Yehudah770
חבר מתאריך 12.12.15
15040 הודעות, 122 מדרגים, 238 נקודות. ראה משוב | יום שני ז' בניסן תשפ''ד
01:52 15.04.24 |
|
אוצרות הגאולה • מתורת הרבי בעניני הגאולה העתידה: *שם הפרשה – בהתאם לתקופה*
|
*לע"נ בתנו הטהורה חיה-מושקא ע"ה בת יבדלט"א חיים יהושע יהודה ובת-חן* המצורע שרוי במצב רוחני ירוד מאוד, הוא סכסך בין יהודים באמצעות לשון הרע ומקומו הוא מחוץ לכל מחנות הקדושה. בפרשתנו מסופר על הסוף הטוב של הסיפור – טהרת המצורע. המצורע שב בתשובה שלמה ונטהר גם מטומאתו הרוחנית ומהפך אותה לאור מיוחד. הפיכת החושך לאור בשלמות תהיה רק לעתיד-לבוא. או-אז, המצורע יהפוך לחיובי במיוחד. כל-זה מרומז בהתחלת הפרשה "זֹאת תִּהְיֶה תּוֹרַת הַמְּצֹרָע": "זֹאת תִּהְיֶה" ב'לשון עתיד' מרמז על הפיכת המצורע בעתיד ל'תורה' ולקדושה. על-פי-זה יובנו השינויים שנעשו בשם הפרשה: בדורות הראשונים נמנעו מלקוראה בשם ה'בלתי-סימפטי' 'מצורע', וקראו לה בשם "זֹאת תִּהְיֶה" שמרמז על השינוי החיובי שיהיה לעתיד. לעומת-זאת, בדורות האחרונים שסמוכים לגאולה, קוראים לפרשה בשם מצורע, כי חשים כבר את מציאותו של המשיח ולכן, 'עושים' מהמצורע עניין חיובי – 'פרשה בתורה', כי בתורה מאיר כבר אור הגאולה. מקור: ע"פ לקוטי שיחות ח"ז ע' 101 ואילך
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|