גירסת הדפסה          
קבוצות דיון יש לי מה לומר נושא #19148 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 19148   
אהרון5 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.10.15
64032 הודעות, 256 מדרגים, 445 נקודות.  ראה משוב
יום שני י''ח באדר תשע''ח    09:38   05.03.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

מה אמרתי? מה בסהכ אמרתי?  

 
  
אמרתי שלעולם יש דעה.
שהעולם חושב כל מני דברים, שיש דבר כזה תפיסה מקובלת. וקוראים לה מוסכמה, נורמה, תרבות, עדריות. ושחברה מתקדמת חייבת לעקוב אחר התפיסות הללו שלה, של עצמה, להבין אותם, לנטר, לנתח, לשקול, לבחון, להטיל ספק. לדעת, לא להפקיר, לא להתעלם. זה הכל, זה כל מה שאמרתי. זו התגלית החשובה ביותר בהיסטוריה האנושית! נשמע מרגש? ממש לא.

אז למה היא כה חשובה? כי האנושות כעדר, עדיין לא יודעת שהיא עדר. כה מבסוטית מהתפיסות שלה, כה מתענגת עליהם, כה מרוצה שהיא הגיעה לקידמה כה מופלאה, שהיא לא מצליחה למצוא שניה אחת פנאי להטיל ספק בשטויות שהיא כעדר של גלמים מאמינה בהן בדבקות בעיניים עצומות לרווחה עם הראש עמוק באדמה, ולכן מתעקשת להמשיך לרוץ קדימה בלי לדעת לאן... לתהום כמובן.

ולא שאין פילוסופים, הפילוסופיה כבר הומצאה, ולא אתמול בבוקר, כבר לפני אלפי שנים. ועם זאת כל הפילוסופים כולם ללא יוצא מן הכלל מתעקשים בתוקף על זכותם הלגיטימית להמנע מלבצע את תפקידם. ומהו תפקידו של הפילוסוף?

להטיל ספק. מדהים שאני צריך להודיע לפילוסופים מהו תפקידם ולהציע להם בנימוס לבצע אותו... אתה קולט? אין בתקופתנו גולם אחד שמצליח להעלות על דעתו שעל הפילוסופים לבצע את תפקידם. לא שאני מתלונן, לא אכפת לי לעשות זאת במקומם. אבל עדר הגלמים של תקופתנו כל כך אוויל שאין לי עם מי לדבר.

ומה שורש הבעיה? האשליה שהכל כבר ידוע מבלבלת, מטמטמת, מסממת, מהפנטת. האם אני המצאתי ולו מונח אחד? מוסכמה? לא אני המצאתי. נורמה? תרבות? דעות קדומות? חוק העדר? שום דבר לא המצאתי. אז מה התגלית הגדולה שלי? שצריך להטיל ספק. לנהל את התרבות, לרשום שחור על גבי עיתון מהם הערכים בהם אנו מאמינים ולאורם אנו הולכים.

האם לא עושים זאת? עושים בריבוע, אפילו הטמיעו אותם בחוק. לא סתם בחוק, בחוק הבינלאומי. אפילו אם מדינה רוצה לשנות את החוק שלה, החוק הבינלאומי לא מרשה. התרבות הטמיעה את הנורמות שלה והשרישה אותן בחוק. זהו, אין מוצא. האנושות תקועה. כמו טפיל המטיל ביצים בתוך בעל חי אחר.

אז בא אהרון ואומר: עם כל הכבוד לנאורות, ולמערכת המשפט המכובדת, ולערכים הנעלים, ולמה שכל העדר יודע, עדיין מין הראוי שהפילוסופים יעשו את עבודתם ויטילו ספק בערכים שלנו. מה קרה? השמש זורחת בשמיים, לא בתחת שלנו, גם אנחנו יכולים לטעות.

מתי בפעם האחרונה האנושות לקחה את עצמה לשיחת נפש ובחנה לעומק את ערכיה וקונספציותיה?... שכחנו, אנחנו מעדיפים להמשיך להתענג על הערכים שלנו כי אנחנו יודעים בודאות שהם מתקדמים נאורים ונפלאים. בדיוק כפי שבני תקופתו של גלילאו ידעו שהארץ השטוחה היא מרכז העולם... הידע השתנה, חוקי הטבע לא.

והנה, למרבה הפלא, יש לא מעט אנשים שמטילים ספק בפוליטיקלי קורקט. עד כדי כך שכמעט כל אדם בר דעת מתייחס לפיסי בבוז. אז מה? אפשר לשנות אותו? לא. תקועים. כולם יודעים שהפיסי שגוי, אבל כולם גם יודעים שהפיסי הוא התורה שלנו מסיני והוא האלוהים וכולנו מצווים לעבדו בדבקות. אמן כן יהי רצון, כזה ראה וקדש. סלה.

אין, אי אפשר להיחלץ. העדר שבוי בקונספציות שלו ולא ניתן לשכנעו לערוך דיון ציבורי בנוגע להם. מטורף. לכן מגיע סגן הרמטכל ומספר לנו שהוא מזהה תהליכים, מגיע גולם אחר ומספר לנו שחובה עלינו להקפיד על עליונות מוסרית. וכמובן כל העולם הנאור מתעקש בתוקף על ערך הרב תרבותיות שבקרוב יוביל אותו אל השמדתו.

ואני הסברתי שהערך הגזעני עליונות מוסרית הוא ערך זוועה. קודם כל הנאורים דבילים כי הם הכניסו עצמם למלכודת בה הם אומרים שהערבים הם בני אדם בדיוק כמונו, שתי טיפות עיניים, אבל בחיים לא נרד לרמה המוסרית שלהם...

ושהערך הגזעני והמזוויע הזה הוביל אותנו לטרגדיה הכי גדולה בתולדות האנושות, ששמה את הטראגדיות היווניות בכיס הקטן. חפש החטא ועונשו... מה עושה עדר הנאורים? מתעקש על עליונות מוסרית עוד יותר גבוהה... ומי יכול לעצור את העדר הזה בדהירתו? אף אחד. העדר יודע שהוא צריך לקדש את ערכיו וזהו.

לכן אני כל הזמן אומר מודעות לתרבות, אבל אין עם מי לדבר. העדר עסוק בלשעוט קדימה בלי לדעת לאן.



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  צריך לשווק אותך אהרון כדי שכולם יכירו אותך. Bostonterrier 06.03.18 13:42 1
     יש גם ירי בנגמש אהרון5 06.03.18 14:38 2

     
Bostonterrier
גולש אורח
יום שלישי י''ט באדר תשע''ח    13:42   06.03.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. צריך לשווק אותך אהרון כדי שכולם יכירו אותך.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
בנוגע לעדר שאתה מזכיר . הבעיה היא שזה לא עדר אחד הרי שמדובר בהמון סוגים של עדרים כולם מפוצלים . אין איחוד בעולם וגם לא יהיה. למה כל העולם המערבי לא מתאחד ? למה כל העולם המערבי לא עובד ביחד ? כל מדינה דואגת לעצמה ובתוך כל מדינה כל בן אנוש דואג לעצמו ולמשפחתו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אהרון5
חבר מתאריך 19.10.15
64032 הודעות
יום שלישי י''ט באדר תשע''ח    14:38   06.03.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. יש גם ירי בנגמש  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
יש תרבויות על, כמו אסלאם, נאורות, אליטות. ויש גם המון קרבות בפנים. זה לא מפריע לסונים לשחוט שיעים וכו, לנאורים לחלוק זה על זה, ולאליטות להקריב איזו אליטה מפעם לפעם. אתה צודק, אבל חייבים להעלות לדיון הציבורי את נקודת המבט הזו. לא יתכן להתעלם ממנה כאילו אינה קיימת.

וכמובן שאתה צודק בכך שהאליטות מנצחות אותנו כי הן מאוחדות ואנחנו לא. הציבור לא יודע שזו מלחמה של האליטות בנו, הוא חושב בתמימותו שהאליטות נאבקות למענו. זו דוגמה מצויינת למה צריך להעלות את התרבות למודעות, כי הציבור עיוור.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות