גירסת הדפסה          
קבוצות דיון גילוי מסמכים נושא #24552 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 24552   
מה חדש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.4.12
1726 הודעות, 16 מדרגים, 32 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ג בסיון תשע''ב    09:25   13.06.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

השקפת עולמו המיוחדת והברורה של הרב רוטר ז''ל  

 
  
השקפת עולמו המיוחדת והברורה של הרב ז''ל כפי שהתפרסמה במעריב לפני 5 שנים

שליפות עם הרב רוטר במעריב מדור יהדותnrg
7/8/2007
מופיעים הערכים ואחריהם תשובות הרב רוטר.

אינטרנט
כמו שאי-אפשר בלעדי "העיניים", אבל חובה להישמר כל הזמן, כך באינטרנט. אי-אפשר בלעדיו אבל חובה להישמר כל הזמן, ולשמור על העיניים.

לשון הרע
עיתונות היא אנטי-תזה ללשון הרע. כיוון שגדולי הפוסקים התירו עיתונות בכלל, אולי יש לסמוך עליהם כדי להזהיר אנשים מפני נוכלים וכדומה. אבל באמת שיש בעיה.

חדרי חרדים
הבטחה גדולה שהתרוקנה מתוכן ממשי. הפסקתי כבר להציץ מה קורה שם. אישית, התפרסמנו יחד כשהם איימו עליי בתביעה של מיליון ₪ על כך שגולש שלנו בחר להשתמש בכינוי דוד10. הם חשו מאוימים כי יש להם מנהל בשם הזה. אז קלטתי שמדובר בפורום שולי וילדותי. מובן שלאחר שהאיום הפך לבדיחת האינטרנט הישראלי, לא יצא מן הכוח אל הפועל ולא הגיע אל בית המשפט.

סקופים
סקופ מטבע ברייתו היא "ידיעה ראשונית". מצד אחד יש לה אפקט ענק, מצד אחר יש סיכון לכשיתברר שהידיעה אינה נכונה כולה או חלקה. כל מי שקורא "סקופ" באינטרנט, מבין שייתכן שהידיעה לא מדויקת או אף אינה נכונה בכלל, ובכל זאת כולם מתייחסים לסקופ כידיעה מוחלטת עד שתוכחש. מנהלי הפורום לסקופים של רוטר.נט פיתחו חוש שישי לדעת מה הסיכוי שהידיעה נכונה ומתי עדיף למחוק אותה מידית.

נעם
נעם רוטר, בני, היה המותג של האתר בהקמתו, בשנת 1997. הוא היה אז בן 12. האתר היה האינטרנט השני בעולם שהופיע בעברית ועסק בדברים טריוויאליים, ולכן זכה להתעניינות אדירה וכך נקבע בתודעת האינטרנט הישראלי.

שש שנים הריץ נעם את האתר בהצלחה מדהימה עד שיצא ללימודים בישיבת ההסדר ואז כבר לא היה קרוב פיזית למחשב ולאינטרנט. היום הוא מתעסק בקריירה שלו, ולא מוצא עניין רב כל כך להתכתש בתוככי המדמנה העיתונאית הישראלית. הוא קנאי לפרטיותו.

כניסות
האתר נע בין 50 אלף מבקרים מידי יום ועד מעל 100 אלף מבקרים מידי יום. המספר הזה משתנה בהתאם למצב החדשותי בארץ. בימי מלחמת לבנון השנייה, ביקרו באתר רוטר.נט כל יום, רבע מיליון אנשים ממחשבים שונים מהארץ ומהעולם.

אובייקטיביות
רוטר.נט אובייקטיבי הרבה יותר מ"מעריב" או מ"הארץ" או מ"ידיעות". הוא לא נתון לשום לחץ חיצוני. לא פוליטי, לא של בעלי ממון שמחזיקים את העיתונות הנפוצה בתקציבי ענק לפרסום ולא של בעלי שליטה ומנהלי עמותה. האתר נותן חופש ביטוי מקסימלי לכל דעה, ולכן הוא "מואשם" תמיד ע"י שני צדי המתרס, הימני והשמאלי כלא מאוזן.

מתחרים
אנחנו לא מתחרים באף אחד כי הגדולים באמת עושים את הקופה מפרסומי ענק וחנויות וירטואליות באתר שלהם. לנו יש את חלקת האלוקים הקטנה העוסקת רק בתחום החדשות והסקופים וכאן אין לנו מתחרים. אין ולא קיים אף כתב חדשות אחד שלא עובר כל הזמן על כל הסקופים של רוטר.נט לפני שהוא מוציא ידיעה.
קרדיט
לפני כמה שנים רציתי לבדוק את רמת הראשוניות של רוטר.נט. לא פעם ראיתי שידיעות המופיעות לראשונה ברוטר.נט, מופיעות כעבור זמן קצר בעיתונים אחרים ללא מתן שום קרדיט. הרגיז יותר להבחין שעיתונאי, קורא ידיעה ראשונית ברוטר.נט, מתקשר ביוזמתו לצד מסוים הקשור לידיעה ומיד מוציא ידיעה בנוסח: "בשיחה עם ידיעות אחרונות... אמר פלוני". נכון שידיעות אחרונות התקשר לפלוני, אבל מאיפה לעזאזל הוא ידע בכלל על האירוע?

ובכן, הוצאתי ידיעה שקרית מוחצת על רקע אירוע שהתרחש בצומת מגידו. הודעתי

שהמחבל שנפצע בצומת מגידו מאש כוחותינו ונאסף לבית החולים, היה חולה איידס. זה היה שקר מוחלט, והמתנתי לראות מה יקרה עם הידיעה. כבר למחרת יצא אלכס פישמן בהודעה ההזויה הזו בעיתון "ידיעות", עם פירוט פרטני מפורט. בעקבות כך החיילים שטיפלו במחבל עברו בדיקות איידס, ואני ישבתי בשקט נבוך עד כמה ידיעות העולות ברוטר.נט הופכות מיד לידיעות כמעט רשמיות של העיתונים הגדולים. אז גם הבנתי את הסכנה והמשמעות של ידיעות כאלה. זה לא קרה לי יותר. זו פעם הראשונה שאני חושף את זה בפומבי.

דיוויד לנדאו
נטע זר. טיפוס אנגלי. בלבלול של דת עם אוריינטציה שמאלנית. קיוויתי שאולי כעורך הארץ נראה קצת יידישקייט בעיתון, התאכזבתי.

בג"ץ
חבורת מנותקים. לא אנשים רעים ולא אנשים שרודפים את הדת כמו שהדתיים נוטים לחשוב, אלא עדה מנותקת מההוויה הישראלית, מהלחצים האמתיים. יושבים במגדל שן מרוחק ובודקים נושא דם אש ותימרות עשן בכורסות מרופדות ובחדרים ממוזגים. לפעמים נראה שישראל מבחינתם היא מבחנת ניסוי בלבד. מה הפלא שהם הולכים ומאבדים את אהדת העם כולו, גם את החילוני וגם את העשיר. היום הם כבר בבעיה. בהתרסקות אל-חזור.

שבת
בהקשר של אמנת גביזון-מדן – חבל"ז. החילוניים יכרסמו בה בדיוק כפי שכרסמו בסטטוס קוו שהפעיל דוד בן גוריון עם קום המדינה. צריך להבין שלדתי האמתי, בפרט לחרדי, ממש לא אכפת מה החילוני עושה בשבת: אם הוא נשרף על חוף הים או נסחב חסר אוויר עם הפעוטות שלו במתקני השעשועים. בזמן הזה הדתי או חרדי יושב סביב שולחן גדול עם כל בני הבית בארוחה מלכותית וגיבוש משפחתי ערכי. סכסוכי השבת הן פוליטיקה בלבד.
הרבנות הראשית לישראל
זהו משרד יח"צני של הדתיים הלאומים בישראל. חבל שלא שידרגו את מעמדו לתכנים ממשיים. הרב יונה מצגר הרבה יותר חם אנושי ורבני ממה שעשו ממנו בעיתונות. הרב שלמה עמר, תלמיד חכם משכמו ומעלה. אבל מה זוכרים? שיש לו בן בכלא. נו באמת?

הרב קוק
היסטוריה.

הרבי מגור
לי יש רק "רבי מגור" אחד. האדמו"ר הרבי ישראל אלתר זצ"ל. אין מי ידמה וישווה לו בדורנו. בלי מירכאות. מדובר היה במלאך אלוקים אמתי. כל מי שנכנס לחדרו חש אימה וחרדה. לא רק חסידיו. לא ניתן בכתב לתאר ולשער ולהסביר בכלל במי מדובר.

ציונות
הפכה אצל החילוניים למלה גסה יותר ממה שהייתה בזמנו אצל החרדים. כאן בארץ שורפים כל דבר שבקדושה וכאשר נגמרים הדברים הקדושים ליהדות, שורפים גם דברים הקדושים לחילוניות.

חרדים
שם תואר למי שדבק במצוות מעשיות ותורת השם היא כל עולמו. בטעות מייחסים את המילה הזו לכל מי שנולד או התחנך בבית או מוסד חרדי. יכול להיות חרדי בכיפה סרוגה, ויכול להיות רחוק מחרדה לדבר השם בכיפה שחורה. אבל המותג הוא מותג שבטי וחבל.

תורתו אומנותו
מילים גדולות מאד שהופרטו לצרכים קואליציונים.

פילוסופיה יהודית
נועדה להסביר את עומק היהדות ואת המחשבה הרחבה של העם היהודי. קשה לתמצת את זה בשורות אחדות.

ישעיהו ליבוביץ'
לא הייתי תלמידו. בעבר שוחחנו שיחה מרתקת. הבנתי שחריפותו גרמה לו לאבד את לשונו לדעת.

שחיתות
במקום שאין תורה, איני מתפלא שהכול יכול לקרות. או כפי שאמר אברהם אבינו לאבימלך מלך גרר "רק אין יראת א-להים במקום הזה והרגוני". תראה את זקני החכמים הדבקים בתורה, איזו ענווה, עוני והתבטלות יש בהם אף על פי שהם ענקי הארזים ובמילה היו יכולים לגייס לעצמם הכול.

אהוד אולמרט
אולמרט לא צריך היה מלכתחילה להיות ראש הממשלה. הוא חי בבועה שיש בה אנטי ישראליות מודגשת. הוא שותה את זה יום-יום בבית, הוא מורעל על ידי הקרובים אליו ביותר: על ידי אישה ובת שהן שמאל קיצוני שתמיד בזו לדעותיו ועל ידי בן שברח לחיות בחו"ל ללא צבא. הוא מסוג האנשים שרבין היה מכנה "נפולת של נמושות". הרי הכול יודעים שהוא התגלגל לתפקיד בנסיבות חריגות ביותר, וכי במצב רגיל הוא לא היה מגיע לשם.
מלחמת לבנון השנייה
כואב על ההרוגים אבל אני חוגג את המלחמה הזו בחדווה. זו אחת המלחמות הטובות ביותר שעבר עם ישראל. לולי המלחמה הזו, היינו היום כבר נתונים בעיצומו של חיסול שטחי יו"ש, החל מקדומים וכלה בגוש עציון רבתי. רק המלחמה עצרה בהינף אחד את האסון שעמד להתרחש עלינו.

גוש קטיף
רק בפרספקטיבת הזמן יקלוט העם את האסון הנורא שארע לעם הזה. הדעת האנושית אינה תופסת איך עם מתאבד לדעת ועוד מתוך התלהבות. הצבא נטמא בטומאה קשה שהביא עליו אריאל שרון. זה הצבא היחיד בעולם מאז השואה שפעל בצורה ברוטאלית נגד רבבת יהודים על פי הבחנה אתנית.

אריאל שרון
השם "אריאל שרון" ייקלט בעתיד בהיסטוריה היהודית כמותג לדיראון עולם לא בגלל פרשת סירל קרן, אלא השם הזה יילמד בעתיד בתולדות עם ישראל של תקופתנו בתור משמיד ישובים ועוקר יהודים ומחלל את הקברים הקשה והמתועב של התקופה. איש לא יזכור לו את ימי צעירותו. הכול הולך אחר הסוף. הוא באמת משוקץ שטרם נתפס בתודעת כולם. מוטב שלא אוסיף.

שנאה עצמית
למרבה הצער, אנחנו הישראלים אלופים בכך. נסה למצוא בעולם עוד מדינה, ותהיה הדמוקרטית ביותר, שחבר פרלמנט, לא ערבי, מאותו לאום ידרוש חקירה פלילית נגד קציני הצבא של המדינה שלו על פעילותם בעת מלחמת הגנה ממשית, בטענה שהם ביצעו פשעי מלחמה. רק אצלנו. ראה ערך זהבה גלאון ממר"צ.

כיבוש
הפך למילת גנאי, שוכחים שכל ספר יהושע עוסק בכיבוש הארץ בגאווה ישראלית. במקרה שלפנינו, בכלל מדובר בשחרור ולא כיבוש הארץ.

פליטי סודן
ישראל צריכה להבין שהתרת כניסתם תוביל מיד להצפה רבתי. מוטב "להתאכזר" לכמה מאות פליטים עכשיו מאשר להתאכזר אחר כך לרבבות. העולם צריך להבין שישראל לא פריירית ומה שמותר למצרים לעשות אִתם, מותר גם לישראל.

גיורי קפיצה
חיפשתי בכל השולחן הערוך את המושג הזה. המצאות ישראליות של הרס היהדות.

מסורבות גט
לא קם אף בית דין בישראל שסירב לתת גט כשהצדדים באו מוכנים לגירושין. להפך, מזרזים את ביצוע הגט. מסורבות גט הן נשים שדורשות לכפות גט על הגבר בתנאים שלהם. נכון שיש מצב שגבר מסרב לתת גט בכל מצב, אם הוא זמין עושים לו את המוות ע"פ חוק. אם הוא לא זמין, רק אז זו בעיית אמת.

קולך
קבוצת נשים חילוניות שחושבות או אומרות שהן דתיות. דת אינה השתייכות ערטילאית. דת היא קיום קבוצת פקודות. ברגע שאתה מתחכם ומסרב לקבלם, אינך במערכת הזו.
הומואים דתיים
מה הקשר לעיוות גנטי ולאמונה השקפתית? להומו יש עוד מגבלה הלכתית שאינה נמצאת אצל הבחור הרגיל. גם לבחור הרגיל יש איסורים רבים. אסור לו לחיות עם נשואה, למשל. להומו אסור גם לחיות עם גבר אחר, למשל.

יונתן פולארד
כתם על מצחה של מדינה שלמה. סוג כתם של בושה. היום פולארד עצור רק כדי לבזות את ישראל.

ערוץ 2
למה בחרת בו ל"שליפה" יותר מאשר ערוץ 10?

נינט
אני מקווה שאיני נשמע חסר השכלה, אבל מעבר לידיעה שיש מישהי ששמה נינט זמרת שהפכה לתופעה, אני באמת לא מעורה כל כך במשמעות מעבר לכך. אני לא אזהה אותה ברחוב, ואני בטוח שהיא לא תפסיד מזה כלום.

אוניברסיטת בר אילן
אוניברסיטה חשובה מאוד. חבל שהצד הדתי, שהיה המותג שלה, הולך ונִשׁחק.

הר הבית
געגועים למה שבעצם לא היה בימיי.

חב"ד
חסידות מפוארת, רבת נכסי ערך רוחני, מייסדיה ואדמו"ריה היו מגדולי הלמדנים הפוסקים בדורות ישראל. בדור האחרון מעמדה של חב"ד נשחק מאד כתוצאה בכניסה לפוליטיקה ובעיקר בתופעה המשיחית שנוצרה עם פטירת האדמו"ר זצ"ל.

ברסלב
"חסידים מוזרים".

מקובלים
הציבור לא מבין את המושג הזה, ולכן יש הרבה שרלטנים שמתחפשים למקובלים.

nrg יהדות
זה הכול חוץ מיהדות במובן המשמעותי של המושג. בכלל, חושבים שאייטם "יהדות" נחשב לטוב כשהוא מציב פרובוקציות מטעם מי שקוראים לעצמם דתיים.





              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  תודה על התזכורת !! פילוביץ שחף 13.06.12 09:28 1
  כמה שנים אחרי ה''שליפה'', כמה הוא צדק וראה רחוק בשוליים 13.06.12 10:20 2
  מתי היה הראיון הזה? מדהימים הדברים על הסודנים טוק דוגרי 13.06.12 11:12 3
  מבחינתי הוא ענק הדור. יזהר 13.06.12 11:58 4
  לא מעכל האיש הזה איננו מה חדש 14.06.12 00:09 5

     
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ג בסיון תשע''ב    09:28   13.06.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. תודה על התזכורת !!  
בתגובה להודעה מספר 0
 

========



מכתב פרידה מהרב ישעיהו רוטר, יהי זכר צדיק לברכה
https://rotter.net/forum/scoops1/18854.shtml

=========



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בשוליים לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.11.07
7993 הודעות, 41 מדרגים, 79 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ג בסיון תשע''ב    10:20   13.06.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. כמה שנים אחרי ה''שליפה'', כמה הוא צדק וראה רחוק  
בתגובה להודעה מספר 0
 

יותר מהרבה "מבינים"



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
טוק דוגרי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.4.12
16038 הודעות, 108 מדרגים, 211 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ג בסיון תשע''ב    11:12   13.06.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. מתי היה הראיון הזה? מדהימים הדברים על הסודנים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


וַיְהִי יָדָיו אֱמוּנָה עד בא הַשָּׁמֶשׁ: וַיַּחֲלֹשׁ יְהוֹשֻׁעַ את עֲמָלֵק וְאֶת עַמּוֹ לְפִי חָרֶב


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יזהר
גולש אורח
יום רביעי כ''ג בסיון תשע''ב    11:58   13.06.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. מבחינתי הוא ענק הדור.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מה חדש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.4.12
1726 הודעות, 16 מדרגים, 32 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ''ד בסיון תשע''ב    00:09   14.06.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. לא מעכל האיש הזה איננו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות