הסיפור הוא כזה, בית דפוס שהדפיס לי מוצר מסויים שביקשתי בכמות גדולה, כמה אלפים, הוא סיפק לי כמה מאות יחידות מהמוצר ונחרדתי לראות שאיכות העבודה יצאה מחפירה.
הם לא מוכנים לקבל ממני כלקוח שלהם ביקורת על טיב המוצר ובעל הדפוס בשיחה קולנית בטלפון רק טינף עלי וביקש שאחזיר את כל העבודה עד מחר ושהוא מבטל את העסקה.
ביקשתי ממנו שיירגע ושימשיך בעבודה אבל שיתקן את מה שלא טוב ואת מה שהוא צריך עוד להדפיס שילמד מזה ושלפחות זה יודפס בצורה טובה.הוא אמר שהוא לא מתקן ולא מדפיס אפילו יחידה אחת שוב ושאני חוצפן שלא יודע להעריך עבודה קשה וכד׳
הוא דחק אותי לפינה כי הוא יודע שאני חייב שכל הסחורה תהיה אצלי עד אמצע השבוע, בינתיים איך שיצאה השבת מצאתי בית דפוס אחר שמוכן לקחת על עצמו את העבודה, כמובן שזה יעלה לי פי 2 במחיר בגלל שאני חייב את זה דחוף, מצאת השבת אני מתחיל לקבל טלפונים והודעות מבית הדפוס הסורר, הם הבינו שכנראה הם טיפסו על עץ גבוה ועכשיו הם התהפכו ודורשים ממני לשלם להם עבור הסחורה שברשותי (אתמול הציבו לי עובדה שאני חייב להחזיר את זה ושהעסקה מבוטלת כן?) החלטתי להתעלם מהם ומאותו רגע אני מקבל איומים, אנחנו נחייב אותך באשראי שמעולם לא נתתי להם אותו כדי לשלם, ושאם אני יעשה טעות הם יפתחו עלי במס הכנסה שאני לא מוציא חשבוניות שאין לי מושג מאיפה ההמצאה הזאת.
אם אקח את העבודה כמו שהיא אז אפסיד מאות לקוחות ופרנסה של שנה שלמה כי הם לא יהיו מרוצים מהמוצר וזה יפגע במוניטין ובשם שלי.
אם לא אקח אז אצטרך לסמוך על בית הדפוס החדש שאכן יעמוד בזמנים ושכמובן המחיר כבר יהיה לי יקר פי 2.
לגבי האיומים מבחינה משפטית האם מדובר בסחיטה באיומים שאם לא אשלם אז יעלילו עלי עלילות?
האם יש לי עילה לתבוע אותם על עוגמת נפש, על פגיעה בשמי הטוב וכמובן על העבודה הלא טובה שהם עשו?
כמובן הכל מגובה בהקלטות של השיחות בטלפון ותכתובות.
חבר מתאריך 16.2.15
13004 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
א. אתה במצב טוב שלא נתת להם את האשראי. כך הם לא יכולים להוציא ממך שקל.
ב. אתה על הסוס- אתה צריך להחליט אם אתה לוקח אותם או לא.
ג. בהנחה שאתה לוקח את העבודה שלהם- תיכנס איתם למו"מ על המחיר שאתה משלם להם, הם יבחרו בין לקבל מחיר מינימלי או את הסחורה בחזרה בלי לקבל אגורה.
ד. בהנחה שאתה לא לוקח את העבודה שלהם- אתה פשוט שולח אליהם (אפשר עם שליח) את כל הסחורה בחזרה, עם מכתב מסודר שמסביר שזה לא מה שהזמנת.
ה. אם הם יתקשרו אליך לאיים- תקליט אותם (בהנחה שבאמת אין לך מה להסתיר עם החשבוניות ). יותר טוב לא לענות בטלפון בכלל.
ו. אם תהיה סחיטה באיומים- תפנה למשטרה.
ז. תדאג להוכחות על החזרת כל הסחורה.
ח. הכי גרוע- הוא יתבע אותך למשפט, אבל אני לא מאמין שתגיעו לזה.
בהצלחה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 2
החזרתי להם את הסחורה כפי שבעל הדפוס ביקש ממני בשיחה הטלפונית, שמתי להם את הסחורה בבית הדפוס ויצאתי.
מאותו רגע במשך 24 שעות הם לא הפסיקו להטריד אותי.
בעל הדפוס עקב אחריי כשיצאתי והגיע אלי הביתה לדירה, הוא דפק בדלת וביקש שנפתח, אשתי אמרה לו שאין לו מה לחפש פה ושילך, רק אחרי 5 דקות כשהוא הבין שלא נפתח לו הוא הלך.
אחרי כמה דקות הם לא הפסיקו לחייג אלי מכל מיני מספרים, כולל מחסום, לא עניתי כמובן.
הם התחילו לשלוח מיילים, הרבה מיילים, מצד אחד מתנצלים ומצד שני מאיימים שאם לא אקח את הסחורה הם יתבעו אותי ושהעסקה מבחינתם לא מבוטלת.
בערב אני מקבל מייל מבית דפוס מתחרה שלהם בעיר שגם מעבר לתחרות הם משתפים פעולה ובעל הדפוס השני אומר שהוא לא מבין למה לא לקחתי את הסחורה כי זה נראה לו סביר .
השבתי לו שמה הוא בכלל מתערב ומה זה עניינו, הוא התקשר אלי לטלפון ואחרי שיחה ארוכה כשהוא שמע את הצד שלי הוא מספר לי שביקשו ממנו להתקשר אליי כביכול כאחד שמבין בתחום ושהאמת היא שהעבודה שלהם לא הייתה משהו ושהוא גם קיבל איומים בעבר... הוא התנצל ואמר שעשה טעות שהוא פנה אלי בכלל ושהוא לא היה צריך להתערב.
בינתיים מצאתי בית דפוס אחר רחוק מהעיר שאני גר בה, הם מנסים לעזור לי, כמובן שאני משלם הרבה יותר כסף עכשיו לבית הדפוס החדש, בינתיים בית הדפוס הסורר כתבו לי שאני אאסוף את הסחורה המלאה מחר ואם לא אשלם עליה הם יתבעו אותי...
בקיצור, למצוא עורך דין או לחכות ולראות אולי הם יתקפלו?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 3
אני הייתי מתייעץ עם עורך דין.
אבל אל תוותר. תזמין את הטוב ביותר.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.2.15
13004 הודעות
בתגובה להודעה מספר 3
אל תשתגע.
הם רודפים אחריך כי יש להם מה להפסיד.
אני מבין שבינתיים לא קיבלת איום (שיתבעו אותך זה לא נקרא איום)
אם הם יאיימו תפנה למשטרה.
אני לא מאמין שהם יתבעו, אם הם יתבעו נדבר.
בכל אופן תשמור את המיילים וההוכחות שהם מודים שהסחורה אצלהם ולא אצלך.
אם אתה רוצה תעשה הפניית שיחות נכנסות ליום יומיים מהטלפון שלך למספר שאני אתן לך, הם לא יתקשרו יותר...
כתוב לי.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 5
בינתיים הם התקשרו רק פעם אחת היום, כנראה מחר יהיה היום שבו הם ינסו
לתפוס אותי הרבה בגלל שמחר כביכול הם היו אמורים לספק לי את כל הסחורה במלואה ובמייל האחרון שהם שלחו אלי הם ״הבהירו״ לי שהסחורה תחכה לי בין אם ארצה או לא.
ברור שהם רודפים אחרי כי הם מבינים שיש להם מה להפסיד מהסיפור הזה ושהם הלכו רחוק מידי.
אני אהיה יותר חכם מחר ונראה איך יתפתח היום, אני מתעלם מהם.
בינתיים למזלי מצאתי בית דפוס הגון בתל אביב שעשו לי עבודה טובה בזמן קצר, נקווה לטוב, את השיעור שלי למדתי.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 2
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.6.02
40587 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
אולם יתכן שנטל ההוכחה להוכיח שהסחורה אינה כפי שסוכם תחול עליך.
לגבי הנזק שנגרם לך, בנסיבות שאתה מתאר על פניו בהחלט תוכל להגיש תביעה בגין הנזקים שנגרמו לך (עם אותה הסתייגות).
לגבי המונח 'סחיטה באיומים', אמנם מבחינה לשונית ניתן להגדיר זאת כך, אך ככלל מצב בו מאן דהוא דורש תשלום בגין עבודה שביצע ומאיים שאם לא ישולם לו הוא יפעל בהתאם לאמצעים החוקיים שעומדים לרשותו (בניסוח כזה או אחר), בדרך כלל לא ייחשב כסחיטה באיומים כמשמעותה בחוק.
סיכומו של דבר, מאחר וכבר החזרת את המוצרים הפגומים, יש שתי אפשרויות מכאן:
א. באפשרותך כאמור לתבוע אותו על נזקיך.
ב. באפשרותו לתבוע אותך על נזקיו.
בית המשפט יכריע עם מי הצדק ומי חייב למי מה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.8.14
2034 הודעות
בתגובה להודעה מספר 7
השבתי לו שמה הוא בכלל מתערב ומה זה עניינו, הוא התקשר אלי לטלפון ואחרי שיחה ארוכה כשהוא שמע את הצד שלי הוא מספר לי שביקשו ממנו להתקשר אליי כביכול כאחד שמבין בתחום ושהאמת היא שהעבודה שלהם לא הייתה משהו ושהוא גם קיבל איומים בעבר... הוא התנצל ואמר שעשה טעות שהוא פנה אלי בכלל ושהוא לא היה צריך להת
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.6.02
40587 הודעות
בתגובה להודעה מספר 9
א. התלונה תהיה (לפחות בחלקה) על אותו בעל דפוס מתחרה שהתנצל בסופו של דבר. לא בטוח שהשואל מעונין בכך.
ב. בסופו של דבר מדובר בסכסוך אזרחי בעיקרו. אמנם תמיד אפשר להתלונן במשטרה ויתכן אף שיעשו דבר או שניים, אבל הפתרון האולטימטיבי יבוא ככל הנראה מהטיפול האזרחי.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.2.15
13004 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 8
שהם ניסו להשיג אותי מספר פעמים, כמובן שהתעלמתי.
קיבלתי מהם מייל הבוקר בזה הלשון ״הזמנתך מוכנה כבר מאתמול הינך מוזמן לסור אלינו לאסוף את ההזמנה ולסגור תשלום״
הם עדיין בתחושה שאני הולך לאסוף את הסחורה שלהם.
לגבי עניין הסחורה וכד׳, צריך לחדד כאן משהו, מי שביקש ודרש את הסחורה חזרה עם אולטימטום זה לא אני זה בית הדפוס.
הודעה שנשלחה
״אן אתה חושב שלא יכול טיפה להישאר דבק או שהכל חייב להיות מדויק תביא אלי הכל אל תשלם ותמשיך הלאה כדי שתתחיל חהיכנס לפרופורציה זה עבודה ידנית ויכול להיות שלא הכל מדויק אתה מוזמן לבוא לעשות 200 ולראות שיצא לך הרבה פחות טוב״
אחר כך הגיעה שיחת הטלפון הארוכה שבא הוא חזר על הדברים ומעבר לזה.
כשהם הבינו שהם טיפסו על עץ גבוהה הם התחילו לפנות אלי בכל דרך אפשרית כדי לבטל את הביטול שהגיע דרכם לאחר שהבינו שהיה לי את ״הביצים״ להחזיר להם את הסחורה.
לגבי איומים אני מצטט חלק מהפנינים שלהם
״אם אתה לא עונה אני מחייב את האשראי לערבון אין ביטולים אצלי וניראה מי יפסיד מיזה חטיכת חוצפן ״ (השגיאה נכתבה כך)
״ותעשה טעות אני הולך גם לפתוח עליך במס הכנסה שאתה לא מוציא לכל הלקוחות שלך חשבונית ״
מעבר לזה היו גם גידופים ומילים קשות בשיחה הטלפונית שמוקלטת.
מצד אחד בא לי ללמד אותו לקח כדי שלהבא לא יזלזל ככה בלקוחות.
מצד שני בא לי להשאיר את זה מאחורי אבל הם לא מרפים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 11
http://www.cmichael-law.co.il/איסור-איום-בהלשנה-לרשויות-המס.html
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.2.15
13004 הודעות
בתגובה להודעה מספר 11
יש לו את האשראי או לא?
מה זה מחייב את האשראי לערבון?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 13
יש מצב שאולי בפגישה הראשונה ביננו כשפתחו לי תיק לקוחות אז נתתי להם את כרטיס האשראי.
מעולם לא מסרתי להם את הכרטיס כדי שיחייבו אותי, בכל ה 3 שנים הללו תמיד שילמתי להם על העבודה במזומן, מעולם לא חויבתי באשראי.
גם אם יש להם את המספר מלפני 3 שנים, בוודאי שאסור להם לחייב אותי ללא אישור שלי.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.2.15
13004 הודעות
בתגובה להודעה מספר 14
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד