עבר עריכה לאחרונה בתאריך 04.02.23 בשעה 22:44 על-ידי גבעתי (מפקח)
נניח ולקוח קנה חומר מסויים בחנות ב 15,000 שקל.המוכר עשה איזו שהיא טעות, וחייב אותו ב 700 שקל פחות.
הלקוח לא מוכן לשלם, ובעל הבית דורש את הפער שלא נגבה מהמוכר.
האם מבחינה הלכתית (מדובר בשאלה תאורטית וכן חשובה לי ההלכה בנושא) המוכר יכול לטעון שהוא לא גרם להפסד של 700 שקל.. אלא למניעת רווח מבעל הבית של 700 שקל (בהנחה שעל קניה של 15 אלף בעל הבית מרוויח סביבות בסביבות 4000-5000 שקל) ולכן אין הוא חייב לשלם תשלומי הנזק?
חבר מתאריך 14.4.19
1671 הודעות, 21 מדרגים, 38 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
הרי התביעה של הבעל הבית היא לא על המוכר אלא על הקונה שצריך לשלם לו את התמורה המלאה עבור הסחורה שקנה.
זה שהמוכר עשה טעות לא סיבה להעניש אותו.שיתבע את הקונה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.5.04
23024 הודעות, 137 מדרגים, 244 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.12.17
2114 הודעות, 44 מדרגים, 88 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
האם בדרך כלל המוכר רשאי לעשות הנחות וכדו' כפי ראות עיניו ובעל הבית סומך עליו או שיש מחיר קבוע ועל כל שינוי צריך אישור של בעל העסק?
ברמת העקרון במקרה כזה על פי ההלכה מניעת רווח היא כנזק וכמו הפסד ממון
אך לא מחייב שהמוכר חייב לשלם תלוי בכמה דברים ובמנהג המקום
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד