עבר עריכה לאחרונה בתאריך 12.08.22 בשעה 12:17 על-ידי avi-ran (מנהל הפורום)
התאונה הקשה שאירעה בי-ם וגבתה את חייהן של ילדה בת 7, פעוטה בת 3 ואמה, בהיריון מתקדם, מגיעה בסמוך לשתי תאונות נוספות. הולך רגל בן 70 נדרס למוות בירושלים, ובחודש יולי אוטובוס התדרדר סמוך למודיעין
התאונה הקטלנית שאירעה אמש (חמישי) בירושלים וגבתה את חייהן של פעוטה בת 3, ילדה בת 7 ואישה כבת 30 בהיריון מתקדם היא האחרונה ברצף של תאונות אוטובוס קטלניות. יום לפני כן, אוטובוס של אגד דרס למוות הולך רגל כבן 70 בירושלים; ב-18 ביולי אוטובוס של אלקטרה אפיקים, שהכיל כ-40 בני אדם, התדרדר סמוך למודיעין ולמרבה המזל הנוסעים נפגעו קל בלבד.שושנה גלושטיין, מורה מאופקים, ובנותיה חיה שרה וחנה, נהרגו לאחר שאוטובוס של אגד איבד שליטה והתנגש בחנות בשכונת רוממה שבירושלים.
עד ראיה שנכח במקום העיד כי הנהג לא היה באוטובוס בעת התאונה. "עברתי בתחנה ומישהו ביקש ממני לעזור לנהג כי יש לו תקלה באוטובוס", שחזר. "עזרתי לו לפרוק ציוד מתא המטען, ואז האוטובוס איבד שליטה ודהר לעבר התחנה במורד הרחוב". הוא סיפר כי נהג האוטובוס פתח בריצה וניסה להזהיר את העוברים והשבים. "הנהג צעק 'הרגתי אנשים'", אמר. גם בתיעודים ממצלמות האבטחה במקום ניתן לראות כי דלת האוטובוס הייתה פתוחה והנהג לא היה בו.
הולך הרגל כבן ה-70 נהרג לאחר שנפגע מאוטובוס שאיבד שליטה, התנגש במעקה בטיחות ונעצר באתר בנייה ברחוב ירמיהו בירושלים. צוות מד"א שהוזעק למקום ביצע באיש פעולות החייאה שבסופן נאלץ לקבוע את מותו. הנהג, כבן 40, נפצע קשה וחולץ מהאוטובוס על ידי הצוותים כשהוא בהכרה מעורפלת.
בתיעוד התאונה נראה האוטובוס סוטה לנתיב הנגדי, פוגע במעקה הבטיחות ופוגע בהולך הרגל שצעד על המדרכה המקבילה. הוא נעצר לאחר שהתנגש במבנה שנמצא בשלבי בנייה וכתוצאה מכך חלקו הקדמי נמעך. צוותי כיבוי והצלה הוזעקו למקום וחילצו את נהג האוטובוס - שנלכד בתוכו. הוא פונה לבית החולים כשהוא סובל מפציעות בבטן, ברגליים ובידיים.
האוטובוס שהיה מעורב בתאונה אמש הוא גם מתוצרת סין, ובשירות אגד. כבר לפני כשנתיים נהגי אוטובוס התריעו בשיחה עם וואלה על האיכות הירודה של אוטובוסים מתוצרת סין. בין היתר הזהירו מכך שלאוטובוסים יכולת מוגבלת להשלים פניות בכבישים הרריים או לעיתים במעגלי תנועה ללא צורך בתמרון שכולל נסיעה לאחור. כמו כן, הנהגים התריעו מפני בעיית שדה ראייה בצד ימין.
בחודש יוני התפרסמו נתונים אודות תנאי העבודה של נהגי האוטובוס, מהם עולה כי בעוד שעובד ממוצע במשק בישראל עובד 144 שעות בחודש, משרה מלאה של נהג תחבורה ציבורית עומדת על 188 שעות. בשל המשכורת החציונית של הנהגים, שעומדת על 8,834 שקל, אלפי נהגים נדרשים לעבוד 280 ו-300 שעות בחודש על מנת להשתכר באופן העונה על יוקר המחיה בישראל.
הבהרה והתנצלות: בפרסום המקורי צוין בשגגה כי שני האוטובוסים הינם מתוצרת יוטונג ולא כך הדברים.
מקור: https://news.walla.co.il/item/3523845?utm_source=Generalshare&utm_medium=sharebuttonapp&utm_term=social&utm_content=general&utm_campaign=socialbutton
חבר מתאריך 21.6.20
1757 הודעות, 3 מדרגים, 6 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.1.15
44011 הודעות, 64 מדרגים, 105 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
ואני מקוה שהצוללות לא שוקעות בנמל שהשר לשעבר כפה על מדינת ישראל.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.11.21
2362 הודעות, 15 מדרגים, 26 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 23
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 28.11.21
388 הודעות
בתגובה להודעה מספר 44
עתירה לבג"צ: משרד התחבורה ביטל תקן בטיחות מחמיר – בכדי לאפשר ייבוא אוטובוסים זולים מסין
פורבס ישראל
4 בדצמבר 2013
חברת הרכבת האוטובוסים הישראלית "הארגז" עתרה הבוקר (יום ד') לבג"צ כנגד שר התחבורה ישראל כץ ומשרדי התחבורה, האוצר והכלכלה בדרישה כי בית המשפט יורה לאחרונים לנמק את החלטתם לשנות את מדיניות "עידוד התוצרת המקומית" בתחום האוטובוסים.
על פי החלטת המשרדים, חברות האוטובוסים הישראליות "אגד" ו"דן" יחויבו לקיים מכרז בינ"ל להרכבת האוטובוסים החדשים אשר ירכשו השנה, בניגוד לעמדתן של החברות – כך על פי העתירה.
עד לאחרונה קיימו חברות התחבורה הציבורית בישראל מכרז בין שני המפעלים הישראלים ("הארגז" ו""מרכבים"), אשר היו מרכיבים את האוטובוסים על בסיס שלדות מיובאות מחו"ל. בעתירה שהגישה "הארגז" באמצעות עו"ד אייל רוזובסקי ועוה"ד תמיר כהנוב, נטען כי משמעות ההחלטה תהיה "פגיעה קשה בתעשיית הרכבת האוטובוסים בישראל ובאלפי העובדים בה". לפי החברה, המהלך יוביל לפיטורי מאות עובדים במפעלי החברות הישראליות, אשר רובם ממוקמים בפריפריה.
בנוסף טוענים העותרים כי משרד התחבורה הקל את התקן הישראלי המחמיר לבטיחות בדרכים אשר נדרש מהאוטובוסים החדשים, בכדי לאפשר ייבוא של אוטובוסים מוזלים מסין. לדבריהם, "כדי לאפשר ייבוא של אוטובוסים של יצרנים שלא מעוניינים או מסוגלים להתאים את תוצרתם לתקן הבטיחות הישראלי, מוותרים השר כץ ומשרד התחבורה על דרישת בטיחות חיונית מאין כמותה. משרד התחבורה, אשר אמון בראש ובראשונה על בטיחות הנוסעים, התפשר וביטל תקן ישראלי מחמיר".
בחברת "הארגז" אף רומזים כי המניעים להחלטות אלו אינם לגמרי כשרים. על פי העתירה, ביטול התקן הישראלי ביחד עם שינוי מדיניות "עידוד התוצרת המקומית" בתחום הביאו לעלייתו של שחקן חדש בשוק האוטובוסים – חברת "צ'יינה מוטורס", אשר החלה לאחרונה לייבא אוטובוסים זולים מסין. בעלי החברה הוא יצחק קויפמן – חבר מרכז הליכוד ופעיל מפלגה. על פי העתירה, החברה "מייבאת אוטובוסים מסין אשר כמובן לא עמדו בתקן הבטיחות הישראלי שבוטל על ידי משרד התחבורה".
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "במסגרת המדיניות הממשלתית להסרת חסמים ורגולציה מיותרת ולאור פניית יבואן אוטובוסים מתוצר איסוזו/יפן, משרד התחבורה בחן את דרישות שדה הראיה מהאוטובוסים, שהינה דרישה ייחודית לישראל שהיוותה חסם ליבוא אוטובוסים העומדים בדרישות התקינה האירופאית.
במהלך שנת 2013 נבחנה הסוגיה ע"י הגורמים המקצועיים במשרדי הממשלה באמצעות אוטובוס סיור מתוצר איסוזו אשר עמד בכלל דרישות התקינה האירופאית לרבות שדה הראיה. בחינת הנושא בוצעה באמצעות נסיעות מבחן מקצועיות של נהגי אוטובוס מנוסים, בוחני נהיגה, חוות דעת של מעבדה אירופאית בהולנד וביצוע הליך שימוע. בהתאם לאמור הוחלט להתאים את התקינה הישראלית לתקינה האירופאית בנושא שדה ראיה של אוטובוסים לכלל סוגי ודגמי האוטובוסים. יצוין כי האוטובוסים מתוצר יוטונג אושרו קודם עדכון הדרישה והינם עומדים בדרישות התקינה הישראלית לשדה ראיה. אדגיש כי הבקשה הראשונית לשינוי הוגשה ע"י יבואן אוטובוסים מתוצר איסוזו/יפן (ולא חברה סינית).
אין כל קשר בין מדיניות הממשלה ושר התחבורה המיושמים על ידי הגורמים המקצועיים לבין מר קויפמן וכל פרסום הקושר בין השניים הוא בגדר הוצאת דיבה. מעבר לכך, מתברר מדבריו של מר שלום עצמו היום בכנסת ומבדיקה שערכנו כי חברות סיניות אינן רשאיות כלל לגשת למכרזים הנוכחיים מאחר והן נמצאות עדיין בשלבי ניסיון. לצד החברות הישראליות רשאיות להתמודד רק חברות אירופאיות כשהחברות הישראליות זוכות ל-15% הגנה במסגרת העדפת תוצרת הארץ.
מדובר בניסיון של גורם עסקי למנוע תחרות ולייחס שיקולים זרים למדיניות הממשלה תוך שהוא מהלך אימים על נציגיה. הממשלה תמשיך במדיניותה לפתיחת שווקים לתחרות במטרה להפחית מחירים לצרכן ולשפר את השירות".
https://forbes.co.il/%D7%A2%D7%AA%D7%99%D7%A8%D7%94-%D7%9C%D7%91%D7%92%D7%A6-%D7%9E%D7%A9%D7%A8%D7%93-%D7%94%D7%AA%D7%97%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%94-%D7%91%D7%99%D7%98%D7%9C-%D7%AA%D7%A7%D7%9F-%D7%91%D7%98%D7%99%D7%97%D7%95/
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.3.14
12100 הודעות, 77 מדרגים, 142 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 49
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.8.08
13874 הודעות, 149 מדרגים, 288 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 49
כל הכבוד לכץ.
אחלה שר.
או שאולי יש לך בעיה עם הרכבים הסיניים שנכנסים היום לארץ כי מיכאלי מאשרת להביא רכבים שאין להם שום תקינה, עד 500 בשנה?
טול קורה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 28.11.21
388 הודעות
בתגובה להודעה מספר 55
אמ:לק
"הדגם של 2018 שופר מעט, אבל עדיין הכיל לא מעט בעיות", אומרים אנשי האחזקה של מפעילות התחבורה הציבורית, והחמורה שבהן קשורה לבלמים. "ב-12 כלים בסניף אחד בפתח תקווה גילינו שנורה שאמורה להתריע על רפידות בלמים במצב לא תקין לא עובדת. הסינים עצמם באו לבדוק את זה". בקיצור, הם מסכמים בחיוך מריר, יש תקלות של הכלים המוקדמים ותקלות של הכלים המאוחרים. "אבל אנחנו מקווים שהכלים החדשים שנקבל השבוע כבר יפתרו את זה", הם אומרים בתקווה.
בעיות נוספות שהם מציינים קשורות בדגמים הסיניים של 2016, שבהם לדבריהם חוסר התאמה בין מכלולי ההנעה לתיבות ההילוכים, שגורמות להעברות הילוכים מאוד לא נעימות, צינורות מים מתפוצצים, בלאי גבוה של בולמי זעזועים, רכיבי היגוי מרעישים שדורשים גירוז ותחזוקה על מנת לפעול כראוי ועוד.
עיקר התקלות באוטובוסים הסיניים משנה זו מתרכזות בבעיות חשמל שגורמות למאווררים להפסיק לעבוד או לא לתפקד כראוי. אם הנהג לא ערני מספיק לגבי תפקוד האוטובוס, תקלה שכזו עלולה לגרום להתחממות יתר של המנוע ולנזקים גדולים יותר.
יום שישי, 20 בנובמבר 2020, 20:30
https://news.walla.co.il/item/3398077
משרד התחבורה פתח את השוק למהפכה הסינית, והנהגים משלמים את המחיר
האוטובוסים מסין נכנסו בעשור האחרון לשוק הישראלי בדרמה גדולה והציגו סטנדרט מרשים. עתה מתברר שמאחורי הכוח הדומיננטי שלהם ישנן בעיות ותקלות טכניות מעוררות דאגה - והנהגים והנוסעים הם שייפגעו. משרד התחבורה: "לא ידוע על פערים בין אוטובוסים סיניים לאירופיים"
"יש לי שטח מת ענק בצד ימין בגלל הדשבורד, נדלקות לי פה נורות שאני בכלל לא יודע מה הן אומרות, בקרת השיוט לא עובדת והדוושות פה מתוכננות גרוע מאוד", מתלונן א', שנוהג על אוטובוס מתוצרת חברה סינית. הדגם שעליו הוא נוהג הוא משנת 2018 והתלונות שלו שכיחות גם בקרב נהגים אחרים שנוהגים על אוטובוסים מתוצרת סין. תלונותיהם מגוונות - מהיעדר חיווי מנורות הביקורת, ועד לנוחות הנסיעה, המושבים והרעש.
כניסת האוטובוסים הסיניים לישראל מכילה את כל המרכיבים שבונים דרמה עסקית, חברתית ופוליטית. עד כניסתם לפני כמה שנים, השוק נשלט במשך שנים על ידי מספר מצומצם של יצרניות אירופיות, שהגיעו לפה בתצורת שלדה, כשעל בניית המרכב אמונות שתי חברות "מרכבים" ו"הארגז" בעידן שבו היו פחות או יותר שתי חברות תחבורה ציבורית. התוצאה, למעט כמות קטנה מאוד של אוטובוסים מוגמרים, היא שהשוק נשלט על ידי שני ספקים - ולא צריך להיות כלכלן כדי לדעת שמהמתכון הזה לא יוצאת אווירה עסקית בריאה.
הכלים הסיניים הציגו עם כניסתם לשוק הישראלי סטנדרט מרשים של אבזור נוחות לנוסעים, הידור ועיצוב חיצוני ופנימי מרשימים מאוד ותוספות כמו מצלמת וידאו בתא המטען. אולם בתוך זמן לא רב, הרושם הראשוני הזה התברר כמטעה, כשהפערים בין הכלים הסיניים לאירופים החלו לצוץ. פערים שנוגעים לתכנון הבסיסי, למכניקה, לאיכות הבנייה, לתפעול על ידי הנהג ולנוסעים עצמם. שמונה שנים לאחר כניסת ראשוני האוטובוסים הסיניים שחוללו מהפכה מקומית והפכו לכוח הדומיננטי ביותר בשוק התחבורה הציבורית וחברות היסעים רבות, מתברר שיש לצד היתרונות שלהם יש גם לא מעט סיבות לדאגה.
החברות הסיניות הציגו עסקה אטרקטיבית.
השעות הארוכות על ההגה, האחריות, תמרון כלי עמוס נוסעים במשקל של 15 טון ובאורך של קצת יותר מ-12 מטרים בכבישי ישראל המאתגרים - כל אלה הופכים את הנהיגה באוטובוס לעבודה תובענית מאוד, שאחריות רבה בצדה. כלי איכותי המאפשר שליטה בשדה הראיה הבעייתי ומאפשר לסמוך עליו ולהתרכז בנהיגה שלו - הוא בבחינת הכרח. המרכיבים הבטיחותיים שבו משפיעים על עשרות הנוסעים בו ושאר משתמשי הכביש.
עם תחילת הוצאת שירותי התחבורה הציבורית למכרזי מפעילים חיצוניים, אותם הוציא משרד התחבורה במהלך העשור הקודם, נכנסו שחקניות חדשות למגרש, אולם אלו פגשו תנאי מכרז קשוחים שדחקו אותן לפינה, בכל הקשור למתח רווחים וחוזים בפרקי זמן של שש או שבע שנים בתחילת הדרך שמייצרים חוסר וודאות לגבי עתידן. שני גורמים אלו, הרווחים הנמוכים וחוסר האופק, דחקו את החברות לשאוף למקסם רווחים בדרך הקלה והפשוטה שיש - להשקיע כמה שפחות. כשרכש ותחזוקת האוטובוסים הם אחת ההוצאות הגדולות, חוקי הכלכלה הבסיסיים - היצע וביקוש - נכנסים לפעולה.
כשהיה ביקוש, ההיצע לא איחר להגיע בדמות ייבוא של אוטובוסים סיניים מוגמרים. הכלים הסיניים, שגורמים בענף מעריכים את פער המחירים בינם לבין הכלים האירופים בטווח שבין 20-15%, הציעו מחיר זול, שהיה תוצאה של סבסוד נדיב מצד הממשלה הסינית והנכונות שלהם לשחוק רווחים על מנת לחדור לשווקים.
נתח השוק של האוטובוסים הסיניים עומד כיום על כ-50%.
לעסקה היה עוד פן שהפך אותה לאטרקטיבית מאוד. "הם הציעו לא רק מחיר, אלא גם עסקת אשראי, תחזוקה ואחריות שמגיעה לרבע מיליון ק"מ, שקרצה מאוד לבעלי חברות האוטובוסים", אומר גורם שמעורה בהיסטוריה של כניסת הכלים הסיניים לישראל. כשמתח הרווחים נמוך, אפילו פער של כמה עשרות אלפי שקלים לאוטובוס - יש לך משקל משמעותי בהחלטה. בטח כשבמקרים קיצוניים הכלים הסיניים יכולים לעלות כ-650 אלף שקלים ואילו האירופים כמיליון שקלים.
זו, אגב, האסטרטגיה של הסינים גם בחדירה לאירופה בשנים הבאות. אולם שם הקרב קשה יותר מול רגולציה שמגינה על התוצרת המקומית הרבה יותר.
המכרזים קצרי הטווח משחקים לידיים הסיניות
בכל הקשור לחדירה לשוק הישראלי, הסינים כבר יכולים לסמן V גדול מאוד. שנתיים לאחר הכניסה שלהם בשנת 2015 הם החזיקו בכ-30% וההערכה היא שכיום, חמש שנים בלבד לאחר הכניסה המאסיבית שלהם הנתח שלהם כבר עומד על מעל ל-50%.
אצל חברות ההסעות הפרטיות, הסיפור דומה. שם המספרים קטנים משמעותית ומקיפים כמה עשרות כלים בשנה, אבל ניתן לראות איך זוכים הכלים הסיניים להצלחה הולכת וגדולה בעוד חלקם של האוטובוסים האירופים הולך וקטן. זאת למרות הציפייה של אותן חברות שהאוטובוסים יוסיפו לשרוד ולעבוד לאורך הרבה יותר שנים.
"האוטובוסים האירופאיים עובדים כמו שעון".
"רואים אוטובוסים אירופים מגיעים לגיל 10-9 ואפילו 13 שנים ועובדים כמו שעון", אומר אדם המכיר היטב את הפעילות במגזר ההסעות וכעת בעל תפקיד בתחום התחבורה הציבורית, "למפעילה, שזכתה במכרז ועוד ארבע או חמש שנים עלולה שלא לזכות - אין מה להשקיע בכלי כזה, למה לה? אין פה היגיון", אולם שוב, בעסקות ליסינג לכלים, שקלול המחיר, האשראי וחבילת האחזקה עושה את שלו.
אבל אצל כל העוסקים בתחום עמם שוחחנו שוררת תמימות דעים. "התחרות שהם הביאו עשתה טוב לענף, חלפים הפכו זולים יותר, סטנדרט השירות של היבואנים החדשים הכריח את כולם ליישר קו, אנחנו כבר לא לקוחות שבויים", אומר מנהל באחת מחברות התחבורה.
הנהגים מותשים מהרעש
הנהגים עצמם, מספרים כי האוטובוסים מתוצרת סין רועשים באופן ניכר יחסית לאלו מתוצרת אירופית, וכי הם פחות נוחים לנסיעה ולתפעול. לא כל הכלים מתוצרת סין מציגים את אותה איכות, ויש בהם טובים יותר ופחות, אבל המנגינה דומה. ההגאים הגדולים גורמים לכאבי שכמות וכתפיים לנהגים קטני מידות שעובדים שעות ארוכות על ההגה. גם מושבי הנהג אינם נוחים. "לפעמים אני קולט שבסוף נסיעה אני מותש, ולא בגלל השעות אלא בגלל הרעש", אומר אחד הנהגים ומוסיף כי הוא מוכן בכל עת להחליף משמרת באוטובוס סיני חדש במשמרת שבה הוא נוהג בכלים הוותיקים והנעימים יותר.
מאפיין נוסף שאינו תקלה, אלא תוצאה של תכנון לקוי, נוגע להיגוי של האוטובוסים שהוא "קצר" כלשונם - הכוונה היא ליכולת מוגבלת של האוטובוסים להשלים פניות בכבישים הרריים או לעיתים במעגלי תנועה ללא צורך בתמרון שכולל נסיעה לאחור. "בוולוו, אני עושה את הכיכר במכה, כמו פרייבט", מבהיר נהג ותיק.
גם בעיית שדה הראייה בצד ימין של האוטובוסים הסיניים מטריד את הנהגים. "אצלנו החלפנו לתושבות של וולוו במראות, זה הפחית משמעותית את התאונות בצד הזה ב-70-60%", אומרים באחת המפעילות הגדולות באזור המרכז.
"אנחנו עוד לא דיברנו על מחלות המקצוע, נזקים לטווח ארוך ונכות מתמשכת", אומר בכיר בארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית, כשהוא מתייחס לכל ההשלכות ארוכות הטווח של אוטובוסים בעלי הנדסת אנוש טובה פחות וההשפעה על הגב של הנהג, הברכיים, הידיים ועוד.
"היום יש גם צוות פיקוח סיני שנמצא פה בישראל, ומלווה כל תקלה".
בנושא זה, בארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית אומרים כי "נהגים רבים סובלים מבעיות גב עקב תנאים אנושים ירודים ותלונות רבות על תחזוקת אוטובוסים לקויה מגיעות לפתחנו מידי שבוע. אנו דורשים ממשלת ישראל לקדם את מקצוע הנהג והענף כולו ולהפוך את מדינת ישראל למובילה בעולם התחבורה הציבורית".
הנהגים שומעים מהנוסעים תלונות על מרווח מצומצם, רעש בחלק האחורי של האוטובוס, מושבים פחות נוחים, כפתורי "עצור" שלא תמיד עובדים ושימוש לא נוח בווילונות לחלונות במקום הסוככים הנגללים. מצד שני, את אחד הפיצ'רים החשובים שיש היום לנוסע הישראלי - שקע טעינה לנייד - הסינים הפכו לסטנדרט.
שיפור בהמשכים
ברמה הטכנית והמכנית, התבססו הכלים הסיניים על מכלולים מוכחים לכאורה של מרצדס, MAN ותמסורת הילוכים של "אליסון" ומאוחר יותר "ZF" כולן יצרניות ותיקות ומוכרות. "סוג כזה של בנייה בה מכלולי מדף חוברים יחד היא לא חריגה, אבל מקובל לבנות כלים כאלו תחת פיקוח וליווי של חברת האם, מה שלא אפיין את החברות הסיניות", אומר מומחה הבקיא בעולם האוטובוסים ומשמש מדריך מקצועי לנהגי אוטובוס, "הם לקחו מכלולים ועשו מיש-מש אחד גדול, אבל זה היה בתחילת הייבוא.
היום הם במקום אחר, שבו לחברות הסיניות אכפת כבר מרמת האיכות הרבה יותר. היום יש גם צוות פיקוח סיני שנמצא פה בישראל, ומלווה כל תקלה. הם עושים את זה ברצינות". ושוב, גם על נקודה זו מסכימים מרואיינים רבים שרואים מגמת שיפור גדולה וצמצום פערים מהיר מאוד אצל הסיניים.
כך למשל היה במקרה אחד של משאבות מדחס שהיו מתקלקלות בתדירות גבוהה והצוות "התלבש" על התקלה עד שייצרו פתרון מתאים. "למרות שהם משתדלים מאוד לשמור על רמת איכות גבוהה, ולמרות שעדיין יש פער של 10-7% במחירי האוטובוס - אין לי ספק שהאוטובוס האירופי עדיף מבחינת איכות, אבל בזה בעלי החברות פחות מתעניינים".
"הסינים נותנים שירות הרבה יותר מאשר החברות האירופיות".
על החתירה לשיפור באיכות של הכלים הסיניים הראשונים והעדכניים, יכולה להעיד אנקדוטה קטנה עליה מספר נהג ותיק, לפיה אפילו התקנת מחיצות ההגנה על הנהגים נתקלה בקשיים רבים באוטובוסים העירוניים, ונדרשו המון חיזוקים כדי לתפוס אותה בגלל הפלסטיקה שמתפרקת. לעומת זאת, כשמוגדרת דרישה מראש, היצרניות עושות הכל כדי למלא אותה, אגד למשל קלטה לאחרונה כמה עשרות אוטובוסים סיניים מדגם חדש לחלוטין של גולדן דרגון הסינית שמגיעים עם תא נהג ממוגן כבר מפס הייצור.
עוד שינוי טכני שמנסות לעשות היצרניות הסיניות ועליו מצביע אותו גורם, הוא שבתחילת הדרך מעטפת השירות הייתה חלשה, אבל היום הם מטופלים ברשת מוסכים ומקבלים תמיכה טובה. "בינינו, היום הסינים נותנים שירות הרבה יותר מאשר החברות האירופיות", הוא אומר.
על דברים אלו חולק ד', מנהל משק האחראי גם על תחזוקת הכלים באחת ממפעילות התחבורה הציבורית. "לא תמיד אנחנו מקבלים את השירות בזמן, יש מוסך מרכזי אחד ושאר המוסכים עובדים בהסכם אחזקה", מספר ד', "זה אומר שלא תמיד יש להם את החלקים או את הידע או איכות הטיפול וזה אומר להעמיד לפעמים כלי ליומיים, שלושה וארבעה".
"אוטובוס סיני מתעייף אחרי 4 שנים"
כשצוללים לגופם של פערים, הטכנאים מתחילים במרכב עצמו. "זה לא בנוי כמו וולוו או כלים גרמניים, הם החזיקו עשר שנים בקלות, הדור הראשון והשני של הסיניים מתעייף גם אחרי ארבע-חמש שנים", אומרים באגפי התחזוקה של מפעילות התחבורה הציבורית שעושות שימוש באוטובוסים הסיניים.
"הדגם של 2018 שופר מעט, אבל עדיין הכיל לא מעט בעיות", אומרים אנשי האחזקה של מפעילות התחבורה הציבורית, והחמורה שבהן קשורה לבלמים. "ב-12 כלים בסניף אחד בפתח תקווה גילינו שנורה שאמורה להתריע על רפידות בלמים במצב לא תקין לא עובדת. הסינים עצמם באו לבדוק את זה". בקיצור, הם מסכמים בחיוך מריר, יש תקלות של הכלים המוקדמים ותקלות של הכלים המאוחרים. "אבל אנחנו מקווים שהכלים החדשים שנקבל השבוע כבר יפתרו את זה", הם אומרים בתקווה.
בעיות נוספות שהם מציינים קשורות בדגמים הסיניים של 2016, שבהם לדבריהם חוסר התאמה בין מכלולי ההנעה לתיבות ההילוכים, שגורמות להעברות הילוכים מאוד לא נעימות, צינורות מים מתפוצצים, בלאי גבוה של בולמי זעזועים, רכיבי היגוי מרעישים שדורשים גירוז ותחזוקה על מנת לפעול כראוי ועוד.
עיקר התקלות באוטובוסים הסיניים משנה זו מתרכזות בבעיות חשמל שגורמות למאווררים להפסיק לעבוד או לא לתפקד כראוי. אם הנהג לא ערני מספיק לגבי תפקוד האוטובוס, תקלה שכזו עלולה לגרום להתחממות יתר של המנוע ולנזקים גדולים יותר.
אתגר הגלגול השני
האוטובוסים הסיניים זולים. על כך מסכימים כולם. הסכימו האנשים שמכירים את הצד הכלכלי של העסקאות והמכרזים, הסכימו אנשי משרד התחבורה, הסכים גם שר התחבורה הקודם ישראל כץ בעצמו, כשקיבל את פניו של האוטובוס הסיני הראשון שהגיע לפה בינואר 2012 בטקס שנערך באילת.
על אותה עובדה בדיוק מסכימים גם ע' בעל חברת הדרכות בטיחות לאוטובוסים, ד' מנהל משק אצל אחת המפעילות הגדולות שעושה שימוש בהם וגם לא מעט נהגים שמעבירים שעות על המושב הקדמי ונוסעים בחלק האחורי.
כשמכרזי ההפעלה של התחבורה הציבורית תחומים בזמן (שש עד שבע שנים בעבר, עשר כיום) המפעילה תשאף למקסם רווחים בתקופה זו, בשל חוסר הוודאות של ההמשכיות בפעילות שלה. רכישה של אוטובוסים זולים היא דרך אחת לעשות את זה. לעומת זאת, אם הייתה המדינה מתמחרת את ההשתתפות בתשלום עבור הקילומטרים שנסעו האוטובוסים, היה תמריץ למפעילות לרכוש אוטובוסים שהעמידות שלהם גבוהה, שכן כשכלי אינו נוסע, הוא "עולה" לה כסף בכך שאינה מקבלת תשלום עבורו.
"מי שאשם פה זה משרד התחבורה, שלא משקלל נכון את העלות של המפעיל לקילומטר נסועה", אומר אחד ממנהלי האחזקה, "אם התשלום למפעילות היה מחושב על פי קילומטר נסיעה - השיקול שלהן היה אחר, אבל כשהמחיר שהוא מציב להן הוא 'פיקס', הן נאלצות להתפשר והפשרות האלו הביאו לתקלות והתקלות האלו באות על חשבון הציבור, כי אוטובוסים נתקעים, או לא יוצאים בזמן". בדבריו אלו הוא מתייחס למצב שבו אם השיקול של המפעילה היה שרידות האוטובוס לאורך זמן, ההשקעה הראשונית הגבוהה בכלי ברמת איכות גבוהה יותר הייתה משתלמת.
בין אם מגמת השיפור תימשך, או שחברות יבקשו לחזור ליצרניות האירופיות למרות פער המחיר, על נקודה אחת בעייתית מאוד מבקשים להתעכב אנשי המקצוע. "הבעיה היא עם הדור הראשון של הכלים האלו - כשהם נשארים על הכביש (ולא נמכרים לברזל או מיוצאים - ק"כ), הם נפלטים לשוק כמשומשים במחירים זולים ושם מתגלגלים לחברות ה'לואו קוסט' של ההסעות, בתלמודי התורה, בפזורה הבדואית, בחברות פיראטיות", הם אומרים. שם מעריכים המומחים כי סביר להניח שהאחזקה פחותה ביחס למפעילות הרגילות.
"אם לא תהיה ביקורת על הכלים האלו", מסכם אחד מאנשי המקצוע, "אנחנו עלולים להתחיל לראות את הדברים החמורים באמת קורים ואנחנו אפילו לא רוצים לחשוב על זה, אלו כלים שימשיכו לסכן שנים קדימה".
משרד התחבורה: "כל מפעיל רשאי לבחור אוטובוס לפי
העדפותיו"
ממשרד התחבורה נמסר כי לא ידוע על פערים באיכות בין האוטובוסים. "מכרזי התחבורה הציבורית שמפרסם משרד התחבורה מחייבים עמידה בתקני בטיחות אחידים של אוטובוסים המיובאים לארץ ובכללם גם האוטובוסים המיובאים מסין. כל מפעיל רשאי לבחור את סוג האוטובוס בהתאם להעדפותיו ובתנאי שיעמוד בכל כללי התקינה שקבע משרד התחבורה", מסרו במשרד.
"למשרד התחבורה לא ידוע על פערים באיכות בין האוטובוסים הסיניים לאוטובוסים המיובאים מאירופה. כחלק מההליך המכרזי, משרד התחבורה מעודד רכישת אוטובוסים המורכבים במפעלים בארץ ומעניק במכרזי התחבורה הציבורית ניקוד למי שמתחייב לרכוש אוטובוסים שהורכבו בארץ".
חברת צ'יינה מוטורס: "האוטובוסים עומדים בדרישות התקינה המחמירות ביותר"
חברת צ'יינה מוטורס: "צ'יינה מוטורוס, היבואנית רשמית של יצרן האוטובוסים הגדול בעולם YUTONG, יצרני רכב נוספים ומובילה את מהפכת האוטובוסים החשמלית בישראל. כיום, מחזיקה החברה בנתח שוק משמעותי במגזר הפרטי והציבורי הכוללים אלפי אוטובוסים ברחבי הארץ. האוטובוסים אותם מייבאת צ'יינה מוטורוס עומדים בדרישות התקינה האירופיות והישראליות המחמירות ביותר. צוותי החברה מעניקים באופן שוטף הכשרות והדרכות לצוותים הטכניים והמוסכים המטפלים באוטובוסים, זאת תוך מתן מענה מהיר, יעיל ומקצועי לקהל לקוחותינו. לצד זאת מקיימת החברה משוב נהגים ולקוחות הנלקחים באופן קבוע. בנוסף, צוותי ההנדסה והפיתוח של צ'יינה מוטורס משמרים ומשפרים את רמת איכות האוטובוסים לרמות הגבוהות ביותר. כולל שימוש במכלולי ההנעה של החברות המובילות באירופה וביניהן: דאף, קמינס, ZF, בוש ונוספות".
יבואן חברת גולדן דרגון לא הגיב לבקשת וואלה! NEWS לתגובה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.8.08
13874 הודעות, 149 מדרגים, 288 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 72
יש סט בדיקות שרכב שמבקש תקינה אירופאית או אמריקאית אמור לעמוד בהם.
עמד? קיבל תקינה.
מדינת ישראל יכולה להסתמך, וגם מסתמכת בפועל, על התקן האירופאי והאמריקאי בנושא.
מכאן ואילך, חכם עיניו בראשו ויבחר לו את מוצריו בהתאם למה שמתאים לו.
הראייה הכי גדולה היא שיווק רכבים בעלי כוכב בטיחות אחד בלבד או כאלו שאפילו לא עברו מבחן.
וכמובן, אישורה של מיכאלי להכנסת רכבים ללא תקינה כלשהי במגבלה של עד 500 רכבים לשנה מכל דגם.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.6.21
1717 הודעות, 19 מדרגים, 38 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 49
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.6.20
1757 הודעות, 3 מדרגים, 6 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 23
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.5.10
45952 הודעות, 240 מדרגים, 455 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 23
מדינה עם רגולציה עד מעל האזניים אבל לשלשת מזהמת שוקולדים של עלית ואוטובוסים סיניים נוסעים לבדם ברחובותיה ודורסים אנשים, ו20% מהאוכלוסיה גרים בבתים שנבנים ללא כל אישורי בניה,
צריך:
להוריד רגולציה מיותרת, להפסיק להכביד על כל אזרח טוב שרוצה להקים מפעל או לבנות את ביתו, ולהתמקד בסכנות אמיתיות.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.7.14
12410 הודעות, 61 מדרגים, 113 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 23
אבל אצלך ישראל כץ בעצמו הביא בידיים שלו אוטובוסים מסין.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.10.20
3267 הודעות, 22 מדרגים, 39 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 23
ערכתי לאחרונה בתאריך 12.08.22 בשעה 12:38 בברכה, אשכנזון
מרכבים בונים את המרכב, הם מקבלים שילדה קצרה עם הגה ומנוע ומתאימים את המרכב לפי הזמנה.
אגב המזמין הוא זה שקובע את סוג האוטובוס לא מרכבים.
האוטובוסים הסינים מסוג יוטונג נמצאים כבר שנים רבות בשירות בארץ.
האוטובוסים החדשים זה החשמליים שיצא לי לראות במפעל מרכבים בקיסריה, עושים יותר רעש מאוטובוסים שנוסעים על סולר אבל עוד לא נכנסו לשירות באגד אם אני לא טועה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.10.20
6788 הודעות, 22 מדרגים, 43 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 23
הקרב לבא של רכב סיני פרטי, אצל שר התחבורה מיכאלי
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.1.19
60 הודעות
בתגובה להודעה מספר 23
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.3.18
13266 הודעות, 77 מדרגים, 154 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
ואז האוטובוס החל להדרדר.
כלומר תקלה כלשהי הובילה לתאונה,אם זה לא המקרה היחידי צריך לבדוק את כל האוטובוסים מהתוצרת הנ"ל
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 13.7.14
1349 הודעות, 11 מדרגים, 22 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 2
היה אצלי 0 קילומטר אחרי 3 שבועות אישתי פעמיים באוטו שבוע עם בעיית בלמים.
זרקתי אותו לחברה ואמרתי לעצמי רכב סיני לא קונים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.1.15
44011 הודעות, 64 מדרגים, 105 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 19
5 הילוכים, 3000 סל"ד ב100 קמ"ש. מי שמבין ברכבים בטוח יבין מה אני אומר...
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.12.13
671 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 25
בסופרב שלי משייט על 100 קמ"ש ב- 1,800 סל"ד בערך..
3,000 סל"ד זה המון!
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.5.21
250 הודעות
בתגובה להודעה מספר 41
הסופרב משייטת גם ב 180 קמ״ש ועדיין 1800 סל״ד😉
אבא שלי מחזיק באחת כזו, כבר 12 שנים, מחדש כל פרק זמן - רכב מושלם.
טוב למעט הנפילה עם הגיר אי שם ב 2017
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.12.13
671 הודעות
בתגובה להודעה מספר 46
אבל איזה מגזים חחחחחחחח 180 קמ"ש על 1,800 סל"ד.. 🤪
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.5.21
250 הודעות
בתגובה להודעה מספר 61
אבל בינינו עכשיו - מושלם.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.12.13
671 הודעות
בתגובה להודעה מספר 73
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
14321 הודעות, 59 מדרגים, 109 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 25
1200 סמק ובדר"כ לא מגיע ל3 סל"ד ב100 קמש...
נהגתי לא מעט על סינית בעבודה(אבל קיבלנו אותה 0 ק"מ) והאמת היה בסדר, רק הגימור הרגיש בעייתי. יכול להיות שעכשיו היא כבר עושה בעיות
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.8.08
13874 הודעות, 149 מדרגים, 288 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 25
מוזר. לא שמעתי על זה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 7.7.20
9418 הודעות, 131 מדרגים, 244 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 56
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.6.22
234 הודעות
בתגובה להודעה מספר 2
במקרה כזה גם בלם יד לא עוזר
צריך להעמיד את האוטו עם הגלגלים לכיוון המדרכה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.11.21
113 הודעות
בתגובה להודעה מספר 34
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 20.2.21
384 הודעות
בתגובה להודעה מספר 34
דווקא שיש תקלה בלחץ האוויר והוא יורד
הבלמים ננעלים במצב בלימה
נדמה לי שזה נקרא - מקסי ברקס
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.7.14
14082 הודעות, 71 מדרגים, 142 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 38
זה אמצעי בטיחות בכל מערכת פניאומטית בדכ יש אמצי בטיחות סגור\פתוח בהתאמה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.1.22
969 הודעות
בתגובה להודעה מספר 2
לכולם.
תכנון לקויי וחסר התחשבות והיגיון במיוחד כלפי אוכלוסיות של מבוגרים ונכים מכל הסוגים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.7.18
6626 הודעות, 26 מדרגים, 33 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
הפסקתי לנסוע באוטובוסים בין עירוניים בגלל זה , אין השוואה לאוטובוסים של וולבו או מרצדס
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.4.16
64574 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 12.9.17
15808 הודעות, 78 מדרגים, 114 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 4
לחץ כאן לצפיה דרך טוויטר
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.12.15
47417 הודעות, 202 מדרגים, 322 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
ואז שיאשימו את הסינים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.2.19
1576 הודעות, 5 מדרגים, 10 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 5
זיהית שאין בלמים?
אתה בירידה?
שלב לרוורס, דומם מנוע, הפעל בלמי אוויר, סובב הגה לכיון המדרכה, שים אבן או מעצור לפני הגלגלים.
כל אלו דברים בסיסים שלימדו פעם בתיאוריה לפני הוצאת רשיון נהיגה.
קל וחומר לגבי הפעלת רכבים כבדים.
לא נראה שהוא ביצע אף אחד מהדברים האלו.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.3.18
13266 הודעות, 77 מדרגים, 154 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 9
בתאוריה קל לבצע את הפעולות הנ"ל במציאות יש דינמיקה קצת אחרת
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.2.19
1576 הודעות, 5 מדרגים, 10 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 14
קל להאשים את הסינים כאילו לא היו פה תאונות אוטובוסים עוד כשיוצרו בישראל...
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.3.18
13266 הודעות, 77 מדרגים, 154 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 16
בתיאוריה הכל קל ופשוט
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.12.17
14195 הודעות, 92 מדרגים, 151 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 29
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.6.20
1313 הודעות, 3 מדרגים, 2 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 14
ההתדרדרות? בין 2-4 שניות להערכתי. אני טועה?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 7.7.20
9418 הודעות, 131 מדרגים, 244 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 9
בזמן אמת לא בטוח שהספיק בכלל לחשוב על
זה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.3.18
13266 הודעות, 77 מדרגים, 154 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 28
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.2.19
1576 הודעות, 5 מדרגים, 10 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 28
איפה תרגולות חירום? איפה הדרכות שגרתיות על נהלי עבודה והכרת הרכב?
איפה קצין הרכב של החברה?
יש תרבות ארגונית נכונה במקומות עבודה הכוללים סיכונים גבוהים.
ואם לא נצמדים לכך, אז קשה להאשים את הנהגים שלא קיבלו הדרכות ותרגולים למקרים שכאלו.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.8.08
13874 הודעות, 149 מדרגים, 288 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 9
זאת תיבה אלקטרונית. אי אפשר לשלב לרוורס כשבא.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.2.19
1576 הודעות, 5 מדרגים, 10 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 57
ולאוטובוס יש בלמי אוויר, כמו למשאית.
הנהג יכל גם לשים את הרכב על P .
תחושה שלי, מתוך הרגל , השאיר את הרכב בהילוך או לא דומם מנוע.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.8.08
13874 הודעות, 149 מדרגים, 288 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 58
אם הבלמים לא מפעילים לחץ מסויים.
וכל זה במספר שניות שבהן צריך לקחת החלטה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.2.19
1576 הודעות, 5 מדרגים, 10 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 60
כי נוסעים לא היו על האוטובוס והוא התפנה לפרוק את הציוד שלהם מתא המטען.
משמע הוא כבר עצר במקום בטוח יחסית, ושחרר את כל הנוסעים , כך שסכנה מידית כבר לא היתה לו.
כל מה שהיה צריך זה אבטחה נכונה של הרכב ואז יכל בניחותא לפרוק ציוד.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.8.08
13874 הודעות, 149 מדרגים, 288 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 63
אם הבלמים לא החזיקו, לא היה עוזר שום דבר אחר, גם אם היה יושב באוטובוס לוחץ על הדוושה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.2.19
1576 הודעות, 5 מדרגים, 10 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 65
סיבוב הגה לכיון המדרכה.
חתיכת אבן מלפני הגלגל אם אין לו סדי עצירה ברכב.
שוב, לא מאשים אותו, כנראה שאף אחד בחברה לא טרח להסביר לנהגים מה לבצע בסיטואציה שכזו.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.8.08
13874 הודעות, 149 מדרגים, 288 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 69
נמתין לפרסום.
🙂
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.2.19
1576 הודעות, 5 מדרגים, 10 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 70
זה לא ישנה את התוצאות הטראגיות, אבל מקווה שיופקו הלקחים ויימנע האסון הבא.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 12.9.17
15808 הודעות, 78 מדרגים, 114 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 71
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.2.19
1576 הודעות, 5 מדרגים, 10 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 80
ממצב עצירה כשהגלגל נבלם במדרכה, הוא לא יעלה עליה.
רואים בסרטון, האוטובוס דהר על הכביש, כשהכביש התעקל, האוטובוס המשיך יישר ועלה על המדרכה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.12.15
47417 הודעות, 202 מדרגים, 322 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 60
דווקא היה הילוכים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.3.18
13266 הודעות, 77 מדרגים, 154 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 5
המטען או משהו כזה) ואז האוטובוס החל להדרדר.
(*מקור דיווח של רשת ב' מפי קצין משטרה)
כלומר יש ברקע של התאונה תקלה כלשהי,ואם זה מצטרף לעוד תאונות שדווח בהם על תקלה זה מחייב בדיקה רבתי של כל האוטובוסים מהדגם הנ"ל
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 12.9.17
15808 הודעות, 78 מדרגים, 114 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 10
למה הם לא מכריזים על מצב חירום ושולחים צוותים לבדוק את האוטובוסים ולהוריד מהכביש רכבים מסוכנים?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
43471 הודעות, 114 מדרגים, 161 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 83
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.10.20
6788 הודעות, 22 מדרגים, 43 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 5
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.4.15
16537 הודעות, 42 מדרגים, 74 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
צריך להיפתח וועדת חקירה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 23.1.15
16050 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 23.10.16
11854 הודעות, 72 מדרגים, 128 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
בונים ומייצרים ובנוסף לכך הם גנבי טכנולוגיה ומרגלים אחרי כל דבר.
ישראל בטיפשותה העדיפה נמלים זולים, עבודות הרכבת הקלה זולה אוטובוסים זולים וכו׳.
תמיד אמרתי שעדיף לשלם יותר כסף ולקבל מוצר אמין וטוב מאשר לקנות זבל סיני בזול
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 28.12.20
260 הודעות
בתגובה להודעה מספר 8
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.8.13
12302 הודעות, 56 מדרגים, 103 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 8
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.5.07
20447 הודעות, 84 מדרגים, 159 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 32
ללא קשר ליעולותם?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.6.16
1548 הודעות, 8 מדרגים, 6 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 8
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.10.20
6788 הודעות, 22 מדרגים, 43 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 8
תחום התחבורה שכל אחד חשוף לו ויכול להביע דעה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.12.11
11553 הודעות, 46 מדרגים, 84 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
באחד האוטובוס סטה מנתיבו בזמן נסיעה ובשני האוטובוס החל פשוט להתדרדר בזמן חניה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 7.7.20
9418 הודעות, 131 מדרגים, 244 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
זה הדגם מהתאונה אמש👇🏻
לעניות דעתי הרמה יוטונג היא חברה אחרת
שניהם סיניות כמובן
וזה יוטונג 👇🏻
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.3.18
22928 הודעות, 266 מדרגים, 520 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
ערכתי לאחרונה בתאריך 12.08.22 בשעה 08:10 בברכה, יוסף
מכיר את האוטובוסים האלו והם נכנסים ובאים במוסך כבשגרה
עריכה: כמו שכתב מוישי
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 7.7.20
9418 הודעות, 131 מדרגים, 244 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 13
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.3.18
22928 הודעות, 266 מדרגים, 520 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 18
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.8.14
25250 הודעות, 168 מדרגים, 318 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
43471 הודעות, 114 מדרגים, 161 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 15
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.8.14
25250 הודעות, 168 מדרגים, 318 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 100
תמיד זה ככה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.8.14
25250 הודעות, 168 מדרגים, 318 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 100
https://www.facebook.com/reel/389024643365355?fs=e&s=cl
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.7.17
7760 הודעות, 60 מדרגים, 102 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
הנהגים לא גורמת לתקלות האלה.
אני נוסע בתחב"צ כל יום, 99% מהנהגים ערבים, כולם נוהגים כמו חיות טרף בכבישים.
גז וברקס בפול, מהירות מופרזת ופניות חדות..
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.2.15
10194 הודעות, 115 מדרגים, 203 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 17
וגם לא ערך לחיים שלהם עצמם.
הם דופקים ברקסים ואין להם שום בעיה(!) עם זה שהנוסעים חוטפים מכות או נופלים.
זה לא מזיז להם את הקצה של הצירפון כי הם לא בני עמנו.
אתה רואה אותם, במיוחד באוטובוסים הפנימיים בירושלים, סוגרים לאנשים דלת בפרצוף ומתחילים לנסוע, וזה לא מעניין אותם בכלל שהבנאדם יישאר עכשיו חצי שעה בתחנה בשמש כדי לחכות לאוטובוס הבא, ואני לא מדבר שייקח לו 30 שניות להגיע לאוטובוס, אלא כשהוא ממש נמצא על יד.
הנהגים מתייחסים אלינו כמו לבשר שצריך להעמיס, הציבור לא מתלונן מספיק, והתוצאה שירות גרוע ומסוכן.
בבינערוני, הם נוסעים במהירות של 100 קמ"ש עם שמירת מרחק של אולי שני מטרים... מקסימום ידפקו ברקס חד, ומקסימום תהיה תאונה, זה לא מפחיד אותם.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.12.15
47417 הודעות, 202 מדרגים, 322 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 17
ושתי התאונות הקטלניות השבוע נעשו עלידי יהודים, מסתבר שסטיסטית הערבים נהגים הרבה יותר טובים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 31.7.15
3962 הודעות, 20 מדרגים, 40 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.4.17
16891 הודעות, 187 מדרגים, 328 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 20
במקום להביא אותו קומפלט מורכב מה שמוזיל עלויות וישאיר לחברות כסף להשקיע האיכות האוטובוסים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 28.11.21
880 הודעות, 2 מדרגים, 4 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 24
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
43471 הודעות, 114 מדרגים, 161 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 20
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
14321 הודעות, 59 מדרגים, 109 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 7.7.20
9418 הודעות, 131 מדרגים, 244 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
רק וולו ומרצדס
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.12.15
47417 הודעות, 202 מדרגים, 322 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 27
יש הרבה יותר הרוגים ממכוניות פרטיות, למה שלא תחליט שאסור לייבא מכוניות שציון הבטיחות שלהם פחות מ7?
ועל תעביר טסט מכוניות שאין להם ציון כזה, מי שקנה משומש בעיה שלו.
בנון ישלם
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 7.7.20
9418 הודעות, 131 מדרגים, 244 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 35
אם היו תקלות גם ברכבים הסיניים הייתי בעד להוציא גם אותם
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.2.19
1576 הודעות, 5 מדרגים, 10 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 27
רק המנוע של החברה, הכל הורכב בארץ.
ותאונות היו גם עם הדגמים האלו.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 7.7.20
9418 הודעות, 131 מדרגים, 244 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 36
איך זה קשור?
במרצדס ווולו יש פחות תקלות
עובדה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.12.15
47417 הודעות, 202 מדרגים, 322 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 92
יש לי אדמה בירח למכור לך....
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 7.7.20
9418 הודעות, 131 מדרגים, 244 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 93
כתבתי פחות תקלות
לא כתבתי 0 תקלות
ווקשה תפסיק להכניס לי מילים למקלדת
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.10.20
6788 הודעות, 22 מדרגים, 43 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 36
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.8.13
12302 הודעות, 56 מדרגים, 103 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.6.17
49740 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
16068 הודעות, 216 מדרגים, 432 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 40
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.6.17
49740 הודעות
בתגובה להודעה מספר 76
בכל אופן, אם יש לך קשר לסינים תיידע אותם שאני אשמח לקבל תשלום תמורת הפצת דף המסרים שלהם ברוטר.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 7.5.07
118831 הודעות, 522 מדרגים, 1019 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
ערכתי לאחרונה בתאריך 12.08.22 בשעה 09:13 בברכה, kitzz
אני לא יכול לעזוב את עמדת הנהג כל עוד המנוע עובד, אני חייב לכבות המנוע ולהעביר למצב חניה (P) בכדי לשחרר הכיסא מהנעילה (יש אפשרות ידנית לשחרר-לשעת צרה/תאונה וכו׳ - אבל אז מתחילות לצפצף התראות שלא מאפשרות לך לשכוח ו/או להתעלם)
התקן כזה באוטובוס היה מונע את האסון .
*מדובר ברכב מיוחד לנהיגת נכים בעלי מוגבלויות .
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.11.21
2003 הודעות, 19 מדרגים, 19 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
אף אחד לא רוצה לעבוד בתור נהג אוטובוס אז מקבלים גם את מי שלא מתאים. להוסיף לזה את רמת לימודי הנהיגה וקיבלנו אסון
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.4.20
6100 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 31.10.13
39140 הודעות, 142 מדרגים, 261 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
אוטובוס אירופאי היה מתמודד עם רכב שנכנס לו לנתיב? (או חיסון הנהג, עפ"י חלק ממגיבי רוטר?)
לא ידוע מה גרם לתאונה השניה, אבל איך זה קשור להתנהגות הרכב בסיבוב?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.3.08
15318 הודעות, 59 מדרגים, 94 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 59
ובכתבה התלונות על אוטובוסים של חברת יוטונג.
נכון שתיהן סיניות... אבל...
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.8.18
4223 הודעות, 34 מדרגים, 46 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.4.17
16891 הודעות, 187 מדרגים, 328 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 64
עד שלא תהיה לך תשובה אמינה אתה אמין בדיוק כמו כותבת הפוסט.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.11.20
4772 הודעות, 17 מדרגים, 14 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.5.18
5748 הודעות, 121 מדרגים, 241 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.5.17
5770 הודעות, 38 מדרגים, 58 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.11.13
897 הודעות, 2 מדרגים, 2 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.5.21
952 הודעות, 5 מדרגים, 10 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
לתאונה הנוכחית. אולי כיון שהאיכות ירודה בכללי אז אם יבדקו ימצאו עוד דברים.
אם כי יכול להיות שהתקלות האמורות כן קשורות לתאונות הקודמות של הדגם.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.9.19
17350 הודעות, 42 מדרגים, 33 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד