גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #851867 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 851867        
דוד המלך לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.4.24
2970 הודעות, 22 מדרגים, 18 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ז באייר תשפ''ד    18:48   04.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

ועדת החוקה אישרה לקריאות שניה ושלישית את הצ''ח המרחיבה את רשימת קרובי נפגעי 7.10  

 
  
שיוכלו לפעול למיצוי זכויות הנפגעים שאינם מסוגלים לממשן ולקבל מידע אודות חקירת האירועים.


מ"מ היו"ר ח"כ קארין אלהרר, יוזמת החוק: "הצ"ח מכירה בראש ובראשונה בחטופים שבשבי כנפגעי עבירה ונותנת מענה לבני משפחותיהם בנוגע לזכויות נפגעי העבירה. זו השליחות שלנו בעת הזו"
ועדת החוקה אישרה היום (ג') לקריאות שניה ושלישית, את הצעת חוק זכויות נפגעי עבירה (תיקון - הרחבת נפגעי עבירה בשל טבח ה-7 באוקטובר), התשפ"ד-2024, שיזמו הח"כים קארין אלהרר ואליהו רביבו. ביחס לנרצחים- מוצע להרחיב ולאפשר גם לסבים, נכדים, דודים ואחיינים, לממש את הזכויות של נפגעי העבירה באירועי ה-7 באוקטובר לקבלת מידע, במידה ושאר בני המשפחה המנויים בחוק אינם יכולים לממשן. כיום מנויים בחוק- בני הזוג, ילדים, הורים ואחים.
הצעת החוק תחול גם ביחס לקרובי משפחה של חטופים, שיוכלו לממש את זכויותיהם כנפגעי עבירה.
בנוסף, הצ"ח מאפשרת לנפגע עבירה או לקרוב משפחתו של נרצח להעביר את האפשרות לממש את הזכויות לכל אדם אחר לפי בחירתו. זאת כדי לתת מענה למקרים בהם אותם נפגעים או בני משפחה אינם יכולים לממש את הזכות בשל מצבם ויוכלו להיעזר באדם אחר לפי בחירתם. לקראת ההצבעה לקריאות שנייה ושלישית, החליטה הוועדה להוסיף ולאפשר למשפחות החטופים להעביר את האפשרות למימוש הזכות לאדם אחר שיש לו קרבה אישית לחטוף.
מ"מ היו"ר, ח"כ קארין אלהרר יוזמת החוק: "אתמול התבשרנו על חמש בשורות איוב. התחלנו עם הידיעה שורפת הלב על הירצחו של דולב יהוד ב-7.10, וסיימנו את היום עם הודעה שריסקה אותי אישית ובטוחה שרבים נוספים על רציחתם של נדב פופלוול יורם מצגר, עמירם קופר וחיים פרי. מארבעתם התקבל אות חיים. את ארבעתם יכולנו להציל. אני מתביישת במדינת ישראל שהקריבה את החטופים האלה. נכון שסינוואר אחראי לרצח, אבל מדינת ישראל אשמה שלא הצילה אותם כי היו הזדמנויות. אין לחטופים האלה זמן זו מציאות ולא סיסמה. אני קוראת לרה"מ לזנוח את השיקולים הפוליטיים ולהסתכל רק על שיקולי האזרחים. במקביל, הצפון עלה אתמול בלהבות ליטרלי. בשעה שרה"מ עסוק בהוצאת הודעות לעיתונות על נאומו בקונגרס והשר האמון על כוחות הכיבוי מסתובב בין אולפנים לטקסים, הצפון מופקר כבר 8 חודשים, מערכה לא מנוהלת ועוד מאות אלפי אזרחים מופקרים. נמשיך להעלות את הדברים לסדר היום עד שייפתרו.
הדיון בהצ"ח המכירה בראש ובראשונה בחטופים שבשבי כנפגעי עבירה נותנת מענה לבני משפחותיהם בנוגע לזכויות נפגעי העבירה. ההצעה מרחיבה את מעגל המשפחתי המוכר לצורך החוק. במקרים בהם אין מעגל קרבה ראשון או שני, החוק מאפשר לתת את זכויות החוק לאדם אחר. זו השליחות שלנו בעת הזו".
ח"כ אליהו רביבו, יוזם החוק: "הצמצום בתאריך ל-9.10 במקום ל-13.10 בעייתי כי עדיין בוצעו פעולות טבח, ולא הייתה השתלטות כוללת על הפשיטה. בנוסף, יש להסתכל על כל מה שהוא תולדה של אותם ימים ולא רק לגבי החטופים. השאיפה והכוונה כמחוקקים היא שכל אירוע שהוא תולדת אותם ימים ייכלל בחקיקה".
עוד אמר: "אני מזהה מעט חטטנות ע"י חלק מהנציגים הדואגים לנפגעים מבלי שהמשפחה או הנפגע התכוונו לכך. לכן, יש לקבוע סדר הירארכי לפי הקרוב ביותר, כדי שלא כל אחד יקבל את המידע רנדומלית. לא כל קרובי המשפחה היו בקשר אינטימי עם הנפגעים. חשוב לוודא שלא כל מי שמוגדר כקרוב ואינו מספיק קרוב, ינבור בחומר שהוא צנעת הפרט".
