בימים הקרובים יעלה פיקוד העורף קמפיין בתקשורת להכנת האוכלוסיה האזרחים לקראת הסלמה בצפון. הבוקר שלח בנק ישראל מייל בתפוצה רחבה לכל הבנקים, בו הדגיש, שעל אף שבקמפיין הטלוויזיוני לא מוזכרת המילה "מזומנים", אלא רק באתר פיקוד העורף, על מנת שלא לעורר תבהלה בציבור, עליהם להיות ערוכים למצב שבו יעלה הביקוש למזומנים.מאחורי ההודעה הלאקונית, המנוסחת באופן מאופק וכמעט דיפלומטי, מסתתר החשש שמהתנפלות של הציבור על מכשירי הכספומט כדי להצטייד במזומנים.
הפצתה באה כדי למנוע אירועי עבר של תבהלה שאחזה בו וגרמה להתנהגות לא רציונאלית, שעלולה היתה לפגוע ביציבות הבנקים והמערכת הכלכלית הישראלית.
https://finance.walla.co.il/item/3655524