גירסת הדפסה          
קבוצות דיון בית המדרש נושא #29052 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 29052   
ירושלמי ציוני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.1.13
52159 הודעות, 402 מדרגים, 783 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ''ו בטבת תשפ''ג    08:46   19.01.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

מה לפסק הדין בעניינו של דרעי ולבית המדרש?  

 
  
עבר עריכה לאחרונה בתאריך 21.01.23 בשעה 23:59 על-ידי גבעתי (מפקח)
 
אשכול עוגן מתאריך 19.01.23 בשעה  18:54  על-ידי גבעתי, (מפקח)
 
חשבתי להביא לפני החברים שני ציטוטים מספק הדין:

הראשון,
של השופטת וילנר, שביקשה להדגיש את ה"חשיבות (ה)רבה (ה)נודעת לשמירה על טוהר המידות של אישי ציבור" בין היתר באמצעות -

"גם עיון במקורות שופך אור על חשיבות הסוגיה, ולהלן אציין בתמצית דוגמאות מספר בהקשר זה. ראו, למשל, דברי דוד המלך: "מִי-יַעֲלֶה בְהַר-ה'; וּמִי-יָקוּם, בִּמְקוֹם קָדְשׁוֹ: נְקִי כַפַּיִם, וּבַר-לֵבָב: אֲשֶׁר לֹא-נָשָׂא לַשָּׁוְא נַפְשִׁי; וְלֹא נִשְׁבַּע לְמִרְמָה" (תהילים כ"ד, ג'-ד'). גם מהציווי "וִהְיִיתֶם נְקִיִּים מֵה' וּמִיִּשְׂרָאֵל" (במדבר ל"ב, כ"ב), למדו חז"ל על החשיבות שבהבטחת התנהלות נקייה מבחינה ערכית-מוסרית של בעלי תפקידים ציבוריים, תוך הימנעות אף ממראית עין של היעדר-יושרה. בתוך כך, מסופר על בני משפחה שהייתה ממונה על הכנת הקטורת בבית המקדש, שמעולם לא יצאה כלה מבושמת מביתם, כדי שלא יאמרו הבריות שהתבשמה הכלה מהקטורת, אשר הייתה מיועדת רק למקדש (ראו: בבלי, יומא ל"ח, ע"א). דוגמא נוספת היא הקביעה, ש"אין עושין שררות על הציבור פחות משניים", כך שיהיה פיקוח הדדי, ועל-מנת למנוע חשד שמא התפקיד הציבורי מנוצל לרעה (בבלי, בבא בתרא ח, ע"ב). כמו כן, הודגשה הקפדתו של משה רבנו, להפקיד את מלאכת החשבונות של כספי הציבור בידי אחרים (ראו: שמות רבה, פרשה נ"א)."

השני,
מפי השופט מינץ, שביקש להדגיש את הפסול שהתנהלותו של דרעי, אשר הבטיח לפרוש מהחיים הפוליטיים, ובזכות זה קיבל הסדר טיעון מקל לעבירות מרמה -

"די לי בהתייחס להתנהלותו של חה"כ דרעי, לצטט מדברי הרמב"ם המפורסמים בהלכות דעות, פרק ב הלכה ו כי: "אסור לאדם להנהיג עצמו בדברי חלקות ופיתוי. ולא יהיה אחד בפה ואחד בלב אלא תוכו כברו והענין שבלב הוא הדבר שבפה (...) ואפילו מילה אחת של פיתוי ושל גניבת דעת אסור, אלא שפת אמת ורוח נכון ולב טהור מכל עמל והוות". והמבין יבין."



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  מה לרiמסי תiרת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל - ולציטוטים מבית המדרש? נiגה 19.01.23 12:37 1
     כנראה שהם לא ירושלמי ציוני 19.01.23 14:19 2
         ( : נiגה 19.01.23 16:52 3
             ואולי השאלה היא אחרת: איך זה, שהמתיימרים להיות עושי רצון קונם - רוצים את דרעי כשר? הנה ליקוט מקורות נוסף: ירושלמי ציוני 19.01.23 17:17 4
                 אם הקב''ה שברא אiתנו ואת התiרה, מiחל וסiלח ומקבל אליו בחזרה כל חiטא באשר הוא, השב אליו בתשובה שלימה, נiגה 20.01.23 10:28 9
                     כרגיל נוֹגה את כותבת בכשרון דעת וחכמה 👌🏻 משלי 22.01.23 01:41 12
                         (לשניכם): להבנתי מה שהשופט מינץ רמז אליו בהפניה להרמב''ם זה בדיוק זה - ירושלמי ציוני 22.01.23 11:23 13
                             ''...וְהוּא אוֹמֵר לוֹ: טֹל קוֹרָה מִבֵּין עֵינֶיךָ. יוֹתֵר תּוֹעֵבוֹת עָשָׂה הַשּׁוֹפֵט מִשְּׁאַר הָעָם'' (מדרש זוטא רות פ''א ס''א) נiגה 22.01.23 13:11 16
                         תiדה משלי נiגה 22.01.23 12:56 15
  גם פה לפלג ולסכסך דיברות אש 20.01.23 02:28 5
     להראות שבית המשפט נסמך על מקורות יהודיים זה לפלג? ירושלמי ציוני 20.01.23 08:38 7
         על איזה מקiרiת הם מסתמכים כאשר הם מחלקים את אדמת ארץ ישראל לעמים אחרים? נiגה 20.01.23 10:38 10
  תהילים נ טז משלי 20.01.23 08:36 6
     כשבית המשפט מסתמך על חכמת הגויים - באים אליו בטענות, למה אינו לומד ממורשת ישראל ירושלמי ציוני 20.01.23 10:21 8
         בית המשפט לא ״מסתמך על חכמת הגויים״ משלי 20.01.23 16:10 11
             אתחיל במובן מאליו: בית המשפט מחויב לפסוק לפי חוקי המדינה, שאינם חוקי ההלכה ירושלמי ציוני 22.01.23 11:36 14
                 אתה כמובן מסביר נפלא למה מישהו חייב לציית לפסק דין של אומות העולם משלי 22.01.23 19:15 17

     
נiגה
חבר מתאריך 22.3.21
1788 הודעות
יום חמישי כ''ו בטבת תשפ''ג    12:37   19.01.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. מה לרiמסי תiרת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל - ולציטוטים מבית המדרש?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ירושלמי ציוני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.1.13
52159 הודעות, 402 מדרגים, 783 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ''ו בטבת תשפ''ג    14:19   19.01.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. כנראה שהם לא  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
רiמסי תiרת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל ציטוט מאת: נiגה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
נiגה
חבר מתאריך 22.3.21
1788 הודעות
יום חמישי כ''ו בטבת תשפ''ג    16:52   19.01.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. ( :  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ירושלמי ציוני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.1.13
52159 הודעות, 402 מדרגים, 783 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ''ו בטבת תשפ''ג    17:17   19.01.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. ואולי השאלה היא אחרת: איך זה, שהמתיימרים להיות עושי רצון קונם - רוצים את דרעי כשר? הנה ליקוט מקורות נוסף:  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  
תשובות הרמב"ם, קעג:
"כבר נתפרסם אצל הגויים שאנחנו לא נמנה לשחוט אלא לכשרים שבנו, ולדיינינו ולשלוחי הצבור, והם מכבדים ומפארים זאת ומקנאים בנו על זה"
https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=1731&st=&pgnum=45

בתרומת הדשן, חלק ב', ריד:
מובא עניינו של "חד גברא דאשכחתון יתיה נשבע לשקר על הודאתו והוצרך לתת קנס לעירונים ולדוכוס ולשופטים עבור זה ומצד קהלכם נתפשרתם עמו.."
ונשאלה השאלה "אם יש לכם רשות להושיבו עם טובי הקהל כאשר הם יושבים לתקן צרכי רבים ובמגדר מילתא ולפקח על עסקי רבים יחידים"
והתשובה היתה "שאין אתם רשאין להושיבו בקהל כדמבואר..." - וראוי לעיין בהנמקה המלאה שם
https://www.sefaria.org.il/Terumat_HaDeshen%2C_Part_II.214.1?lang=he&with=all&lang2=he

ערוך השולחן, חו"מ, ט:
"ולאו דווקא דיין אסור בקבלת שוחד אלא אפילו כל הממונים וכל העוסקים בצרכי ציבור אף שאין דיניהם דין תורה ואסורים להטות הענין בשביל אהבה או שנאה וכ"ש ע"י לקיחת שוחד ולאו דווקא שוחד ממון אסור אלא אפילו שוחד דברים כגון להקדים שלום להדיין אם לא היה רגיל בכך מקודם וכן לעשות לו איזה שירות אסור אם לא היה רגיל בכך מקודם אפילו שירות קטן אסור"
https://www.sefaria.org.il/Arukh_HaShulchan%2C_Choshen_Mishpat.9.1?lang=he&with=all&lang2=he

ודברים דומים מצאנו בשו"ת חתם סופר, חו"מ, קס, הועסק בפסול של לקיחת שוחד על ידי דיין, ומסיים באמירה -
"טובי הקהל הממונים לעסוק בצרכי רבים הרי הם כדיינים ואסור להושיב ביניהם מי שפסול לדין משום רשעה"
https://www.sefaria.org.il/Responsa_Chatam_Sofer%2C_Choshen_Mishpat.160.2?lang=he&with=all&lang2=he

וכן המאירי, על יומא כב, ב:
https://www.sefaria.org.il/Meiri_on_Yoma.22b.5?vhe=Meiri_on_Shas&lang=he



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
נiגה
חבר מתאריך 22.3.21
1788 הודעות
יום ששי כ''ז בטבת תשפ''ג    10:28   20.01.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. אם הקב''ה שברא אiתנו ואת התiרה, מiחל וסiלח ומקבל אליו בחזרה כל חiטא באשר הוא, השב אליו בתשובה שלימה,  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  
מי אנחנו שלא נרצה כשר אדם אנiשי ומוכשר בטירוף הנרדף ע"י הרשויiת כסמל, ואשר הוכרז כזכאי ע"י רiב מוחלט של תלמידי חכמים אמיתיים, יראי שמיים, העiסקים בתiרה ובמצוiת באמת ובתמים?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
משלי
חבר מתאריך 18.4.20
3674 הודעות
יום ראשון כ''ט בטבת תשפ''ג    01:41   22.01.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. כרגיל נוֹגה את כותבת בכשרון דעת וחכמה 👌🏻  
בתגובה להודעה מספר 9
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ירושלמי ציוני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.1.13
52159 הודעות, 402 מדרגים, 783 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט בטבת תשפ''ג    11:23   22.01.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. (לשניכם): להבנתי מה שהשופט מינץ רמז אליו בהפניה להרמב''ם זה בדיוק זה -  
בתגובה להודעה מספר 12
 
  
כאשר לכאורה אתה עושה תשובה ומודה, אבל מתברר שאתה בעצם לא מתכוון לאשר אמרת, ומרמה את בית המשפט - זו לא תשובה כנה, אלא לשון 'אחד בפה ואחד בלב'



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
נiגה
חבר מתאריך 22.3.21
1788 הודעות
יום ראשון כ''ט בטבת תשפ''ג    13:11   22.01.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. ''...וְהוּא אוֹמֵר לוֹ: טֹל קוֹרָה מִבֵּין עֵינֶיךָ. יוֹתֵר תּוֹעֵבוֹת עָשָׂה הַשּׁוֹפֵט מִשְּׁאַר הָעָם'' (מדרש זוטא רות פ''א ס''א)  
בתגובה להודעה מספר 13
 
  
לטiבת הקiראים המתעניינים, מאמר מרתק בנiשא, מזווית יהודית-תiרנית.
אתר כיפה:


מקום המשפט שמה הרשע


"על שלושה דברים העולם קיים: על הדין, על האמת ועל השלום, שנאמר: 'אמת ומשפט שלום שפטו בשעריכם" (אבות פ"א מ"ח).

כמו כן, המשפט הוא אחד משני מרכיבי מטרת החינוך של אבינו אברהם, ככתוב: "כי ידעתיו למען אשר יצווה את בניו ואת ביתו אחריו ושמרו דרך ה' לעשות צדקה ומשפט". מסיבה זו ציוותה אותנו התורה, "שופטים ושוטרים תתן לך", וחז"ל אמרו: "הוי מתפלל בשלומה של מלכות, שאלמלא מוראה איש את רעהו חיים בלעו". על כן, כל חברה המבקשת להתקיים חייבת לכבד ולשמור מכל משמר את המערכת המשפטית שלה.

יחד עם זאת, אין ללכת בעיניים עיוורות אחר החלטות משפטיות. ההיסטוריה האנושית מלאה דוגמאות של ניצול המערכת המשפטית לתת גבוי להחלטות מושחתות. בספר קהלת מציין שלמה המלך את הצמידות של הרשע למשפט. אילו היה כתוב בקהלת: "מקום הרשע שמה המשפט" הייתה האמירה הזו חיובית, וכוונתה שהתשובה לרשע היא ההרתעה והענישה, ככתוב: "שופטים ושוטרים תיתן לך" או המאמר: "אלמלי מוראה של מלכות איש את אחיו חיים בלעו". על כן במקום שיש רשע צריך להעמיד מערכת משפטית שתמגר את הרשע. אבל שלמה המלך מדבר על מציאות אחרת, והוא אומר: "מקום המשפט שמה הרשע ומקום הצדק שמה הרשע", שהיא אמירה הפוכה שכוונתה שהמשפט נותן גב וגיבוי לרשעות ולרשע.

את ניצול המערכת המשפטית לעשיית רשע פוגשים אנו כבר אצל אנשי סדום, שהיו "רעים וחטאים", אבל עיקר חטאם לא היה רק הרוע והחטא כשלעצמו, אלא בעיקר שהיו מגובים בחוקים ותקנות שנתקבלו בהליך דמוקרטי של רוב תושבי סדום. המערכת המשפטית של סדום לא רק שלא הגנה על העשוקים הנרדפים, אלא עוד גיבתה את הממסד של סדום להוציא אל הפועל את ההחלטות הרעות שלהם. אחר זאת לא היה לנפגעים למי לפנות, כי טענו כנגדם שהכול חוקי. מטעם זה דאגו בסדום במנוי השופטים שהם יהיו אומרי הן, וכך מסופר על לוט כשמינו אותו לשופט ראשי בסדום (ארכי דיינים): "בשעה שהיה אומר להם דברים שהם ערבים להם אמרו לו: 'גש הלאה', כלומר עלה למעלה, ובשעה שהיה אומר להם דברים שאינם ערבים להם, הם אומרים: 'האחד בא לגור וישפוט שפוט' – דין שדנו ראשונים אתה בא להרוס" (ב"ר נ).


התופעה הזו של ניצול המערכת המשפטית לגבות על ידה את העוול והרשע מלווה את האנושות כבר משחר ילדותה. פוגשים אנו אותה כבר בדור המבול, ש"בני האלוהים", (שהם בני השופטים), הם השחיתו ראשונה ומהם למדו כל בני הדור (ספרי, בהעלותך). ההשחתה התפשטה עד שאמר הקב"ה: "לא ידון רוחי באדם", ואת חטאם מסביר רבנו בחיי בפירושו לתורה: "על דרך הפשט 'בני האלהים' (הם) השרים והשופטים, לפי שהשופטים נקראים 'אלהים' כעניין שכתוב: 'אלהים לא תקלל', ומתרגמים: 'דיינא'. ואמר הכתוב כי אותם בני השופטים שהיה להם לעשות משפטיהם היו עושים חמס עם בנות האדם באונס וברצון". לפי פירושו כבר אז בימי דור המבול, המערכת המשפטית לא זו בלבד שלא סייעה לעצור את השחיתות, אלא היא הייתה היוזמת וממנה למדו המוני העם, וכך אמר רשב"י במדרש (ב"ר כו): "כל פרצה שאינה מן הגדולים אינה פרצה". כך ממשיכה המערכת המשפטית למעול בתפקידה, כמו בתקופת השופטים, שעליה אומר המדרש (מדרש זוטא רות פ"א ס"א): "ויהי בימי שפוט השופטים. דור שהיה שופט את שופטיו, היה הדיין אומר לאדם: טול קיסם מבין שיניך, והוא אומר לו: טול קורה מבין עיניך. יותר תועבות עשה השופט משאר העם".


ניצול המשפט לעשיית עוול חוזר על עצמו גם בתקופת המלכים אצל אחאב, כשרצה אחאב את כרם נבות, למרות שהיה לו היכולת ליטול אותו בכוח, אין הוא משתמש בכוחו אלא בעצת "צוות הארמון" שלו אוספים את הזקנים (הם השופטים) ואת החורים (השרים) "ויעשו אנשי עירו הזקנים (הם השופטים) והחורים (הם השרים וסגני השרים) אשר היושבים בעירו כאשר שלחה אליהם איזבל" והם נותנים גבוי חוקי המסייע לאחאב להוציא לפועל את זממו. את ניצול המערכת המשפטית לעשיית העוול.

בתקופה מאוחרת יותר מזהים חז"ל אצל מלכות רומי את הרשע שבעשיית המשפט, בהסבירם מדוע המשיל הכתוב את מלכות רומי ל"חזיר". כך מובא במדרש (בראשית רבה סה): "למה הוא מושלה בחזיר, אלא מה חזיר הזה בשעה שהוא רובץ הוא מפשיט את טלפיו כלומר שאני טהור, כך מלכות הזאת הרשעה גוזלת וחומסת נראית כאלו מצעת את הבימה", וכך פירשו את המדרש: "כך דרכה של מלכות רומי: גוזלת וחומסת ונראית כאילו עורכת משפט – עוטה את הגזל ואת החמס במעטה צדק משפטי. 'מצעת את הבימה' – עורכת בימת משפט".

על כן, עם כל חשיבות המשפט, אל לו לאדם לומר אמן על כל החלטה משפטית. אלא, עליו לבחון כיצד מתנהלת המערכת ועד כמה היושרה של השופטים. מהו מבחן התוצאה של ההחלטה השיפוטית, האם היא מביאה לצדק או לעוול חלילה.

למקור:
https://www.kipa.co.il/%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%95%D7%AA/%D7%93%D7%A2%D7%95%D7%AA/1111042-%D7%9E%D7%A7%D7%95%D7%9D-%D7%94%D7%9E%D7%A9%D7%A4%D7%98-%D7%A9%D7%9E%D7%94-%D7%94%D7%A8%D7%A9%D7%A2/



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
נiגה
חבר מתאריך 22.3.21
1788 הודעות
יום ראשון כ''ט בטבת תשפ''ג    12:56   22.01.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. תiדה משלי  
בתגובה להודעה מספר 12
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דיברות אש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.5.22
759 הודעות, 5 מדרגים, 10 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ז בטבת תשפ''ג    02:28   20.01.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. גם פה לפלג ולסכסך  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
יש סקופים יש אקטואליה ומידי פעם קפה אבל בבית המדרש
אחר כך יתפלאו למה בורחים מכאן !



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ירושלמי ציוני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.1.13
52159 הודעות, 402 מדרגים, 783 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ז בטבת תשפ''ג    08:38   20.01.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. להראות שבית המשפט נסמך על מקורות יהודיים זה לפלג?  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  
ולהביא עוד מקורות רלוונטיים זה לסכסך?

אני מתקשה להבין. אתה סבור שבית מדרש לא אמור לעסוק בשאלות אקטואליות?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
נiגה
חבר מתאריך 22.3.21
1788 הודעות
יום ששי כ''ז בטבת תשפ''ג    10:38   20.01.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. על איזה מקiרiת הם מסתמכים כאשר הם מחלקים את אדמת ארץ ישראל לעמים אחרים?  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  

וכאשר הם מפזרים חמץ בפסח במקiמiת ציבוריים?
וכשהם רiמסים את השבת הקדiשה במרחב הציבורי?
וכאשר הם מאפשרים ומתירים למלא את ארץ היהודים בשאר תiעבות וזוהמה?
וכשהם נiתנים ידם להiצאת דיבה ועלילiת ותפירת תיקים ובכך רiדפים אדם פרטי ו/אi קבוצה כלשהי ו/אi את הרiב היהודי בארץ הזאת, רק כי משהו לא בא להם בטiב בתפיסת דעתם?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
משלי
חבר מתאריך 18.4.20
3674 הודעות
יום ששי כ''ז בטבת תשפ''ג    08:36   20.01.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. תהילים נ טז  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
וְלָרָשָׁע אָמַר אֱלֹהִים מַה לְּךָ לְסַפֵּר חֻקָּי וַתִּשָּׂא בְרִיתִי עֲלֵי פִיךָ.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ירושלמי ציוני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.1.13
52159 הודעות, 402 מדרגים, 783 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ז בטבת תשפ''ג    10:21   20.01.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. כשבית המשפט מסתמך על חכמת הגויים - באים אליו בטענות, למה אינו לומד ממורשת ישראל  
בתגובה להודעה מספר 6
 
  
כשהוא לומד ממורשת ישראל - גם באים אליו בטענות??

אגב, מה אתה יודע לומר על השופטים מינץ ו-וילנר, שהופך אותם לרשעים?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
משלי
חבר מתאריך 18.4.20
3674 הודעות
יום ששי כ''ז בטבת תשפ''ג    16:10   20.01.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. בית המשפט לא ״מסתמך על חכמת הגויים״  
בתגובה להודעה מספר 8
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 20.01.23 בשעה 16:28 בברכה, משלי
 
כל כולו בית משפט גויי שלוקחים משפטים ורעיונות מהתורה בשביל להכשיר את השרץ הזה, די בכך בשביל לכנות את העוסקים בו רשעים, על אף שאינני מכיר את השופטים אישית, ואינני מתכוין לפגוע ההם אישית, אבל אם יש משהו שמחלל שם השם בצורה שזועקת לשמיים, הרי זה בית משפט בארץ ישראל שכל כולו משפט זדון ונגד כל דבר שריח דת יהודית בו.

יפה להם שמצטטים חלקי דברים אבל עדיף שימצאו מקצוע יותר טוב לבטא את הבקיאות שלהם.
אוסיף מאוחר יותר את דברי הגמרא על בתי משפט שמעוותים את הדין ובכך גורמים לסילוק השכינה מעם ישראל ולהמשך הגלות.

וְעוֹד רָאִיתִי תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ מְקוֹם הַמִּשְׁפָּט שָׁמָּה הָרֶשַׁע וּמְקוֹם הַצֶּדֶק שָׁמָּה הָרָשַׁע.

שבת שלום.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ירושלמי ציוני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.1.13
52159 הודעות, 402 מדרגים, 783 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''ט בטבת תשפ''ג    11:36   22.01.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. אתחיל במובן מאליו: בית המשפט מחויב לפסוק לפי חוקי המדינה, שאינם חוקי ההלכה  
בתגובה להודעה מספר 11
 
  
מכאן לא נובע שהמשפט הישראלי או יישומו על ידי בית המשפט הם פסולים. ההלכה עצמה נותנת תוקף למשפט המדינה או למשפט המלך - גם במצבים שבהם משפטים אלה לא מתיישבים עם ההלכה. יש מאמר מעולה בנושא, שאולי תמצא בו ענין:
https://www.zomet.org.il/?CategoryID=265&ArticleID=260

התחושה כאילו בית המשפט הוא נגד כל דבר שרוח יהודית נושבת הימנו - אינה משקפת את המציאות; יש לא מעט שופטים הפונים למורשת ישראל לשאוב השראה בשאלות העומדות על הפרק, כפי שעשו השופטים מינץ ו-וילנר לעיל.

אגב,
'מקום המשפט וגו' - מתייחס ללשכת הגזית (רש"י, שם), כאשר רָאשֶׁיהָ בְּשֹׁחַד יִשְׁפֹּטוּ.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
משלי
חבר מתאריך 18.4.20
3674 הודעות
יום ראשון כ''ט בטבת תשפ''ג    19:15   22.01.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. אתה כמובן מסביר נפלא למה מישהו חייב לציית לפסק דין של אומות העולם  
בתגובה להודעה מספר 14
 
  
כשהוא תחת מרותם מדין דינא דמלכותא דינא ועוד דינים הדומים להם.
אבל היעלה על הדעת שבית משפט וגם המדינה יחוקקו חוקים שהם מפורשות נגד ההלכה ולא נקרא להם רשעים?
מספיק פסק דין בודד שהסכימו עליו שופט אחד או שניים שהם נגד קצה קצהו של ההלכה היהודית, לפסול את בית המשפט מלהיקרא יהודי.
אם הוא מתעקש להיקרא יהודי אזי הוא יהודי, אבל רשע ומורד במלכות שמים.
אז אולי עלינו לציית לפסק הדין, כמו כל ערכאות הגוים, אבל זה בדיוק מה שהם מייצגים, משפט גויי.
נגד דבר שריח יהדות נודף ממנו אני מתכוין פסקים נגד שבת, נגד ארץ ישראל, ונגד תורת ישראל.
״הם נוטלים השראה מתורת ישראל??״ על זה בדיוק הבאתי את הפסוק בתחילת דבריי, ולרשע אמר אלוקים מה לך לספר חוקי..



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות