גירסת הדפסה          
קבוצות דיון בית המדרש נושא #31802 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 31802
Yehudah770 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.12.15
15040 הודעות, 122 מדרגים, 238 נקודות.  ראה משוב
יום שני ז' בניסן תשפ''ד    01:52   15.04.24   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

אוצרות הגאולה • מתורת הרבי בעניני הגאולה העתידה: *שם הפרשה – בהתאם לתקופה*  

 
  
*לע"נ בתנו הטהורה חיה-מושקא ע"ה בת יבדלט"א חיים יהושע יהודה ובת-חן*

המצורע שרוי במצב רוחני ירוד מאוד, הוא סכסך בין יהודים באמצעות לשון הרע ומקומו הוא מחוץ לכל מחנות הקדושה. בפרשתנו מסופר על הסוף הטוב של הסיפור – טהרת המצורע. המצורע שב בתשובה שלמה ונטהר גם מטומאתו הרוחנית ומהפך אותה לאור מיוחד.

הפיכת החושך לאור בשלמות תהיה רק לעתיד-לבוא. או-אז, המצורע יהפוך לחיובי במיוחד.

כל-זה מרומז בהתחלת הפרשה "זֹאת תִּהְיֶה תּוֹרַת הַמְּצֹרָע": "זֹאת תִּהְיֶה" ב'לשון עתיד' מרמז על הפיכת המצורע בעתיד ל'תורה' ולקדושה.

על-פי-זה יובנו השינויים שנעשו בשם הפרשה:

בדורות הראשונים נמנעו מלקוראה בשם ה'בלתי-סימפטי' 'מצורע', וקראו לה בשם "זֹאת תִּהְיֶה" שמרמז על השינוי החיובי שיהיה לעתיד.

לעומת-זאת, בדורות האחרונים שסמוכים לגאולה, קוראים לפרשה בשם מצורע, כי חשים כבר את מציאותו של המשיח ולכן, 'עושים' מהמצורע עניין חיובי – 'פרשה בתורה', כי בתורה מאיר כבר אור הגאולה.

מקור: ע"פ לקוטי שיחות ח"ז ע' 101 ואילך



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות