אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון גילוי מסמכים נושא #5658 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 5658   
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
   07:10   09.03.04   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

תא''ל זכאי מונה למפקד אוגדת עזה !!  

 
ערכתי לאחרונה בתאריך 09.03.04 בשעה 07:14 בברכה, פילוביץ שחף
 
תא"ל זכאי מונה למפקד אוגדת עזה
22:18, 8 מרץ 2004 / ט"ו באדר תשס"ד



במפקדת אוגדת עזה נערך היום טקס חילופי מפקד האוגדה במעמד אלוף פיקוד הדרום, האלוף דן הראל. תא"ל שמואל זכאי החליף את תא"ל גדי שמני. כך מדווח כתבנו משה פריאל.

במהלך דברים שנשא אמר אלוף הפיקוד: "מפקד האוגדה היוצא תא"ל גדי שמני מסיים היום תקופה בת שנה וחודשיים בה פיקד באחת מן התקופות הסוערות והקרטיות ביותר לביטחון ישראל מאז הקמתה.

"אל מול גלי טרור ואלימות חסרי תקדים הצליחה האוגדה, וגדי שמני בראשה, להעמיד חומת מגן אמיתית המבוססת על תשתית מבצעית איתנה,אמצעי לחימה וטכנולוגיה מתקדמת, אבל יותר מכל מוכנות גבוהה ונכונות אין קץ של כל היחידות,המפקדים והחיילים שפעלו ופועלים בגזרה,תוך הקרבה אישית מרחיקת לכת עד כדי חירוף נפש פיזי ממש,במגמה למלא את משימותנו בהגנה על ריבונות מדינת ישראל,שלומם ורווחתם של אזרחיה באשר הם שם. תא"ל גדי שמני התבלט במסירותו ובמחויבותו למשימתו ולחייליו, השכיל להוביל את האוגדה בשקט,בשכל ובשיקול דעת".

למפקד הנכנס, תא"ל שמואל זכאי אמר האלוף:"אתה ניכנס לתפקיד מאתגר מעין כמותו המאופיין במורכבות בלתי רגילה של טירור חסר אנושיות המנסה להכות בנו בכל דרך. אנו בוטחים בך, ביכולתך המקצועית הגבובהה כמו גם בשיקול דעתך הטוב שתדע לעמוד באתגרים ולהוביל את האוגדה דרך ים סוער מלא משברים בביטחה וברור רוח לעבר חוף מבטחים".

תת-אלוף שמני התגייס לחטיבת הצנחנים בשנת 1977 , שירת כמפקד פלוגה, מפקד סיירת, מפקד גדוד, מפקד חטיבת מילואים של הצנחנים ומפקד חטיבת הצנחנים. הוא בעל תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במינהל.

בתפידו הבא הוא מיועד לתפקיד ראש חטיבת המבצעים באגף המבצעים.

תא"ל זכאי התגייס בשנת 1981 לחטיבת גולני, שימש בשורה של תפקידים ביניהם מפקד חטיבת גולני. בתפקידו האחרון היה מפקד אוגדת עוצבת "אדום". הוא בוגר המכללה לפיקוד ומטה ובוגר אוניברסיטת תל-אביב במדעי הרוח.
http://www.a7.org/news.php?id=73579


היום התקיים בלשכת הרמטכ"ל טקס החלפת מפקד אוגדת עזה במעמד הרמטכ"ל, רא"ל משה יעלון.תת-אלוף שמואל זכאי מחליף את תת-אלוף גדי שמני בתפקיד.
בתמונה: חמשת מפקדי אוגדת עזה האחרונים - האלוף יואב גלנט, האלוף יאיר נווה, האלוף ישראל זיו, תא"ל שמואל זכאי ותא"ל גדי שמני.


צילום: היו גורדון, דובר צה"ל
http://www.idf.il/hebrew/idf_in_pictures/2004/february/26.stm


"האיש הנכון במקום הנכון ובזמן הנכון...."

"ידיעות אחרונות" חושף הבוקר כי בשיחות מוטיבציה שערך מח"ט גולני, אל"מ שמואל זכאי, עם לוחמי החטיבה הוא כינה את תנועת "ארבע אמהות"- ארבע סמרטוטות. הלוחמים סיפרו לעיתון כי זכאי אמר: "תעזבו את כל הקשקשנים האלה שמדברים נגד ההישארות בלבנון, תעזבו את ארבע סמרטוטות, אנחנו חיילים של גולני. אני לא רוצה פחדנים ונעשה מה שצריך".

השיחות נעשו במסגרת התארגנות של חיילי החטיבה לקראת עליה לקו לבנון. זכאי גם המשיך בדברים קשים על תוכניתה של שלי יחימוביץ' וכינה אותה שלי סמרטוטוביץ'. החיילים ההמומים ציינו כי לא יכול להיות שמח"ט בצה"ל מתבטא כך. זכאי כבר נודע בעבר בדברים הבוטים שבהם הוא משתמש כלפי הפקודים שלו. בתקריות קודמות צוטט זכאי כמי שמכנה חיילים שנפקדו בשמות גנאי כאפסים וסמרטוטים. מלשכת דובר צה"ל נמסר בתגובה כי צה"ל אינו מגיב על שיחות פנימיות שנערכו בפורום סגור.

יו"ר ארגון "ארבע אמהות", רחל בן-דור, אמרה הבוקר לגלי צה"ל בתגובה על דברי זכאי: "אני לא נפגעת מדברי זכאי באופן אישי. דבריו הם רק סימפטום של המחלה האמיתית- הישארות צה"ל בלבנון. לנו מעולם לא היתה מלחמה עם הצבא אלא עם המדינאים. חבל לי רק על הדרך שבה הוא התבטא".
http://www.4mothers.org.il/peilut/smartu.htm





              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  מבחן התוצאה = האם זכאי יחזור לצבא ?! פילוביץ שחף 05.02.07 11:34 1

     
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום שני י''ז בשבט תשס''ז    11:34   05.02.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. מבחן התוצאה = האם זכאי יחזור לצבא ?!  
בתגובה להודעה מספר 0
 

לחץ כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות