גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #843987 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 843987        
the hawk
חבר מתאריך 28.8.18
18327 הודעות
יום ראשון כ''ח 'באדר ב תשפ''ד    23:00   07.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

שבע פעמים הספידו את יוצרי התוכנה במשך השנים, האם הפעם מנכ''ל אנבידיה צודק?  

 
  
שבע פעמים הספידו את יוצרי התוכנה במשך השנים, האם הפעם מנכ"ל אנבידיה צודק?


https://marketing.walla.co.il/item/3656252
מתי הורוביץ



ג'נסן הואנג, מנכ"ל Nvidia/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים


חברת אנבידיה היא מובילת מהפכת הבינה המלאכותית מצד החומרה. השוק מגיב בהתאם וקידם אותה לשווי של מעל לשני טריליון דולר, בטופ שלושת חברות הטכנולוגיה המובילות בעולם, מיד אחרי מיקרוסופט ואפל, ומעל לאמזון, גוגל, מטא, טסלה ואחרות.

לכן, כאשר המנכ"ל המוצלח של אנבידיה, ג'נסן הואנג, התבטא לאחרונה בהמלצה שלא לעודד ילדים לכתוב קוד "כי בינה מלאכותית היא זו שתכתוב קוד בעתיד" צריך להתייחס לזה ברצינות. עוד לפני שדבריו הספיקו לחלחל בשוק, פרסמה עכשיו חברת קוגנישן גרסה ראשונה של בינה מלאכותית בשם Devin, "מתכנת מלאכותי" שאפשר לתת לו משימות לביצוע, והוא יבצע באחוזי הצלחה גבוהים לעומת המתחרים. ככה שהשאלה "האם יש עתיד לעולם הקוד?" מהדהדת ואמורה להטריד כל יוצר תוכנה. או אולי דווקא להלהיב?!

יש יוצרי תוכנה שמתלהבים מקוד, מחדשנות, ומהיכולת להביא את המכונות לשירות האדם. מהפכה שכזו, אפילו מגבירה את ההתלהבות שלהם, והם רוצים להיות חלק ממנה. מצד שני אולי הסיפור נגמר ואין צורך יותר באנשים שכותבים קוד? כשם שכבר אין צורך במוכרי קרח, ובתופרי נעליים למשל. אכן יש יוצרי תוכנה שהשינויים הללו גורמים להם חרדה, אבל נראה שכדי ללמוד על העתיד, כדאי ראשית לחזור לעבר.

סקירה קצרה של היסטוריית יצירת התוכנה תזכיר לנו שמדובר בתחום הפכפך ביותר מבחינת צורת חשיבה וכלים. גם בלי להיכנס למונחים טכניים, אפשר לראות שמדובר בשינויים משמעותיים, שנוכל ללמוד מהם על טבעם של תמורות ומהפכים בתחום.


ההיסטוריה של יצירת תוכנה על רגל אחת

שנות ה-50: השפה הבינארית
בתחילה כתבו הוראות למחשב ישירות בשפה שהמחשב מבין, בשפה הבינארית, יש חשמל או אין חשמל, ולמעשה לא היה צריך לכתוב קוד, אלא לנקב כרטיסים. היו מכניסים כרטיס מנוקב למחשב, ובהתאם למיקומים שאותם המחשב דגם, הביט היה נחשב לדלוק או כבוי. מי שרצה לתכנת, כלומר לתת הוראות למחשב, היה צריך להכיר את דגם המחשב הספיציפי ולתכנן בחשיבה בינארית איך המחשב יקבל ביט דלוק או כבוי ויפעל בהתאם.

שנות ה-60: שפת אסמבלי
בהמשך היה מי שהציע לשנות את הגישה מלחשוב על כל סיבית (אם צריכה לקבל חשמל), לחשיבה של מה רוצים שיקרה לנתונים שהמחשב מעבד, לדוגמה להעביר או לשנות נתון במיקום מסויים בזיכרון המחשב, מה שהוגדר כשפת אסמבלי. תוכנית אחרת ידעה להמיר את ההוראות שנכתבו באסמבלי לשפה הבינארית. בסביבות 1960, השיטה תפסה תאוצה ומי שחשב ללמד את הילדים שלו לכתוב קוד בשפה הבינארית, גילה שזה מיותר, כי אפשר כבר לדבר בשפה גבוהה יותר.

שנות ה-70: שפת קובול
לאחר מכן הגיע מי שהציע להפסיק לחשוב על איך המחשב מעבד את הנתונים, ולכתוב לו בשפה האנגלית, בצורה פשוטה, הוראות חשבוניות וכדומה. תוכנית אחרת תדע להמיר את ההוראות באנגלית, לשפת אסמבלי שתוכנית אחרת תדע להמיר אותה לבינארי. שפת קובול שתפסה תאוצה באזור 1970 היתה השפה הראשונה שאומצה בשוק ודיברה בפעולות שהאדם רוצה לבצע במקום פעולות שהמחשב צריך לבצע ויועדה בעיקר לשוק העסקי, חישוב מספרים בבנקאות, פיננסים, ניהול חשבונות ועוד. עד היום השפה עדיין קיימת בעולם הבנקאות.

שנות ה-80: שפת C
בהמשך הגיע מי שהציע ליצור שפה שתוכל לעבוד מול סוגי מחשבים שונים, והמציא שתי שפות כאלה. השפות שכונו B וC היו כבר שפות שאינן תלויות בסוג המחשב, ולכל סוג מחשב היה צריך מהדר (קומפיילר), תוכנה שידעה להמיר את השפה לאסמבלי המתאים לאותו מחשב. שפות אלה אפשרו כבר לפתח מערכות הפעלה, ניהול קבצים, יצירת קשר עם חומרה נוספת כמו מדפסת, ועוד. בשנות ה- 80, השפה הזו הפכה למובילה, מי שהיה רגיל אז לחשוב באסמבלי, וחשב ללמד את ילדיו לכתוב אסמבלי, נחל גם הוא אכזבה, מאחר ותוך זמן קצר זה הפך למיותר. האם הגיעו המתכנתים אל המנוחה והנחלה?! ובכן אף פעם לא.

שנות ה-90: שפות מונחות עצמים
תוך עשור (סביבות 1990) השוק התחיל לעבור ל-"שפות מונחות עצמים", בהן אפשר לדוגמא להגדיר ישות של בן אדם, עם שם פרטי, שם משפחה, תאריך לידה וכו', וזה היה שינוי משמעותי בצורת החשיבה. פתאום מתכנתים היו צריכים להתחיל לחשוב או על עצמים, או על עצמם - זאת כדי להישאר בשוק שכל רגע משנה את צורת החשיבה וכלי העבודה שלו.

שנות ה-2000: עידן האינטרנט
עשור לאחר מכן השוק כבר קפץ לעידן האינטרנט, וכיון שאתר אינטרנט הוא לא תוכנה מותקנת, יצרו לה שפה חדשה, רזה וקלילה בשם JavaScript, שידעה אז לבצע פעולות פשוטות באתר, כמו לדוגמה, בדיקת תקינות של טופס הרשמה, הצגת באנר, סגירת באנר ועוד. פתאום היה צריך לכתוב בשפה חדשה שפעלה אז רק באתרי אינטרנט והיא פועלת באופן שונה לחלוטין מהשפות הקודמות. מומחה תוכנה שידע לחשוב על כתיבת תוכנה שמתקינים אותה על המחשב, והיו לה אתגרים משלה, היה צריך פתאום לבטל את המומחיות שלו בכדי להיות רלוונטי לעולם האינטרנט החדש, שעבד בצורה אחרת לגמרי.

2010: שפות אינטרנט חדשות
בסביבות 2010 במקביל להתפוצצות האינטרנט, מתכנתים רצו לקצר את הדרך של בניית מערכות ואתרי אינטרנט, והתחילו לצוץ פתרונות חדשים על גבי שפת האינטרנט, עם ספריות של קיצורי דרך, ובהמשך צורות חדשות של כתיבת קוד שתוכנה אחרת יודעת להמיר אותן לשפת האינטרנט. מרוב שהשפה הפכה לפופולרית התאימו אותה גם ליצירת תוכנות ופעולות שרת ולא רק בדפדפן האינטרנט.

2020: לתכנת באנגלית?
עכשיו אנחנו חווים עשור חדש, שבאופן טבעי מביא מהפכה נוספת, והפעם, מוצע לנו לכתוב באנגלית פשוטה, ומשם בינה מלאכותית תמיר את זה לשפת תכנות רגילה שתומר אחר כך לשפות אחרות.

רבותי, ההיסטוריה חוזרת
מהסקירה ניתן ללמוד שהאופן בו יוצרים תוכנה משתנה בערך כל עשור. ניתן לשער שלא לכל יוצרי התוכנה היו את הכוחות והסבלנות לבצע מעבר לאופן היצירה החדש, וחלק מהמפתחים הספידו את הדור הקודם, אך למעשה מדובר בהמשכיות. הפתרונות שפותחו הן בעיקר עטיפות על גבי עטיפות, כשכל עטיפה תלויה עד היום, בדור הקודם שלה.

תובנה נוספת היא שמי שתרם לשגשוג והתפשטות של תחום התוכנה, הם אנשי תוכנה שיצרו בכל דור גישה נוחה יותר ליצירת תוכנה עבור הדור הבא, שהשכיל להתפתח יחד עם אותן תהפוכות ואף יצר את הדור הבא המשוכלל עוד יותר.

אז מה צופן לנו העתיד?
אני שייך למתלהבים מתחום התוכנה, לכן למדתי ליצור תוכנה, ולכן אני מעודד את בנותי ובני להיכנס לעולמות הקוד. ביחס למהפכה הנוכחית, אני כבר פחות ופחות כותב קוד, ויותר מנסח הוראות לבינה מלאכותית שכותבת את הקוד במקומי. התפקיד שלי הוא יותר לסקור את הקוד ולוודא שהבינה המלאכותית כתבה קוד תקין. זה כנראה מגיע כבר ליותר מ-50% מהקוד שאני יוצר, ואני צופה שעם הזמן זה יתקרב יותר ויותר ל-100% מהקוד.

למעשה, כל מהפכה שהקלה על יצירת תוכנה, יצרה ביקוש גדול יותר לעוד תוכנות ועוד יוצרי תוכנה. שפת קובול עשתה את זה בעולם הישן כשהציעה לכתוב תוכנה באנגלית פשוטה, בלי בינארי ובלי אסמבלי, וזה שינה את השוק לגמרי: במקום שוק תוכנה קטן שמיועד לעסקים ענקיים, פתאום נהיה זול יותר לפתח תוכנות פיננסיות ושווקים שלמים התחילו לפתח תוכנות.

גם בראשית האינטרנט, בניית אתר הצריכה ללמוד HTML, לעצב ב-CSS ולתכנת ב-JavaScript, אבל תוך עשור הופיעו פתרונות No-Code. בהמשך זכיתי לקחת חלק גם בזה, כמפתח מוביל בחברת "אלמנטור" שעל גבי הפלטפורמה שלה פועלים כבר מעל 10% מהאתרים באינטרנט, כשלמעשה לא ייתרנו את המקצוע של בניית אתרים, אלא להיפך - העצמנו אותו. פתרונות ה-No-Code יצרו סטנדרט לפיו כל עסק חייב אתר, מה שיצר צורך גדול יותר לאנשי מקצוע שמבינים את הדקויות והפתרונות המתאימים ביותר.

כך גם מתכנתים מלאכותיים כמו Devin או Dora הם בשורה גדולה לעולם הפיתוח, כיון שכיום, רוב צוותי הפיתוח נדרשים להתמקד בעיקר ולהזניח את הטפל, אך שילוב של מתכנת מלאכותי בצוות יאפשר להעביר אליו חלק מהמשימות, ולהעצים את הצוות שיוכל להתמקד באתגרים גדולים יותר.

אז כדאי או לא כדאי ללמוד קוד?

מנכ"ל אנבידיה כנראה צודק שהילדים שלנו לא יכתבו קוד, והכלים החדשים ישנו את הדרך שבה יוצרים תוכנה. היוצרים יתפנו לעסוק יותר בארכיטקטורה, התאמת תשתית חומרה ותוכנה, עיסוק באתגרי אבטחה, פרטיות וביצירת חוויות דיגיטליות חדשות. אך נראה שבעשור הקרוב עדיין נידרש לכותבי קוד אנושיים, מכמה סיבות מרכזיות:

הבינה המלאכותית עדיין מוגבלת
יוצרי המתכנת המלאכותי Devin, שכביכול מייתר את יוצרי התוכנה, בעצמם מפרסמים משרות פיתוח. כנראה ש-Devin מנסה לבצע משימות פיתוח, ומה שהוא לא מצליח עובר למפתחים האנושיים. לדבריהם הוא מצליח בכ-15% מהמשימות, אך יש עדיין 85% מהמשימות להן נדרש יוצר תוכנה אנושי.

פיתרון No-code מצריך מאחוריו אנשי קוד
כרגע, מדובר בעוד פיתרון No-Code שבנוי על בסיס הקוד המוכר לנו, וככל שמדובר בעטיפה לקוד אמיתי, עדיין יהיו אזורים בהם נידרש להבין איך הקוד עובד, בכדי שהוא יעבוד בצורה יעילה יותר, ובכדי לפתור תקלות מורכבות. בדיוק כמו שהיה בקפיצות הקודמות, כשלקח עשור או יותר עד למעבר משמעותי לדור הבא.

יצירת ביקוש חדש
כיון שנוצר פיתרון טכנולוגי חדש, השוק יוצר צרכים חדשים. כבר עכשיו נוצר ביקוש חדש ליוצרי תוכנה שלמדו להכיר ולחיות בעולמות החדשים של בינה מלאכותית. עולמות שהבינה המלאכותית עצמה עוד לא מכירה מספיק ולא מסוגלת לעזור בהם כל כך. שימוש במתכנת מלאכותי מצריך כלים חדשים לניהול צוות היברידי, להקצאת משימות, להבנה של מה המתכנת המלאכותי לא הצליח לבצע ולמה, הגדרת סדרי עדיפויות ועוד.

באופן אישי, עברתי לפתח מוצרים מבוססי בינה מלאכותית, וגם הבנות שלי פנו בהמלצתי ללמוד את עולמות הבינה המלאכותית. עם זאת, לא הייתי ממהר להספיד את יוצרי התוכנה, ואני סבור שצפוי לתחום עתיד מסקרן ומלהיב.

מתי הורוביץ הוא Senior AI Engineer בחברת אלמנטור, המפתחת את הפלטפורמה המובילה בעולם לבניית אתרי אינטרנט בקוד פתוח



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  נראה שהפעם הוא צודק -עד מתי- 07.04.24 23:01 1
  מי רוצה להתערב איתי שבעוד 20 שנה אחוז יותר גבוה מהאנושות יעסוק בכתיבת קודים מאשר היום? עבד לעם קדוש 07.04.24 23:11 2
     אני. אבל איפה אמצא אותך עוד 20 שנה לגבייה? the hawk 07.04.24 23:14 4
         תשאל עוד 20 שנה את ה Gpt היכן ניתן למצוא עבד, אם בזכותו תמצא אותי, אז כנראה הפסדתי בהתערבות... עבד לעם קדוש 07.04.24 23:28 11
             חחח יפה Ofer H 08.04.24 01:35 16
             חד ושנון קבל דירוג חיובי על תקופה ארוכה שבה אני קורא את תגובותיך, שאפו על התרומה שלך לפורום רק ימין 08.04.24 06:36 22
     אנושות? איזה אנושות? מעצר בית 07.04.24 23:15 5
         שלנו עבד לעם קדוש 07.04.24 23:29 12
     נכון, אבל לא פיזית תו תו אלה יהיו הרבה מפעילי ישומיי ai hershko 07.04.24 23:21 8
     מסכים, כל-כך הרבה פעמים שמעתי במהלך הקריירה על חידושים טכנולוגיים שמאיימים להחליף אותנו Dude 08.04.24 02:51 19
         אנשים שוכחים את הסוגיה בנוגע לכך שרוב התוכנות נכתבות בעבור תמורה כספית. A_G 08.04.24 10:40 32
     רק אם יהיה ריבית שתיצבר לאורך 20 שנה :) Mando 08.04.24 11:41 35
  בדיוק כמו שחשבו שהמכונות יעלימו את העבודה ארבע אותיות 07.04.24 23:14 3
     עד עכשיו התקדמות טכנולוגית ייצרה דרישה לרמה אחרת של עובדים. כאן מדובר במהפכה שבה לאדם כבר אין שום יתרון על פני יציר כפיו מעצר בית 07.04.24 23:16 6
         זה לא משנה, ה-ai לא קרוב להחליף אותנו ארבע אותיות 07.04.24 23:21 7
  רחוק… רחוק מאוד מדמחיסט 07.04.24 23:27 9
     הוא אומר את זה בהקשר של הילדים של היום אז אתה מסכים איתו pedro 08.04.24 07:09 23
  רק שמנכל אנבידיה לא אמר שai תחליף מתכנתים איתי שלום 07.04.24 23:27 10
     כבר היום gpt עושה עבודה מדהימה בתחום,לקח לי ללמוד לכתוב סקריפטים מתקדמים מאוד ב PowerShell תוך יום עבודה בודד, משהו שהיה לוקח לי אולי שבוע איציק2 08.04.24 02:46 18
     זה כבר די קורה היום Dude 08.04.24 02:54 20
  קודם כל תודה על הכתבה המעניינת, וכמה שטויות אנשים כותבים כאן, באמת יוסף גוסטאר 07.04.24 23:35 13
     חברות כמו אנבידיה רק מגדילות את כמות המתכנתים שלהן איתי שלום 07.04.24 23:39 15
         מתרחבים ובסוף מצטמצמים pedro 08.04.24 07:11 24
  אולי חלק מעולם התכנות, אבל חד משמעית לא את כולו. אני לא רואה איך AI יכול להחליף מהנדסי אמבדד למשל GordonFreeman 07.04.24 23:38 14
  לצערי, התפקיד שלי הולך להיכחד בעוד עשור מתכנן צ'יפים 08.04.24 02:26 17
  זה רק עניין של זמן עד שה-AI יחליף את כל בעלי המקצוע, ולא רק מתכנתים. רדיקל חופשי 08.04.24 06:26 21
     גם את השרברבים, חשמלאים וטכנאי המזגנים? the hawk 08.04.24 08:33 29
  מנחם... אפליקציה 08.04.24 07:23 25
  גם אמרו שאין שום סיבה שאדם ירצה חשב בבית, או ש-640KB זיכרון מספיקים לכולם. A_G 08.04.24 07:27 26
  קראתי שלא בעיון. אם הכותב מבקש להראות ששפות חדשות ועיליות יותר מחליפות שפות מתקדמות פחות אז הוא טועה, galt 08.04.24 07:30 27
     משתמשים ב-C ואפילו באסמבלי, אבל, רק במקרים נקודתיים הם הדבר מצריך, לרוב במערכות זמן אמת בהן לזמן הריצה והמקום שתופסת התוכנה קריטיים. A_G 08.04.24 10:13 30
         תגיד, האינטרפרטר של פייטון, באיזו שפה כתוב? :) galt 08.04.24 11:08 33
             C אבל: A_G 08.04.24 11:38 34
                 לפי chatGPT יש עדיין שימוש נרחב ב-C בתעשיית משחקי המחשב(למשל). galt 08.04.24 11:57 38
  הוא צודק בתנאי שבני אדם לא ילמדו עוד מלחמה. kiponos 08.04.24 08:02 28
  אחת הבעיות עם מחוללי קוד היא שהם בזבזנים חכם ציון 08.04.24 10:20 31
  זה מזכיר את המעבר מדוס לחלונות. זה לא שכתיבת קוד תפסק פשוט הדרך לשם תהיה הרבה יותר נגישה the_coon 08.04.24 11:44 36
  תודה Ranzi 08.04.24 11:46 37

   
   
-עד מתי- לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.11.20
14442 הודעות, 47 מדרגים, 15 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ח 'באדר ב תשפ''ד    23:01   07.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. נראה שהפעם הוא צודק  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
70957 הודעות, 260 מדרגים, 460 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ח 'באדר ב תשפ''ד    23:11   07.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. מי רוצה להתערב איתי שבעוד 20 שנה אחוז יותר גבוה מהאנושות יעסוק בכתיבת קודים מאשר היום?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
the hawk
חבר מתאריך 28.8.18
18327 הודעות
יום ראשון כ''ח 'באדר ב תשפ''ד    23:14   07.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. אני. אבל איפה אמצא אותך עוד 20 שנה לגבייה?  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
70957 הודעות, 260 מדרגים, 460 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ח 'באדר ב תשפ''ד    23:28   07.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. תשאל עוד 20 שנה את ה Gpt היכן ניתן למצוא עבד, אם בזכותו תמצא אותי, אז כנראה הפסדתי בהתערבות...  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Ofer H
חבר מתאריך 9.8.18
54314 הודעות
יום שני כ''ט 'באדר ב תשפ''ד    01:35   08.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. חחח יפה  
בתגובה להודעה מספר 11
 
  
עד שבינה מלאכותית תחליף אותי, אני כבר אהיה בפנסיה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רק ימין לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.7.22
7298 הודעות, 22 מדרגים, 43 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ט 'באדר ב תשפ''ד    06:36   08.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. חד ושנון קבל דירוג חיובי על תקופה ארוכה שבה אני קורא את תגובותיך, שאפו על התרומה שלך לפורום  
בתגובה להודעה מספר 11
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מעצר בית לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.11.20
2746 הודעות, 13 מדרגים, 25 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ח 'באדר ב תשפ''ד    23:15   07.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. אנושות? איזה אנושות?  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
70957 הודעות, 260 מדרגים, 460 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ח 'באדר ב תשפ''ד    23:29   07.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. שלנו  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
hershko לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.7.18
3120 הודעות, 11 מדרגים, 10 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ח 'באדר ב תשפ''ד    23:21   07.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. נכון, אבל לא פיזית תו תו אלה יהיו הרבה מפעילי ישומיי ai  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Dude לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.4.18
2887 הודעות, 8 מדרגים, 14 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ט 'באדר ב תשפ''ד    02:51   08.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. מסכים, כל-כך הרבה פעמים שמעתי במהלך הקריירה על חידושים טכנולוגיים שמאיימים להחליף אותנו  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  
וכל פעם יש רוטינה אחת קבועה שחוזרת על עצמה, מגיעה טכנולוגיה חדשה שדורשת יותר השקעה אנושית מקודמתה, אנחנו לא נמצאים בקצה הקרחון של החדשנויות שעתידות לבוא ושרק יגדילו את הצורך בפיתוח ותחזוקה אנושית.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
A_G לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.7.11
46474 הודעות, 148 מדרגים, 230 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ט 'באדר ב תשפ''ד    10:40   08.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  32. אנשים שוכחים את הסוגיה בנוגע לכך שרוב התוכנות נכתבות בעבור תמורה כספית.  
בתגובה להודעה מספר 19
 
  
כלומר, היקף ההשקעה בתוכנה נקבע, בין היתר, על פי הפער בין עלות הפיתוח שלה (בעיקר משכורות למתכנתים) וההכנסות שיהיו ממכירתה.

אף חברה לא תפתח מוצר שעלות הפיתוח שלו תהיה כל כך גבוהה שאף לקוח לא יהיה מוכן לשלם על המוצר.

ברגע שיש כלים שמאפשרים פיתוח בזמן קצר יותר (ולא משנה אם הוא מבוסס AI, מתודולוגיית תכנות שונה או פשוט ספריות וממתיקים סמנטיים שחוסכים למפתח ״להמציא מחדש את הגלגל״ בכל פעם), רף התחכום עולה, ולכן פרויקטים שבעבר נחשבו לשאפתניים מדי או אינם משתלמים כלכלים לפתח, הופכים לאפשריים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Mando
חבר מתאריך 9.4.23
121 הודעות
יום שני כ''ט 'באדר ב תשפ''ד    11:41   08.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  35. רק אם יהיה ריבית שתיצבר לאורך 20 שנה :)  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ארבע אותיות לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.2.16
20813 הודעות, 141 מדרגים, 227 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ח 'באדר ב תשפ''ד    23:14   07.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. בדיוק כמו שחשבו שהמכונות יעלימו את העבודה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ככל שהטכנולוגיה מתקדמת יצטרכו יותר עובדים



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מעצר בית לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.11.20
2746 הודעות, 13 מדרגים, 25 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ח 'באדר ב תשפ''ד    23:16   07.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. עד עכשיו התקדמות טכנולוגית ייצרה דרישה לרמה אחרת של עובדים. כאן מדובר במהפכה שבה לאדם כבר אין שום יתרון על פני יציר כפיו  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ארבע אותיות לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.2.16
20813 הודעות, 141 מדרגים, 227 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ח 'באדר ב תשפ''ד    23:21   07.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. זה לא משנה, ה-ai לא קרוב להחליף אותנו  
בתגובה להודעה מספר 6
 
  
אולי עוד כמה עשרות שנים, וגם אז...

וכן, יהיו המון אנשים שיפגעו אבל מפה ועד לא ללמד תוכנה זה שמים וארץ, בערך כמו להגיד לא ללמוד אנגלית כי יש גוגל טרנסלייט, ה-ai אולי טוב אבל הוא לא מושלם וגם אותו מישהו יצטרך לתקן ולשפר ולפתח בשבילו ולייצר בשבילו ולדעת בכלל איך להשתמש בו.

זה בדיוק כמו המהפכה התעשייתית, בסופו של דבר אין תחליף לבני אדם, ויש המון דברים שה-ai לא ידע לעשות מעולם.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מדמחיסט לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.11.18
19461 הודעות, 67 מדרגים, 117 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ח 'באדר ב תשפ''ד    23:27   07.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. רחוק… רחוק מאוד  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אין שום איום על כותבי קוד היום אלה אם אתה בינוני להחריד.

10 שנה ? 15 שנה ? יש על מה לדבר.

עד אז…



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
pedro
חבר מתאריך 26.3.08
27109 הודעות
יום שני כ''ט 'באדר ב תשפ''ד    07:09   08.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. הוא אומר את זה בהקשר של הילדים של היום אז אתה מסכים איתו  
בתגובה להודעה מספר 9
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
איתי שלום לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 18.9.18
15323 הודעות, 69 מדרגים, 135 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ח 'באדר ב תשפ''ד    23:27   07.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. רק שמנכל אנבידיה לא אמר שai תחליף מתכנתים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
הוא אמר שai תהיה כלי שישמש מתכנתים לעבוד בצורה יעילה יותר



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
איציק2 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
2331 הודעות, 16 מדרגים, 32 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ט 'באדר ב תשפ''ד    02:46   08.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. כבר היום gpt עושה עבודה מדהימה בתחום,לקח לי ללמוד לכתוב סקריפטים מתקדמים מאוד ב PowerShell תוך יום עבודה בודד, משהו שהיה לוקח לי אולי שבוע  
בתגובה להודעה מספר 10
 
  
אם הייתי צריך לחפש כל דבר בגוגל. היכולת של gpt לקצר תהליכים ע"י הנגשת המידע היא מדהימה. ולחשוב על זה שהמוצר בכלל מנותק מהרשת.

אגב אנבידיה לדעתי הייתה במקום הנכון בזמן הנכון. נכון שהם זיהו את השוק והשקיעו בו המון, אבל ברגע שההתפוצצות הזו הגיעה בעיקר כתוצאה מ openai כל החברות פועלות לנגוס בשוק, וספק אם אנבידיה תישאר במקום שלה בשנים הקרובות...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Dude לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.4.18
2887 הודעות, 8 מדרגים, 14 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ט 'באדר ב תשפ''ד    02:54   08.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. זה כבר די קורה היום  
בתגובה להודעה מספר 10
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יוסף גוסטאר
חבר מתאריך 2.8.17
12756 הודעות, 154 מדרגים, מינוס 56 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ח 'באדר ב תשפ''ד    23:35   07.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. קודם כל תודה על הכתבה המעניינת, וכמה שטויות אנשים כותבים כאן, באמת  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מישהו כתב כאן "רק עוד 10-15 מתכנתים צריכים לפחד מבינה" או משהו כזה, אבל כבר היום חברות מצמצמות את כוח האדם בגלל בינה. זה לא שבינה יכולה לעשות כל מה שמתכנת יכול לעשות, זה בכלל לא האישיו כאן, הנושא המרכזי הוא העובדה שחברות מעדיפות שילוב של עובדים עם בינה מלאכותית כך שהמשימות שלהם יותר קלות ומהירות, ובצורה הזו לצמצם את כוח העבודה (ועם זה את המשכורות).
חברות הענק רוצות, יותר מכל דבר, להפסיק לשלם משכורות כל כך גבוהות למתכנתים שבשבילן, הם רק עובדי כפיים שאמורים להזין את המכונה התאגידית, לא להנות ממטעמיה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
איתי שלום לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 18.9.18
15323 הודעות, 69 מדרגים, 135 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ח 'באדר ב תשפ''ד    23:39   07.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. חברות כמו אנבידיה רק מגדילות את כמות המתכנתים שלהן  
בתגובה להודעה מספר 13
 
  
בשנה האחרונה, עם פריצת הai, אנבידיה רק הגדילה את כמות המתכנתים שלה ביותר מ-10%.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
pedro
חבר מתאריך 26.3.08
27109 הודעות
יום שני כ''ט 'באדר ב תשפ''ד    07:11   08.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. מתרחבים ובסוף מצטמצמים  
בתגובה להודעה מספר 15
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
GordonFreeman לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.11.23
3314 הודעות, 18 מדרגים, 19 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ח 'באדר ב תשפ''ד    23:38   07.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. אולי חלק מעולם התכנות, אבל חד משמעית לא את כולו. אני לא רואה איך AI יכול להחליף מהנדסי אמבדד למשל  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מתכנן צ'יפים לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.3.21
9585 הודעות, 14 מדרגים, 28 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ט 'באדר ב תשפ''ד    02:26   08.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. לצערי, התפקיד שלי הולך להיכחד בעוד עשור  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
המחשב יפתח את עצמו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רדיקל חופשי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.1.15
5010 הודעות, 29 מדרגים, 56 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ט 'באדר ב תשפ''ד    06:26   08.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. זה רק עניין של זמן עד שה-AI יחליף את כל בעלי המקצוע, ולא רק מתכנתים.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
the hawk
חבר מתאריך 28.8.18
18327 הודעות
יום שני כ''ט 'באדר ב תשפ''ד    08:33   08.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  29. גם את השרברבים, חשמלאים וטכנאי המזגנים?  
בתגובה להודעה מספר 21
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אפליקציה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.11.11
9745 הודעות, 74 מדרגים, 139 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ט 'באדר ב תשפ''ד    07:23   08.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. מנחם...  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
A_G לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.7.11
46474 הודעות, 148 מדרגים, 230 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ט 'באדר ב תשפ''ד    07:27   08.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. גם אמרו שאין שום סיבה שאדם ירצה חשב בבית, או ש-640KB זיכרון מספיקים לכולם.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אכן, שפות התכנות התפתחו, וכיום השפות המודרניות כוללות לא מעט "קיצורי דרך" שמחליפים אלפי שורות קוד בשורה אחת.

הכשל בנבואות הזעם הללו נובעות מכך שמסתכלים על כמות המתכנתים שיש כיום, וכמות שורות התוכן (הישיר או הסמנטי) שהם מפיקים, ואז כאשר יוצאת שפה או Framework שנניח מביאים לשיפור של 30% בתפקודה, מסיקים מכך שתהיה ירידה של 30% בדרישה למתכנתים, וזאת מבלי לקחת בחשבון כי אין רוויה מבחינת הרעיונות והדרישה למתכנתים, וכי השוק חסום, למעשה, מכמות המתכנתים ומכמות המשאבים שמוקצים לכך.

אז כן, בעתיד, כאשר הבינה המלאכותית תתבגר, יש סיכוי שמלאכת התכנות תהיה אפיון של הלוגיקה (בהתחלה ברמה נמוכה, ואולי בעתיד גם ברמה גבוהה) ולא כניסה לקוד עצמו, וגם אז, המשתמש יהיה צריך לדעת מספיק טוב קוד כדי לדעת שמה שהבינה המלאכותית הפיקה הוא נכון ויעיל (זאת הסיבה, אגב, שגם מי שלומד מדעי המחשב כיום לומד קורסים על מבנה המחשב, עד כדי תכנון מעבד פשוט משערים לוגיים ואסמבלי, כדי להיות מקצוען צריך לדעת מה מתרחש מתחת למכסה המנוע).

אז יתכן ויהיה שיפור לא זניח (של עשרות אחוזים) אלא משמעותי (של מאות אחוזים), ועדיין, להערכתי זה לא יפגע, לפחות לא בטווח הארוך, בעיסוק בתחום, היות וברגע שיש את האמצעים, הפרויקטים יהיו שאפתניים יותר, כפי שהם נהיו לאחר כניסת כל שפת תכנות חדשה או Framework ששיפרו את מלאכת כתיבת הקוד.

עוד סוגיה, היא הסתמכות על קוד קיים בכדי ללמד את הבינה המלאכותית. זה יהיה מעניין לראות את ההשפעה על איכות הקוד ברגע שרוב הקוד יהיה מיוצר על בינה מלאכותית, וההשפעה של כך על המשך פיתוח הבינה המלאכותית.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
galt לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
98540 הודעות, 324 מדרגים, 409 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ט 'באדר ב תשפ''ד    07:30   08.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  27. קראתי שלא בעיון. אם הכותב מבקש להראות ששפות חדשות ועיליות יותר מחליפות שפות מתקדמות פחות אז הוא טועה,  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
לפחות כשמדובר ב-C. להבנתי היא עדיין מלכת השפות, עם שימוש מאסיבי באינסוף תוכנות.

פעם שאלתי את chatGPT אם הוא יוכל לכתוב קומפיילר מאפס במידה והבעלים שלו יורו לו לעשות כן. הוא השיב שהוא חושב שלא, הוא יוכל כמובן לעזור אבל עדיין יש צורך במהנדסי תוכנה.

ויחד עם זאת הרושם שלי שהוא פשוט תותח בתיכנות, אין לי ספק ש-AI ייעודי לכתיבת קוד ייתר הרבה מאד מתכנתים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
A_G לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.7.11
46474 הודעות, 148 מדרגים, 230 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ט 'באדר ב תשפ''ד    10:13   08.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  30. משתמשים ב-C ואפילו באסמבלי, אבל, רק במקרים נקודתיים הם הדבר מצריך, לרוב במערכות זמן אמת בהן לזמן הריצה והמקום שתופסת התוכנה קריטיים.  
בתגובה להודעה מספר 27
 
  
במקרה קיצון היישום כולו יהיה כתוב בהן, ובמקרים אחרים, האזורים הקריטיים יהיו כתובים בהן אך יהיו עטופים בקוד בשפה עילית יותר (לדוגמא, אם יש שגרה שמופעלת מספר עצום של פעמים, יהיה שווה, אולי, לכתוב אותה בשפה נמוכה יותר על מנת לשפר ביצועים באופן ניכר).

רוב הקוד נכתב בשפות עיליות, פשוט כי זה יותר מהיר ונוח לתחזוקה.

יש לו, אגב, קצת חוסר דיוקים.
לדוגמא, בין שפת מכונה (או כמו שהוא כינה אותה, ״השפה הבינארית״) ובין אסמבלי יש קורלציה מלאה. כלומר, אסמבלי היא צורה קריאה יותר שמייצגת את שפת המכונה.
מבחינת מתודולוגיית התכנות אין הבדל גדול בין השניים, היות וכל כמה ביטים בשפת מכונה מתורגמים לפקודה בשפת אסמבלי.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
galt לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
98540 הודעות, 324 מדרגים, 409 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ט 'באדר ב תשפ''ד    11:08   08.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  33. תגיד, האינטרפרטר של פייטון, באיזו שפה כתוב? :)  
בתגובה להודעה מספר 30
 
  
משתמשים ב-C להמון דברים.. לא כל יישום בכלל מצריך ממשק משתמש.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
A_G לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.7.11
46474 הודעות, 148 מדרגים, 230 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ט 'באדר ב תשפ''ד    11:38   08.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  34. C אבל:  
בתגובה להודעה מספר 33
 
  
1. זה נובע בעיקר מסיבות היסטוריות, כאשר יצאה הגרסה הראשונה של פייתון ++C היה עדיין בחיתולים ולאחר מכן העדיפו שלא להיכנס לפרויקט יקר וארוך של כתיבה המחדש.
2. ביצועים. אינטרפרטר נכנס בדיוק לנישה של מקומות שמצדיקים שימוש בשפה נמוכה יותר. היות והקוד של האינטרפרטר רץ במשך כל זמן הריצה של התוכנית, כל שיפור, אפילו מינורי, בקוד, ישפיע בהכרח באופן ניכר על ביצועי הריצה.
3. לא קשור דווקא לממשק, רוב יישומי הבקאנד נכתבים בשפה עילית כי זה פשוט נוח יותר וההפרש בביצועים לא מצדיק את ההפרש בעלויות הפיתוח.

בקיצור, עדיין צריכים C, אבל בכמות בעיקר בכדי לכתוב קומפיילרים ואינטרפרטרים לשפות עיליות יותר, דרייברים ונקודות ספציפית בהן חייבים את הביצועים הטובים יותר (ואז, לפעמים, גם משתמשים באסמבלי).

בכל שאר הדברים, משתמשים בשפות עיליות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
galt לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
98540 הודעות, 324 מדרגים, 409 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ט 'באדר ב תשפ''ד    11:57   08.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  38. לפי chatGPT יש עדיין שימוש נרחב ב-C בתעשיית משחקי המחשב(למשל).  
בתגובה להודעה מספר 34
 
  
ומנועים כמו 'creation' כתובים בעיקר ב-++C ולא בשפות עיליות יותר.

ברור לי שפייטון מציעה דברים ששתי השפות הללו לא יכולות להציע. אני עסקתי בתכנות לפני יותר מ-20 שנה ועבדתי רק ב-C ו-++C. כשלמדתי פייטון לפני כמה שנים פשוט נדהמתי מהקלות.

לדעתי, חוץ מכל היתרונות המדוברים של פייטון הרי שהיא גם מרחיבה את מספר התכנתים הפוטנציאלים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
kiponos לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.1.24
1128 הודעות, 10 מדרגים, 10 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ט 'באדר ב תשפ''ד    08:02   08.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  28. הוא צודק בתנאי שבני אדם לא ילמדו עוד מלחמה.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אבל לפי מצב האנושות, כולל מצב האומה שאחראית להוות מגדלור מוסרי, יש עוד הרבה עבודה.

הטכנולוגיה בלבד לא תביא אותנו לעולם המתוקן ואל שלום עולמי. להיפך. כל עוד אין חינוך לאחווה, הטכנולוגיה רק תביא יותר הרס.

מדינה עם בינה חזקה יותר תהיה האימפריה השלטת ויהיו לה מתנגדים כולל ברבריים, והמלחמות רק יתעצמו ובמיוחד אם האומה ההיא בכלל לא מתעניינת באחוות האומות…

מירוץ חימוש בינה קורה כבר שנים וימשיך.

לכן, בכל העולם, אולי פחות יצטרכו מתכנתים אבל מהנדסים שידעו לפתח בינה חזקה יותר ולתחזק אותה ולשלוט בה, ידרשו יותר ויותר.

החופש שמר אינבידיה רוצה למכור לנו וגם להסתיר את גודל המלחמות שהמוצר שלו יגרום, הוא שקר של סוכן מכירות ממולח.

אם אין שלום ואחווה בין האומות, אז כל כח יופנה למלחמות.

אבל כשכל האומות יתנהגו כמו ״משפחות״ שכנות, אז הטכנולוגיה תעזור להקים גם עדן עלי אדמות.

לשם כך חובה עלינו קודם לחנך את הדור לאחווה. ואת עם ישראל חובה לחנך ל״ואהבת לרעך כמוך״. כל עוד זה לא יושלם, כל צעד בטכנולוגיה רק מקרב את החרבת העולם.

ואנשים לא לומדים. וימשיכו במרמרת נגד התורה ונגד האחווה כי כרגע התאוות שלהם גוברות על ההגיון.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חכם ציון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.3.08
5131 הודעות, 35 מדרגים, 55 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ט 'באדר ב תשפ''ד    10:20   08.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  31. אחת הבעיות עם מחוללי קוד היא שהם בזבזנים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
כל זמן שמחוללי קוד ייצרו עבור משימה פשוטה קוד מנופח, יצטרכו מתכנתים, שיינפו מהקוד את כל השטויות המיותרות.

בתור דוגמא אציין פרוייקט שביצעתי בעבר באמצעות מחולל דור 4, שייצר קוד של יותר מעשרת אלפים שורות. כל ריצה היתה לוקחת 20-30 דקות.
נכנסתי לקוד והסרתי ממנו את כל השגרות המיותרות שנוצרו עקב ברירות מחדל של המחולל. נשארו בערך 700 שורות קוד. אחרי זה התוכניות התחילו לרוץ גג 3 דקות, עם אותה תוצאה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
the_coon לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.21
12896 הודעות, 68 מדרגים, 60 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ט 'באדר ב תשפ''ד    11:44   08.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  36. זה מזכיר את המעבר מדוס לחלונות. זה לא שכתיבת קוד תפסק פשוט הדרך לשם תהיה הרבה יותר נגישה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 08.04.24 בשעה 11:50 בברכה, the_coon
 
מתכנתים כמו שאנחנו מכירים אותם היום כנראה כבר לא יהיו מהסיבה שזה יהיה כל כך נגיש ופשוט שזה כבר לא יהיה מקצוע מורכב ומסובך. בדיוק כמו ש״טכנאי מחשב״ הפכו לאנשי IT. הטובים שבינהם ואלו שבאמת באמת היה בהם צורך המשיכו לIT.. אני זוכר ימים שהיו צריכים אנשי מקצוע בשביל להתקין ווינדוס או לנקות וירוסים..



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Ranzi
חבר מתאריך 18.12.13
406 הודעות
יום שני כ''ט 'באדר ב תשפ''ד    11:46   08.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  37. תודה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
נהנתי לקרוא



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות