גירסת הדפסה          
קבוצות דיון בית המדרש נושא #29351 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 29351   
גבעתי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.5.04
40132 הודעות, 364 מדרגים, 698 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ט באדר תשפ''ג    20:05   12.03.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

הסיפור החסידי היומי  

 
  



ווארט חסידי נפלא בעניין אהבת ישראל היה מספר הגה"ח הרב מרדכי ביסטריצקי, רב קהילת חב"ד בצפת: כאשר קורה וחלילה חסיד נוטל חלק בעניין של מחלוקת ופירוד הלבבות, והוא מודע לכך שהפעולות שהוא נוטל בהם חלק או שותף הם הנם פעולות של מחלוקת, אולם הוא מנסה לתרץ את עצמו ולשכנע את עצמו שהפעולה היא הכרחית ונחוצה, "לכבודו של הרבי", ו"זהו רצון הרבי", ו"אי אפשר אחרת", וכך באופני שקר ורמייה עצמית דומים, אך בכל זאת הוא מבקש לבדוק היכן האמת והאם מעשיו ראויים ורצויים - עליו לבחון את עצמו בשלושת 'עמדות הבדיקה' הבאות, בהתאם לדברי חז"ל במסכת אבות (פרק ג משנה א): "דע מאין באת, ולאן אתה הולך, ולפני מי אתה עתיד ליתן דין וחשבון".
עמדה ראשונה – "דע מאין באת". תנסה לבדוק ולהיזכר, פעולה זו שאתה נוקט בה וחלק ממנה, היכן היא נוצרה, היכן היה ראשיתה, מאין היא באה? בנוגע לאיזה הקשר? עם מי ישבת אז, עם מי שוחחת? מה הייתה האווירה ורוח הדברים אז? הכל היה קדושה ו"כבוד הרבי" או שמא אינטרסים נוספים מעורבים כאן?
ייתכן שבדיקה ראשונית זו כבר תעשה לך סדר במחשבה, ותיווכח לדעת שפעולות ומעשים אלו לא בקדושה וב"כבוד ליובאוויטש" יסודם. אולם גם אם בדיקה ראשונה זו לא הועילה והחסיד עדיין אוחז ברמייה עצמית שאכן פעולות אלו בהם הוא נוקט ראשיתם בכוונות טהורות ורצויות, עליך לעבור אפוא לשלב הבדיקה הבא:
עמדה שניה – "לאן אתה הולך". תעשה חשבון צדק ותראה מה יהיו התוצאות של פעולותיך, להיכן הן הולכות, לאן הם מובילות. האם דיבורים אלו ופעולות אלו יביאו לתוספת שלום ואחדות בקרב מחנינו פנימה, בקרב הקהילה, המוסד או הפעילות, או שתוצאותיהן הישירות יהיו חלילה תוספת פירוד הלבבות, והוספה בשנאת אחים.
סביר יהיה להניח, שבעשיית חשבון צדק אמיתי ולא משוחד בעמדת הבדיקה השנייה, תביא אותך למסקנה האמיתית והנכונה על תוכנה האמיתי של פעולה זו, שלא מצד הקדושה יסודה. אולם גם מי שהרמייה העצמית שלו גבוהה ביותר עד שטחו עיניו מראות את תוצאות מעשיו, ייגש כעת אל עמדת הבדיקה האחרונה:
עמדה שלישית – "לפני מי אתה עתיד ליתן דין וחשבון". האם אתה רואה את עצמך שבימי האור היית כותב דין וחשבון מפורט על דיבוריך ופעולותיך אלו וכותב זאת בשמחה לרבי, ומקבל מהרבי מענה בנוסח "נתקבל ותשואות חן, וגרם נחת רוח רב", וכדומה?
האם היית ניצב מול פני הקודש בחדרו הקדוש ב'יחידות' ומספר לרבי על כל פעולותיך הכבירות הללו למען "כבוד הרבי" ו"כבוד ליובאוויטש" וחיוך של שמחה ונחת היה מתפשט על פניו, או חלילה וחס ההיפך הוא הנכון?
העמדה השלישית היא העמדה האחרונה והסופית. הנך יודע את האמת, שלא היית מעז פנים לכתוב את פעולותיך אלו ב"דין וחשבון" מפורט לרבי, ובוודאי לא לספר זאת ב"יחידות", ומכך אפוא תסיק לגבי פעולות אלו.

(סופר ע"י הרב זושא שיחי' וולף)



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  תודה לך יוסף 12.03.23 23:00 1

     
יוסף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.3.18
25959 הודעות, 276 מדרגים, 540 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ט באדר תשפ''ג    23:00   12.03.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. תודה לך  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות