גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #32900 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 32900   
495 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 16.4.02
66760 הודעות, 205 מדרגים, 394 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ו 'באדר א תשפ''ד    07:05   06.03.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

המלחמה נמשכת ובתי החולים מתהדרים בטיפול בפצועים בצדק-אבל שוכחים לתאר את השרות לזקן  

 
  
מבקש סליחה ממי שלו יהיה לו נח שאני מעלה נושא כזה
כולם במלחמה עם חמס חיזבלה ומלחמות פנימיות של ימין שמאל חרדים חילוניים וכו'

=====-

האמירה הקשה של מנהל המחלקה בהדסה: "אלה קשישים – אנחנו משליכים אותם לעת זקנה"
בדיון שהתקיים היום, שלישי, בוועדת הבריאות של הכנסת התייחס מנהל פנימית בהדסה עין כרם פרופ' אלון הרשקו לעומסים הגדולים בחדרי המיון ובמחלקות הפנימיות בבתי החולים. לדבריו, "העומסים השנה לא מפתיעים ולא חריגים - הם צפויים. אפשר כבר לתאם את הדיון בשנה הבאה ובעוד שנתיים ושלוש"
פורסם בתאריך: 5.3.24 16:24

מאת: רפי גמיש

"אני ירושלמי, ורציתי להגיע פיזית לדיון היום בועדת הבריאות של הכנסת על העומסים במלר"דים ובבתי החולים. אבל יש לי במחלקה 38 מיטות אשפוז והיום אצלי 50 חולים. לא הספקתי להגיע, כי ירדתי למיון אצלנו לבקר גבר בן 98, ניצול שואה, במצב חולי מתקדם ובמצב קשה, אשר שוכב במיון כבר 24 שעות בלי שירותים ובלי תנאים בסיסיים, והתעכבתי בניסיון לעזור לו".

הדובר הוא פרופ' אלון הרשקו, מנהל מחלקה פנימית בהדסה עין כרם ונציג האיגוד הישראלי לרפואה פנימית. את הדברים הוא אמר בדיון מיוחד שקיימה ועדת הבריאות של הכנסת על העומסים הכבדים בבתי החולים בכל הארץ בשל תחלואת החורף. פרופ' הרשקו, כאמור, לא יכול היה להגיע לדיון והוא דיבר אל חברי הכנסת באמצעות שיחת זום.

כפי שפורסם ב"כל העיר" כבר לפני כחודש, תחלואת החורף השנה קשה יותר מאשר בשנים עברו. במקביל, פחות א.נשים התחסנו השנה נגד השפעת, והתוצאה, כפי שהזהיר ד"ר יאן מיסקין מהכללית, קשה. בתי החולים מאוכלסים כעת בתפוסה של בין 130 ל-150 אחוז, והם פשוט לא יכולים לקבל עוד מטופלים.
)

נציגי מד"א ואיחוד הצלה שהשתתפו בדיון סיפרו כי בתי החולים מבקשים מהם להעביר מטופלים חדשים למקומות אחרים, בשל תפוסת היתר.המחלקות, כאמור מלאות, גם המסדרונות. אמנם בחדרים מסוימים במחלקות השונות ניתן לראות מטופל בודד או שניים – אך חשוב להבין שלא כל חולה יכול להיות באותו חדר עם מטופלים אחרים, על אחת כמה וכמה שלא במסדרון.
התוצאה, כפי שתיאר אותה פרופ' הרשקו, קשה עד בלתי נסבלת. בעיקר עבור המטופלים אבל גם עבור הצוות הרפואי. ועדיין, למרות העומסים הגדולים על חדרי המיון והמחלקות הפנימיות, פרופ' הרשקו אומר: "אפתיע אתכם אולי – העומסים השנה לא מפתיעים ולא חריגים – הם צפויים. אפשר כבר לתאם את הדיון בנושא העומסים לחורף של השנה הבאה ולעוד שנתיים ושלוש. חלק מהבעיה היא שאין לי בירושלים לאן לשחרר חלק ניכר מהמטופלים אצלי במחלקה. קודם אמרה לי קשישה עם מחלת ריאות מתקדמת אצלי במחלקה, שהיא פוחדת לחזור הביתה, כי אין באזור ירושלים מיטות פנויות באשפוז המשכי, ולכן האלטרנטיבה היחידה שלה היא חזרה הביתה וזה מפחיד אותה".


עוד הוסיף פרופ הרשקו בדיון: "העומסים במלר"דים והעומסים במחלקות הפנימיות – חד הם, ואנחנו הפנימאים עושים כמו חברינו במלר"דים – תורנויות במיון ובשבתות, איפה שהמטופלים שלנו נמצאים. הבעיה נעוצה בכך שהמטופלים שלנו אינם משרתים בעזה, הם לא מעלים פוסטים ברשתות החברתיות, אלה ההורים שלנו. אנשים קשישים. אנחנו בעצם משליכים אותם לעת זקנה".

הביקורת לא הסתיימה ופרופ' הרשקו הוסיף: "בכל ההצגות בוועדה על ידי נציגי משרדי הבריאות והאוצר (בדיון בועדת הבריאות), חסר פרט אחד מרכזי: אזכור דו"ח ועדת טור כספא. הרי כל הפתרונות כבר נאמרו וניתנו. יש תוכנית עבודה סדורה, שאומצה על ידי משרד הבריאות, אבל בפועל היא לא מבוצעת. פרופ' אבישי אליס יו"ר האיגוד לרפואה פנימית אמר לאחרונה, ואני מביא את דבריו: 'כספים שאמורים היו לחזק את המחלקות הפנימיות, 290 מיליון שקל, לא הגיעו למחלקות, אלא נבלעו בתקציבי בתי החולים על ידי המנהלים. תקני רופאים שניתנו בזמן הקורונה, ואמורים היו להיות קבועים במחלקות, נלקחים על ידי מנהלי בתי החולים. יש כרגע שתי מערכות מקבילות בבתי החולים – מצד אחד, טיפול בפצועי מלחמה, שמביא יוקרה לבתי החולים, ומצד שני, טיפול בקשישים שהוא מחפיר'".

https://www.kolhair.co.il/health/225089/



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  זה לא חדש - זה כבר תואר בעבר 495 06.03.24 07:09 1
     המצב נמשך שנים - המדינה הזקינה - השרות לא הותאם - אני הזקן הזרוק במסדרון, אל תבואו לבקר אותי / ד''ר איתן חי-עם אני שוכב במיטתי במסדרון 495 06.03.24 07:13 2
     מזעזע... לא לקנא בקשיש ערירי שנקלע לארוע כזה ilanka 06.03.24 20:17 8
         ''קשיש ערירי'' או קשיש שיש לו משפחה אבל היא נוהגת בו כערירי 495 07.03.24 19:28 9
             כוונתי, כמובן, למהות. ולא להגדרה המשפטית. ilanka 07.03.24 23:48 10
  אַל תַּשְׁלִיכֵנִי לְעֵת זִקְנָה כִּכְלוֹת כֹּחִי אַל תַּעַזְבֵנִי: (תהילים פרק עא פסוק ט) 495 06.03.24 07:28 3
     🎗 הדברים שהבאת מכמירי לב. גרפיטי 06.03.24 07:33 4
         התקשורת לא מעלה דברים כאלה - היא מעלה בתי חולים עם קשר לעיתונות לאנשי התקשורת 495 06.03.24 07:51 5
  שפור המצב היה צריך להיות בועדת טור כספא - בפועל מי זוכר אותו? 495 06.03.24 08:06 6
  תודה רבה על העלאת נושא חשוב מאין כמוהו. ביריון 06.03.24 09:01 7

     
495 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 16.4.02
66760 הודעות, 205 מדרגים, 394 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ו 'באדר א תשפ''ד    07:09   06.03.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. זה לא חדש - זה כבר תואר בעבר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
הזקן במסדרון הוא אבא שלי - ולאיש לא איכפת
מנת הדם שהגיעה רק אחרי 12 שעות, פעמון האזעקה שנותק בטעות על-ידי המנקה ואיש לא טרח לחברו, הדקירות המיותרות בזרוע והמינון הנמוך של משכך הכאבים. כתב ynet ד"ר איתי גל, שאביו מאושפז בימים אלו באחד מבתי החולים הגדולים בישראל, עם עדות יד ראשונה על החרפה והזלזול בחולה בישראל 2010
ד"ר איתי גלפורסם: 13.12.10 , 10:37
מעט לפני שהתחלתי בלימודי הרפואה, ככתב בריאות מתחיל, גמרתי אומר בלבי לנסות להביא שינוי ולו הקטן ביותר ברפואה הישראלית המדממת. קיוויתי שיבוא היום ובו לא נצפה בעוד קשיש ניצול שואה גלמוד וערירי, השוכב מעורטל לעיני כל במסדרון וזועק שעות "אחות! אחות!". פיללתי שאנשי הרפואה לא יירמסו תחת עומס בלתי נשלט, ציפיתי שכבוד האדם המתפוגג בין כתלי בית החולים יישמר. במשך שנים פרסמתי אין ספור כתבות על מצב הרפואה המקרטע.

וכן, הטכנולוגיה התקדמה, ריצוף השיש בבתי החולים בוהק מתמיד (וזה תמיד בא עם עוד שלט תודה לתורמי הלובי המפואר), ביתני האשפוז הפכו לרבי קומות עם מסדרונות ארוכים. אבל בעצם - כלום לא השתנה. בשבוע האחרון הבנתי את זה על בשרי.

לאחר חמש שנים של תחינות חוזרות ונשנות, נעתר אבא, שיחיה, לעבור ניתוח אורתופדי שעשוי להביא, כך אנו מקווים, ממצב של נכות לשיפור דרמטי באיכות חייו. הלב נקרע כשאנו נאלצים לחזות באב הזה, שנמלט כילד מהנאצים ביערות אירופאים קפואים, גדל בבית יתומים, התרוצץ, בנה, עשה והחזיק על כתפיו משפחה שלמה - והנה לנגד עינינו הוא קורס. צעדיו כבר איטיים, הוא כבר אינו אותו אדם שמח, וכל שרואות עיניו היא הזיקנה המכרסמת. והנה, סוף סוף הסכים אבי להפקיד את גופו בידי המנתחים.

אבא נאנק מכאב - אף אחד לא מקשיב
עמדתי כבר באירועים דרמטיים לחוצים, כנער מתנדב במד"א בפיגועים המחרידים בתל אביב, כסטודנט לרפואה מתלהב בחדרי המיון, וכרופא מתמחה שנאבק להציל חיים של תינוקות וילדים. ועדיין, גם לאחר שראיתי כמעט הכל, פעם לבי מהתרגשות כשהמתנתי מחוץ לחדר ההתאוששות בציפייה דרוכה לצאתו של אבא מחדר הניתוח.

אחת האחיות קראה לי להיכנס פנימה. התקרבתי אליו, והמחזה היה קשה. אבי שוכב במיטה, רגליו חבושות, עדיין מעורפל חושים. "אבא, אבא, אתה בסדר?" והנה, האדם החזק של המשפחה, שכתפיו הרחבות תמכו בנו שנים, מתפרק. דמעות החלו לזלוג מעיניו, והוא - בשקט האופייני לו - נאנק מכאב עז. "כואב, כואב", הוא ממלמל חלושות. אני מביט סביב, ואין איש סביבנו. לאיש מהצוות לא אכפת. קראתי שוב ושוב לאחות, "תעזרי לו עכשיו", ביקשתי. אך חלפו דקות ארוכות עד שאחת האחיות הואילה להגיע ולהזריק לו לווריד עוד מורפיום.

כרופא, אני מבחין שהמינון נמוך מדי, ואני זועק שוב: "כואב לו, תני לו עוד מורפיום", וכך אבי שוכב שעתיים, מתייסר בכאבים, ולאיש בעצם לא אכפת. בשלב מסוים, לאחר ששוב התערבתי, הואיל בטובו המרדים להגיע ולהעלות את מינון התרופה למינון שהחל מעט להשפיע ולשכך את כאבי התופת מהניתוח.

יצאתי לרגע מחדר ההתאוששות למספר טלפונים דחופים. כשחזרתי הבחנתי באח שניסה שוב ושוב ושוב לדקור את ידיו. שלוש פעמים. רגע לפני הפעם הרביעית מלאת היומרנות של האח, שכלל לא טרח להביט בפניו של אבי ולשאול לשלומו, ורק רטן "דקירה!" רגע לפני שהמחט מחוררת שוב את היד וגורמת לשטף דם, רגע לפני - לקחתי בעצמי את המזרק ושאבתי את הדם לבדיקה הדחופה.

אבא מאבד דם - המנה מגיעה רק כעבור 12 שעות
שעתיים וחצי של המתנה, ואנו מועברים סוף סוף למחלקה האורתופדית באישון לילה. בשלב הזה איש לא טרח לשוחח איתנו. לא המנתח, לא איש מהרופאים המתמחים. בה בעת אני מבחין בדימום הולך וגובר מאזור הניתוח, לתוך שקית הנקז. 300 מיליליטר, 500 מיליליטר, 700 מיליליטר. אבא מוכנס לאחד החדרים, ואני ממתין לידו לרופא המחלקה שיגיע, יסביר דבר מה, יבדוק. עד שעות הבוקר איש לא ניגש אלינו. הדימום ממשיך ומצטבר. רק מאוחר יותר, בבוקר, טורח מישהו מהמחלקה להזמין מנת דם, שתגיע רק לאחר כ-12 שעות המתנה, כשאבי איבד כבר ליטר דם.

ערב שני במחלקה. אבי ממשיך להיאנק מכאבים, ונותר בלא נודע. האם הניתוח הצליח, מה עם הדם שאבד, מדוע כואב כל כך, ולמה לוקח זמן כה רב עד שמישהו טורח להביא משכך כאבים? לילה. אבא מנסה שוב ושוב לצלצל בפעמון לאחות שתיתן עוד כדור לשיכוך כאבים, שעתיים שלמות, ואיש לא מגיע. הכאב כבר עז כל כך ובלתי נסבל, שאבי זועק: "אחות! אחות!". האחות מגיעה, ומגלה שאחת המנקות ניתקה את פעמון האזעקה. אף אחד מאנשי הצוות לא טרח כל אותם יומיים לוודא שהכל כשורה, שכל המכשירים פועלים, שפעמון האזעקה אכן עובד כהלכה, או סתם – אם לאבא יש שאלה או בקשה. הוא נותר מוטל על המיטה, כשבנו הרופא לצידו מחכה ושואל: איזו קטסטרופה תקרה עכשיו, מה יהיה כשאעזוב את אבא ומה עושים כל המאושפזים שהבן שלהם לא רופא, שמכיר ויודע ושואל ומבקש.

יום שלישי, והסאגה הזו נמשכת, עכשיו עם הפיזיותרפיסטית, שאמורה לתרגל ירידה ראשונה מהמיטה. הכאבים עדיין עזים, תרופות שיכוך הכאבים כבר פועלות פחות ופחות, ובשיקום כזה נדרשת סבלנות ואורך רוח של הצוות הרפואי. אולם היא מאיצה בו ומקדישה לטובת התרגול דקות ספורות, תוך שהיא מביאה עימה הליכון נמוך שאינו למידותיו, שהביא לכך שכל כובד משקלו לחץ בחוזקה על הרגליים והחמיר את הכאבים העזים כל-כך. בתום התרגול המהיר עזבה הפיזיותרפיסטית, בלי תדרוך, בלי לומר מאומה. היא הותירה את אבא שוב עם כאבים עזים, לבדו, מתאפק באי נעימות ובצניעותו הרבה מלקרוא שוב לאחת האחיות.

ועדיין, איש מצוות המנתחים אינו טורח להגיע, לומר דבר מה לחולה ולמשפחתו, לחזק, לטעת תקווה, לומר מילות עידוד. כלום. אבי שוכב מרותק למיטה, מביט בתקרה, מחייך מעת לעת לאורחים, אך בתוך תוכו מתמלא עצבות, ואולי מעט חרטה על שנכנס להרפתקה מביישת כל כך.

יום רביעי. אבא עדיין מרותק למיטה, ארבעה ימים אינו מסוגל להכניס דבר לפיו, הוא חלש, מותש, מדוכא. אף אחת מהאחיות כלל לא טרחה לדבר עמו על כך, או להוסיף לו תוספת חלבונים, ויטמינים ומינרלים הדרושים להחלמה. יצרתי קשר עם דיאטנית בית החולים שביקשה מהרופא המתמחה להוסיף לאבא העשרת מזון. כששבתי למחלקה 12 שעות אחרי, הבחנתי שאיש כלל לא רשם את הוראת הדיאטנית. הוא עדיין לא קיבל כל תוספת מזון, ורק אחרי שביקשתי שוב ושוב, הואיל בטובו האח לתת את פחית תוספת המזון המבוקשת.

וזה לא נגמר: איש מהרופאים לא טרח להביט בצילום חזה שבוצע לו בבוקר. רק בשעות הערב בדקתי אני את הצילום. את פעמון האזעקה שניתק אחד מאנשי הצוות - הרכבתי אני. הדרך לשיקומו תהא ככל הנראה רק באמצעות פיזיותרפיסט פרטי. אני טורח להשגיח בשבע עיניים על כל מהלך, כשפחד מקנן בי בכל רגע.

שרד את השואה, נרמס בבית החולים
יצר החיים הוא שהביא את אבי להילחם על חייו, לברוח מהשטן הנאצי, להיאבק בילדות שאבדה ובעוני מרוד. אך אותו יצר חיים נרמס דווקא במקום שאמור להיות הכי בטוח בעולם. בית חולים מרכזי, מהגדולים בישראל, עתיר צוות רפואי - ולאיש לא אכפת.

נתק רגשי מפלח את האוויר הדחוס במחלקה האורתופדית. אדישות הצוות הרפואי שהיא רוח הזמן, התנהלות במישור חורפי ומלנכולי המרחיבה את ספקטרום החוויה הבלתי אנושית והמבזה שאנו עוברים בימים אלה. הרופאים והאחיות כורעים תחת העומס, אך הם אינם נקיי כפיים. הייתי ועודני שם, כרופא, אני מכיר את העבודה השוחקת היטב, ועדיין - חלה עליהם חובה מוסרית לא רק לרפא ולהציל, לא רק לחתום על הטפסים ולדפוק שעון נוכחות, אלא גם להעניק אמפתיה, אנושיות, כתף תומכת וקורטוב של דאגה למאושפזים.

השבוע, לראשונה, שמחתי כל כך על שלמדתי רפואה וידעתי כיצד למנוע מעט מכאבו של אבא, מחוסר תשומת הלב של הצוות ואולי מההתעלמות מדמות המטופל שמחכה לישועה. אין מילה אחרת מלבד חרפה כדי לתאר את היחס המזלזל כל כך שחווינו. התביישתי עד כלות על שכך נראה העולם האמיתי של החולה בישראל. גם עתה, יממה חמישית למחלקה האורתופדית - לאיש לא אכפת. לאיש לא אכפת.
https://www.ynet.co.il/article/3997352



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
495 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 16.4.02
66760 הודעות, 205 מדרגים, 394 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ו 'באדר א תשפ''ד    07:13   06.03.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. המצב נמשך שנים - המדינה הזקינה - השרות לא הותאם - אני הזקן הזרוק במסדרון, אל תבואו לבקר אותי / ד''ר איתן חי-עם אני שוכב במיטתי במסדרון  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
אני הזקן הזרוק במסדרון, אל תבואו לבקר אותי / ד"ר איתן חי-עם

אני שוכב במיטתי במסדרון המחלקה הפנימית. בשבוע האחרון האזור שתחום בפרגוד נהפך לחדרי. דווקא כשאני כל כך כאוב ומפוחד, אני נמצא במיטה במסדרון, ללא חלון, ללא שידה, ללא כיסא שמבקר המגיע יוכל לשבת לידי, והשירותים הקרובים נמצאים בקצה הרחוק של המסדרון. ארנקי מוחבא מתחת לכרית מחשש שייגנב, ושאר חפצי תחובים מתחת למיטה משל הייתי פליט. "הזקן ליד החדר המוּגבר", זהו שמי החדש, כפי שלמדתי מהאחיות. לא עוד אברהם, הקשיש שהקפיד, לפעמים הקפדת יתר, על ניקיון, גילוח וריח טוב, אלא "הזקן ליד החדר המוגבר בקצה המסדרון". לא עוד אברהם עם החולצה הלבנה שתמיד מגוהצת וצווארונה מעומלן, עם מכנסיים מגוהצים וגרביים תואמים לנעליים, אלא הזקן, ששוכב במסדרון, בפיג'מה שגדולה עליו, חולצה מוכתמת ומכנסיים ללא כפתורים בקדמתם. לא מגולח, מדיף ריח רע, עייף ורעב.

שבוע ימים אני שוכב במסדרון שמעולם לא כיבו בו את האור. אני מבין, באמת מבין, אי אפשר לכבות את האור, כי האחיות צריכות לרוץ בלילה מחולה לחולה. שבוע ימים אינני מצליח להירדם. הכאב הבלתי פוסק, הבדידות, החרדה שאלה ימי האחרונים אינם נותנים לי להירדם. מדי פעם, כשכבר נדמה לי שאני עומד להירדם, כשאני מתחיל לשקוע בשינה, מעיר אותי דבר זה או אחר. אחות שבאה להחליף את העירוי, צלצול הטלפון בתחנת האחיות, משפחה שעומדת במסדרון ומדברת בקול רם כאילו אינני קיים, או מבקר במחלקה שמפלס דרכו בצפיפות שבמסדרון ונוגע בטעות במיטתי. שבוע ימים אני כמֵה להירדם, ואני תשוש. אתמול, כאילו הייתי תינוק, הלבישו לי טיטול. האחות, תוך כדי כך שחיתלה אותי כמו הייתי תינוקה, כשראתה את הדמעות בעיני, ניסתה בחמלתה להסביר לי שעדיף להיות עם טיטול מלהטיל שתן באמצע המחלקה.

לוּ רק היה לה זמן להקשיב לי ולא היתה צריכה לרוץ לחולים האחרים, הייתי מספר ששעות קראתי לאחות שתגיע, לעזור לי ללכת לשירותים. אבל גם אני מבין, שכשיש שלוש אחיות במחלקה עם 50 חולים, אין סיכוי שיגיעו לעזור לך. ולכן אספתי את כל כוחותי וירדתי אתמול מהמיטה והלכתי לכיוון השירותים. לדיירי המסדרון יש תא שירותים אחד, בקצה המרוחק של המחלקה. ירדתי לאט לאט מהמיטה וגררתי את עצמי לכיוון השירותים. לקשיש חולה כמוני, המסדרון הארוך העמוס במיטות נראה כמסלול מכשולים. השתדלתי, במעט הכוחות שהיו לי, גררתי את רגלי, עם יד אחת נשענתי אל הקיר, ובידי השנייה כיסיתי את הפתח חסר הכפתורים במכנסי הפיג'מה, מתפלל שלא יברח לי השתן. אך לבסוף נכנעתי, ובאמצע המסדרון יצרתי שלולית גדולה.

האחיות החזירו אותי למיטה. סגרו את הפרגוד, שספק מסתיר מעיני העוברים במסדרון את אשר קורה, הפשיטו אותי ממכנסי הרטובים והלבישו אותי בטיטול. האחות ליטפה ברוך את ראשי, ורצה לחולה הזקוק לעזרתה.

ימי ספורים. לא כך חשבתי שאסיים את חיי. מהאבא והסבא הגאה, הנקי והמכובד, שלחם במלחמות ישראל, לימד דורות של תלמידים, הפכתי לנטול כבוד זרוק במסדרון, ללא שם, ללא זהות, לא מגולח, מדיף ריח רע ועם טיטול ששעות לא החליפו אותו.

לא כך אני רוצה שתזכרו אותי. הניחו לי לנפשי, אל תבואו לבקרני.
היו שלום.

באהבה,
הזקן במסדרון, ליד "החדר המוגבר"
https://www.facebook.com/kerenberl/photos/a.655951681171018/1655240777908765/?type=3



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ilanka לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 25.4.02
137798 הודעות, 307 מדרגים, 504 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ו 'באדר א תשפ''ד    20:17   06.03.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. מזעזע... לא לקנא בקשיש ערירי שנקלע לארוע כזה  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
495 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 16.4.02
66760 הודעות, 205 מדרגים, 394 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ''ז 'באדר א תשפ''ד    19:28   07.03.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. ''קשיש ערירי'' או קשיש שיש לו משפחה אבל היא נוהגת בו כערירי  
בתגובה להודעה מספר 8
 
  
זוכר חולה קשה שהבנים לא הגיעו את הנכדים לא ראה - אשתו תמכה בו - הדמעות היו בולטות
אשה שנתנה את הדירה לבנה - היה מגיע - אמא הכל בסדר והולך - הצער היה בולט

וכו' וכו'

כשליותי את אבי באשפוז ראיתי את העיניים שלהם
גם את אלה שהיו בבלבול הדמעות בעיניים בלטו



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ilanka לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 25.4.02
137798 הודעות, 307 מדרגים, 504 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ''ז 'באדר א תשפ''ד    23:48   07.03.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. כוונתי, כמובן, למהות. ולא להגדרה המשפטית.  
בתגובה להודעה מספר 9
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
495 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 16.4.02
66760 הודעות, 205 מדרגים, 394 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ו 'באדר א תשפ''ד    07:28   06.03.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. אַל תַּשְׁלִיכֵנִי לְעֵת זִקְנָה כִּכְלוֹת כֹּחִי אַל תַּעַזְבֵנִי: (תהילים פרק עא פסוק ט)  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גרפיטי
חבר מתאריך 14.1.19
39210 הודעות
יום רביעי כ''ו 'באדר א תשפ''ד    07:33   06.03.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. 🎗 הדברים שהבאת מכמירי לב.  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  
יש לנו את הרופאים הכי טובים בעולם עם מערכת בריאות חולה, נטולת תקציבים למרות שהעם היושב בציון משלם ממיטב כספו עבור בריאות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
495 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 16.4.02
66760 הודעות, 205 מדרגים, 394 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ו 'באדר א תשפ''ד    07:51   06.03.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. התקשורת לא מעלה דברים כאלה - היא מעלה בתי חולים עם קשר לעיתונות לאנשי התקשורת  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  
אנחנו מקבלים חומר מסונן

אל תצפה מהתקשורת אובייקטיביות ותאור הוגן
הם בעד או נגד
הם לא מתארים מציאות שיש בה גם טוב אבל גם רע

לפחות לא של המקושרים שהם ניזונים מידם

לפני שנים כשאמרו "היה כתוב בעתון" זה היה סימן לאמת
והיום???



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
495 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 16.4.02
66760 הודעות, 205 מדרגים, 394 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ו 'באדר א תשפ''ד    08:06   06.03.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. שפור המצב היה צריך להיות בועדת טור כספא - בפועל מי זוכר אותו?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
הוגשו מסקנות הוועדה לשיפור הטיפול במערך המחלקות הפנימיות

פרופ׳ רן טור כספא יו״ר הוועדה פתח את מסיבת העיתונאים ואמר: ״אני מאמין שהתוצאות וההמלצות של הוועדה יכולות להביא מהפך ברפואה הפנימית בישראל. הסמל של הפנימיות היא החולה הזקנה במסדרון.
וזוהי הזדמנות נדירה לשינוי המצב במחלקות הפנימיות בישראל.״....
https://www.health.gov.il/NewsAndEvents/SpokemanMesseges/Pages/10072019_3.aspx


הדוח

https://www.health.gov.il/PublicationsFiles/internal_dept_treament_improvment_report_2019.pdf



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ביריון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.07
122720 הודעות, 397 מדרגים, 624 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ו 'באדר א תשפ''ד    09:01   06.03.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. תודה רבה על העלאת נושא חשוב מאין כמוהו.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות