גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #852326 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 852326        
Nati44 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.10.22
16415 הודעות, 78 מדרגים, 135 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בסיון תשפ''ד    18:31   07.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

דיכטר: ''7 באוקטובר היה כישלון קטסטרופלי. ראש הממשלה ושר ביטחון לא יכולים לגבש תמונה מודיעינית בלי להתבסס על חומרים שקיבלו ממערכות הביטחון''  

 
  
איך קרה שהשב"כ לא היה ערוך, למה המודיעין הצבאי לא סיפק את הסחורה, ומדוע הקריסה ב־7 באוקטובר הייתה גדולה מביום כיפור. שר החקלאות, אבי דיכטר, פותח מבערים ומדבר על הכל

הידיעות הראשונות, האיומות, על הטבח בנגב המערבי, תפסו את שר החקלאות, אבי דיכטר, בביתו באשקלון. דיכטר נולד בעיר הדרומית, והגם שכאיש שירות הביטחון נאלץ לעבוד בכל רחבי הארץ, מעולם לא עזב אותה.

"אשקלון היא עיר מקסימה, יש בה את חוף הים הכי יפה בארץ", הוא מתמוגג. "ולכן כשהייתי צריך לקבל החלטה משפחתית אסטרטגית אם לקחת את המשפחה איתי להתגורר במקומות מרוחקים בתקופת השירות, החלטתי שאני לא מטלטל אותם אלא את עצמי, ונשארנו תמיד באשקלון".

ואשקלון חטפה היטב. לא רק בבוקר 7 באוקטובר אלא גם בשבועות ובחודשי המלחמה הראשונים. "בשש וחצי בבוקר שמעתי את השיגורים של כיפת ברזל לעבר קריית גת ואמרתי למאבטח שלי, עוד מעט זה יגיע לאשקלון, ודקות אחר כך הגיע מטח רקטות לעיר. זה היה משום מקום, שבת בשבע בבוקר. לאט־לאט, במעלה הזמן, התחלנו לקבל עדכונים וסרטונים ועדיין בשעות הראשונות הייתה מעט מאוד הבנה על מה שמתחולל בשדרות וביישובי העוטף. לקח הרבה מאוד זמן לגבש תמונה מלאה. אני זוכר שגם כשניסיתי לבדוק עם אנשים שאני מכיר הם לא היו בני השגה ולא הבנתי אז מאיזו סיבה טרגית הם לא מגיבים".

וכשהתבהרה התמונה?

"הדבר היחיד שעבר לי בראש זה איך מתמודדים עם הקטסטרופה. השאלה הזאת חבטה בנו עוד לפני שידענו את היקף הנרצחים והחטופים, ולא שיערנו את הברוך הגדול. הראש שלי עבד: לאן הולכים, מה עושים עוד לפני שהקבינט התגבש, עוד במהלך הקמת חמ"ל החירום של משרד החקלאות".

מתי הקבינט התכנס לראשונה?

"בערב".

למה רק בערב?

"אני לא יודע. היו לפני כן שיחות, אבל גם תמונת המצב בקבינט לא הייתה חדה באותו זמן. רק כשהתחילו לזרום כל הפרטים, היה ברור שמדובר באסון בקנה מידה שלא חווינו בעבר".

וכשההבנה מכה בכם לראשונה אותו ערב, מסביב לשולחן הקבינט?

"כשהתיישבנו היה כתוב על המסך הגדול 'חרבות ברזל'. זה היה שם קוד ל־7 באוקטובר, וזה היה נשמע כמו עוד סבב, איזו מערכה, עוד איזה מבצע. אמרתי להם, 'רבותיי, אנחנו נמצאים במלחמת עזה. תחליפו את השם'. זה היה הסטייט אוף מיינד שלי, מאחר שדיברתי על הרצועה עשר שנים לפני כן, עוד בצוק איתן, כי כבר אז היה ברור לי שהיינו צריכים לצאת למלחמת עזה. זו הייתה המערכה הראשונה עם היכולות של כיפת ברזל, והייתה אז ההבנה מה חמאס זומם עם המנהרות".

אז למה לא פעלתם כבר אז?

"לא הייתי אז בכנסת או בממשלה, אבל אני זוכר ויכוחים שהיו לי עם לא מעט בכירים. אנשים אמרו לי, 'מה מלחמת עזה, אתה יודע כמה הרוגים יהיו לנו?'. מלחמת עזה לא נולדה אצלי בתודעה ב־7 באוקטובר אלא עשור לפני כן, ולכן כשראיתי את השלט על המסך, ביקשתי לשנות, והם תיקנו וכתבו 'מלחמת חרבות ברזל'. המשמעות הייתה שאנחנו במלחמה ולא יהיה שום דבר אחר חוץ ממלחמה".

דיכטר, מי שהיה ראש השב"כ באינתיפאדה השנייה, השר לביטחון הפנים, סגן שר הביטחון ויו"ר ועדת החוץ והביטחון, כיהן בעבר גם כשר להגנת העורף. הגם שהיה ממונה על השב"כ באינתיפאדה השנייה, אחת התקופות התובעניות ביותר שידע הארגון מעודו, לא יכול היה לשער שיגיע יום שבו ייהרגו בבת אחת יותר ישראלים מסך כל הקורבנות שגבתה האינתיפאדה השנייה לאורך שש שנותיה.

דבר ממה שניהל אז לא הכין אותו להתקפה האיומה על העורף הישראלי באותה שבת שחורה. "אין ספק שזה 7 באוקטובר וכל שאר המלחמות", הוא אומר בצער. "וכל מילה תהיה מתאימה לזה: כישלון, מחדל, קטסטרופה, תקלה נוראה, תוצאות איומות, לא היה כדבר הזה מאז הקמת המדינה, ואני אומר את זה כמי שהיה במלחמת יום כיפור".

המאפיינים די דומים.

"גם המלחמה ההיא הייתה נוראה ומביכה, אבל היא התחוללה מאתיים קילומטר מגבול הארץ, וכל המעורבים בה היו חיילים, לא היו לנו שבויות וילדים ואזרחים, רק שבויים, וכולם לוחמים ואנשי צבא. 7 באוקטובר היה אירוע אחר לגמרי, אני לא מכיר שום אירוע בישראל ואולי גם מחוץ למדינה שבו מאבדים ביום אחד 1,200 אנשים. להיכן שאתה נכנס, תינוקות, נשים, זקנים, תיאורי הרצח, ההפתעה, המוכנות, בכל מאפיין שאתה נוגע, זה מעורר חלחלה".

היית ראש השב"כ, עשית תפקידים רבים בארגון, אתה מכיר אותו לעומק, איך אתה מסביר את עומק כישלונו ב־7 באוקטובר?

"אומר ביושר: אין לי תשובות חדות. יצטרכו לעשות בדיקה נרחבת, חריש עמוק בתוך הארגון כדי לבדוק מה קרה הפעם. אני רק יכול להגיד ש־7 באוקטובר לא מאפיין את השב"כ, בדיוק כמו שרצח רבין, שהיה אירוע קשה מאוד בהיבט של אבטחת אישים, לא מאפיין את כלל הארגון. זה היה כישלון היחידה לאבטחת אישים ברמה מאוד ממוקדת, ואחריו כל סוגיית האבטחה השתנתה. לכן אין לי ספק שבסיכול הטרור ואיסוף המודיעין בעזה, הארגון יעבור תפנית דרמטית".

וזה אמור לנחם אותנו?

"לצערי, הכישלון הגדול הוכיח שכנראה ההיערכות, בניית התשתיות, אפילו שיטות העבודה פשוט לא התאימו למציאות בעזה. צריך לזכור שהשב"כ היה הגורם הדומיננטי ברצועת עזה רק עד 2007, עד אז האחריות הייתה על כתפיו, אבל אחרי ההפיכה הצבאית של החמאס, עזה הפכה ארץ יעד לכל דבר ועניין. שנתיים לפני כן צה"ל יצא מעזה, ובדומה ללבנון אחרי יציאת צה"ל ממנה, האחריות הדומיננטית יותר עברה לידי הצבא, וכנראה שהתהליך הזה לא היה מוצלח".

השב"כ היה ונותר גורם המודיעין המרכזי שתפקידו להתריע על התארגנות בסדר גודל של המתקפה ב־7 באוקטובר. אבל אתה בעצם אומר שיש אחריות גדולה יותר למחדל לצבא לעומת השב"כ?

"אני אומר שאיסוף המיידעים בתוך עזה הפך לפרויקט משותף של השב"כ וצה"ל, כשלאורך השנים הדומיננטיות הלכה ועברה יותר לידיים של צה"ל בגלל המאפיינים של הרצועה. והמציאות הזו של השב"כ וצה"ל בעזה בנושא איסוף המודיעין לא סיפקה את הסחורה בלשון המעטה, ובמילים אחרות כשלה באופן מוחלט ב־7 באוקטובר. תוסיפי לזה את הבט"ש בצד הישראלי על הגבול שהוא רק צה"לי, אין איתו משטרה או גוף אחר, וגם הוא כשל. וכששני הכישלונות מתחברים, התוצאה נוראה".

מחדל מודיעיני בסדר גודל כזה היה יכול להתרחש במשמרת שלך כראש השירות?

"אני אפילו לא רוצה להתחיל לחשוב בכיוון הזה, מפני שאתה עושה הכל שזה לא יקרה, ואני משוכנע שגם הרמטכ"ל וגם ראש השב"כ עשו הכל מתוך אמונה שאירוע כזה לא יכול להתחולל במשמרת שלהם, ועובדה שזה קרה. אני רוצה להזכיר שרונן בר הוא כבר ראש השב"כ הרביעי שמכהן אחריי. סיימתי את תפקידי כראש השב"כ לפני 19 שנה".

ואז השב"כ היה יותר חד וערני מאשר היום?

"אז הפריסה הייתה הרבה יותר רחבה ומגוונת, עם יכולות אחרות, ולכן אני לא יכול היום לבוא ולומר מה הכלים שהיו היום, איפה הם עבדו טוב או פחות טוב. זה לא יהיה הוגן להשוות. היו מחדלים של כל המעגלים. בעולם הביטחון יש את מעגל המודיעין והמעגל הפיזי. המודיעין זה הוא שאמור לתת התרעה שהולך להיות משהו, מלחמה או פיגוע, שבעקבותיהם מתחילה היערכות מיוחדת".

"ואז מגיע המעגל השני, הפיזי, היקר יותר, הכבד ועתיר המשאבים, כי הוא מתמודד עם ההפתעה ובנוי באופן שיוכל לתת מענה או לפחות לעכב את התוקפים עד שכוחות הכוננות יוקפצו. כשאין מודיעין בסדר גודל כזה, אז המעגל השני צריך להתמודד עם ההפתעה במלוא עוצמתה, שבאה לידי ביטוי ב־3,000 מחבלים שנכנסים לכל אורך הרצועה ועושים מה שעושים, וגם פה הכישלון של המעגל השני מהדהד. אין מילה אחרת".

אבל היו סימנים מעידים לרוב, לא רק העדויות קורעות הלב של התצפיתניות והידיעה על אלפי הטלפונים שנדלקו בלילה שלפני, גם צוות טקילה הוקפץ לעוטף.

"זה שהקפיצו צוות טקילה, לא מצביע כהוא זה על כך שהיה מודיעין. וזה החלק הקשה, הכואב כל כך בסיפור הזה. לאף אחד במדינת ישראל, לא לדרג הצבאי, לא לשב"כ, לא לאמ"ן, לא למגידי עתידות ולא לאף אחד אחר לא היה מידע שבעזה מתארגנים לתקיפה בסדר גודל כזה בשטח מדינת ישראל".

איך ייתכן?

"שאלה טובה, שיצטרכו לתת לה תשובות לא פשוטות. בסוגיה כל כך כבדה וטעונה אני לא מעז אפילו לומר בקול דברים שעוברים לי במוח. יהיה צורך לבדוק עד דק, כי הכישלון המודיעיני כבד מאוד. אנחנו אנשים שבודקים את עצמנו לפי התוצאות. כך מקובל בצבא, בשב"כ, במשטרה ובמוסד, ובמבחן התוצאה לא הייתה יכולה להיות תוצאה גרועה יותר מזו שקיבלנו ב־7 באוקטובר. אפשר רק להגיד שלמזלנו היו מספיק לוחמים שהגיעו לאזור והתארגנו בקבוצות מאולתרות ונלחמו בתחמושת דלה או בידיים ריקות. גיבורי הסיפורים האלה הצילו חיים בסדרי גודל. אני לא מסוגל לחשוב איך כל האירוע היה מסתיים בלי הגיבורים האלה".

זה רק מחדד את גודל הביזיון של המערכות שהיו אמורות לעשות את מה שהגיבורים ניסו לעשות במקומם.
"כשאת מסתכלת בסרטונים הרבים שצולמו בכל הדרכים בטבח, כולל ממצלמות הראש של המחבלים, המחדל נראה עוד יותר גרוע. כשרואים את האופן שבו המחבלים פעלו, מבינים שלא הייתה פה איזו טקטיקה מפוארת, איזו אסטרטגיה מתוחכמת במיוחד. וזה מקומם עוד יותר. כי למרות הציוד החדיש והחלוקה לקבוצות והמפות שנתפסו, בסופו של דבר המחבלים פשוט הגיעו במסות. והמסות האלה הכריעו הרבה מאוד מהכוחות שהגיעו בתחילה בהיקפים קטנים, כי אף אחד לא באמת הבין את מאפייני הפשיטה ההמונית, את החימוש, המטענים, הנשקים ובעיקר את ממדי האכזריות".

צפית בסרטון הזוועות?

"כן, כמובן. ודווקא בגללו אני רוצה להצביע על מוטיב שלא כולם ערים לו. הלכתי להקרנה פרטית של סרט הזוועות, ואחר כך אמרתי לעורכים שלו, תיעדתם את הגל הראשון של התוקפים בצורה מאוד אותנטית, קשה לעיכול. זה הגל הראשון של 3,000 מחבלי הנוח'בה שביצעו את הטבח הנוראי ולקחו את מרבית החטופים וכבשו את המוצבים והיישובים. ותיעדתם גם את הגל השני של הבוזזים, אלו שהגיעו אחרי שהגל הראשון חזר לעזה עם החטופים וסיפר שהכל פרוץ ופתוח והצבא לא שם".

"זה האספסוף, הבוזזים מהשכונות שקרובות לגבול, שנכנסו ברגל ובאופניים, והתעללו ורצחו ובעיקר גנבו מכל הבא ליד, אפילו עגלות ילדים וטלוויזיות, ולדאבון הלב גם אנשים שנחטפו על ידיהם. שני הגלים האלו מתוארים בסרט בצורה מקיפה ומזעזעת, אבל אתם פספסתם את הגל השלישי. העורכים שאלו, מי זה הגל השלישי, ואני אמרתי, זה הגל של מקבלי הפנים, הפלסטינים בעזה, אלו שאנחנו אוהבים לכנות 'הבלתי מעורבים'".

"אם יש משהו שמדינת ישראל חייבת לקרוא אחרת לגמרי ממה שקראה והבינה לפני 7 באוקטובר זה את האוכלוסייה העזתית. הם אלו שלא צולמו במצלמות הגו־פרו של המחבלים ובטח שלא במצלמות בבתי היישוב, כי הם חיכו למחבלים ולבוזזים בעזה, אבל הם צולמו בהרחבה בערוצי הטלוויזיה הערביים והזרים".

"הם תועדו מוחאים כפיים בעזה לגיבורים שלהם, מכים את החטופים, מתעללים בילדים, נשים, גופות, אתה אפילו לא יודע מהצילומים אם החטוף נושם או לא, אבל אתה רואה את התופעה המחליאה ומבין שהגיבורים של האוכלוסייה בעזה הם המחבלים הללו, רוצחי וחוטפי תינוקות, נשים וקשישים. הם התקבלו שם בקבלת פנים של אלופים שחזרו עם השלל מהמלחמה. ההבחנה הזו מאוד חשובה לנתוני המלחמה".

למה?

"כי על פי הנתונים, יש לנו בערך 30 אלף הרוגים בעזה, מחציתם מוגדרים כמחבלים, אבל זה לא אומר שהאחרים הם לא מחבלים. אתה אף פעם לא באמת יודע מי סייען של מחבל ומי הלוויין שלו, והתרועות והסיוע למחבלים שראינו בסיקור התקשורתי מחדדים את זה. יש כל כך הרבה משפחות שלא רק הריעו למחבלים עם השלל האנושי המדמם, אלא גם עוזרים בפועל להסתיר את החטופים. ולמרות זאת הצבא נלחם עם מקדמי זהירות מטורפים מול האוכלוסייה הלכאורה בלתי מעורבת הזו ועם ערכי מוסר מעוררי השתאות".

זה נכון, ועדיין יש לא מעט תקלות.

"חייל צה"ל לא יורה באישה או בילד במכוון. אבל יש לנו נשים וילדים הרוגים בעזה, כי כשאתה יורה פגז של טנק ופותח באש לעבר קבוצת מחבלים שרצה במכוון עם ילדים ונשים, אתה יודע שאם אתה לא הורג אותם הם יהרגו אותך. צה"ל גם מוריד פצצות על אזורי סכנה או קני צרעות של מחבלים, וכתוצאה מכך לפעמים נפגעים חפים מפשע. אבל זה או הם או אנחנו. אני תמיד הייתי אומר לצוותים שלי: אלף אמהות של מחבלים תבכנה, אבל האמא שלי לא תבכה. בערבית זה נשמע אפילו יותר טוב: 'אלף אום ארהאבי תבכי, וואלה אומי תבכי'".

מלחמת חרבות ברזל החלה מנחיתות לא נתפסת. "התחלנו מים המלח, מהמקום הנמוך ביותר עם 1,200 הרוגים על היום הראשון", מחדד דיכטר. "זה מספר שהפה אומר והראש לא מעכל. מי שהיה במלחמות יודע שאם נגזרה עליו מלחמה, לפחות הוא יודע באיזה תנאים היה רוצה לפתוח אותה, והפעם התנאים היו איומים".

מה שמביא אותנו לשאלת האחריות.

"הממשלה, הצבא, השב"כ. אלו גופים שנוגעים ישירות בכישלון, כל אחד מהזווית שלו".

הרמטכ"ל לקח אחריות, ראש השב"כ רונן בר, שהיה פקוד שלך, לקח אחריות, גם ראש אמ"ן. ומי לא לקח אחריות? הממשלה והעומד בראשה.

"עם כל הכבוד לדרג המדיני, בשש וחצי בבוקר הדרג המדיני לא היה הגוף שיכול היה לתת מודיעין, והוא לא יודע לעמוד בשער ובפרצות שנוצרות בגדר כשהמתקפה מתחילה. יש גוף עיקרי שהוא הצבא, על כל כוחותיו, ויש את החלק המודיעיני של השב"כ ושל אמ"ן. העובדה שכבשו אותנו בתוך שעה מדברת בעד עצמה. אפילו ביום כיפור לקח לסורים זמן עד שהגיעו למוצב ברמת הגולן".

ראש הממשלה ושר הביטחון, כמו שאר השרים בממשלה שלך שהאירוע התרחש במשמרת שלהם, נושאים באחריות עליונה לאירוע, הם לא אמורים לקחת אחריות?

"אין ספק שלוועדת החקירה יהיה הרבה מאוד מה לבדוק כדי להגיד לעצמנו, איך למען השם זה קרה לנו. הרי אנחנו מכירים את האנשים שעומדים בראש המערכות הביטחוניות. הם לא דגי רקק, הם בעלי ניסיון, אוחזים בתפקידים מגוונים גם ברמת הפיקוד, גם ברמת השטח".

אני שואלת על הדרג המדיני שאתה חלק ממנו, רק לאחרונה נחשף שנתניהו הוזהר ארבע פעמים בתקופת הרפורמה המשפטית שמהלכיו מובילים לשסע ופילוג המסכנים את ביטחון ישראל, והוא לא שעה לאזהרות.

"אני באופן אישי זוכר פגישה ביוזמת הצבא שנקראתי אליה כדי לתדרך את שרי הקבינט. נסעתי לירושלים לדיון בוועדת החוץ והביטחון ושמענו תדרוך על המתחולל סביב המחאה הציבורית גם מבחינה מודיעינית וגם סביב תופעת הסרבנות, ואני אומר לך שלא הייתה שום אמירה על כך שהאויב הולך לנצל את המציאות הזאת לתקיפה על ישראל".

האם ניתן להסיק על כך מפגישה אחת שבה השתתפת? כל צמרת הביטחון, המודיעין, האקדמיה, אפילו שר הביטחון, הזהירו באופן פומבי מהשלכות הרפורמה המשפטית והמחאה שהבעירה את המדינה על ביטחון ישראל. אפילו ב"ארץ נהדרת" הציגו במערכון את נסראללה וסנוואר מנשנשים פופקורן מול החורבן שהמטנו על עצמנו בתקופה ההיא.

"אני מקווה שאף אחד לא בונה את האסטרטגיה הביטחונית שלו לפי 'ארץ נהדרת'. במלחמת יום כיפור הדרג המדיני לפחות קיבל מידע שעומדת לפרוץ מלחמה. היה ויכוח שנמשך עד היום האם העובדה שהדרג המדיני החליט לא לצאת למתקפת מנע הייתה נכונה או שגויה. ב־7 באוקטובר לדרג המדיני לא הייתה הזדמנות אפילו לשקול דבר כזה, כי אף אחד לא הניח לפניהם דילמה שצריך לקבל בה החלטה. לא היה להם שום מידע".

אבל התפיסה שראש הממשלה הוביל שחמאס מורתע הובילה לעובדה שלא הייתה דילמה.

"ראש הממשלה ושר הביטחון לא יכולים לגבש תמונה מודיעינית בלי להתבסס על חומרים שקיבלו ממערכות הביטחון. הדרג המדיני הוא צרכן אובססיבי של חומר גולמי, לא מעובד, לפעמים הייתי משתגע עד לאיזה רמה הם דורשים את החומר הזה, אפילו מעבר לדרוש".

אז הבעיה הייתה בפרשנות של החומר הגולמי?

"בסופו של דבר, מהחומרים המעובדים שהתקבלו אצל ראש הממשלה ושר הביטחון, לאחר סינון של המזכירים הצבאיים ולאחר עיבוד ופרשנויות, הם לא יכלו להגיע למסקנה, ככל שאני זוכר, שהחמאס מארגן מתקפה שמתקרבת לסדר גודל כזה. אני חושב שלו הדרג המדיני הבכיר היה מקבל חומר שיש בו אפילו אמירה מעורפלת על כוונת תקיפה בסדר גודל שמתקרב ל־7 באוקטובר, היו מכנסים דיונים ופועלים בעניין".

השאלה אם ראש ארגון גדול שקורה דבר כה דרמטי במשמרת שלו, לא אמור לקבל אחריות ולהתפטר מתוקף היותו הראש? אתה עצמך המשכת את כרמי גילון, שלקח אחריות והתפטר אחרי רצח רבין, אף שלא היה מעורב אישית, אבל ראה עצמו אחראי כי האירוע התרחש במשמרת שלו.

"כרמי גילון ביקש להתפטר מיד, אבל שמעון פרס לא אישר לו. הוא קרא לי מהדרום וביקש שאקח את תפקיד ראש אגף האבטחה כדי לשקם אותו לאחר הרצח. ראש השב"כ והרמטכ"ל ממשיכים לנהל את המלחמה, כי זה תפקידם. גם דדו כרמטכ"ל המשיך לנהל את מלחמת יום כיפור, למרות שהיה ברור מהיום הראשון מה תפקידו בכשל".

ונתניהו?

"ראש הממשלה דיבר במונחים של כולנו אחראים, כולל הוא עצמו, והוא יהיה צריך לתת את כל התשובות עד הדקה והמסובכת והרגישה ביותר לכל מה שהיה לפני 7 באוקטובר ואיך בכלל הגענו אליו. אבל המילה 'תתפטר', שאנחנו שומעים אותה בהפגנות, עם זה צריך להיזהר קצת. מדינת ישראל לא יכולה לזרוק את עצמה למערכת בחירות בעיתוי הזה".

השאלה היא אם מי שמנהל את המלחמה ומחליט על אורכה מתוך ידיעה שבסיומה הוא יעמוד לדין הבוחר וועדת החקירה לא מצוי בניגוד עניינים.

"אני מכיר את הטענות האלה גם על הרמטכ"ל, שאסור לו למנות אנשים, וגם על ראש השב"כ, ושניהם מינו את מי שצריך, כי אתה לא יכול לתת למי שמנהל את המלחמה לקבל החלטות הרות גורל מצד אחד, ומצד שני להגביל אותו במינוי לתפקידים. ואת זה צריך להבין גם מי שמייחס לראש הממשלה החלטות ביטחוניות בקונוטציה פוליטית. אני נמצא בקבינט המורחב שמקבל החלטות מאוד ענייניות מהיום הראשון למלחמה, והחשד כלפי הדרג המדיני שיקבל החלטה פוליטית הוא לא רציני ולא מבוסס. אני מציע לנפנף את זה הצדה. בסוף, בקבינט יש מספיק אנשים עם ניסיון ביטחוני וצבאי עשיר כדי לבלום או לדרבן במידת הצורך".

בקבינט המורחב יושבים בן גביר וסמוטריץ' ונציגי החרדים, איזה ניסיון צבאי עשיר יש להם?

"הקבינט זה לא פורום של אנשי מקצוע. זה פורום פוליטי שנבחר על פי חוק במפתח פוליטי. אני כבר 18 שנה בממשלה, הייתי במספר קבינטים, ואני מציע לא לחשוב על אדם שאין לו ניסיון צבאי וביטחוני שהוא חדל אישים. קחי לדוגמה את דוד לוי ז"ל, שהלך לעולמו השבוע, שהיה שר חוץ וחבר קבינט רציני עם ראש מבריק למרות שלא היה דמות ביטחונית או צבאית. בסופו של דבר, כשהקבינט מתכנס בענייני המלחמה, בצמתים הכי רציניים מקבלים החלטות הרות גורל בלי שום פומפוזיות או נטיות פוליטיות".

שלא מושפעות, למשל, מהאיומים של סמוטריץ' ובן גביר?

"לפעמים אפשר לזהות הצבעה של מישהו נגד החלטה, כשהוא יודע שממילא לא יספרו אותו וההחלטה תעבור בכל מקרה. וכך הוא מרוויח פעמים, גם ההחלטה הנכונה עוברת, וגם הוא הצטייר בעיני הבייס שלו כמי שהתנגד לה. לא צריך לייחס יותר מדי משקל לאיומים. חלק גדול מהם זה רובה בלי כדור".

גם לא האיומים של הנציגים החרדים להעברת תקציבים לעמותות שמסייעות למשתמטים ולקידום חוק גיוס בעיצומה של מלחמה?

"התפיסה של צבא קטן וחכם תצטרך לעבור שינוי דרמטי, ובתוכו גם חוק הגיוס יצטרך לעבור שינוי דרמטי. הדיונים על חוק הגיוס מאוד משמעותיים, ויש כמובן את החרב של בג"ץ. השאלה היא איך מעבירים אותו באופן שמצד אחד יענה על הצורך הצבאי ומהצד השני לא יעורר מחלוקות בוטות. בסופו של דבר כולם מבינים, גם בעולם החרדי, שאין מנוס מחוק גיוס הוגן ושוויוני. גם הרב עובדיה יוסף אמר תמיד, מי שלומד תורה לא ילך לצבא ומי שלא לומד תורה גם מקרב החרדים ילך לצבא".

השיחה עם שר החקלאות מתקיימת ביום שבו נשלח לתל אביב ולשרון מטח רקטות מפתיע, ראשון לאחר ארבעה חודשים של שקט יחסי במרכז. דיכטר לא יכול שלא לתהות בקול איך המטח הזה היה משפיע על בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג (ICJ) לו היה נורה ביום שבו התקבלה ההחלטה על הפסקת המלחמה ברפיח. "הגוף הזה מייצג צביעות עולמית", אומר דיכטר בזעם. "הרי מטרתו לטפל בפשעי מלחמה, ובמקום זה הוא נותן במה וקול ל־57 מדינות מוסלמיות שאליהן מסתפחות מדינות תומכות טרור שמקבלות החלטות אנטישמיות".

האיום בהוצאת צווי מעצר לראש הממשלה נתניהו ולשר האוצר גלנט, גם אם בכפיפה מקוממת לראשי חמאס, הוא לא דבר של מה בכך.

"גם אני הייתי חשוף לצווי מעצר. פעמיים קיבלתי תביעה אזרחית בארצות הברית. הצווים האלה אנטישמיים, ולו רק בגלל שעשו גזירה שווה בין סנוואר לנתניהו ולגלנט. אין מילים אפילו לתאר את גודל הביזיון. הבעיה שמדינות שאנחנו בקשרים טובים איתן הודיעו שיצטרכו לכבד את הצווים".

"זה כמו שבגרמניה נדרשו לכבד את החוקים הנאציים של היטלר. זה העולם שאנחנו חיים בו. המדינות האלה, כולל אלו שהודיעו על תמיכה במדינה פלסטינית, יקומו יום אחד ויבינו שמה שקורה נגד ישראל יגיע לחצר שלהן. ישראל היא לא באמת היעד האמיתי של איראן. ישראל היא רק המנוף לזכות בעזרתו באהדת העולם הסוני הערבי. לאיראנים יש חזון מאוד מגובש, הם רוצים להיות האדונים של מכה ומדינה, ובשביל זה הם צריכים את תמיכת העולם הסוני. ישראל היא הטריגר שיאפשר להם להתקדם אל החזון הזה".
והאמריקאים?

"לשמחתי הם קצת יותר עם עיניים פקוחות, כי גם הם חטפו מכות לא פשוטות. הם חשבו שאם הם יחזרו הביתה ממדינות מוכות טרור, הטרור לא ירדוף אחריהם ואז הם חטפו והתבדו. אז נכון שבאוניברסיטאות יש נטייה ללכת לכיוונים קיצוניים, אבל אני חושב שהחברה האמריקאית סובלנית עד גבול מסוים לעומת בריטניה, שנמצאת בבעיה קשה, או צרפת עם ההגירה המאסיבית. ובכל זאת אני אופטימי. מדובר באימפריות שמצאו פתרונות לבעיות מהסוג הזה. אני רק רוצה להזכיר שהגיליוטינה לא הייתה פיתוח של רפאל. כשמגיעים לקצה, מוצאים פתרונות יצירתיים".

אנחנו במצב קצה עם החטופים, ובמשך שמונה חודשים לא מצאנו פתרונות יצירתיים לסיום מוצלח של הטרגדיה הנוראה הזו.

"זה הנושא שנוגע בקצות העצבים לכל אחד מאיתנו".

אתה מאמין שהממשלה שאתה חלק ממנה עושה הכל כדי להחזיר אותם?

"אנחנו תמיד מסתכלים על מבחן התוצאה. מתוך 240 חזרו 108 לישראל. עשינו הרבה אבל לא עשינו הכל. צוותי המשא ומתן הם אנשי מקצוע שנבחרו בקפדנות. לכולם ניסיון צבאי וביטחוני עשיר".

עם כל הניסיון העשיר, הם עדיין זקוקים למנדט מראש הממשלה, ורק לפני שבוע שיתף אחד מהם, אלוף במיל' ניצן אלון, בייאושו, שהממשלה לא עושה מספיק להשבת החטופים.

"ייאוש הוא לא תוכנית עבודה. אם ניצן אלון חושב שהוא לא מקבל מספיק חבל כדי למלא את תפקידו, הוא מספיק ישר כדי להחליט שזה לא בשבילו. עצם העובדה שהוא נשאר בתפקיד מדברת בזכותו. כולם שם יודעים ללכת בנתיב שממקסם את הסיכויים להשיב את החטופים הביתה. מה לעשות שיש במשא ומתן עליות ומורדות. לצערי, בעסקה השנייה לא הבשילו התנאים, אבל אין שום שיקול חוץ מלהחזיר את החטופים הביתה".

משפחות חטופים הביאו אל הכנסת משלוח מנות סמלי. רוב השרים וחברי הכנסת לקחו וחיבקו, אתה ודנון וביטן התעלמתם מהן במהלך שעלה לרשתות והסב לכם נזק תדמיתי. למה בעצם לא טרחת לדבר עם המשפחות, לחבק, פשוט להכיל?

"אני נפגש עם משפחות חטופים לשיחות במשרד שלי או בכנסת, וגם כשהם מבקשים שאבוא אליהם. אבל אני לא עושה פגישות עם מישהו באקראי תוך כדי הליכה במסדרון מול אנשים שאני לא מכיר, שחלקם צועקים בפרובוקטיביות ומתעדים אותי ואותם. אני יותר מדי אוהב ומעריך את המשפחות מכדי שאסכים לדבר כזה".

מה עמדתך לגבי המחיר לעסקת חטופים?

"אני לא מוכן לדון בזה בתקשורת. לדעתי כל הדלפה וכל דיון פומבי כזה הוא הרה אסון".

והמפונים בצפון? כמה זמן הם עוד יהיו פליטים בארצם?

"אני לא יודע כמה זמן תימשך מלחמת ההתשה בצפון. הפינוי המבוקר נעשה כדי להגן על חייהם וכלקח ממערכות קודמות. המציאות הזו קשה מאוד, אבל להחזיר אותם ליישובים יהיה חוסר אחריות. במציאות של לבנון, כשלחיזבאללה יש יכולת פגיעה יותר מדויקת, אי אפשר להחזיק עשרות אלפי אנשים בסיכון יומיומי".


השאלה היא כמה זמן הם עוד ייאלצו להמתין, נדמה שלא רק שאין תאריך יעד, אלא שהישגי המלחמה מתמסמסים, וכשהצבא יוצא מהאזורים שכבש, חמאס שב ומשתלט עליהם מחדש.
"עד עכשיו המנהרות הן בית הקברות הכי גדול של החמאס. חלק גדול מהן קרס על יושביהן. על פי העזתים, יש לפחות 8,000 נעדרים, ואני מניח שרובם מתים במנהרות. היעדים של השמדת תשתיות חמאס מתקרבים בצורה משמעותית. המקום האחרון שנותר הוא רפיח ושני מחנות פליטים במרכז עזה. ההוכחה הכי משמעותית היא שכבר כמה חודשים אי אפשר לראות מחבלים במדים ובמסגרות צבאיות. זה לא שהם נטשו את הנשק וחזרו בתשובה, אלא שהם כבר לא מסודרים כצבא אלא כארגון גרילה. האם אפשר יהיה להתקדם לניצחון מהר יותר? אני לא חושב, כי המהירות עלולה לבוא על חשבון סיכון כוחותינו".

ומה לגבי היום שאחרי?


"כדי להשיג את היעדים שלנו וכדי להגיע לדיונים על היום שאחרי מעמדה של כוח, אנחנו צריכים לשלוט בעזה".

אתה מדבר על משטר צבאי?

"יכול להיות שזה יהיה משטר צבאי זמני, אם הוא יוביל לדיונים על היום שאחרי מעמדה של כוח".אפילו שר הביטחון ממשלתך מתנגד לזה.

"בסדר, זה בדיוק החלק בדיוני הקבינט או בפורומים אחרים שאתה יכול להיות חלוק על דעתו המקצועית של מישהו. ואני תמיד אומר שמותר לו לטעות".

משרד החקלאות, תחום ירוק תרתי משמע, הוא בחירה מפתיעה לדיכטר, שכיהן רוב חייו בתפקידי ביטחון בכירים. "בפוליטיקה אתה לא תמיד יכול לבחור את מה שאתה רוצה", הוא מחייך, "אבל לפחות הלכתי על העיקרון של תפקיד שאני עושה אותו מאל"ף ועד תי"ו. לא הסכמתי לקבל תפקיד שיש בו רוטציות, ובנסיבות של הרכבת הממשלה, המשרד היחיד שעמד באמות המידה הללו היה החקלאות. וזה התאים לי. לא שאני חקלאי, אבל אני מכיר את הנושא וחי לידו".

מה מייחד את המשרד הזה לדעתך?

"הדבר הכי חשוב במשרד החקלאות הוא העובדה שהוא מספק מזון למדינת ישראל. בשנה וחצי שאני בתפקיד ואחרי שיחות עם שרי חקלאות ברחבי העולם, הבנתי שזה הייעוד המרכזי שלו. כשפגשתי את שר החקלאות הסיני, הוא סיפר לי שסין הכינה תוכנית ביטחון מזון ל־100 שנה קדימה. יפן הכינה תוכנית ביטחון מזון ל־50 שנה, ולא מעט משרדי חקלאות בעולם שינו את השם שלהם לביטחון המזון".

ובישראל?

"נכנסנו לעומק הסוגיה הזו, ואנחנו נמצאים בשלבים מאוד מתקדמים של בניית הצעת מחליטים צנועה לממשלה לעסוק בביטחון המזון ל־25 השנים הבאות".

המלחמה, היבולים שנפגעו בדרום ובצפון והחרם הטורקי לא קלקלו את התוכניות?

"לצערי המלחמה יצרה לנו בעיה גדולה בתחום החקלאי, כי אסם התבואה הדרומי נפגע קשה מאוד, וגם בצפון נפגעו הלולים והפירות הנשירים, וצריך למצוא דרכים לפצות על הנזק. כרגע החקלאות מתחילה לחזור לדרום. היה לי ברור שהיא תחזור והראשונה מבין כל השאר. כשאני יושב עם החקלאים והם מבקשים את עזרתי בריסוס שטחי חקלאות קרובים לגבול, אני מבין שאנחנו בתחילת הריפוי"."אנחנו מנסים לטפל בנזקי המלחמה בחקלאות בכל מיני דרכים, כמו למשל בתחום העובדים הזרים. העלינו את מספר העובדים הזרים בחקלאות מ־30 אלף ל־70 אלף פועלים. כך גם בתחום המים. מישהו עוד זוכר את הפרסומת ישראל מתייבשת? היום בישראל יש עודף מים, ובחקלאות המים שמשקים בהם היום הם 55% מים מושבים. שווי בנפשך, אם לא נגדל בחקלאות, יישפכו לים 80 מיליון קוב מים מושבים, שמשמעותם מים מהמקלחת שמשלמים עליהם כסף לטיהור וכיום הם נשטפים לים, לדגים שלא משלמים על המים".

"החקלאים משלמים היום על מים מושבים סכומי תועפות, שלא לדבר על מים שפירים, שעליהם החקלאי משלם כפול ומכופל. אז אנחנו נלחמים על הוזלת מי החקלאות מול רשות המים ומול האוצר. אנחנו מסבירים להם שהמדיניות שהייתה נהוגה עד היום בחלוקת משאבי המים לחקלאות לא יכולה להימשך".

מה הבעיה במדיניות המים?

"מוסא הירדני בעמק הירדן מגדל עגבניות, ומשה הישראלי בצד השני של הגדר גם מגדל עגבניות. שניהם לוקחים מים מאותו מקור, אבל מוסא משלם 40 אגורות למים, ומשה משלם 2.10 שקלים על קוב מים. זו המדיניות היום, ואנחנו נלחמים לשנות אותה".
אתה רוצה שהירדני ישלם יותר?

"לא, אני רוצה שהישראלי ישלם פחות".


https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1105034



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  אמרנו שלא מתעסקים בזה עד אחריי המלחמה דוד המלך 07.06.24 18:36 1
     ביום של המלחמה (!) התקשורת כבר האשימה את רוה''מ שקיבל ידיעה אישית על המתקפה מהמצרים ולא פעל. עוד קצת 08.06.24 05:39 56
  כמה מלל על דברים שידועים לכולנו מראש. מדובר בגדר שמכרו לנו שנמלה לא יכולה לעבור דרכו Idan 07.06.24 18:37 2
     אתה יודע כמה עברו דרכה במהלך השנים? אתה יודע כמה חדירות היו בשבועות שקדמו לטבח ? כולם ראו כולם ידעו גם ברוטר ידעו -עד מתי- 07.06.24 19:08 10
  מה שקרה זה שהצבא , השב''כ ושאר הגופים Ron 07.06.24 18:38 3
     והם לא התביישו בזה. קצת ממה שעם ישראל חווה באותם הימים. פלומה 07.06.24 18:50 7
     15 שנה אפשר היה לחסל את האיום הכוח החלש 08.06.24 01:01 38
         אולמרט בנט ואפילו ביבי רצו לחסל את החמאס שהוקם בסיוע הממשל הצבאי אבל צמרת הצבא התנגדו. רק למשכורות החמאס צריך 160 מיליון $ דודידו 08.06.24 01:46 44
     אז היה מרד ממרץ 23. איפה היתה הממשלה המטומטמת? למה לא התארגנה עם חיילים חלופיים לשמור על גבולות ישראל? בקפלן הזהירו כל שבוע מאסון בטחוני. יאיא 08.06.24 01:17 39
         אז הדלקנו אש באסם, ושפחנו דלק ואמרנו שלא יהיו כבאים, אז למה לא סידרו כבאים חלופיים שיכבו את השריפה..... נשמע מטומטם מה שכתבתי... עכשיו תקרא מכה בסלע 08.06.24 01:39 43
             נראה לי שהדימויים שלך מסובכים טיפה עבורו דודידו 08.06.24 02:07 46
             לגזור ולשמור… kitzz 08.06.24 02:21 48
     ההחלטה להסתגר מאחורי חומות ומצלמות, לצמצם כוחות, לשחד את החמאס ולהימנע מלהגיב לפרובוקציות בגבול הייתה כולה של הנאשם גבולן 08.06.24 08:11 62
  רק שהוא מנסה להשכיח שעם כל הכבוד למערכת הביטחון, יש ממשלה שאמורה להורות למערכת הביטחון כיצד לפעול ולא ההיפך. David Sword 07.06.24 18:38 4
     בעיקרון אתה צודק אבל Ron 07.06.24 18:41 5
         ובכלל, היא אמרה לצבא למנוע מאויב להיכנס לארץ דרך הגבולות ביבשה/בים/באוויר LCH 07.06.24 18:49 6
             איפה צבא חלופי? למה לא צובאים על שערי הבקום? יאיא 08.06.24 01:21 40
                 אחי לא צריך צבא חלופי. מי שמציל את המצב המחורבן שגרמו הגנרלים הפרוגרסיבים זה צבא העם. צריך רק להחליף את הגנרלים האמריקאים. דודידו 08.06.24 02:14 47
         היו מספר פעמים בשני העשורים האחרונים שהיו הזדמנויות לדרג המדיני לפתוח במלחמה והדרג המדיני הוא זה שבחר לא. Street 07.06.24 18:53 9
             ביבי אחראי רק לתלג, מדד האושר והחיסול של פרשחנדלהני באיראן pedro 07.06.24 19:14 14
             בעופרת יצוקה אולמרט רצה לחסל את החמאס. מי התנגד? אהוד ברק וצמרת הצבא. ב2019 ביבי רצה לתקוף את החמאס. מי התנגד? כוכבי והגנרלים האמריקאים דודידו 08.06.24 02:26 49
             רק ששכחת לציין שהדרג המדיני היה בראשות שמאלן קיצוני שמתחזה לימני ותמיד נקים קואליציה עם מפלגות השמאל הקיצוני. David Sword 09.06.24 18:02 68
         האלופים שיסרבו לקבל את מרות הממשלה יתנודדו על חבלי התליה. David Sword 09.06.24 18:00 67
     והממשלה נותנת הוראות לצבא עפ''י הנתונים שמסופקים לה מ... ניחשת נכון! מהצבא. כולם יודעים מה הייתה המלצת גופי הביטחון (פה אחד!!) party pooper 07.06.24 19:42 20
         הממשלה יכולה גם לחקור לבד ולהקשות וגם להפעיל הגיון פשוט. David Sword 09.06.24 18:03 69
  לא צריך שום מודיעין בשביל להבין ולהפנים את טיבו של האויב - שאיפותיו, כוונותיו ואפילו מעשיו. galt 07.06.24 18:52 8
     נכשל בלהביא מידע קונקרטי, על איום מיידי עוד קצת 08.06.24 05:45 57
         ברור שנכשל, אין שאלה בכלל. אבל הדרג הפוליטי הוא הפושע העיקרי. galt 08.06.24 09:09 65
  מפלגת האנטי-אחריות. באמת איך אפשר לבוא בטענות לממשלות ביבי שמימנו ותחזקו את חמאס, הצבא הרי לא אמר להן שזה רע Prodigy 07.06.24 19:10 11
     ברור, המידור של הדרג המדיני ערב הטבח הוא המצאה של הביביסטים. party pooper 07.06.24 19:43 21
         אני לא טוען כי הממשלה אחראית על ה7 באוקטובר מבצעית. אני טוען כי האסטרטגיה של חמאס כפרטנר שקט בעזה, לאורך שנים רבות Prodigy 07.06.24 19:48 24
         מי מידר את נתניהו מהתעצמות חיזבאללה והפיכתו לאיום אסטרטגי? כי זה בול אותו דבר pedro 07.06.24 19:49 25
             מה אתה טוען - שנתניהו היה צריך ליזום מלחמה בצפון ובעזה? מה אתה מיתמם עכשיו? ראינו כבר את יאיר לפיד שלך ''נלחם'' party pooper 07.06.24 20:19 34
  המליארדים שישראל הכניסה לרצועה במשך השנים נתן לחמאס לבנות מפלצת של כח צבאי ויכולות למנוע מאיתנו לעלות על התוכניות שלהם. עדי 07.06.24 19:12 12
     אחי אתה לא מודע לעובדות. הכספים שקטאר הכניסה לעזה לא היו אפילו 10% מהתקציב של הרצועה והם חולקו 100$ למשפחה דודידו 08.06.24 02:35 52
  במחל חושבים שכולם סתומים. שביבי דובון אכפת לי לא ידע שערבים רוצים לשחוט אותנו. אם בסוף המלחמה הוא לא ילך, הרחובות ישרפו pedro 07.06.24 19:13 13
     הם יישרפו גם אם הכופתאונים לא ילכו יחד איתו, חביבי. זבוב על הקיר 07.06.24 19:56 30
  אבל הם יכולים לגבש אסטרטגיה הסדרניק_חרדי 07.06.24 19:19 15
  שליחיו של אדריכל המדיניות האסטרטגית נשלחו לקרב מאסף. Stardust 07.06.24 19:27 16
  יצא מהנפטלין. בחקלאות הכל תותים כבר שאתה מדבר ביטחון או שהבטיחו לך את התיק לו אתה מייחל כבר שנים? קוראת ותיקה 07.06.24 19:28 17
  מה הביביסטים יגידו על התעצמות חיזבאללה ב-15 השנים האחרונות pedro 07.06.24 19:36 18
     ראינו כבר איך יאיר לפיד ''נלחם'' בהתעצמות החיזבאללה. party pooper 07.06.24 19:46 22
         טוב זו כבר רמה חדשה של ביביזם.. להאשים את הדחליל הזה על כמה חודשים כראש ממשלה זה באמת מביך pedro 07.06.24 19:51 27
             למה התגובה הפבלובית, חמודי? בוודאי שביבי נושא באחריות המלאה על כך שבשנות כהונתו החיזבאללה רק הלך והתעצם - זבוב על הקיר 07.06.24 19:59 31
                 חחחח ''נתניהו אחראי אבל אסמול'' pedro 07.06.24 20:04 32
                     נתניהו אשם, השמאל שותף מלא ועכשיו מנסה להרוויח מפשעיו שלו. שום התפתלות לא תעזור, חמודי. שום נסיון למסגר את הבעיה בדיוק כפי שנוח לכופתאות. זבוב על הקיר 07.06.24 20:44 37
                 הרבה יותר גרוע- ישראל לא יכולה לנצח יאיא 08.06.24 01:31 41
                     הבנתי. כלומר התיקון לנזק שנגרם ע''י הנסיגה מלבנון ב2000 ואי-הכרעת החיזבאללה ב2006, שהתעצם במשך השנים שחלפו מאז ועד המלחמה הזו - זבוב על הקיר 08.06.24 02:06 45
             חיזבאללה הפך לאיום אסטרטגי עוד בשנת 2006 שלא התגברו עליו, ועדיין אחרי המהלך של לפיד עדיף שאתה ודומיך לא תטיפו מוסר. party pooper 07.06.24 20:23 35
             טוב זו כבר רמה חדשה של רל''ביזם קטטוני, להתלונן שביבי לא תקיף עם חזיבאללה ו''לפטור'' את לפיד מהסכם הכניעה ההזוי שלו party pooper 07.06.24 20:29 36
                 אבל נתניהו מוכן לדון בתיקוני גבול תחת אש. יאיא 08.06.24 01:33 42
     יגידו לך ''אבל אסמול''. Prodigy 07.06.24 19:49 26
         הנה כבר עושים את זה #22 pedro 07.06.24 19:52 29
  אני אגיד את זה בצורה הכי פשוטה ובמילים ספורות Seagulls 07.06.24 19:37 19
  עם ישראל מתחלק ל 2 סוגי מוחות. אוטומט 07.06.24 19:47 23
     רוב הישראלים מאוד חכמים? Seagulls 08.06.24 02:28 50
  לא יודע למה אבל דיכטר תמיד זכור לי בתור אחד שתמך בחמאס מורתע וכל המבצעים העלובים ברצועה boynet 07.06.24 19:52 28
  איך אני אוהב את הבן אדם הזה מדמחיסט 07.06.24 20:05 33
  #כשל מודיעיני ב-7.10 לא משחרר את ממשלת האסון מאחריות לחיזוק החמאס והתעלמות מהתרעות להסלמה אקטואלי 08.06.24 02:28 51
  הנדסת התודעה החלה בצעדים הקטנים של דיכטר, כל הכבוד דיכטר! Flyby 08.06.24 03:22 53
  עוד אחד שמתכונן לועדת החקירה שבכל רגע מנסים למנוע את הקמתה ובכל רגע מתכוננים אליה, ובכל מקרה הוא משקר ומנסה להכתיב המשתנה 08.06.24 04:06 54
  בכוח מנסים להאשים את רוה''מ שזה כבר מצחיק.. עוד קצת 08.06.24 05:25 55
  שטויות במיץ. אף אחד לא ידע שחמאס מתכנן תקיפה והשתלטות על ישובים??? הראליסט 08.06.24 06:16 58
     בנקודה זו הבנתי שגם הוא מתחמק מהאפשרות של בגידה Huck Finn 08.06.24 08:41 64
  תשובות לשאלות אפשר יהיה לקבל רק אם תוקם ועדת חקירה ממלכתית הנשר הציוני 08.06.24 06:57 59
     וועדת חקירה ממלכתית, בראשות שופט ,שתמונה על ידי נשיא בית המשפט העליון - תגן על החונטה - לכן הרעיון אינו רציני. דודידו 08.06.24 07:59 60
  הליקוקנים מנסים להרחיק את ראש הממשלה והממשלה מהאחריות לקריסה זבוב מחמד 08.06.24 08:00 61
  איך המחאות האלימות והסרבנות השפיעה על עיתוי הטבח,ומה עשית בתור ראש שבכ לעבר כשבכיר מהארגון שלך ארגן מרד? Genesis 08.06.24 08:25 63
  לא מסכים איתו בחלק מהדברים אבל לפחות דיכטר זה מישהו שאני יכול להקשיב לו בלי להקיא ולהיגעל גלאפגוס 08.06.24 09:10 66

   
   
דוד המלך לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.4.24
3465 הודעות, 28 מדרגים, 22 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בסיון תשפ''ד    18:36   07.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. אמרנו שלא מתעסקים בזה עד אחריי המלחמה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עוד קצת לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.11.20
9559 הודעות, 21 מדרגים, 42 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ב' בסיון תשפ''ד    05:39   08.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  56. ביום של המלחמה (!) התקשורת כבר האשימה את רוה''מ שקיבל ידיעה אישית על המתקפה מהמצרים ולא פעל.  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
מה שכמובן התברר כעוד הכפשה של הנשמות הטובות שיושבות שם.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Idan לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.5.13
8121 הודעות, 44 מדרגים, 80 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בסיון תשפ''ד    18:37   07.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. כמה מלל על דברים שידועים לכולנו מראש. מדובר בגדר שמכרו לנו שנמלה לא יכולה לעבור דרכו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
-עד מתי- לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.11.20
16336 הודעות, 49 מדרגים, 11 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בסיון תשפ''ד    19:08   07.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. אתה יודע כמה עברו דרכה במהלך השנים? אתה יודע כמה חדירות היו בשבועות שקדמו לטבח ? כולם ראו כולם ידעו גם ברוטר ידעו  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  
אבל כשראש הממשלה אומר ״שקט יענה בשקט״ בזמן שיורים רקטות על הדרום ושורפים את השדות ופורצים את הגדר ונכנסים לבסיסים גונבים נשק וחוזרים לעזה.. אז מה אתה מצפה ?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Ron לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.4.13
10390 הודעות, 72 מדרגים, 135 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בסיון תשפ''ד    18:38   07.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. מה שקרה זה שהצבא , השב''כ ושאר הגופים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
היו כפופים לקפלניסטים הסרבנים והתעסקו בשמירה על בגצ "השכפץ שלנו בהאג" , התעסקו עם שיוויון מגדרי, סיוע לילדי מסתננים , סיוע לנאצים מעזה ועוד שטויות במקום להתעסק באיום האמיתי .



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פלומה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 13.1.15
98211 הודעות, 221 מדרגים, 410 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בסיון תשפ''ד    18:50   07.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. והם לא התביישו בזה. קצת ממה שעם ישראל חווה באותם הימים.  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  
https://youtu.be/9EH9UaBkAlQ

לחץ כאן לצפיה דרך טוויטר

https://rotter.net/forum/scoops1/836195.shtml#185



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הכוח החלש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.11.13
2420 הודעות, 5 מדרגים, 4 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ב' בסיון תשפ''ד    01:01   08.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  38. 15 שנה אפשר היה לחסל את האיום  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  
לא היו קפלניסטים, לא היה שום איום על שלטון הליכוד. היה אדם אחד שעצר את הרס החמאס ואף עודד את הצמיחה שלו בכוונת מכוון. מדובר במר ביטחון. זה שהבטיח למוטט את החמאס אבל בפועל הזרים אליו כספים.
האיש שאוהב יותר הפסקות אש מניצחון. האיש שהוריד את הצבא ומערכת הביטחון לרמות נמוכות ביותר מבחינת מוכנות.יש לו אחריות מלאה על כך.
הוא אישית מינה ראשי שב״כ, מוסד ורמטכ״לים. הוא אישר את המטה הכללי והוא היה שם כאשר הצבא פעל לסגירת היחידות והטייסות בטענה שאין איום.
הוא אחראי, הוא צריך ללכת הביתה יחד עם כל הממשלה והמטכ״ל.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דודידו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.9.17
26901 הודעות, 100 מדרגים, 137 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ב' בסיון תשפ''ד    01:46   08.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  44. אולמרט בנט ואפילו ביבי רצו לחסל את החמאס שהוקם בסיוע הממשל הצבאי אבל צמרת הצבא התנגדו. רק למשכורות החמאס צריך 160 מיליון $  
בתגובה להודעה מספר 38
 
  
מה יועילו לו 15-30 מיליון של קטאר?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יאיא
חבר מתאריך 14.10.23
4850 הודעות, 31 מדרגים, מינוס 22 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ב' בסיון תשפ''ד    01:17   08.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  39. אז היה מרד ממרץ 23. איפה היתה הממשלה המטומטמת? למה לא התארגנה עם חיילים חלופיים לשמור על גבולות ישראל? בקפלן הזהירו כל שבוע מאסון בטחוני.  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  
מנכלית מפעל הנקניקיות שקד הגדירה הכי מדוייק; ממשלת החורבן שחקה את ההרתעה. הצבא וזרועות הבטחון כשלו בהתרעה ובתגובה.
ב 15 החודשים של בנט לפיד לא נורה טיל אחד או בלון נפץ אחד מעזה. איך שקמה ממשלת החורבן כל הזמן הכילו אירועים על הגדר ואת האוהל המטומטם של חיזבאללה. העיקר לרוץ קדימה עם ההפיכה המשטרית.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מכה בסלע לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.4.22
2399 הודעות, 25 מדרגים, 40 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ב' בסיון תשפ''ד    01:39   08.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  43. אז הדלקנו אש באסם, ושפחנו דלק ואמרנו שלא יהיו כבאים, אז למה לא סידרו כבאים חלופיים שיכבו את השריפה..... נשמע מטומטם מה שכתבתי... עכשיו תקרא  
בתגובה להודעה מספר 39
 
  
את מה שרשמת




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דודידו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.9.17
26901 הודעות, 100 מדרגים, 137 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ב' בסיון תשפ''ד    02:07   08.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  46. נראה לי שהדימויים שלך מסובכים טיפה עבורו  
בתגובה להודעה מספר 43
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
kitzz לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.5.07
124473 הודעות, 541 מדרגים, 1040 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ב' בסיון תשפ''ד    02:21   08.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  48. לגזור ולשמור…  
בתגובה להודעה מספר 43
 
  
איך ההיגיון של השמאלני הממוצע עובד ולמה הגענו לאן שהגענו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גבולן
חבר מתאריך 24.4.20
11513 הודעות
יום שבת ב' בסיון תשפ''ד    08:11   08.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  62. ההחלטה להסתגר מאחורי חומות ומצלמות, לצמצם כוחות, לשחד את החמאס ולהימנע מלהגיב לפרובוקציות בגבול הייתה כולה של הנאשם  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  
ולכן הוא מנסה למנוע הקמת ועדת חקירה ממלכתית ומנסה לגרום להקמת ועדת חקירה ממשלתית שהוא יקבע מי יהיו חברים בה, מה יורשה לה לחקור ומה יהיו מסקנותיה.

כי הוא יודע שהוא הראש של הדג והוא הראשון לזהות שהסירחון יוצא ממנו ושהוא כפסע מלהיות ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל שבגלל רפיונו עברנו שואה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
David Sword לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.2.21
17487 הודעות, 57 מדרגים, 66 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בסיון תשפ''ד    18:38   07.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. רק שהוא מנסה להשכיח שעם כל הכבוד למערכת הביטחון, יש ממשלה שאמורה להורות למערכת הביטחון כיצד לפעול ולא ההיפך.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
זה שמערכת הבטחון כשלה עם סיכוי מאוד גבוה לבגידה פנימית לא מוריד מאחריותו של הדרג המדיני שנותן את ההוראות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Ron לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.4.13
10390 הודעות, 72 מדרגים, 135 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בסיון תשפ''ד    18:41   07.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. בעיקרון אתה צודק אבל  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  
כולנו נוכחנו לדעת שבפועל לממשלה אין כמעט שום כוח מול הגופים האלה שמתנהלים בצורה כמעט עצמאית כחונטה לכל דבר ואמרו שהם יסרבו לקבל את מרות הממשלה !



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
LCH
חבר מתאריך 2.6.21
14492 הודעות
יום ששי א' בסיון תשפ''ד    18:49   07.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. ובכלל, היא אמרה לצבא למנוע מאויב להיכנס לארץ דרך הגבולות ביבשה/בים/באוויר  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  
רק שצבא היוהלם היה עסוק בכנסים של מיגדר ובסרבנות



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יאיא
חבר מתאריך 14.10.23
4850 הודעות, 31 מדרגים, מינוס 22 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ב' בסיון תשפ''ד    01:21   08.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  40. איפה צבא חלופי? למה לא צובאים על שערי הבקום?  
בתגובה להודעה מספר 6
 
  
צבא לא טוב. בבקשה להתארגן להחליף. היה לכם חצי שנה להכשיר את בני הישיבות ונערי הגבעות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דודידו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.9.17
26901 הודעות, 100 מדרגים, 137 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ב' בסיון תשפ''ד    02:14   08.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  47. אחי לא צריך צבא חלופי. מי שמציל את המצב המחורבן שגרמו הגנרלים הפרוגרסיבים זה צבא העם. צריך רק להחליף את הגנרלים האמריקאים.  
בתגובה להודעה מספר 40
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Street
חבר מתאריך 2.1.17
34076 הודעות
יום ששי א' בסיון תשפ''ד    18:53   07.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. היו מספר פעמים בשני העשורים האחרונים שהיו הזדמנויות לדרג המדיני לפתוח במלחמה והדרג המדיני הוא זה שבחר לא.  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  

אולמרט פתח שתי מלחמות בשלוש שנים.

ביבי ו"הימין" גררו ונתנו להם להתעצם שני עשורים. שלא לדבר על הנזקים שהם הסבו למערכת הבטחון.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
pedro
חבר מתאריך 26.3.08
28138 הודעות
יום ששי א' בסיון תשפ''ד    19:14   07.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. ביבי אחראי רק לתלג, מדד האושר והחיסול של פרשחנדלהני באיראן  
בתגובה להודעה מספר 9
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דודידו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.9.17
26901 הודעות, 100 מדרגים, 137 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ב' בסיון תשפ''ד    02:26   08.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  49. בעופרת יצוקה אולמרט רצה לחסל את החמאס. מי התנגד? אהוד ברק וצמרת הצבא. ב2019 ביבי רצה לתקוף את החמאס. מי התנגד? כוכבי והגנרלים האמריקאים  
בתגובה להודעה מספר 9
 
  
ב2021 בנט רצה לחסל את סינואר.
מי התנגד? כוכבי

"בנט רצה לחסל את סינוואר, ומי שמנע את זה היה
הרמטכ"ל דאז אביב כוכבי"
חיים רמון מספר על ישיבה דחופה שהתכנסה לאחר פיגוע הגרזנים באלעד: "מתכנסת ישיבה בהולה, בנט דורש לפעול מהר, כוכבי מתנגד נחרצות".

רמון סיפר כי מי שדרש את חיסול סינוואר לאחר הפיגוע הוא ראש הממשלה דאז נפתלי בנט. "אני רוצה לספר למאזינים, שיהיה ברור; אחרי הפיגוע ביום העצמאות, פיגוע הגרזנים בו נטבחו באלעד 4 ישראלים, בנט רצה לחסל את סינוואר".

בראיון לרדיו 'גלי ישראל' שיתף רמון כי "מי שמנע את זה היה הרמטכ"ל דאז אביב כוכבי. בנט חשב שצריך להוציא לפועל את החיסול, מתכנסת ישיבה בהולה בירושלים, בנט דורש לפעול מהר, כוכבי מתנגד נחרצות וטוען שאין קשר בין הדברים".

הוא הוסיף ושיתף בנעשה באותה ישיבה: "הטונים עלו ובשלב מסוים אמר הרמטכ"ל כוכבי לראש הממשלה בנט את המשפט הלא יאמן הבא: 'אם אתה רוצה לחסל את סינוואר - אתה צריך לשכנע אותי שזה מוצדק כדי שאני אתמודד אחר כך מול החיילים וההורים השכולים'".

ימים ספורים קודם הפיגוע, שהתרחש במאי 2022, קרא יחיא סנוואר ל"אנשינו שחיים בתוך מדינת הכיבוש בנגב במשולש בגליל בחיפה וביפו בעכו ובלוד. שכל מי שיש לו רובה שיאחז ברובה שלו ומי שאין לו רובה שיאחז בכל סכין שהוא יוכל להשיג ויצא להרוג יהודים".

בפיגוע נרצחו יהונתן חבקוק, בועז גול, אורן בן יפתח נהג רכב ההסעות והשומר שמעון מעטוף. שלושה נוספים נפצעו, אחד מהם במצב קשה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
David Sword לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.2.21
17487 הודעות, 57 מדרגים, 66 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ג' בסיון תשפ''ד    18:02   09.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  68. רק ששכחת לציין שהדרג המדיני היה בראשות שמאלן קיצוני שמתחזה לימני ותמיד נקים קואליציה עם מפלגות השמאל הקיצוני.  
בתגובה להודעה מספר 9
 
  
כדי שיוכל לתרץ לעדר הזומביבים שהוא ממש רוצה להיות ימני אבל לא יכול.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
David Sword לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.2.21
17487 הודעות, 57 מדרגים, 66 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ג' בסיון תשפ''ד    18:00   09.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  67. האלופים שיסרבו לקבל את מרות הממשלה יתנודדו על חבלי התליה.  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  
יש מפסיק לוחמים וחיילים שיענו להוראות הממשלה ויעצרו אותם.


צריך רק ממשלה אמיצה שתדע לתת את הפקודות כדי להסיר את ההפיכה הצבאית השקטה שקרתה כאן.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
party pooper לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.10.19
9964 הודעות, 22 מדרגים, 39 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בסיון תשפ''ד    19:42   07.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. והממשלה נותנת הוראות לצבא עפ''י הנתונים שמסופקים לה מ... ניחשת נכון! מהצבא. כולם יודעים מה הייתה המלצת גופי הביטחון (פה אחד!!)  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  
ערב הטבח.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
David Sword לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.2.21
17487 הודעות, 57 מדרגים, 66 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ג' בסיון תשפ''ד    18:03   09.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  69. הממשלה יכולה גם לחקור לבד ולהקשות וגם להפעיל הגיון פשוט.  
בתגובה להודעה מספר 20
 
  
רק משום מה היה לה מאוד נוח המצב, כך שהיא לא מצאה סיבה לשנות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
galt לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
98882 הודעות, 324 מדרגים, 409 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בסיון תשפ''ד    18:52   07.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. לא צריך שום מודיעין בשביל להבין ולהפנים את טיבו של האויב - שאיפותיו, כוונותיו ואפילו מעשיו.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
לא חושב שהצבא הטעה ממשלה כלשהי לגבי ההתעצמות *העקבית* וארוכת השנים של ארגוני הטרור סביבנו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עוד קצת לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.11.20
9559 הודעות, 21 מדרגים, 42 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ב' בסיון תשפ''ד    05:45   08.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  57. נכשל בלהביא מידע קונקרטי, על איום מיידי  
בתגובה להודעה מספר 8
 
  
שזה בערך עיקר תפקידו
בשביל איום "עקבי"
לא צריך אותם ואת תקציבי העתק שלהם - בשביל זה צריך רק לפתוח אוזניים, הערבים מצהירים וחוזרים על כוונותיהם בצורה ברורה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
galt לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
98882 הודעות, 324 מדרגים, 409 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ב' בסיון תשפ''ד    09:09   08.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  65. ברור שנכשל, אין שאלה בכלל. אבל הדרג הפוליטי הוא הפושע העיקרי.  
בתגובה להודעה מספר 57
 
  
וזה כולל גם מפלגות אופוזיציה השותפות לקונספציה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Prodigy לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.2.15
74249 הודעות, 272 מדרגים, 350 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בסיון תשפ''ד    19:10   07.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. מפלגת האנטי-אחריות. באמת איך אפשר לבוא בטענות לממשלות ביבי שמימנו ותחזקו את חמאס, הצבא הרי לא אמר להן שזה רע  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
party pooper לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.10.19
9964 הודעות, 22 מדרגים, 39 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בסיון תשפ''ד    19:43   07.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. ברור, המידור של הדרג המדיני ערב הטבח הוא המצאה של הביביסטים.  
בתגובה להודעה מספר 11
 
  
אה רגע... וגן הטיעון של המימון הוא קישקוש. חמאס הוא הריבון על עזה עוד משנת 2007 והמשמעות היא שהוא ממומן כך או אחרתף שכן כסף חייב להגיע לאוכולוסיה ברצועה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Prodigy לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.2.15
74249 הודעות, 272 מדרגים, 350 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בסיון תשפ''ד    19:48   07.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. אני לא טוען כי הממשלה אחראית על ה7 באוקטובר מבצעית. אני טוען כי האסטרטגיה של חמאס כפרטנר שקט בעזה, לאורך שנים רבות  
בתגובה להודעה מספר 21
 
  
היא אות קלון נוסף על הליכוד, אבל מי כבר סופר מאז השמדת גוש קטיף ועסקת שליט שהביאה עלינו את סינוואר. אה סליחה, בעצם שכחתי שעכשיו משכתבים את ההיסטוריה ומנסים לספר לנו שאסמול עשה את זה ולא הליכוד.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
pedro
חבר מתאריך 26.3.08
28138 הודעות
יום ששי א' בסיון תשפ''ד    19:49   07.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. מי מידר את נתניהו מהתעצמות חיזבאללה והפיכתו לאיום אסטרטגי? כי זה בול אותו דבר  
בתגובה להודעה מספר 21
 
  
נתניהו ידע שחמאס מתעצמים, ידע על המנהרות למרות שחרטט שפגענו בהם אנושות בשומר חומות, ידע מה הם מתכננים כי הוא בעצמו דיבר על זה כמה שנים לפני, אבל מרוב שהוא עסוק עד צוואר בחקירות, לא היה לו זמו לבקר את המערכת, לדרוש מודיעין, להבין באמת מה קורה סביב המדינה שיושבת על חבית חומר נפץ 76 שנה. הוא פאקינג ראש ממשלה, לא עציץ.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
party pooper לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.10.19
9964 הודעות, 22 מדרגים, 39 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בסיון תשפ''ד    20:19   07.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  34. מה אתה טוען - שנתניהו היה צריך ליזום מלחמה בצפון ובעזה? מה אתה מיתמם עכשיו? ראינו כבר את יאיר לפיד שלך ''נלחם''  
בתגובה להודעה מספר 25
 
  
בזה שהוא מוסר בחינם שטח עם פוטנציאל כלכלי לחיזבאללה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עדי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.9.19
37774 הודעות, 84 מדרגים, 32 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בסיון תשפ''ד    19:12   07.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. המליארדים שישראל הכניסה לרצועה במשך השנים נתן לחמאס לבנות מפלצת של כח צבאי ויכולות למנוע מאיתנו לעלות על התוכניות שלהם.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
https://www.ynet.co.il/news/article/rjvzdnqj6



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דודידו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.9.17
26901 הודעות, 100 מדרגים, 137 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ב' בסיון תשפ''ד    02:35   08.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  52. אחי אתה לא מודע לעובדות. הכספים שקטאר הכניסה לעזה לא היו אפילו 10% מהתקציב של הרצועה והם חולקו 100$ למשפחה  
בתגובה להודעה מספר 12
 
  
אם חשוב לך להכיר את העובדות:




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
pedro
חבר מתאריך 26.3.08
28138 הודעות
יום ששי א' בסיון תשפ''ד    19:13   07.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. במחל חושבים שכולם סתומים. שביבי דובון אכפת לי לא ידע שערבים רוצים לשחוט אותנו. אם בסוף המלחמה הוא לא ילך, הרחובות ישרפו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זבוב על הקיר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.3.18
16400 הודעות, 89 מדרגים, 165 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בסיון תשפ''ד    19:56   07.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  30. הם יישרפו גם אם הכופתאונים לא ילכו יחד איתו, חביבי.  
בתגובה להודעה מספר 13
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הסדרניק_חרדי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.5.20
5929 הודעות, 34 מדרגים, 42 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בסיון תשפ''ד    19:19   07.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. אבל הם יכולים לגבש אסטרטגיה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
זה מה שהצד השני עושה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Stardust לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.4.22
21921 הודעות, 49 מדרגים, 92 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בסיון תשפ''ד    19:27   07.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. שליחיו של אדריכל המדיניות האסטרטגית נשלחו לקרב מאסף.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
קוראת ותיקה
חבר מתאריך 23.1.15
36968 הודעות
יום ששי א' בסיון תשפ''ד    19:28   07.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. יצא מהנפטלין. בחקלאות הכל תותים כבר שאתה מדבר ביטחון או שהבטיחו לך את התיק לו אתה מייחל כבר שנים?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
תזכור, ההבטחות של מחריב ישראל כתובות על קרח



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
pedro
חבר מתאריך 26.3.08
28138 הודעות
יום ששי א' בסיון תשפ''ד    19:36   07.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. מה הביביסטים יגידו על התעצמות חיזבאללה ב-15 השנים האחרונות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מה יגידו לאחר האסון הבא?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
party pooper לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.10.19
9964 הודעות, 22 מדרגים, 39 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בסיון תשפ''ד    19:46   07.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. ראינו כבר איך יאיר לפיד ''נלחם'' בהתעצמות החיזבאללה.  
בתגובה להודעה מספר 18
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
pedro
חבר מתאריך 26.3.08
28138 הודעות
יום ששי א' בסיון תשפ''ד    19:51   07.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  27. טוב זו כבר רמה חדשה של ביביזם.. להאשים את הדחליל הזה על כמה חודשים כראש ממשלה זה באמת מביך  
בתגובה להודעה מספר 22
 
  
בזמן כהונתו של מר ביטחון חיזבאללה הפך לאיום אסטרטגי. לפיד אשם. משעשע



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זבוב על הקיר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.3.18
16400 הודעות, 89 מדרגים, 165 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בסיון תשפ''ד    19:59   07.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  31. למה התגובה הפבלובית, חמודי? בוודאי שביבי נושא באחריות המלאה על כך שבשנות כהונתו החיזבאללה רק הלך והתעצם -  
בתגובה להודעה מספר 27
 
  
פשוט אלו שהביאו את החיזבאללה לגבול הצפון מלכתחילה ואלו שמבחינתם ה"פתרון" למצב הזה היה מתנות בתקווה לפייס את האויב לא נמצאים בעמדה להטיף מוסר ולא נמצאים בעמדה לדרוש שאנשיהם יהיו אלו שיתקנו את הנזק.

לא מסובך, נכון?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
pedro
חבר מתאריך 26.3.08
28138 הודעות
יום ששי א' בסיון תשפ''ד    20:04   07.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  32. חחחח ''נתניהו אחראי אבל אסמול''  
בתגובה להודעה מספר 31
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זבוב על הקיר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.3.18
16400 הודעות, 89 מדרגים, 165 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בסיון תשפ''ד    20:44   07.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  37. נתניהו אשם, השמאל שותף מלא ועכשיו מנסה להרוויח מפשעיו שלו. שום התפתלות לא תעזור, חמודי. שום נסיון למסגר את הבעיה בדיוק כפי שנוח לכופתאות.  
בתגובה להודעה מספר 32
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יאיא
חבר מתאריך 14.10.23
4850 הודעות, 31 מדרגים, מינוס 22 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ב' בסיון תשפ''ד    01:31   08.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  41. הרבה יותר גרוע- ישראל לא יכולה לנצח  
בתגובה להודעה מספר 31
 
  
בכל ממשלות נתניהו ב 15 שנים חיזבאללה וחמאס התעצמו וישראל הפכה תלותית בנשק וחימושים ואינה עצמאית בקבלת החלטות הנדרשות ללחימה אפקטיבית.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זבוב על הקיר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.3.18
16400 הודעות, 89 מדרגים, 165 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ב' בסיון תשפ''ד    02:06   08.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  45. הבנתי. כלומר התיקון לנזק שנגרם ע''י הנסיגה מלבנון ב2000 ואי-הכרעת החיזבאללה ב2006, שהתעצם במשך השנים שחלפו מאז ועד המלחמה הזו -  
בתגובה להודעה מספר 41
 
  
בכך שלא נעשה נגדה דבר, כמובן ברוח "השקט התעשייתי" של ביבי ובתמיכת הכופתאונים החביבים בפיקוד הבכיר - הוא לא לעשות נגדו דבר ולאפשר לו להמשיך להתעצם; על כן יש להשאיר בתפקיד את הפיקוד הצבאי על טהרת אותם הכופתאונים בדיוק, ואת הממשלה להחליף בכזו שתוודא שלא ייעשה דבר גם בעתיד (אבל ביבי הוא פויה, ולכן יש לוודא שחוסר המעש ינוהל מעתה ע"י האנשים הנכונים -אולי כאלו שיציעו עוד כמה מתנות לחיזבאללה?).

כדי ליישם את כל האמור לעיל, כמובן שיש להכנע מיידית.

הבנתי נכון, פחות או יותר?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
party pooper לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.10.19
9964 הודעות, 22 מדרגים, 39 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בסיון תשפ''ד    20:23   07.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  35. חיזבאללה הפך לאיום אסטרטגי עוד בשנת 2006 שלא התגברו עליו, ועדיין אחרי המהלך של לפיד עדיף שאתה ודומיך לא תטיפו מוסר.  
בתגובה להודעה מספר 27
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
party pooper לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.10.19
9964 הודעות, 22 מדרגים, 39 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בסיון תשפ''ד    20:29   07.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  36. טוב זו כבר רמה חדשה של רל''ביזם קטטוני, להתלונן שביבי לא תקיף עם חזיבאללה ו''לפטור'' את לפיד מהסכם הכניעה ההזוי שלו  
בתגובה להודעה מספר 27
 
  
לחיזבאללה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יאיא
חבר מתאריך 14.10.23
4850 הודעות, 31 מדרגים, מינוס 22 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ב' בסיון תשפ''ד    01:33   08.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  42. אבל נתניהו מוכן לדון בתיקוני גבול תחת אש.  
בתגובה להודעה מספר 36
 
  
13 תיקוני גבול . נראה לי יותר מ 15 ק"מ בים. והמלחמה בשטח שלנו בניגוד לכל דוקטורינה צבאית אי פעם.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Prodigy לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.2.15
74249 הודעות, 272 מדרגים, 350 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בסיון תשפ''ד    19:49   07.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. יגידו לך ''אבל אסמול''.  
בתגובה להודעה מספר 18
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
pedro
חבר מתאריך 26.3.08
28138 הודעות
יום ששי א' בסיון תשפ''ד    19:52   07.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  29. הנה כבר עושים את זה #22  
בתגובה להודעה מספר 26
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Seagulls לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.2.19
35884 הודעות, 203 מדרגים, 389 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בסיון תשפ''ד    19:37   07.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. אני אגיד את זה בצורה הכי פשוטה ובמילים ספורות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  

1. ידענו על התוכניות של הנוחבות
ולא עשינו כלום
ונתנו להם לבצע

2. ראינו בזמן אמת ברגעי ההתרחשות
את הנוחבות שוחטים אותנו ואונסים אותנו וחוטפים אותנו
ואיפשרנו להם


מהנקודות האלה צריך להתחיל לדבר ולפעול בהתאמה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אוטומט לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 21.7.14
18902 הודעות, 85 מדרגים, 158 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בסיון תשפ''ד    19:47   07.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. עם ישראל מתחלק ל 2 סוגי מוחות.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
בורים: אלה אנשים שיקחו כל כתבה ויאמינו לכל מה שכתוב בה בלי להקדיש דקה אחת לחשיבה עצמאית ובדיקת העובדות.

חכמים: מי שמבין שלכל כתבה יש מניע מאחוריה קודם כל. שנית צריך לקרוא ולסייג ולסנן בתוך התוכן רק את הדברים הנכונים והרלוונטים.

ולנושא הכתבה: בורים יאשימו את הדרג המדיני ב 7.10. וחכמים יאשימו את המדינה בכל התקופה שקדמה ל 7.10.

רוב הישראלים מאוד חכמים ולכן לדבריו של דיכטר אין משקל או שיש משקל נוצה שעובד אך ורק על הבורים מסעיף 1.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Seagulls לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.2.19
35884 הודעות, 203 מדרגים, 389 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ב' בסיון תשפ''ד    02:28   08.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  50. רוב הישראלים מאוד חכמים?  
בתגובה להודעה מספר 23
 
  
ובכל זאת עשרות שנים יוקר המחיה מחמיר מחמיר

ובכל זאת הבעיות הבטחוניות מחמירות ומחמירות

רוב הישראלים מאוד חכמים
ואיכשהו עשרות שנים הם שמים עיזות עיוורות שינהיגו אותם
בפוליטיקה ובבטחון

וזה לפני שאני מדבר על פרקליטות בגצ תקשורת

יש לי עוד מאות סעיפים
למה זה לא מסתדר לי שרוב הישראלים מכמנים

אני יודע באופן כללי שקל מאוד לבלבל את הציבור הישראל
קל מאוד להוליך אותו שולל
ולגנוב את דעתו

זה מה שאני יודע



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
boynet לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.4.12
13111 הודעות, 47 מדרגים, 94 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בסיון תשפ''ד    19:52   07.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  28. לא יודע למה אבל דיכטר תמיד זכור לי בתור אחד שתמך בחמאס מורתע וכל המבצעים העלובים ברצועה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אם אנחנו ידענו שתוקפים חולות וחבר קבינט לא ידע אז הוא אשם



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מדמחיסט לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.11.18
20499 הודעות, 68 מדרגים, 119 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בסיון תשפ''ד    20:05   07.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  33. איך אני אוהב את הבן אדם הזה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אקטואלי
חבר מתאריך 2.4.12
91273 הודעות
יום שבת ב' בסיון תשפ''ד    02:28   08.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  51. #כשל מודיעיני ב-7.10 לא משחרר את ממשלת האסון מאחריות לחיזוק החמאס והתעלמות מהתרעות להסלמה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
לחץ כאן לצפיה דרך טוויטר



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Flyby לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.4.12
15583 הודעות, 55 מדרגים, 90 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ב' בסיון תשפ''ד    03:22   08.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  53. הנדסת התודעה החלה בצעדים הקטנים של דיכטר, כל הכבוד דיכטר!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
המל"ל שיושב במשרד ראש הממשלה תפקידו לזהות איומים מצד האויב והוא לא צריך להסתמך רק על המודיעין.

הצבא לא צריך לחכות למודיעין כדי להתכונן למלחמה, המודיעין לא יגיע ולכן צריך שיהיו מספיק לוחמים בקו הגבול להתמודד עם האיומים. אם היו מבצעים כוננות עם שחר אז בסבירות גבוהה שהגל הראשון היה נבלם על הגבול או קרוב אליו וגלים 2-3 לא היו מתאפשרים.

הוא מבקר ובצדק את הכישלון של המודיעין אבל נזהר בלשונו מול נתניהו, זו פחדנות.

השב"כ בראשותו זיהה את התרגיל של ערפאת?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
המשתנה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.1.22
10777 הודעות, 55 מדרגים, 102 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ב' בסיון תשפ''ד    04:06   08.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  54. עוד אחד שמתכונן לועדת החקירה שבכל רגע מנסים למנוע את הקמתה ובכל רגע מתכוננים אליה, ובכל מקרה הוא משקר ומנסה להכתיב  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מציאות חלופית, איסוף התבצע כל הזמן ואפילו מחקר עליו נעשה, רק שמקבלי ההחלטות בדרגים הגבוהים אם בצבא ואם בממשלה החליטו מסיבות של מחשבה של אי רלוונטיות להשתמש בו



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עוד קצת לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.11.20
9559 הודעות, 21 מדרגים, 42 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ב' בסיון תשפ''ד    05:25   08.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  55. בכוח מנסים להאשים את רוה''מ שזה כבר מצחיק..  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 08.06.24 בשעה 05:32 בברכה, עוד קצת
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הראליסט
חבר מתאריך 31.12.23
324 הודעות
יום שבת ב' בסיון תשפ''ד    06:16   08.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  58. שטויות במיץ. אף אחד לא ידע שחמאס מתכנן תקיפה והשתלטות על ישובים???  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ײלאף אחד במדינת ישראל, לא לדרג הצבאי, לא לשב"כ, לא לאמ"ן, לא למגידי עתידות ולא לאף אחד אחר לא היה מידע שבעזה מתארגנים לתקיפה בסדר גודל כזה בשטח מדינת ישראל".

זה פשוט לא נכון. מה עם מסמך ײחומת יריחו"
מה עם הדיווחים במשך חודשים של התצפיתניות שמתבצעים אימונים בצד השני?

מה עם הבנה בסיסית גבול של עשרות קילומטרים עם ארגון טרור צריך להיות מוגן עם עמדות רתק, חיילים וכלים שיכולים להדוף התקפה??

ידעו ועוד איך. פשוט לא ידעו מתי זה ייצא לפועל.
ואף אחד לא נערך, לא התכונן, לא בנה תוכניות ולא הגן על הגבול.




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Huck Finn לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.1.21
546 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ב' בסיון תשפ''ד    08:41   08.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  64. בנקודה זו הבנתי שגם הוא מתחמק מהאפשרות של בגידה  
בתגובה להודעה מספר 58
 
  
ידעו ומידרו את ראש הממשלה. ידעו והסתירו וממשיכים להסתיר. ידעו ולא התריעו את החיילים וכיתות הכוננות בגזרה.
ידעו ונעלמו ל-8 שעות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הנשר הציוני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 21.10.23
1110 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ב' בסיון תשפ''ד    06:57   08.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  59. תשובות לשאלות אפשר יהיה לקבל רק אם תוקם ועדת חקירה ממלכתית  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ואז גם ראש הממשלה יוכל להציג את הטענות שלו



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דודידו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.9.17
26901 הודעות, 100 מדרגים, 137 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ב' בסיון תשפ''ד    07:59   08.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  60. וועדת חקירה ממלכתית, בראשות שופט ,שתמונה על ידי נשיא בית המשפט העליון - תגן על החונטה - לכן הרעיון אינו רציני.  
בתגובה להודעה מספר 59
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זבוב מחמד לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.4.24
3072 הודעות, 10 מדרגים, 20 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ב' בסיון תשפ''ד    08:00   08.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  61. הליקוקנים מנסים להרחיק את ראש הממשלה והממשלה מהאחריות לקריסה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Genesis לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.9.20
2881 הודעות, 14 מדרגים, 24 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ב' בסיון תשפ''ד    08:25   08.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  63. איך המחאות האלימות והסרבנות השפיעה על עיתוי הטבח,ומה עשית בתור ראש שבכ לעבר כשבכיר מהארגון שלך ארגן מרד?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גלאפגוס
חבר מתאריך 23.11.20
3389 הודעות, 71 מדרגים, מינוס 33 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ב' בסיון תשפ''ד    09:10   08.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  66. לא מסכים איתו בחלק מהדברים אבל לפחות דיכטר זה מישהו שאני יכול להקשיב לו בלי להקיא ולהיגעל  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות