גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #849461 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 849461        
Cat Catul לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.4.20
15809 הודעות, 46 מדרגים, 71 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    11:10   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

נגידת בנק ישראל לשעבר לא חוסכת בביקורת: ''הממשלה צריכה להחליף דיסקט''  

 
  

אין מחיר לניסיון: פרופ' קרנית פלוג התארחה בפודקאסט הכלכלי והפנתה אצבע מאשימה כלפי מקבלי ההחלטות • "תשומת הלב שלהם לא נמצאת ביוקר המחיה" • על הגירעון: "צמצום בהוצאות הלא נדרשות והעלאת מיסים - בלתי נמנעים"

פרופ' קרנית פלוג, סגנית נשיא למחקר במכון הישראלי לדמוקרטיה, מרצה באוניברסיטה העברית ולשעבר נגידת בנק ישראל, התראיינה ל"ערך מוסף", הפודקאסט הכלכלי של "ישראל היום".


לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב

פרופ' פלוג תתווה מסלול לשינוי סדרי עדיפויות ארוך טווח וניתוח של הדרוש שינוי ותיקון בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה, שייערך בצל המלחמה השבוע (22-21 במאי).

בתקציב המדינה לשנת 2025 צפויות העלאות מיסים רבות - האם זה הזמן להכביד על האזרח, או שניתן פשוט לתת לגירעון לגדול, כפי שחושבים כלכלנים מסוימים?
"אני קצת חוששת מהכלכלנים האלה. אני חושבת שאם חברות הדירוג ייראו אובדן שליטה על התקציב, השאלה של הפחתת דירוג נוספת תהיה לא שאלה אלא עובדה מוגמרת. המשמעות היא שעלות מימון החוב גם של הממשלה וגם של המגזר העסקי תזנק. אז זאת לא באמת אופציה. אין לנו ברירה אלא להביא למצב שבו נתחיל לראות שליטה בגירעון - זה אומר צמצום בהוצאות הלא נדרשות והעלאת מיסים - זה בלתי נמנע".

השאלה היא איך עושים את זה.

"חלק גדול מאוד מנטל המיסים מוטל על חלק קטן מאוד באוכלוסייה. נצטרך להרחיב את המעגל של מי שנושא בנטל הזה, כלומר - את בסיס המס. יש לעשות זאת בצורה מידתית כדי לא לפגוע בתחרותיות של המשק. אם המס השולי על האנשים הכי מוכשרים יהיה מאוד גבוה, הם תמיד יכולים לעבור לפעול במקומות אחרים. אם המס על ההון יהיה מוגזם, אז אנשים יכולים להשקיע במקום אחר. לכן אנחנו צריכים להיזהר בצעדים שאנחנו עושים".

העלאת המע"מ הצפויה - האם זה לא יאיץ עוד יותר את האינפלציה?

"קודם כל, אנחנו אכן רואים האצה באינפלציה. זה נובע גם מהגידול המאוד מהיר בהוצאות הממשלה, מעליית מחיר הדלק, מהעלייה הדרמטית במחירי הנסיעות לחו"ל, וגם מהעלייה בשכר. העלייה בשכר משמעותה שלמרות שאנחנו רואים עליית מחירים, ההכנסה הריאלית שיש לציבור עולה.

"האינפלציה כרגע היא 2.8%, ומה שמטריד זאת ההאצה. אבל גם פה לממשלה יש תפקיד. היו כמה רפורמות שהועברו בתקופת הממשלה הקודמת - רפורמת הכשרות והחקלאות למשל, שתיהן היו אמורות לפעול להוזלת מחירי המזון אולם שתיהן בוטלו על ידי הממשלה הנוכחית. הממשלה מנסה לקדם את הרפורמה 'מה שטוב לאירופה טוב לישראל', אבל היישום שלה נתקל בכל מיני קשיים".

גם מחיר הדלק שהתייקר היווה חלק מהותי בעליית האינפלציה.

"השאלה היא האם, בהינתן ההוצאות המכבידות של הממשלה, זה נכון להמשיך ולסבסד את מחיר הדלק. באופן כללי, תשומת הלב של הממשלה לא באמת מכוונת לנושא יוקר המחיה, וכל עוד אתה לא משקיע בזה - הדברים לא קורים".

כיצד היית מציעה לממשלה לפעול בעניין הזה?

"בשוק שיש בו מונופולים, או שחקנים עם כוח שוק מאוד גדול, צריך רגולציה שמגבילה את הכוח שלהם וצריך להפעיל את הכלים הרגולטוריים, אולי גם לחזק אותם, אבל זה לא נעשה".
התחזית הכלכלית הקודרת של פרופ' יוג'ין קנדל ורון צור היא שב־30 השנים הקרובות נחווה נטישה המונית של האליטה - בין היתר בגלל אי־שוויון בנטל וחוסר האפקטיביות של הממשלה. מה דעתך?
"זאת תחזית מאוד קודרת, אבל גם המציאות מאוד מדאיגה, צריך להכיר בזה. אנחנו צריכים להיות עסוקים בלגבש מדיניות שתביא אותנו למקום אחר. צריך לבצע שינויים מרחיקי לכת ולגבש אסטרטגיה שגם תוציא אותנו מהבור וגם תעלה אותנו על מסלול של צמיחה. זה בידיים של הממשלה.

"הממשלה צריכה לדאוג לשפר את היחסים שלנו עם העולם, לדאוג לייצב אסטרטגיה שמצד אחד מטפלת בנושאים הביטחוניים אבל לא מזניחה את הנושאים הכלכליים (כולל שינוי בסדרי העדיפויות). הממשלה צריכה לשפר את אמון הציבור, כי היכולת להטיל נטל על הציבור כל עוד אין לו אמון בכך שהמיסים הנוספים שהוא ישלם ילכו למקומות הנכונים - זה יהיה מאוד קשה.

"צריך להקשיב לדרגי המקצוע - הם יודעים לאן צריך ללכת. אבל כשהשיקולים הפוליטיים, המגזריים, הסקטוריאליים ואחרים הם הדומיננטיים בקבלת ההחלטות - אז ההחלטות הן רעות".
אגף התקציבים במשרד האוצר מזהיר כי ב־2065 המיסים יעלו ב־16% כתוצאה מאי־תעסוקת חרדים.

"זה לא שהבעיה תפרוץ בעוד 40 שנה - הבעיה היא כבר כאן. הקבוצה שנושאת גם בנטל הכלכלי וגם בנטל הביטחוני - זאת אותה קבוצה. אם לא נשכיל לשלב את הגברים החרדים בשירות הצבאי ולא נשלב אותם בשוק התעסוקה, אנחנו נימצא באמת על מסלול מאוד רע. צריך לזכור שאנשים שיש להם הפוטנציאל והיכולות, יכולים גם לעזוב. אנחנו צריכים שהמקום הזה יהיה מספיק אטרקטיבי עכשיו, ולא בעוד 40 שנה.

"מה צריך לעשות? החוק בנושא השוויון בנטל שכרגע עומד על הפרק עושה בדיוק את הדבר ההפוך - הוא לא יקדם אותנו לשוויון בנטל, וכנראה גם לא יביא ליותר השתלבות בתעסוקה. העובדה שאנחנו מוכנים לסבסד בצורה כבדה מערכת חינוך שלא נותנת כלים בסיסיים, לא מלמדת לימודי ליבה - זה אבסורד. אסור לנו להמשיך עם זה. העובדה שיש כל מיני הטבות שלא מותנות בהשתתפות בשוק העבודה, זה בדיוק הפוך ממה שאנחנו צריכים לעשות. הממשלה חייבת לשנות כיוון ולהחליף דיסקט".

ניתן היה למנוע את הורדת הדירוג?

"בהינתן התמונה הביטחונית וההתנהלות סביב הנגזרות הכלכליות שלה, הפחתת הדירוג היתה בלתי נמנעת. אבל צריך לזכור ששתי חברות הדירוג הודיעו גם על אופק שלילי, והשאלה היותר מעניינת כרגע היא אם ניתן למנוע את הפחתת הדירוג הבאה שהן כרגע חוזות על בסיס ההתנהלות של הממשלה. באמצעות התנהלות כלכלית אחרת שיותר מותאמת לנסיבות אפשר למנוע את הפחתת הדירוג, ובזה אנחנו צריכים להיות ממוקדים.
"הגירעון שנקבע ביעד התקציב לשנת 2024 הוא 6.6%, וכנראה זה יהיה הרבה יותר מזה. מעבר לכך, גם צעדי המיסוי נדחו לשנה הבאה. העובדה שלא קיצצו בצורה יותר עמוקה בכספים הקואליציוניים ולא סגרו משרדי ממשלה מיותרים - זה גם משהו שלא הגביר את אמון הציבור בממשלה. את כל הדברים האלה חייבים לתקן. ואם הממשלה תוכיח שהיא אכן מסוגלת להחליף דיסקט, יכול להיות שניתן עוד למנוע את הורדת הדירוג".

חברות הדירוג מסתכלות על יחס חוב-תוצר. האם בשנים הקרובות נוכל להגיע ליחס חוב תוצר יורד למרות הגידול בהוצאות הביטחון?

"חברות הדירוג מסתכלות על הרבה מאוד פרמטרים, נכון שהדבר הבסיסי זה לבחון את כושר ההחזר של החובות על ידי המדינה ואחד הפרמטרים המרכזיים בעניין הזה הוא יחס חוב-תוצר, אבל הן מסתכלות גם על איכות של המוסדות, גם על איכות ניהול המדיניות וגם על פוטנציאל הצמיחה של המשק – שהוא פוטנציאל לשירות החוב – בסוף כשיש משק צומח, ניתן לגבות יותר מסים.
בעבודה שעשינו, אנחנו מציעים אסטרטגיה שמאפשרת להחזיר את יחס החוב –תוצר של ישראל ל-60%. צריך להזכיר שיחס חוב –תוצר עלה בתקופת הקורונה ל-67% ואחרי זה ירד חזרה בצורה מהירה ל-60% בזכות הצמיחה המהירה. אני חוששת שהפעם לא נראה את אותה הצמיחה המהירה מכל מיני סיביות", והממשלה תצטרך לפעול בצורה נחושה להפחתת הגירעון כך שמשקל החוב בתוצר ירד בהדרגה לרמה זו".

דווקא ביום חמישי אחרון התפרסמו נתוני צמיחה חזקים.

"14% צמיחה ברבעון הראשון במונחים שנתיים שבאה אחרי ירידה של יותר מ-20% ברבעון הקודם. למשק הישראלי יש את החוזקות הבסיסיות שמביאות לכך שיש לו יכולת התאוששות מאוד משמעותית ממשברים. ראינו את זה אחרי המשבר הפיננסי, אחרי משבר הקורונה, ראינו את זה אחרי אירועים ביטחוניים רבים. השאלה היא אם אנחנו במצב הזה שבו נראה התאוששות מאוד חזקה, וזה מחזיר אותנו לשאלה – איך תנהג הממשלה. אני חושבת שאנחנו באירוע ביטחוני הרבה יותר ארוך ועוצמתי מהאירועים שחווינו בעבר, העולם לא נמצא בצמיחה מהירה כמו שהוא היה אחרי הקורונה, ההייטק לא נמצא באותו מצב שהוא יכול למשוך אותנו למעלה כמו שקרה אחרי הקורונה והממשלה אינה נוקטת במדיניות שתסייע להתאוששות ולחזרה לצמיחה מהירה".
מה המשמעות של ההגדלה הפרמננטית של תקציב הביטחון בשנים הבאות?

"קודם כל, זה ברור שיש לעדכן את תפיסת הביטחון ואת תקציב הביטחון הרב שנתי על בסיס עבודה מקצועית שעדיין לא נעשית. דובר בשעתו על הקמת ועדה שתעסוק בכך ותבחן את הצרכים הביטחוניים – זה עוד לא קרה. חשוב שמי שיעסוק בזה לא יהיו רק אנשי הביטחון, אלא גם אנשי משק וכלכלה, כדי שגם אפשר יהיה לראות איך מאזנים בין הצרכים השונים ומבטיחים שלא רק ניתן מענה לצרכי הביטחון אלא גם שהמשק יחזור לצמוח ויהיה מספיק חזק כדי לשאת על גבו את התוספת הזאת של הביטחון.

מעבר לכך, בהוצאות עצמן צריך לעשות שינוי עמוק בסדרי העדיפויות – להוריד בצורה דרסטית כל מה שלא ממש קשור לצמיחה ולחברה בישראל, כל אותם החלקים המגזריים.

ההוצאה האזרחית – על חינוך, על בריאות, על תשתיות והרווחה – היא מצומצמת מאוד בהשוואה בינלאומית. אם מסתכלים קדימה, אחרי אותה עלייה שהיא בלתי נמנעת בתקציב הביטחון שבטח תימשך כמה שנים, צריך יהיה להתחיל בשחיקה של תקציב הביטחון ביחס לתוצר. זה לא אומר שתקציב הביטחון יירד, זה אומר שמשלב מסוים הוא יגדל פחות מקצב הגידול בתוצר".

תני לי דוגמא לתחומים האזרחיים שאת חושבת שצריך להשקיע בהם יותר.

"בתחום החינוך אומנם נרשמה עלייה מסוימת בתקציב החינוך, אבל כאשר מסתכלים על רמת הוצאה פר תלמיד בכל דרגי החינוך, היא משמעותית יותר נמוך מאשר במדינות מפותחות אחרות. אני חושבת שיש להרחיב את השירותים האוניברסליים בחינוך, כמו יום לימודים ארוך, כמו שיפור רמת השכר של מורים מתחילים ויותר דגש על מצוינות. בנוסף, אם אנחנו מסתכלים על מערכת הבריאות שלנו – היא טובה, אבל מורעבת – הצפיפות במערכת והשקעה בכוח אדם ובתשתיות היא מאוד נמוכה".

https://www.israelhayom.co.il/business/article/15767075



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  לא יכלתי לרשום את זה בסקופ עצמו אבל לדעתי כותרת משמעותית פה Cat Catul 19.05.24 11:11 1
     באמת מוזר שיש מלחמה ויוקר המחיה לא בראש סדרי העדיפויות מחושמל 19.05.24 11:20 10
         יוקר המחיה הוא חלק מהחוסן הלאומי בזמן מלחמה. כך היה בכל המדינות. ולא מדברים על מחירי המרצדס או טיסות לחו''ל אלא על מזון ומוצרים בסיסיים. החלילן 19.05.24 11:29 13
             אמת. יוקר המחיה הוא שיקול חשוב מאד, אחרי החיים עצמם מחושמל 19.05.24 11:31 19
                 הידעתם? לראשונה זה שנים רבות שהערך הריאלי של התוצר לנפש בישראל גבוה מזה הנומינלי והמשמעות היא כי ישראל פחות יקרה מבעבר ומהממוצע והסיבה היא AAA 19.05.24 12:38 40
                     מקור? מאיזה זמן הנתונים? מחושמל 19.05.24 12:40 41
                         דו''ח של קרן המטבע הבינלאומית מסופ''ש האחרון. אין לי קישור לדוח אבל יש קישור למאמר שמפנה לדו''ח זה AAA 19.05.24 12:45 44
                             אתה משקר, להגיד ישראל לא יקרה זה כמו להגיד ניצחנו את החמאס Jam_session 19.05.24 12:53 45
                                 קח כדור הרגעה ידידי. לא טענתי שישראל לא יקרה ולא שביבי המשיח, זה הכל בדימיונות הפרועים שלך ומהיהוריי לבך AAA 19.05.24 12:59 46
                             אני מציע שתתן מקור אחר יותר אמין אם אתה רוצה שנתייחס ברצינות... החלילן 19.05.24 13:08 49
                                 אני מציע שתכיר במציאות במקום לנסות לערער על האמינות של כל מה שלא מסתדר עם האג'נדה של ''ישראל מתרסקת''. על האמינות של גיא בכור אין חולק AAA 19.05.24 13:18 52
                     כי השקל פוחת! יהודי ביער 19.05.24 12:40 42
                         זה ברור, רק שזה לא מסביר את כך שהערך הנומינלי נמוך לראשונה מזה שנים מהערך הריאלי. ההסבר לכך הוא סביבת אינפלציה נמוכה בישראל ביחס לעולם AAA 19.05.24 13:04 47
                             הפיחות בשקל מסביר זאת. אם לדוגמא מחיר של כוס קפה היה 4 דולר, כעת לאחר הפיחות בשקל הוא 3 דולר יהודי ביער 19.05.24 15:18 61
                 אני מסכים אבל חייבים קיצוצים האחרון שבעם 19.05.24 14:09 53
         + Cat Catul 19.05.24 11:30 16
         האבסורד הוא שאת זה מבינה דווקא אוכלוסיה שיוקר המחייה יותר רלוונטי עבורה cf7 19.05.24 12:20 39
         נראה לך שיתנו לה לדבר ? מישהו שיקשיב לה בממשלה? אין מצב הכוח החלש 19.05.24 14:17 55
             מציע לך לחפש גם קצת טוב סביבך, זה עושה פלאים לתחושת ה well-being מחושמל 19.05.24 15:12 60
  ששש אתם עוד תעירו את הסריסים. הכל סוכר ואין סיבה להעלות מיסים, ראש הממשלה אמר כה. ששש. Street 19.05.24 11:11 2
  עצרתי במכון הישראלי לדמוקרטיה שונר 19.05.24 11:12 3
     גם אני Master_1 19.05.24 11:15 6
         LOL מה לעשות שמקרו כלכלה זה ענין סבוך עם הרבה פקטורים ונתונים שצריך להסביר אבל ככל שלא יודעים ולא מבינים, כך הכל נראה פשוט יותר. החלילן 19.05.24 11:28 12
             הצלחת לגרום לי לקרוא את מה שהיא אומרת ודעתי לא השתנתה על כתבה זו. שונר 19.05.24 12:43 43
     אז בוא אני מתנדב לתת לך תחזית כלכלית שתאהב: אם נעלה פי 5 את התקציב לתלמידי הישיבה בתנאי שלא יתגייסו ויתחייבו לא לעבוד כל ימי חייהם ובמקביל החלילן 19.05.24 11:26 11
         נו, ו? לכבוד מה זכיתי? שונר 19.05.24 11:29 14
         תחזית משמחת מאד סימוניק 19.05.24 13:04 48
         אחלה תוכנית. הכוח החלש 19.05.24 14:20 56
     גם אני Spook 19.05.24 11:30 15
  קיצוץ פנסיות תקציביות, קיצוץ משרדי ממשלה, דיאטה במשרדים הציבוריים, אכיפה על הון שחור במגזר הערבי, וצמצום קצבאות. אבו-ליאו 19.05.24 11:14 4
     לא חושב שזה נכון וחוקי לקצץ פנסיות תקציביות Cat Catul 19.05.24 11:16 8
         קיים בשם אחר. חצי מתקציב הבטחון. חוקי ואתי ביותר מאחר שהן צמודות מדד. אבו-ליאו 19.05.24 11:17 9
             מהו השם האחר? על מה אתה מדבר??? לכל איש קבע שהתגייס אחרי 2003 יש ביטוח מנהלים שזה אומר שהוא מפריש מהשכר לפנסיה יחד עם המעביד ככל עובד והכסף החלילן 19.05.24 11:30 18
                 אתה גונב פה דעת. אם איש הקבע מפריש מעט, אתה חושב שזה מבטל את כל מה שאמרתי? אבו-ליאו 19.05.24 11:35 24
                     אני חושב שאתה פשוט לא מבין על מה מדובר. מי שהתגייס לפני 2003 יש לו עדיין פנסיה תקציבית אבל זה חוזה שבמדינת חוק לא ניתן להפר. מי שהתגייס אחרי החלילן 19.05.24 11:40 29
                         אם אי אפשר להפר, אז נמות כולנו בשביל זה? מצב קיצון - אפשר גם אפשר. כמו שמדינת ישראל יכולה לקחת לך כסף מהבנק, ויכולה לכפות עליך המרת מט''ח אבו-ליאו 19.05.24 11:41 30
                             אתה יודע שמי שלא בפנסיה תקציבית אלא בביטוח מנהלים ערך הפנסיה העתידית שלו עלה הרבה יותר מעלית המדד כי המדד היה נמוך אבל ה SP והשקעות אחרות החלילן 19.05.24 11:46 33
                             הייתי בקבע, אין כבר פנסיה תקציבית מאז 2006 JerseyPilot 19.05.24 13:13 50
                                 מסכים עם כל מה שכתבת, רק שגם התקציביות ששוויין התנפח למעל טריליון שח בגלל שהן צמודות מדד - חייבות להיות מטופלות גם כן. אבו-ליאו 19.05.24 13:14 51
             אני עדיין מתעקש ואומר שלדעתי זה לא יעבור בגצ Cat Catul 19.05.24 11:33 21
                 בשביל לבטל רטרואקטיבית כסף שניתן כבר לאנשים ולקחת אותו בחזרה צריך לבטל את חוק יסוד חופש הקנין ואז אפשר גם להלאים דירות מגורים ללא פיצוי. החלילן 19.05.24 11:36 25
                 פחות מעניין אותי מה בגצ יגיד, אני אומר מה צריך לקרות אם רוצים להבריא את המשק. אבו-ליאו 19.05.24 11:38 27
                     אתה יודע שמי שלא בפנסיה תקציבית אלא בביטוח מנהלים ערך הפנסיה העתידית שלו עלה הרבה יותר מעלית המדד כי המדד היה נמוך אבל ה SP והשקעות אחרות החלילן 19.05.24 11:42 31
                         זו, שוב, גניבת דעת. אבו-ליאו 19.05.24 11:45 32
                             הצמדה למדד זה לרוב נותן לאדם הגדלה קטנה ביחס להצמדה להשקעות בשוק החופשי. אתה לא יכולת לתת לפנסיה להשאר נומינלית ולהשחק עשרים שנה. החלילן 19.05.24 11:50 34
                                 לא לרבות. מס תקציביות. אבו-ליאו 19.05.24 12:12 38
                                     אני כותב הגדלה קטנה ביחס להצמדה להשקעות בשוק החופשי ואתה הופך את זה למינורית. למה? כי זה טוב לטיעון שלך. החלילן 19.05.24 14:23 57
                                         ידידי, נא התייחס לתוכן. אתה יכול לנסות לקעקע את כותב התוכן עד מחר. אבו-ליאו 19.05.24 14:28 58
  קרנית פלוג, נגידת בנק ישראל לשעבר, סגנית נשיא למחקר במכון הישראלי לדמוקרטיה (ע''ר) - עמותה רשומה (מעל 80% מימון זר) גליצדק 19.05.24 11:14 5
     הבנתי אז אתה רוצה שאנשים עם תואר ד''ר בכלכלה ועשרות שנות נסיון וידע והבנה שיש למעטים ירוויחו 5,000 ש''ח בחודש או שישתקו. החלילן 19.05.24 11:31 20
         לא רשמתי מילה אחת שלי, אבל אתה מתיימר לדעת את רצוני. לך תחפש יא חוצפן. גליצדק 19.05.24 11:34 22
  5.25''? פלאי 19.05.24 11:16 7
  סקופ: אשת שמאל קיצוני שעובדת במכון שמאל יוצאת נגד הממשלה. הפתעה צללפון 19.05.24 11:30 17
     האמת שהיא דוקא מנסה לעזור לנתניהו וסמוטריץ. כי גם אם המלחמה לא תפיל אותו, ברגע שמחירי המזון יעלו ב 40% והשכר לא יזוז, אז באמת השיטה של החלילן 19.05.24 11:34 23
     קראת? לא קראת שהיא מצדדת בסמוטריץ בהרבה נקודות בדרך? Cat Catul 19.05.24 11:38 26
         כשהכל פוזיציה ומלחמת הימין בשמאל הניצחי לא צריך לקרוא. רק לקרוא כותרת ומי הדיבר ואפשר להגיב באוטומטיזם. ממתי העובדות חשובות? הצחקת אותם. החלילן 19.05.24 11:59 35
  אל תעבירי ביקורת אל אחרים וזה לא משנה על מי vrs 19.05.24 11:38 28
     מדיניות הריבית אפס היתה אילוץ ונבעה מהריבית אפס של הבנק המרכזי האמריקני. אם היו נוהגים אחרת תנועות ההון לישראל היו מפילות את הדולר ואיתו את החלילן 19.05.24 12:01 36
  המפולת הכלכלית ממש בפתח. מסכנים אלה שחיים על אדים toncor 19.05.24 12:03 37
  סמוטריץ מתלבש יפה. אבל הוא לא חזק באנגלית ובמתמטיקה איזי מהחונטה 19.05.24 14:12 54
  אחת הנגידות הגרועות בתולדות המדינה מטיפה לנו על כלכלה. מגוחך! מבט צלול 19.05.24 14:55 59

   
   
Cat Catul לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.4.20
15809 הודעות, 46 מדרגים, 71 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    11:11   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. לא יכלתי לרשום את זה בסקופ עצמו אבל לדעתי כותרת משמעותית פה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
שלא הייתה ניתן למנוע את הורדת הדירוג.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מחושמל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.6.18
5151 הודעות, 32 מדרגים, 51 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    11:20   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. באמת מוזר שיש מלחמה ויוקר המחיה לא בראש סדרי העדיפויות  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
זו המומחיות שלך ואת רוצה לעזור למדינה?
מעולה, תמצאי דרך לדבר ישירות וענייני, לא באופן ביקורתי ודרך התקשורת. כשאת עושה את זה ככה, זה נראה שאת שמה את התועלת האישית שלך מעל הצרכים הלאומיים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
החלילן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.8.18
12774 הודעות, 69 מדרגים, 65 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    11:29   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. יוקר המחיה הוא חלק מהחוסן הלאומי בזמן מלחמה. כך היה בכל המדינות. ולא מדברים על מחירי המרצדס או טיסות לחו''ל אלא על מזון ומוצרים בסיסיים.  
בתגובה להודעה מספר 10
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מחושמל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.6.18
5151 הודעות, 32 מדרגים, 51 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    11:31   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. אמת. יוקר המחיה הוא שיקול חשוב מאד, אחרי החיים עצמם  
בתגובה להודעה מספר 13
 
  
כשאתה מדינה קטנה ומוקפת אויבים, אין לך ברירה אלא לתעדף בהתאם.

זה כמובן לא סותר לרגע את הנחיצות לנהל כלכלת עורף וכלכלת חימושים וכלכלת צמיחה וכו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
AAA לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.6.19
10019 הודעות, 93 מדרגים, 120 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    12:38   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  40. הידעתם? לראשונה זה שנים רבות שהערך הריאלי של התוצר לנפש בישראל גבוה מזה הנומינלי והמשמעות היא כי ישראל פחות יקרה מבעבר ומהממוצע והסיבה היא  
בתגובה להודעה מספר 19
 
  
סביבת אינפלציה גבוה ברמה העולמית לעומת סביבת אינפלציה נמוכה בישראל והכל בזמן שישראל במלחמה.

אבל למה לדבר עובדות אם אפשר לייצר אווירה שהכל כאן שחור משחור והממשלה "חייבת להחליף דיסקט".



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מחושמל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.6.18
5151 הודעות, 32 מדרגים, 51 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    12:40   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  41. מקור? מאיזה זמן הנתונים?  
בתגובה להודעה מספר 40
 
  
ישראל תמיד נחשבה לכלכלה חזקה, אבל בהחלט סביר שהמלחמה תאט את הצמיחה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
AAA לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.6.19
10019 הודעות, 93 מדרגים, 120 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    12:45   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  44. דו''ח של קרן המטבע הבינלאומית מסופ''ש האחרון. אין לי קישור לדוח אבל יש קישור למאמר שמפנה לדו''ח זה  
בתגובה להודעה מספר 41
 
  
https://www.gplanet.co.il/%d7%a7%d7%a8%d7%99%d7%a1%d7%94-%d7%90%d7%95-%d7%a6%d7%9e%d7%99%d7%97%d7%94-%d7%9e%d7%94-%d7%9e%d7%a6%d7%91-%d7%94%d7%9b%d7%9c%d7%9b%d7%9c%d7%94-%d7%94%d7%99%d7%a9%d7%a8%d7%90%d7%9c%d7%99%d7%aa/

אתר מנויים בתשלום



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Jam_session לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.11.18
9410 הודעות, 101 מדרגים, 81 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    12:53   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  45. אתה משקר, להגיד ישראל לא יקרה זה כמו להגיד ניצחנו את החמאס  
בתגובה להודעה מספר 44
 
  
כדי להגן על הראש ממשלה הנוכל שלך אתה תגיד הכל.

אתם לא הרוב, אתם כלום ושום דבר שבועט במדינה ושורף אותה.

ארורים עופו לנו מהחיים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
AAA לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.6.19
10019 הודעות, 93 מדרגים, 120 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    12:59   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  46. קח כדור הרגעה ידידי. לא טענתי שישראל לא יקרה ולא שביבי המשיח, זה הכל בדימיונות הפרועים שלך ומהיהוריי לבך  
בתגובה להודעה מספר 45
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 19.05.24 בשעה 13:09 בברכה, AAA
 
כן ציינתי עובדה והיא שלראשונה מזה שנים התוצר לנפש הריאלי עולה על זה הנומינלי מה שמעיד כי ישראל בסביבת אינפלציה נמוכה ביחס לעולם. עובדה פשוטה, שחור על גבי לבן שגורמת להתפרצות רגשות בקרב אלו שכל נתון חיובי על המשק הישראלי עושה להם שחור בעיניים מחשש שזה מחזק את הממשלה הנבחרת והעומד בראשה ומרחיק מהם לדעתם את חלום הממשלה המתפרקת בזמן מלחמה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
החלילן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.8.18
12774 הודעות, 69 מדרגים, 65 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    13:08   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  49. אני מציע שתתן מקור אחר יותר אמין אם אתה רוצה שנתייחס ברצינות...  
בתגובה להודעה מספר 44
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
AAA לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.6.19
10019 הודעות, 93 מדרגים, 120 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    13:18   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  52. אני מציע שתכיר במציאות במקום לנסות לערער על האמינות של כל מה שלא מסתדר עם האג'נדה של ''ישראל מתרסקת''. על האמינות של גיא בכור אין חולק  
בתגובה להודעה מספר 49
 
  
אלא אם אתה מוכה רלבת ואז כל נתון שעשוי להתפס כחיובי למשק הישראלי עלול להתפס אצל מוכה הרלבת כאיום על הניסיונות להפיל את הממשלה והעומד בראשה ולכן כל עובדה שאינה מתיישרת עם השאיפה להפיל את הממשלה והעומד בראשה היא שקר ואפילו לא צריך לבדוק אותה.

רואים לכם!!!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יהודי ביער לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.1.23
2596 הודעות, 17 מדרגים, 26 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    12:40   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  42. כי השקל פוחת!  
בתגובה להודעה מספר 40
 
  
ולכן במחירים דולריים, המחירים יותר נמוכים. מהסיבה הזאת, התמ"ג לנפש בדולרים הצטמצם.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
AAA לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.6.19
10019 הודעות, 93 מדרגים, 120 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    13:04   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  47. זה ברור, רק שזה לא מסביר את כך שהערך הנומינלי נמוך לראשונה מזה שנים מהערך הריאלי. ההסבר לכך הוא סביבת אינפלציה נמוכה בישראל ביחס לעולם  
בתגובה להודעה מספר 42
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יהודי ביער לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.1.23
2596 הודעות, 17 מדרגים, 26 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    15:18   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  61. הפיחות בשקל מסביר זאת. אם לדוגמא מחיר של כוס קפה היה 4 דולר, כעת לאחר הפיחות בשקל הוא 3 דולר  
בתגובה להודעה מספר 47
 
  
(כמובן שלא בהכרח דווקא הסכומים האלה)

הייסוף בשקל בשנים שקדמו, מסביר מדוע התוצר הנומינלי לנפש בישראל היה גבוה מאוד לעומת המחירים שגם עלו (למרות שהתוצר הריאלי גדל במעט ביחס לממוצע בoecd, ואילו האינפלציה הייתה דומה)



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
האחרון שבעם
חבר מתאריך 24.11.16
891 הודעות
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    14:09   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  53. אני מסכים אבל חייבים קיצוצים  
בתגובה להודעה מספר 19
 
  
בדברים לא חיוניים



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Cat Catul לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.4.20
15809 הודעות, 46 מדרגים, 71 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    11:30   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. +  
בתגובה להודעה מספר 10
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
cf7 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.3.19
3636 הודעות, 14 מדרגים, 23 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    12:20   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  39. האבסורד הוא שאת זה מבינה דווקא אוכלוסיה שיוקר המחייה יותר רלוונטי עבורה  
בתגובה להודעה מספר 10
 
  
האוכלוסיה המבוססת ברובה חושבת שהורדת יוקר המחייה חשובה בעת זו יותר מהורדת החמאס.

יש דבר אחד עבורה שיותר חשוב מהכל כולל החזרת החטופים ונצחון במלחמה והוא הורדת נתניהו



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הכוח החלש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.11.13
2282 הודעות, 5 מדרגים, 4 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    14:17   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  55. נראה לך שיתנו לה לדבר ? מישהו שיקשיב לה בממשלה? אין מצב  
בתגובה להודעה מספר 10
 
  
1. אין לממשלה הזאת קשב לשום דבר כרגע. בגלל המלחמה אבל בעיקר בגלל ההישרדות שלה עצמה
2. מר כלכלה שהוא גם מר בטחון ומר שר חוץ עסוק בהישרדות אישית וישיבות אינסופיות לגבי המלחמה שלא יוצא מהן כלום
3. שר האוצר איננו איש מקצוע בתחום ודואג למגזרים מאוד מסויימים
4. כרגיל אצלנו אין חשיבה קדימה, מי שיש לו נסיון שמים על מה שהוא אומר פס ומתייגים כשמאל (מחוץ לממשל הנוכחי או בתוכו)
צריך שינוי חשיבה ומעבר לעבודה מקצועית בלי קשר למגזר כזה או אחר. לקבוע מדיניות כלכלית שתאפשר למדינה להמשיך בלחימה לצד פיתוח/חיזוק הכלכלה ושמירה על גרעון.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מחושמל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.6.18
5151 הודעות, 32 מדרגים, 51 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    15:12   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  60. מציע לך לחפש גם קצת טוב סביבך, זה עושה פלאים לתחושת ה well-being  
בתגובה להודעה מספר 55
 
  
בתקופות קשות, קל ליפול ליאוש ולחפש אשמים בכל הדברים שאין לנו שליטה עליהם.

שולח לך מרחוק חיבוק ווירטואלי.

ההון האנושי בעם הנפלא שלנו הציל אותנו בעבר וביחד נעבור גם את התקופה הזו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Street
חבר מתאריך 2.1.17
33802 הודעות
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    11:11   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. ששש אתם עוד תעירו את הסריסים. הכל סוכר ואין סיבה להעלות מיסים, ראש הממשלה אמר כה. ששש.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שונר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.11.16
13160 הודעות, 43 מדרגים, 79 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    11:12   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. עצרתי במכון הישראלי לדמוקרטיה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Master_1 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.12.19
3551 הודעות, 19 מדרגים, 35 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    11:15   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. גם אני  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  
ומי יושב לכתוב כל כך הרבה? או שזה בוט



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
החלילן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.8.18
12774 הודעות, 69 מדרגים, 65 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    11:28   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. LOL מה לעשות שמקרו כלכלה זה ענין סבוך עם הרבה פקטורים ונתונים שצריך להסביר אבל ככל שלא יודעים ולא מבינים, כך הכל נראה פשוט יותר.  
בתגובה להודעה מספר 6
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שונר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.11.16
13160 הודעות, 43 מדרגים, 79 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    12:43   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  43. הצלחת לגרום לי לקרוא את מה שהיא אומרת ודעתי לא השתנתה על כתבה זו.  
בתגובה להודעה מספר 12
 
  
בכל הנקודות שתיארה לא חידשה דבר שלא אמרה תמיד על אותן ממשלות גם כשהממשלה הקודמת ביטלה את הוועדה לבחינת הפיקוח הפיננסי שהוא היה צפוי לעשות שינויים הרבה יותר קריטיים.

בהקשר המקצועיות לכאורה שמתוארת, המשכורת שלה לא באה מהעיתון אלא ממכון מחקר שהאמון שלי בתוצריו נמוכים עקב הטיה מוסוית שמתחילה מהדרך בה נאספים נתונים ועד לפער המוצג על ידו במסקנותיו.

לאלו שטוענים שהיא באיזה צורה מחמיאה לשר האוצר הנוכחי, לא מצאתי שום התייחסות ישירה.

בתכלס, ישנן הרבה בעיות מקרו ואתגר יוצא דופן אבל גם הרבה גישות להתמודד איתן כלכלה רחוקה מלהיות מדע מדויק במיוחד במקרו. תפיסתה את העולם מוכרת ובתוכה מאוגדים רכיבים פוליטיים והיא לא השתנתה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
החלילן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.8.18
12774 הודעות, 69 מדרגים, 65 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    11:26   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. אז בוא אני מתנדב לתת לך תחזית כלכלית שתאהב: אם נעלה פי 5 את התקציב לתלמידי הישיבה בתנאי שלא יתגייסו ויתחייבו לא לעבוד כל ימי חייהם ובמקביל  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  
נעלה את המס לאנשים עובדים מ 305 ל 80% יהיה כאן דבש, הכל יהיה מושלם. בזכות התפילות ניתן יהיה גם להדפיס כסף בלי הגבלה ולא תהיה אינפלציה ומלווים בחו"ל לא ידרשו ריבית גבוה יותר. כל יום ירדו משמים 60 צלחות מעופפות ענקיות מלאות בכל טוב הארץ מהצלחת יצא המלאך גבריאל ויחלק את השפע לכולם. לא צריך לעבוד, רק להתפלל, להתפלל כל היום והכל יהיה דבש מושלם ולהגדיל את כל התקציבים לדתיים פי עשר ולהקטין את תקציב הבריאות לעשירית, לפטר רופאים להלציב רבנים בחדרי מיון, כשיגיע חולה הם יתפללו חזק והוא מיד יבריא.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שונר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.11.16
13160 הודעות, 43 מדרגים, 79 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    11:29   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. נו, ו? לכבוד מה זכיתי?  
בתגובה להודעה מספר 11
 
  
הייתי מסייג בין תחזית לתוכנית ועצה לפעולה. בכל מקרה, תודה על המאמץ לרומם את רוחי באסקפיזם שכזה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
סימוניק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.8.17
3147 הודעות, 15 מדרגים, 29 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    13:04   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  48. תחזית משמחת מאד  
בתגובה להודעה מספר 11
 
  
אמנם בינתיים מצאנו גז בזכות התורה, ולפני כן זה היה הרנטות מגרמניה, אבל אחרי ההתעוררות האמונה בעקבות המלחמה אני מצפה לתגליות של זהב, נחושת ועוד אי אלו מרבצים שווים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הכוח החלש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.11.13
2282 הודעות, 5 מדרגים, 4 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    14:20   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  56. אחלה תוכנית.  
בתגובה להודעה מספר 11
 
  
תיקון קל, החלליות יהיו מלאות מן. זה אוכל מהשמים, למי שמכיר. בזכות התפילות יגיע המשיח והכל יסתדר.
(נכתב בציניות)



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Spook לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.12.12
40571 הודעות, 186 מדרגים, 360 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    11:30   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. גם אני  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אבו-ליאו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 21.6.21
3772 הודעות, 18 מדרגים, 36 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    11:14   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. קיצוץ פנסיות תקציביות, קיצוץ משרדי ממשלה, דיאטה במשרדים הציבוריים, אכיפה על הון שחור במגזר הערבי, וצמצום קצבאות.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
עד שכל זה לא ייעשה, אוי לכם לגעת בשוק הפרטי. חבורה של חזירים. הפתרון הכי קל - הגדלת נטל המס.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Cat Catul לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.4.20
15809 הודעות, 46 מדרגים, 71 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    11:16   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. לא חושב שזה נכון וחוקי לקצץ פנסיות תקציביות  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  
זה כבר לא קיים היום ואתה לא יכול לשבור תנאים שעבדו בידיעה שיהיו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אבו-ליאו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 21.6.21
3772 הודעות, 18 מדרגים, 36 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    11:17   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. קיים בשם אחר. חצי מתקציב הבטחון. חוקי ואתי ביותר מאחר שהן צמודות מדד.  
בתגובה להודעה מספר 8
 
  
משמע, המגזר הפרטי מסבסד אותן פעמיים!

זו שערורייה שאין כדוגמתה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
החלילן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.8.18
12774 הודעות, 69 מדרגים, 65 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    11:30   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. מהו השם האחר? על מה אתה מדבר??? לכל איש קבע שהתגייס אחרי 2003 יש ביטוח מנהלים שזה אומר שהוא מפריש מהשכר לפנסיה יחד עם המעביד ככל עובד והכסף  
בתגובה להודעה מספר 9
 
  
מושקע בשוק ההון.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אבו-ליאו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 21.6.21
3772 הודעות, 18 מדרגים, 36 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    11:35   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. אתה גונב פה דעת. אם איש הקבע מפריש מעט, אתה חושב שזה מבטל את כל מה שאמרתי?  
בתגובה להודעה מספר 18
 
  
https://www.calcalist.co.il/local_news/article/rkr00c11o5q

יש כאן התחייבויות פנסיוניות פושעות ממש, רחוקות ממה שתקבל במגזר הפרטי.

יש לטפל ברכיב ההצמדה למדד. זה לא יתכן שאנחנו נשלם עוד ועוד, וככל שהמחירים יתייקרו, בגלל שהכל יקר יותר, מאחר והמס עולה, אז גם הפנסיות מתנפחות, ונשלם ביוקר שוב.

האם אינך רואה את הכשל הלוגי כאן?!

אפשט לך.
אדם בעל פנסיה כזו - מעניין אותו מדד המחירים כהוא זה - מאחר והוא צמוד אליו.
אם עולה - הוא מרוויח יותר. אם יורד - זול לו יותר לקנות.

האם הכנסות המגזר הפרטי צמודות למדד? לא.

אי צדק ברמה פושעת.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
החלילן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.8.18
12774 הודעות, 69 מדרגים, 65 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    11:40   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  29. אני חושב שאתה פשוט לא מבין על מה מדובר. מי שהתגייס לפני 2003 יש לו עדיין פנסיה תקציבית אבל זה חוזה שבמדינת חוק לא ניתן להפר. מי שהתגייס אחרי  
בתגובה להודעה מספר 24
 
  
זה לא שונה מכל עובד בחברה פרטית בהייטק, בחברת ביטוח, בנק וכד' הוא מפריש 5%, המעביד מפריש 5% ועוד נצבר 8.33% לפיצויי פיטורים. לזה אתה קורא מפריש קצת. הוא מפריש כמו כל עובד בהראל ביטוח או אמדוקס או בנק לאומי. והפנסיה והצבירה שלו לא צמודים אלא תלויות בהשקעות בשוק ההון.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אבו-ליאו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 21.6.21
3772 הודעות, 18 מדרגים, 36 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    11:41   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  30. אם אי אפשר להפר, אז נמות כולנו בשביל זה? מצב קיצון - אפשר גם אפשר. כמו שמדינת ישראל יכולה לקחת לך כסף מהבנק, ויכולה לכפות עליך המרת מט''ח  
בתגובה להודעה מספר 29
 
  
לא צריך לספר מעשיות.

את רכיב ההצמדה למדד יש לבטל. מדובר במליארדים על לא כלום, ללא קשר לכסף מובטח.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
החלילן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.8.18
12774 הודעות, 69 מדרגים, 65 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    11:46   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  33. אתה יודע שמי שלא בפנסיה תקציבית אלא בביטוח מנהלים ערך הפנסיה העתידית שלו עלה הרבה יותר מעלית המדד כי המדד היה נמוך אבל ה SP והשקעות אחרות  
בתגובה להודעה מספר 30
 
  
עלו בהרבה יותר? וזה שאתה לא מבין מה זה קדושת החוזים וקדושת הקניון ושברגע שיהיה מותר לבטל חוזה איך שרוצים כל הבסיס לאמון במשק יתערער והכל יקרוס. ונניח שהמדד ישתולל ויעלה בשנה אחת ב 70%, גם תשחוק אותם לגמרי? זה פשוט חסר הגיון לחלוטין.
מה שאפשר לעשות זה להטיל מס הכנסה גבוה יותר באופן שיוויוני על כל הכנסה גבוה. פלוג ציינה את זה כאפשרות וציינה גם מה החסרונות. והפנסיות האלו אינן סעיף ההוצאה היחידי הגדול. פשוט מכונת הרעל במניפולטיביות כדי להסית ושמתוך שנאה לשמאל תצביעו לנתניהו שתלה לכם את זה בראש.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
JerseyPilot לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.9.16
4621 הודעות, 22 מדרגים, 18 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    13:13   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  50. הייתי בקבע, אין כבר פנסיה תקציבית מאז 2006  
בתגובה להודעה מספר 30
 
  
את הפנסיה שלי קיבלתי כמו כל עובד במגזר הפרטי, לתוך קופת פנסיה של הראל. כן יש לצהל הטבות דמי ניהול והפרשה יחסית גבוהה אבל עדיין זה ממש ממש לא תקציבית. ובגדול אתה צודק, צריך לקצץ את כל המגזר הציבורי המנופח ולהתחיל עם כל משרדי הג'ובים שביבי חילק לחבורת הימין מלא מלא שהיא יותר קומוניסטית ממפא"י וכמובן להמשיך עם קיצוץ תקציבים לבטלנים כאלה ואחרים שנשארים ככה בזכות הסכמים קואליציוניים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אבו-ליאו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 21.6.21
3772 הודעות, 18 מדרגים, 36 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    13:14   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  51. מסכים עם כל מה שכתבת, רק שגם התקציביות ששוויין התנפח למעל טריליון שח בגלל שהן צמודות מדד - חייבות להיות מטופלות גם כן.  
בתגובה להודעה מספר 50
 
  
הקיצוץ בהן בלבד יהיה שווה ערך ליותר מכל מה שתיארת, במכפלות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Cat Catul לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.4.20
15809 הודעות, 46 מדרגים, 71 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    11:33   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. אני עדיין מתעקש ואומר שלדעתי זה לא יעבור בגצ  
בתגובה להודעה מספר 9
 
  
בכל זאת אלו פנסיות של אנשים, אם יגעו בהם גם יהיו תקדימים לגעת בפנסיות של כולנו.

אם אתה מדבר על התקציב הזה שיש לרמטכ״ל, אכן יש לקצץ את זה בהחלט.

אבל, כל הפנסיות התקציביות שכבר הובטחו ואנשים מקבלים אותם, אני בספק אם יש איך לגעת בהם.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
החלילן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.8.18
12774 הודעות, 69 מדרגים, 65 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    11:36   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. בשביל לבטל רטרואקטיבית כסף שניתן כבר לאנשים ולקחת אותו בחזרה צריך לבטל את חוק יסוד חופש הקנין ואז אפשר גם להלאים דירות מגורים ללא פיצוי.  
בתגובה להודעה מספר 21
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אבו-ליאו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 21.6.21
3772 הודעות, 18 מדרגים, 36 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    11:38   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  27. פחות מעניין אותי מה בגצ יגיד, אני אומר מה צריך לקרות אם רוצים להבריא את המשק.  
בתגובה להודעה מספר 21
 
  
ראשית, לגבי הגדלות רמטכל - חד משמעית לבטל.
שנית, לגבי הפנסיות עצמן - יש רכיב הצמדה למדד - יש לטפל בו. הוא לבד מנפח במליארדים את עלות הפנסיות, והוא סעיף ציני ומקומם.

זאת מכיוון שעליית מדד = אינפלציה ועליית מחירים. כאשר הפנסיות הללו צמודות למדד, הן מתנפחות באינפלציה, מה שמביא להעצמת האינפלציה וחוזר חלילה, כאשר הנהנים מהפנסיות הללו אגנוסטיים לשינוי במדד המחירים, אבל כל השאר לא.

זה חוסר צדק הסטורי שיש לטפל בו בהקדם.

לגבי תקדימים בשוק הפרטי - גם אם בגצ יגיד שאסור - אז אם הפניקס תקרוס - לא יהיה מאיפה לשלם. כך שפחות מעניין מה בגצ יגיד, ועובדתית מרעים את הפנסיות קדימה ככל שניתן, וגם אחורה דחפו מקדמים שיהיה לחברות איך לשחק בהתאם לביצועים ולתחשיבים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
החלילן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.8.18
12774 הודעות, 69 מדרגים, 65 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    11:42   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  31. אתה יודע שמי שלא בפנסיה תקציבית אלא בביטוח מנהלים ערך הפנסיה העתידית שלו עלה הרבה יותר מעלית המדד כי המדד היה נמוך אבל ה SP והשקעות אחרות  
בתגובה להודעה מספר 27
 
  
עלו בהרבה יותר? וזה שאתה לא מבין מה זה קדושת החוזים וקדושת הקניון ושברגע שיהיה מותר לבטל חוזה איך שרוצים כל הבסיס לאמון במשק יתערער והכל יקרוס. ונניח שהמדד ישתולל ויעלה בשנה אחת ב 70%, גם תשחוק אותם לגמרי? זה פשוט חסר הגיון לחלוטין.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אבו-ליאו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 21.6.21
3772 הודעות, 18 מדרגים, 36 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    11:45   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  32. זו, שוב, גניבת דעת.  
בתגובה להודעה מספר 31
 
  
אם יש עליית ערך אמיתית - בבקשה - שיקבל יותר כסף, אין שום בעיה.

הבעיה בהצמדה למדד, שהעליה היא מתוך גירעון.
אם מוצר עולה 10 שח ועלה לפני 7 שח, המדד עולה. מי שבעל פנסיה צמודת מדד אדיש לעליה, ממשיך לקנות כאילו כלום, ואילו אדם במגזר הפרטי צריך להרוויח כ-30% יותר כדי לצרוך את המוצר. עצם האדישות של מגזר כה משמעותי בציבור לעליית מחירים, דוחפת מחירים למעלה.

מקווה שזה ברור לך, שזה ממש לא כמו להשקיע באיזשהו נכס.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
החלילן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.8.18
12774 הודעות, 69 מדרגים, 65 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    11:50   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  34. הצמדה למדד זה לרוב נותן לאדם הגדלה קטנה ביחס להצמדה להשקעות בשוק החופשי. אתה לא יכולת לתת לפנסיה להשאר נומינלית ולהשחק עשרים שנה.  
בתגובה להודעה מספר 32
 
  
זה מגוחך. מעבר לזה שלא מפרים התחייבות חוזית. העלאת מס הכנסה על הכנסות גבוהות לרבות פנסיות היא אפשרית.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אבו-ליאו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 21.6.21
3772 הודעות, 18 מדרגים, 36 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    12:12   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  38. לא לרבות. מס תקציביות.  
בתגובה להודעה מספר 34
 
  
אם אתה חושב שההצמדה למדד מינורית - אדרבא, הבה נבטלה ונראה כמה היא מינורית.

מה דעתך?

אין מוצר שמציע גם הבטחת קצבה וגם הצמדה למדד. אי אפשר לאחוז את המקל משני קצותיו. זה לא מוסרי.

רוצה הבטחה - תקבל נמוכה. רוצה פוטנציאל רווח - קח סיכון.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
החלילן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.8.18
12774 הודעות, 69 מדרגים, 65 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    14:23   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  57. אני כותב הגדלה קטנה ביחס להצמדה להשקעות בשוק החופשי ואתה הופך את זה למינורית. למה? כי זה טוב לטיעון שלך.  
בתגובה להודעה מספר 38
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אבו-ליאו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 21.6.21
3772 הודעות, 18 מדרגים, 36 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    14:28   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  58. ידידי, נא התייחס לתוכן. אתה יכול לנסות לקעקע את כותב התוכן עד מחר.  
בתגובה להודעה מספר 57
 
  
שיוותרו על המדד ויקבלו הצמדה לשוק ההון.

צריך להבין שבדרך הזו, ללא טיפול, נהפוך לטורקיה מבחינה כלכלית.

כלל המגזר הציבורי דורש טיפול, ובנושא הפנסיות ספציפית, שינוי קטן יביא לתוצאות גדולות.

אדגיש שוב את ההבדל בין מדד לשוק ההון.
בשוק ההון הרווח מהנכסים תחת ההשקעה.
בהצמדה למדד אין רווח - חלוקה מתוך גירעון.

זה הבדל מהותי, מקווה שאתה מבין אותו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גליצדק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.11.23
886 הודעות, 5 מדרגים, 10 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    11:14   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. קרנית פלוג, נגידת בנק ישראל לשעבר, סגנית נשיא למחקר במכון הישראלי לדמוקרטיה (ע''ר) - עמותה רשומה (מעל 80% מימון זר)  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 19.05.24 בשעה 11:33 בברכה, גליצדק
 
שנת 2022

הכנסות: 36,416,963 ₪

תרומות מחו"ל: 29,401,520 ₪

הוצאות שכר לפעילות 24,038,502 ₪

ארגונים קשורים: אגודת ידידי המכון הישראלי | תאגיד זר

חברי ועד
אברהם-מתתיהו פישר, חבר ועד
אליהו גרונר, חבר ועד
אמיר שלמה אלשטיין, חבר ועד
ורד ויניצקי סרוסי, חבר ועד
חן ליכטנשטיין, חבר ועד
יוסף קוציק, חבר ועד
ליאת אהרנסון, חבר ועד
מזל נאוה מועלם דוד, חבר ועד
מיכל צור שלו, חבר ועד
סלי משה מרידור, חבר ועד
פאדיה נאסר אבו אלהיג'א, חבר ועד

מורשי חתימה
אברהם-מתתיהו פישר, מורשה חתימה
אליהו גרונר, מורשה חתימה
אמיר שלמה אלשטיין, מורשה חתימה
אמרילי נרקיס, מורשה חתימה
ורד ויניצקי סרוסי, מורשה חתימה
חן ליכטנשטיין, מורשה חתימה
יוחנן פלסנר, מורשה חתימה
יוסף קוציק, מורשה חתימה
ישי ג'סי פרס, מורשה חתימה
ליאת אהרנסון, מורשה חתימה
מזל נאוה מועלם דוד, מורשה חתימה
מיכל צור שלו, מורשה חתימה
סוזנה נבות, מורשה חתימה
סלי משה מרידור, מורשה חתימה
ענת גולדמן, מורשה חתימה
פאדיה נאסר אבו אלהיג'א, מורשה חתימה
קרנית פלוג, מורשה חתימה

נושאי משרה נוספים
אלה גור, עו"ד/יועץ משפטי
אלישע גולדשטין, רואה חשבון מבקר
אמרילי נרקיס, מנהל כספים/גזבר
אפרים צדקה, חבר ועדת ביקורת
גיא ספיר, מבקר פנימי
הילאל אגבאריה, עו"ד/יועץ משפטי
ירום אריאב, חבר ועדת ביקורת
עמוס שפירא, חבר ועדת ביקורת

ארגונים נוספים בהם מכהנים נושאי משרה
המערכת זיהתה ארגונים נוספים ללא כוונת רווח שעל פי הדיווח המקוון האחרון שנמסר על ידם, מכהנים בהם אחד או יותר מנושאי המשרה/חברי ועד. יתכן שקיים מידע נוסף בדוח המילולי במסמכים ודיווחי עמותה.
ארגון לתת - סיוע הומניטרי ישראלי (ע"ר)
ביה"ס סם שפיגל לקולנוע ולטלוויזיה - ירושלים (ע"ר)
בית יגאל אלון- מרכז הנצחה (ע"ר)
האגודה לזכויות החולה בישראל (ע"ר)
האופרה הישראלית - תל אביב-יפו {ע"ר}
החברה לבניין הספרייה הלאומית בע"מ (חל"צ)
המכון למדיניות העם היהודי (מיסודה של הסוכנות היהודית לא"י) בע"מ (חל"צ)
המרכז לחרות ישראלית בע"מ (חל"צ)



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
החלילן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.8.18
12774 הודעות, 69 מדרגים, 65 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    11:31   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. הבנתי אז אתה רוצה שאנשים עם תואר ד''ר בכלכלה ועשרות שנות נסיון וידע והבנה שיש למעטים ירוויחו 5,000 ש''ח בחודש או שישתקו.  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גליצדק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.11.23
886 הודעות, 5 מדרגים, 10 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    11:34   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. לא רשמתי מילה אחת שלי, אבל אתה מתיימר לדעת את רצוני. לך תחפש יא חוצפן.  
בתגובה להודעה מספר 20
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פלאי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.5.13
25016 הודעות, 226 מדרגים, 371 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    11:16   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. 5.25''?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
צללפון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.8.13
18118 הודעות, 70 מדרגים, 130 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    11:30   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. סקופ: אשת שמאל קיצוני שעובדת במכון שמאל יוצאת נגד הממשלה. הפתעה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
החלילן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.8.18
12774 הודעות, 69 מדרגים, 65 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    11:34   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. האמת שהיא דוקא מנסה לעזור לנתניהו וסמוטריץ. כי גם אם המלחמה לא תפיל אותו, ברגע שמחירי המזון יעלו ב 40% והשכר לא יזוז, אז באמת השיטה של  
בתגובה להודעה מספר 17
 
  
להאשים את השמאל כבר לא תעבוד והוא ירד לעשרה מנדטים. אבל אין לכם יכולת לחשוב בהגיון. הכל הפוזיציה ומלחמת השמאל ימין.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Cat Catul לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.4.20
15809 הודעות, 46 מדרגים, 71 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    11:38   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. קראת? לא קראת שהיא מצדדת בסמוטריץ בהרבה נקודות בדרך?  
בתגובה להודעה מספר 17
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
החלילן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.8.18
12774 הודעות, 69 מדרגים, 65 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    11:59   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  35. כשהכל פוזיציה ומלחמת הימין בשמאל הניצחי לא צריך לקרוא. רק לקרוא כותרת ומי הדיבר ואפשר להגיב באוטומטיזם. ממתי העובדות חשובות? הצחקת אותם.  
בתגובה להודעה מספר 26
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
vrs לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.1.08
12741 הודעות, 79 מדרגים, 150 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    11:38   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  28. אל תעבירי ביקורת אל אחרים וזה לא משנה על מי  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
שקט את!. את והקודם שלך שחי בללה לנד הקניתם דולרים למוות וגזרתם 30 שנות עבדות לדורות הבאים בישראל עם המדיניות הדבילית של הריבית 0 במשק שצמח אז כמעט בשיאו



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
החלילן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.8.18
12774 הודעות, 69 מדרגים, 65 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    12:01   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  36. מדיניות הריבית אפס היתה אילוץ ונבעה מהריבית אפס של הבנק המרכזי האמריקני. אם היו נוהגים אחרת תנועות ההון לישראל היו מפילות את הדולר ואיתו את  
בתגובה להודעה מספר 28
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
toncor לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 25.2.16
1877 הודעות, 8 מדרגים, 12 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    12:03   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  37. המפולת הכלכלית ממש בפתח. מסכנים אלה שחיים על אדים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
איזי מהחונטה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.3.18
66448 הודעות, 172 מדרגים, 250 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    14:12   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  54. סמוטריץ מתלבש יפה. אבל הוא לא חזק באנגלית ובמתמטיקה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מבט צלול לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 23.7.18
8538 הודעות, 28 מדרגים, 6 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''א באייר תשפ''ד    14:55   19.05.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  59. אחת הנגידות הגרועות בתולדות המדינה מטיפה לנו על כלכלה. מגוחך!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות