גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #850699 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 850699        
סופר
חבר מתאריך 18.1.24
798 הודעות
יום שני י''ט באייר תשפ''ד    17:33   27.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

ד''ר רחלי ברץ: שבעה יהודים נהרגו מאז מתקפת חמאס בשבעה באוקטובר; הממשלות המקומיות לא מתייחסות לכך כאירועים אנטישמיים  

 
  
הדיה של מתקפת חמאס בשמחת תורה לא נותרה רק בגבולותיה של מדינת ישראל, אלא הציתה את מאווייהם של לא מעט אנטישמים בכל רחבי העולם. אלו פתחו ב'מבול אל-אקצא' משלהם – גל חסר תקדים של אנטישמיות בכל רחבי העולם. הגורמים במשרד החוץ ובגופים השונים ברחבי העולם שנאבקים מזה שנים באנטישמיות ברחבי העולם, הופתעו ונדהמו לראות את עוצמת האנטישמיות שזינקה באחת, עם עלייה של אלפי אחוזים (!) בתקריות אנטישמיות מסביב לגלובוס.


האנטישמיות שזינקה לא נותרה תמיד בגבולות הלא-אלימים, אלא חרגה לא פעם למתקפות אלימות, שלמרבה הצער הובילו למותם של יהודים ברחבי העולם. למעשה, מאז מתקפת חמאס בשמחת תורה נרצחו שבעה יהודים במהלך אירועים אנטישמיים.
את הנתון הזה הציגה בכנסת ד"ר רחלי ברץ, האחראית על המאבק באנטישמיות מטעם ההסתדרות הציונית העולמית. כעת היא מציגה את האירועים הללו בפנינו וקובעת: "מדינת ישראל צריכה להקים גוף שייאבק באנטישמיות"


הנתונים שעלו באחרונה לדיון בוועדה לביקורת המדינה של הכנסת, היו מדאיגים. במהלכם הציגה ד"ר רחלי ברץ, האחראית מטעם ההסתדרות הציונית העולמית על מאבק באנטישמיות, נתונים על מקרי אנטישמיות שהסתיימו בהרג יהודים בשורה של תקריות ברחבי העולם.
"אנו עוקבים בדאגה אחר הנעשה ברחבי העולם מאז מתקפת חמאס, מבחינת פרוץ גל האנטישמיות, ואנו רואים בבירור החרפה בפגיעה ביהודים באופן כללי, ולמרבה הצער גם מקרים של רצח ממש של יהודים בעולם", אומרת ד"ר ברץ בריאיון מיוחד ל'מרכז העניינים'.


ד"ר ברץ משוחחת עמנו בשעה שהיא עושה את דרכה לפגישה מיוחדת עם שליחת הממשל הארגנטינאי למאבק באנטישמיות. "היא סיירה בישראל לאחרונה, ליווינו אותה וכעת אני בדרכי לפגוש אותה", היא אומרת ומוסיפה: "לקחנו אותה כדי שתוכל לראות בעיניים אובייקטיביות את המתרחש בצפון ובדרום ישראל". השליחה הארגנטינאית, אומרת ברץ, התרשמה מאוד מהפגיעה ביהודים מצד חמאס.


רצח אנטישמי בצל הכאוס
אירועי הרצח האנטישמיים בעקבות מתקפת חמאס החלו מייד לאחר הטבח, ולמעשה כשהמצוד אחר המחבלים בשטח ישראל עדיין היה בעיצומו. "זה החל יום למחרת שמחת תורה", אומרת ברץ, "כאשר שלושה ישראליים נרצחו באלכסנדריה שבמצרים, בשעה שערכו טיול במקום. שניים נפטרו מייד. השלישי נפטר מפצעיו זמן קצר לאחר מכן. האחראי להרג המזעזע הוא שוטר מצרי. בישראל זה בקושי סוקר במסגרת הכאוס הכללי ששרר ברגעים שלאחר מתקפת חמאס. אולם להערכתנו, אותה מתקפה של חמאס היא זו שהניעה את אותו שוטר אנטישמי.


"בתאריך כ"ד בחשוון התרחש הרצח הבא, כאשר סמנתה וול, יהודייה מדטרויט, נרצחה בשעה שיצאה מביתה. שוב, רצח מזעזע אך ורק בשל יהדותה. סיפור אחר, שהתפרסם יותר, היה של פול קסלר, יהודי אמריקני שרק ביקש להפגין את תמיכתו בישראל והתייצב עם דגל ישראל בסמוך להפגנה אנטי-ישראלית בלב ארה"ב, בלוס אנג'לס. הוא נרצח בידי אחד מהמפגינים האנטי-ישראליים. אחריו נרצח דוקטור בן הרוני, רופא שיניים מהקהילה היהודית בסן חוזה שבקליפורניה. המטופל הרוצח היה מוסלמי, שאישיותו לא הותירה ספק לגבי סיבת הרצח האכזר.
"האירועים נמשכו ממש עד לתקופה האחרונה, בתקווה שלא יהיו עוד, כאשר רק לפני זמן קצר נרצח באלכסנדריה זיו קיפר, יהודי בעל אזרחות ישראלית וקנדית. גם שם זה התרחש על רקע אנטישמי".


כיצד השלטונות במדינות הללו מתייחסים לאירועים הללו?
"אם ניקח את המקרה האחרון של רצח היהודי במצרים, השלטונות המצריים טענו שהאירוע אירע על רקע פלילי, אולם הלך הרוח והחגיגות סביב מצד אנשים כולל חלוקה של בסבוסות (עוגה מצרית), לאחר הרצח, אינן מותירות הרבה ספקות באשר לסיבת הרצח האנטישמי.
"למרבה הצער, תגובות מדינתיות מעין אלו לא ניכרו רק במצרים אלא גם במקומות נוספים בעולם. למעשה, בכל אחד מהאירועים הקשים הללו - אף אחד מהרוצחים וממבצעי הפשע לא הועמדו לדין על רקע של פשע שנאה. על רוצח רופא השיניים נטען שהוא אינו בריא בנפשו, על הפגיעה האנושה בקסלר אמרו שזו הייתה תאונה וכן הלאה".


חשש בקהילות היהודיות
"אנו איננו גוף ממשלתי שנאבק באנטישמיות", מסבירה ד"ר ברץ בהתייחס לפעילות ההסתדרות למאבק באנטישמיות. "עובדה זו", היא מציינת, "מאפשרת לנו לגעת בהרבה יותר אוכלוסיות ממה שהמדינה כמדינה יכולה להגיע אליהן. אנו בקשר הדוק עם הקהילות היהודיות ברחבי העולם ואנו פועלים למען יהדות העולם, על כלל גווניה". כאן ברץ מבקשת להדגיש את הברור מאליו: "כאשר אנו מדברים על מאבק באנטישמיות על כל גווניה, זה אומר על כל אוכלוסייה יהודית ברחבי העולם כלשהי. הן הנאצים והן חמאס רצחו כל יהודי באשר הוא, בין אם הוא ימני או שמאלני, דתי או חילוני".


ברקע המתקפות האנטישמיות התכופות נגד יהודים ברחבי העולם, אלו תחושות אתם מזהים בקהילות היהודיות בחו"ל?
"הקהילות היהודיות חוששות מאוד", משיבה ד"ר ברץ באנחה. "גם היהודים וגם הישראליים שחיים בחו"ל חשים היטב את השינוי שחל מאז שבעה באוקטובר. ניתן לראות שהמתקפה בשמחת תורה היא נגד העולם היהודי כולו ולא רק כנגד ישראל ותושביה".


כדמות שעוקבת אחר נושא האנטישמיות שנים רבות, אנו מבקשים לשאול את ד"ר ברץ: האם את מופתעת מהנעשה בעולם מאז שמחת תורה?
"הופתעתי מהעצימות של האירועים. חשוב להדגיש גם שהן החלו מייד לאחר הטבח, עוד בשעה שטנקים ישראליים לא שעטו ברחבי עזה וג'באליה, מה שאומר שזו אנטישמיות טהורה ואין לה כל קשר לפעילות צה"ל בעזה או למותם של פלסטינים – למרות שגם כאן אנו יודעים היטב שצה"ל פועל בצורה זהירה מאוד ומשתדל שלא לפגוע במה שנחשב 'בלתי מעורבים'. וזו האירוניה", היא קובעת, "שכבר אז (מייד לאחר הטבח) זיהינו עלייה של מאות עד אלפי אחוזים בהודעות השנאה ברשתות החברתיות".


האם קהילות חרדיות מותקפות יתר בשל העובדה שקל לסמן אותם כיהודים?
"כמעט שמונה אחוז מהאירועים האנטישמיים אלו מתקפות פיזיות. מדובר בהרבה מאוד, בהרבה מדי. המתקפות הללו רשמו עלייה של פי-4 מאז פרוץ המלחמה. בנוגע לפגיעה ספציפית בציבור חרדי, בהחלט סביר להניח שהציבור החרדי בחו"ל סופג הרבה יותר פגיעות מאז פרוץ המלחמה בשל כך שקל יותר לזהות חרדים כיהודים".
"אציין שאני נמצאת בקשר עם קהילות יהודיות רבות, כולל מקרב הציבור החרדי, וגם עם רבנים ברחבי העולם. בין היתר, בהמלצת רב שפנה אלינו, הגברנו פעילות באוניברסיטה מסוימת במטרה למגר ככל האפשר את האנטישמיות במקום".


יש לכם דרישה ספציפית ממשלת ישראל?
"אנו דורשים מעבר להסברה ויוזמות של ארגונים פרטיים, את הקמתו של גוף בלתי תלוי אשר יתוקצב על ידי המדינה ויוכל לפעול במגוון רחב של נושאים במסגרת המאמץ למיגור האנטישמיות".


בשורה התחתונה ד"ר ברץ מבקשת להבהיר כי "האנטישמיות חמורה במיוחד בכך שהיא משפיעה הן על ביטחונה של מדינת ישראל – בכך שהיא גורמת לפגיעה בישראל בדעת הקהל במערב, דבר שבתורו עלול למנוע מכירת נשק ואמצעים ביטחוניים אחרים למדינת ישראל כפי שנקט לדוגמה ממשל ביידן והממשלה הקנדית; הן על הכלכלה הישראלית - בשל סנקציות אפשריות שעלולות להיות נגד מדינת ישראל בעקבות גלי האנטישמיות הללו, בדומה לחרם שהטיל על ישראל הנשיא הטורקי רג'יפ טאיפ ארדואן ויוזמות דומות של אנטישמיים שפועלים באופן 'מקומי' ולא מדינתי; והן באמצעות פגיעה אפשרית שעלולה להיות בזהות היהודית של יהודי העולם – בגלל שכאשר ילד יהודי רואה שישנו חשש להיות יהודי, שאביו מנסה להסתיר זאת, הדבר עלול להשפיע עליו בהמשך חייו ולגרום לו לנסות להתרחק מהיהדות חלילה".

"נושאים אלו", מסכמת ברץ, "אלו כמובן סיבה נוספת בדבר החשיבות לטפל באנטישמיות. אבל חשוב לומר: באנטישמיות צריך לטפל גם בגלל האנטישמיות בפני עצמה. כמו שראינו, זה גם עלול להוביל להרג יהודים חלילה".


מקור: מרכז העניינים



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  השבעה מאוקטובר.. קפסולה 27.05.24 17:34 1
  כנראה שהגיע הזמן לעלות ארצה.. עם כל הקושי והכאב על הממון של יהודי העולם.. בסוף גם את הנכסים יקחו לכם שמיים 27.05.24 17:35 2
     +1 מחדד עפרונות 27.05.24 17:40 3
     1,400 נרצחו בישראל, שבעה נרצחו בכל רחבים העולם. מסקנה: הגיע הזמן לעלות לישראל... פובליציסט 27.05.24 18:49 8
         זה לא העניין.. אני מדבר מתוך עיניים אמנויות. אני מאמין שזאת ארץ ש''עיני ה' אלוקים בה מראשית השנה ועד סופה..'' שמיים 27.05.24 18:56 9
  מוכרים לנו סיסמאות כאילו היום שואה לא יכולה לקרות כי יש מדינה יהודית עם צבא. למעשה אין שום הגנה בתפוצות על יהודים ע''י ישראל. אלכסנדר 27.05.24 17:41 4
     איך מגינים עליינו כאן? מחדד עפרונות 27.05.24 18:13 5
  מה?? דצכ_עדש 27.05.24 18:24 6
     עיתון שיוצא לאור בלמעלה ממאה אלף עותקים (!).... סופר 27.05.24 18:42 7
         עם כותרות כמו: ''התפוח נפל (לא) רחוק מהעץ'' דצכ_עדש 27.05.24 18:58 10

   
   
קפסולה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 28.6.20
10396 הודעות, 53 מדרגים, 81 נקודות.  ראה משוב
יום שני י''ט באייר תשפ''ד    17:34   27.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. השבעה מאוקטובר..  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
השם יקום דמם



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שמיים לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.4.12
6781 הודעות, 72 מדרגים, 140 נקודות.  ראה משוב
יום שני י''ט באייר תשפ''ד    17:35   27.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. כנראה שהגיע הזמן לעלות ארצה.. עם כל הקושי והכאב על הממון של יהודי העולם.. בסוף גם את הנכסים יקחו לכם  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מחדד עפרונות לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.10.20
12782 הודעות, 53 מדרגים, 104 נקודות.  ראה משוב
יום שני י''ט באייר תשפ''ד    17:40   27.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. +1  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פובליציסט לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.2.15
15593 הודעות, 126 מדרגים, 229 נקודות.  ראה משוב
יום שני י''ט באייר תשפ''ד    18:49   27.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. 1,400 נרצחו בישראל, שבעה נרצחו בכל רחבים העולם. מסקנה: הגיע הזמן לעלות לישראל...  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  
אני בעד שיהודים יעלו לארץ, אבל לא מהסיבה הזאת.
הסיבה היא שישראל היא ארץ היהודים ויהודים הם בניה של ארץ זו, וכל אחד צריך להתגורר בביתו שלו.
אבל אם מישהו מתעקש לגור במקום שאינו ביתו, זאת זכותו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שמיים לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.4.12
6781 הודעות, 72 מדרגים, 140 נקודות.  ראה משוב
יום שני י''ט באייר תשפ''ד    18:56   27.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. זה לא העניין.. אני מדבר מתוך עיניים אמנויות. אני מאמין שזאת ארץ ש''עיני ה' אלוקים בה מראשית השנה ועד סופה..''  
בתגובה להודעה מספר 8
 
  
וככל שיעלו יותר ויותר יהודים לארץ הקודש (אפילו יהיו יהודים לא מאמינים), משקלה הרוחני יגדל.. וכך גם שמירתה והצלחתה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלכסנדר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.2.12
3165 הודעות, 10 מדרגים, 16 נקודות.  ראה משוב
יום שני י''ט באייר תשפ''ד    17:41   27.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. מוכרים לנו סיסמאות כאילו היום שואה לא יכולה לקרות כי יש מדינה יהודית עם צבא. למעשה אין שום הגנה בתפוצות על יהודים ע''י ישראל.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
למרות שחוק הלאום מזכיר חובה כזאת. המוסד מנמם. הגנה על יהודים בתפוצות זאת אחת החובות שלו. נראה שבכלל לא שמעו על זה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מחדד עפרונות לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.10.20
12782 הודעות, 53 מדרגים, 104 נקודות.  ראה משוב
יום שני י''ט באייר תשפ''ד    18:13   27.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. איך מגינים עליינו כאן?  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דצכ_עדש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 21.9.18
3248 הודעות, 34 מדרגים, 62 נקודות.  ראה משוב
יום שני י''ט באייר תשפ''ד    18:24   27.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. מה??  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מקור: מרכז העניינים



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
סופר
חבר מתאריך 18.1.24
798 הודעות
יום שני י''ט באייר תשפ''ד    18:42   27.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. עיתון שיוצא לאור בלמעלה ממאה אלף עותקים (!)....  
בתגובה להודעה מספר 6
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דצכ_עדש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 21.9.18
3248 הודעות, 34 מדרגים, 62 נקודות.  ראה משוב
יום שני י''ט באייר תשפ''ד    18:58   27.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. עם כותרות כמו: ''התפוח נפל (לא) רחוק מהעץ''  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות