גירסת הדפסה          
קבוצות דיון ביקורת תקשורת נושא #16474 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 16474   
רק אמת
גולש אורח
יום שבת ט''ו בשבט תשע''ז    23:09   11.02.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

''לא פשוט להיכנס לנעליים של קלמן''  

 
  
רק אמת: הקפצתי אל ראש הפורום בשעה 23:18
ימים מאתגרים עוברים על תחנת הרדיו גלי ישראל. בהתחלה היה זה אראל סג"ל שהשתדרג לתוכניות יומית בגלי צה"ל, אחר כך הגיע תורו של קלמן ליבסקינד שקיבל הצעה נוצצת יותר מרשת ב' בתאגיד הציבורי החדש שצפוי לעלות לאוויר בחודשים הקרובים, דבר שהותיר חלל של ממש ברצועות האקטואליה המואזנות ביותר של התחנה.

צמד כוכבי הרשתות החברתיות נועם פתחי ויותם זמרי החליפו כבר לפני כמה חודשים את סג"ל, וכעת נבחר העיתונאי יאיר שרקי מחדשות 2 להגיש את רצועת הבוקר שליבסקינד הותיר אחריו.

"זה אתגר לא פשוט להיכנס לנעליים הגדולות של קלמן, אבל יש לזה הרבה יתרונות", אומר שרקי. "אני שמח מאוד להגיע לבמה המכובדת הזאת ולנסות להביא כל בוקר משהו חדש, מעניין, ומזווית קצת אחרת. המטרה היא להביא לקהל גם את הקולות שפחות נשמעים בתקשורת, ולשאול שאלות מכיוונים שלא תמיד מקבלים במה".

כמי שרגיל לשדר בזמן צפיית השיא בטלוויזיה, לא מוזר ללכת לגלי ישראל, תחנה קטנה יחסית?

"גלי ישראל היא תחנה טובה, וחשוב שהיא קיימת. יש לה קהל מאזינים נאמן, ואני מאמין שעוד נוכל להרחיב אותו ולהגיע לקהלים נוספים. מעבר לזה אני גם שמח לחזור לרדיו, המדיום שבו התחלתי את דרכי בעיתונות, הפעם לא רק ככתב שמחזיק שידור לדקות בודדות, אלא מאחורי המיקרופון של המגיש".

באשר לצורך לתמרן בין חדשות 2 לגלי ישראל, אומר שרקי כי "המחויבות הראשונית שלי הייתה ונשארה חדשות 2. זאת העבודה שלוקחת ממני את עיקר הזמן והאנרגיה. לשמחתי יצא שזה מסתדר מעולה עם השעות של הרדיו. אני משדר מוקדם בבוקר, ובעשר מתחיל יום עבודה רגיל בחדשות, שנמשך לפחות עד סיום המהדורה בתשע בערב. כמובן שבערב כבר צריך לחשוב על אייטמים ומרואיינים לתוכנית של מחר בבוקר, אבל זה לא מפריע לעבודה השגרתית בחדשות 2. אולי זה אפילו עוזר אחד לשני".

המשמעות היא שאם מגיע אליך סיפור טוב בבוקר לא תחשוף אותו בגלי ישראל אלא תשמור אותו למהדורה בערב. זה לא מפריע?

"אני לא כתב של גלי ישראל אלא מגיש. זה עולם אחר ותפקיד אחר. יכול גם להגיע אליי סיפור שמכל מיני סיבות לא מתאים לחדשות 2, ואז אני יכול להעביר אותו לתוכנית בגלי ישראל ולעשות עליו אייטם".

הבחירה של גלי ישראל לתת לשרקי את המושכות של תוכנית האקטואליה המובילה של התחנה לא נעשתה בקלות. "ברגע שהבנו שקלמן עוזב גיבשנו רשימה של מועמדים להחליף אותו, כולם אנשי מקצוע ועיתונאים מהשורה הראשונה", מספר ישראל פריד, מנכ"ל התחנה. "עשינו פיילוטים ובדיקות והאמת שכולם היו מעולים, אבל יאיר הביא איתו משהו שמאוד התחבר לחזון של התחנה שלנו. יש בו את הרצינות לצד ההומור, הוא חד ויודע בדיוק איזו שאלה תעניין ברגע נתון את המאזין, הוא מחזיק את השידור בצורה טובה והשידור שלו מלא אופי. אני בטוח שהחיבור שלו למאזינים יהיה חזק ובכל יום עוד אנשים ייסעו יחד איתו לעבודה".

לגבי ההתמודדות של הרדיו עם העזיבה של הטאלנטים אומר פריד כי הרדיו לא בנוי על שדר זה או אחר. "גם כאשר שדר עוזב אנחנו מצליחים לייצר תוכניות שמעניינות לא פחות ולעתים יותר. זאת העבודה שלנו, לייצר תוכן. אל תשכח שגם את התוכניות של קלמן וסג"ל אנחנו יצרנו יש מאין".

בכל זאת, אין איזו אכזבה מכך שאתם בונים שדרנים ואז הם עוזבים ואתם צריכים להתחיל הכול מחדש?

"אני רואה את זה אחרת לגמרי. מבחינתי יש עכשיו שעה של גלי ישראל בגל"צ, ויהיו שעתיים של גלי ישראל ברשת ב'. אנחנו מייצרים תוכן ושמחים כשהתחנות הארציות מתקנאות בתוכן הזה ורוצות אותו אצלן. הכי קל זה לעשות קופי-פייסט על תוכניות מרשתות אחרות, האתגר האמיתי הוא לייצר תוכן ולייצר שדרנים חדשים ואיכותיים, ובזה אנחנו עובדים יום יום".
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/339700



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  בהצלחה ליאיר שרקי הבוטח אליך 11.02.17 23:22 1
     +1 אלברט 11.02.17 23:25 2
     +1 קלמן לא מראיין טוב, ראינו את זה בראיון שהוא ערך לא מזמן עם עמוס שוקן זבנג וגמרנו 15.02.17 17:03 3

     
הבוטח אליך
חבר מתאריך 24.2.15
12885 הודעות
יום שבת ט''ו בשבט תשע''ז    23:22   11.02.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. בהצלחה ליאיר שרקי  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אני מקלמן לא נפלתי. לא כל תחקירן מוצלח הוא מראיין טוב בתוכנית בשידור חי. פעמים רבות בתוכנית היו נושאים משעממים (אולי ההפקה חלשה).

כמי שפעם היה מאזין מושבע של התחנה הזו לצערי היא מפוקששת לגמרי. במקום לדבר לקהל הטבעי שלה - הקהל הדתי לאומי התחנה, הזו מנסה להיות חילונית בכח.

במקום להעתיק את פורמט ערוץ שבע המוצלח התחנה הזו מנסה להיתו מישמש מהכל - קצת גל״צ, קצת 103, קצת לב המדינה, קצת קול חי וקצת רשת גימל. הסה״כ נותן כלום אחד גדול.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלברט
חבר מתאריך 29.11.14
15399 הודעות
יום שבת ט''ו בשבט תשע''ז    23:25   11.02.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. +1  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
פוזלים יותר מידי החוצה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זבנג וגמרנו
חבר מתאריך 2.4.12
67359 הודעות
יום רביעי י''ט בשבט תשע''ז    17:03   15.02.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. +1 קלמן לא מראיין טוב, ראינו את זה בראיון שהוא ערך לא מזמן עם עמוס שוקן  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות