גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #33027 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 33027   
ש-עצמון
חבר מתאריך 10.4.16
95676 הודעות
יום ששי י''ט 'באדר ב תשפ''ד    10:42   29.03.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

בג''ץ חוק הגיוס: נתניהו עשה הכל כדי להרוויח זמן אבל לא 30 יום ולא 30 שנה יספיקו  

 
  
-ברוך קרא-
שיא נוסף נשבר בכהונתו של ראש הממשלה - לראשונה מקום המדינה, מתייצבת היועמ"שית לצד העותרים בסוגיית גיוס החרדים. האמת שהיא ואנשיה עשו הכל כדי למצוא פתרון, אבל הממשלה דחקה אותה לשם. נתניהו כלוא בין גפני לבן גביר - ואנחנו עומדים לפני דרמה גדולה בבג"ץ.

שיא נוסף נשבר בכהונתו של ראש הממשלה, ובה בעת גם בכהונתה של היועצת המשפטית לממשלה. לראשונה מקום המדינה, וליתר דיוק לראשונה זה 25 שנה - אז החלו הדיונים המשפטיים בסוגיית הסדר "תורתו אמנותו" - מתייצבת היועצת המשפטית לממשלה לצד העותרים - וטוענת שיש לאכוף את גיוס בני הישיבות; כמו כן קובעת שבמצב זה תקצוב ישיבות של משתמטים לא יהיה חוקי.

האמת היא שדווקא במקרה הזה הממשלה והכנסת דחקו את היועצת והפרקליטות לשם. גם אם אנשיה סבורים שאי השוויון בנטל הוא רעה חולה, הם עשו הכל כדי למצוא פתרון. העקרונות שהובהרו לנתניהו היו פשוטים:

יעדי הגיוס חייבים להיות משמעותיים, בעיקר אחרי ה-7 באוקטובר. בדיונים עם ראש הממשלה הזכיר לו מי שהזכיר שאנשי מילואים שזה עתה שוחררו מחמישה חודשי מילואים כבר קיבלו צו התייצבות לחודש יולי - המחשה שאין מובהקת ממנה לחוסר השוויון.
אי אפשר יותר להסתמך על הרוח הטובה של העמותות שפועלות לגיוס חרדים. נגמר הסיפור הוולנטרי. יש להגדיר מכסות, ומי שלא מתגייס וצריך להתגייס הרי הוא עבריין.

עזבו את הטקסט החופר של מזכיר הממשלה, יוסי פוקס, מאתמול שהאשים את כל העולם ואחותו במריחת הזמן. בפועל מי שהיה שותף לדיונים המרתוניים יודע לספר שאנשי נתניהו עשו הכל כדי להרוויח זמן. משלא הצליחו, לא נותרה לנתניהו ברירה ולבקש את הבקשה הפתטית הזאת מבג"ץ לשלושים יום נוספים. הוא מסביר שם שהיה עסוק במלחמה, ומה עכשיו? היא הסתיימה ולא ידענו? הרי נתניהו אומר שזה עניין של זמן קצר עד שאנחנו ברפיח ועוד לא התחלנו לדבר על הצפון.

נתניהו כלוא יותר מתמיד בין גפני לבן גביר, ולכן לא שלושים יום ולא שלושים שנה יספיקו. כך או אחרת אנחנו כנראה עומדים לפני דרמה גדולה בבג"ץ, שקשה להאריך כרגע את המשמעויות החברתיות שלה.
בינתיים, חשוב להבין אולי מה שלא ברור לכולם - היועצת המשפטית היא לא רק "משיבה" בהליך הזה. היא בפועל הפרשנית המוסמכת לחוק של מדינת ישראל; ולכן היא גם לא אמורה לחכות לבג"ץ. נכון לעכשיו מיום שני כל מלש"ב חרדי שלא מתייצב לצו גיוס, הרי הוא נפקד.

{המשך בקישורית}

וואלה
https://news.walla.co.il/item/3654058



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  עוד באותו עיניין ש-עצמון 29.03.24 17:05 1

     
ש-עצמון
חבר מתאריך 10.4.16
95676 הודעות
יום ששי י''ט 'באדר ב תשפ''ד    17:05   29.03.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. עוד באותו עיניין  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1087723



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות