גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #33046 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 33046   
ש-עצמון
חבר מתאריך 10.4.16
95701 הודעות
יום שני כ''ב 'באדר ב תשפ''ד    16:16   01.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

אמברגו הנשק הקנדי על ישראל רק נכנס לתוקף, וכבר עומד בסימן שאלה  

 
  
ברקע החלטת הפרלמנט הקנדי לעצור את היצוא הביטחוני לארץ, הודיע משרד החוץ במדינה כי חברות עם אישורים בתוקף, יוכלו להמשיך • בשלהי 2023, זינק יצוא הנשק מקנדה לישראל.
=דין שמואל אלמס=

הודעת בית הנבחרים של קנדה על עצירת היצוא הביטחוני לישראל בעקבות חשש מהפרת זכויות אדם בעזה, מעוררת בלבול במדינה: מצד אחד, שר ההגנה ביל בלייר ציין כי משמעות ההחלטה של בית הנבחרים היא השהייה זמנית של יצוא הנשק לישראל, ללא ציון אורכה. בנוסף, שרת החוץ מלאני ג'ולי מסרה כי הממשל הפסיק להנפיק אישורי יצוא לירושלים כבר ב־8 בינואר. מן הצד השני, ביום רביעי שעבר משרד החוץ באוטווה סיפר לעיתונאים כי חברות בעלות אישורי יצוא בתוקף לישראל יכולות להמשיך במשלוחים.

כעת, האחרונות דורשות הבהרות מהממשל, משום שעבורן ישראל מהווה יעד יצוא משמעותי: לפי נתוני ממשלת קנדה, בשנת 2022 ישראל הייתה יעד היצוא המרכזי של התעשייה הביטחונית הקנדי, לאחר ארה"ב. "במטרה שחברות יוכלו לציית לשינויים החוקיים, הן צריכות לדעת מהם השינויים", מסרה נשיאת התאחדות התעשיות הביטחוניות של קנדה, כריסטין ג'יאנפראני, לסוכנות דיפנס ניוז. "על הממשלה מוטלת האחריות לפרסם במהרה את הפרטים המדויקים על אודות כל שינוי במדיניות היצוא".

החשש: מדינות נוספות יצטרפו לקנדה
בשנת 2022 הונפקו 315 אישורי יצוא מקנדה לישראל למוצרים וטכנולוגיות ביטחוניות, כך לפי הנתונים הרשמיים של הממשל באוטווה. מבחינת שווי, אותם האישורים הסתכמו לסחורות בהיקף שנתי של כ־21 מיליון דולר קנדי (כ־15 מיליון דולר אמריקאי).

יתרה מכך, בקנדה מדווחים כי בחודשיים הראשונים של מלחמת חרבות ברזל, היקף היצוא הביטחוני מקנדה הסתכם בכ־28.5 מיליון דולר קנדי (כ־20.96 מיליון דולר אמריקאי). כלומר, בחודשים אוקטובר־דצמבר, ישראל ייבאה מקנדה יותר תוצרת ביטחונית מאשר בכל שנת 2022.

בירושלים מיהרו לגנות את ההחלטה הקנדית, ככל הנראה מחשש מסחף שישפיע על מדינות שחשובות הרבה יותר ליבוא הביטחוני. שר החוץ האיטלקי, אנטוניו טאיאני, סיפר בינואר כי מדינתו החליטה להפסיק את היצוא הביטחוני לישראל כבר באוקטובר. זאת, על אף שראשת הממשלה האיטלקית, ג'ורג'ה מלוני, נחשבת מקורבת למקבילה בישראל, בנימין נתניהו.

לפי אתר החדשות פאגיה פוליטיקה, היצוא הביטחוני מאיטליה לישראל עמד על היקף של כ־130 מיליון דולר בין השנים 2013־2022, וכולל חלקי מטוסי אימון וקרב, לפי SIPRI.

בישראל מפנים מבט בעיקר לארה"ב
עיקר היבוא הביטחוני של ישראל מגיע מארה"ב, כשחבילת הסיוע השנתית שלה לירושלים עומדת על 3.3 מיליארד דולר. זאת, לא כולל חצי מיליארד דולר קבועים בשנה לפיתוחים משותפים בתחום ההגנה האווירית וחבילת הסיוע המיידית הנוספת שאישר הקונגרס השבוע בסך 3.3 מיליארד דולר נוספים. לפי נתוני SIPRI, בין השנים 2023־2019, 70.2% מהיבוא הביטחוני הישראלי הגיע מארה"ב, 23.9% מגרמניה, 5.9% מאיטליה וכאמור, 0.05% מקנדה.

סימן שאלה גדול נוגע לא רק לארה"ב ולמערכת היחסים של נתניהו עם הנשיא האמריקאי, ג'ו ביידן, שנמצאת במשבר חסר תקדים, אלא גם לגרמניה. לפי דיווח בערוץ ARD הגרמני, מלחמת חרבות ברזל הביאה לזינוק בהיקף הרכש הביטחוני שמבצעת ישראל מגרמניה לכדי כ־350.97 מיליון דולר - מספר הגדול פי עשרה מההיקף ב־2022. הקנצלר אולף שולץ הביע את דאגתו לא פעם מהמצב ההומניטרי ברצועת עזה, אף שלפי שעה לא נקטו בברלין בצעדים ממשיים נגד ישראל.

גלובס
https://www.globes.co.il//news/article.aspx?did=1001474850



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  למרות שהנושא נטחן כבר דק דק דק, כל כמה ימים שוב צצה ידיעה בעניין הנשק. כאשר בתכלס, הכל מתחיל בארה''ב , ובארה''ב הכל יחסית פשוט המשתנה 01.04.24 17:59 1
     המלחמה בעזה ניזונה מכמויות נשק וסיוע מעל ומעבר ל-4 מיליארד השנתי מאובמה. Big Joe 01.04.24 18:20 2
         טוב זה ברור, למרות שבאחוזים חלקו קטן משמעותי, הרוב או מיוצר שם ומוטס אלינו, או מיוצר שם מאוחסן במקום אחר ואז מוטס אלינו המשתנה 01.04.24 18:52 3

     
המשתנה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.1.22
9692 הודעות, 51 מדרגים, 94 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ב 'באדר ב תשפ''ד    17:59   01.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. למרות שהנושא נטחן כבר דק דק דק, כל כמה ימים שוב צצה ידיעה בעניין הנשק. כאשר בתכלס, הכל מתחיל בארה''ב , ובארה''ב הכל יחסית פשוט  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
הסכם הנשק מתקופת אובמה קשר את הממשל לישראל לעשור , אנחנו צינור העברת הכספים מהממשל ליצרני הנשק המקומיים שלהם, אני מתקשה לראות ממשל שהולך לגרוע כ-40 מילארד דולר ליצור נשק ובכך לאבטלה , ועוד בתקופת בחירות. ולכן כל המקומות שקשורים הן בישראל והן בארה"ב הכל ימשך כרגיל, אולי תוך כדי רטינה וקיטור אבל בשביל זה יש רופאי שיניים. מי שרוצה להיות רגוע, שיסע לשוהם או כפר קאסם למספר שעות ויביט לשמיים, ויראה מטוס אפור גדול מידי פעם. אלא מטוסים אמריקאים עם ציוד צבאי, וזה קורה כל יום.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.05
180118 הודעות, 410 מדרגים, 467 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ב 'באדר ב תשפ''ד    18:20   01.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. המלחמה בעזה ניזונה מכמויות נשק וסיוע מעל ומעבר ל-4 מיליארד השנתי מאובמה.  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
המשתנה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.1.22
9692 הודעות, 51 מדרגים, 94 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ב 'באדר ב תשפ''ד    18:52   01.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. טוב זה ברור, למרות שבאחוזים חלקו קטן משמעותי, הרוב או מיוצר שם ומוטס אלינו, או מיוצר שם מאוחסן במקום אחר ואז מוטס אלינו  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות