סוף הפרק השני
המדרש מספר (אבות דרבי נתן, ו), שבימי המצור על ירושלים בידי הרומאים, היה לכלבא שבוע לבדו מלאי מזון לכל תושבי העיר ל- 22 שנה (בגרסה אחרת מדובר על שלושה מעשירי העיר, ו- 21 שנה: גיטין, נו, ע"א). "וכשבא אספסיאנוס קיסר להחריב את ירושלים בקשו קנאים לשרוף כל הטוב ההוא באש. אמר להם כלבא שבוע: מפני מה אתם מחריבים את העיר הזאת, ואתם מבקשים כל הטוב הזה לשרוף באש? ... ולא השגיחו עליו"; קרי שרפו את האסמים.מי היו הקנאים? ולמה שרפו את האסמים? יוסף בן מתתיהו נותן יותר פירוט (מלחמות היהודים ברומאים, ה, ד). לפי תיאורו, היו בעיר שלוש סיעות של קנאים, והאסמים נשרפו במסגרת המלחמה ביניהם: "... יצא (יוחנן מגוש חלב) ביתר עוז ובכוחות רבים יותר נגד שמעון (בר גיורא) ואנשיו. בכל אשר פנה (יוחנן) בעיר, שילח אש בבתים שנאגרו בהם תבואה וצרכי מחיה אחרים; ומשנסוג, בא שמעון, ועשה כדבר הזה אף הוא. כאילו בכוונה השחיתו (הללו) לטובת הרומאים את אשר הכינה העיר כדי לעמוד במצור; (התוצאה הייתה) שבמו ידיהם כרתו את גידי אונם שלהם".
ומסיים יוספוס את תיאורו: "וכך אירע שסביבת הר הבית כולה הייתה למאכולת אש, העיר הייתה לשדה מערכה שומם של מלחמת אחים, ומלאי המזון - אשר היה מספיק לשנים לא מעטות - עלה כמעט כולו באש. הרעב הוא אשר הכריע את העיר, דבר שכמעט לא היה בגדר האפשר לולא סללו בעצמם את הדרך אליו."
פרק הגלות
המרד כשל, המקדש נחרב, ולאחר מרידה נוספת ברומאים שנכשלה אף היא (מרד בר-כוכבא), העם נפוץ לארבע רוחות, ושבנו להיות עַם אֶחָד מְפֻזָּר וּמְפֹרָד בֵּין הָעַמִּים. כך היינו כמעט 2,000 שנה; 2,000 שנה בהם הגויים - כדברי יודקה של הזז (בסיפור הנפלא 'הדרשה') - "הם גם עשו לנו את ההיסטוריה כרצונם וכדרכם, ואנחנו רק קיבלנו אותה מידם. אבל היא לא שלנו, לא שלנו כלל וכלל! משום שאנחנו לא עשינו אותה. משום שאנחנו היינו עושים אותה אחרת, משום שלא רצינו שתהא כזו, ורק אחרים רצו והם הכריחו אותנו לקבלה".
ראשית הפרק השלישי
עד שקמו הקנאים המודרניים - ציונים הם קראו לעצמם - ואמרו: "די! נלכה ונקים לנו מדינה". אמרו ועשו; ובנחישות והקרבה אדירה - קָרְבָּן לְאֵין אֹמֶר, כדברי המשורר - הקימו מדינה. משימה זו - להקים מדינה אחרי 2,000 שנה, ולקבץ את העם מארבע כנפות תבל חזרה לארץ ישראל - כנראה רק קנאים קשיי עורף היו מסוגלים לעשות.
ושוב היו הקנאים הללו סיעות-סיעות; ובין היתר "שמאל" ו"ימין", שהם שונים עד מאוד מהימין והשמאל של היום. השמאל, מחנה הפועלים, הקים את המדינה וישב בממשלה; הימין, הרוויזיוניסטים, הקימו בימי טרום המדינה מחתרת נפרדת (האצ"ל), שבראשית ימי המדינה טרם הוכרע מעמדה. והמתח והחשדנות שבין הסיעות הרקיע שחקים; ושוב שרפנו לעצמנו אסמים - אבל בשינוי משמעותי:
האסמים של אז קיבלו ביטוי באוניית נשק שהאצ"ל השכיל להביא לארץ. האלטלנה. הימים ימי מלחמת העצמאות, ושיווענו לנשק להילחם באויב הערבי שקם עלינו לכלותינו. אלא שהממשלה חששה, כי האצ"ל יקח את הנשק לעצמו, להקמת מיליציה לוחמת נפרדת מצה"ל שזה עתה הוקם. וכדבר הזה לא יעשה - לא ניתן להקים מדינה שיש בה מיליציה צבאית שלא סרה למרות הממשלה. על כן, בן-גוריון הכריז, כי "העיקר הוא סמכות מדינת ישראל", ולכן לא יהיה "שום משא ומתן, אלא מסירת האנייה לממשלה וקבלת הפקודות מן הצבא, זה הצבא שלנו".
אך לאצ"ל היו בקשות - יש יאמרו 'דרישות' - משלו; והחשדנות שבין סיעות הקנאים מנעה הגעה להבנה, עד כדי כך שהממשלה הורתה להפגיז את האונייה ולטבעה. מסופר (וכאן אנו מתקרבים לימינו?), כי טייסים סרבו לפקודה להפציץ את האונייה, והיא הופגזה מהחוף. במעשה עצמו ובאירועים שסביבו נהרגו 16 לוחמי אצ"ל ו- 3 לוחמי צה"ל... והיינו קרובים שוב למלחמת אחים; כמו אז, במאבק בין יוחנן מגוש חלב ולבין שמעון בר גיורא.
אלא שכאן התגלה מפקד האצ"ל, מנחם בגין, בכל גדולתו, ולמרות הכאב הנורא, בקול דומע הוא ציווה - "אנו לא נפתח באש. לא תהיה מלחמת אחים בעוד האויב בשער". והסוף ידוע: רק אסם אחד נשרף, ואחר כך האצ"ל והלח"י התמזגו לתוך צה"ל, וזכינו בניצחון מדהים במלחמה. מדינת ישראל הפכה לעובדה.
ימינו אנו
קנאים, כפי ששמם מעיד עליהם, קנאים לערכיהם. רובנו - מי ששותף לאתוס הציוני לפחות - גדלנו על כך; ולכן זה לא מפתיע שאנו מתנהגים בקנאות.
המחלוקת ידועה. סיעה אחת, לדבריה, רוצה לשפר את האיזון הקיים בין בית המשפט לרשויות המדינה האחרות; הסיעה האחרת סבורה, שבכך יהיה כדי להחריב את בית המשפט (D9 אמרנו?), וכך לפגוע ביסודות המשטר הדמוקרטי. ושתי הסיעות מתבצרות בעמדתן, משל היו הן יוחנן מגוש חלב, שכאשר ידו גוברת - שורף את אסמי הסיעה הנגדית, ושמעון בר גיורא, שנוהג באותה הדרך. רוטמן בריצת האמוק שלו, שאפילו הצגה של הידברות לא מוכן לעשות; וראשי המחאה - שהמשיכו במחאה גם כשהיה ניסיון הידברות אצל נשיא המדינה.
כולם מסכימים, שהמאבק הזה מחליש את ישראל, ופוגע בעוצמתה מכל הבחינות: הלכידות החברתית, העוצמה הצבאית, הכלכלה, היחסים עם ארה"ב; וסיעה זו מאשימה את רעותה, וסיעה זו לא מוכנה לוותר - "שייוותר הצד השני"; וכל צד מוצא ק"ן טעמים להצדיק את עמדתו. אפילו הצד שמתיימר להמשיך את דרכו של מנחם בגין - יריב לוין אמר שגדל על ברכיו - לא מוכן להתפשר; שלא לומר לוותר. וכך אנו (כמעט) כולנו שבים לשרוף את האסמים. רק בגלל חוסר הנכונות לדבר ולהתפשר.
ישראל, ערב תשעה באב, תשפ"ג; אינה רואה שחייה תלויים מנגד, אינה יראה, ולא מודאגת.
חבר מתאריך 2.4.12
21551 הודעות, 126 מדרגים, 228 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
הימין נסוג לא לקצה המגרש, אלא ליציע העליון. תכף הם כבר בחניון ומעבר לו.
זה השפיע על הטרוריסטים מה-BDS? לא. אפילו לא קצת.
מבחינתם (מקווה מאוד שזה לא "מבחינתכם") עצם זה שהימין מעוניין לתקוע יתד, ולו הקטן ביותר, במערכות השלטון האמיתיות של המדינה, הלא הן מערכת המשפט וגרורותיה, הרי זה סוף הדמוקרטיה, קץ הימים, חורבן הבית, צלם בהיכל וכו' וכו'.
לראות רופאים, לכאורה אנשים רציניים וחכמים, מיללים שאם תוגבל עילת הסבירות החולים יושפעו לרעה, אתה באמת רואה פה סימטריה בין הפסיכוזה הקולקטיבית של השמאל לבין הטענות של הימין? צר לי, לא בכיוון.
המצב בישראל היום הוא שזכות המילה האחרונה אינה נתונה בידי העם אלא בידי שופטים שלא נבחרו ולא ניתן לפטרם, והשיקולים שלהם בקביעת המיחה האחרונה אינו החוק שחוקקו נציגי העם אלא האג'נדות הפרטיות שלהם.
בית המשפט הפך דה פקטו מפוסק על פי חוק לקומיסר מחנך.
זה חייב להיפסק.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 11.2.19
30101 הודעות, 186 מדרגים, 358 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
(ויש עוד הרבה מה להגיד בנושא)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.8.05
68866 הודעות
בתגובה להודעה מספר 1
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.9.19
67614 הודעות, 254 מדרגים, 452 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 4
אותם, מי מונע מהם לעשות עוולות אם הם לא משלמים מחיר?
רוצה דוגמה לעוולות או שאת חייה בישראל?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
21551 הודעות, 126 מדרגים, 228 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 4
לדוגמא: החרבת מדיניות ההגירה של ישראל דה פקטו.
וברצינות, שאלות בסגנון של "מה יקרה אם מחר הממשלה תחליט להרוג את כל הג'ינג'ים" הן שאלות שאין להן מקום בדיון סביר ומעלה.
ובכלל, שופט ששופט כש"אימת" הבוחרים עליו זה דבר ראוי בהחלט ועובד בארה"ב הרבה יותר טוב מהשיטה המונרכיסטית אצלנו. הכל שאלה של נקודת מבט: האם שופט הוא משרת ציבור וצריך לשפוט על פי אמות המידה שהציבור הציב, או ששופט הוא קומיסר מחנך שתפקידו לנהל את העדר מכוח הסמכות שנתונה לו בחוק הטבע.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.8.05
68866 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.1.13
54134 הודעות, 408 מדרגים, 792 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 3
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.9.19
67614 הודעות, 254 מדרגים, 452 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 11.2.19
30101 הודעות, 186 מדרגים, 358 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 5
יש צעד שיש לו היסטוריה ענפה ברדיפה של יריבים פוליטיים
יש צד שלא בדיוק אכפת לו מארץ ישראל
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.9.19
67614 הודעות, 254 מדרגים, 452 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.1.13
54134 הודעות, 408 מדרגים, 792 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
https://rotter.net/forum/scoops1/805240.shtml
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
21551 הודעות, 126 מדרגים, 228 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 11
לא העלתי על דעתי שהאליטה הקיימת תעדיף לשרוף את המדינה על פני חלוקה מחדש של הכוח השלטוני במדינה.
והכי מטריף זה מחנה השמאל, שחלק גדול ממנו אם לא רובו זה אנשים ציוניים וטובים אוהבי המדינה שבחיים לא יחשבו לסרב פקודה או לפגוע בצהל ו/או בעם ובמדינת ישראל, ומובל שבוי בידי כמה משיחיים פסיכופטים עם תסביכי נפוליאון ושגעון גדלות, שלא עוצר ואומר למנהיגים שלו: עד כאן. enough is enough.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.1.13
54134 הודעות, 408 מדרגים, 792 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 12
״אתם״ לא רומאים, ולא איראנים;
וכמו ששמעון היה לו יותר חשוב מאבקו ביוחנן (וההיפך) - כך מתנהגת מדינת ישראל וראשיה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
21551 הודעות, 126 מדרגים, 228 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 13
כל יום שעובר וחושף עוד קצת מהסחלה שבשלטון (האמיתי, לא הקקמייקה האלו של הבחירות) הקיים מראה את הצורך וההצדקה לרפורמה.
השמאל, הוא זה שמוביל את הטרור והאנרכיה, את ה-BDS הישראלי.
כתירוץ והצדקה להתנהגות המופקרת והביזיונית הזו, הפכו את הרפורמה למוסליני בואכה סטאלין.
הימין, שיש לו את כל הצידוק המוסרי להוביל מהלכים מתוקף נצחונו בבחירות, ברח, ברח עוד פעם, התקפל, עצר, נכנע, בא ל"שיחות" שאינם כלום מעבר למריחת זמן, ושוב עצר ושוב נכנע.
השמאל לרגע לא הפסיק בשריפת האסמים ופעילות ה-BDS.
ועכשיו אתה מתלבט במי האשמה? מי פה שורף האסמים?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.1.13
54134 הודעות, 408 מדרגים, 792 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
- "אני רואה בכאב לב את העימות החמור והמסוכן הזה, שמלווה ומלובה לצערי בשנאה משני הצדדים. אולי צד אחד יותר ואחד פחות אך זה לא משנה – מדובר בשנאת חינם ערב תשעה באב. חוסר אמון, חשדנות וניסיונות לכופף בכוח אחד את השני. כואב הלב. בוא נקווה שלא נצא מכאן לחורבן חלילה".
- "ערב תשעה באב צריך לא לחזור על השגיאה האיומה. הפסיקו את שנאת החינם, בואו נדבר, כולם. אסור לנו לחזור לאסון של אלטלנה, לא מאוחר מדי לכנס אנשי רוח שישבו וידברו, לא יתנגחו, ויצרו מסגרת משותפת עם כל חילוקי הדעות. המדינה הוקמה בדרך של הבנה הדדית. מצאו פשרה. חייבים להתעלות מעל המצב הקיים"
הראיון המלא:
https://www.israelhayom.co.il/news/politics/article/14424066
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.1.13
54134 הודעות, 408 מדרגים, 792 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 15
אנחנו מתקרבים לימים נוראיים. ה־12.09 הוא הרגע שבו אנחנו נכנסים לתהליך שיכול להיות שבסופו נגלה את עצמנו נלחמים מלחמת אחים, לא רק בצורה מטאפורית. צריך להניח שכל פסיקה של בית המשפט תהיה כזו שמחצית מהציבור הישראלי ירגיש כל כך מאוכזב, שהוא יצא לרחובות, ואנחנו לא יכולים לנחש אם הוא יצא לרחובות בצורה היחסית סבירה של מה שחווינו עד היום או תוך עליית מדרגה. גם אם בית המשפט יכריע לבטל את החוק, והרשות המבצעת וראש הממשלה יקבלו את הדין כנדרש, במקרה כזה יהיה פה מחצית מהעם שיקבל אישור שאין חשיבות להליכה לקלפי. אז מה הטעם ללכת לבחירות? זו פגיעה עצומה בתודעה הדמוקרטית. פגיעה שאת התוצאה שלה אני לא יודע לנחש. יכול להיות שהכנסת עצמה תתכנס מחדש ותגיד 'לקחתם לנו את הסבירות, נראה לכם דבר אחר, אנחנו עדיין הריבון'. פעולות תגמול, חס וחלילה, בהחלט סביר שתתרחשנה, ואנחנו נכנסים למעגל ששואב את כולנו לכאוס שלטוני, שבסופו של יום סביר להניח שיגיע למצב שאנחנו נשאל את עצמנו מי קובע פה ולמי צריך לשמוע"
https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1036001
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.5.22
12110 הודעות, 50 מדרגים, 6 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
אבל כדרכם של יהודים , אי אפשר בלי מספר הערות הסתיגויות.
ראשית אסור שלא להזכיר את תרומתו האדירה של יוחנן בן זכאי , תן לי את יהנה וחכמיה,
להצלת העם היהודי,גם בהעדר בית המקדש כמרכז רוחני.
בזכות המרכז הרוחני שהקים ביבנה ומרכזים נוספים ששגשגו בעקבותיו.
וזה היה מרכז רוחני אמיתי, לעומת בית המקדש, שהפך כבר שנים קודם למרכז לפרזיטים אוכלי חינם ולפוליטיקאים, בנוסח הימים ההם.
פרשת אלטלנה סבוכה יותר וקשורה לרצון האצל לשגר כוחות להצלת העיר העתיקה, שם צהל לא פעל בכלל אלא ההגנה לבדה,
והסוף שם ידוע.
בעניין זה כדאי להשקיע בקריאת הספר החשוב ורחב היריעה - יום האש.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד