גירסת הדפסה          
קבוצות דיון משפטים נושא #15835 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 15835
איש הדעת
חבר מתאריך 12.2.15
49 הודעות
יום חמישי ב' באדר א' תשע''ט    07:59   07.02.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

סחיטה מינית ברשת - איך מתמודדים?  

 
  
מאמר מעניין:

"חופש הפעולה ברשתות החברתיות כדוגמת פייסבוק ואינסטגרם מאפשר לאנשים בכל העולם ליצור קשר זה עם זה, להתכתב, לשלוח תמונות וסרטונים. ברוב המקרים מדובר על התכתבויות תמימות של אנשים שכל רצונם הוא לשמור על קשר, אך לעיתים מנצלות את הפלטפורמה גם כנופיות נוכלים בינלאומיות. הן פונות לאדם במסווה של אישה יפה ואטרקטיבית, היא שולחת לו תמונות אינטימיות ומבקשת שהנמען ישלח לה תמונה אינטימית שלו. מרגע זה מתחיל מחול שדים של מעשי סחיטה ואיומים לפרסם את התמונות או הסרטונים אם לא יתקבל סכום כסף. עו"ד אסף דוק מסביר כיצד מתבצעת הסחיטה המינית בפייסבוק ובאינסטגרם, מה אפשר לעשות במקרה שנפלתם קורבן למעשה סחיטה שכזה ומדוע לא כדאי לשלם לסוחט.

כיצד להתמודד עם סחיטה בפייסבוק או באינסטגרם ולמנוע את הפצת הסרטון המיני שלי ברשת?
קורבנות הסחיטה סבורים שאם אם ימשיכו לשלם, ישכחו מהם ויסירו את התמונה או הסרטון. אך יש לזכור שמדובר בעסק לכל דבר. חברי הכנופיה לא מעוניינים בנסחט באופן אישי, הוא לא מעניין אותם וחייו האישיים לא מעניינים אותו. הדבר היחיד שחברי הכנופיה רוצים הוא כסף!

אז מה אפשר לעשות אם סוחטים אותי בפייסבוק או באינסטגרם?

◻️ לא לשלם! כנופית הסוחטים פונים בו זמנית למאות ואף אלפי נסחטים מידי יום. הם מאיימים עליהם באותה שיטה ומקווים כי יהיה אדם תמים מספיק כדי לשלם להם. ברגע ששילם, הוא הופך "ללקוח מועדף" וחברי הכנופיה יציקו לו וימשיכו לדרוש ממנו עוד ועוד כספים. חברי הכנופיה יודעים היטב שהם עוסקים בפלילים ולא רוצים להתגלות, לכן הם קודם כל יפעילו ויסחטו את מי שנענה להם.

◻️ לפנות מיד לעורך דין פלילי המתמחה בסחיטות וירטואליות. עורך הדין יבדוק את החשבון שממנו הגיעה דרישת הסחיטה וינסה לזהות על מי מדובר. יש כמה כנופיות כאלה ברחבי העולם ועו"ד בעל ניסיון יכול לנסות ולזהות על מי מדובר. האם זהו אדם פרטי או כנופיה מאורגנת שדרכי הפעולה שלה ידועות? אם זה אדם פרטי שפועל בישראל יש כמה דרכים לפנות אליו לדרוש את הפסקת הסחיטה ואף להגיש נגדו תלונה במשטרה. אם מדובר בכנופיית סחטנים בינלאומית, יש צורך בטיפול מקצועי מיידי.

◻️ על עורך הדין הפלילי שיטפל במקרה להיות קשור למומחים לאבטחת מידע ולמומחים לעבירות מחשב, ועליו להיות בעל ייפוי כוח מתאים לעבודה מול האינטרפול. גופים אלה יכולים לסייע לאתר את כנופיית הסוחטים ולפנות אליהם בדרך חוקית בדרישה להסיר את הסחיטה ואף לגלות את מיקומם.

◻️ והיה אם התמונות או סרטונים אכן הופצו, ניתן באמצעות אנשי מקצוע העובדים בשיתוף פעולה עם משרד עורכי הדין לסרוק את רחבי הרשת ולדרוש מהמחלקות המשפטיות של בעלי הפלטפורמה להסירן מיד. גופים אלה כוללים את פייסבוק, אינסטגרם, גוגל, יוטיוב, וואטסאפ, סקייפ ועוד."

מקור:



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות