*לע"נ בתנו הטהורה חיה-מושקא ע"ה בת יבדלט"א חיים יהושע יהודה ובת-חן*הלוחות הראשונים לא החזיקו מעמד והם נשברו. לעומת זאת, הלוחות השניים לא הייתה בהם שבירה והם קיימים לעולם.
וכך הוא גם בימי הפורים, שלא יתבטלו לעולם, אפילו לא לעתיד-לבוא. בשונה משאר המועדים שיתבטלו אז (ראה ילקוט שמעוני משלי רמז תתקמד).
המכנה המשותף בין הלוחות השניים לימי הפורים הוא, שהם נעשו על-ידי פעולתם של בני-ישראל:
הלוחות הראשונים נעשו על-ידי הקדוש-ברוך-הוא. לעומת זאת, הלוחות השניים נעשו על-ידי משה רבינו, שלקח אבנים ופסל מהם את הלוחות.
וכך גם היה בימי הפורים, שאז קבלו בני -ישראל את התורה בשמחה ומרצונם הטוב. בשונה מ'מתן-תורה', שאז נכפתה עליהם קבלת התורה מלמעלה.
ומפני שהם באו מ'למטה', מצד בני-ישראל ולא כ'מתנה' מלמעלה, לכן הם נצחיים וקיימים לעולם.
מקור: ע"פ תורת מנחם – התוועדויות תשמ"ה ח"ג ע' 1147