עו"ד נועה ברודסקי לוי מהייעוץ המשפטי לוועדה: חוק נפגעי זכויות עבירה מאפשר לנפגעים לקבל מידע לאורך הליכי המשפט ולהביע עמדה לאורך ההליך. לגבי נרצחים החוק קובע סדר קדימויות לקבל את המידע במקומם. באירועי 7.10 נוצר מצב בו יש להרחיב את המעגל המשפחתי כי יש משפחות שלמות שנרצחו וכן לגבי משפחות החטופים. יש גם משפחות שאינן מסוגלות למלא את המקום בשל מצבם הפיזי או הנפשי".
עו"ד נילי פינקלשטיין מייעוץ וחקיקה משרד המשפטים הגיבה לדברי ח"כ רביבו: "לגבי צמצום התאריכים עד ל-9.10 כולל, מברור אלו התאריכים בהם התרחשו הפגיעות האחרונות ע"י המחבלים שחדרו ב-7.10. הוספנו את האמירה שעבירות נוספות שבוצעו לאחר אירועים אלו וקשורות לתאריכים אלו ייכללו בחוק. התאריכים תואמים את התיקון שנערך בוועדה לחוק חקירות ילדים בנוגע לילדים שנפגעו או נחטפו".
לאחר מכן הוסיפה: התיקון הנוסף שאנחנו מציעים, מרחיב עוד קצת את הנוסח במטרה להגמיש ולהקל על בני המשפחות, שהן קהל היעד של החקיקה, שעומדות בפניהן התמודדויות בלתי נתפסות. ההגמשה היא ביכולת לאפשר לבני משפחה של נפגעים שנחטפו להעביר את מימוש הזכויות שבחוק לאדם אחר, אבל כשאנחנו זוכרים את המעמד והייחודיות של הנפגעים שנחטפו לא נרצה לפגוע בפרטיות שלהם ולכן ההרחבה וההגמשה מסויגת לאדם אחר שהיה קרוב לאותו חטוף. המנגנון יהיה שבן המשפחה של הנפגע החטוף יצהיר שהאדם היה בקרבה אישית לחטוף עצמו.
לצערנו גם בתיקים פליליים רגילים יש לא מעט מקרי רצח כשלפי החוק בני המשפחה הופכים להיות נפגעי עבירה והחוק מכיר בהם לפי סדר קדימויות. מה שעשיתם בתיקון הוא להרחיב את רשימת הזכאים. בתיקים פליליים המידע שניתן לנפגעי עבירה הוא לגבי מצב החקירה- החוק אינו מחייב את המשטרה והיא נמנעת מלמסור מידע מפורט על פרטי החקירה".
פקד יעל רוזנקרנץ מהלשכה המשפטית של משטרת ישראל: "בכל הקשור למתן הזכויות לנפגעי עבירה המשטרה פועלת להעניק את הזכויות במסגרת הנסיבות הקשות. כרגע ידוע שההליך הפלילי מצוי בשלב החקירה. מסרנו מידע לכל בני המשפחה שפרטיהם בידינו ללא העדפה כזו או אחרת. אנחנו לא הגורם המכריע איזה בן משפחה יקבל את המידע בעיקר בנוגע לסטטוס החקירה. אנחנו עובדים על שיפור מערכת המנ"ע שתותאם למקרים הללו והיא אמורה לעלות לאוויר בעוד כחודשיים. ככל שיוגש כתב אישום נצטרך לקבל מידע זה כדי להעבירו הלאה. אנחנו מעבירים כל חומר שאין מניעה מבחינת הסיווג או החשש לפגיעה בחקירה".
רפ"ק יהונתן גנץ, קצין חקירות בלהב: "בכל הקשור לנרצחי המסיבות, עברנו לצערי את 400 הנרצחים. לכל משפחה יש חוקר המוצמד אליה ואני זמין 24/6 ומשיב לפניות גם במוצ"ש. בעבר שוחחנו עם ההורים אבל כיום מדברים גם עם אחים. לגבי המידע שניתן- אנחנו בתפר שבין לא לשבש חקירה ולתת מענה למשפחות. כל חוקר נותן את מספר הנייד שלו למשפחות".
מ"מ היו"ר ח"כ אלהרר: "אתם עושים עבודה מדהימה אבל כשמשפחה מקבלת מידע שמתנהלת חקירה בסמס זה פחות רגיש ובעייתי. אם הייתם יכולים לעדכן על פתיחת חקירה ועל כל מהלך בשיחה טלפונית או דרך אחרת זה היה יותר נכון. אני מודעת לעומס ולקשיים אך יש לעשות מאמץ להרים טלפון ולסייע בכך בבניית האמון המחודש. כמו כן, משפחות שגרו בקיבוצים שנפגעו פחות מקבלות את השירות ואבקש שתשקלו את הנושא".
רפ"ק גנץ השיב כי הם נמצאים בקשר טלפוני עם המשפחות. לגבי משפחות העוטף אמר כי יש מחשבה לעשות כנס גם למשפחות אלו.
ח"כ אלהרר הודתה לפני ההצבעה "לשותפים להצ"ח, לח"כ רביבו, ליוזמות האמתיות של הצ"ח- איגוד מרכזי הסיוע, לפרויקט לילך ובאופן מאוד מרשים למשרדי הממשלה, שאני יודעת על ההשקעה, השעות והחשיבה ועל זירוז החקיקה. אני רוצה להודות ולקוות שלא נזדקק לדברי חקיקה כאלו יותר. טוב שעשינו את החקיקה לתת מענה ומזור למי שזקוק לכך".
ח"כ רביבו הצטרף לתודה על שיתוף הפעולה ואמר: "אני מצר על כך שמיעוט ח"כים לקח חלק בדיונים של חקיקה שיש לה מסר חשוב שצריך להעביר. אני מודה לך על השותפות וליו"ר הוועדה שתיעדף את הצ"ח על פני דיונים אחרים".
הצ"ח אושרה בקולותיהם של מ"מ היו"ר ח"כ קארין אלהרר, וח"כ אליהו רביבו

https://main.knesset.gov.il/News/PressReleases/Pages/press04062024ds.aspx



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  מההה לנצח אחי 04.06.24 18:49 1
  הממשלה צריכה לפצות את כל תושבי המדינה שהיו כאן ב7.10. אין אחד שלא סבל . אנשים לקו בהתקפי לב ובמחלות. אלכסנדר 04.06.24 19:28 2
  זה בכוונה כתוב בצורה שממש מקשה על קריאה רגילה? מה זה עבודת מחקר? מישהו יכול להסביר על מה מדובר? גליצדק 04.06.24 19:41 3
     ייצוג משפטי כך שיכלול גם בני משפחה רחוקים Xor 04.06.24 23:36 4
  חוק חשוב בנסיבות העניין. יישר כח! חכמת התנאים 05.06.24 02:51 5

   
   
לנצח אחי
חבר מתאריך 26.6.20
15420 הודעות
יום שלישי כ''ז באייר תשפ''ד    18:49   04.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. מההה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
קרבה ראשונה בלבד!

די לחגיגה על האסון



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלכסנדר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.2.12
3176 הודעות, 10 מדרגים, 16 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ז באייר תשפ''ד    19:28   04.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. הממשלה צריכה לפצות את כל תושבי המדינה שהיו כאן ב7.10. אין אחד שלא סבל . אנשים לקו בהתקפי לב ובמחלות.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
בעיות נפש ועצבים. מכיר כמה כאלה שהיו בריאים וכעת הם שבר כלי.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גליצדק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.11.23
1032 הודעות, 5 מדרגים, 10 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ז באייר תשפ''ד    19:41   04.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. זה בכוונה כתוב בצורה שממש מקשה על קריאה רגילה? מה זה עבודת מחקר? מישהו יכול להסביר על מה מדובר?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 04.06.24 בשעה 20:08 בברכה, גליצדק
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Xor
חבר מתאריך 16.1.21
10 הודעות
יום שלישי כ''ז באייר תשפ''ד    23:36   04.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. ייצוג משפטי כך שיכלול גם בני משפחה רחוקים  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  
בדיון בכנסת הוחלט להרחיב את מעגל המשפחות הזכאיות למידע וייצוג משפטי כך שיכלול גם בני משפחה רחוקים יותר ולא רק בני משפחה קרובים , במיוחד כאשר משפחות שלמות נרצחו באירועי 7.10 או כאשר משפחות אינן מסוגלות לממש את זכויותיהן בשל מצבם הפיזי או הנפשי. ההרחבה תאפשר לקרובי משפחה נוספים, שהיו בקשר אישי עם הנפגעים, לממש את הזכויות שבחוק.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חכמת התנאים
חבר מתאריך 2.5.19
348 הודעות
יום רביעי כ''ח באייר תשפ''ד    02:51   05.06.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. חוק חשוב בנסיבות העניין. יישר כח!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות