*לע"נ בתנו הטהורה חיה-מושקא ע"ה בת יבדלט"א חיים יהושע יהודה ובת-חן* מעשה המצווה של ברית המילה מסיר מהאדם את הערלה שהייתה בו מקודם. 'הסרת הערלה' מסמלת את העבודה של 'סור מרע' – לגרש את הרע מקרבנו.
ליצר הרע ישנם שבעה שמות ואחד השמות שלו הוא 'ערל' (סוכה נב, א). פעולת המילה הרוחנית מסירה את ה'ערל' הזה מקרבנו שלא ישלוט על נפשנו וגופנו ויוביל אותנו למקומות בלתי-רצויים (ראה בכ"ז בארוכה לקו"ש ח"ג ע' 761 ואילך).
כיום, היצר הרע הינו 'תושב קבע' בגופנו שקשה מאוד לגרשו מקרבנו ולכן, יש לנו אתו 'מלחמת שליטה' יומיומית על מרחב הגוף. לעתיד-לבוא, יוסר ה'ערל' הזה מקרבנו.
ביטול היצר הרע מרומז בפרשתנו בפסוק (יב, ג) "וּבַיּוֹם הַשְּׁמִינִי יִמּוֹל בְּשַׂר עָרְלָתוֹ":
היום *השמיני* בא *לאחר* שבעת קודמיו והוא מסמל את הביטול המוחלט של כל העניינים של היצר הרע, עם כל '*שבעת* השמות' שלו וביניהם השם 'ערל'.
מקור: ע"פ תורת מנחם חכ"ה ע' 190