גירסת הדפסה          
קבוצות דיון בית המדרש נושא #29057 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 29057   
גבעתי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.5.04
39843 הודעות, 363 מדרגים, 696 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ''ו בטבת תשפ''ג    18:31   19.01.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

ממתק לשבת - וארא  

 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 21.01.23 בשעה 23:59 בברכה, גבעתי
 
אשכול עוגן מתאריך 19.01.23 בשעה  18:55  על-ידי גבעתי, (מפקח)
 
ב״ה
ממתק לשבת פרשת וארא תשפ"ג
בסוף שנות המאה התשע עשרה הממשלה בפולין רצתה לחוקק חוק שאוסר את השחיטה היהודית, מה שכמובן היה מקשה מאוד על החיים של היהודים בפולין, החפץ חיים רבי ישראל מאיר הכהן מראדין שהיה חי באותה תקופה ניסה בכל דרך לעצור את החקיקה הזו.
במאמצים מרובים הצליחו לסדר לחפץ חיים פגישה עם כמה פקידי ממשל בכירים שבידם היה לבטל את החקיקה,
החפץ חיים לא דיבר פולנית וסוכם שידבר באידיש, ותורגמן רשמי יתרגם את דבריו לפולנית, החפץ חיים קם ונשא נאום חוצב להבות באידיש, והסביר את החשיבות של השחיטה עבור היהודים וכמה חשוב שלא יאסרו אותה, כשסיים קם המתרגם להתחיל לתרגם אבל הבכירים אמרו לו אתה יכול לשבת, הבנו את הרעיון ונבטל את החקיקה בעניין.
בפרשת השבוע אנחנו קוראים על כך שהקב"ה אומר למשה "אתה תדבר את כל אשר אצווך ואהרון אחיך ידבר אל פרעה" מסביר רש"י שהקב"ה אומר למשה "אתה תדבר פעם אחת כל שליחות ושליחות כפי ששמעת מפי ואהרן אחיך ימליצנו ויטעימנו באזני פרעה".
השאלה היא מה התועלת בכך שמשה מדבר אל פרעה במילים המדוייקות ששמע מהשם? הרי פרעה לא ידע לשון הקודש, אז מה העניין לדבר אליו במילים שהוא לא מבין, וגם הרי אהרון משמש כאן כמתורגמן אז למה בכלל צריכים שמשה ידבר אל פרעה, שידבר אל אהרון ואהרון יגיע לפרעה וידבר אליו ישירות?
יש אימרה שאומרת לא תמיד משנה מה אתה אומר אלא יותר משנה איך אתה אומר.
בתורת החסידות מוסבר שמכיוון שפרעה היה אדם עם אגו כל כך חזק שהאמין בעצמו כאלוקים וחשב שאין דבר שיכול לשבור אותו, לכן הוא היה צריך לקבל את המכות כדי שתישבר הקליפה שלו ויבין שהוא טועה בדרכו, פרעה לא היה אדם שאפשר לדבר איתו בהגיון, אף אחד לא היה יכול לגרום לו לשמוע ולהקשיב, הכח היחיד שיכל לדבר עם פרעה ולשבור אותו זה אלוקים בעצמו, ולכן הקב"ה אומר למשה לך אתה דבר עם פרעה בדיוק את המילים שאתה שמעת מהשם, כי הרעיון כאן לא היה לדבר איתו בהגיון אלא לחשוף את פרעה לכח עליון שבאמת גדול ממנו וכך תישבר הקליפה שלו ויוכל לשמוע.
לכן כתוב "ויאמר ה' אל משה ראה נתתיך אלוקים לפרעה" והכוונה היא שהקב"ה אומר למשה אתה כרגע הולך להיות מול פרעה ממש אלוקים ואתה תגיד לו את המילים האלוקיות בצורה הכי ברורה וקשה בדיוק כמו ששמעת מהשם, זה מה שישבור אותו ויגרום לו להקשיב לאהרון שמיד אחריך יתרגם ויסביר את הדברים בהטעמה באזני פרעה שגם יוכל להבין את זה.
והמסר אלינו, לכל אחד מאיתנו יש יצר הרע – פרעה שבתוכינו, בדרך כלל אנחנו מנסים לדבר איתו בשפה שיבין ולשכנע אותו שהדרך שלו לא מתאימה לנו, וכאן הקב"ה אומר לנו שלפעמים יש מצבים שהאגו כל כך גדול שהוא לא מסוגל לשמוע וגם אם נדבר איתו בהגיון הוא לא יוכל להקשיב, במצב כזה אנחנו צריכים להיות כמו משה כשליח האלוקים, לדבר עם היצר הרע בצורה ברורה ולהעביר לו את המסר המדוייק שהקב"ה מצפה מאיתנו, רק אז נוכל להצליח למלא את תפקידנו בעולם ולצאת מהמצריים שלנו.
יהי רצון שנזכה להיות שלוחי השם כל אחד במקומו ולהעביר את המסר האלוקי בצורה הכי נכונה וברורה ובזכות זה נזכה כימי צאתך מארץ מצריים אראנו נפלאות בגאולה אמיתית ושלימה שתבוא בקרוב ממש.

שבת שלום
הרב נחמיה וילהלם
בית חב"ד בנגקוק תאילנד



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  מדהים דיברות אש 20.01.23 02:32 1

     
דיברות אש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.5.22
759 הודעות, 5 מדרגים, 10 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ז בטבת תשפ''ג    02:32   20.01.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. מדהים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
כמה מתוק



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות