לחץ כאן לצפיה דרך טוויטר
ובנוסף...
הפולנים דורשים לשנות את תוכן הלימוד במסעות לפולין
פולין דרשה לשנות את חומר הלימודי במסע של בני נוער ישראלים, דרישה שעל פי דיווחים התקבלה בצד הישראלי, אך דרישות אבטחה שדורשים הפולנים יהיו בלתי אפשריות, מה שלמעשה מעמיד בסכנה את נסיעתם של 7000 בני נוער ישראלים לפולין בקיץ
לדיווח המלא, במקור: https://www.bhol.co.il/news/1394660
חבר מתאריך 14.8.05
67883 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 25.4.02
123377 הודעות, 291 מדרגים, 486 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
לפחות עבור מי שעברו לקראתה תהליך הכנה ארוך, סדור ומשמעותי: אין לי ספק שאף אחד לא חוזר מן המסע הזה באותה צורה בה יצא אליו.
אז למרות הבעיתיות שהזכרת ושלל בעיות אחרות, שלא הזכרת, כמו העלות השערורייתית, שמותירה חלק מהתלמידים בישראל (אגב, בדיוק אותם תלמידים שנמנעו לצאת, מאותן סיבות, למשלחות בי"ס אחרות בעולם, במסגרת פרויקטים אחרים) - הנטייה שלי היא לתמוך בהמשך המסעות, בהתאמות הנדרשות.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.1.19
24406 הודעות, 213 מדרגים, 416 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 2
רוב התלמידים שיצאו למסע לפולין מדווחים על ההרגשה שזה היה טיול שנתי.
בזמן השהות בפולין עוטפים להם את הזמן במרמלדה ונצנצים וברוך, שהם לא יפגעו חלילה.
רוצים ללמד על השואה? שיעשו במסגרת ההתחייבות האישית ביקורים אצל ניצולי השואה שעדיין איתנו, יעזרו להם בארגון הבית ובעזרה בקניות ובתמיכה ובאהבה אצל הבודדים והגלמודים שתקועים בבית.
על הדרך גם יתעדו את הסיפורים הרבים שטרם נשמעו.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 25.4.02
123377 הודעות, 291 מדרגים, 486 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 3
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.1.19
24406 הודעות, 213 מדרגים, 416 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 5
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 25.4.02
123377 הודעות, 291 מדרגים, 486 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 7
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.9.07
101981 הודעות, 372 מדרגים, 606 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 25.4.02
123377 הודעות, 291 מדרגים, 486 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
https://www.mako.co.il/news-education/2022_q2/Article-018f6163c826181026.htm
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.2.22
17809 הודעות, 113 מדרגים, 213 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מה הם מתערבים בתכנים? זה קצת הזוי
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 25.4.02
123377 הודעות, 291 מדרגים, 486 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 9
(...) דובר משרד החוץ הפולני, לוקש יסינה, אמר (...) "על סמך הניסיון עד כה, אנו מתרשמים כי בני נוער ישראלים חוזרים מטיולים אלו עם רגשות שליליים כלפי פולין ופולנים". לדבריו, הצעירים הישראלים מביטים על פולין רק דרך "הפריזמה של מחנות הריכוז" ולא מכירים מספיק את "מכלול יחסי פולין-יהודים במהלך יותר מאלף שנים".
הוא אמר כי פולין מבקשת מישראל שהוראת השואה של הנוער הישראלי תיעשה "בפרספקטיבה היסטורית רחבה יותר", שלא כוללת "סטריאוטיפים שליליים על פולין ופולנים". לדבריו, "אנו רוצים להגביר את השתתפותם של גורמים פולנים, הן בתהליך הכנת הקבוצות לטיולים והן במהלך הביקורים באתרי ההנצחה, כולל השתתפותם של מדריכים פולנים", וכן "להעמיק את הידע של משתתפי המסעות על ההיסטוריה העשירה של יחסי פולין-יהודים ולכלול בה מפגשים בין צעירים". לצד זאת, התלונן הדובר על כך שהישראלים שמבקרים בפולין "מבודדים" עצמם ממגעים עם עמיתיהם הפולנים.
(...)
https://www.haaretz.co.il/news/education/2022-06-15/ty-article/00000181-66b1-d1fa-a7fb-eff9f3290000
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.2.22
17809 הודעות, 113 מדרגים, 213 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 10
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 25.4.02
123377 הודעות, 291 מדרגים, 486 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 11
ול"חינוך מחדש" בגרמניה הנאצית? ולמה אין תרגום לעברית של ערך הוויקיפדיה על "טבח וולה" שבו נרצחו עשרות אלפי אזרחים פולנים במסגרת דיכוי מרד ורשה הפולני ב-1944 (בניגוד למרד גטו ורשה שאירע ב-1943, ועליו לומדים התלמידים הישראלים בהרחבה)?
שאלות קשות ניצבות בפני ישראל. ראשית, האם ניתן בכלל לגשר על הפערים הללו? האם ניתן להציג לתלמידי ישראל מציאות מורכבת, מסובכת ורגישה, שבה אותו עם שהצמיח רודפי ורוצחי יהודים היה גם עם שסבל בעצמו מהנאצים, הפך לקורבן שלהם והוליד כמה גיבורים שהצילו יהודים? בהינתן שגם פוליטיקאים וגם היסטוריונים מתקשים להסכים על הדרך ה"נכונה" לקרוא את העבר המורכב, כיצד אפשר לצפות שתלמידי תיכון יצליחו לעשות סדר בראשם הצעיר והעמוס לעייפה?
מתוך כתבה אחרת, שפורסמה אתמול ב"הארץ": https://www.haaretz.co.il/news/education/2022-06-15/ty-article/.premium/00000181-6776-d71b-afa5-eff63b4b0000
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.2.22
17809 הודעות, 113 מדרגים, 213 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 12
כמה מהילדים יודעים את היחס של ילדי פולין כלפי הילדים היהודיים באופן כללי מלפני המלחמה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 25.4.02
123377 הודעות, 291 מדרגים, 486 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 13
שיתן מקום להתמודדות עם מסר מורכב יותר מאשר "טובים ורעים", באופן שיגשר על רצונות וצורכי שני הצדדים, מבלי לבטל את הצד השני ומבלי להתבטל בפניו (למשל - קריאת ועיסוק בספר "לבד בברלין" של הנס פאלאדה, יכולים היו להיות סוג של התמודדות עם ביקורת דומה מגרמניה. מן הסתם, אין לי ספק שאפשר למצוא דוגמאות דומות נוספות, עבור המקרה הפולני).
אני מקווה שיש, משום שכאמור בראש האשכול - אני בעד המשך המסעות הללו, בכפוף לסייגים שכתבתי קודם.
ויש לי גם נגיעה אישית לעניין, סוג של גילוי נאות: בת משפחה אמורה לצאת למסע כזה, שלא ברור עדיין אם יצא לפועל.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד