גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #849221 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 849221        
mikak לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.2.16
8835 הודעות, 68 מדרגים, 129 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    13:13   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

אתמול התקיים בביה''ד הבינלאומי שוב דיון על הוצאת צווים להפסקת לחימה בעזה.  

 
  
בהאג ציטטו את סמוטריץ', המבצע ברפיח כונה "הפעולה הסופית לחיסול הפלסטינים". נציגי דרום אפריקה אמרו כי הם "רוצים לעצור את רצח העם", שר האוצר צוטט מדבר על "השמדה מוחלטת" - והוצג תיעוד של מאות חיילים צועקים "לפרק את רפיח". וגם: תעודת ההוקרה שקיבל קובי פרץ מניסים ואטורי. מחר ישראל תציג את טענותיה

בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג (ICJ) התכנס אחר הצהריים (חמישי) ודן בבקשת דרום אפריקה להוציא צווים זמניים נוספים נגד ישראל, בהם צווים לעצירת הלחימה בעזה ולהכנסת סיוע הומניטרי אליה, על רקע הפעולה ברפיח. הדיון נמשך כשעתיים שבהן משלחת דרום אפריקה הציגה את טיעוניה, והמשלחת הישראלית תעשה זאת מחר. בין השופטים בדיון היה גם השופט מטעם ישראל, נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק. ynet העביר את הדיון בשידור ישיר

נשיא בית הדין, השופט הלבנוני נוואף סלאם, פתח את הדיון ואמר כי "דרום אפריקה מבקשת בדחיפות צווים נוספים ויישום צווים קודמים של בית הדין: ישראל תיסוג ותעצור את המבצע שלה באזור רפיח; ישראל תנקוט בכל הצעדים האפקטיביים לאפשר כניסה של ארגוני סיוע וסיוע הומניטרי לתושבי עזה; וכמו כן תאפשר כניסה של ועדה לבדיקת עובדות ועיתונאים כדי להעריך את התנאים בשטח בעזה, תאפשר שימור של ראיות ותבטיח שהצבא לא פועל לשיבוש. ישראל תספק דוח לבית הדין על יישום הצווים".

אחריו עלה נציג התביעה מטעם דרום אפריקה, ווסי מדונסלה שמכהן כשגריר דרום אפריקה בהולנד, שהאשים את ישראל ברצח עם בעזה. "אנו נאלצים לחזור לכאן בגלל השמדת העם הפלסטיני, עם יותר מ-35 אלף פלסטינים שנהרגו, והפיכת עזה לעיי חורבות", הוא אמר. ״דרום אפריקה רוצה לעצור את רצח העם שישראל מבצעת בעזה. ישראל מסלימה את ההתקפות על פלסטינים בעזה ובכך מפרה את הצווים של בית המשפט הזה ואת החלטות מועצת הביטחון. הקהילה הבילאומית לא נוקטת מספיק צעדים כדי להבטיח את יישום הדין הבינלאומי. החסינות שהעניקו לישראל גרמו לרצח העם הזה, שגרם להלם מוחלט של הקהילה הבינלאומית"

עוד אמר נציג דרום אפריקה: "רצח העם הזה מתרחש בהקשר של הנכבה המתמשכת שמציינים לה 76 שנה. ישראל מגרשת פלסטינים ומציבה במקומם מתנחלים, ומנהלת משטר אפרטהייד וכיבוש. ללא ספק התמונות שפלסטינים נאלצים שוב לנוס על חייהם - הן חזרה של הנכבה וההמשכיות שלה. דרום אפריקה לא יכלה להאמין שעזה כמעט כולה נמחקה מהמפה. כל משפחה, כל שכונה, כל כיתת בית ספר - תיהרג, תיעקר, תרעב. דרום אפריקה קיוותה שזה ייפסק אחרי שהופענו כאן כדי לעצור את התהליך הג'נוסיידי הזה - ובמקום זאת רצח העם של ישראל נמשך והגיע לשלב חדש ונוראי.

"ישראל רוצה להסתיר את פשעיה וטוענת כי האזרחים שהיא הרגה בפצצות 1 טון שלה, בהפצצות האוויריות, בשימוש ב-AI ובחיסולים שלה - הם מגן אנושי. הטיוח הזה נועד להסתיר את מעשיה האמיתיים של ישראל. מנהיגי ישראל קוראים להשמדת העם הפלסטיני, מבצעים הסתה פומבית וכולם תומכים ברצחה עם והמשכו. ישראל ממשיכה לפעול עם חסינות. לדרום אפריקה אין אפשרות אחרת מאשר לבקש הגנה מהצדק לגבי קיומם של הפלסטינים"

אחריו מטעם דרום אפריקה פרופ' ואן לו. "אנחנו פה כי העם הפלסטיני מתמודד עם רצח עם והצווים הקודמים שלכם לא הגנו עליהם", אמר. "מעשי ישראל מכוונים נגד העם הפלסטיני בעזה ובגדה המערבית. בקשת דרום אפריקה מתמקדת ברפיח בגלל הסכנה המיידית למוות וסבל בהיקף נרחב - כתוצאה מהתקפת ישראל. בגלל שהבקשה נעשתה, זה נעשה ברור שמעשי ישראל ברפיח הם חלק מהמטרה הסופית שבה עזה מושמדת כאזור שראוי ליישוב אנושי. זה הצעד האחרון בהרס עזה והעם הפלסטיני. רפיח הביאה את דרום אפריקה לבית הדין, אבל זה כל העם הפלסטיני שזקוק להגנה מרצח עם - ובית הדין יכול לסייע"

עוד אמר פרופ' ואן לו: "קיבלנו הבטחות שישראל עושה הכל להגן על אזרחים, שמענו שצה"ל הוא הצבא המוסרי ביותר בהיסטוריה ושמענו הכחשות שיש רעב בעזה. במשך חודשים אנשים, בעיקר במערב, סירבו לקבל שההאשמות אמיתיות. איך ייתכן שאנשים שנראים ונשמעים כמונו ייקחו חלק בדבר כמו רצח עם. אבל יש להביט בראיות. ניקח אתכם לראיות להפצצות - התקפות נגד אנשים באזורים בטוחים לשם כוונו על ידי ישראל, התקפות על שיירות סיוע הומניטרי, קברי המונים. אין ראיה שהקטסטרופה הזאת לא אמיתית. בית הדין מודע להצהרות של מזכ"ל האו"ם, נשיא ארה"ב, שרי חוץ, מנהיגים מכל העולם וראשי ארגוני הסיוע - הם והתמונות שעולות מעזה מספרות על זוועה שנמשכת כשאנו מדברים.

"הניצולים שמורשים לחזור לבתיהם חוזרים להריסות, בלי בתים, ללא מים זורמים, חשמל, ביוב או תשתית עובדת, ועם מעט הרכוש שנותר להם. אם בית המשפט לא יפעל עכשיו - היכולת לשקם את עזה תימחק לפחות בחייהם של אלה ששרדו. לא קל לאמת את הפרטים כי ישראל אוסרת כניסת עיתונאים, ו-100 עיתונאים שהיו בעזה נהרגו מאז החלו ההתקפות הישראליות. ישראל לא יכולה לחסום חקירות על ידי חוקרים עצמאיים ולהגיד שבית המשפט לא יכול להמשיך כי אין ראיות לכך. בית המשפט צריך לדון בזה על בסיס הראיות הקיימות".

הוא הוסיף: "ישראל תחזור על טענתה להגנה עצמית אבל היא לא עונה על שלוש נקודות - 1) זכות הגנה עצמית לא נותנת רישיון להשתמש באלימות בלתי מוגבלת. זכות כזאת לא מאפשרת אלימות חסרת הבחנה ורעב קולקטיבי נגד עם שלם. 2) שום דבר לא יכול להצדיק רצח עם. האיסור על רצח עם הוא מוחלט ומדובר בהפרה של המשפט הבינלאומי. 3) בית המשפט פסק ב-2004 שאין זכות להגנה עצמית על ידי מדינה כובשת נגד השטח שהיא כובשת. הצהרת ישראל למחוק את עזה מהמפה עומדת לפני מימוש"

פרופ' מייק דופלסי מטעם דרום אפריקה אמר כי "אין מקום בעזה שהוא בטוח ואין אדם בעזה שהוא בטוח. ישראל דרשה מהתושבים שם לעזוב דרומה לרפיח, ובמשך חודשים ישראל הבהירה שהם לא באמת בטוחים. הקהילה הבינלאומית הבחינה שישראל מתכוננת למבצע ברפיח ומבטיחה 'לפרק' את רפיח". דופלסי אף ציטט את שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שאמר באירוע מימונה באופקים לפני כשבועיים כי "אין חצי עבודה. רפיח, דיר אל-בלח, נוסייראת - השמדה מוחלטת. 'תמחה את זכר עמלק מתחת השמיים' - אין מקום מתחת לשמיים"

לדבריו, "התקפה על בתי החולים ברפיח, כפי שתקפה בתי חולים אחרים בעזה, תשים קץ למערכת הבריאות של עזה. ישראל עוצרת את הסיוע ההומניטרי במכוון. ישראל נדרשה לנקוט בכל הצעדים תוך שיתוף פעולה מלא עם האו"ם כדי לענות על כל הצרכים ההומניטריים, כולל הגדלת הסיוע ההומניטרי והשארת מעברים פתוחים. ישראל צוותה גם להבטיח שהצבא לא מונע בכל פעולה הכנסת סיוע הומניטרי דחוף. למה הצו הזה כל כך קריטי? כי שני מעברי הגבול שישראל סגרה הם המעבר המרכזי לכניסת סיוע ויציאה וכניסה של עובדי סיוע ורפואה. המצור על המעברים האלה ניתק את עזה מהעולם החיצוני וטרפד הכנסת סיוע לעזה. אם רפיח תיפול - כך גם כל עזה".

עוד טען פרופ' דופלסי כי "התושבים העזתים כל כך חלשים שהם לא יכולים להתפנות לאזורים בטוחים, הזזת האוכלוסייה מסכנת אותה יותר מאשר מגנה עליה. ישראל תקפה אזרחים בבתיהם ובזמן שהמתינו במקומות מקלט כשחיכו לסיוע שיונצח מהשמיים, למרות העובדה שהניפו דגל לבן וביקשו טיפול מבתי חולים. במשך חודשים ישראל איימה לפלוש לרפיח עד שהאו"ם הזהיר שפלישה כזו תהיה סיוט.

"ב-7 במאי ישראל יצאה למבצע ברפיח והרגה ופצעה פלסטינים, כולל תשתיות סיוע. ישראל פגעה במכוון במקלטים שאליהם ישראל ביקשה שיתפנו. משפחות פלסטיניות בעזה צריכות לקבל החלטה נוראית: או שיישארו ויהרגו או שיברחו לשטח שבו הוקמו אוהלים. אין להם דרך אחרת לברוח מאשר ברגל. אין שום דבר הומניטרי באזורים האלה. ישראל הוציאה עוד צווי פינוי במזרח רפיח וצפון רפיח. בסך הכול 20 אחוז מתושבי עזה נעקרו שוב מבתיהם בשבוע האחרון בלבד. ב-10 במאי 110 אלף איש ברחו מרפיח, אתמול המספר צמח ל-600 אלף. פעולות רצח העם נגד הפלסטינים נמשכות בהתקפות ובהרעבה".

המשפטן ג'ון דוגארד, פרופ' למשפטים מדרום אפריקה, טען: "זה מתקבל על הדעת שהפלסטינים צריכים לקבל הגנה מרצח עם ולבית הדין יש סמכות להחליט על כך. ההתפתחויות בשטח שינו את הנסיבות מאז הדיון הקודם בינואר, והשינוי הזה מחייב את בית הדין להוציא צווים נוספים. בית המשפט קבע כי יש מצב הומניטרי קטסטרופלי בעזה שנמצא בסכנת הידרדרות, ואכן המצב הידרדר - מעבר רפיח סגור ומעבר כרם שלום לא מתפקד.

"תפקידי לתאר את העובדות החדשות: ישראל מבצעת את ההתקפה שלה על רפיח, הורתה על פינוי התושבים לחולות אל-מוואסי וסגרה מעברי גבול קריטיים להכנסת סיוע הומניטרי, תרופות, דלק ומזון שבהם תושבי עזה תלויים. רעב וסבל הם מנת חלקם של הפלסטינים. מעשי ישראל מנוגדים לחוק ההומניטרי הבינלאומי. ישראל סיפקה ראיות לביצוע רצח עם לפי האמנה למניעת רצח עם. היא מתכננת לחסל את הפלסטינים בעזה, זאת הכוונה של הפעולה הסופית שלה. מאז שדרום אפריקה הגישה את בקשתה, ישראל הרחיבה את המבצע שלה ברפיח ובמרכז עזה, ולכן אנו מבקשים צווים שיחייבו אותה לעצור את המבצע הצבאי ולסגת מעזה. צו כזה יכול לשים קץ לרצח העם בעזה, ולבית הדין יש כוח וסמכות להוציא צווים כאלה״

ד"ר עדילה חסים, עורכת דין בבית המשפט העליון של דרום אפריקה, טענה כי ישראל הרחיבה את המבצע שלה בצפון רצועת עזה כדי למנוע מתושבים שמצאו מקלט ברפיח להתפנות לבתיהם בצפון - כחלק מהכוונה ה"ג'נוסיידית" שלה. היא דיברה על "תנאים אפוקליפטיים בעזה עם הרעבה ומניעת הכנסת סיוע, דלק ומזון", וכשדיברה על ילדי עזה קולה נחנק מדמעות כשציינה את הנזקים שנגרמו להם. "התנאים האלה הם תוצאה ישירה של המבצע הישראלי, בידיעה ברורה של ההשלכות של האסון ההומניטרי הזה", אמרה.

היא תיארה עשרות גופות של פלסטינים כפותים שנמצאו בקברי אחים, שלדבריה כללו נשים וילדים עם סימנים של עינויים והוצאות להורג. "המשמעות של הגילוי האחרון של קברי אחים וסירוב להכנסת ועדות בדיקה בלתי תלויות היא שלא נדע כמה פלסטינים נהרגו במבצע הצבאי של ישראל״, אמרה. "לכן דרום אפריקה מבקשת צו שיאפשר לוועדות בדיקה ועיתונאים להיכנס לעזה. ישראל ללא ספק תכחיש ותציג מידע שסותר לטענתה את טענות דרום אפריקה והאו"ם, והיא תעשה זאת תוך שהיא תמשיך לתקוף את כל מקורות המידע העצמאי על מה שקורה בעזה ותסרב כניסה לגופי חקירה ועיתונאים לעזה. מניעת הגישה לעזה וניסיון לפגוע באמינות שאר המקורות נעשים כדי שישראל תהיה חופשית לטעון מה שהיא רוצה.

"רק אתמול משרד ראש הממשלה טען שהאסון ההומניטרי בעזה לא התרחש, הכחשה ברורה של קביעת מומחי האו"ם וסוכנויות האו"ם. ישראל אומרת רק מה שמתאים לה ולא מתמודדת עם מה שקורה בשטח. לסיכום, הסכנה לתושבי עזה מיידיים והולכים ומחריפים. כל מה שתיארתי חייב להיפסק. חייבים לעצור את ישראל. דרום אפרקה מבקשת מבית המשפט להפעיל את סמכותו ולצוות לעצור את ישראל".

נציג נוסף מטעם דרום אפריקה, עו"ד טמבקהה נאגקוקאיטובי, ציטט פוליטיקאים ישראלים: "מנהיגי ישראל מסיתים לרצח העם, ובכך ישראל הפרה את מחויבותה לאמנת רצח העם. היא ביזתה את בית המשפט ואת שלטון החוק. ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, שהוא חבר קבינט המלחמה והקבינט המדיני-ביטחוני, תיאר את מטרות ישראל להבטיח שעזה לעולם לא תהווה איום על ישראל. הוא תיאר את יעדי ישראל להשיג ניצחון מוחלט וציין ש'אף כוח בעולם לא יעצור אותנו, נעמוד לבד ונלחם עם הציפורניים'. שר הביטחון הישראלי יואב גלנט אמר שישראל 'תפרק שכונה אחרי שכונה בעזה'.

"שר האוצר בצלאל סמוטריץ', חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, אמר כי 'אין צו בית משפט שישראל מחויבת לו'. בריאיון ששודר בטלויזיה הישראלית אמר סגן יו"ר הכנסת ממפלגת השלטון כי 'אנו צריכים לפלוש לעזה אתמול - אין בלתי מעורבים. אנחנו צריכים להיכנס ולהרוג ,להרוג, להרוג. אנחנו צריכים להרוג אותם לפני שיהרגו אותנו'". הוא ציטט גם דברים שאמר הרמטכ"ל הרצי הלוי אחרי המבצע בבית החולים שיפא במרץ, ואמר כי "יש מסר חשוב כאן, בית חולים הוא לא מקום בטוח. הלוי תיאר את המבצע כהישג גדול, למרות דיווח על הרג מאות אזרחים בידי ישראל כולל הרג חולים במיטותיהם, קברי המונים ומציאת מאות גופות בשיפא, כולל גופות כפותות".

הוא ציטט גם את תא"ל דוד (דדו) בר כליפא, מפקד אוגדה 36, שלטענתו שיגר מכתב לחיילי צה"ל לפני כניסה לעזה והורה להם להרוג אזרחים פלסטינים. "מה שהיה לא יהיה עוד. נתפוס שטחים ונמחה את זכרם", הוא ציטט את בר כליפא, והוסיף כי "לא רק שלא פתחו נגדו בחקירה והוא לא הודח למרות למרות הצווים של בית הדין כדי להימנע מהסתה לרצח עם - הוא למעשה קודם לדרגת אלוף". עוד אמר כי ״במקביל, כאשר 120 קצינים שלחו מכתב וקראו לקבינט לא לאפשר כניסה של סיוע הומניטרי לבתי חולים - לא העמידו אותם לדין על הסתה. אחד הקצינים הואשם בהרג של עובדי המטבח המרכזי.

"רטוריקה ג'נוסיידית לא מוענשת על ידי ממשלת ישראל - להפך. ב-6 במרץ עזרא יכין, חייל מילואים מטבח דיר יאסין, קיבל תעודת הוקרה מנשיא מדינת ישראל על נאומי המוטיביציה שנתן לחיילי צה"ל כשהתכוננו לפלישה לעזה. באחד הנאומים אמר: 'תמחקו את הזיכרון שלהם, המשפחות, האמהות והילדים. החיות האלה לא יכולים לחיות'. בטקס, נשיא המדינה הרצוג אמר לחיילי המילואים הוותיקים, כולל ליכין, ש'הייתם דוגמה נפלאה לדורות של חיילים, ואני רוצה בשם כל תושבי ישראל להגיד לכם תודה'. בהרס רפיח, חיילי צה"ל המשיכו להדהד את נאומי נתניהו הג'נוסיידים"

בהמשך הוא הקרין סרטון של רב צבאי שתוקע בשופר בעזה בפני מאות חיילים ומפקדים שרוקדים ליד טנקים, כשהם צועקים 'יאללה לפרק את רפיח'. לדבריו, "הרס עזה וחיים פלסטיניים מובן על ידי מפקדים וחיילים כפי שהווידאו מראה. שפה כזאת ממשיכה להיות נפוצה על ידי חיילים ישראלים בשטח - לכבוש את עזה, למחוק את עזה, להשמיד את עזה. ואחרי זה את רמאללה גם. חיילים ישראלים בעזה המשיכו לקרוא ל'הרג ערבים', 'לשרוף את עזה', 'לשרוף את אמא שלכם', ו'כל שג'אעיה תבער בלהבות'. מטרת ישראל היא לא לעשות פחות ממה ששר האוצר שלהם הצהיר: להבטיח השמדה מלאה של פלסטינים שתמחה את זכר עמלק. הוא גם קרא לרפיח להיכבש במלואה וכמה שיותר מהר.

"הכוונות הג'נוסיידיות של ישראל מקבלת תמיכה בכנסת. כפי שטלי גוטליב הצהירה: 'להתקיף את רפיח כפי שהתקפנו בצפון. להתקיף ללא רחמים מהאוויר ולהפנות עין לבית הדין בהאג'. הצהרות פומביות כמו זו מראות שאפילו חברי פרלמנט מודעים לצווים של בית הדין הזה. הצהרות כאלה נפוצות בחברה הישראליות. מתנחלים ישראלים התבטאו באופן דומה וקראו למניעת סיוע ופגעו במשאיות סיוע. בכירים ישראלים, כולל זמרים מפורסמים, הסיתו לרצח עם בעזה. זמר אחד פופולרי (קובי פרץ) אמר "מי ייתן וישרפו את הכפר שלהם", והוא שינה את זה ל"מי ייתן שימחקו את עזה'. הוא שר את זה בהופעות חיות לחיילים וקיבל תעודת הוקרה על הופעותיו מח"כ נסים ואטורי"

המשלחת הדרום אפריקנית דרשה בסיום הדיון: "על ישראל להפסיק באופן מיידי את פעילותה הצבאית ברצועה ולסגת ללא תנאי מכל שטחה". בנוסף, היא דרשה "לנקוט בכל האמצעים כדי להבטיח את הכניסה לעזה של הגורמים המעורבים בסיוע ההומניטרי לאוכלוסייה, לאפשר לגורמי חקירה ועיתונאים לתעד את התנאים ברצועה ולהגיש תוך שבוע דוח גלוי לבית המשפט על כל האמצעים שננקטים"

מחר המשלחת הישראלית, בראשות המשנה ליועצת המשפטית לממשלה ד"ר גיל-עד נועם, תציג את טיעוניה בדיון שני שייערך בין השעות 11:00 ל-13:00 (שעון ישראל). בישראל התלבטו האם להציג מחר את הטיעונים בכתב בלבד, אך לבסוף הוחלט שהמשלחת תציג את טיעוניה בעל פה. לפי הערכות בישראל, בית הדין יקבל את ההחלטה אם להיענות לבקשת דרום אפריקה תוך כמה ימים, עקב דחיפותה של הבקשה. מדובר בבקשה החמישית של דרום אפריקה לצווים נוספים, כשבישראל מעריכים כי יש סיכוי שבית הדין ייענה לבקשתה הפעם ויוציא צו לעצירת לחימה - כשהדעה הרווחת היא שישראל לא תציית לצו זה.

רוסיה, למשל, לא צייתה לצו שהוצא לבקשת אוקראינה לעצירת הלחימה, וההערכה היא שבמקרה של אי-ציות ישראלי לצו הסוגיה תעבור למועצת הביטחון - ושם ארה"ב עשויה לעמוד לצד ישראל ולהטיל וטו. עם זאת, בירושלים חוששים שאי-ציות לצווים לעצירת המלחמה עלול לסבך עוד יותר את מצבה המדיני של ישראל מול מדינות שונות, ובעיקר מול מדינות חשובות כמו בריטניה וגרמניה, ואף עלול לגרום לחשיבה מחודשת מצידן בכל הנוגע להטלת אמברגו נשק.

הוצאת צווים שישראל לא תציית להם עלולה גם להגדיל מאוד את הסיכוי שבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג יוציא צווי מעצר נגד בכירים ישראלים. כבר עתה דנים במשרד התובע הראשי בהאג בכמה תיקים פתוחים נגד ישראל וחמאס, כשככל הידוע לפחות אחד מהם קשור לבנייה בהתנחלויות ואחד למלחמה בעזה.

ל-ynet נודע אתמול כי ישראל ביקשה לדחות את הדיון בהאג לשבוע הבא - אך הבקשה נדחתה על ידי בית הדין, שבראשו עומד כאמור נשיא לבנוני. בצוות הישראלי נציגים ממשרדי המשפטים, החוץ, המל"ל ומשרד הביטחון. בראש המשלחת, כאמור, עומד המשנה ליועמ"שית לענייני משפט בינלאומי, ד"ר גיל-עד נועם. בנוסף אליו נמצאים במשלחת גם מ"מ היועצת המשפטית של משרד החוץ תמי קפלן, מנהל מחלקת משפט בינלאומי עמית הוימן, היועצת המשפטית של שגרירות ישראל בהאג אביגיל פריש בן אברהם, יועמ"ש מל"ל אדם וולפסון וסגן דובר משרד החוץ יוסי זילברמן.

המשפטן הבריטי פרופ' מלקולם שואו, שישראל שכרה את שירותיו להופיע בפני בית הדין בהאג, לא הגיע לדיון, וכך גם המשפטן האוסטרלי ד"ר כריסטופר סטייקר. השניים מאוד רצו לייצג את ישראל, אבל בית הדין לא נענה לבקשת ישראל בעניין דחיית הדיון ולכן הם לא יכלו להתייצב בהתראה כל כך קצרה. לכן מי שיטען בשם ישראל מחר הוא ד"ר גיל-עד נועם בלבד - זאת לעומת דרום אפריקה ששלחה סוללה ארוכה של משפטנים ופרופסורים בעלי יכולת רטורית משמעותית.

דרום אפריקה פנתה בחודשים הראשונה של המלחמה לבית הדין הבינלאומי והאשימה את ישראל ברצח עם בעזה. בפנייתה המחודשת לבית הדין היא ביקשה להוציא צווים על-מנת "להגן מפני פגיעה נוספת, חמורה ובלתי הפיכה בזכויות של העם הפלסטיני במסגרת אמנת רצח העם", ו"כדי להבטיח את עמידתה של ישראל במחויבות שלה על פי אמנת רצח העם לא לעסוק ברצח עם, ולמנוע ולהעניש בגין רצח עם". חרף ההצהרות שלהן, מצרים וטורקיה לא הצטרפו עד כה לתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל בהאג. כרגע רק קולומביה, ניקרגואה ולוב הצטרפו לתביעה.

בפברואר דחה בית הדין בהאג את בקשת דרום אפריקה להטיל סעדים זמניים נוספים נגד ישראל שימנעו פעולה ברפיח. בית הדין ציין אז כי "המצב החמור מחייב יישום מיידי ואפקטיבי של הסעדים הזמניים שכבר ניתנו. הוא אינו מצריך סעדים זמניים נוספים". עוד הוסיף בית הדין בהאג כי "על ישראל לקיים באופן מלא את התחייבויותיה בהתאם לאמנת רצח העם, ולהבטיח את שלומם וביטחונם של הפלסטינים ברצועת עזה".

חודש לפני כן פרסם בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג שישה צווים שהוטלו על ישראל, הקוראים לה בין היתר לאפשר את הגדלת הסיוע ההומניטרי לרצועה, למנוע הסתה לרצח עם ולהעניש את מי שקורא לבצע אותו. צו נוסף קובע שישראל תגיש לבית הדין בתוך חודש דוח מעקב על יישום הצווים. לפני כן קבע בית הדין כי בסמכותו לדון בסוגיה האם נעשה רצח עם בעזה, וציין שיש צדק מסוים בדרישה של דרום אפריקה להגן על אזרחי עזה.

https://www.ynet.co.il/news/article/b1jxv00qxc



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  תודה רבה לחברי האופוזיציה שתומכים בטיעונים הללו ומהדהדים אותם בחו''ל, תודה לקפלניסטים. תודה סוף לאדישות 17.05.24 13:16 1
     הם יידונו בפני אהרון? אהרון שלנו? אהרון מייסד הדיקטטורה שלא מפסיק להחריב את המדינה... אהרון של הכיתת יורים? מוכיח ועד 17.05.24 13:19 4
  איך סמוטריץ וחבריו חושבים שבמצב בינלאומי כזה הוא יכול לפנטז על ממשל צבאי ישראלי פרוזק 17.05.24 13:18 2
     הוא לא מפנטז על זה, אף אחד לא רוצה את זה, אבל אין הצעה אחרת שתשפר ולו במעט את המצב הבטחוני. יש לך רעיון? סוף לאדישות 17.05.24 13:19 5
         יש שלל רעיונות. הרעיון הזה הוא הגרוע מכולם, בפער עצום פרוזק 17.05.24 13:20 6
             ממשל צבאי זה הרעיון הטוב ביותר, המוסרי ביותר הנכון ביותר והמועיל. מספיק לעצום את העיניים LCH 17.05.24 14:09 34
     כל דיון הזה מתקיים הודות לטמבלים השולחים להם מסרים כי הם אלו שיקבעו לנו להשאיר את הרוצחים לסיבוב הבא מוכיח ועד 17.05.24 13:21 7
     הם בטוחים שאהרון ברק ובגץ יגנו על ישראל. הם השכפצ שלנו GMG 17.05.24 13:29 15
         ראה תגובה 13 בעניין השכפץ. אי אפשר לאחוז בחבל משני קצותיו פרוזק 17.05.24 13:35 21
     בינתיים יש מציאות שהוכיחה שהפינטוזים שמישהו אחר ישמור עלינו מטבח ואונס ושחיטה ,לא הצליחה וכשלה, אז צריך לחזור על אותה טעות ולקבל טבח יותר קודקוד קיפי 17.05.24 13:44 25
  בלי קשר להערתי הקודמת, תודה על הבאת הדברים החשובים וידעו אלופינו וח''כנו: סייג לחוכמה שתיקה סוף לאדישות 17.05.24 13:19 3
     ++ mikak 17.05.24 13:31 17
  הכל בסדר תהיו רגועים אהרון ברק שם ויש את בגץ שהוא השכפץ שלנו בעולם כידוע. GMG 17.05.24 13:22 8
  האג.. חדשוט 17.05.24 13:22 9
  והתיעודים מיום הטבח גם מוצגים? yaboosh 17.05.24 13:24 10
     שהמנהיגים שלהם אומרים - נעשה שוב ושוב mikak 17.05.24 13:45 26
  אז בג״ץ לא באמת מגן עלינו🤭 Applesheep 17.05.24 13:24 11
  אין סיבה לדאגה, יש לנו שכפץ משפטי של בג''ץ והיועמ''שית עבד לעם קדוש 17.05.24 13:24 12
     הפוך גוטה. בעקבות הניסיונות להפיכה משטרית שנודעו בזמן אמת לעולם כולו - כבר לא סומכים על עצמאות בגצ ומערכת המשפט הישראלית פרוזק 17.05.24 13:27 13
         אבל לא נעשה שום דבר בסוף. GMG 17.05.24 13:30 16
             העולם לא מתעניין בפרטים האלה. בגלל זה הנזק ככ חמור פרוזק 17.05.24 13:33 20
                 העולם לא מתעניין בפרטים. נקודה. רק בכסף וכח. ולכן אין באמת הבדל בין מה שתעשה לבין התוצאה- שקבועה מראש. TheRastaMan 17.05.24 13:46 27
                 הבנתי. אתה אומר שהבעיה שלא עשינו קמפיין שבגץ חזק מאי פעם. GMG 17.05.24 13:47 28
                 ברור ברור השפוי האחרון 17.05.24 17:45 36
                 אתה יהודי אוטו-אנטישמי שמחפץ תירוצים להצדיק גוים אנטישמים עולה ותיק 17.05.24 18:19 37
  האג כבר ירה את החץ וממתין לסמן את המטרה mikak 17.05.24 13:29 14
  וכמובן דממה על מצב החטופים ודממה על אחריות חמאס לכל מה שקרה וקורה mikak 17.05.24 13:32 18
  הדיון שלהם חסר משמעות אם ארה''ב תטיל עליו וטו. הבעיה היא לסמוך על ארה''ב, והתשובה שלי היא לא. טלקו 17.05.24 13:32 19
     למה לצפות מארה''ב? השאלה במקרה שארה''ב הולכת עם האג, האם *אנחנו* נטיל וטו....? התשובה היא לא סוף לאדישות 17.05.24 13:41 22
         אין לנו וטו. טלקו 17.05.24 13:43 23
  באמת שניסיתי לקרוא…. עצרתי ב ״נשיא בית הדין, השופט הלבנוני נוואף סלאם״…. זה די משקף את אופי בית הדין הזה. TheRastaMan 17.05.24 13:43 24
  ההגנה צריכה להוכיח שאין כוונה ולהבהיר את המספרים mikak 17.05.24 13:47 29
  תשובות ישראל מחר, בשבת? doc011 17.05.24 13:48 30
     היום. הכתבה מאתמול mikak 17.05.24 13:49 31
  הדרכון שלי כבר מוכן Aquaria 17.05.24 13:51 32
  היום נמשך הדיון וישראל נדרשת לתת תשובות תוך זמן קצר(מספר ימים) שלומצי 17.05.24 13:52 33
     ישראל נדרשה לתת תשובות היום mikak 17.05.24 15:11 35

   
   
סוף לאדישות לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
11586 הודעות, 48 מדרגים, 92 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    13:16   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. תודה רבה לחברי האופוזיציה שתומכים בטיעונים הללו ומהדהדים אותם בחו''ל, תודה לקפלניסטים. תודה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אני יודע שחלק מחברי האופוזיציה שמעודדים גורמים בעולם לכיוונים הללו, גם עוזרים קצת בהסברה הישראלית כשזה מצטלם יפה. אבל שום דבר לא יכפר על הפעילות המכשילה אותנו, רק בגלל שיקולים פוליטיים



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מוכיח ועד לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.11.09
10273 הודעות, 134 מדרגים, 239 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    13:19   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. הם יידונו בפני אהרון? אהרון שלנו? אהרון מייסד הדיקטטורה שלא מפסיק להחריב את המדינה... אהרון של הכיתת יורים?  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פרוזק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.7.09
18439 הודעות, 106 מדרגים, 169 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    13:18   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. איך סמוטריץ וחבריו חושבים שבמצב בינלאומי כזה הוא יכול לפנטז על ממשל צבאי ישראלי  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 17.05.24 בשעה 13:24 בברכה, פרוזק
 
לא מחוברים למציאות

אפס אסטרטגיה או חשיבה לעומק
הכל שליפות, סיסמאות וקשקושים

שלא לדבר על זה שממשל צבאי יגרום להמון חיילים הרוגים כברווזים במטווח, לקריסת מערך המילואים והמשק הישראלי

צריך להתעורר ולהבין את מצבנו



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
סוף לאדישות לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
11586 הודעות, 48 מדרגים, 92 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    13:19   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. הוא לא מפנטז על זה, אף אחד לא רוצה את זה, אבל אין הצעה אחרת שתשפר ולו במעט את המצב הבטחוני. יש לך רעיון?  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פרוזק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.7.09
18439 הודעות, 106 מדרגים, 169 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    13:20   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. יש שלל רעיונות. הרעיון הזה הוא הגרוע מכולם, בפער עצום  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  
והוא כן רוצה את זה
תקרא באשכול הסמוך
הוא קורא מלא מלא לממשל צבאי בעזה

הנה:

https://rotter.net/forum/scoops1/849219.shtml#0ץ



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
LCH
חבר מתאריך 2.6.21
14145 הודעות
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    14:09   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  34. ממשל צבאי זה הרעיון הטוב ביותר, המוסרי ביותר הנכון ביותר והמועיל. מספיק לעצום את העיניים  
בתגובה להודעה מספר 6
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מוכיח ועד לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.11.09
10273 הודעות, 134 מדרגים, 239 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    13:21   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. כל דיון הזה מתקיים הודות לטמבלים השולחים להם מסרים כי הם אלו שיקבעו לנו להשאיר את הרוצחים לסיבוב הבא  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
GMG לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.6.23
9390 הודעות, 53 מדרגים, 102 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    13:29   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. הם בטוחים שאהרון ברק ובגץ יגנו על ישראל. הם השכפצ שלנו  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פרוזק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.7.09
18439 הודעות, 106 מדרגים, 169 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    13:35   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. ראה תגובה 13 בעניין השכפץ. אי אפשר לאחוז בחבל משני קצותיו  
בתגובה להודעה מספר 15
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
קודקוד קיפי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.4.21
1151 הודעות, 7 מדרגים, 14 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    13:44   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. בינתיים יש מציאות שהוכיחה שהפינטוזים שמישהו אחר ישמור עלינו מטבח ואונס ושחיטה ,לא הצליחה וכשלה, אז צריך לחזור על אותה טעות ולקבל טבח יותר  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  
זה טיפשי לנסות את הרשות הרי נתנו לה והוא הייתה בשיא כוחה ולא הצליחה לגבור על החמאס,עכשיו שהיא יותר חלשה ,הגיוני לתת לה?
הרי ניסו להיכנס לפני חודש ושחטו והעלימו אותם



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
סוף לאדישות לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
11586 הודעות, 48 מדרגים, 92 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    13:19   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. בלי קשר להערתי הקודמת, תודה על הבאת הדברים החשובים וידעו אלופינו וח''כנו: סייג לחוכמה שתיקה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
mikak לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.2.16
8835 הודעות, 68 מדרגים, 129 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    13:31   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. ++  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  
וידעו אלופינו וח''כנו: סייג לחוכמה שתיקה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
GMG לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.6.23
9390 הודעות, 53 מדרגים, 102 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    13:22   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. הכל בסדר תהיו רגועים אהרון ברק שם ויש את בגץ שהוא השכפץ שלנו בעולם כידוע.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אנחנו חיים בדיקטטורת בגץ בשביל להוכיח לעולם שאנחנו הומניים, זה בטוח יעזור ב icc



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חדשוט לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.3.23
6775 הודעות, 20 מדרגים, 34 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    13:22   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. האג..  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
המן האגגי....



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
yaboosh לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 16.5.07
23883 הודעות, 90 מדרגים, 155 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    13:24   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. והתיעודים מיום הטבח גם מוצגים?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
שההמון הברברי צועק 'איטבח אל יהוד'



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
mikak לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.2.16
8835 הודעות, 68 מדרגים, 129 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    13:45   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. שהמנהיגים שלהם אומרים - נעשה שוב ושוב  
בתגובה להודעה מספר 10
 
  
שהם ממשיכים לירות טילים על אזרחי ישראל ללא הבחנה, כולל בית חולים ברזילי, כולל מעבר כרם שלום בזמן שמעבירים אליהם סיוע הומניטרי, כולל רצח עזתים בעצמם (ירי מכוון, מטעמים שמיועדים לצה"ל, טילים כושלים)



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Applesheep לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.8.21
3936 הודעות, 9 מדרגים, 18 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    13:24   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. אז בג״ץ לא באמת מגן עלינו🤭  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
71886 הודעות, 261 מדרגים, 462 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    13:24   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. אין סיבה לדאגה, יש לנו שכפץ משפטי של בג''ץ והיועמ''שית  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פרוזק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.7.09
18439 הודעות, 106 מדרגים, 169 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    13:27   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. הפוך גוטה. בעקבות הניסיונות להפיכה משטרית שנודעו בזמן אמת לעולם כולו - כבר לא סומכים על עצמאות בגצ ומערכת המשפט הישראלית  
בתגובה להודעה מספר 12
 
  
זה רק חלק מהנזק הקולוסאלי האסטרטגי שנגרם למדינת ישראל באירוע המטורלל ההוא

ואני הייתי בעד תיקון מערכת המשפט, ובעד יותר שמרנות בבית המשפט העליון

אבל המהלך הזה היה מהלך קיצוני, מטורלל והרסני. חבל. שפכתם את התינוק יחד עם המים



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
GMG לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.6.23
9390 הודעות, 53 מדרגים, 102 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    13:30   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. אבל לא נעשה שום דבר בסוף.  
בתגובה להודעה מספר 13
 
  
להפך, בגץ יצא חזק יותר. פסל חוק יסוד.
אם ככה בגץ צריך להיות לא רק שכפצ, אלא גם כיפת ברזל

נחכה בקוצר רוח לתוצאות



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פרוזק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.7.09
18439 הודעות, 106 מדרגים, 169 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    13:33   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. העולם לא מתעניין בפרטים האלה. בגלל זה הנזק ככ חמור  
בתגובה להודעה מספר 16
 
  
מה עוד, שבמשך שנה וחצי האכיפה כלפי פורעים ביו״ש כלפי פלסטינים לא מתבצעת כמעט (רק לאחרונה במשורה בעקבות האג).

גם זה תרם למחשבה בעולם שמערכת המשפט והאכיפה הישראלית לא מתפקדות. ברור שזו הגזמה והפרזה, אבל העולם לא מתעניין בניואנסים
כפי שאנחנו כבר יודעים



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
TheRastaMan לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.3.11
19055 הודעות, 130 מדרגים, 247 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    13:46   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  27. העולם לא מתעניין בפרטים. נקודה. רק בכסף וכח. ולכן אין באמת הבדל בין מה שתעשה לבין התוצאה- שקבועה מראש.  
בתגובה להודעה מספר 20
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
GMG לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.6.23
9390 הודעות, 53 מדרגים, 102 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    13:47   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  28. הבנתי. אתה אומר שהבעיה שלא עשינו קמפיין שבגץ חזק מאי פעם.  
בתגובה להודעה מספר 20
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
השפוי האחרון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.10.22
10131 הודעות, 73 מדרגים, 102 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    17:45   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  36. ברור ברור  
בתגובה להודעה מספר 20
 
  
זה לא שהאג הוא בית משפט פוליטי מכף רגל ועד ראש והכול מכור שם כמו אצלנו בבג"ץ. בכלל לא. זה רק הרפורמה ששום סעיף שלה לא עבר וגם אם כל הרפורמה הייתה עוברת זה רק היה הופך את ישראל למדינה דמוקרטית יותר שהרי היום מערכת המשפט הישראלית פוליטית ואילו היה ניסיון להחזיר אותה לעידן שקדם להפיכה של אהרון ברק. אין אח ורע בכל העולם המערבי לכוח, לסמכויות ולשחיתות של מערכת המשפט הישראלית. אבל לשיטתך העולם לא מעניין בעובדות. הוא מתעניין בדברים לא רלוונטיים.

אתה באמת חושב שאת האג מעניינת איזושהי רפורמה שכלל לא עברה? אתה באמת חושב שאת האג בכלל מעניין החוק הבינלאומי? את רוסיה לא העמידו שם לדין על רצח מאות אלפי אזרחים בצ'צ'ניה, באוקראינה ובסוריה. רק על טרנספר ילדים אוקראינים שפוטין הודה בו בעצמו החליטו להעמיד אותם לדין.

בסעודיה אין דמוקרטיה, אין מערכת משפט עצמאית, אין זכויות אדם. בסעודיה מוציאים להורג הומואים, נשים נואפות, מתנגדי משטר. לא מזמן הסעודים אפילו רצחו כמאה אלף אזרחים בתימן במלחמה מיותרת לחלוטין. מעניין למה סעודיה לא הועמדה לדין בהאג.

האג זה מוסד בינלאומי פוליטי שנשלט על ידי ארה"ב. השאלה את מי להעמיד או לא להעמיד לדין שם קובעת ארה"ב. השאלה מי יורשע ומי לא קובעת רק ארה"ב.

לגבי הרפורמה - לא רק שהרפורמה לא הייתה פוגעת בעצמאות מערכת המשפט שהרי כל סעיף וסעיף בה קיים גם במדינות דמוקרטיות אחרות אלא ששום סעיף מהרפורמה לא עבר. ואם שום סעיף לא עבר אז מערכת המשפט שלנו עצמאית. עצם הניסיון להעביר רפורמה לא הופך את מערכת המשפט לבלתי עצמאית. להפך, עצם העובדה שבג"ץ ביטל את כל התכניות של הממשלה מוכיחים פעם נוספת שאצלנו מערכת המשפט חזקה יותר מהממשלה. וזה מה שחשוב. בסופו של דבר חשובה שאלה אחת ואחת בלבד - האם יש או אין אצלנו מערכת משפט עצמאית. כל השאר לא רלוונטי. המשפטנים בהאג מספיק חכמים להבין זאת. אם אכן יש מערכת משפט עצמאית בישראל אז היא אמורה להגן עלינו. אבל אני חושב שאתה מספיק חכם להבין שבהאג כמו בבג"ץ הכול פוליטי ולכן אין משמעות לשאלה האם יש או אין במדינה מסוימת מערכת משפט עצמאית. גם אין שום משמעות לשאלה האם מדינה מסוימת ביצעה או לא ביצעה פשעי מלחמה. יש משמעות רק לשאלה - מה רוצה ממשלת ארה"ב. ורק העובדה שיש לגורם פוליטי כמו ממשלת ארה"ב זכות וטו על החלטת גורם משפטי כמו האג מוכיחה לך שהכול פוליטי. בסופו של יום האג הוקם כדי למנוע זוועות בסדר גודל עולמי כפי שהיה במלחמת העולם השנייה. אבל המדינות היחידות שיכולות לגרום זוועות בסדר גודל כזה (סין, ארה"ב) הן גם המדינות היחידות שאגיע אפילו לא יכול לגעת בהן.

השמאל הישראלי והאמריקאי דופק את ישראל מסיבות פוליטיות ואתה מברך על כך ועוד מאשים מישהו שכלל לא אשם בכך (רפורמה שאינה רלוונטית לכלום).



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עולה ותיק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.7.22
5575 הודעות, 35 מדרגים, 59 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    18:19   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  37. אתה יהודי אוטו-אנטישמי שמחפץ תירוצים להצדיק גוים אנטישמים  
בתגובה להודעה מספר 20
 
  
איזה מין בית משפט זה שהעובדות לא מעניינות אותו? ולא סתם עובדות ופרטים אלא העובדות והפרטים הקריטיים והחשובים ביותר למשפט עצמו.

או שיש לנו מערכת משפט עצמאית או שאין. זה שחור ולבן. אם יש לך צבע עיניים כחול אז יש לך עיניים כחולות. זאת עובדה. שום מילה שאני אגיד לא תשנה עובדה זאת. באותה מידה - או שיש או שאין כרגע מערכת משפט עצמאית. והתשובה היא שכן יש מערכת משפט עצמאית בישראל. בעצם, היא לא סתם עצמאית אלא היא שולטת בפועל במדינה. דיקטטורה של חונטה משפטית זאת נטו המצאה ישראלית. זה לא קיים באף מדינה אחרת בעולם. בישראל יש למערכת המשפט כוח בלתי מוגבל וסמכויות בלתי מוגבלות בכל הקשור לחקיקה וענישה ובנוסף לכך המערכת הזאת גם נמצאת מעל לחוק. אין אף גוף או גורם במדינה הזאת שיכול לחקור, לפקח, להעניש או להגביל את בכירי מערכת המשפט. הלכה למעשה הם נמצאים מעל לחוק ונדרשים כביכול "לחקור" את עצמם. ולכולם ברור שזה מעולם לא קרה. מערכת שנהנית מכוח אבסולוטי ובלתי מוגבל לעולם לא תחקור את עצמה באמת. שום דיקטטור מעולם לא ויתר על כוחו האבסולוטי סתם כך.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
mikak לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.2.16
8835 הודעות, 68 מדרגים, 129 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    13:29   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. האג כבר ירה את החץ וממתין לסמן את המטרה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
לא מאפשרים לישראל לדחות את הדיון כדי למנוע מישראל את האפשרות לענות על כל טיעון ולהביא תימוכין (חלקם שקריים חלקם הוצאו מההקשר ועם חלקם אין בעיה). וכדי למנוע מישראל להביא נציגים מתאימים שיוכלו לייצג את ישראל בצורה רהוטה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
mikak לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.2.16
8835 הודעות, 68 מדרגים, 129 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    13:32   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. וכמובן דממה על מצב החטופים ודממה על אחריות חמאס לכל מה שקרה וקורה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
טלקו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.8.18
30919 הודעות, 239 מדרגים, 456 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    13:32   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. הדיון שלהם חסר משמעות אם ארה''ב תטיל עליו וטו. הבעיה היא לסמוך על ארה''ב, והתשובה שלי היא לא.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אז מה כן לעשות? להיכנס לרפיח בכל הכל ולהפסיק לדשדש, לפני שיוציאו צווים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
סוף לאדישות לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
11586 הודעות, 48 מדרגים, 92 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    13:41   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. למה לצפות מארה''ב? השאלה במקרה שארה''ב הולכת עם האג, האם *אנחנו* נטיל וטו....? התשובה היא לא  
בתגובה להודעה מספר 19
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
טלקו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.8.18
30919 הודעות, 239 מדרגים, 456 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    13:43   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. אין לנו וטו.  
בתגובה להודעה מספר 22
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
TheRastaMan לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.3.11
19055 הודעות, 130 מדרגים, 247 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    13:43   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. באמת שניסיתי לקרוא…. עצרתי ב ״נשיא בית הדין, השופט הלבנוני נוואף סלאם״…. זה די משקף את אופי בית הדין הזה.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
נשיא בית הדין, השופט הלבנוני נוואף סלאם,



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
mikak לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.2.16
8835 הודעות, 68 מדרגים, 129 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    13:47   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  29. ההגנה צריכה להוכיח שאין כוונה ולהבהיר את המספרים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
לא מדובר ב35 אלף אלא ב25 אלף. מתוכם:
1. חצי מהם מחבלי חמאס
2. אזרחים מעורבים ברצח וחטיפות
3. עזתים שמתו מאש חמס (ירי מכוון, טילים כושלים ומטעני צד שמיועדים לצה"ל)
4. מוות טבעי (עד אוקטובר 1200 במוצע חודשי)
5. בקטגוריית ילדים כלולים גם 15-18 שמשתתפים בלחימה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
doc011
חבר מתאריך 31.7.20
5223 הודעות, 5 מדרגים, מינוס 6 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    13:48   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  30. תשובות ישראל מחר, בשבת?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
mikak לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.2.16
8835 הודעות, 68 מדרגים, 129 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    13:49   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  31. היום. הכתבה מאתמול  
בתגובה להודעה מספר 30
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Aquaria
חבר מתאריך 8.4.24
66 הודעות
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    13:51   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  32. הדרכון שלי כבר מוכן  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מדינת ישראל היא המקום הכי מסוכן ליהודים בכל העולם. כמה יהודים נהרגו באמריקה רק בגלל יהדותם בעשור האחרון? או כמה יהודים נהרגו באיזה מדינה בעולם יותר מישראל בעשור האחרון או בכלל. המדינה שלנו הפכה למסוכנת. ולכן עדיף לברוח מפה עד יעבור זעם. אם יש לך שר ביטחון שאומר שעדיף שהרשות תשלוט בעזה ביום שאחרי. אותה רשות שממנת מחבלים. אם בארזים נפלה שלהבת מה יגידו אזובי הקיר.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שלומצי
חבר מתאריך 14.8.05
69595 הודעות
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    13:52   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  33. היום נמשך הדיון וישראל נדרשת לתת תשובות תוך זמן קצר(מספר ימים)  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
mikak לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.2.16
8835 הודעות, 68 מדרגים, 129 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    15:11   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  35. ישראל נדרשה לתת תשובות היום  
בתגובה להודעה מספר 33
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות