גירסת הדפסה          
קבוצות דיון גילוי מסמכים נושא #23004 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 23004
נהג מונית
גולש אורח
אור ליום רביעי כ''א בתשרי תשע''ב    23:17   18.10.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

תרגום של שיחה עם פרנסואה הולנד אולי נשיא צרפת הבא  

 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 18.10.11 בשעה 23:22 בברכה, נהג מונית
 
פרֹנסואה הולֹנד זכה בפרימריז של המפלגה הסוציאליסטית ויתמודד מול הנשיא סרקוזי באפריל ובמאי בשנה הקרובה.

הוא חתום על מכתב נגד חרם של ישראל. הוא נפגש עם מחמוד עבאס באפריל והציע לו את תמיכת צרפת באו״ם לא לפני שטען שקודם כל צריך לנסות שיחות עם ישראל.

אגב הוא היה בן הזוג של סגולן רויאל מהבחירות הקודמות לנשיאות שהפסידה לו כעת.

קטעים נבחרים מתרגום שיחה שלו על יחסי חוץ מ־2005 עם התמקדות במזרח התיכון:
העמדה שלנו לא השתנתה עם נקוף הזמן. מאז פרנסואה מיטראן, תמיד היינו אמני דיאלוג ושל פיוס ושמנו לב לשמור (entretenir) על יחסים טובים עם כל השחקנים הישראלים והפלשתינים. אנחנו תמכנו בכל היזמות לא משנה מהיכן הם הגיעו . המפלגה הסוציאליסטית אישרה את זו של ז'נבה והיא לא הייתה היחידה.

הקהילה הבינלאומית, כולל כלל המפלגות הצרפתיות, מאוחדות סביב העיקרון של מדינת ישראל בחיק גבולות מוכרים והקמה/כינון (instauration) של מדינה פלשתינית בת קיימה.

אנחנו מאחלים באותה המידה לקיום של מדינה ישראלית החיה בביטחון לצד של מדינה פלשתינית מכורח זכות טבעית (de plein droit ללא צורך בתוקף משפטי).

הפלשתינים הצליחו להתעלות עם אחריות גדולה ואריאל שרון ידע בצורה אמיצה להתרחק מה־״ניצים״ של הימין הישראלי והימין הקיצוני. התפקיד של המפלגה הסוציאליסטית – במקום הצנוע שלה היום, אבל יכול להיות מחר נושאת במיני אחריות – הוא לתת סיכוי לתהליכים תוך התרחקות מכל דעה מוקדמת.

לסיכום, צריך לדעת להשתחרר (se dégager) מאנשים ושהאינטרס הכללי יקבל תפקיד משמעותי יותר (faire prévaloir) במטרה להסדיר את הסכסוך הישראלי־פלשתיני.

הסכסוך הזה מעולם לא נשאר אזורי, הוא תמיד גלש אף מעבר למזרח התיכון, והחשיבות שלו מכבידה אף על האיזון העולמי זה חייב להיות הנושא הראשון של התגייסות בין לאומית.

---
אגב המפלגה הסוציליסטית היום שיחררה את ההודעה הבאה (לא יודע אם זה נחשב סקופ):
שחרור של גלעד שליט
המפלגה הסוציאליסטית שמחה שגילעד שליט, שהוחזק על ידי החמאס מאז יוני 2006, סוף סוף משוחרר ויכול להימצא מחדש עם קרוביו. אנחנו חושבים ברגע של שמחה זה על ההורים של גילעד שליט, שאירחנו אותם במספר הזדמנויות במפלגה הסוציליסטית. מרטין אוברי אירחה לא מזמן את האב שלו נועם, ב־25 ביוני הקודם, חמש שנים בדיוק אחרי הלכידה של בנו. מספר נבחרים סוציאליסטים נעו בכל רחבי צרפת בשביל לתמוך במאבק הצודק וללא הלאות של משפחתו.
אנחנו שמחים מהשחרור באותו הזמן של אסירים פלשתינים שיכולים לחזור אל משפחותיהם. המפלגה הסוציאליסטית מאחלת שההסכם הזה בין חמאס לבין ישראל יהווה צעד לעבר השלום שיהיו אחריו אחרים בשביל לשים סוף באופן בר קיימה לסבל של שני העמים ויבטיח את הזכות לחיות בשתי מדינות שמכירות זו את זו באופן מלא ושבהן הביטחון מובטח.



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות