גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #849227 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 849227        
mikak לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.2.16
8835 הודעות, 68 מדרגים, 129 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    13:59   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

היום התקיים בביה''ד הבינלאומי - תשובת ישראל.  

 
  
בהמשך לאשכול קודם: https://rotter.net/forum/scoops1/849221.shtml
ישראל ענתה לדרא"פ: 700 מנהרות זוהו רק ברפיח, בהן 50 למצרים. חטופים מוחזקים בעיר.

אחרי שדרא"פ דרשה הוצאת צו לעצירת הלחימה בעזה, הציגו בהאג נציגי ישראל את הטיעונים - וחשפו את מספר המנהרות שאותרו ברפיח: "חזרה על שקר שוב ושוב לא הופכת לאמת. המלחמה היא לא רצח עם, אם החטופים ישוחררו וחמאס יניח את נשקו - היא תיגמר". בסיום הדיון: קריאות "שקרנים" ו-Free Palestine

בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג (IJC) התכנס הבוקר (שישי) לדיון שני בבקשת דרום אפריקה להוציא צווים נוספים נגד ישראל, ובכללם צו לעצירת הלחימה בעזה על-רקע פעולת צה"ל ברפיח. אחרי שהתובעת הציגה את טיעוניה אתמול, הציגה המשלחת הישראלית בראשות המשנה ליועצת המשפטית לממשלה ד"ר גיל-עד נועם את טיעוניה להגנה עצמית ברצועה. עם סיום דברי נציגת המשלחת הישראלית, נשמעה מהיציע קריאות אנטי-ישראליות ובכללן "שקרנים" ו-"Free Palestine". הדיון בהאג הועבר בשידור ישיר ב-ynet.

"המקרה הזה מציע עיוות של המציאות במאמציה של דרום אפריקה להביא את ישראל לבית הדין הזה על-ידי ניצול של האמנה הקדושה הזו", אמר הטוען הישראלי בתחילת דבריו. "דרום אפריקה מציגה תמונה שהפוכה לגמרי מהעובדות ומהנסיבות. האמת צריכה להיאמר, המילים צריכות לעמוד במשמעותן. לקרוא למשהו 'רצח עם' שוב ושוב, לא הופך את זה לרצח עם. חזרה על שקר לא הופכת לאמת".

ד"ר נועם הוסיף: "ישראל במלחמה שהיא לא רצתה ולא התחילה בה. ישראל תחת התקפה והיא צריכה להגן על עצמה ועל אזרחיה. הטבח החל ב-7 באוקטובר עם אלפי אזרחים שנטבחו בצורה ברוטאלית, נאנסו והוטלו בהם מומים. 250 גברים, נשים וילדים נחטפו לעזה. חמאס המשיך לתקוף את ישראל על-ידי שיגור רקטות למרכזי ערים, הם נשבעו לחזור על הזוועות של 7 באוקטובר שוב ושוב. מאז, יותר מ-10 אלף רקטות נורו מרצועת עזה לישראל תוך כוונה להרוג כמה שיותר ישראלים. נזק חסר תקדים בהיקפו נגרם לבתים של אזרחים, כ-60 אלף תושבי דרום הארץ עקורים מבתיהם".

בהמשך דבריו, התייחס הטוען הישראלי לנסיבות המבצע של צה"ל בעיר רפיח בדרום רצועת עזה. "דרום אפריקה שינתה את בקשתה לצו לעצירת לחימה בכל הרצועה - ולא רק ברפיח", אמר ד"ר נועם. "רפיח היא מרכז לפעילות טרור, זה מאחז חזק למחבלי חמאס עם מספר גדודים. בעיר יש רשת מנהרות תת-קרקעיות כולל מרכזי שליטה וציוד צבאי. כמעט 700 מנהרות זוהו רק ברפיח - מתוכן 50 מנהרות חוצות למצרים. חמאס משתמש במנהרות לצייד את עצמו בנשק ותחמושת. זה יכול לשמש להברחת בני ערובה או מחבלי חמאס - למצרים".

הוא הוסיף: "מאז תחילת המלחמה יותר מ-400 רקטות נורו מרפיח, כולל 120 רק בשבועיים האחרונים. 600 אתרי שיגור זוהו באזור רפיח, רבים מוסתרים בקרבת תשתיות אזרחיות. בני ערובה ישראלים מוחזקים ברפיח על-ידי שוביהם, הכוחות הישראליים הצליחו לחלץ שני חטופים מרפיח. דרום אפריקה מתארת את רפיח כמפלט האחרון לאזרחים בעזה, בזמן שאזרחים רבים ברחו לרפיח. העיר רפיח משמשת כמוצב צבאי חזק לחמאס שמציב איום משמעותי לישראל ואזרחיה.

"דרום אפריקה הזהירה שאם רפיח תיפול - כך גם עזה. שוב, המציאות בדיוק הפוכה. רק בהפלת חמאס ברפיח, הפלסטינים ישוחררו מידיהם של משטר רצחני והדרך לשלום ושגשוג תוכל סוף סוף להיסלל. כל מדינה במצב כזה מורכב הייתה עושה את אותו דבר. ישראל מחויבת לממש את הזכות להגן על עצמה בהתאם לחוק. לשלול מישראל את זכותה הבסיסית זאת תוצאה בלתי נתפסת שתאמר לאזרחי ישראל שהם לא זכאים להגנה ולומר למדינת ישראל שינהגו בה בדרך לא שוויונית".

ד"ר נועם אמר עוד: "ישראל מודעת למספר הרב של אזרחים שמרוכזים ברפיח. היא גם מודעת למאמצי חמאס להשתמש באזרחים כמגן אנושי, לכן הגדודים שלהם שם, לכן חטופים שם. אנחנו לא רוצים להזיק לאזרחים האלה, כמו שחמאס רוצה. זאת הסיבה שישראל נוקטת צעדים כדי להכיל את המצב המורכב הזה. לכן לא היה מבצע רחב ברפיח אלא מבצעים מוגבלים שכוללים מאמצי פינוי ופעילות הומניטריות. האם ניתן לדמיין מצב שבו מדינה לא לוקחת צעד צבאי להגן על אזרחיה שהם תחת אש? האם אפשר לדמיין בית משפט שאומר למדינה שהחוק מונע ממנה להגן על עצמה מהתקפה?

"כשעמדתי כאן בינואר - בני ערובה היו בשבי 100 ימים. זה נראה לי אז בלתי נתפס. והיום, בני הערובה בשבי מעל שבעה חודשים. יותר מ-130 נשים, ילדים וגברים, כולל חולים וזקנים, מוחזקים בעזה 224 ימים בתנאים בלתי-אנושיים. בהם הרש גולדברג-פולין, בן 23 שנחטף בפסטיבל המוסיקה ברעים. ב-24 באפריל חמאס שחרר סרטון של הרש שבו הוא נראה עם יד כרותה שפוצצה על-ידי מחבלי חמאס. הוא חי וזקוק לטיפול רפואי. לא ברור כמה חטופים נרצחו בידי חמאס, בלתי נתפס שהורים רואים סרטון של הילדים שלהם מותקפים על-ידי קהל צמא דם בעזה. בית המשפט הזה קרא לשחרור מיידי של החטופים, אבל זה לא קרה. זאת זכותה וחובתה של ישראל להגן עליהם ועל כל הישראלים בגין הרשע הזה".

הטוען הישראלי האשים את דרום אפריקה בשיתוף פעולה עם חמאס. לדברי ד"ר נועם, "חמאס, שאיתו ישראל נמצאת בעימות, הוא לא צד לדיון הזה. ישראל מעורבת בעימות צבאי עם ארגון טרור ג'יהאדיסטי שפוגע לא רק בישראל אלא גם בפלסטינים. על-ידי ניצול 'אמנת רצח העם', דרום אפריקה מבקשת שוב צווים שיחייבו רק את ישראל ולא את חמאס. התוצאה האבסורדית היא שימנעו מישראל את זכותה להגן על עצמה, וחמאס יהיה חופשי להמשיך לבצע את פשעיו הנוראיים.

"חובתי לומר שיש מלחמה טרגית, אבל אין רצח עם. השופט אהרן ברק (שנמנה עם הרכב השופטים של בית הדין הבינלאומי. א"א) הזהיר בדיוק מזה. הוא כתב 'בית הדין קיבל את הזמנת דרום אפריקה להיות המנהל של סכסוך מזוין ומנצל את האמנה'. זה תקדים מסוכן, במיוחד שאחד הצדדים אינו צד לאמנה. יש לדרום אפריקה מוטיבציה שקוראת מישראל לצאת מרפיח ועזה, היא עושה זאת כדי לשמור יתרון צבאי לפרטנר שלה - חמאס - שהיא לא רוצה לראות שיובס".

הטוען הישראלי הציג בפני שופטי בין הדין את הפעולות שננקטו לצורך סיוע הומניטרי לעזה, וציין בסיכום דבריו: "מדינה שמתכוונת לבצע רצח עם לא תבצע את המעשים שישראל עשתה ועושה כדי להקל על הפגיעה באזרחים. היא לא הייתה מעכבת את התמרון ובכך ויתרה על היתרונות המבצעיים. היא לא הייתה משקיעה כדי להגדיל את הסיוע. המלחמה גבתה מחיר כבד, אבל היא לא 'רצח עם'. ישראל הבהירה כי אם החטופים ישוחררו וחמאס יניח את נשקו - המלחמה תיגמר.

"דרום אפריקה מבקשת שבית הדין יורה על הפסקה המלחמה, בית הדין לא עשה זאת. בית הדין מודע לכך שאם יעשה זאת - 132 חטופים יוותרו במנהרות, וחמאס יוכל להמשיך לבצע את מתקפותיו על ישראל ועל אזרחיה. הוא יהפוך את האמנה לרצח עם לחרב ולא למגן, ויקפח את זכותה של ישראל להגן על עצמה"

תמר קפלן תורג'מן, ממלאת מקום היועץ המשפטי של משרד החוץ, אמרה בדיון: "ישראל עדיין תחת התקפה. אנו סופרים עוד ועוד מתים ומטפלים בעוד אלפי פצועים. לא פחות מ-132 ילדים, נשים וגברים עדיין בני ערובה - בתנאים בלתי נתפסים על-ידי חמושים של חמאס בעזה. עשרות אלפי תושבים עקורים, רובם לא ראו את בתיהם יותר משבע חודשים. לרבים אין בתים לחזור. האפקט הקשה של הטבח ב-7 באוקטובר ממשיך להשפיע על האנשים שלנו וקהילות - אסור לשכוח אותם. גם הם זכאים להגנת החוק הבינלאומי".

"אני מבקשת לציין את הנשים שעדיין חטופות בעזה. עמית סוסנה, שהוחזקה בשבי 55 ימים, העידה שנוצלה מינית, נקשה למיטה וחויבה על-ידי שוביה באיומי נשק לבצע מעשים מיניים. חמאס מסרב לשחרר את הנשים ואת שאר בני הערובה. חמאס דחה שורת הצעות להפסקת אש וממשיך להעדיף מוות והרס כאסטרטגיה. דרום אפריקה השמיעה האשמות שקריות, ולא שמענו ממנה את המילה 'חמאס'. במקום זאת ישבנו ושמענו על האשמות ושפה של שנאה, מנותקת מהמציאות שהיה קשה להאמין שאנו בבית משפט".

בעוד דרום אפריקה שלחה לדיון סוללה של משפטנים, פרופסורים ומומחים, את ישראל ייצגו רק שני משפטנים. שר החוץ ישראל כץ אמר אחרי הדיון: "אני מברך את הצוות המשפטי שלנו שייצג אותנו בכבוד ובגאווה בבית הדין הבינלאומי בהאג נגד מחזה הצביעות של דרום אפריקה. כפי שהנציגים שלנו אמרו לצוות המשפטי מדרום אפריקה שמשמשים כזרוע המשפטית של מרצחי ואנסי החמאס - לחזור על שקר אלף פעם לא יהפוך אותו לאמת. אין כוח שימנע מישראל את זכות ההגנה העצמית. נמשיך להילחם בזירה המשפטית, המדינית והצבאית - עד שכל 132 החטופים שלנו ישובו ליקיריהם".

https://www.ynet.co.il/news/article/h15whw4qr#autoplay



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  אולי אמרו, לא ראיתי התיחסות בכתבה, הרציף הצף הוא תמונה חזקה וגם השוק של דיר אל באלח המשתנה 17.05.24 14:06 1
  להכריז מלחמה על דרום אפריקה וכל מי שיצטרף למזימה ! שלדג 17.05.24 14:44 2
     אתה לא באמת יכול לצאת למלחמה נגד כל העולם. לא מעשי ולא חכם. אבו-ליאו 17.05.24 15:02 3
         לא צריך לצאת למלחמה באבי שלדג 17.05.24 15:06 5
  איך מתקנים נזקים? בהאג ציטטו את סמוטריץ', המבצע ברפיח כונה ''הפעולה הסופית לחיסול הפלסטינים'' אקטואלי 17.05.24 15:04 4
     תגובה שכל כוונתה להכפיש, להסית ולפלג. כאילו סמוטריץ הוא הגורם למהלך הפלסטיני בהאג. הנדסת תודעה מעורבת בנוכלות. סייר 17.05.24 15:17 7
     רק שזה ציטוט שקרי. mikak 17.05.24 15:24 9
  זה לא יעזור. מדובר במשפט אי צדק. גרוע ממשפט בצפון קוריאה. זבוב מחמד 17.05.24 15:16 6
  50 מנהרות למצרים? למה שיישאר משהו חשוב ברפיח? yortem 17.05.24 15:18 8
  מה זה משנה מהי תשובת ישראל ?? הפסדנו כבר ברגע שהמטומטם הראשי השמאלן הקיצוני הפחדן והרופס שיתף איתם פעולה. David Sword 17.05.24 16:32 10

   
   
המשתנה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.1.22
10369 הודעות, 55 מדרגים, 102 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    14:06   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. אולי אמרו, לא ראיתי התיחסות בכתבה, הרציף הצף הוא תמונה חזקה וגם השוק של דיר אל באלח  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שלדג לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.11.20
5609 הודעות, 199 מדרגים, 393 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    14:44   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. להכריז מלחמה על דרום אפריקה וכל מי שיצטרף למזימה !  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
כולל מצרים ושאר הצבועים , הגיע הזמן להפסיק להתרפס , דרוש מנהיג עם אומץ יהודי מכבי שיצא נגד כל העולם הצבוע הזה !
לתת לדרום אפריקאים המתיפיפים האלה לטעום כמה פצצות שילמדו אותם טעם של מלחמה מהו ...

כל היום מזמברים אותנו ואנחנו אלה שצריכים להצטדק בכל פעם מחדש , די!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אבו-ליאו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 21.6.21
3737 הודעות, 18 מדרגים, 36 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    15:02   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. אתה לא באמת יכול לצאת למלחמה נגד כל העולם. לא מעשי ולא חכם.  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  
מה שכן, לא צריך להתחשבן יותר מדי, הם יצקצקו ויתלוננו לא משנה מה נעשה.

על כן, עלינו לעשות מהר וחזק, לקבוע עובדות בשטח, ולתת להם להיחנק ולהשתנק.

הבעיה - בצמרת המדינית והביטחונית אין רצון לנצח בכל מחיר. לפעמים להיפך.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שלדג לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.11.20
5609 הודעות, 199 מדרגים, 393 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    15:06   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. לא צריך לצאת למלחמה באבי  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  
מספיק להכריז ולתת כמה קטנות בשביל הצהרות כוונות (עיין ערך מה שעשו לנו האיראנים והתגובה הזועמת שהם קיבלו בהאג על זה ...)



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אקטואלי
חבר מתאריך 2.4.12
90430 הודעות
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    15:04   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. איך מתקנים נזקים? בהאג ציטטו את סמוטריץ', המבצע ברפיח כונה ''הפעולה הסופית לחיסול הפלסטינים''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
סייר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.3.03
22148 הודעות, 166 מדרגים, 292 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    15:17   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. תגובה שכל כוונתה להכפיש, להסית ולפלג. כאילו סמוטריץ הוא הגורם למהלך הפלסטיני בהאג. הנדסת תודעה מעורבת בנוכלות.  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
mikak לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.2.16
8835 הודעות, 68 מדרגים, 129 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    15:24   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. רק שזה ציטוט שקרי.  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  
הוא אמר: "נכנסים בכל הכוח לרפיח מחסלים את חמאס"



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זבוב מחמד לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.4.24
2015 הודעות, 8 מדרגים, 16 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    15:16   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. זה לא יעזור. מדובר במשפט אי צדק. גרוע ממשפט בצפון קוריאה.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
yortem לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.8.14
4139 הודעות, 12 מדרגים, 24 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    15:18   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. 50 מנהרות למצרים? למה שיישאר משהו חשוב ברפיח?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
בכירים, חטופים... מה לא



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
David Sword לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.2.21
17013 הודעות, 57 מדרגים, 66 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט' באייר תשפ''ד    16:32   17.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. מה זה משנה מהי תשובת ישראל ?? הפסדנו כבר ברגע שהמטומטם הראשי השמאלן הקיצוני הפחדן והרופס שיתף איתם פעולה.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
כמובן שהזומביבים הריעו "לחוכמתו" האדירה כאשר שלח את השופט העבריין הראשי שהרס את מדינת ישראל לייצג אותנו שם.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות