מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פשטות
חבר מתאריך 16.10.15
18091 הודעות, 168 מדרגים, 293 נקודות. ראה משוב
יום שני י''ב באייר תשפ''ד
09:25 20.05.24
10. יום שמחה יום שמחה יום שמחה לישראל יום אבלות לישמעאל. אבא, תודה! חבר, אתה חסר! חסר לו יד, חסר לו רגל, חסר לו לב. הכל צלוי ומטוגן. התאדה הנבלה בתגובה להודעה מספר 0
בבלי, מגילה : אמר ליה {המן למרדכי} סק ורכב, אמר ליה לא יכילנא דכחישא חילאי מימי תעניתא. גחין וסליק, כי סליק בעט ביה. אמר ליה לא כתיב לכו 'בִּנְפֹל אוֹיִבְךָ אַל תִּשְׂמָח'? אמר ליה: הני מילי בישראל, אבל בדידכו כתיב 'וְאַתָּה עַל בָּמוֹתֵימוֹ תִדְרֹךְ'.
אין הקב"ה שמח במפלתן של רשעים
בבלי, מגילה : והא כתיב (דברי הימים): 'בְּצֵאת לִפְנֵי הֶחָלוּץ, וְאֹמְרִים הוֹדוּ להאל כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ', ואמר רבי יוחנן: מפני מה לא נאמר 'כִּי טוֹב' בהודאה זו {שנגפו עמון, מואב ושעיר במלחמה עם ישראל בימי המלך יְהוֹשָׁפָט}? לפי שאין הקב"ה שמח במפלתן של רשעים! ואמר רבי יוחנן: מהו שכתוב 'וְלֹא קָרַב זֶה אֶל זֶה כָּל הַלָּיְלָה', בקשו מלאכי השרת לומר שירה, אמר הקב"ה: מעשה ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה.
ספר מהרי"ל, מנהגים : גומרין ההלל בשני ימים הראשונים של פסח. ולהלן {בשביעי של פסח} אומר בדילוג כמו בראש חודש, לפי שבשביעי טבעו המצריים ואמר הקב"ה: מעשה ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה.
פסיקתא דרב כהנא : אתה מוצא שלש שמחות כתיב בחג {הסוכות}... 'וְשָׂמַחְתָּ בְּחַגֶּךָ', 'וְהָיִיתָ אַךְ שָׂמֵחַ', 'וּשְׂמַחְתֶּם לִפְנֵי האל אֱלֹהֵיכֶם'. אבל בפסח אין אתה מוצא שכתב בו אפילו שמחה אחת... למה אין שם שמחה? בשביל שמתו בו המצריים. וכן אתה מוצא כל שבעת ימי החג {הסוכות} אנו קוראים את ההלל, אבל בפסח אין אנו קוראים בהן את ההלל אלא ביום טוב הראשון ולילו. למה? כדאמר שמואל: 'בִּנְפֹל אוֹיִבְךָ אַל תִּשְׂמָח'
סיכום: כתוב ישיש ה' עליכם. כי הוא לא שמח במפלתן של רשעים כי גם הם בניו אבל הוא דואג שאנחנו נשמח. . אויב יהודי, לא אשמח. רשע אשמח ויותר מזה, ואתה על במתימו תדרוך.. אבוד רשעים רינה. ועוד
הקב"ה בעצמו לא שמח במפלתן של רשעים גם הם מעשי ידיו שטובעים בים ולכן מלאכים לא יאמרו שירה. אבל עמישראל אומרים שירה ובעיקר בגלל שהם אלו שסבלו. אז ישיר, עכשיו נשיר!
חבר מתאריך 21.12.14
115403 הודעות, 303 מדרגים, 527 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.19
12055 הודעות, 45 מדרגים, 81 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 18.12.13
7157 הודעות, 65 מדרגים, 128 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 8
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.10.03
9519 הודעות, 53 מדרגים, 94 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 26
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.9.19
879 הודעות, 2 מדרגים, 3 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 31.10.19
1156 הודעות, 6 מדרגים, 11 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 17
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 7.4.20
3251 הודעות, 24 מדרגים, 42 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.9.16
7496 הודעות, 25 מדרגים, 43 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 2
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 18.9.16
42370 הודעות, 146 מדרגים, 279 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.10.23
1082 הודעות, 4 מדרגים, 8 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 3
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.1.23
953 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 3
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.11.15
6288 הודעות, 27 מדרגים, 53 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 3
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 20.1.23
2387 הודעות, 33 מדרגים, 64 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 7.5.21
3945 הודעות, 21 מדרגים, 40 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
זה מה שקורה למי שמצר לעם ישראל
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.4.24
2173 הודעות, 8 מדרגים, 16 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 5
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.4.12
30579 הודעות, 206 מדרגים, 369 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.12.14
115403 הודעות, 303 מדרגים, 527 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 9
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.20
9175 הודעות, 16 מדרגים, 28 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 9
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 27.5.13
7958 הודעות, 44 מדרגים, 80 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 9
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.10.15
18091 הודעות, 168 מדרגים, 293 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 28.10.19
683 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 10
ואולם חזקים עלי דברי חז"ל
בנפול (תרתי משמע) אויבך אל תשמח.
לך תדע מי יחליף אותו
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.11.20
1900 הודעות, 5 מדרגים, 10 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 30
אבל באבוד רשעים רינה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 11.10.23
874 הודעות, 6 מדרגים, 11 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 30
צריך לכתוב שירות ותשבחות ולהלל את הבורא על הנס הגדול
הפסוק שהבאת מדבר באויבך היהודי
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.10.15
18091 הודעות, 168 מדרגים, 293 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 30
ערכתי לאחרונה בתאריך 20.05.24 בשעה 13:45 בברכה, פשטות
בנפול אויבך תשמח
בנפול אויבך תשמח
אכ
מאתאסף כהן
באבוד רשעים רינה
משלי : בְּטוּב צַדִּיקִים תַּעֲלֹץ קִרְיָה, וּבַאֲבֹד רְשָׁעִים רִנָּה.
תהילים : יִשְׂמַח צַדִּיק כִּי חָזָה נָקָם, פְּעָמָיו יִרְחַץ בְּדַם הָרָשָׁע.
משלי : בִּנְפֹל אוֹיִבְךָ אַל תִּשְׂמָח וּבִכָּשְׁלוֹ אַל יָגֵל לִבֶּךָ.
בבלי, מגילה : אמר ליה {המן למרדכי} סק ורכב, אמר ליה לא יכילנא דכחישא חילאי מימי תעניתא. גחין וסליק, כי סליק בעט ביה. אמר ליה לא כתיב לכו 'בִּנְפֹל אוֹיִבְךָ אַל תִּשְׂמָח'? אמר ליה: הני מילי בישראל, אבל בדידכו כתיב 'וְאַתָּה עַל בָּמוֹתֵימוֹ תִדְרֹךְ'.
אין הקב"ה שמח במפלתן של רשעים
בבלי, מגילה : והא כתיב (דברי הימים): 'בְּצֵאת לִפְנֵי הֶחָלוּץ, וְאֹמְרִים הוֹדוּ להאל כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ', ואמר רבי יוחנן: מפני מה לא נאמר 'כִּי טוֹב' בהודאה זו {שנגפו עמון, מואב ושעיר במלחמה עם ישראל בימי המלך יְהוֹשָׁפָט}? לפי שאין הקב"ה שמח במפלתן של רשעים! ואמר רבי יוחנן: מהו שכתוב 'וְלֹא קָרַב זֶה אֶל זֶה כָּל הַלָּיְלָה', בקשו מלאכי השרת לומר שירה, אמר הקב"ה: מעשה ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה.
ספר מהרי"ל, מנהגים : גומרין ההלל בשני ימים הראשונים של פסח. ולהלן {בשביעי של פסח} אומר בדילוג כמו בראש חודש, לפי שבשביעי טבעו המצריים ואמר הקב"ה: מעשה ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה.
פסיקתא דרב כהנא : אתה מוצא שלש שמחות כתיב בחג {הסוכות}... 'וְשָׂמַחְתָּ בְּחַגֶּךָ', 'וְהָיִיתָ אַךְ שָׂמֵחַ', 'וּשְׂמַחְתֶּם לִפְנֵי האל אֱלֹהֵיכֶם'. אבל בפסח אין אתה מוצא שכתב בו אפילו שמחה אחת... למה אין שם שמחה? בשביל שמתו בו המצריים. וכן אתה מוצא כל שבעת ימי החג {הסוכות} אנו קוראים את ההלל, אבל בפסח אין אנו קוראים בהן את ההלל אלא ביום טוב הראשון ולילו. למה? כדאמר שמואל: 'בִּנְפֹל אוֹיִבְךָ אַל תִּשְׂמָח'
סיכום:
כתוב ישיש ה' עליכם. כי הוא לא שמח במפלתן של רשעים כי גם הם בניו אבל הוא דואג שאנחנו נשמח.
.
אויב יהודי, לא אשמח.
רשע אשמח ויותר מזה, ואתה על במתימו תדרוך.. אבוד רשעים רינה. ועוד
הקב"ה בעצמו לא שמח במפלתן של רשעים גם הם מעשי ידיו שטובעים בים ולכן מלאכים לא יאמרו שירה.
אבל עמישראל אומרים שירה ובעיקר בגלל שהם אלו שסבלו.
אז ישיר, עכשיו נשיר!
יאללה בקלאוות
פורים שמח!
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 18.5.21
2527 הודעות, 2 מדרגים, 4 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.7.18
176 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
אני מקווה שהוא הספיק לברוח בזמן (בן של השכנה בגלל זה אני מכיר אותו, בחור אמיץ שעושה הכל למען המדינה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.3.22
7258 הודעות, 45 מדרגים, 84 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 16
עובדים על המהלך הבא
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.4.18
3504 הודעות, 18 מדרגים, 26 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.8.14
771 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
תודיעו לי אם יחול שינוי במצבו
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.3.12
3702 הודעות, 15 מדרגים, 25 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 19
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.8.12
8743 הודעות, 31 מדרגים, 43 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.5.17
9791 הודעות, 67 מדרגים, 100 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.7.20
1032 הודעות, 2 מדרגים, 4 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.5.04
25217 הודעות, 151 מדרגים, 268 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 11.9.19
15615 הודעות, 51 מדרגים, 96 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.7.14
12313 הודעות, 131 מדרגים, 258 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
אחרי הזאב ויער העבות,
היה רק חסר שיסיים את הגלגול הזה ככיפה אדומה..
כן יאבדו
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 27.3.19
14612 הודעות, 142 מדרגים, 257 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.9.13
14049 הודעות, 81 מדרגים, 160 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.7.08
3216 הודעות, 19 מדרגים, 35 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 18.5.21
2527 הודעות, 2 מדרגים, 4 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.2.13
4348 הודעות, 40 מדרגים, 68 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.7.19
2637 הודעות, 15 מדרגים, 26 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
נתלה על עץ בחצרו.
הראיסי הזה ושותפיו שבאו לרעתנו התרסקו בחצרם
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.3.20
714 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
יודע מתי ואיך לעזור ליהודים, בעזרת השם
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד