אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון גילוי מסמכים נושא #7413 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 7413   
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום חמישי י''ב בתמוז תשס''ז    09:18   28.06.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

''אדולף (היטלר) ומרואן (ברגותי)''  

 
ערכתי לאחרונה בתאריך 28.06.07 בשעה 09:35 בברכה, פילוביץ שחף
 
אדולף ומרואן
מאת אורי אליצור | פורסם: ח' תמוז תשס"ז / 24 יוני 07

שלום לא עושים עם אלה שכבר נשפטו והורשעו ברצח.

אין לנו ברירה אלא לשחרר את ברגותי, כי את אייכמן תלינו. כמה חבל. בעת הזאת אדולף היה יכול להיות פרטנר מעולה, אדם משכיל ושקול, חילוני, פרגמאטי ויעיל מאוד. נכון, הוא עסק בטרור תקופה מסוימת, אבל זו היתה תוצאה של הייאוש שאליו נקלעה האוכלוסייה הגרמנית לנוכח המבוי הסתום בתהליך השלום וחוסר כל אופק מדיני. והרי אנחנו יודעים שהטרור הגרמני שהופנה נגדנו היה במידה מסוימת יציר כפינו. גם אנחנו עשינו לא מעט טעויות: השתלטנו על כל מערכת הבנקאות בגרמניה, כבשנו שליש מן המשרות האקדמיות הבכירות, דחפנו את האף המעוקל שלנו ליותר מדי מקומות, ואנשים רציניים מאוד טוענים שגם הלווינו בריבית והרעלנו בארות. צריך להתחיל להקשיב גם לקולות האלה.

טוב, אל תגידו לי שזה לא מצחיק כי לא התכוונתי להצחיק, ואל תגידו שאי אפשר להשוות, כי די. הגיע הזמן להתחיל להשוות בין הדומים: בתי המשפט ובתי הכלא של המדינה, ואפילו חבל התלייה, לא קיבלו מינוי משמיים להיות שליחי האלוקים ולהעניש את החוטאים בשמו. הם נועדו רק להבהיר שכאן על הארץ בין בני האדם לבין עצמם, יש דין ויש דיין ויש חוק. הם נועדו להרתיע רוצחים מלרצוח. אפשר להשתגע כשדווקא אנשים שכל ימות השנה לא מפסיקים לטרטר לנו על שלטון החוק, פתאום ממליצים לשחרר "מטעמים פרגמאטיים" אדם שנדון לחמישה מאסרי עולם ועוד ארבעים שנות מאסר.

אני לא מאמין לכם. שום שיקול פרגמאטי לא היה מביא אתכם לשחרר את יגאל עמיר, גם אם נשיא איראן היה מבטיח בתמורה לגנוז את תוכנית הגרעין שלו. ויגאל עמיר נדון רק למאסר עולם אחד. זה לא שיקול פרגמאטי, אלא אמירה מוסרית. אתם יודעים היטב שהמסר הוא לגיטימציה לטרור, ואתם הולכים על זה בכל זאת כי בסתר ליבכם אתם רואים בטרור הפלשתיני חטא נסלח, מין עבירה לגיטימית. כי בעצם, אתם אומרים לעצמכם, בסופו של דבר הרי אנחנו אשמים בזה שהם מפוצצים את האוטובוסים שלנו.

הנאורות העיוורת

לכן, הגיע הזמן להשוות. כן, גם עם אייכמן. לא רק כדי להניח את הרוצחים הפלשתינים במשבצת שלהם עם כל האנטישמים של כל הדורות, אלא גם כדי לדבר על הצד היהודי הנרצח. מזה כמאתיים שנה, שהם כבר שבעה שמונה דורות, היהודים נורא רוצים להאמין שהעולם הוא מקום הגון והגיוני, והאנטישמים של הדור שלהם הם לא הדבר המוכר מאז ומקדם, אלא משהו אחר לגמרי. משהו חדש, הגיוני, שייך לעידן המודרני, תוצאה של איזה קונפליקט רציונאלי ששני הצדדים אשמים בו, ואם רק נבין אותו היטב ונודה בחלק שלנו באשמה, הוא ייפתר.


אדולף היטלר
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%93%D7%95%D7%9C%D7%A3_%D7%94%D7%99%D7%98%D7%9C%D7%A8

גם בשנות השלושים בגרמניה של היטלר היו יהודים רבים מאוד שהאמינו בזה. הם היו נאורים כמובן. חלק מהם החזיקו באמונתם עד הרגע האחרון, וצעדו עירומים אל המשרפות מתוך תחושה עמוקה של זעם על יהודים אחרים שבגללם כל זה קורה. הסבא של אברום בורג לא היה ביניהם. הוא הבין ונמלט משם בעוד מועד, אבל אברום בחר להחליף סבא ולהיות הנכד שלהם, של היהודים ההולכים למות בידי פראי אדם מתועבים, ואומרים: אבל אשמים אנחנו. זו לא הדוגמא היחידה לתופעת הנאורות העיוורת. בנאורות בכלל יש המון טשטוש והכחשה והדחקה וטיפשות, אבל העניין הזה של הכחשת האנטישמיות הוא אחת הפינות הכי חשוכות של הנאורות. הכחשת השואה גרה לא רחוק משם.


זה לא בגלל הכיבוש ולא בגלל הטעויות שלנו וגם לא בגלל הסבל הפלשתיני, אלא זה התחיל הרבה לפני הכיבוש והרבה לפני הנכבה, ולפני שהייתה פה מדינה יהודית

מכאן בא הצורך הנואש של הנאורות הישראלית לבדל בין הפתח' והחמאס, ולמצוא את המושיע שימתח למעננו בתוך האויב הפלשתיני איזה קו ברור בין אור וחושך, כי אי אפשר להכחיש שהחמאס הוא חושך. וגם לא צריך כי החמאס מגיח אלינו מהעולם הישן, הפרימיטיבי, החשוך. אנחנו צריכים את ברגותי כדי שיקיים את ההבטחה שהבטיחו לנו בילדותנו שהעולם שלנו המודרני הוא מואר, מובן ומאוזן ואין בו שדים ורוחות, ושום אריה לא מסתתר מתחת למיטה שלנו.

הרוב הפראי


נכדו של ליבוביץ´ מצטרף לצוות ההגנה
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=303&msgid=7859253
´´ישראל היא פרעה, ברגותי משה רבנו´´
יום שישי, 4 באוקטובר 2002, 0:05 מאת: ורד כהן-ברזילי, מערכת וואלה!
כך אמר פרקליטו של ראש התנזים, בגדה לשעבר בפתיחת הדיון
בהארכת מעצרו; הוא טען כי ברגותי פעל כמו משה שהרג מצרי בגלל
שהיכה יהודי; השופט בתגובה: את הסיפור הזה תספר לי בפסח...!!
לא יאומן כי יסופר !!
http://news.walla.co.il/?w=//289451

אבל ברגותי הוא רוצח נתעב, אנטישמי, שותף לתנועה העושה שימוש יומיומי ביצרים אנטישמיים ובחומר אנטישמי. הוא שלח צעירים מסוממי שנאה להתפוצץ ברחובות שלנו מתוך אמונה מתועבת, בלתי נסלחת, שלרסק אימהות ותינוקות יהודיים לאלפי חתיכות בשר זה מעשה חיובי שאמור לגרום לו אושר. זה לא בגלל הכיבוש ולא בגלל הטעויות שלנו וגם לא בגלל הסבל הפלשתיני, אלא זה התחיל הרבה לפני הכיבוש והרבה לפני הנכבה, ולפני שהייתה פה מדינה יהודית. הקסאמים שבכותרות קרויים על שם עז א דין אל קסאם, האיש שעשה את מעשי ברגותי בשנות העשרים והשלושים, ומנהיגיו הסתובבו בברלין להתחבק עם היטלר, לסייע לו ולקבל ממנו הבטחה ברורה שהוא לא הולך לדלג בטעות על היהודים שבארץ ישראל.

במזרח התיכון חיים שישה מיליון יהודים מוקפים בשלוש מאות מיליון ערבים. אנחנו מיעוט קטן, נרדף ועני מאוד. האדמה שתחת רגליו של יהודי אחד בממוצע קטנה פי שמונה או עשרה מהאדמה שתחת רגליו של ערבי אחד בממוצע. אנחנו לא רוב, לא כובשים, לא חזקים, ולא אשמים בפראות החייתית של הרוב הערבי המופנית נגדנו כבר מאה שנה. שלום עושים עם אויבים? אולי. לא עם אלה שכבר נשפטו והורשעו ברצח.
http://www.inn.co.il/Articles/Article.aspx/6758


_______-


לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  ''נבל ברשות הדמוקרטיה'' פילוביץ שחף 28.06.07 13:05 1
     בושה לצהל:אשכנזי נוזף בתא''ל יאיר גולן בגלל 'נוהל שכן' פילוביץ שחף 20.10.07 09:53 2
         האם הרמטכ''ל נגרר לתבוסה נוספת? פילוביץ שחף 25.10.07 02:57 4
  כך נחטפנו. (3 צעירים יהודים) סיפור אימה (לכפר ערבי) פילוביץ שחף 22.10.07 11:43 3
  דיווח: ישראל הסכימה לשחרר את ברגותי פילוביץ שחף 21.07.08 12:54 5
     ראש השב''כ דיסקין: מתנגד נחרצות לשחרור מרואן ברגותי פילוביץ שחף 22.07.08 13:31 6
     'האפשרות לשחרור ברגותי - שערורייה' פילוביץ שחף 23.07.08 12:09 7
     קורבנות הטרור נגד הרש''פ וברגותי פילוביץ שחף 24.07.08 10:32 8
  מי משווה את ברגותי לבגין?‏ (נציב קבילות הציבור-רה''ש) פילוביץ שחף 02.12.09 19:42 9
  מי משקר את עם ישראל, השר אהרונוביץ', או, ערוץ 10/המקור? פילוביץ שחף 24.12.09 00:06 10

     
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום חמישי י''ב בתמוז תשס''ז    13:05   28.06.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. ''נבל ברשות הדמוקרטיה''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
נבל ברשות הדמוקרטיה

המשטר שלנו אמור להיות דמוקרטי, דהיינו שהעם אמור להחליט לאן פני המדינה. המשטר שלנו אמור גם לכלול מספר רשויות שמאזנות זו את זו כדי שהשלטון לא יוכל לחרוג ולהשתלט על חיינו. הרשויות ידועות לכמעט כולם: הרשות המחוקקת (הכנסת), הרשות המבצעת (הממשלה) והרשות השופטת. יש כאלה המגדירים גם את התקשורת כרשות נוספת כי יש לה כוח רב, והיא אמורה, ואני מדגיש אמורה, לשרת ככלב השמירה לדמוקרטיה ולהפרדת הרשויות.

לצערנו הרב, בשנים האחרונות תפס הבג"צ, הרשות השופטת, יותר ויותר סמכויות שאין להן בסיס על פי החוק. לדוגמא, באוקטובר 05' פסל בג"צ את מה שכונה "נוהל שכן" שצה"ל הנהיג כדי לשמור על חיילינו הבאים לעצור מבוקשים. השופטים לא הסתמכו על חוק ישראלי כדי לאסור את הנוהל, אלא הסתמכו על מה שהם הבינו (עם דעותיהם הפוסט ציוניות) מתוך חוקים בינלאומיים. אין לשופטי בג"צ את הזכות לכופף את החוק הישראלי (שלטון העם) ולסכן חיי חיילינו בגלל סברות וחוקים בינלאומיים.

כפי שאמרנו, דמוקרטיה היא שלטון העם. העם הוא הריבון. אם כן, נציגי העם, הם הם חברי הכנסת, חוקקים חוקים שקובעים את הסמכויות של הממשלה ושל בג"צ. כל הסמכויות של בג"צ הם מוגדרים בחוקים שהתקבלו בכנסת, ואין לבג"צ סמכויות נוספות.

לאחר פרישת נשיא בית המשפט העליון אהרן ברק, ישנם יוזמות בכנסת שמטרתן לרסן את בג"צ ולהכריח אותו להישאר במסגרת החוקים המגבילים את כוחו.

בקול ישראל דווח היום על יוזמה כזאת הבאה לשלול מבג"צ את האפשרות לבטל החלטות הממשלה או הכנסת בטענה שהן לוקות בחוסר סבירות קיצונית. כיוון ששופטי הבג"צ הם לא נבחרי הציבור, ואדרבה הם פוגעים בציבור היהודי והמסורתי באופן כמעט עקבי, מאין נובע סמכותם להחליט אם נציגי העם פעלו בחוסר סבירות?

אני תמה מה הכשרתו של נגבי לקבל את התואר המכובד "הפרשן המשפטי", שהרי לא מציגים אותו כבעל תואר עורך דין או שופט בדימוס?!

כל זה לגופו של סמכויות בג"צ. אבל אז נכנסת לתמונה התקשורת שרוב אנשיהם מחזיקים בדעות שמאלניות פוסט ציוניות, כמו האליטה השלטת בבג"צ.

בתוכנית "הבוקר הזה" העלה אריה גולן את משה נגבי, "הפרשן המשפטי" של רשת ב'. קודם כל, אני תמה מה הכשרתו של נגבי לקבל את התואר המכובד "הפרשן המשפטי", שהרי לא מציגים אותו כבעל תואר עורך דין או שופט בדימוס?! בכל מקרה הנה כמה פנינים דמגוגיים שאמר "הפרשן" תוך כדי הראיון איתו. נגבי נשאל לגבי חקיקה למנוע תביעות של ערביי עזה על נזק שנגרם להם כתוצאה מפעולות צה"ל. בתשובה ענה נגבי: אם רוצים למנוע תביעות כאלו הנוגעות לפעולות שהיו מאז יציאת צה"ל, שזו יוזמת חקיקה לגיטימית. מה קורה כאן? האם זה תפקידו של פרשן משפטי לתת ציוני לגיטימיות לחוקי הכנסת? פרשן משפטי אמור להסביר יוזמות חקיקה ולספר על דעות שונות בין המשפטנים. אסור לו לחלק ציונים לנבחרי ציבור או להביע דעה פוליטית.

נגבי הרחיק לכת עוד יותר כשאמר שאם היוזמה באה לשלול תביעות הנוגעות לזמן לפני היציאה, באופן טכני, פורמאלי הכנסת יכולה לחוקק חוק כזה אבל בג"צ קבע שזה לא דמוקרטי. איך פרשן משפטי יכול להוציא כזה משפט שהוא סותר את יסודות הדמוקרטיה והמשפט? כיצד החלטה של 61 חברי כנסת יכולה להיות לא דמוקרטית?! וחוץ מזה, אין לאויבינו בעזה זכויות דמוקרטיות במדינה שלנו שהרי אינם אזרחים בכלל, אז מה לא דמוקרטי כאן?!

לאחר ניתוח דבריו של נגבי, אני ממליץ לכם להאזין לקטע קטן של הראיון כי אין כמו משמע אוזניים. לחץ כאן כדי להאזין


________


לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום שבת ח' בחשון תשס''ח    09:53   20.10.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. בושה לצהל:אשכנזי נוזף בתא''ל יאיר גולן בגלל 'נוהל שכן'  
בתגובה להודעה מספר 1
 
ערכתי לאחרונה בתאריך 20.10.07 בשעה 09:56 בברכה, פילוביץ שחף
 
לבנוני
חבר מתאריך 2.9.06
619 הודעות אור ליום ששי ז' בחשון תשס''ח 19:11 18.10.07


בושה לצהל:אשכנזי נוזף בתא''ל יאיר גולן בגלל 'נוהל שכן'

תת-אלוף יאיר גולן, אחד הקצינים הטובים ביותר בצה"ל היום, ששמש עד לא מזמן כמפקד אוגדת יהודה ושומרון יינזף נזיפה פיקודית וקידומו לדרגת אלוף יעוכב- כך החליט הערב הרמטכ"ל, רב-אלוף גבי אשכנזי.
הרקע לנזיפה- שימוש בנוהל שכן בכמה מקרים שונים על ידי כוחות צה"ל באזור, תחת פיקודו של גולן.

הכל תודות לתקשורת השמאלנית, שכופה על הרמטכ"ל לצאת שמאלני ולנזוף בגולן, על שחייליו האמיצים והחכמים הצילו את חייהם שלהם, באמצעות שימוש בנוהל שכן, הנכון והצודק כל כך.

בושה לנו.


לבנוני
חבר מתאריך 2.9.06
619 הודעות אור ליום ששי ז' בחשון תשס''ח 19:38 18.10.07


2. גולן: ''מעשיי נועדו למנוע סיכון חיי אדם ופגיעה ברכוש''

ראש המטה הכללי, רב-אלוף גבי אשכנזי, קיים לאחרונה הליך של נזיפה פיקודית בעניינו של תת-אלוף יאיר גולן, בעקבות חקירת משטרה צבאית חוקרת שנפתחה בגין מספר מקרים בהם הורה על שימוש בנוהל "אזהרה מוקדמת", בניגוד לפקודה שניתנה על-ידי הרמטכ"ל.

לאור חוות דעת הפרקליט הצבאי הראשי ולאחר ששמע את הקצין, החליט הרמטכ"ל לנזוף בו, על שפעל בניגוד לפקודות, ללא יידוע מפקדיו וקבלת אישור לכך. בנוסף, קבע הרמטכ"ל כי קידומו של תת-אלוף יאיר גולן יעוכב לתקופה שלא תפחת מ-9 חודשים (החל ממרץ 2007) וכמו כן, טרם קידומו של הקצין תתקיים התייעצות נוספת בעניין זה עם הפרקליט הצבאי הראשי.

תת-אלוף גולן ציין בפני הרמטכ"ל כי מעשיו, על אף הפסול שבהם, נועדו לסייע לפקודיו לבצע את משימותיהם ולהתמודד עם קושי מבצעי אמיתי, ומתוך כוונה למנוע סיכון חיי אדם ופגיעה ברכוש.

הפרקליט הצבאי הראשי, תת-אלוף אביחי מנדלבליט, ציין בחוות הדעת אשר הגיש לרמטכ"ל, כי על מפקד בצה"ל מוטלת החובה לפעול בכל עת בהתאם לדין ולפקודות של מפקדיו המוסמכים, ואין בעובדה שחריגה מן הדין ומן הפקודות הביאה לתוצאה חיובית, כביכול, כדי לגרוע מן הפסול העקרוני שבכך. עם זאת, הפרקליט הצבאי הראשי סבר, כי יש לתת משקל לעובדה שההחלטות שקיבל תת-אלוף יאיר גולן צמצמו בפועל את הסיכון לאוכלוסיה המקומית ולרכושה, ומנעו פגיעה בנפש וברכוש.

כן ציין הפרקליט הצבאי הראשי את העובדה שתת-אלוף גולן הורה להפעיל את נוהל "אזהרה מוקדמת" רק במספר מצומצם ביותר של מקרים, יחסית למספרן הגדול מאוד של פעולות המעצר שבוצעו תחת פיקודו באותה תקופה.
לאחר ששקל את חומרת מעשיו של תת-אלוף גולן, מחד גיסא, ואת השיקולים המקלים בענינו מאידך גיסא, מצא הפרקליט הצבאי הראשי כי למרות שמעשהו היה חמור, מדובר בכשל שהוא פיקודי-מקצועי בעקרו, ולפיכך ניתן להסתפק בעניינו של תת-אלוף גולן בצעד פיקודי משמעותי, ללא מיצוי הדין עימו בהליך פלילי.

במהלך החקירה ובפני הרמטכ"ל, נטל תת-אלוף גולן אחריות מלאה על החלטותיו ומעשיו ולא ביקש למעט בתיאור אחריותו.

הרמטכ"ל הדגיש כי על מפקדים בצה"ל בכל הרמות מוטלת החובה בכל עת לפעול בהתאם לדין ולפקודות של מפקדיהם המוסמכים.

איש_פשוט
חבר מתאריך 14.10.07
3 הודעות אור ליום ששי ז' בחשון תשס''ח 20:30 18.10.07


3. התודה לבג''צ ובעיקר לברק. הרמטכ''ל פעל מחוסר ברירה


כי ישראל היא "מדינת חוק" ,אף שאין לי ספק שהוא בעד נוהל שכן .
כל יהודי שפוי מבין שטוב שכן ערבי מאשר חייל או אזרח יהודי
חפים מפשע


Q
חבר מתאריך 8.10.01
7976 הודעות אור ליום ששי ז' בחשון תשס''ח 20:39 18.10.07


4. ''שכן'' ערבי לא שווה שערה שתיפול מראשו של חייל יהודי


ואני לא רואה את הרמטכ"ל לוקח אחריות על חיי חייל שנהרג בגלל שנמנעו לבצע "נוהל שכן" .

כחול
חבר מתאריך 2.10.03
2191 הודעות אור ליום ששי ז' בחשון תשס''ח 20:53 18.10.07


5. חיילי צה''ל ומפקדיהם

חייבים לעשות כל שביכולתם
על מנת להגן על חייהם.
המערכת המשפטית, מתערבת בשיקולים מבצעיים,
וגורמת לסיכון מיותר של חיי אדם.

החשיבה המעוותת הזאת, שאומרת למשל שצריך
לספק חשמל לעזה, המשמש ליצור אמצעי לחימה נגדנו,
היא בזויה ורעה ומביאה נזק כבד על המדינה.


Q
2307
חבר מתאריך 12.10.07
3 הודעות אור ליום ששי ז' בחשון תשס''ח 22:10 18.10.07


6. נוהל שכן

ולמה לא להפעיל נוהל שכן כאשר דייר מתבצר חמוש ומאיים לפגוע בילדיו או בסביבתו?האם לדעתך אין להגן גם על השוטר? שטיות ודברי הבל אתם דוברים לכל כח מזוין אוסף פקודות מלא ומגוון המאפשר תמיד ביצוע המשמה. קיום הפקודות -השפה הצבאית- מאפשר הבנה ואימון בין הלוחמים בדרגות השונות ושומר על דמות האדם גם בפעילות קרבית ואני הייתי שם

הידיעה בעיתון ידיעות אחרונות:

תזכורת:

בקשה למתן צו ביניים
בית המשפט הנכבד מתבקש להוציא מלפניו צו ביניים המופנה כלפי המשיבים, והמונע מהם לעשות שימוש במי מהאוכלוסיה האזרחית הפלסטינית כמגנים אנושיים או כבני ערובה, לרבות.
http://www.btselem.org/hebrew/Legal_Documents/HC3799_02_Request_for_Court_Order.doc


http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3151538,00.html#n

פסק-דין
הנשיא א' ברק:
נוהל "אזהרה מוקדמת" קובע כי חיילי צה"ל המבקשים לעצור פלסטיני החשוד בפעילות חבלנית עויינת רשאים להסתייע בתושב פלסטיני מקומי, כדי לתת באמצעותו אזהרה מוקדמת לעצור מפני פגיעה אפשרית בו ובמי שמצוי עימו תוך ביצוע המעצר. האם נוהל זה הוא כדין – זו השאלה הניצבת בפנינו.
http://elyon1.court.gov.il/Files/02/990/037/a32/02037990.a32.HTM

''נבל ברשות הדמוקרטיה''
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=7413&forum=gil&viewmode=all&keywords=נוהל%20שכן#1

אל''מ יוגב: הריגת המחבל היתה מוסרית
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5238&forum=gil&viewmode=all&keywords=נוהל שכן#61

יוסי בלום הלוי: ''סיכול ממוקד במוראל החיילים''
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5238&forum=gil&viewmode=all&keywords=נוהל שכן#60

___________________



לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום חמישי י''ג בחשון תשס''ח    02:57   25.10.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. האם הרמטכ''ל נגרר לתבוסה נוספת?  
בתגובה להודעה מספר 2
 
האם הרמטכ"ל נגרר לתבוסה נוספת?
מאת אינג' יוסף דוריאל

ההשלכות המדיניות של הצגת ישראל כפושעת מלחמה מועדת.

אחרי התבוסות שספגנו בלוחמה הפסיכולוגית, בפרשת א-דורה וב"טבח כפר-קנא", האם הרמטכ"ל נגרר לתבוסה נוספת?

שימוש במגינים אנושיים חיים בזירת ירי הוא פשע מלחמה מגונה בכל העולם. למרות זאת, לא שמענו את "העולם" מתרגש משימוש זה שעשו מרצחי החיזבאללה באזרחי לבנון שמבתיהם וחצרותיהם הפגיזו את ישראל. התוקפן המשתמש בשיטה זו מרתיע את הצד שכנגד להחזיר לו אש שמא יפגע ב"מגן אנושי" חף מפשע.

לא ידוע לי על אף מקרה בו חיילי צה"ל ירו על טרוריסטים כשהם מסתתרים מאחורי ערבים, ובוודאי לא ילדים, שהועמדו באיומי נשק לפניהם או בקרבתם. לעומת זאת, לא חסרים צילומי וידיאו שתיעדו התנהגות כזו מצד הפלסטינים. לכן, היה מוזר לשמוע את ה-BBC בעל המוניטין העולמי מוסר, פעם אחר פעם, במהדורות החדשות שלו כי צה"ל משתמש במגינים אנושיים חיים, HUMAN SHIELDS, בפעולותיו נגד פלסטינים. ועל מי מסתמך ה-BBC? על רמטכ"ל צה"ל בכבודו ובעצמו שצוטט כנוזף בקצין שהשתמש באזרחים פלסטינים "כמגנים אנושיים חיים" מול פלסטינים חמושים.

בתקשורת הישראלית הופיעה ידיעה זו תחת הכותרת של נזיפה על שימוש ב"נוהל שכן" שמישהו החליט כי זה זהה עם "מגן אנושי חי". רק מי שלא היה אף פעם בזירת אש יודע שההיפך הוא הנכון: "נוהל שכן" נועד למנוע פגיעה בחשוד הנקרא להסגיר את עצמו כשמובטח לו שלא ייפגע, באמצעות שליח המוכר לו.

עובדה היא שעד היום לא נהרג אף אחד בגלל שימוש בנוהל זה. כי לטיפול במי שמתבצר בבניין ויורה או עלול לירות על חיילים יש גם נוהל אחר, זה של הצבא האדום, כשנתקל בצלפים מסתתרים, בעיר שנכבשה מידי הגרמנים בקרבות "מלחמת העולם השנייה": מזמינים טנק, וזה מפגיז את הבית החשוד בכינון ישיר עד שהוא הופך לחורבה בוערת. האם לזה חותרים אלה המשווים "נוהל שכן" עם "שימוש במגנים חיים"? האם אין לנו כאן תופעה של "כביסת מילים" הפוכה, מכניסים ביטוי מוסרי ונקי ומוציאים ביטוי מרושע ומלוכלך? כפי שעושים שונאי ישראל המכנים סיכול ממוקד של פושע מסוכן בשם "הריגה חוץ-משפטית"?

כביסת מילים הפוכה מסוג זה כבר עלתה לנו מספיק ביוקר, כמו התנצלות הגנרלים שלנו על "הריגה שלא בכוונה" של הילד מוחמד א-דורה בלי שבדקו מה באמת קרה בצומת נצרים, והוצאתו מהבקבוק של שד תעמולתי המשתולל מזה שבע שנים וגובה קורבנות בנפש, מול מערך הסברה חסר אונים של ישראל.

האם מישהו הכריח את הרמטכ"ל להמשיך את אותו מצעד האיוולת עם הסיפור של "נוהל שכן"? האם אין אף אחד בממשלה שמבין את ההשלכות המדיניות של הצגת ישראל כפושעת מלחמה מועדת? האם המפלה המבישה בלבנון, אחרי ההצגה הטלוויזיונית של "טבח הילדים בכפר קנא", לא הספיקה להם? תא"ל יאיר גולן, כאיש צבא ממושמע, מנוע מלהגיב על הנזיפה שקיבל. אז אני עם ניסיוני הצנוע בקו האש, מאז תחילת "מלחמת העצמאות", עושה זאת במקומו.
http://www.inn.co.il/Articles/Article.aspx/7055

_____________________


לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום שני י' בחשון תשס''ח    11:43   22.10.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. כך נחטפנו. (3 צעירים יהודים) סיפור אימה (לכפר ערבי)  
בתגובה להודעה מספר 0
 
כך נחטפנו. סיפור אימה ליילי
שמעון כהן ערוץ 7 21.10.2007 13:48
http://www.global-report.co.il/yahav/?l=he&a=31058

שלומי, שנחטף עם חבריו לכפר ערבי, מספר, שלב אחרי שלב, על רגעי האימה שעלולים היו להסתיים בפיגוע חטיפה או בלינץ' אכזרי.

דיווח קצרצר במספר מצומצם של אתרי אינטרנט סיפר לפני מספר ימים על נסיון חטיפה של שלושה נערים לכפר ערבי סמוך לירושלים. כשבוע לאחר האירוע משחזר באזננו שלומי, אחד הנערים שנחטפו לכפר, את רגעי האימה. אנו מביאים כאן את תיאורו של שלומי, שלב אחר שלב, את הסיפור כולו,שבדרך נס הסתיים כפי שהסתיים, ולא בתסריט דומה לחטיפת גלעד שליט או בלינץ' אכזרי במרכז כפר ערבי.

השעה הייתה שלוש וחצי לפנות בוקר כששלושה נערים תושבי הישובים בית אל וכוכב השחר שבאזור מטה בנימין, עמדו בטרמפיאדה שבגבעה הצרפתית בירושלים, בתקווה שרכב כלשהו יסיע אותם הביתה או לפחות יקרב אותם לצומת הבאה.

כשרכב פורד גדול עצר שאלו השלושה 'לאן?', הוא ענה 'לפסגת זאב', הם ענו 'תודה' ונפרדו לשלום. הרכב המשיך בנסיעה מטרים אחדים, אבל לפתע עצר, והנהג הציע, במה שהיה נראה כטוב לב ורחמים השמורים במיוחד לשעה מוקדמת וחשוכה כל כך, להקפיץ את השלושה למחסום 'חיזמה', שבצפון ירושלים. משם, כך קיוו יהיה מעט קל יותר למצוא את הטרמפ המיוחל הביתה.

בשלב זה לא התעורר כל חשד בעיני השלושה. "המבטא של הנהג לא היה ברור, לוחית הזיהוי הייתה כמובן צהובה, הרכב היה נקי, כך שקשה היה לחשוד שמשהו לא בסדר", מספר שלומי, אחד הנערים.

חשדם של השלושה לא התעורר גם כשמהספסל האמצעי יצאו שני נוסעים ועברו לשבת בספסל האחורי. השלושה חשבו שמדובר בסך הכול במחווה של רצון טוב. "חשבנו שהם רוצים שנשב שלושתנו ביחד". כך מצאו השלושה את עצמם ישובים בספסל האמצעי כשלפניהם נהג ולצידו נוסע, ובספסל שמאחוריהם שני הנוסעים שהחליפו מקום "לכבודם".

הרמז הראשון לכך שמשהו לא תקין מתרחש הגיע כשלושים מטרים לאחר תחילת הנסיעה. היה זה ברמזור שבו היה אמור הרכב לפנות שמאלה אל הגשר המוביל לפסגת זאב. באופן תמוה ויתר הנהג על הפניה והמשיך ישר. "שאלתי אותו 'מה קורה? לאן אתה נוסע?', הוא אמר לי ש'יש שם משטרה ואסור לי'. לא הבנו למה אסור לו לפגוש במשטרה, אבל כבר התחלנו לשמוע בקול שלו מבטא קצת מוזר. הנסיעה נמשכה ואז הוא התחיל לדבר בערבית עם החברים שלו. התחלנו לחשוש".

חלפו דקות נוספות ואז פנה הנהג לכיוון הכפר הערבי ענתה. "הוא פנה ימינה לכיוון ענתה. היה שם מחסום צבאי בכניסה לכפר, אבל הוא נסע במהירות. החיילים לא שמו לב אלינו כי הם התמקדו ברכבים שיוצאים מהכפר ואנחנו נכנסנו אליו פנימה. פחדנו מאוד. ביקשנו, התחננו ממנו שיחזור וייצא מהכפר. הוא אמר שעוד דקה נגיע ל'חיזמה' ושלא נדאג".

בשלב הזה מבצע שלומי מהלך שייתכן שהוא הציל את חייו ואת חיי חבריו. הוא שולף בתנועות קטנות ושקטות את הסלולארי שלו מהכיס, ומחייג למספר החירום 112. "ידעתי שהמספר הזה מגיע למוקד חירום שיכול לשמוע את מה שקורה ברכב. אחרי שחייגתי שאלתי את הנהג שוב ושוב 'לאן אתה נוסע? לאן אתה לוקח אותנו? תחזיר אותנו. מה אתה רוצה לעשות בנו?' כדי שמי שמקשיב לשיחה יבין שכנראה חוטפים אותנו".

בנסיעה מהירה ממשיך רכב ה'פורד' ומגיע למרכז הכפר. שם מופתעים השלושה לגלות המון אדם, "כאילו יש שם איזה שוק או משהו כזה. למרות שהשעה הייתה כמעט ארבע לפנות בוקר, היו שם המון ערבים". לאחר שהסתיימה הפרשה, התברר לשלושה שככל הנראה ההמון נאסף במרכז הכפר, כיוון שהיה מדובר באחד מלילותיו האחרונים של חודש הרמדאן. "הנהג עצר את הרכב ליד כל האנשים שהיו שם. התקרב אלינו ערבי גדול מימדים. הנהג פתח את החלון ודיבר איתו משהו על 'יהוד', אולי אמר לו שיש יהודים ברכב. הענק הזה הכניס את הראש פנימה לתוך הרכב. זה היה הרגע המפחיד מכולם. היה לו מבט רצחני בעיניים כשהוא הסתכל אלינו. אביחי, אחד החברים שלי, תקע בי מרפק ולחש מפוחד 'מה קורה פה?'. הבנו שהלילה הזה לא עומד להסתיים טוב. הנהג המשיך בנסיעה בין הסמטאות. התחננתי לנהג שיחזיר אותנו. אמרתי לו שאנחנו בסך הכול בני 17, ילדים, שיעזוב אותנו..."

רגעי האימה הפכו ארוכים יותר ויותר. הנהג המשיך בנסיעה מהירה בין הסמטאות. "הוא נסע במהירות מדהימה, כאילו הוא בכביש מהיר, פונה ימינה ושמאלה בין הבתים. הוא הגיע לאזור של שטח פתוח ואמר לנו 'כאן זה בית הקברות שלנו...' החברים שלו צחקו, אנחנו היינו בשיא הפחד. מבחינתי זה היה רמז למה שהם מתכננים לנו. המשכנו בנסיעה ואז אחד הערבים שמאחורינו שאל 'למי יש שיחות?' הוא התכוון למי יש אפשרות להתקשר. הוא ביקש לעשות שיחה בטלפון, לא הסכמתי. אמרתי לו שקודם יעצור את הרכב ואז יקבל את הטלפון. הוא אמר לנו בהתגרות 'נראה אתכם יורדים כאן'.

ניסינו לפתוח את הדלת, אבל הנהג נתן גז והמשיך בנסיעה. אמרתי לו שייקח את כל מה שיש לנו אבל שיעזוב אותנו. הוא שאל מה יש לנו, אמרתי שיש עלי רק טלפון וחמישים שקלים. הוא המשיך בנסיעה ופתאום עצר בין הבתים והחצרות החשוכים ואמר לנו 'תרדו'. ירדנו מהרכב אל הסמטא. הרכב המשיך עוד קצת ואז עשה פרסה ועצר שוב לידינו. הנהג ושלושת החברים שלו יצאו אלינו ותפסו את החברים שלי שניים על כל אחד. ניצלתי את הרגע הזה והתחלתי לברוח בין הבתים. ראיתי שאחד מהם עוזב את החבר שלי ומתחיל לרדוף אחרי.

גם הנהג עזב את החבר השני, נכנס לרכב ונסע אחרינו, ברחתי שמאלה לתוך אחת החצרות, דילגתי על סלעים, על שיחים ואבנים בריצה, תוך כדי שאני מתקשר 100. ענתה לי פקידה, אמרתי לה שאני בורח כרגע מערבים שמנסים לחטוף אותנו בכפר ענתה. עברו כמה שניות עד שהיא הבינה שאני רציני ואז העבירה אלי קצין שניסה להרגיע אותי ואמר שהוא 'שולח כחולים (שוטרים)'. כשדיברתי עם הפקידה ראיתי שיש לי שיחה ממתינה. אלה היו אנשי מג"ב שהתקשרו אלי ורצו לדעת איפה אני".

ככל הנראה הגיעו אנשי מג"ב לטלפון של שלומי בעקבות אותה שיחת חירום חשאית למוקד 122 שביצע במהלך הנסיעה. "תוך כדי הריצה הגעתי לקיר נמוך, טיפסתי עליו ועליתי על גג של אחד הבתים. למטה המשיך המרדף אחרי, אבל כבר לא יכולתי לראות לא את הערבי שרודף אחרי ולא את הרכב. בטלפון ניסיתי לתאר למג"בניקים את המקום שבו אני נמצא".

בשלב זה, כך התברר מאוחר יותר ערכו שני הערבים שנותרו ליד חבריו של שלומי בדיקה גופנית לשניים. "הם מצאו ארנק וטלפון סלולארי", ממשיך ומספר שלומי. "את הארנק הם השאירו. הוא לא עניין אותם. את הטלפון הסלולארי הם זרקו אל הסלעים וניפצו אותו".

כארבעים דקות המתין שלומי על הגג עד להגעת כוחות המשטרה ומשמר הגבול כשהוא מכוון אותם בלחישות דרך הסלולארי. "בבית שמתחתי התחילו האנשים להתעורר לתפילה. שמעתי צעדים, חלונות נפתחים. בינתיים המג"בניקים מזהים אותי לפי המיקום של הסלולארי. הם נכנסו לכפר בג'יפ כשהם מפעילים צופר. שמעתי את הצופר בסלולארי, עברו עוד כמה דקות עד שראיתי אותם מתקרבים אלי. מאוחר יותר הם סיפרו לי שכשהם נכנסו לכפר זרקו עליהם אבנים, ולא נתנו להם להתקדם עד שהיו צריכים לעשות עיקוף גדול בדרך אלי. כשראיתי אותם, רצתי אליהם. הם ניסו לאבטח את הסמטא כדי שלא ייזרקו עלי אבנים".

ג'יפ המג"ב מחלץ בשלב זה את שלומי ומגיע איתו למחסום 'חיזמה'. שם הוא פוגש את שני חבריו שמספרים כיצד לאחר שברח כשבידו הסלולארי, הבינו ככל הנראה החוטפים שהעסק מסתבך מאוד מבחינתם, והדרך לאיתורם תהיה קלה. כיוון שכך החליטו להשיב את שני הנערים לקרבת המחסום, שם חברו הצעירים לכוחות שבחסום, ומאוחר יותר פגשו את שלומי. יחד הגיעו לחקירת משטרה שגבתה מהם עדויות ופתחה בחקירה.

Source

http://www.inn.co.il/News/News.aspx/167696

______________________


לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום שני י''ח בתמוז תשס''ח    12:54   21.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. דיווח: ישראל הסכימה לשחרר את ברגותי  
בתגובה להודעה מספר 0
 
דיווח: ישראל הסכימה לשחרר
פרסום ראשון: 21/07/08, 12:04



שחרור המחבלים נמשך? עיתון ערבי מדווח כי ישראל הסכימה לשחרר את רב המחבלים מראוון ברגותי המרצה עונש על חמישה מעשה רצח.
עוזי ברוך

העיתון אל-ביאן, היוצא לאור במפרץ, מדווח כי בימים האחרונים חלה התקדמות במשא ומתן עם ארגוני המחבלים בעניינו של גלעד שליט. ע"פ הדיווח ההתקדמות בעסקה הושגה לאחר שישראל הסכימה לשחרר 300 מחבלים, בהם גם רב המחבלים מראוון ברגותי, ואת בכירי החמאס חסן סלאמה, עבדאללה ברגותי ואבראהים חאמד.

הפלסטינים קראו בשבוע שעבר לראש הממשלה, אהוד אולמרט לשחרר את המחבל מראוון ברגותי השפוט לחמישה מאסרי עולם. אולמרט הבטיח לאבו-מאזן, בתום פגישתם בפריז, לשחרר כמחווה אסירים פלסטינים.

בארגון נפגעי הטרור 'אלמגור' חוששים כי קריאותיהם של הפלסטינים יענו ע"י ממשלת ישראל וכי קיים חשש כי ברגותי אכן ישוחרר בעתיד.

20 במאי 2004 הורשע ברגותי בחמש רציחות, ובניסיון לרצח. התביעה נגד ברגותי ויתרה על 21 האשמות ברצח ו-33 אישומים אחרים, בשל חוסר ראיות מספיקות למעורבות ישירה. ברגותי נידון לחמישה מאסרי עולם מצטברים על חמש הרציחות בהן הורשע, ול-40 שנות מאסר עבור ניסיון לרצח.
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/177604


yanshoof
חבר מתאריך 5.10.07
821 הודעות, 9 מדרגים, 16 נקודות. ראה משוב יום שני י''ח בתמוז תשס''ח 12:47 21.07.08


1. עכשיו אפשר להבין מדוע לפתע דרש ברק צנזורה מלאה..

על המשא ומתן לשחרור שליט, החשש שיתגלה על ההסכמות הישראליות .


ישראל לעולם
חבר מתאריך 20.7.08
138 הודעות אור ליום שני י''ח בתמוז תשס''ח 20:28 20.07.08


ברק: אסור לנהל המאבק על החזרת שליט בקלפים פתוחים

ברק: חשאיות במשא ומתן לשחרור גלעד שליט

שר הביטחון, אהוד ברק: חיוני להטיל מסך כבד ואיפול מלא על המהלכים והמו"מ לשחרור גלעד שליט, וזאת כדי להגדיל את הסיכוי להצלחתו.
יערה מייטליס

שר הביטחון, אהוד ברק, נשא הערב (א') נאום בערב הצדעה לדור תש"ח. ברק התייחס לסוגיית שליט ואמר "אני חוזר כרגע מסדרת דיונים ארוכה מירושלים שנערכה אחרי ישיבת הממשלה. קיימנו בירושלים דיונים, בין היתר, על נושא גלעד שליט. אנחנו השלמנו בסוף שבוע שעבר את הבאת שני לוחמי צה"ל, אודי גולדווסר ואלדד רגב אל קבר ישראל. כואב אבל חשוב מאוד".

"לפנינו היעד הבא- החזרת לוחם צה"ל גלעד שליט הביתה חי ושלם. זה לא יהיה פשוט, אך אתם כלוחמים תבינו שאני כמפקד בעבר וכשר ביטחון, ואיתו צה"ל ומפקדיו, חשים מחויבות פיקודית ומוסרית לעשות כל מהלך אפשרי וראוי כדי להביא את גלעד חזרה הביתה שלם. כדי שנעשה את זה היטב, חיוני להטיל מסך כבד ואיפול מלא על המהלכים והמו"מ, על השיקולים והמהלכים האחרים מסביב למו"מ. וזאת כדי להגדיל את הסיכוי להצלחתו. אסור לנו לנהל את המאבק על החזרתו של גלעד שליט בקלפים פתוחים, זה נותן יתרון גדול מדיי ולא מוצדק לצד השני, ואנחנו מתכוונים לפעול בכל הכוח אבל לפעול מתחת למסך כבד ואיפול מלא- וכך נעשה. אנחנו מאחל לכולנו שאכן נראה את גלעד שליט שב הביתה בשלום".

ברק המשיך בדבריו וציין כי " 'דור-תש"ח' הוא דור המייסדים, הלוחמים לתקומת המדינה, שבלעדיהם היא לא הייתה קמה ולא הייתה מתקיימת. אני בטוח שיש בקרב הקהל הגדול והיקר המכונס כאן רבים וטובים שנמנו עם לובשי-המדים בצבאות הברית במלחמת העולם השניה; אנשי המחתרות "ההגנה", אצ"ל ולח"י; נחשוני ההעפלה-עליה ב'; פעילי הרכש והתע"ש; ולוחמי חטיבות צה"ל וזרועותיו במלחמת-השחרור. אני רוצה לומר לכם שבעיני זוהי זכות גדולה להימנות על דור התקומה והקוממיות".

"אתם גיבורינו, גיבורי הדור שלי, ומקור-ההשראה שלו. על מורשת-הקרב שלכם חונכנו, על השיירות שפרצו "בדרך אל העיר" ואל היישובים המנותקים והותירו את שלדיהן השרופים בשולי-הכביש, עדים אילמים לאומץ ולהקרבה; את הלחימה בשדות-פלשת וגבורת נגבה ויד-מרדכי וכפר-דרום ושאר יישובי הנגב; את קרבות לטרון העקובים מדם; מבצעי "נחשון" ו"יבוסי" ו"מכבי" ו"דני" ו"ברוש" ו"יואב" ו"חירם" ו"חורב" וכל השאר, עד מבצע "עובדה" ודגל-הדיו לחוף-אילת".

"דור-תש"ח בשבילנו", הוסיף ברק "היה המופת, וחברי ואני - שהתגייסנו לצה"ל קצת יותר מעשור מאוחר יותר - רק רצינו להמשיך את השרשרת ולהיות ראויים לשאת את הלפיד שאתם הדלקתם בלדת המדינה. אני מוקיר מאוד את ציבור הגמלאים בכלל, כי אני יודע היטב מה אתם מייצגים ואיזו מגילת זכויות ומעשים אדירה ישנה מאחוריכם".

"דור-תש"ח היה ונותר בעל "מניות-היסוד" במדינת-ישראל, וכל חייל וחיילת וכל מי שנשאו במשימות-המגן לפני שישים שנה במלחמה הגורלית ביותר של העם היהודי מזה 1870 שנה, ייכתבו לעד באותיות של זהב בדברי-ימי-ישראל. אני יודע כי "דור-תש"ח" איננו רק דור החיים. אתם, תיבדלו לחיים ארוכים וטובים, חברות וחברֵי הסתדרות הגמלאים, בנות ובני אותו דור הגבורה, זוכרים רעים יקרים ורבים שותפים לנשק שלא הגיעו עד-הלום. אותם שהיו בין ששת אלפי הקורבנות בנפש של מלחמת-העצמאות ואותם שזכו לחזות בסיום המלחמה ובניצחון הגדול אך נפלו במלחמות אחרות או הלכו מאז לעולמם".

"מי כמוני יודע שחובנו אליכם איננו מסתיים בערבי הצדעה, ועלינו האחריות להוכיח במעשה ובפעולה היום, לא לפני שישים שנה, אנחנו מחבקים ותומכים אתכם, בעלי מניית היסוד, ואני חוזר ומבטיחכם- גם בימים שנראים לרגע כאילו בנסיגה, שכך אנחנו אכן נעשה. אנחנו, להושטת היד לגמלאים מחויבים, ונפעל על פי המחויבות הזאת", אמר ברק.

ברק סיים את דבריו ואמר כי הוא "מכיר בכך שדור-תש"ח איננו רווה תמיד נחת מדמותה של המדינה כיום. הישגיה של מדינת-ישראל עצומים, ללא אח-ורע בתולדות האומות, אבל רוחה לכאורה אחרת. אני מאמין כי למרות-הכל, וחרף כל הפגמים, הצללים והקלקולים, אורה של ישראל הַיָּפָה והטובה עודנו בוקע. הוא מוצא את ביטויו במעשי התנדבות ושליחות אין-ספור; במסירות-הנפש של לוחמי-צה"ל; בגילויים מופלאים של סולידריות חברתית; בנוער נפלא חכם, אחראי, יצירתי וצמא-ידע שעליו תפארתנו ותוחלתנו".
מקור: http://www.inn.co.il/News/News.aspx/177578



תזכורת:


''אדולף (היטלר) ומרואן (ברגותי)''
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=7413&forum=gil&viewmode=all&keywords=ברגותי


________________



לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום שלישי י''ט בתמוז תשס''ח    13:31   22.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. ראש השב''כ דיסקין: מתנגד נחרצות לשחרור מרואן ברגותי  
בתגובה להודעה מספר 5
 
מעניין
חבר מתאריך 30.9.07
1034 הודעות, 9 מדרגים, 17 נקודות. ראה משוב יום שלישי י''ט בתמוז תשס''ח 12:49 22.07.08
גדול

דיסקין: מתנגד נחרצות לשחרור מרואן ברגותי

אמנם כמעט לא נורות רקטות מרצועת עזה, אבל השטח רוחש פעילות. ראש השב"כ, יובל דיסקין, אמר בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי "חמאס ניצל את הרגיעה כדי למקש שטחים נרחבים ברצועת עזה". לדבריו, אסור לשחרר את מרואן ברגותי בעסקת שבויים

ראש השב"כ, יובל דיסקין, אמר כי הוא מתנגד נחרצות לשחרורו של מרואן ברגותי, שנידון לחמישה מאסרי עולם, מהכלא. בדיון שהתקיים היום (ג') בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת שאל ח"כ ישראל כץ (ליכוד) את ראש השב"כ על השחרור: "דעתי כדעתו. אני מתנגד באופן נחרץ לשחרור ברגותי".

בנוסף התריע דיסקין כי "חמאס ניצל את הרגיעה כדי למקש שטחים נרחבים ברצועת עזה. התנגדתי לרגיעה בין היתר מסיבות אלה. אני לא אומר איך לעשות, אבל כדי להילחם בטרור אין מנוס מנוכחות בשטח".

עוד התריע ראש השב"כ כי "בידי חמאס יש כיום טילים שיכולים להגיע עד לקריית גת, ואולי אף לאשדוד". דיסקין אמר כי לחמאס יש אינטרס לשמר את הרגיעה כדי לבסס את כוחו ושלטונו. בישראל הביעו באחרונה דאגה מפני התחמשות חמאס במהלך תקופת הרגיעה.

בהקשר זה, אמר ראש השב"כ כי "הרגיעה מאפשרת לחמאס להתחזק. הם לא נטשו את תוכניתיכם ארוכות הטווח שלהם. הם לא נדרשו בתמורה לרגיעה לבלום את ההברחות ולהחזיר את גלעד שליט והם השיגו את יעדיהם המרכזיים".

לדברי דיסקין, אין מנוס משליטה בשטח: "מאז חומת מגן, יש ירידה דרמטית בפיגועים מיהודה ושומרון וזאת בשל נוכחות צהל בשטח ובשל הגדר".

ח"כ לימור לבנת (ליכוד) הגיבה לדברי דיסקין: "דבריו של ראש השב"כ מעידים כאלף עדים על כשלונה המוחלט של הממשלה בהגנה על אזרחיה. ממשלה אשר אינה מקשיבה לראש השב"כ ובמקום זאת עוסקת בסכסוכים בין ראש הממשלה לשרת החוץ ושר היבטחון, חייבת ללכת מייד הביתה".

חברה למפלגה, ח"כ יוחנן פלסנר, הוסיף: "יש סתירה במדיניות הישראלית מול עזה היום. מצד אחד, האינטרס הישראלי הוא להחליש את החמאס ולהביא להפלתו. ומאידך, הרגיעה מאפשרת את התחזקותו של החמאס. לכן, זו טעות אסטרטגית שהמחיר לתיקונה יהיה יקר מאוד".

ידיעות



_____________-



לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום רביעי כ' בתמוז תשס''ח    12:09   23.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. 'האפשרות לשחרור ברגותי - שערורייה'  
בתגובה להודעה מספר 5
 
ערכתי לאחרונה בתאריך 23.07.08 בשעה 12:33 בברכה, פילוביץ שחף
 
'האפשרות לשחרור ברגותי - שערורייה'
פרסום ראשון: 22/07/08, 22:46


אוויר ואשליות. בן אהרון | מנהל משרד ראש הממשלה לשעבר, יוסי בן אהרון: התנהלות הממשלה מאמתת את התחושה שהיא לוקה בתסמונת שטוקהולם ומזדהה עם אויביה.
יומן ערוץ 7

ראיון עם מנכ"ל משרד רה"מ לשעבר יוסי בן אהרון

מנהל משרד ראש הממשלה לשעבר, יוסי בן אהרון, התייחס היום לדיווחים בעולם הערבי על נכונות לשחרור בכיר הטרור מרואן ברגותי תמורת שחרורו של גלעד שליט.

לדבריו האפשרות הזו אינה אלא שערורייה, כהגדרתו. בן אהרון סבור כי בעצם המהלך הזה יש הוכחה ברורה לכך שאין כל הבדל של ממש בין הפלגים השונים ברשות הפלשתינית והחמאס כמוהו כג'יהאד האיסלאמי וכמוהו הפתח' והארגונים האחרים.

"ההבחנות הללו היו מבוססות על אוויר ואשליות. כולם אותו דבר וכשהם רוצים להשיג משהו הם משתפים פעולה אלה עם אלה וכשנוח להם הם מעבירים אחריות בהסכמה מארגון זה לאחר כדי שהפתח' יזכה לנקודות כי הוא הקשור לרשות הפלשתינית".

לדבריו הגיעה העת שהשלטון המושחת המנהיג את מדינת ישראל יפקח את העיניים מההבחנות חסרות השחר הללו.

"לגבי מרואן ברגותי. יש על ידיו דם של ממש בכמויות רבות מאוד. והתקדימים שהיו בעבר מעסקת ג'יבריל ועד העסקה האחרונה מראים שאנחנו מתבזים ומאבדים את כוח ההרתעה שלנו שלב אחרי שלב ומאמתים את התיאוריה הזו שאנחנו, ההנהגה שלנו ובעיקר השמאל סובלים מתסמונת שטוקהולם שבה השבוי מזדהה עם שוביו במרוצת הזמן", אומר בן אהרון.

לדבריו "השלטון הנוכחי חייב לעבור מהעולם ואזרחי ישראל צריכים לתבוע את הוצאתם החוצה מהשלטון של כל מי שמזוהה עם השלטון הנוכחי, עם הגירוש מגוש קטיף, עם העסקאות המבישות האלה ועם השחיתות של העומד בראש הפירמידה, ראש הממשלה בכבודו ובעצמו".

בהתייחסו לחבירתם של חיילי פלוגתו של גלעד שליט למאבק לשחרורו לאחר שחרורם מהשירות הצבאי, אומר בן אהרון כי לכאורה היה ראוי לבקר יוזמה כזו במידה ואכן הממשלה הייתה נאבקת בטרור ובחוטפים ועשה הכול להשיב את גלעד הביתה, אך המציאות הנוכחית היא של אבדן אמון במערכת ועל כן יש להבין את תביעתם של חבריו של גלעד שליט מהממשלה.

לשאלת המראיין, בני טוקר, כיצד היה נוהג יצחק שמיר בימים אלה, אומר בן אהרון, מי שהיה ראש לשכתו של שמיר, כי לו היה יודע שמיר על היותו של אולמרט ראש ממשלה היה מן הסתם לוקה בליבו, ועל אחת כמה וכמה אם היה רואה כיצד מנהל אולמרט את המדינה.
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/177698


תזכורת:

דיווח: ישראל הסכימה לשחרר את ברגותי
http://rotter.net/forum/gil/7413.shtml#5

103. בן-אהרן: "אולמרט מסוכן לביטחון המדינה..להוריד אותו.."
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=7936&forum=gil&omm=103&viewmode=threaded


__



לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום חמישי כ''א בתמוז תשס''ח    10:32   24.07.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. קורבנות הטרור נגד הרש''פ וברגותי  
בתגובה להודעה מספר 5
 
קורבנות הטרור נגד הרש"פ וברגותי
פרסום ראשון: 24/07/08, 09:48

14 בני משפחות של נרצחים בפיגועי טרור מגישים הבוקר תביעת ענק, בסך 450,000,000 ש"ח, נגד הרש"פ, אש"ף ונגד המחבל מרואן ברגותי.
עוזי ברוך

14 בני משפחות של נרצחים בפיגועי טרור מגישים הבוקר (יום ה') תביעת ענק, בסך 450,000,000 ש"ח, נגד הרשות הפלשתינית ואש"ף, נגד מנהיג התנזים לשעבר מרואן ברגותי (הכלוא בישראל), וכן נגד 7 מחבלים נוספים המרצים עונשי מאסר בישראל בשל מעורבותם במספר רב של פיגועים נגד אזרחים ישראלים. התביעה מוגשת בבית המשפט המחוזי בירושלים.

התובעים הם בני משפחותיהם של רונן לנדאו ז"ל ויואלה חן ז"ל, תושבי גבעת זאב, שנרצחו לפני כשבע שנים בשני פיגועי ירי נפרדים סמוך לגבעת זאב, ליד ירושלים. רונן לנדאו ז"ל, בן 17 במותו, נרצח מירי מן המארב בכביש רמות-גבעת זאב, סמוך למחנה גבעון, כאשר נסע עם אביו לכיוון ביתו בדרכו חזרה מבילוי בירושלים. יואלה חן ז"ל, בת 45 ואם לשניים, נרצחה בירי מטווח קצר סמוך לתחנת הדלק "גבעונים" בכניסה לגבעת זאב, כאשר הייתה בדרכה לחתונה של בת משפחה.

מרואן ברגותי, מנהיג התנזים לשעבר המרצה עונש של 5 מאסרי עולם מצטברים ועוד 40 שנות מאסר, בשל אחריותו למספר רב של פיגועי טרור רצחניים, הוא שהפעיל את חברי החוליה שרצחה הן את רונן לנדאו והן את יואלה חן. בית המשפט המחוזי בתל אביב אף הרשיע אותו, בין היתר, ברצח יואלה חן ז"ל. יחד עמו נתבעים עוזרו ושותפו בתכנון וייזום הפיגועים, אחמד ברגותי, וכן חברי חוליית הרצח, הכלואים בישראל.

התובעים מיוצגים על ידי עוה"ד ניצנה דרשן-לייטנר, יו"ר ארגון שורת הדין, המייצג נפגעי טרור בתביעות נגד גורמי טרור בישראל וברחבי העולם, וכן על ידי עו"ד רועי כוכבי מארגון שורת הדין.

בתביעה נטען כי מרואן ברגותי הנהיג, ניהל והפעיל באופן אישי פעולות טרור נגד מטרות ישראליות על ידי קשירת קשר לביצוע פעולות אלה, בסיועם של פעילים בכירים בתנזים, אשר היו אחראים לביצוע בפועל של פעולות הטרור – לרבות הפיגועים בהן נרצחו לנדאו וחן ז"ל. בכך ביצע ברגותי את המדיניות שנקבעה מראש, עוד לפני פרוץ "אינתיפאדת אל אקצה", על ידי הרשות הפלשתינית בהנהגת יאסר ערפאת (אשר ברגותי היה כפוף לו אישית).

עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר אמרה הבוקר: "אנו דורשים מבית המשפט לקבוע תג מחיר גבוה וכואב עבור פגיעה בגופם ובנפשם של תושבי ישראל, על מנת שהצד הפלשתיני יבין שחיי יהודים אינם הפקר. בידינו ראיות חד משמעיות הקושרות את הרשות הפלשתינית ובכיריה לשני הפיגועים סמוך לגבעת זאב, כמו גם לפיגועים רבים נוספים. כמו כן, בידינו ראיות חד משמעיות לפיהן מרואן ברגותי, באופן אישי, אחראי להירצחם של רונן לנדאו ז"ל ויואלה חן ז"ל. ברגותי הוא פושע ורוצח מורשע, וככזה יש להתייחס אליו. ראוי לזכור עובדה זו במיוחד בימים בהם נשמעים קולות הקוראים לשחרורו של רב המרצחים הזה. עשיית צדק עם התובעים פירושה עשיית צדק עם כלל תושבי ישראל".
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/177761

________________



לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
אור ליום חמישי ט''ז בכסלו תש''ע    19:42   02.12.09   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. מי משווה את ברגותי לבגין?‏ (נציב קבילות הציבור-רה''ש)  
בתגובה להודעה מספר 0
 
ט"ו כסלו תש"ע, 02/12/2009

נציב קבילות הציבור של רשות השידור משווה בין הרוצח מרואן ברגותי למנחם בגין ז"ל

לאחרונה שלחה מאזינה של "קול ישראל" תלונה לרשות השידור על כך שבתכנית "בחצי היום" כונה מרואן ברגותי 'בכיר תנזים'.

בתלונה דרשה המאזינה, שמאסה במכבסת המילים, לדעת מדוע נמנעים מלציין כי הוא טרוריסט ורוצח.

על כך השיב לה נציב קבילות הציבור באופן המשווה בין מרואן ברגותי, לראש ממשלת ישראל לשעבר מנחם בגין ז"ל- לצפיה בתלונה ובתשובה.

לצערנו, אין זו הפעם הראשונה בה מר שפיגלמן משיב למתלוננים מהציבור הרחב באופן פוגעני ומקומם תוך עירוב דעותיו האישיות.

כמה אזרחים מהציבור הרחב שנתקלו בתשובה הקימו עצומה ואף קבוצה בפייסבוק המוחה כנגד התבטאות זו.
לפטר בכיר ברשות-השידור שהשווה את מרוואן ברגותי למנחם בגין
http://www.atzuma.co.il/begin/


תזכורת לרוצח הנתעב שעובד בשרות הסמאל היהודי ישראלי:



''מרואן עדיין חי'' - צבא החברים מן השמאל של ברגותי
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=16854&forum=gil&viewmode=all&keywords=ברגותי



''אדולף (היטלר) ומרואן (ברגותי)''
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=7413&forum=gil&viewmode=all&keywords=ברגותי

'האפשרות לשחרור ברגותי - שערורייה'
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=15011&forum=gil&viewmode=all&keywords=ברגותי

דיווח: ישראל הסכימה לשחרר את ברגותי
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=15040&forum=gil&viewmode=all&keywords=ברגותי



´´ישראל היא פרעה, ברגותי משה רבנו´´
יום שישי, 4 באוקטובר 2002, 0:05 מאת: ורד כהן-ברזילי, מערכת וואלה!
כך אמר פרקליטו של ראש התנזים, בגדה לשעבר בפתיחת הדיון
בהארכת מעצרו; הוא טען כי ברגותי פעל כמו משה שהרג מצרי בגלל
שהיכה יהודי; השופט בתגובה: את הסיפור הזה תספר לי בפסח...!!
לא יאומן כי יסופר !!
http://news.walla.co.il/?w=//289451

אבו-מאזן/מחמוד עבאס לרה''מ אולמרט: ''תצרף את ברגותי...
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=7459&forum=gil&viewmode=all&keywords=ברגותי

החמאס כלל אינו מבקש את שיחרורו של מרואן ברגותי
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=17244&forum=gil&viewmode=all&keywords=ברגותי

אסירי חמאס לברגותי: אתה תשוחרר בחלק השני של העסקה
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=17204&forum=gil&viewmode=all&keywords=ברגותי

תיק גנוסר2 :''קשר הגז'' בכלל ו''קשר השתיקה בפרט
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5319&forum=gil&viewmode=all&keywords=ברגותי

קריאה לסילוק עומר ברגותי מאוניברסיטת תל אביב
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=15779&forum=gil&viewmode=all&keywords=ברגותי

מפת הדרכים=הסכם אוסלו=פרס=שרון=וייסגלס=יואל זינגר
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5392&forum=gil&viewmode=all&keywords=ברגותי

ביום חתימת ההסכם באוסלו, ביילין לא היה על בימת הכבוד...
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5760&forum=gil&viewmode=all&keywords=ברגותי

המרצע יצא מן השק: נביל שעת'=עראפת=זכות השיבה
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5504&forum=gil&viewmode=all&keywords=ברגותי

דעה: הצביעות העיתונאית לפעמים מרקיעה לשחקים מדהימים
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=15247&forum=gil&viewmode=all&keywords=ברגותי

*
*
*

==



27. אהרון רול: ''משנאי החינם בינינו''-גירסה ב' (110 דפים).
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=15529&omm=27&viewmode=
וכאן:
http://www.israblof.com/?l=he&a=58946
הגייס החמישי: מי תורם לקרן החדשה לישראל?!
http://rotter.net/forum/gil/16323.shtml



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום חמישי ז' בטבת תש''ע    00:06   24.12.09   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. מי משקר את עם ישראל, השר אהרונוביץ', או, ערוץ 10/המקור?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
ערכתי לאחרונה בתאריך 24.12.09 בשעה 00:21 בברכה, פילוביץ שחף
 
1) שלשום-22.12.2009 שודר ראיון עם המחבל הפלשתינאצי ברגותי-מצב:


מקור:
http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=686854&sid=126&typeid=1&sid=126

2) לפני שבועיים -פרסום ראשון: 09/12/09, הכריז השר לבטחון פנים
אהרונישקי, כי ברגותי מעולם לא התראיין מהכלא-מצ"ב:


מקור:
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/197617

שתי שאלות שמתחייבות להשאל:


1) האם השר אהרונישקי (מפכ"ל המשטרה לשעבר) ידע או לא ידע?

2. מדוע ראיון בלעדי שנערך לפני כ-שנים בכלא, עם הרוצח ברגותי, שכב
במגירה ורק שלשום בערב, הראיון שודר בערוץ 10/המקור?


תזכורת:


''מרואן עדיין חי'' - צבא החברים מן השמאל של ברגותי
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=16854&forum=gil&viewmode=all&keywords=ברגותי



מי משווה את ברגותי לבגין?‏ (נציב קבילות הציבור-רה''ש)
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=17332&forum=gil&viewmode=all&keywords=ברגותי



''אדולף (היטלר) ומרואן (ברגותי)''
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=7413&forum=gil&viewmode=all&keywords=ברגותי

====


http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=5583&omm=13&vi.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות