גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #846872 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 846872        
צללפון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.8.13
17957 הודעות, 70 מדרגים, 130 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ב בניסן תשפ''ד    07:50   30.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

מינויי מקורבים, התנגחות עם המבקר וגרעון שגדל: מה קורה בלשכת עורכי הדין?  

 
  

עמית בכר מינה לתפקיד מנכ"ל הלשכה את איתי שונשיין, שאיתו רצה אשתו של בכר בבחירות בפתח תקווה, מבלי שהצהיר על ניגוד עניינים • לתפקיד נציגת הלשכה בוועדה למינוי דיינים מינה את לירז ראש, שגם היא היתה חלק מהרשימה • כאשר ניהל את מחוז ת"א, קידם כנסים יקרים שחרגו מהמותר – והטיל את התשלום על כלל עורכי הדין
נטעאל בנדל
נטעאל בנדל
30/4/2024, 05:36, עודכן 30/4/2024, 05:36
22

unknיוnיו"ר לשכת עורכי הדין עמית בכר דחף למינוי עו"ד איתי שונשיין למנכ"ל הלשכה, אף ששונשיין משמש יו"ר משותף של הרשימה בפתח תקווה, שבה חברה אשתו של בכר. נוסף על כך, היו"ר השני של הרשימה, אורי אהד, הוא חברו של בכר זה 30 שנה.


ההחלטה על מינוי שונשיין למנכ"ל מעוררת תמיהה גם ללא קשר לקרבה בינו לבין בכר, שכן שונשיין ממשיך בעיסוקיו הפוליטיים והציבוריים האחרים. במהלך ישיבת המועצה שעסקה במינוי, נשאל בכר לגבי אפשרות של ניגודי עניינים, אך לא גילה על הקשר בינו לבין המנכ"ל הנכנס.

חילת דצמבר 2023 התכנסה ישיבה של מליאת המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין לאשר את המלצת ועדת האיתור של הלשכה למינוי עו"ד איתי שונשיין לתפקיד המנכ"ל. בשירות המדינה ובחברות ציבוריות, ועדת איתור היא שם נרדף לוועדה מקצועית שיושבת על המדוכה וממליצה על מינויים ראויים. אך בלשכת עוה"ד מדובר בוועדה פוליטית שבה חבר בכר עצמו יחד עם שניים מאנשיו.

בכר, כאמור, לא חשף בישיבה כי אשתו מקורבת לשונשיין וחברה ברשימה שבראשה הוא עומד בעיריית פתח תקווה. אשתו של בכר הופיעה בעלונים של הרשימה יחד עם שונשיין ובאירוע השקת הקמפיין קיבלה את הכבוד לעמוד על הבמה לצידו.

"שני כובעים" ופטור ממכרז
עד כמה פעילותו הפוליטית של שונשיין עשויה להיות בעייתית לתפקודו כמנכ"ל הלשכה? הנה שתי דוגמאות. בפברואר האחרון כינס בכר את המועצה הארצית כדי לקבל אישור לכך שאת הכנס הגדול והמפורסם ביותר של הלשכה באילת, תפיק חברה חיצונית, אולם היא תיבחר בפטור ממכרז, בניגוד למקובל ולנהוג.

"שני כובעים". עו"ד שונשיין, צילום: אורן בן חקון
היועצת המשפטית של הלשכה אישרה זאת כיוון שהכנס מיועד למאי ואין זמן לצאת למכרז. אלא שבדיון גילה שונשיין כי התבקש לקדם את הכנס יותר מחודשיים קודם לכן. כלומר, כן היה זמן לקדם מכרז. בכר הגן על שונשיין והסביר כי המלחמה שינתה את סדר היום והכניסה לחוסר ודאות. זה נכון. בלשכה טוענים שאפשר היה לקדם את המכרז עם סעיפי תנאי בנוגע מלחמה.


דוגמה שנייה: כחלק מעיסוקיו הרבים, לצד ניהול הלשכה, משמש שונשיין יועץ משפטי של גוף לא ברור בשם "המרכז לסגני ראשי רשויות". בכובעו זה הגיע לוועדת הפנים של הכנסת אל דיון לא ברור עוד יותר לגבי "תופעה" של פיטורי סגני ערים בשעת מלחמה. יועמ"ש ועדת הפנים גלעד קורן התקשה להבין את מי שונשיין מייצג בדיון ושאל לגבי כך שלוש פעמים. "אני פה בשני כובעים, תקרא לזה איך שאתה רוצה", השיב שונשיין. אל הדיון הגיעה גם נציגתה האמיתית של הלשכה, יו"ר ועדת השלטון המקומי של הלשכה. באופן לא מפתיע, עמדות שני הגופים האלה היו זהות. מה יקרה אם האינטרסים של לשכת עוה"ד יתנגשו עם אלה של יתר הגופים שבהם שונשיין פעיל?

עו"ד בכר מצביע בבחירות ללשכת עורכי הדין. "אמרו לי, מלכלכים עליך, בוא תגן על עצמך", צילום: יוסי זליגר
"המנכ"ל הוא לא החבר היחיד ברשימתה של אשתו ושל חברו של בכר שזכה למינוי". עו"ד לירז ראש, מספר שתיים ברשימה שהתמודדה בפתח תקווה עם אשתו של חברו, קודמה בידי בכר לנציגת הלשכה בוועדה למינוי דיינים, אף שאין לה כל מומחיות מיוחדת בתחום הדין הדתי, וזאת על פני המועמדת הליברלית עו"ד ניצן כספי־שילוני שמומחית לנושא. שניהם, ראש ובכר, ישבו בוועדת האיתור לתפקיד המנכ"ל, עד שראש פרשה ממנה לאחר שהודתה בניגוד עניינים בהיותה חברה ברשימה משותפת עם המנכ"ל המיועד.

כספים וצעקות
עלילותיו של יו"ר לשכת עורכי הדין לא תמו במינויים אלה. באחרונה, אנשיו של בכר מנסים להפיל על כלל עורכי הדין בישראל חובות בסך מיליוני שקלים של מחוז ת"א בלשכת עורכי הדין, שבכר עמד בראשותו לפני שנבחר ליו"ר הלשכה. מבקר הלשכה ניסה לבדוק את הגירעון בזמן אמת, אך בכר סרב לשתף עימו פעולה וצעק עליו בפני פורום ההנהלה הארצית.


טענות לניהול בעייתי של בכר נשמעות כבר מזמן בפי פעילי הלשכה. למשל, בכר הגדיל את מספר העוזרים ויועצי התקשורת שלו בהשוואה לראשי הלשכה הקודמים. ועוד קודם לכן: עד לאחרונה שימש בכר יו"ר מחוז ת"א בלשכה והעמיק את גירעון המחוז לכמיליון וחצי שקלים, כך לפי דוחות כספיים של 2022-2023.
רסומת | עונת ההפלגות נפתחת -הטיול המושלם
"מסד עובדתי רעוע": אסיר ביטחוני יהודי עתר לביהמ"ש נגד השב"כ - וזכה
הוארך בפעם השלישית מעצרו של אב הבית החשוד שהתקין מצלמה בשירותי הנשים
לשם השוואה, זהו המחוז היחיד בלשכה עם גירעון. נדגיש, גירעון היה עוד לפני תקופתו של בכר, אולם הוא תפח במהלך הקדנציה שלו. בכר לא מינה ועדת כספים שתפקח על פעילותו והעביר תקציב לשנת 2023 שלפיו הגירעון יגדל בעוד חצי מיליון שקלים, גם אחרי סיוע של הלשכה הארצית למחוז בסך של מיליון שקלים. "יש בעיה עם הדברים האלה, לא עושים ככה", התנסח בעדינות רו"ח גלעד דמארי בישיבת ועד ת"א האחרון לאחר עזיבתו של בכר, ומתח ביקורת על ניהול המחוז בשנים האחרונות.

הגירעון הגדול נוצר משום שהלשכה מתקצבת את מחוז ת"א פר עו"ד חבר בשיעור נמוך מיתר המחוזות. אלא שיש סיבה מרכזית ניהולית נוספת: לשכת עוה"ד ידועה בתרבות הכיבודים בכנסים וב"השתלמויות". עיון בדוח הכספי של המחוז של 2023 למשל, שנת הבחירות לראשות הלשכה הארצית, מגלה חריגות תקציביות גדולות בקיום אירועי תרבות וכנסים. לפי החוק, תקציב התרבות לא יעלה על 5% מהתקציב. בעוד התקציב לאירועי תרבות עמד על 380 אלף שקלים בהתאם לחוק, המחוז הוציא בפועל יותר ממיליון שקלים - גבוה מפי 3. בדומה לכך, בעוד התקציב עבור כנסים וימי עיון עמד על 1.3 מיליון שקלים, בפועל הוציא המחוז כ־3 מיליון שקלים - יותר מכפול.

עו"ד שפירא. "אף אחד לא יידע שהעולם השתנה", צילום: גדעון מרוקביץ
מבקר הפנים של השלכה, אמיר ויזל, זיהה שמשהו אינו כשורה והחליט להיכנס לתמונה ולבדוק את התנהלותו הכלכלית של בכר. מנכ"ל הלשכה הקודם, אורי אלפרסי, הפנה את המבקר לחריגות שזיהה בניהול כנס המחוז באילת, וגם אותו החליט המבקר לבדוק. אלא שפניותיו אל בכר והמחוז בבקשה לקבל מידע נתקלו בסירוב. בדו"ח המבקר, הנחשף כאן לראשונה, נכתב: "במחוז תל אביב נתקלה הביקורת בחוסר שיתף פעולה, אשר עיכב ועדיין מעכב את ביצוע הביקורת במשך תקופה ארוכה... על הלשכה לנקוט צעדים אפקטיביים יותר לאכיפת שיתוף הפעולה של מחוז תל אביב, ביקורת ותיאום בפני הלשכה, כמתחייב מגוף ממומן".

קידום מטעם
המבקר כותב בדוח כי יועמ"שית הלשכה זיהתה חריגות במופע הקיץ של המחוז, בין השאר בכך שנמכרו כרטיסים למי שאינם זכאים. המבקר מציין כי "מיועדת להינתן תוספת תקציבית למחוז ללא התניה בשיתוף פעולה וגילוי מידע מצד המחוז". ועדת הביקורת של הלשכה שיגרה לבכר מכתב שבו כתבה: "הוועדה רואה בחומרה את היעדר שיתוף הפעולה של מחוז תל אביב עם מבקר הלשכה בנושא הכספי והתקציבי. התנהלות המחוז מונעת ממבקר הלשכה ומוועדת הביקורת למלא את תפקידם כיאות".


בכר למד את הלקח והבין שהוא צריך את יו"ר ועדת הביקורת לצידו. עם היבחרו ליו"ר הלשכה. קידם מועמד ליו"ר ועדת הביקורת ואף פרסם סרטון תמיכה בו בבחירות לרשויות המקומיות שבהן התמודד.

בסוף שנת 2022 הגיע המבקר ויזל אל ישיבת המועצה הארצית להציג את הדוח. בכר התרגז וצעק עליו עד שיו"ר הלשכה דאז, אבי חימי, נאלץ להתערב ולהרגיע אותו. בכר נכנס באיחור לישיבה ואמר "אמרו לי, מלכלכים עליך, בוא תגן על עצמך". בכר הרים את קולו על המבקר מול כל חברי המועצה הארצית. "עמית, לא צועקים פה. עמית, אני מבקש להרגיע את הדבר הזה", ניסה חימי להרגיעו. "אני לא צועק", השיב בכר והמשיך "אבל אם רוצים לנהל דיון וללכלך, אדוני המבקר, למה צריך לעשות פה הצגה? מה זה מועיל? למה לתת ציונים לאנשים?".

עו"ד אורן בן חקון
"אתה יושב לי כאן מחויך, אז מה אם אתה מבוגר ממני? אתה יכול לעשות פה מה שאתה רוצה?", המשיך בכר והטיח במבקר, "אל תהיה כלי לניגוח פוליטי. תעשה את העבודה שלך ותבוא לעבוד". ויזל השיב: "אני חושב שאתה לא צריך לדבר" ולפני שהשלים בכר התפרץ "אתה תיתן לי הוראות אם לדבר או לא לדבר? אתה מבקר פנים אדוני. תדע את המקום שלך". חימי התערב: "עמית אתה רוצה לסיים או להמשיך עם זה?" ובכר השיב "חוצפה כזאת. אני רוצה שהוא ייצא מהחדר".


לימים נבחר בכר ליו"ר הלשכה, וליו"ר מחוז תל אביב נבחר מקורבו עו"ד ליאור שפירא, לניהול המחוז מונתה ראש המטה של בכר, אופירה יוחנן וולק.

לאחר שרואה החשבון אמר שבלית ברירה יש להפסיק את אירועי התרבות והכנסים, נהגתה תוכנית אחרת - במקום שהמחוז יממן את האירועים והכיבודים שלו, המימון יוטל על ה"הוצאה לאור" של הלשכה הארצית. כלומר, בכר יאפשר לנצל את התקציב של גוף ששייך לכלל עורכי הדין כדי לכסות על הגירעון במחוז תל אביב. יו"ר המחוז, שפירא, הוא גם יו"ר "החברה הכלכלית" של לשכת עורכי הדין בתוכה פועלת ההוצאה לאור. גם השכר של אופירה יוחנן וולק כמנכ"לית המחוז ימומן בחציו על ידי הלשכה הארצית.

כשהתוכנית הוצגה בישיבת ועד מחוז ת"א בהשתתפותה של יוחנן וולק, הוטרדו חברי הוועד מהמחשבה כיצד יוכלו לשלוט באירועים אם המחוז לא יהיה זה שמממן אותם.


שפירא הרגיע אותם: "אף אחד לא יידע שמשהו השתנה. אם היית עושה הרצאות מטעם המחוז, בעוד יומיים תעשה אותו דבר, רק שתתפעל את זה ההוצאה לאור, אף אחד לא יידע שהעולם השתנה. הם עדיין יחשבו שהמחוז הוא זה שמתפעל. יהיה הלוגו, יהיה הכל, יהיו האנשים שלנו".

תגובת לשכת עוה"ד
תגובת לשכת עורכי הדין: "מדובר בשיטה ידועה של הטלת דופי על ידי תומכי המהפכה המשטרית שחברו לאינטרסנטים מלשכת עורכי הדין. אין ספק בהתאמתם של עוה"ד שונשיין וראש לתפקיד, ומסיבה זו בלבד מונו בהחלטת המועצה הארצית. רעייתו של ראש הלשכה מסייעת לרשימתו של אורי אוהד זה 20 שנה כאשר היא מוצבת במקום סמלי לא ריאלי. הטענות לגביה מופרכות וקונספירטיביות. היקף הסגל של ראש הלשכה משקף את שיעור עבודתו המשמעותית בתחומים רבים. גירעון מחוז ת"א - בשל עיוות תקציבי טרם כניסתו של בכר לתפקיד זה ואשר לא טופל בידי ראשי הלשכה הקודמים. בחודשים האחרונים פועלים בכר ויו"ר המחוז שפירא לתקן את עיוותי התקציב".


https://www.israelhayom.co.il/news/law/article/15669367



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  מבקרים את עו''ד? לאן הידרדרנו שMIB ניתנים לביקורת של בני תמותה כמונו.אוי לנו. אברהם 30.04.24 07:52 1
     לא יצא מהביקורת כלום. Ofer H 30.04.24 08:25 5
         נניח שתעבור הצעת חוק לבטל את לשכת עורכי הדין. מיד שרגא יעתור לבג''צ ומיד החוק יפסל צללפון 30.04.24 09:12 9
             זה ברור. אין מי שישפוט את השופטים. הם לא נבחרים, הם חסינים מביקורת והם מצפצפים על כולנו. Ofer H 30.04.24 09:14 10
  לא מפתיע איקי 30.04.24 07:53 2
     הנה הכתבה: החלילן 30.04.24 09:50 12
  וזה יקיר המערכת BLACKPANTHERE 30.04.24 08:10 3
  כתבה על וקסנרי, מאותרג המערכת, ברור שתהיה רק בישראל היום או בערוץ 14. גועל. Idan 30.04.24 08:13 4
  99% מעורכי הדין לא בקשר עם הלשכה קומונסנס 30.04.24 08:27 6
  כל עוד לא ימין אז לא משנה! כותב מהשטח 30.04.24 08:28 7
  קן שרצים … Me רגוע 30.04.24 08:35 8
  יש משהו מובנה בקונספט של לשכת עוה''ד שמעודד שחיתות. מצד אחד גוף סטטוטורי עם סמכויות חוקיות כגון נציגות בועדה למינוי שופטים, כל עו''ד חייב החלילן 30.04.24 09:47 11
  בעולמם של הכופתאות המשובחות ביותר. תמיד הם מתנשאים על כל המיותרים ואצלהם יש את השחיתות הגדולה ביותר. הכל צפוי והרשות נתונה. מעיד_נאמן 30.04.24 09:53 13
     השחיתות קיימת במידה שווה בכל ממסד שצבר כח וחומק משקיפות ופיקוח. זה כולל ממסדים דתיים. החלילן 30.04.24 10:17 15
         על תורה נאמר אלו ואלו דברי אלוקים חיים . מעיד_נאמן 30.04.24 11:09 17
  להם מותר הם מהקליקה הנכונה ששומרת על הדמוקרטיה. פלומה 30.04.24 09:54 14
  אחר כך מייבבים כשרוצים להחליף יועמשי''ט. shabor 30.04.24 11:07 16
  לא צריך את הלשכה. אפשר לנהל את עורכי הדין כמו את רואי החשבון, המהנדסים והרופאים. חנוך בן ישראל 30.04.24 12:42 18

   
   
אברהם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.6.16
21818 הודעות, 78 מדרגים, 75 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ב בניסן תשפ''ד    07:52   30.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. מבקרים את עו''ד? לאן הידרדרנו שMIB ניתנים לביקורת של בני תמותה כמונו.אוי לנו.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Ofer H
חבר מתאריך 9.8.18
54556 הודעות
יום שלישי כ''ב בניסן תשפ''ד    08:25   30.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. לא יצא מהביקורת כלום.  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
הוא רק צריך לקום כל בוקר ולצעוק רק לא ביבי והכל בסדר.

השמאל הוא מפלטם של העבריינים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
צללפון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.8.13
17957 הודעות, 70 מדרגים, 130 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ב בניסן תשפ''ד    09:12   30.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. נניח שתעבור הצעת חוק לבטל את לשכת עורכי הדין. מיד שרגא יעתור לבג''צ ומיד החוק יפסל  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  
יד רוחצת יד, החונטא מגינה על עצמה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Ofer H
חבר מתאריך 9.8.18
54556 הודעות
יום שלישי כ''ב בניסן תשפ''ד    09:14   30.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. זה ברור. אין מי שישפוט את השופטים. הם לא נבחרים, הם חסינים מביקורת והם מצפצפים על כולנו.  
בתגובה להודעה מספר 9
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
איקי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 31.3.13
845 הודעות, 2 מדרגים, 4 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ב בניסן תשפ''ד    07:53   30.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. לא מפתיע  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
לשונשיין היסטוריה בזה
עוד כשהיה יו"ר הסטודנטים
גוגל זוכר



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
החלילן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.8.18
12375 הודעות, 69 מדרגים, 65 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ב בניסן תשפ''ד    09:50   30.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. הנה הכתבה:  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  

https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/1/ART1/700/594.html

איתי שונשיין התפטר מתפקידו
יו"ר התאחדות הסטודנטים כנראה פחד מהדחה צפויה, והודיע הבוקר על התפטרותו. "אני שבע", הסביר
יובל לידור | 24/2/2008 9:37הוסף תגובההדפס כתבהכתוב לעורךשלח לחבר
נראה כי יו"ר התאחדות הסטודנטים איתי שונשיין הקדים תרופה למכה. לאחר שבימים האחרונים התגבש בנשיאות ההתאחדות הרוב הנדרש להדחתו מהתפקיד, הודיע הבוקר שונשיין על התפטרותו. זאת, על אף שנותרו שבעה חודשים עד לתום כהונתו. לפני כחודש וחצי פורסם במעריב תחקיר רחב היקף אודות התנהלותו של שונשיין, שחשף את עסקנותו ואת השימוש שעשה בתפקידו לשם קידום ענייניו הפרטיים.

- מכתב ההתפטרות של איתי שונשיין
איתי שונשיין, יו
איתי שונשיין, יו"ר התאחדות הסטודנטים. צילום ארכיון: ראובן קסטרו

במהלך הימים האחרונים התגבש בנשיאות התאחדות הסטודנטים הרוב הנדרש להדחתו של שונשיין מהתפקיד, לאחר שכל ראשי אגודות הסטודנטים באוניברסיטאות חתמו על מסמך לכינוס ישיבת נשיאות שתדון בעניינו. ההערכה בקרב הנהגת הסטודנטים היא ששונשיין ביקש לסיים את תפקידו בעצמו ולא להיות מודח על ידי חבריו.

בראיון עמו, שפורסם הבוקר ב"ידיעות אחרונות", הוא נימק את החלטתו בכך ש"מנהיג צריך לדעת מתי ללכת קדימה". שונשיין, שלומד משפטים במכללה למינהל, טען גם שציוניו הידרדרו בעקבות התפקיד בו הוא נושא, דבר שהשפיע רבות על החלטתו להתפטר.

תחקיר מעריב, שפורסם לפני כחודש וחצי על התנהלותו של שונשיין, חשף תמונה קשה לגבי רצף מעשיו כיו"ר אגודת הסטודנטים במכללה למינהל ובתפקידו הנוכחי כיו"ר התאחדות הסטודנטים. בעקבות התחקיר, הגישו יושבי ראש אגודות בעבר, באמצעות עו"ד דקל-דוד עוזר, תלונה ביחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה.
תחקיר מעריב הוביל לתלונה במשטרה
התלונה שהוגשה כללה שישה סעיפים, ובין היתר, נטען כי שונשיין השתמש בכספי סטודנטים, התפשר על גב כספי האגודה, מכר נכס במחיר נמוך למקורב של שותפו לדירה והיה שותף לניסיון למכור את חברת התיירות "איסתא" לארקדי גיידאמק באמצעות שותפו לדירה עו"ד מיכאל הלחמי, במטרה להפיק רווח אישי מהמכירה ובניגוד לאינטרסים של התאחדות הסטודנטים.

כמו כן, נטען ששונשיין השתמש בייפוי כוח של אגודת סטודנטים שפורקה על ידי רשם העמותות, במהלך הצבעות שהתקיימו במסגרת נשיאות התאחדות הסטודנטים. עו"ד עוזר אמר לאחר הגשת התלונה כי "על פניו קיימות ראיות למעשים חמורים שנעשו על ידי מר שונשיין, ואני משוכנע שמשטרת ישראל תפתח בחקירה והדבר יביא למיגור של נגע השחיתות".

בתגובה להתפטרות

פרסמו אגודות הסטודנטים באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטת תל-אביב, הודעות בהן הודו לשונשיין על תפקידו. שלמה לוי, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית, אמר כי "אנו מקווים שהפרישה תפתח בהתאחדות הסטודנטים הארצית עידן חדש להתנהלות ציבורית ראויה, שתדע להוות מנהיגות סטודנטיאלית שסטודנטים באוניברסיטאות ובמכללות יוכלו להזדהות איתה".

גיל גולדנברג, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל-אביב, אמר כי התקופה הקרובה היא בעלת משמעות רבה לציבור הסטודנטים ולמערכת ההשכלה הגבוהה, ופירט את "ועדת שוחט שעדיין עומדת על הפרק, חוק המילואים ומשמעויותיו הרבות ונושאים נוספים יעמדו על סדר היום הסטודנטיאלי בזמן הקרוב. אני מאחל לשונשיין ולמחליפו הצלחה בהמשך הדרך".



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
BLACKPANTHERE
חבר מתאריך 18.4.24
381 הודעות
יום שלישי כ''ב בניסן תשפ''ד    08:10   30.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. וזה יקיר המערכת  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
נחכה לתגובת מתנגדי השחיתות וטוהר המידות



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Idan לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.5.13
7886 הודעות, 43 מדרגים, 78 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ב בניסן תשפ''ד    08:13   30.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. כתבה על וקסנרי, מאותרג המערכת, ברור שתהיה רק בישראל היום או בערוץ 14. גועל.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
קומונסנס
חבר מתאריך 4.1.21
2408 הודעות, 35 מדרגים, מינוס 29 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ב בניסן תשפ''ד    08:27   30.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. 99% מעורכי הדין לא בקשר עם הלשכה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ולא רוצים להיות בקשר עם הגוף הרקוב הזה. משיתים עליהם אגרה שנתית והכסף הולך לפינוקים של המקורבים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כותב מהשטח לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.5.20
3081 הודעות, 36 מדרגים, 4 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ב בניסן תשפ''ד    08:28   30.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. כל עוד לא ימין אז לא משנה!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Me רגוע לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 28.4.15
5020 הודעות, 54 מדרגים, 108 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ב בניסן תשפ''ד    08:35   30.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. קן שרצים …  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אתי כרייף לראשות הלישכה כי רק כך ננצח



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
החלילן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.8.18
12375 הודעות, 69 מדרגים, 65 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ב בניסן תשפ''ד    09:47   30.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. יש משהו מובנה בקונספט של לשכת עוה''ד שמעודד שחיתות. מצד אחד גוף סטטוטורי עם סמכויות חוקיות כגון נציגות בועדה למינוי שופטים, כל עו''ד חייב  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
להיות חבר ולשלם, הכסף הגדול שמסתובב שם, השקיפות החלקית, הפרקטיקות של חלק מעוה"ד, למשל פרשת בסרגליק שגם רץ לראשות הלשכה, ותקבלו מתכון להתפתחויות לא נאותות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מעיד_נאמן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
30433 הודעות, 256 מדרגים, 479 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ב בניסן תשפ''ד    09:53   30.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. בעולמם של הכופתאות המשובחות ביותר. תמיד הם מתנשאים על כל המיותרים ואצלהם יש את השחיתות הגדולה ביותר. הכל צפוי והרשות נתונה.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
החלילן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.8.18
12375 הודעות, 69 מדרגים, 65 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ב בניסן תשפ''ד    10:17   30.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. השחיתות קיימת במידה שווה בכל ממסד שצבר כח וחומק משקיפות ופיקוח. זה כולל ממסדים דתיים.  
בתגובה להודעה מספר 13
 
  
https://www.inn.co.il/news/514926

התלמוד הירושלמי במסכת יומא דף ד' עמוד ב' , אמנם מביא חלק מהאמור בתלמוד הבבלי, אך מוסיף תוספת משמעותית לעניין שנאת החינם, וגם נותן סיבה אפשרית אחרת לחורבן בית שני. ניתן לומר שלעניין בית שני יש לישנא קמא ולשנה בתרא. לעניין ההסבר לסיבת חורבנו של בית ראשון, ההסבר הוא אותו הסבר המופיע בבלי, 'שהיו עובדים כו"ם ומגלים עריות ושופכי דמים' , ואולם לעניין בית שני לישנא קמא אומרת שהסיבה לחורבן הינה אותה סיבה כמו בית ראשון וכלשון הירושלמי 'וכן בשני' , ואילו לישנא בתרא אומרת, וזה החשוב לעניינינו:


'שהיו אוהבין את הממון ושונאין אלו לאלו שנאת חינם'.

אם כן היוצא מהסברו של הירושלמי לחורבן בית שני, (אם נתעלם מהסיבה הראשונה) הוא , ששנאת החינם נבעה מאהבת הממון. המקור למימרות הן של הירושלמי והן של הבבלי, נמצא בתוספתא במנחות פרק יג הלכה כא שם אומרת התוספתא כהאי לישנא:

'בנין הראשון מפני מה חרבה, מפני עבודה זרה וגלוי עריות ושפיכות דמים שהיה בתוכה. אבל באחרונה מכירין אנו בהן שהן עמלים בתורה וזהירין במעשרות, מפני מה גלו מפני שאוהבין את הממון ושונאין איש את רעהו, ללמדך שקשה שנאת איש את רעהו לפני המקום ושקלה הכתוב כנגד עבודה זרה וגלוי עריות ושפיכות דמים".

אם כן, מה שיוצא מן התוספתא שהינה מקור קדום יותר הן מהירושלמי ובוודאי שמן הבבלי, שלא חרב בית שני בשל שנאת חינם אלא בגלל אהבת הממון ושנאת איש לאחיו. שתי המילים הנוספות - שנאת חינם - המופיעות הן בירושלמי והן בבבלי לא מופיעות בתוספתא.

ניתן לראות את ההקשר ולפיו עניין השנאה קשור דווקא לענייני ממון, ממה שמביאה התוספתא לפני המימרא שהבאתי לעיל, כאשר התוספתא מפנה גם אצבע מזהה כלפי מי שסברה שהם אותם אלו השונאים איש את רעהו. וכך אומרת התוספתא:


“על אלו וכיוצא בהן ועל דומה להן ועל עושין כמעשיהן היה אבא שאול בן בטנית ואבא יוסי בן יוחנן איש ירושלים אומר: אוי לי מבית ביתוס אולי לי מאלתן אוי לי מבית קדרוס אוי לי מקולמסן, אוי לי מבית אלחנן אוי לי מבית לחישתן, אוי לי מבית אלישע אוי לי מאגרופן, אוי לי מבית ישמעאל בן פיאבי שהם כהנים גדולים ובניהם גזברין וחתניהן אמרכלין ועבדיהן באין וחובטין עלינו במקלות'.

רואים אנו מהתוספתא שהובאה לעיל שאבא שאול בן בטנית ואבא יוסי בן יוחנן ששניהם היו בזמן החורבן ומכונים אנשי ירושלים, מפנים אצבע מאשימה לאלימות כלפי חכמי ישראל, לא לבריונים וגם לא לסיקריים, אלא לשלוחיו של הכהן הגדול האחרון בבית שני – ישמעאל בן פיאבי. ולא זו בלבד אלא שהם מזהירים מפני השחיתות של בית בייתוס, של בית קדרוס ושל כל בית הכהן הגדול ישמעאל בן פיאבי על בניו וחתניו הגזברים והאמרכלים.

חיזוק להסבר ולפיו בית שני חרב בשל שחיתות כספית וכמו כן חיזוק לזיהוי המושחתים עם אותם אלו שאבא שאול בן בטנית ואבא יוסי בן יוחנן מזהירים מפניהם ניתן למצוא במדרש איכה רבה, שגם הוא קדם לתלמודים.

בפרשה א, מ"ה ומ"ו, פותח המדרש בפסוק ממגילת איכה: “על אלה אני בוכיה", ומספר על מעשי מסירות נפש שעשו י
בית שני נחרב בשל התנהלותם של מי שאמור היה להנהיג את הציבור – הכהנים ועשירי ירושלים. אלו וגם אלו, נהגו בשחיתות, אלו גם אלו מתוך אהבת הממון הגיעו לשנאת אחיהם.
הודים בזמן המרד, כך למשל מסופר על 3 ספינות מלאות שבויים מגדולי ירושלים אשר הובלו כדי להושיבן בקלון של רומי. הנשים שלא רצו להיטמאות ע"י הרומאים ואח"כ כל השאר, העדיפו לקפוץ לים מאשר להיות מושפלים ע"כ אמר המדרש: 'ורוח הקודש צווחת ואומרת על אלה אני בוכיה'. כך גם בהמשך קטע מ"ה המלא בסיפורי גבורה שהמכנה המשותף לכולם הוא מסירות נפש ועל כך שחז"ל אומרים על כך: 'על אלה אני בוכיה'. לאחר מכן מגיעים קטעים מ"ז מ"ח ומ"ט בפרשיה א', ומספרים לנו 2 סיפורים על מרים בת בייתוס (הלא הוא בייתוס עליו אומרת התוסתפא 'אוי לי מבית ביתוס') ועל מרים בת נקדימון, מעשירי ירושלים בזמן המרד. אולם הפעם, להבדיל מהסיפורים על מוסרי הנפש מפרשיות מ"ה ומ"ו, אין רוח קודש שתצווח ותאמר 'על אלה אני בוכייה', ולהיפך! בפרשה מ"ז בה מסופר על מרים בת בייתוס שנישאה ליהושוע בן גמלא בתמורה למינויו לכהן גדול. המדרש מתאר כיצד התנשאה מרים בת בייתוס על העם ועל חכמים ובמובלע אף תיארו את הקשר הרופף ביותר שהיה לה עם בית המקדש ('נכנסה פעם אחת'). ואו אז אומר עליה ר' אלעזר בר' צדוק:


'אראה בנחמה אם לא ראיתיה שקשרו שערותיה בזנבי סוסיהם של ערביים והיו מריצין לה מירושלים ועד לוד, וקראתי עליה הפסוק הזה (דברים כ"ח) הרכה בך והענוגה וכו''.

אין בכי על מרים בת בייתוס, אין אפילו קורטוב של צער, יש מידת הדין למי שקונה את הכהונה ולמי שמתנשא ואף שותה בזמן שיש מלחמה עם הרומאים וכולם רעבים ללחם – סאתיים יין בכל יום.

אח"כ מגיע קטע מ"ח על בתו של נקדימון, שלא היה ממנהיגי המרד אלא דווקא מהסיעה התומכת בהפסקת המרד ברומאים. גם כאן אין רוח הקודש צווחת, והמדרש מספר לנו כיצד פסקו לה חמש מאות דינרי זהב לקופת בשמים בכל יום ואף זה לא סיפק אותה עד שעמדה וקיללה את חכמים. גם בקטע זה מסיים המדרש בר' אלעזר שאומר:

'אראה בנחמה אם לא ראיתיה שהיתה מלקטת שעורים מתחת טלפי סוסים בעכו וקראתי עליה הפסוק הזה (שיר השירים/א) 'אם לא תדעי לך היפה בנשים צאי לך בעקבי הצאן ורעי את גדיותיך' אל תקרי גדיותיך אלא גויותיך.

שוב אין בכי ונהי ורוח הקודש איננה צווחת.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מעיד_נאמן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
30433 הודעות, 256 מדרגים, 479 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ב בניסן תשפ''ד    11:09   30.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. על תורה נאמר אלו ואלו דברי אלוקים חיים .  
בתגובה להודעה מספר 15
 
  
על הרבנות כתוב שנא את הרבנות.

ודבר אחד ללא ספק קרה מסיבה עצובה וכנראה מוצדקת, חורבן הבית



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פלומה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 13.1.15
96345 הודעות, 217 מדרגים, 402 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ב בניסן תשפ''ד    09:54   30.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. להם מותר הם מהקליקה הנכונה ששומרת על הדמוקרטיה.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
shabor לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.11.03
41387 הודעות, 183 מדרגים, 361 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ב בניסן תשפ''ד    11:07   30.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. אחר כך מייבבים כשרוצים להחליף יועמשי''ט.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אההההה... בעצם, ביבי לא רוצה בכלל...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חנוך בן ישראל
חבר מתאריך 4.4.20
744 הודעות
יום שלישי כ''ב בניסן תשפ''ד    12:42   30.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. לא צריך את הלשכה. אפשר לנהל את עורכי הדין כמו את רואי החשבון, המהנדסים והרופאים.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות