוטט נסראללה בשיחות סגורות, כשאמר שהם "מעלים את הרף כדי שישראל תיכנע בסוגיית הגז". כזכור, בתחילת חודש יולי שיגר חיזבאללה שלושה כטב"מים לעבר אסדת הגז כריש, שממנה אמורה ישראל להתחיל להפיק גז כבר בספטמבר הקרוב. נסראללה מבין את המשחק ואת מפת האינטרסים העולמית. "חשיבות המשוואה היום היא לאור הצורך של אירופה בנפט ובגז", אמר, "אחרת תושבי היבשת יתמודדו עם אסון אמיתי, והם תלויים ברוסיה". ולכן, את הכטב"מים הוא שלח אז, כשאירופה על הברכיים.

נסראללה לא רק מבין את המשחק, הוא שולט בו, משגר איומים שמניבים הישגים מדיניים וכלכליים. "אנחנו מקווים שלא נירה כדור או רקטה ושהאויב ייסוג. אנחנו מחכים להתפתחויות ומוכנים לכל". וישראל? נכנעה, ועתידה לחתום על הסכם הרה גורל, שכנראה נוגד חוק יסוד, בממשלת מעבר חסרת אחריות. במזרח התיכון הפרוע, במקום לדרוש יותר, ישראל נכנעה לספינים הלבנוניים במו"מ. במקום להציב קיר ברזל מול האיומים וניסיונות הפגיעה הלבנוניים, היא ברחה והתקפלה. במקום לדאוג לאינטרסים הכלכליים והמדיניים בטווח הארוך, אנחנו מחזקים את המפלצת מהצפון.

ישראל היום
https://www.israelhayom.co.il/opinions/article/12669210



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  תועמלנים לא מתביישים להתייחס לשמועות מפוקפקות כאילו הן אמת אקטואלי 04.08.22 11:31 1

     
אקטואלי
חבר מתאריך 2.4.12
78062 הודעות
יום חמישי ז' באב תשפ''ב    11:31   04.08.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. תועמלנים לא מתביישים להתייחס לשמועות מפוקפקות כאילו הן אמת  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות