גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #850385 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 850385        
אוהב ידע לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.12.21
6353 הודעות, 19 מדרגים, 38 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ז באייר תשפ''ד    17:09   25.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

בגרמניה חשפו: חמאס תכנן פיגועים נגד שגרירות ישראל בברלין  

 
  
לחץ כאן לצפיה דרך Telegram



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  מהר מאוד הם יעברו מיהודים לנוצרים המקומיים AAA 25.05.24 17:20 1
  זה בטח deeply concerning לשאר העולם Istenem 25.05.24 17:22 2
  הרחבה: הזקוע הצבאית של חמאס - בגרמניה: ''תכננו פיגוע נגד שגרירות ישראל ובסיס אמריקני'' דמבו 25.05.24 19:20 3

   
   
AAA לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.6.19
10083 הודעות, 94 מדרגים, 122 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ז באייר תשפ''ד    17:20   25.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. מהר מאוד הם יעברו מיהודים לנוצרים המקומיים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Istenem לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.12.18
1803 הודעות, 10 מדרגים, 20 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ז באייר תשפ''ד    17:22   25.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. זה בטח deeply concerning לשאר העולם  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דמבו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.6.21
7405 הודעות, 57 מדרגים, 112 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ז באייר תשפ''ד    19:20   25.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. הרחבה: הזקוע הצבאית של חמאס - בגרמניה: ''תכננו פיגוע נגד שגרירות ישראל ובסיס אמריקני''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
לפי תחקיר גרמני חברי תא הטרור של חמאס, שנעצרו בדצמבר, תכננו פיגועים נגד שגרירות ישראל בברלין ובסיס אמריקני במערב גרמניה. היעדים נחשפו בזכות מפות בטלפון הנייד של אחד המחבלים: "ניסה לאתר מחסן נשק שהוחבא באירופה, הקשר מול הזרוע הצבאית של חמאס בלבנון היה נרחב ממה שהיה ידוע עד כה"

חמאס תכנן פיגוע נגד שגרירות ישראל בברלין ובסיס צבאי של ארה"ב במדינת המחוז ריינלנד-פפאלץ שמערב גרמניה. כך נחשף היום (שבת) בתחקיר של העיתון הגרמני "וולט אם זונטאג". על-פי התחקיר, שכותרתו "הזרוע הצבאית של חמאס בגרמניה", אחד מאנשי התא שחבריו נעצרו כבר בדצמבר אשתקד היה מעורב בניסיון לאתר מחסן נשק של חמאס שהוטמן באזור כלשהו באירופה.

לפי התחקיר, הכוונה הייתה להעביר את חומרי הנשק לברלין לצורך פיגועים אפשריים – והפקודה הגיעה מההנהגה הצבאית של חמאס בלבנון. גורמים בשירותי הביטחון הגרמניים אמרו לעיתון כי זהות היעדים שהמחבלים תכננו לתקוף נחשפה בזכות המידע שנמצא בטלפון הנייד של אותו איש חמאס שנעצר, יליד לבנון. בטלפון, כך לפי הדיווח, נמצאה מפה של שגרירות ישראל בברלין וכן של אותו בסיס אמריקני במערב גרמניה.

במסגרת הפרשה נעצרו בדצמבר אשתקד ארבעה פעילי חמאס – כולם ילידי לבנון – ותחקיר העיתון העלה שהמגעים של הפעילים שהתגוררו בברלין עם גורמים צבאיים בלבנון היו נרחבים ממה שסברו עד כה. הקשר נעשה לפי הדיווח מול מעוז חמאס בלבנון – בעיר צור שבדרום המדינה.
שלושה מהפעילים, נזכיר, נעצרו בדצמבר בברלין והרביעי נעצר ברוטרדם, ובעבר כבר דווח על ניסיונותיהם לאתר מחסני נשק שהוחבאו באירופה. אחד מהם נקבר מתחת לעץ אורן בדרום בולגריה, ונחשף בחודש שעבר על-ידי המשטרה המקומית. לפי החשד, אותו מחסן הוחבא לפני שנים על-ידי פעיל בזרוע הצבאית של חמאס בלבנון, ואחד הפעילים שכעת נעצר הגיע לאירופה כדי לחפש אחריו. מהחקירה עלה כי מחסן נשק נוסף, שכנראה ממוקם בפולין, עדיין לא נחשף.

לפי דיווח בחודש שעבר במגזין הגרמני "דר שפיגל", החקירה החלה כחודשיים לפני המעצרים בדצמבר – בעקבות טיפ מהמודיעין הישראלי. ב-23 באוקטובר עצרה המשטרה הפדרלית הגרמנית מכונית שחצתה את הגבול מפולין. נוסעי המכונית, מוחמד ועבד אל-חמיד (שמותיהם המלאים לא נחשפו), ניסו להסביר את המזוודה, תיק הגב, המעדר ומגפי הגומי שנמצאו במכונית כציוד לטיול אותו עשו עם חברים – וכך גם הסבירו את הבוץ על מכנסיהם.
עם זאת, המשטרה הגרמנית לא האמינה לשניים, וקבעה כי הטיפ הישראלי היה אמין – וכי הנוסעים חיפשו את מחסן הנשק שהוחבא בפולין, כדי להביא לברלין את הנשקים האוטומטיים והתחמושת, שהיו אמורים לשמש את הפעילים של חמאס לביצוע פיגועים. לאט-לאט התחילה להתבהר בפני החוקרים רשת טרור שחלק מאנשיה היו ממוקמים בברלין, וחלק הגיעו אליה בטיסות קצרות שבהן עלו על רכבים ונסעו מזרחה בניסיון למצוא את כלי הנשק ולהעבירם לברלין. אותו עבד אל-חמיד הוא גם זה שניסה להגיע למחסן הנשק בבולגריה.

לפי נתוני הטיסות של רשויות הביטחון הגרמניות, עבד אל-חמיד הגיע ב-14 החודשים שקדמו למעצרו שמונה פעמים לברלין – מביירות, איטליה ודנמרק. כדי להיכנס לאירופה, השתמש עבד אל-חמיד בדרכון הפליטים שהונפק לו באיטליה. לפי הדיווח של "דר שפיגל", עבד אל-חמיד התגורר שנים בגרמניה, גם לאחר שבקשתו לקבל מעמד של פליט נדחתה.
עוד דווח כי עבד אל-חמיד היה בקשר רציף עם חליל חארז, סגן מפקד הזרוע הצבאית של חמאס בלבנון, שהיה אחראי על פעולות הארגון בחו"ל וגם נחשד בכך שניסה לגייס פעילים לביצוע פיגועי התאבדות בישראל. בנובמבר חוסל חארז, שכונה אבו חאלד, לפי הדיווחים בהתקפת כטב"ם ישראלי בלבנון. בתמונות מההלוויה, נראה עבד אל-חמיד כשהוא בין נושאי הארון.

המוסד והשב"כ הם אלו שסיכלו יחדיו את תשתית הטרור בדצמבר, במעצר שהיכה בהלם את שירותי הביטחון הגרמניים. עד כה, פעילות חמאס במדינה כללה בעיקר איסוף תרומות מסיבי והפצת תעמולה כנגד ישראל, אך הארגון מעולם לא ביצע פיגוע טרור על אדמת גרמניה. לאחר המעצרים, בכיר בחמאס הכחיש את הטענות לניסיון להוציא פיגועים באירופה. "פרסום האשמות הללו נועד להשפיע על העצרות ההמוניות בעד פלסטין שנערכות באירופה", טען סאמי אבו זוהרי.

https://www.ynet.co.il/news/article/b1jqi00je0?utm_source=ynet.app.ios&utm_term=b1jqi00je0&utm_campaign=general_share&utm_medium=social&utm_content=Header



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות