גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #843419 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 843419        
ארטמיס לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.8.23
1106 הודעות, 10 מדרגים, 20 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ד 'באדר ב תשפ''ד    20:01   03.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

נפש האדם, הקונספציה והנגדת ו': כך קהילת המודיעין מספרת לעצמה על ה-7 באוקטובר  

 
  
ראשי אמ"ן ובכירים לשעבר התכנסו לענות על השאלה: כיצד המערכת שנבנתה מטראומת המחדל של 1973, כשלה שוב 50 שנה אחרי. השיח הטעון נגע בשאלות קיומיות, חברתיות מוסדיות ופוליטיות.

הביטוי 'קהילת המודיעין' נתפס כמטאפורה, אבל כניסה לאולם בו נערך כנס 'המתודולוגיה של המודיעין' אתמול (שלישי) באוניברסיטת תל אביב, מגלה שמדובר בקהילה במובן הפשוט של המילה: קבוצת אנשים עם רשת היכרויות – רופפות או מעמיקות, עם היסטוריה משותפת בתפקידים ופרויקטים שונים, ועם שפה, מיתוסים וגיבורים משותפים.

בכנס הראשון מסוגו מאז 7 באוקטובר לא דיברו בעלי תפקיד מכהנים, אבל השתתפה בו שורת 'לשעברים' מרשימה מאד, בהם שישה ראשי אמ"ן, ראשי חטיבות מחקר בגופי הביטחון, חוקרים, אקדמאים, מנהלי מכוני מחקר ועוד. מאות אנשים שמפעל חייהם בעשורים האחרונים היה בנית 'המוסד לבירור המציאות' הישראלי. רבים מהם מרגישים את עננת ה'קונספציה' מעל ראשם, אחרים דוחים אותה. חלקם בוודאי שמחים ש-7 באוקטובר לא נפל במשמרת שלהם.

אי אפשר היה לפספס את האווירה הטעונה באולם. "בוקר טוב לאחראים למחדל", פתח שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון את דבריו, אך מיהר להוסיף, "בלשון סגי נהור כמובן". ראש אמ"ן לשעבר, תמיר היימן, אמר: "הכנס טעון, יש אווירה של כאב זעם ותסכול". לדבריו, "אני כועס כמו חלק מהאחרים. לי יש נטל נוסף, הייתי ראש אמ"ן עד שנת 2021, ואני נושא אחריות באופן מלא. אין לילה שאני לא שואל את עצמי את השאלות האלה". בכל פעם שדובר זה או אחר עלה לבמה נשמע רחש בקהל, שהעריך את מידת האחריות שלו למחדל. "זה מר קונספציה בכבודו ובעצמו", נאמר על אחד המשתתפים.

מלבד היימן, שהציג סקירה אקטואלית מקיפה ותזה לגבי מצבה העכשווי של ישראל, מרבית הדוברים בכנס עסקו בשאלות מסדר שני: מה השתבש. חלקם נגעו במודיעין הקונקרטי שלפני המתקפה, אבל הדיון התרכז במתודולוגיה יותר מאשר בסימנים המעידים. השאלה שריחפה בחדר: איך המערכת שחרטה על דגלה אחרי מלחמת יום כיפור את המאבק ב'קונספציה', טעתה בצורה קשה כל כך? התשובה לשאלה הזאת נוגעת בסוגיות פסיכולוגיות, חברתיות, פילוסופיות, מוסדיות ופרסונליות. הדיון שנע על כל הרצף הזה, הופרע לא פעם על ידי קריאות מהקהל. התשובה עוד רחוקה, ובניגוד לציפיות בחברה הישראלית, ספק אם תהיה מוחלטת.

"המוח שלנו דפוק. הוא לא מכונה לוגית אמיתית", אמר פרופסור יצחק בן ישראל, אלוף במיל' וראש מחלקת חטיבת המחקר במטכ"ל לשעבר, העומד בראש מרכז הסייבר באוניברסיטת תל אביב. בן ישראל כתב מספר ספרים העוסקים בכשלי מחשבה מודיעיניים, אבל לדבריו, "אין לזה השפעה על כלום. כשל מודיעין יהיו".

הבעיה אותה תיאר בן ישראל נוגעת בטבע החשיבה, והדוגמאות שהוא הביא מגיעות עד לשאלות של אבולוציה, מבנה המוח האנושי והמהפכה המדעית. "המוח שלנו בנוי להכליל מניסיון מועט ולומר – ככה זה תמיד, עד שנתקלים בדוגמה נגדית. המוח שלנו לא עושה את זה באופן טבעי, אלא אם מכריחים אותו לעבוד בלוגיקה אחרת".

הוא תיאר את המבנה הנפשי לקשיחותה של קונספציה מודיעינית, באמצעות פרדוקס: מצד אחד, חיזוי ודאי אינו אפשרי. מצד שני, המוח האנושי לא בנוי להשלים עם מצב אי ודאות.

הפתרון שהוא מציע מבוסס על עבודה מתודולוגית קפדנית: שימוש בפרוטוקול קבוע וקשיח שמאלץ את החוקר לערער על ההשערות שבידיו באמצעות נתונים מפריכים, במקום להסיק מסקנות ישירות מהנתונים.

דברים אלה פתחו שאלה שהעסיקה דוברים רבים בכנס: איך לחשוב על מה שלא חושבים עליו? איך להתגבר על החלק ה'עיוור' בחשיבה? השיח נע בין שאלות מוסדיות ופסיכולוגיות, ומידי פעם גלש למקומות קיומיים ופילוסופיים. האם ניתן לייצר מערכת חסינה לטעויות? איך מטמיעים הטלת ספק ו'איפכא מסתברא' בתוך פעילות מוסדית?

יעלון, שלפני שכיהן כשר ביטחון היה גם הרמטכ"ל וראש אמ"ן, תיאר את המחקר שעשה על מלחמת יום כיפור עם כניסתו לתפקיד באגף המודיעין. "התחלתי סבב שיחות עם כל מי שנגע בדבר. אם הייתי פוגש אנשים מטומטמים, טיפשים, הייתי יותר רגוע. אבל פגשתי אנשים מאד מרשימים וחכמים. מתוך החפירה שלי המסקנה היא שהדבר החשוב ביותר הוא לדאוג שהתרבות הארגונית היא של מנהיגות משותפת. לעודד את הכפופים לי להטיל ספק, לא לקבוע סדר דוברים קשיח. המוח האנושי מוגבל, לכן חשוב העניין התרבותי."

וסי קופרווסר, ראש חטיבת המחקר באמ"ן לשעבר וראש המכון למתודולוגיית המודיעין, אמר שהערכת המודיעין היא אומנות, "להיכנס לנעליו של האחר ולהגיד שעכשיו הוא יעשה ככה". על ליל ה-6 באוקטובר הוא אמר בזעם: "היו סימנים מעידים, אבל לא היו בהערכות המצב אנשי מודיעין. לאומנים בכלל לא קראו לדיון".

קופרווסר יכול לזקוף לזכותו נייר עמדה שפרסם ביוני האחרון, בו קרא לפרז את רצועת עזה. הוא הקביל בין מפגש שקיים סאדאת שנה לפני מלחמת יום כפור, בו שינה את הקונספציה המצרית לגבי מלחמה עם ישראל, לנקודה באוקטובר 2022, בו מסמכים שנתפסו מעידים לדבריו שבהנהגת חמאס התרחש תהליך דומה. "משהו קרה בנקודה הזאת, הושלם בניין הכוח. אולי זה בגלל החולשה שישראל הפגינה במשא ומתן על הגבול הימי, אולי אלו התחושות ביחס למשבר הפנימי בישראל".

"לא ידענו מה שידענו", אמר קופרווסר, והתייחס לחוסר ההיערכות לתוכנית הפלישה של חמאס שכבר הייתה בידי ישראל, תוכנית 'חומת יריחו'. "הקונספציה הייתה נכונה אחרי שומר חומות, אבל המציאות השתנתה".

"השאלה היא האם האסון לא היה יכול לקרות לכל אחד בחדר הזה", אמר ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, שעלה לדבר אחרי קופרווסר. הוא אמר שכל בעלי התפקידים בזמן האסון צריכים להתחלף, אבל הוסיף: "הייתי מהסס לומר כי זהותו האישית של ממלא התפקיד היא שהביאה לאסון".

פרדו ביקר את התפיסה הישראלית לפיה תם עידן המלחמות, וגם את הדחיקה של האלמנט האנושי שבמקצוע המודיעין. "הבעיה היא לא באיפכא מסתברא, אלא במסתברא. בעל הידע הוא לא בעל הדרגה. בשיחת הוועידה באותו לילה איש חטיבת המחקר כלל לא היה, למרות שהוא האנליסט המוסמך לקבוע, הוא הגורם המקצועי. זה לא נראה מוזר לאף אחד בשיחה, כי זה זמן רב אנשי המקצוע לא במעגל קבלת ההחלטות.

"עידן המלחמות לא חלף. חובה לשנות את הדי. אנ. איי", הזהיר פרדו, "אין ידע ואין הבנה היסטורית, ואנחנו נמצא את עצמנו על סף תהום".

"כל השרשרת הייתה בעייתית", אמר עמוס מלכא, ראש אמ"ן לשעבר, כשלידו שקף עם הכותרת הממצה: "מה לא עבד? כלום". גם הוא התייחס להתעלמות מתכנית חומת יריחו, ובעיקר לכך שלא הוכנה תכנית היערכות עם סימנים מעידים למימוש התכנית.

בפתח הדיון הזהיר בן ישראל מפני גלישה לפוליטיקה, אבל המשבר הפוליטי חברתי חדר לאולם מספר פעמים, בקריאות ביניים וגם מפי הדוברים. יעלון, פעיל בולט במחאה נגד ממשלת נתניהו, התייחס ל"השפעת הקונספציה המדינית האסטרטגית על הערכת המודיעין", והתריע מפני תפיסות משיחיות, שמקשות על מציאת פתרון לסוגיות קונקרטיות.

דני יתום, ראש המוסד לשעבר ופעיל בולט במחאה גם הוא, לא השתתף בכנס כדובר, אבל קרא מהקהל להפנות את הזרקור לדרג המחליט, ראש הממשלה והקבינט. "האם המתודולוגיה המודיעינית לא כוללת גם את הדרג המדיני?", הוא שאל את הקהל. היו שהשיבו לו שזה לא נושא הכנס.

מי שהציגה התייחסות מקיפה ומעמיקה למערכת היחסים בין הדרג המדיני למקצועי היא סימה שיין, ראש חטיבת המחקר במוסד לשעבר, וראש תכנית איראן במכון למחקר ביטחון לאומי בהווה.

"היחסים בין מודיעין למקבלי ההחלטות מורכבים ובעיתיים", אמרה שיין, וציטטה את חוקר המודיעין המפורסם וראש אמ"ן בשנות החמישים, יהושפט הרכבי, שקבע כי מדובר ב"יחסים לא שוויוניים בין סמכות ללא מומחיות למומחיות ללא סמכות".

שיין הציגה מחלוקת ביחס לתפקידו של המודיעין: האם עליו להסתפק בהצגת תרחישים, או גם לקבוע מה הסביר ביניהם. "כל אנשי המודיעין שראיינו אמרו שיש ערפל סביב מה רוצה הקברניט ומה תפיסת העולם שלו. גורמי מודיעין לא רוצים לומר מה שהקברניט לא רוצה לשמוע, הם רוצים שיקשיבו להם, לא רוצים להתנגש בתפיסת העולם שלו".

לדבריה, בשנים האחרונות נוצרה הערכה משותפת לדרג המדיני והמודיעיני שחמאס מורתע, מעוניין בהתבססות כלכלית, ולא רוצה בעימות. "הייתה זהות יתר של הערכה ומדיניות", היא אמרה, והוסיפה שיש צורך לבחון מחדש את מערכת היחסים בין גופי הביטחון – מה תפקיד המועצה לביטחון לאומי, הקבינט המדיני-ביטחוני וכן ועדת ראשי השירותים. "בשנה האחרונה החשדנות של הדרג המדיני כלפי הביטחוני הגיעה למצב חסר תקדים, שהשיא שלו היה בפיטורי שר הביטחון".

מסמכי ההתרעה שהוצגו לנתניהו ולממשלה בשנה שקדמה ל-7 באוקטובר עלו מספר פעמים בכנס, ועוררו ויכוח גם בתוך האולם. "אולי כי לראש אמ"ן היה אכפת יותר מחוק הסבירות", נשמעה קריאה בקהל. ראש אמ"ן לשעבר, עמוס מלכא, אמר: "ההתרעות של גלנט בגינן פוטר נשענו על הערכות מודיעין אמיתיות".

אחת הנוכחות-הנפקדות הגדולות בכנס הייתה הנגדת ו', אשת המודיעין שהציגה הערכה מדויקת למתקפת חמאס וזכתה להתעלמות גורפת. סיפורה של אותה נגדת, כפי שהוצג בתקשורת, הוא תצוגת תכלית לעוצמתה של הקונספציה המוטעית: היא הציגה תיאוריה נגדית, התעקשה עליה, ונדחתה בביטול. מספר דוברים התייחסו לנגדת, שעדיין בתפקיד, אבל ייתכן שגם הייתה בחדר.

מירי איזין, אשת מודיעין בכירה לשעבר וראש המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן, הייתה אחת משתי הנשים היחידות שדיברו בכנס, והיחידה שהתייחסה במישרין להרכב החברתי של היושבים באולם. את נאומה המאולתר ליוותה בקטעים ממסכת אבות.

"אני רוצה שתסתכלו על יום העיון. על 17 הדוברים. אנחנו לא בקונספציה? אנחנו לא נכשלים בלהביא את הגיוון לבמה? אני כיום ראש מכון למדיניות נגד טרור. אני נראית טרוריסטית? אני יכולה להיכנס לראש שלהם? לחשוב כמוהם? בתוך האולם הזה אין טרוריסט אחד, ואנחנו יודעים את זה. זה כישלון מובנה מראש. אני לא טרוריסטית, ולא ראש מדינה. ובתוך המתודולוגיה של המודיעין אנחנו לא מצליחים ליצור גיוון. אני לא מתכוונת רק לאישה שעומדת פה, זה לא רק זה.

"עם כל הכבוד הרב לכל מי שבחדר הזה, החדר הזה לא מגוון. כולם מדברים אותו דבר. ישראל מגוונת. האם קהילת המודיעין מגוונת?". היא ציטטה מפרקי אבות 'איזהו חכם, הלומד מכל אדם': "תחשבו מה זה אומר, תחשבו לעומק זה אומר ללמוד מכל אדם. מכל הגיוון שבעולם. כשאני מסתכלת על המתודולוגיה של המודיעין אני רוצה שתהיה הקשבה. הרבה מכם באתם עם דעה. צריך להבין באמת שאנחנו לא יודעים הכול. איזהו מכובד, שמכבד את הבריות: מהתצפיתניות עד הנגדת. מהקמ"ן בשטח ועד ראש אמ"ן".

מי שמצפה לתשובה אחת מוחצת לסיבת המחדל המודיעיני עלול להתאכזב. הביקורת על התנהלות גופי המודיעין בגיבוש הערכת המצב ובליל 7 באוקטובר הייתה נוקבת, אבל רבים התייחסו לקושי האדיר ביצירת מערכת חסינה מטעויות. רוחו של מחדל יום כיפור שרתה באולם, מקשה על היכולת להגיד 'לעולם לא עוד' באמונה מלאה.

התפיסה שהפכה לפופולרית בעקבות האסון, לפיה צריך להתייחס רק ליכולות האויב בלי לנסות להבין את כוונותיו, וכך לוותר על החלק הרגיש יותר בתהליך הבנת המציאות, זכתה גם היא לביקורת. "אז אומרים 'בוא נפעל רק בהתאם ליכולות האויב, ולא נבצע הערכה בכלל'", אמר יעלון, אך קבע: "זו אמירה לא מעשית. אם היינו מקבלים אותה, היינו מקיימים את היום הזה בבונקר. תמיד יש משקל להערכת הכוונות של האויב".

רבים מהמשתתפים הציעו שינויים מבניים ביחס לגופי הערכת המודיעין, אבל בסופו של דבר נותרת השאלה מי אחראי. "אני לא רואה גוף שלוקח את משימת ההתראה על עצמו", אמר ראש אמ"ן לשעבר עמוס גלעד. "המקום היחיד שיכול לשאת בנטל הזה, שמוכן לייסורים ולאחריות הזאת, זה אגף המודיעין. אף אחד לא ירצה לקחת את זה על עצמו".

https://www.davar1.co.il/501180/



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  התשובה האמיתית היא דובר_אמת 03.04.24 20:04 1
     בסוף הציר שעליו הכל סובב זה הזהות היהודית שלנו, למה אנחנו חיים כאן, מה השייכות שלנו לארץ, מה השורשים שלנו, למה חזרנו לכאן לאחר פתשגן 03.04.24 21:11 15
         הבעיה זאת לא רק הערכת המודיעין אלא נטישת כמה עקרונות בסיסיים של עם שחפץ חיים הכוח החלש 03.04.24 23:35 24
             יפה סיכמת. ובכל זאת בקיצור ולעניין יש לחשוב כמוהם וכמו האירנים...בזה זה מסתכם בסופו של דבר ציוני חם 04.04.24 02:35 35
     אף דובר לא מזכיר את הגירוש כסיבה? goldenaxe 03.04.24 22:19 20
         הנושא הינו הכשל המודיעיני, לא הגורם למתקפה. jack10 04.04.24 09:00 37
     מאז ומתמיד השמאל הקיצוני נרקיסיסטי. כדברי הנחש: ''והייתם כאלוהים''. הגאוותן אינו מסוגל לתפוס מציאות שסותרת לו את העצמי הכוזב Theologizer 04.04.24 00:18 28
         אמת ויציב eraniko 04.04.24 01:14 32
     כתבת מדויק ידידי elib 04.04.24 09:35 41
  לא צריך להיכנס לנעליו של האחר, צריך פשוט להסתכל ולהאמין למה שהאחר אומר… סקופ השנה 03.04.24 20:06 2
  תנו לי לעזור לכם. המערכת מלאה אנרכיסטים ומטורללים דוקטור ספין 03.04.24 20:07 3
     עזרת . תודה . אתה הילד שמצביע ואומר שהמלך הוא עירום FBD 03.04.24 20:15 5
         המלך הוא עירום וכל יתר מה שכתבת נכון גם לגבי נתניהו? החלילן 03.04.24 21:35 16
  אלא אם כן מדובר בביבי כמובן... עמבה 03.04.24 20:13 4
     +++ ברבור שחור 03.04.24 20:26 8
  המודיעין לא חשוב. הכשל הוא מבצעי.. בניין הכוח, הערכות, תוכניוח, משמעת ..ומעל לכל, כניסת צה''ל להדממה (כמו צבא שבדי) Kayser Soze 03.04.24 20:22 6
     הכשל המודיעיני משמעותי וחשוב, אם כי הוא אינו הכשל היחיד כמו שציינת jack10 04.04.24 09:08 38
  התשובה היא שכולם שם חושבים אותו הדבר מלבד אולי קופרווסר ומשתייכים לשמאל העמוק. זה מסביר הכל ברבור שחור 03.04.24 20:26 7
     קופרווסר והאשה שדיברה נוקב וחזק. כאלה שקרנים. התוכניות היו, האימונים היו גלויים, והשיא היה שהתבצעו 2 תרגילים על רטוב. פרשןדתא 04.04.24 10:57 42
  הכשל בבסיסו הוא מוסרי, ממנו נגזרים הכשלים האסטרטגיים והטקטיים, כל עוד לא ניתן מענה לבסיס, אין סיכוי לתת מענה ליתר החלקים שנגזרים ממנו abarzilay 03.04.24 20:31 9
  חבורת חדלי אישים אחד אחד גנוטי 03.04.24 20:31 10
  השאלה המטרידה אותי מכל היא למה לא עדכנו את נתניהו באמצע הלילה, כמו גם לעורר את השטח. פרה אדומה 03.04.24 20:32 11
     בתור אחד שמכיר את נתניהו- הם ידעו שהוא יהיה היסטרי ויורה מיידית על הקפצת כל המערכת. הם מכירים אותו מצויין והם חשבו שזו טעות פרשןדתא 04.04.24 10:59 43
  לבנבנים יהירים ושפלים חסרי מצפון ומוסר שיובילו אותנו לאותה התהום פעם אחר פעם Kobe 03.04.24 20:37 12
  האמת היא שהמשימה של מתן התרעה קונקרטית, מיידית, לפתיחת מלחמה, היא משימה בלתי אפשרית, כאשר מוכנים לקבל אויב שמתחמש ומתאמן על הגבולות פליצ'ה 03.04.24 20:40 13
  משפט חשוב שאסור שיתפספס בתוך כל המלל gardner 03.04.24 21:03 14
  הקונספציה היא האמונה בהסכמי אוסלו שמטרתם הייתה לייצר ישראליזציה של המדינה במקום ייהוד שלה mctom 03.04.24 21:41 17
     בול ++ KnightRider 03.04.24 21:59 18
     אותו הדבר היה קורה גם במדינת הלכה על מלא. להזכירך בית ראשון ובית שני, מדינות שהיו 100% דתיות, חרבו. החלילן 03.04.24 22:09 19
         בית ראשון עמד ארבע מאות ועשר שנים, ובית שני ארבע מאות ועשרים. כמה מלחמות עברה מדינת ישראל בשבעים וחמש שנות קיומה? אליצור 03.04.24 23:15 22
             גם ימי בית ראשון ושני היו תקופות של מלחמות בלתי פוסקות. ובכלל למה שמדינת הלכה תושמד אחרי 400 שנה? החלילן 04.04.24 00:33 30
         מה? אולי פגאניות. זממו לרצוח את ירמיהו והתורה אומרת על מי שלא שומע לנביא ''אָנֹכִי אֶדְרֹשׁ מֵעִמּוֹ'' Theologizer 04.04.24 00:25 29
  לא מבין מדוע הם בכלל מראים את פרצופם. סמיילי 03.04.24 22:57 21
     כי הם חושבים שהם עדיין יפים-לא הפנימו את השינוי בהתייחסות אליהם לאחר אסון ה-7/10. אליצור 03.04.24 23:17 23
  המחדל לא נולד באוקטובר. הוא פרי שנים רבות שכל הלשעב''רים האלה אחראים לו. הדיון הזה הוא סוג של טפיחה על מבט צלול 03.04.24 23:51 25
  חבורה של גאונים שכל כך עסוקים בשאלות ברומו של עולם שפשוט מסרבים לקבל אמת בסיסית ופשוטה... salo 03.04.24 23:59 26
  פשוט כחילוניים שמאמינים אמי כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה קפסולה 04.04.24 00:13 27
  נמאס לי מהטימטום של כולם - אין מחדל מודיעיני! אין מחדל יש כישלון טוטלי בתפיסת המציאות שנגרם בגלל אג'נדות שמאל אאא 04.04.24 00:46 31
  כל מפקדי וקציני צהל שהם כושלים וגרועים כך הסתבר חייבים להדיחם, ולהכשיר ללמד ולחזק את החדשים איך מתכוננים נכון למזימות האויב למתקפה אריה33 04.04.24 02:14 33
  חבורת משובטים חלולה . שמעת אחד שמעת את כולם. Klipper 04.04.24 02:30 34
  15 גברים מטומטמים מדושנים מלאים באוויר של עצמם שהביאו בקונספציה שלהם את אחד האסונות הגדולים והיחידה שדיברה לעניין היא בכלל אישה. David Sword 04.04.24 08:47 36
  מעניין מאד ומביך מאד MeAni 04.04.24 09:23 39
  מה לא עבד? כלום. אביר בוקר 04.04.24 09:34 40
     זה מה שהוא התכוון. כלום לא עבד פרשןדתא 04.04.24 11:02 44

   
   
דובר_אמת לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.3.20
1514 הודעות, 3 מדרגים, 2 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ד 'באדר ב תשפ''ד    20:04   03.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. התשובה האמיתית היא  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
שאף אחד מכל הבכירים האלה לא כזה מוכשר, לא כזה חכם, בטח שלא כזה ידען ומשכיל, והמקצוע ברובו מבוסס על הערכות ותחושות.
מה שנשאר בסוף זה ערכים, יושרה אישית ומידת אחריות אישית.
בכל אלה, אנחנו יודעים מה מצב הבכירים בצבא.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פתשגן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.5.20
4559 הודעות, 38 מדרגים, 72 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ד 'באדר ב תשפ''ד    21:11   03.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. בסוף הציר שעליו הכל סובב זה הזהות היהודית שלנו, למה אנחנו חיים כאן, מה השייכות שלנו לארץ, מה השורשים שלנו, למה חזרנו לכאן לאחר  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
2,000 שנה ולמה האוייב שלנו רוצה להשמיד אותנו, מי שבורח מהזהות שלו בסוף מספר לעצמו כל מיני סיפורים על שלום עם האוייבים, על הומניטרי, מסתכלים בראייה צרה על הפרט ולא רואים את הקוקלטיב.
עד שלא יבינו את זה כל הדיונים האלו הם בזבוז זמן.

יש סרטון הסברה יפה של נעם יעקובסון שעשו בארגון חותם

לחץ כאן לצפיה דרך טוויטר



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הכוח החלש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.11.13
2124 הודעות, 5 מדרגים, 4 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ד 'באדר ב תשפ''ד    23:35   03.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. הבעיה זאת לא רק הערכת המודיעין אלא נטישת כמה עקרונות בסיסיים של עם שחפץ חיים  
בתגובה להודעה מספר 15
 
  
1. אם יש ספק אז אין ספק - יש חשש לתקיפה ? הצבא צריך להיות על הגדר בכוננות עם פגז בקנה

2. אויב שאומר שהוא רוצה לחסל אותך - תאמין לו ועדיף שתצא לחסלו קודם

3. השלום מגיע רק כאשר לך יש נבוט גדול שאתה משתמש בו בצורה ברוטלית נגד האויב

4. אין דבר כזה צבא קטן וחכם. צריך חטיבות שריון, הנדסה, טייסות מסוקי קרב, חי״ר ממוכן ובכמויות ! כמובן רחפנים תוקפים ברמת המחלקה. בקיצור נבוט גדול עם מסמרות ברזל בקצה עליהם שאריות הדם של האויב

5. אחדות ולכידות של העם - מעל הכל ! רק מי שנאמן לדגל, להימנון, למגילת העצמאות ולשירות הצבאי לכולם יכול להיות אזרח המדינה ! כל האחרים יהיו תושבים בלי זכויות של אזרחים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ציוני חם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.1.22
3210 הודעות, 9 מדרגים, 18 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ''ה 'באדר ב תשפ''ד    02:35   04.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  35. יפה סיכמת. ובכל זאת בקיצור ולעניין יש לחשוב כמוהם וכמו האירנים...בזה זה מסתכם בסופו של דבר  
בתגובה להודעה מספר 24
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
goldenaxe
חבר מתאריך 19.1.20
375 הודעות
יום רביעי כ''ד 'באדר ב תשפ''ד    22:19   03.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. אף דובר לא מזכיר את הגירוש כסיבה?  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
אולי קופרווסאר הכי קרוב, אבל כל השאר טחו עיניהם.

מי שתמך בהתנתקות, ולא שעה למזהירים, אין לו רשות לייעץ עצות והגיגים לפני שהוא מודה ביושר שהוא טעה.
כל השאר מיסוך עשן



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
jack10 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.7.09
16839 הודעות, 56 מדרגים, 92 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ''ה 'באדר ב תשפ''ד    09:00   04.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  37. הנושא הינו הכשל המודיעיני, לא הגורם למתקפה.  
בתגובה להודעה מספר 20
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Theologizer לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.7.20
18585 הודעות, 63 מדרגים, 67 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ''ה 'באדר ב תשפ''ד    00:18   04.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  28. מאז ומתמיד השמאל הקיצוני נרקיסיסטי. כדברי הנחש: ''והייתם כאלוהים''. הגאוותן אינו מסוגל לתפוס מציאות שסותרת לו את העצמי הכוזב  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
ככל שהוא יהיר יותר מצבו יותר פסיכוטי מבחינה זו.

"וַיֹּאמֶר לֵךְ וְאָמַרְתָּ לָעָם הַזֶּה שִׁמְעוּ שָׁמוֹעַ וְאַל תָּבִינוּ וּרְאוּ רָאוֹ וְאַל תֵּדָעוּ
"הַשְׁמֵן לֵב הָעָם הַזֶּה וְאָזְנָיו הַכְבֵּד וְעֵינָיו הָשַׁע פֶּן יִרְאֶה בְעֵינָיו וּבְאָזְנָיו יִשְׁמָע וּלְבָבוֹ יָבִין וָשָׁב וְרָפָא לוֹ"

ישעיהו ו, ט-י



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
eraniko לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.1.15
1370 הודעות, 7 מדרגים, 14 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ''ה 'באדר ב תשפ''ד    01:14   04.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  32. אמת ויציב  
בתגובה להודעה מספר 28
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
elib לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 13.12.07
19840 הודעות, 122 מדרגים, 109 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ''ה 'באדר ב תשפ''ד    09:35   04.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  41. כתבת מדויק ידידי  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
סקופ השנה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.11.20
9570 הודעות, 29 מדרגים, 53 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ד 'באדר ב תשפ''ד    20:06   03.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. לא צריך להיכנס לנעליו של האחר, צריך פשוט להסתכל ולהאמין למה שהאחר אומר…  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אמר שהערכת המודיעין היא אומנות, "להיכנס לנעליו של האחר ולהגיד שעכשיו הוא יעשה ככה". על ליל ה-6 באוקטובר הוא אמר בזעם: "היו סימנים מעידים, אבל לא היו בהערכות המצב אנשי מודיעין. לאומנים בכלל לא קראו לדיון".



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דוקטור ספין לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.9.11
23788 הודעות, 112 מדרגים, 206 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ד 'באדר ב תשפ''ד    20:07   03.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. תנו לי לעזור לכם. המערכת מלאה אנרכיסטים ומטורללים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ראש אמן מעדיף לעסוק באיכות הסביבה מאשר לצאת מהמיטה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
FBD לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 13.10.15
22325 הודעות, 168 מדרגים, 315 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ד 'באדר ב תשפ''ד    20:15   03.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. עזרת . תודה . אתה הילד שמצביע ואומר שהמלך הוא עירום  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  
כל בר דעת מבין שהמחבלים מנסים לתחמן אותנו , וצריכים לחשוב דרך הראש שלהם .

אבל איך יחשבו דרך הראש שלהם אם אף אחד מהמנהיגות הצבאית לא מבין ערבית ? וכמובן אני מתכוון לא לגבי ידיעת השפה , אלה התרבות , השינאה , הקינאה , הלאומנות , האמונה , הפנטיות … דברים שהחונטה שלנו רק שמעה עליהם אבל בגלל שהיא כל כך אחידה וחד מימדית ,היא לעולם לא תצליח להבין אותם , ותמיד תשגה בקונספציה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
החלילן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.8.18
11822 הודעות, 67 מדרגים, 69 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ד 'באדר ב תשפ''ד    21:35   03.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. המלך הוא עירום וכל יתר מה שכתבת נכון גם לגבי נתניהו?  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  

לחץ כאן לצפיה דרך Facebook



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עמבה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.11.17
9978 הודעות, 121 מדרגים, 230 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ד 'באדר ב תשפ''ד    20:13   03.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. אלא אם כן מדובר בביבי כמובן...  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  

"השאלה היא האם האסון לא היה יכול לקרות לכל אחד בחדר הזה", אמר ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, שעלה לדבר אחרי קופרווסר. הוא אמר שכל בעלי התפקידים בזמן האסון צריכים להתחלף, אבל הוסיף: "הייתי מהסס לומר כי זהותו האישית של ממלא התפקיד היא שהביאה לאסון".



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ברבור שחור לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.3.21
2117 הודעות, 11 מדרגים, 22 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ד 'באדר ב תשפ''ד    20:26   03.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. +++  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Kayser Soze לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
22544 הודעות, 114 מדרגים, 192 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ד 'באדר ב תשפ''ד    20:22   03.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. המודיעין לא חשוב. הכשל הוא מבצעי.. בניין הכוח, הערכות, תוכניוח, משמעת ..ומעל לכל, כניסת צה''ל להדממה (כמו צבא שבדי)  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
jack10 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.7.09
16839 הודעות, 56 מדרגים, 92 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ''ה 'באדר ב תשפ''ד    09:08   04.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  38. הכשל המודיעיני משמעותי וחשוב, אם כי הוא אינו הכשל היחיד כמו שציינת  
בתגובה להודעה מספר 6
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ברבור שחור לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.3.21
2117 הודעות, 11 מדרגים, 22 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ד 'באדר ב תשפ''ד    20:26   03.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. התשובה היא שכולם שם חושבים אותו הדבר מלבד אולי קופרווסר ומשתייכים לשמאל העמוק. זה מסביר הכל  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פרשןדתא לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.11.12
27007 הודעות, 152 מדרגים, 300 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ''ה 'באדר ב תשפ''ד    10:57   04.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  42. קופרווסר והאשה שדיברה נוקב וחזק. כאלה שקרנים. התוכניות היו, האימונים היו גלויים, והשיא היה שהתבצעו 2 תרגילים על רטוב.  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  
כולם ידעו שהמערכת נדרכה אבל לא ידעו מתי ילחצו על ההדק אז הוציאו את צהל להדממה.

רק להקשיב ליעלון ולהיות חולה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
abarzilay לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.1.14
8587 הודעות, 123 מדרגים, 241 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ד 'באדר ב תשפ''ד    20:31   03.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. הכשל בבסיסו הוא מוסרי, ממנו נגזרים הכשלים האסטרטגיים והטקטיים, כל עוד לא ניתן מענה לבסיס, אין סיכוי לתת מענה ליתר החלקים שנגזרים ממנו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גנוטי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.3.20
5583 הודעות, 72 מדרגים, 134 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ד 'באדר ב תשפ''ד    20:31   03.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. חבורת חדלי אישים אחד אחד  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
לו היו נותנים לכל דובר לעמוד מאחורי מסך עם מערבל קול ולתת לקהל להתרשם רק מהתוכן בלי לתת משקל לזהות הדובר כולם היו נשמעים אהבלים אחד אחד

אף אחד לא אמר ״קו המגע לעולם ייפרץ״
אף אחד לא אמר ״צריכה להיות תכנית חירום א׳, תכנית חירום ב׳ והורדת מנגנון קבלת ההחלטות כמה שיותר כלפי מטה כדי להאציל ולהעצים ולאפשר לחייל שבשטח לתת מענה מיידי ולמפקד שבשטח לעקוף שרשרת שלמה של קצינים (פקידים) כדי להביא את מה שצריך.

צריך היה שיהיה מי שיבנה תכנית ללא זלזול תהומי באויב.
אבל כל הקצינים שם משובטים מאותו שטאנץ של יהירות ואגו אז אין עם מי לדבר.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פרה אדומה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.4.12
62297 הודעות, 377 מדרגים, 740 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ד 'באדר ב תשפ''ד    20:32   03.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. השאלה המטרידה אותי מכל היא למה לא עדכנו את נתניהו באמצע הלילה, כמו גם לעורר את השטח.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
זה לא קשור לקונספציה. זה קשור ליהירות ולחשדנות פוליטית שפומפמה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פרשןדתא לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.11.12
27007 הודעות, 152 מדרגים, 300 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ''ה 'באדר ב תשפ''ד    10:59   04.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  43. בתור אחד שמכיר את נתניהו- הם ידעו שהוא יהיה היסטרי ויורה מיידית על הקפצת כל המערכת. הם מכירים אותו מצויין והם חשבו שזו טעות  
בתגובה להודעה מספר 11
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Kobe
חבר מתאריך 22.1.20
549 הודעות
יום רביעי כ''ד 'באדר ב תשפ''ד    20:37   03.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. לבנבנים יהירים ושפלים חסרי מצפון ומוסר שיובילו אותנו לאותה התהום פעם אחר פעם  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פליצ'ה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.5.17
11326 הודעות, 107 מדרגים, 199 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ד 'באדר ב תשפ''ד    20:40   03.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. האמת היא שהמשימה של מתן התרעה קונקרטית, מיידית, לפתיחת מלחמה, היא משימה בלתי אפשרית, כאשר מוכנים לקבל אויב שמתחמש ומתאמן על הגבולות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
כי מה תעשה?
בכל תרגיל גדול שנערך על ידי האויב על הגבולות שלך תגייס חצי צבא מילואים?
בלתי אפשרי.
המרחק בין תרגיל גדול לבין מלחמה אמיתית הוא קטן מאוד.

הפתרון "הגאוני" שיושם בעזה לדילמה הזאת, היה הסתמכות על מערכות טכנולוגיות מתקדמות.
אבל ברור שזה לא יכול להיות הפתרון:
לפי התיאור לעיל, של תרגיל גדול שהופך תוך דקות למלחמה, ברור שמערכות כאלה לא יועילו.

לכן, הפתרון היחיד שיכול להבטיח שלא תפתח עליך מלחמת פתע, הוא *שלא* לקבל את המצב שבו צבא אויב או ארגון טרור מתחמש, מתאמן ובונה את כוחו לאורך שנים על הגבולות שלך.

או במילים אחרות:
אתה חייב להיות הצד המפתיע, אתה חייב להיות הצד שפותח במלחמה.
מלחמה שמטרתה היא השמדת האויב.
פשוט, כדי שלא יהיה אויב שבונה את כוחו על הגבולות שלך.

ולמלחמה כזו יש לגיטימציה: אני לא מוכן בשום אופן שארגון טרור שמצהיר שהוא שואף להשמיד אותי, יבנה את כוחו במשך שנים על הגבול שלי.

זה טיעון שנותן לגיטימציה מלאה לפתיחה במלחמה.

אני מקווה שלאחר ה 7.10 המסר הזה יחלחל.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
gardner לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.7.14
17961 הודעות, 83 מדרגים, 156 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ד 'באדר ב תשפ''ד    21:03   03.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. משפט חשוב שאסור שיתפספס בתוך כל המלל  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
לנקודה באוקטובר 2022, בו מסמכים שנתפסו מעידים לדבריו שבהנהגת חמאס התרחש תהליך דומה. "משהו קרה בנקודה הזאת, הושלם בניין הכוח. אולי זה בגלל החולשה שישראל הפגינה במשא ומתן על הגבול הימי, אולי אלו התחושות ביחס למשבר הפנימי בישראל".



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
mctom לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 23.2.20
11064 הודעות, 29 מדרגים, 46 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ד 'באדר ב תשפ''ד    21:41   03.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. הקונספציה היא האמונה בהסכמי אוסלו שמטרתם הייתה לייצר ישראליזציה של המדינה במקום ייהוד שלה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מדינת ישראל לא יכולה להיות מנותקת מהזהות היהודית שלה, מהמקום הקדוש ביותר לעם שלנו ומהייעוד שלה לתקן עולם במלכות שדי.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
KnightRider לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.4.15
13599 הודעות, 69 מדרגים, 129 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ד 'באדר ב תשפ''ד    21:59   03.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. בול ++  
בתגובה להודעה מספר 17
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
החלילן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.8.18
11822 הודעות, 67 מדרגים, 69 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ד 'באדר ב תשפ''ד    22:09   03.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. אותו הדבר היה קורה גם במדינת הלכה על מלא. להזכירך בית ראשון ובית שני, מדינות שהיו 100% דתיות, חרבו.  
בתגובה להודעה מספר 17
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אליצור לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
55679 הודעות, 129 מדרגים, 178 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ד 'באדר ב תשפ''ד    23:15   03.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. בית ראשון עמד ארבע מאות ועשר שנים, ובית שני ארבע מאות ועשרים. כמה מלחמות עברה מדינת ישראל בשבעים וחמש שנות קיומה?  
בתגובה להודעה מספר 19
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
החלילן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.8.18
11822 הודעות, 67 מדרגים, 69 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ''ה 'באדר ב תשפ''ד    00:33   04.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  30. גם ימי בית ראשון ושני היו תקופות של מלחמות בלתי פוסקות. ובכלל למה שמדינת הלכה תושמד אחרי 400 שנה?  
בתגובה להודעה מספר 22
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Theologizer לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.7.20
18585 הודעות, 63 מדרגים, 67 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ''ה 'באדר ב תשפ''ד    00:25   04.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  29. מה? אולי פגאניות. זממו לרצוח את ירמיהו והתורה אומרת על מי שלא שומע לנביא ''אָנֹכִי אֶדְרֹשׁ מֵעִמּוֹ''  
בתגובה להודעה מספר 19
 
  
לא שמרו שמיטות, עבדו אלילים, החזירו את העבדים, צפצפו על שליחי ה':

לְמִן הַיּוֹם אֲשֶׁר יָצְאוּ אֲבוֹתֵיכֶם מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם עַד הַיּוֹם הַזֶּה וָאֶשְׁלַח אֲלֵיכֶם אֶת כָּל עֲבָדַי הַנְּבִיאִים יוֹם הַשְׁכֵּם וְשָׁלֹחַ...וְאָמַרְתָּ אֲלֵיהֶם זֶה הַגּוֹי אֲשֶׁר לוֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יְהוָה אֱלֹהָיו וְלֹא לָקְחוּ מוּסָר אָבְדָה הָאֱמוּנָה וְנִכְרְתָה מִפִּיהֶם.

בסוף בית שני רצחו על ימין ועל שמאל. העמידו מלך שלא מבית דוד בניגוד לצווי התורה. בקיצור, העם היה דתי בשם בלבד אך לא שמר מצוות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
סמיילי
חבר מתאריך 22.9.22
242 הודעות
יום רביעי כ''ד 'באדר ב תשפ''ד    22:57   03.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. לא מבין מדוע הם בכלל מראים את פרצופם.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אליצור
חבר מתאריך 2.4.12
55679 הודעות
יום רביעי כ''ד 'באדר ב תשפ''ד    23:17   03.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. כי הם חושבים שהם עדיין יפים-לא הפנימו את השינוי בהתייחסות אליהם לאחר אסון ה-7/10.  
בתגובה להודעה מספר 21
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מבט צלול לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 23.7.18
8345 הודעות, 27 מדרגים, 4 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ד 'באדר ב תשפ''ד    23:51   03.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. המחדל לא נולד באוקטובר. הוא פרי שנים רבות שכל הלשעב''רים האלה אחראים לו. הדיון הזה הוא סוג של טפיחה על  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
השכם של עצמם. הבעיה נעוצה בזה שכל אלוף שהצטיין באיזה שהוא תחום צבאי ממונה בדרכו לצמרת כראש אמ"ן. דהיינו: לא אנשי מקצוע אלא לוחמים גרידא. הדוגמה האחרונה היא כמובן האלוף חליווה. תארו לעצמכם שימנו אלופים אקראיים למפקדי חיל הים, האוויר, הרפואה ועוד.
איך לדעתכם יראה הצבא?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
salo לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.10.15
2824 הודעות, 27 מדרגים, 54 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ד 'באדר ב תשפ''ד    23:59   03.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. חבורה של גאונים שכל כך עסוקים בשאלות ברומו של עולם שפשוט מסרבים לקבל אמת בסיסית ופשוטה...  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מוסלמים הם רוצחים.
הם לא עובדים ובערב רוצחים...הם עובדים בלרצוח, ובעיקר יהודים.
לא פלורליזם ולא חרטות ולא בטיח.
ברגע שכל אחד ואחד מחיילי אמ"ן יתייחסו אליהם ככאלה אני מבטיח לכם שלא נופתע.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
קפסולה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 28.6.20
10058 הודעות, 54 מדרגים, 79 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ''ה 'באדר ב תשפ''ד    00:13   04.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  27. פשוט כחילוניים שמאמינים אמי כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אז זה אבי אבות הקונספציה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אאא לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
2623 הודעות, 47 מדרגים, 89 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ''ה 'באדר ב תשפ''ד    00:46   04.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  31. נמאס לי מהטימטום של כולם - אין מחדל מודיעיני! אין מחדל יש כישלון טוטלי בתפיסת המציאות שנגרם בגלל אג'נדות שמאל  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
נמאס לי מהטימטום של כולם - תפסיקו לחפש אשמים במחדל! אין מחדל מודיעיני! זה לא מחדל זה כישלון טוטלי בתפיסת המציאות שנגרם בגלל אג'נדות שמאל

הכשל\הפשע\הטימטום\העיוורון\המחדל - הוא לא מחדל צבאי. מה שאיפשר את המיתקפה של חמאס הוא כשל בתפיסת העולם שהשרישו לכם במוח.
אלו לא מחדלים צבאיים ולא אנשים ספציפיים שאשמים - זהו כשל תודעתי הכרני בתפיסת העולם של מדינה שלמה, הכשל הזה נגרם על ידי הנדסת תודעה שמאלנית פרוגרסיבית פוסט מודרנית פוסט לאומית פוסט ציונית.

אני אדייק ואומר שהיו מחדלים צבאיים גדולים מאוד (אבל לא מחדל מודיעיני! ) אבל את המתקפה לא היה ניתן למנוע בלי תקיפת מנע מקדימה, כי הם היו מחכים לזמן המתאים , והזמן המתאים היה מגיע בסופו של דבר. זו רק שאלה זמן!

לא יכלו למנוע את המתקפה. אין כאן מחדל.
גם אם היו מונעים פעם אחת אז בפעם הבאה לא היו מצליחים למנוע.
כבר כמה פעמים היו התראות על מתקפה של חמאס והצבא נערך והחמאס דחה את ההתקפה.(אמרו שהמתקפה תוכננה לליל הסדר האחרון וחמאס ביטל אותה בגלל עירנות הצבא). אין לי ספק שהיו עוד כמה וכמה פעמים שחמאס רצה להתחיל התקפה אבל נמנע בגלל שחשד שהצבא יודע.
חמאס פשוט חיכה בסבלנות עד שהיה בטוח שהצבא פספס את מועד ההתקפה - ואז הוא תקף.
החמאס היה מוכן כבר שנים למתקפה הזו . גם אם לא באותה רמת מוכנות שהיתה לו ב7 באוקטובר, אבל רמת המוכנות שלו היתה גבוהה כבר שנים. מבחינת חמאס כל דחייה שהיתה של ההתקפה היא רק לטובתו -כך היה לו עוד זמן להתכונן יותר טוב למתקפה.
ככה צריכה להיות התפיסה לגבי כל אויבינו - כל רגע שאנו לא תוקפים נותן יתרון לאויב. כל רגע שאנו לא תוקפים אנחנו נשלם מחיר גבוה יותר בזמן המלחמה שתבוא בכל מקרה.
המסקנה ההגיונית היא -
זו רק שאלה זמן עד שחמאס היה מצליח להפתיע. רק שאלה של זמן! זה הכול.
חמאס היה מחכה בסבלנות, יש לו זמן. אם זה לא היה קורה ב7 באוקטובר אז זה היה קורה במועד אחר. כל עוד לא משמידים את יכולת האויב לתקוף אז זו רק שאלה של זמן עד שהוא יפתיע. רק שאלה של זמן.
אי אפשר למנוע התקפת פתע. בכל אופן, אי אפשר להסתמך על כך שאנחנו נגלה התקפת פתע מראש. אסור להסתמך על כך שהמודיעין יגלה מתקפת פתע מראש. זה מטומטמם.


האמת הברורה שפשוט זעקה מול העיניים לכל מי שלא מנותק מהמציאות היא -
הערבים תמיד מתכוננים ותמיד מתאמנים למלחמה נגדנו. תמיד.
את עיתוי המתקפה קשה מאוד לדעת. קל מאוד לפספס את עיתוי המתקפה.
יותר נכון, כמעט בלתי אפשרי לחזות את מועד מתקפת הפתע - הסיבה מאוד פשוטה - האויב יתקוף רק כשהוא יהיה בטוח שלא עלו על תוכניתו ולא גילו את מועד המתקפה.
לכן, זו רק שאלה של זמן עד שיגיע הרגע שהמודיעין פספס את הפקודה על מועד המתקפה.
האויב כמעט תמיד מוכן לתקוף.
אבל אי אפשר להחזיק את כל הצבא בכוננות למשך כל השנה על הגבול.
הפיתרון היחיד למצב זה הוא מתקפת מנע. אי אפשר להסתמך על מודיעין כי בסופו של דבר הוא ייכשל.
זהו המחדל הגדול - הפשע הגדול - שלא תקפו תקיפה מקדימה.
על זה צריך לשפוט את מקבלי ההחלטות.למה לא תקפו?
(היחיד שניסח זאת בבהירות עד עכשיו הוא משה פייגלין).
בלי שום מודיעין הבנתי לבד הכול! הכול! הבנתי שבכל רגע נתון הם מתאמנים לפלישה ולמלחמה. שבכל רגע נתון הם מתעצמים, מתחמשים, חופרים מנהרות בהיקף אדיר.
זה היה לי ברור. כנראה שזה היה ברור לא רק לי אלא לעוד כמה אנשים שלא מנותקים מהמציאות.
אני לא הייתי צריך שום ידיעה מודיעינית, שום תצפית, שום האזנה, שום דבר - לא היה לי צל ספק שהם מתכננים מתקפה.
השמאל תמיד מופתע. "מהיקף המנהרות".. "מכמות החימוש".. וכו'
וזה ממשיך,
עוד מעט במלחמה בלבנון עוד פעם נשמע את כל הפרשנים וראשי הצבא והמודיעין וראשי המדינה מופתעים ואומרים "לא ידענו" "לא האמנו".
אז בלי שום מודיעין אני אומר לכם בוודאות -
חיזבאללה בנה משהו מטורף. משהו שייקח שנים של מלחמה להשמיד.
כל דרום לבנון היא חזית אחת מבוצרת, מוצב אחד גדול, שכולו מלא במאות אלפי עמדות ירי, מנהרות לחימה ושהייה, בונקרים, מאות אלפי בורות שיגור. וזה רק בתמצות.
אותו דבר בגולן הסורי.
בלי צורך במודיעין אני אומר לכם שמצרים מתכננת מתקפה עלינו. זו רק שאלה של זמן. (תראו את הסירטונים של אלי דקל ביוטיוב).
בלי מודיעין אני אומר לכם שבידי חיזבאללה ואיראן נשקים שוברי שיוויון ונשק בלתי קונבנציונלי.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אריה33
חבר מתאריך 4.12.20
21178 הודעות
יום חמישי כ''ה 'באדר ב תשפ''ד    02:14   04.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  33. כל מפקדי וקציני צהל שהם כושלים וגרועים כך הסתבר חייבים להדיחם, ולהכשיר ללמד ולחזק את החדשים איך מתכוננים נכון למזימות האויב למתקפה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ובלי פרשנויות של האגו הטיפשי של הבלתי מחוברים



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Klipper לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.12.18
792 הודעות, 4 מדרגים, 8 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ''ה 'באדר ב תשפ''ד    02:30   04.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  34. חבורת משובטים חלולה . שמעת אחד שמעת את כולם.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
David Sword לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.2.21
16086 הודעות, 54 מדרגים, 68 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ''ה 'באדר ב תשפ''ד    08:47   04.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  36. 15 גברים מטומטמים מדושנים מלאים באוויר של עצמם שהביאו בקונספציה שלהם את אחד האסונות הגדולים והיחידה שדיברה לעניין היא בכלל אישה.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מתברר שאתה לא צריך להיות לוחם מהולל כדי להיות בעל שכל ישר.

בדיוק כמו עם הקצינה והתצפניות שהזהירו אבל גברים מלאים באוויר חם של עצמם לא רק שלא הקשיבו אלא עוד איימו עליהם במשפט.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
MeAni לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.11.20
6357 הודעות, 29 מדרגים, 45 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ''ה 'באדר ב תשפ''ד    09:23   04.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  39. מעניין מאד ומביך מאד  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
יש כאן הרבה אמירות נכונות אבל לשמוע אותם מאותם אנשים שאחראים בחלק ענק לאותו כישלון זה מביך.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אביר בוקר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.2.20
910 הודעות, 4 מדרגים, 8 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ''ה 'באדר ב תשפ''ד    09:34   04.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  40. מה לא עבד? כלום.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ואני הייתי משנה מילה אחת: מה לא עבד? הכל.

יחי ההבדל הקטן.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פרשןדתא לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.11.12
27007 הודעות, 152 מדרגים, 300 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ''ה 'באדר ב תשפ''ד    11:02   04.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  44. זה מה שהוא התכוון. כלום לא עבד  
בתגובה להודעה מספר 40
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות