גירסת הדפסה          
קבוצות דיון גילוי מסמכים נושא #23037 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 23037   
הדוקטור
גולש אורח
יום רביעי כ''א בתשרי תשע''ב    11:11   19.10.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

מאז חטיפת שליט, נהרגו ונפצעו 10,000 פלשטנים מידי ישראל  

 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 19.10.11 בשעה 11:17 בברכה, הדוקטור
 
לכל מתנגדי העסקה ואלו שחשים היום "אבל" לנוכח "הויתורים" שעשתה ישראל - הנה האמת הערומה, האכזרית. הנה מאזן האבידות, הרווח והפסד האמיתי של הפלשטנים בעקבות חטיפת שליט: נצחון ענק של ישראל. תבוסה הרת אסון לפלשטנים.


"בסופו של דבר,תושבי רצועת עזה שילמו מבחינתם מחיר כבד על חטיפתו של גלעד שליט בידי מחבלי החמאס.עכשיו התחיל חשבון הנפש ברחוב הפלסטיני בכל הקשור לשאלה האם המחיר היה כדאי.
עפ"י נתונים של הרשות הפלסטינית מאז חטיפתו של גלעד שליט ועד היום נהרגו ונפצעו יותר מעשרת אלפים פלסטינים ונגרם נזק אדיר לכלכלת הרצועה"

רשות הדיבור למספרים, וליוני בן מנחם:

http://cafe.themarker.com/post/2392436/?utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=default

"עסקת שליט"-המניעים,התוצאות וההשלכות האזוריות
יום רביעי, 19/10/11, 07:58

בעולם הערבי מעריכים כי מאחורי "עסקת שליט" מסתתרת כוונה ישראלית –אמריקנית לתקוף את אתרי הגרעין באיראן.העסקה החליש את מעמדו של מחמוד עבאס וחזקה את כוחה של תנועת החמאס. הפיצול הגיאוגרפי והפוליטי במחנה הפלסטיני נמשך ויגברו המאמצים של ארגוני הטרור לחטוף חיילים ואזרחים ישראלים.
פרשנים בעולם הערבי מתייחסים לעסקת החילופין בין ישראל לחמאס,שזכתה לכינוי "עסקת שליט",כעסקה מדינית חשובה שיש לה חשיבות אזורית רבה והקשורה בין היתר לאפשרות התקפה צבאית,ישראלית או אמריקנית,על מתקני הגרעין באיראן.
בצמרת הרשות הפלסטינית גובר החשש כי העסקה בין ישראל לתנועת חמאס מחזקת את מעמדה של התנועה האסלאמית הקיצונית בקרב תושבי השטחים ושלמעשה ,הצליחה למחוק מסדר היום הפלסטיני והערבי, את הישגיו של יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס בזירת האו"ם בל הקשור לדרישתו להכיר ב"פלסטין" כ"מדינה חברה" בארגון הבינלאומי החשוב.
בכירים ברשות הפלסטינית מעריכים כי מדובר בעסקה מדינית שבמהלכה הבטיחה ישראל לחמאס הקלות משמעותיות נוספות בסגר המוטל על רצועת עזה וכי ישראל הדקה,כתוצאה מהעסקה,את הקשר עם המועצה הצבאית העליונה השולטת במצרים וגם פתחה ערוצי תקשורת עם תנועת "האחים המוסלמים" במצרים לקראת שיתוף פעולה עתידי עימה לאחר הבחירות לפרלמנט ולנשיאות שכתוצאה מהן יהיה לתנועה הזו,ככל הנראה, תפקיד נכבד במערכת השלטונית המצרית.
ובאשר לנושא האיראני,
גורמי מודיעין בעולם הערבי מעריכים כי ישראל או ארצות הברית מתכוונות לתקוף בקרוב את מתקני הגרעין באיראן וכי זו הסיבה שראש הממשלה בנימין נתניהו הסכים לעסקת החילופין עם חמאס כדי להציל את חייו של גלעד שליט.על פי הגורמים האלה,במערכת הביטחון בישראל העריכו כי כל פעולה צבאית נגד איראן תביא לגל של פיגועים ומעשי נקם שבמסגרתם נשקפת גם סכנה חמורה לחייו של גלעד שליט וכי ישראל עלולה לאבד אותו אם התרחיש הזה יתממש.
לכן,הזדרז ראש הממשלה נתניהו להחזיר את גלעד שליט הביתה והסכים להגמיש את עמדותיו כדי להשלים את העסקה.
הביקור האחרון של שר ההגנה האמריקני ליאון פנטה בישראל לפני שבועיים,נתפס אצל גורמים אלה כקשור לאפשרות ההתקפה על איראן.פנטה שהיה בעבר גם ראש הסי.איי.איי בא לאזור כדי להזהיר את ישראל מפני מהלך פתע ,שאיננו מתואם עם ארצות הברית,שמטרתו תקיפת אתרי גרעין באיראן.
הממשל האמריקני העריך כי בנימין נתניהו ואהוד ברק רוצים לנצל את חולשתו הפוליטית של הנשיא אובאמה,בגלל מערכת הבחירות לנשיאות,כדי להוציא לפועל את תוכניתם הצבאית שאליה התנגדו בעבר הרמטכ"ל גבי אשכנזי,ראש המוסד מאיר דגן וראש השב"כ יובל דיסקין.
הפרסומים בימים האחרונים בעיתון "ניו יורק טיימס" כי הנשיא אובאמה החל לשקול ברצינות תקיפה צבאית של מתקני הגרעין באיראן כתוצאה מלחץ כבד של ערב הסעודית רק מוסיפים לתחושה בעולם הערבי כי ההתקפה הצבאית על איראן מתקרבת.
חשיפת המזימה האיראנית לפגוע בשגרירי ערב הסעודית וישראל בוושינגטון נתפסת כ"עלילה" ישראלית אמריקנית שנועדה להכשיר התקפה ישראלית או אמריקנית על איראן.
פרשנים ערביים אינם פוסלים את האפשרות שהנשיא אובאמה ינסה לרצות את יהודי ארצות הברית ותומכי ישראל באמצעות מתן "אור ירוק" לתקיפת איראן דבר שיסייע לו בקמפיין הבחירות בהתמודדות מול מומדים פרו ישראלים כמו ריק פרי ומיט רומני.
"עסקת שליט" התקבלה בהפתעה בשטחים הפלסטינים,הרשות הפלסטינית לא הייתה בסוד העסקה והיא התבצעה בזמן שהאסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל נמצאים כשלושה שבועות בשביתת רעב פתוחה במחאה על תנאי מאסרם, זכתה לשבחים רבים מפיו של אחמד ג'בריל ראש ארגון "החזית העממית-המפקדה הכללית" שהצליח להשיג עסקה דומה מישראל ב1985.
ג'בריל משוכנע כי ארצות הברית היא שטרפדה את שחרורו של אחמד סעדאת,ראש ארגון החזית העממית האחראי לרצח השר רחבעם זאבי ז"ל,מן הכלא עפ"י בקשתו של יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס.לדבריו,מחמוד עבאס חושש מהחלשת מעמדו ומעדיף שארגון החזית העממית שהוא פלג באש"ף יישאר כ"בן ערובה" בידיו שכן שחרורו של סעדאת היה מביא לשינוי בדרכו של ארגון החזית העממית ומקצין אותה.
כך הדבר גם לגבי שחרורו של מרוואן ברגותי ראש התנזים של ארגון הפת"ח בגדה שיש לו שאיפות פוליטיות להיות נשיא העם הפלסטיני וששחרורו במסגרת העסקה, היה יוצר זעזועים קשים בתנועת פת"ח.
רוב הפרשנים הפלסטינים מעריכים כי "עסקת שליט" החלישה את יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס וחזקה את כוחה של תנועת חמאס.
בטווח הקצר,עסקת החילופין חזקה גם את מעמדה של ההנהגה הצבאית הזמנית במצרים אך מוקדם להעריך עדיין את ההשלכות על מידת יציבות המשטר במצרים נוכח הבחירות הקרובות לפרלמנט ולנשיאות.
עם זאת,ברחוב הפלסטיני גוברת הביקורת על תנועת חמאס על שהסכימה לקבלת "עיקרון הגירוש" במסגרת עסקת החילופין עם ישראל.מדובר לא רק בגירוש לחו"ל אלא גם גירוש לרצועת עזה.
הגירוש נחשב ברחוב הפלסטיני כ"אסון" וכ"אות קין" על מצחו של כל ארגון פלסטיני המסכים לו.פעילים פלסטינים אף הקצינו וטענו בראיונות באמצעי התקשורת כי "המוות עדיף על הגירוש".
דוברי תנועת הפת"ח בגדה לא היססו ומתחו ביקורת על תנועת החמאס על ש"נכנעה" לישראל והסכימה לגירושם של כמה מהאסירים הביטחוניים במסגרת ביצוע העסקה.
אלמנט נוסף בעסקה בין ישראל לחמאס שמטריד את הפלסטינים הוא סירובה של ישראל להתחייב כי לא תתנקש בחייהם של האסירים הביטחוניים ששוחררו במסגרת העסקה.ההערכה ברחוב הפלסטיני היא כי ישראל תמשיך ב"מדיניות החיסולים" ותתמקד בחיסולם של אסירים ביטחוניים ששוחררו בעיקר בשטחי יהודה ושומרון הנתונים לשליטה הביטחונית המלאה של ישראל.דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "כל מחבל משוחרר שיחזור לטרור דמו בראשו" מחזקים את התחושות האלה בקרב הפלסטינים.
גם החלק השני של ביצוע עסקת שליט שבמהלכו אמורים להשתחרר בתוך חודשיים ימים 550 אסירים ביטחוניים נוספים מדיר שינה מעיניהם של הפלסטינים.עפ"י ההסכם ישראל היא שאמורה לקבוע את זהות המשוחררים,הפלסטינים חוששים שישראל תשחרר אסירים ביטחוניים שנותרו להם רק תקופות מאסר קצרות או אסירים פליליים ולא את האסירים ה"כבדים" השפוטים לעונשי מאסר ארוכים.
בסופו של דבר,תושבי רצועת עזה שילמו מבחינתם מחיר כבד על חטיפתו של גלעד שליט בידי מחבלי החמאס.עכשיו התחיל חשבון הנפש ברחוב הפלסטיני בכל הקשור לשאלה האם המחיר היה כדאי.
עפ"י נתונים של הרשות הפלסטינית מאז חטיפתו של גלעד שליט ועד היום נהרגו ונפצעו יותר מעשרת אלפים פלסטינים ונגרם נזק אדיר לכלכלת הרצועה
הציבור הפלסטיני שם לב לעובדה שרוב האסירים ששוחררו במסגרת השלב הראשון של העסקה הם אנשי חמאס,נכון שהדבר נראה הגיוני מכיוון שארגון חמאס הוא שחטף והחזיק בגלעד שליט אולם העסקה אמורה הייתה להיות,על פי התחייבות חמאס, "עסקה לאומית" שבמסגרתה ישוחררו אסירים ביטחוניים מכל הפלגים.
לכן,העסקה הזו מסמלת בקרב רבים ברחוב הפלסטיני את המשך הפיצול בין תנועות החמאס והפת"ח וחוסר היכולת שלהן להשתחרר ממשקעי העבר ולהגיע להסכמה לאומית אמיתית.
תנועת החמאס לא הייתה קשובה מספיק לקולות הרחוב הפלסטיני ולא הצליחה להתעלות מעבר לשיקוליה המפלגתיים והפוליטיים.
למרות זאת, "עסקת שליט" עוררה את תאבונם של ארגוני הטרור והם ינסו עכשיו להגביר את ניסיונות החטיפה של החיילים והאזרחים הישראלים כדי להביא לשחרורם של מחבלים נוספים מבתי הכלא בישראל.

----
דעה: אחלה עסקה הפלשטנים עשו, כבר אמרתי? הפלשטנים איבדו אלפי מחבלים, ספגו אלפי פצועים ונכים, נזק כלכלי אדיר, רמת חיים עלובה. הם צריכים לתמוך יום יום באלפי נכים ומוגבלים והלומי קרב שנגרמו להם כתוצאה ישירה מהחטיפה!, ומה קיבלו תמורת כל הסבל הזה? 1027 שקי צואה מצחינים.
אחלה עסקה הם עשו. אכן - עושה חשק לחטוף עוד חייל. לא?
במושגים ישראלים מוחלטים, הפלשטנים איבדו בגלל חטיפת שליט יותר אנשים מאשר איבדה ישראל בשלוש מלחמות: ששת הימים, ההתשה ויום הכיפורים. ואני מדבר על מספרים מוחלטים!!
אכן, אחלה עסקה הם עשו. אין מה לדבר. נצחון פלשטני ענק!..

ומי שחושב שהם השיגו משהו - שישאל את עצמו: האם הם יעזו להסתכן בעוד חטיפה?
אם מנהיג ישראלי היה עושה מעשה איוולת כזה תמורת שחרור אסירים ישראלים מסכן ומוליך אל מותם אלפי ישראלים, ועוד מגדיל לעשות והורס אגב כך את הכלכלה - מה הייתם אומרים עליו?! הייתם בוחרים בו שוב למנהיג?

ישראלים - יום שמחה ועליצות היום בישראל. הרימו את הראש! היו גאים בעם, בצבא, במנהיגות האמיצה, במוסר היהודי!



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  יופי של מאמר ! ד''א גם אם בודקים את העסקה עם החזבאלה אתרוג 19.10.11 11:17 1
     בדיוק! וזה ייאמר לזכותו של רוה''מ אולמרט שהרג בהם הדוקטור 19.10.11 11:21 3
         חזק וברוך תהיה אתרוג 19.10.11 11:29 6
  אני כבר יומיים כותב על זה - שליט עלה לפלסטינים ביוקר bigbig 19.10.11 11:18 2
     לא מספיק יקר איש י-ם 19.10.11 11:23 5
  בשם השמאל הישראלי אני מתנצל!!!! Klaus 19.10.11 11:21 4
  ישראל צריכה ליצור מצב בו הצד השני סובר שלא משתלם לחטוף Rubicon 19.10.11 11:38 7
  השאלה אם מחשיבים את עופרת יצוקה שבא בעקבות החטיפה siter4u 19.10.11 11:47 8
     גשמי קיץ, עופרת יצוקה- הם תוצאות של חטיפת שליט הדוקטור 19.10.11 12:01 10
  לפני פחות מ30 שנחטפו בלבנון מספר אנשי ביטחון רוסיים אתרוג 19.10.11 11:48 9
     האמן לי: ישראל הייתה עושה מעשים אכזריים בהרבה הדוקטור 19.10.11 12:04 11
     ''עניבות מקולומביה היו אופנתיות אז'' :):):) פילוביץ שחף 19.10.11 12:40 13
  הטעות שלך היא שאתה מדבר ב''מושגים ישראלים מוחלטים'' לייבניץ 19.10.11 12:11 12
     מכובדי, צר לי לומר לך שאימצת את תעמולת חמאס הדוקטור 19.10.11 13:16 15
  חשבון זה לא בלימודי הליבה בעזה. לולן 19.10.11 12:49 14
  בהחלט תובנות מעניינות! פשושון 19.10.11 13:31 16

     
אתרוג
גולש אורח
יום רביעי כ''א בתשרי תשע''ב    11:17   19.10.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. יופי של מאמר ! ד''א גם אם בודקים את העסקה עם החזבאלה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
הרי שהם שילמו פרט להחזרת הגופות מחיר אדיר בחיי אדם ובנדלן.


לדעתי הגישה הלוזרית של חקיקית חוקים שיהבו חישוק עצמי מפני עסקאות זה אינפנטילי.

החקיקה צריכה להיות תג מחיר לחטיפה ..
גם אם לא תהיה ברירה ותהיה עסקה עם מחיר כבר הצד השני צריך לדעת שלפני כל עסקה המחיר שהצד השני ישלם יהיה אדיר.

כלומר חטיפה = חיסול לפחות 1000 פלסטינאים והרס תשתיות .. ועכשיו בואו נשב למו"מ.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הדוקטור
גולש אורח
יום רביעי כ''א בתשרי תשע''ב    11:21   19.10.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. בדיוק! וזה ייאמר לזכותו של רוה''מ אולמרט שהרג בהם  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
הרג רב ולא פחד משום דבר. שלח את צה"ל להכות בהם מכות נאמנות - עד שהם צרחו להפסקת אש.

הערבי הממוצע שיושב בביתו ועושה חשבון נפש עם עצמו - יודע את האמת.

אבל כמו ערבי טוב - הוא חושש לומר אותה.
ולכן מה שיוצא החוצה הוא תמונה מעוותת של שמחת מנצחים בצד שלהם...בעוד עמוק בפנים הם אבלים , מושפלים וחפויי ראש.


הלילה נחוג את שמחת תורה בשמחה אדירה. בריקודים ושמחות - כי יום חג הוא לישראל. כי עליונות המוסר היהודי וכל ישראל ערבים זה לזה הוכיחה שוב את עוצמתה האדירה , האמיתית, הנחבאת אל הכלים.

נשתה לחיי עם ישראל, לחיי גלעד שליט ומשפחתו.
ונברך את מנהיגנו שאלוהים יחון אותם בצלילות הדעת, בשלוות הנפש, בחוכמה ותעצומות לקבל החלטות קשות לטובת עם ישראל כולו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אתרוג
גולש אורח
יום רביעי כ''א בתשרי תשע''ב    11:29   19.10.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. חזק וברוך תהיה  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
bigbig
גולש אורח
יום רביעי כ''א בתשרי תשע''ב    11:18   19.10.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. אני כבר יומיים כותב על זה - שליט עלה לפלסטינים ביוקר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
איש י-ם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.4.11
19580 הודעות, 118 מדרגים, 218 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''א בתשרי תשע''ב    11:23   19.10.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. לא מספיק יקר  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  
אם תמורת אחד שוחרר אלף
החשבון היה אמור להיות
מאה אלף בלסטינאצים מתים/פצועים




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Klaus לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.12.08
10806 הודעות, 78 מדרגים, 120 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''א בתשרי תשע''ב    11:21   19.10.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. בשם השמאל הישראלי אני מתנצל!!!!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Rubicon לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.7.04
1544 הודעות, 15 מדרגים, 30 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''א בתשרי תשע''ב    11:38   19.10.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. ישראל צריכה ליצור מצב בו הצד השני סובר שלא משתלם לחטוף  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
צריך הסברתית להוסיף למשוואה את העובדה שבוודאי נעצרו, נשפטו ונכלאו הרבה יותר פלשתינים אחרי החטיפה, ממה ששוחררו בעסקה, כך שאם לא הייתה מתבצעת החטיפה - לא היו נכלאים כ"כ הרבה פלשתינים, וממילא - גם אם ישראל לא הייתה משחררת אפילו פלשתיני אחד בהעדר חטוף ישראלי, מצב הפלשתינים היה יותר טוב. כלומר ישראל מבינה שהיא תשלם מחיר על חטף ולכן עוצרת יותר פלשתינים ומכינה מאגר אסירים למו"מ, כך ששכרם של הפלשתינים יוצא בהפסדם (אני מתעלם בכוונה מהשוואת "איכות" בין אלו שנשפטו לאחר החטיפה לבין אילו ששוחררו).

צריך ללמוד מהערבים והאירנים שמנטרה שמשננים אותה באוזני העולם השכם והערב נתפסת בסופו של דבר כאמת.

מטרתנו להרתיע מחטיפות ולכן צריך כל הזמן להסביר ולשכנע שחטיפות הן אווילות לשמה.

כמובן שאפשר להוסיף עוד כמה צעדים: לדוגמא, להודיע שכל עוד אין חטופים או מעשי טרור ישראל נמנעת מענישה/הגשת כתבי אישום (מעצרי מנע וחקירות חייבים להמשיך...), אבל מרגע שיש מעשה טרור מיד לבצע ענישה בהתאם ומרגע שיש חטוף לצבור אלפי אסירים שכולם ידעו שהם אומנם ישוחררו בעסקה הבאה אבל שהם לא היו הופכים לאסירים לולא החטיפה הבאה.

מדינת ישראל חייבת לשנות אסטרטגיה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
siter4u לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.2.09
1348 הודעות, 9 מדרגים, 18 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''א בתשרי תשע''ב    11:47   19.10.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. השאלה אם מחשיבים את עופרת יצוקה שבא בעקבות החטיפה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
או בעקבות ירי הקאסמים?

כי אם המטרה היתה גלעד שליט מדוע לא הלכו עם המבצע עד הסוף?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הדוקטור
גולש אורח
יום רביעי כ''א בתשרי תשע''ב    12:01   19.10.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. גשמי קיץ, עופרת יצוקה- הם תוצאות של חטיפת שליט  
בתגובה להודעה מספר 8
 
  
והדינמיקה שנוצרה עקב כך.
אולמרט יצא למלחמת לבנון השניה אחרי חטיפת רגב וגולדווסר.
וזה היה חודש בערך אחרי חטיפת שליט.
בתווך היה לנו את גשמי קיץ.
ואחרי כן את עופרת יצוקה שהיווה אותם הסיום למטחי הרקטות.
מדובר בתהליך של הסלמה. המבצעים האלו לא היו הכרחיים אילולא החטיפה ומה שבא בעקבותיה.

ולמה לא הלכו עד הסוף - כי לא היתה מטרה צבאית ברורה.
אני מניח שאם היו יודעים היכן מוחזק שליט - כל היצירתיות הצבאית, כל חדות המחשבה , האמצעים, הטכנולגיה והמעבדות הישראליות והאמריקניות היו מוקדשים למאמץ לשחררו בפעולה צבאית.

מטרת עופרת יצוקה או גשמי קיץ לא היתה לשחרר את גלעד שליט. מי שהיה מגדיר מטרה כזאת היה חוטא ומחטיא. מועל בתפקידו ומכשיל את עצמו מראש. המטרה היתה גביית מחיר אדיר מהפלשטנים - על מנת להפוך חטיפות מסוג זה לבלתי משתלמות בעליל ולצרוב זאת היטב בתודעת ההמונים שם.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אתרוג
גולש אורח
יום רביעי כ''א בתשרי תשע''ב    11:48   19.10.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. לפני פחות מ30 שנחטפו בלבנון מספר אנשי ביטחון רוסיים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
כעבור מספר ימים הם שוחררו ללא תנאי בחינם, לא לפני שמספר בני משפחה של החוטפים עברה התעללות זוועתית שבסיימו שונה המבנה האנטומי של גופם/תם. בכלל עניבות מקולומביה היו אופנתיות אז.

יש מה ללמוד!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הדוקטור
גולש אורח
יום רביעי כ''א בתשרי תשע''ב    12:04   19.10.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. האמן לי: ישראל הייתה עושה מעשים אכזריים בהרבה  
בתגובה להודעה מספר 9
 
  
אילו ידענו למי להפנות את המאכלת. אילו ידענו מי מחזיק בשליט - היה אפשר לחטוף את בני המשפחה שלהם, אחד אחד או בחבילות, ולהחזיק אותם פה בצינוק.
ואני כבר לא מדבר על חיסול מהאוויר - סיכול ממוקד של בני משפחה שלהם בטענה שהם היו "מעורבים" בחטיפת שליט.

הרוסים הצליחו בשיטות שלהם כי היתה להם כתובת ברורה: הם ידעו בדיוק מי חטף להם את האנשים, והחזירו במטבע קשה.
האמן לי: לישראל אין מעצורים כשהיא מטפלת באויביה. אבל צריך קודם כל לדעת למי להפנות את המאכלת.

כעת משחק חדש נפתח: אנחנו נלמד מהר מאד אם ההרתעה הושגה, או שהפלשטנים זקוקים לשיעור נוסף.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות, 311 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''א בתשרי תשע''ב    12:40   19.10.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. ''עניבות מקולומביה היו אופנתיות אז'' :):):)  
בתגובה להודעה מספר 9
 

לאמת אין אג'נדה. לתקשורת יש. ההיסטוריה מסבירה הכל


פרס: ''ההסטוריה לא חשובה, מה שחשוב זה העתיד''...למה?!
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=6137&omm=69&viewmode=
מי מפחד מ''תולעת יעקב ודוֹד ישמעאל''?
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=6179&forum=gil&omm=0



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
לייבניץ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.10.07
5291 הודעות, 59 מדרגים, 118 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''א בתשרי תשע''ב    12:11   19.10.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. הטעות שלך היא שאתה מדבר ב''מושגים ישראלים מוחלטים''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
במקום לחשוב במושגים פלסטינים מוחלטים.

האם אחרי עשורים של מלחמה ב"עם" הזה, מישהו עדיין חושב שחיי אדם חשובים להם?
אז הרגת להם אלף או עשרת אלפים, או 20 אלף. זה לא משנה מבחינתם. זה רק מספר שמנוצל לצורך תקיפת ישראל בזירות הבינלאומיות, בהן יש חשיבות לחיי אדם. להם כ"עם" אין חשיבות לכך, ולכן זה לא מזיז להם ברמת המאקרו.

האסירים הם ערך עליון מבחינתם, מכיוון שהם רואים בהם "שבויים של האוייב".
מבחינתם העסקה הזו כופפה את ישראל, הביסה את ישראל, והם ימשיכו לפגע ולחטוף חיילים בעקבותיה. לא שהם לא היו עושים זאת קודם, אבל בעקבות העסקה הזו המוטיבציה רק תגבר.




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הדוקטור
גולש אורח
יום רביעי כ''א בתשרי תשע''ב    13:16   19.10.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. מכובדי, צר לי לומר לך שאימצת את תעמולת חמאס  
בתגובה להודעה מספר 12
 
  
לגמרי, ושכחת כמה אמיתות יסודיות (לא מתאים ללייבניץ..) בדבר אופי האדם, והוויית הצבא והמלחמה.

בתקופת מלחמת ויטנאם, היה ויכוח שלם בנושא. רבים טענו שלא ניתן להכריע את ה- VC בשיטות המקובלות. ואכן -הויכוח הוליד מדיניות אמריקנית הזויה במקצת של ספירת גופות - body counting.
בסופו של דבר, ארה"ב ניצחה את הקרבות - אבל הפסידה את המערכה.
ולמה?
קו פרשת המים היה מתקפת טט המפורסמת.
המתקפה - בניגוד למה שחושבים - מבחינה צבאית טהורה נכשלה כישלון חרוץ.
האמריקנים בלמו והשמידו כוחות אויב רבים. אלא מאי? עצם ביצוע המתקפה והאופן הנועז בו בוצעה גרם לשבירה מנטלית של הציבור האמריקני. לא האבידות בשנם שקדמו לכך - אלא מתקפה אחת בודדה, שבוצעה בתיאום, בהפתעה יחסית, והביאה להלם מנטלי בציבור האמריקני.
עד אז- ויש על כך מקורות רבים - ארה"ב ניצחה את המלחמה.

לענייננו: body counting באזורינו חשוב מאד.
רצועת עזה היא מדינונת עם אוכלוסיה של 1.5 מיליון לכל היותר.
כשאתה הורג ופוצע ומשבית להם מעל 10,000 גברים צעירים - זוהי פגיעה אדירה במרקם החיים שלהם. זוהי טראומה עמוקה.
ובניגוד למה שהם רוצים שתחשוב - הם מרגישים את הכאב בפנים. הם נפגעים כמה וכמה פעמים, כי להם אין את מערכות השיקום והתמיכה בפצועים ובמשפחות שיש לנו. הם נאלצים להתמודד די לבד עם נכים, קטועים, הלומי קרב, הרוגים, שכול, הרס וכו'. אפילו ביטוח לאומי ראוי לשמו אין להם.

אלא מאי? הם לא מחצינים את הסבל שלהם. וזה מה שגורם לישראלים כמוך אני מניח להאמין שזה לא מזיז להם.
כל חברה שהיתה סופגת כמות נפגעים גבוהה כמו שספגו הפלשטנים היתה נפגעת קשות. מדממת. מאבדת מהלכידות שלה.
מה שראית אתמול היו אירועים מבויימים. ביום אורגזמה המונית. אירוע מתוכנן היטב שבויים עד לאחרון הפרטים, והשתתפו בו מתגומלים ומקורבים לשלטון.
את המוני העם הסובל בשקט לא ראית שם. ולא תראה.
זאת תמצית התעמולה הערבית: אוואנטות ושופוני כלפי חוץ - בתקווה שהאויב הישראלי יירתע מ"הנחישות" שלהם.
אל תבלע את זה. הכל מבוים. הכל הצגה אחת גדולה.

ואני כבר לא מדבר על האפקט הפסיכולוגי, על הדיסוננס הקוגנטיבי החמור בו נמצאת הנהגת חמאס והעם בעזה:
הם חייבים להצדיק את הקורבן שהם שילמו - כי המציאות העגומה היא שהם ספגו אבידות כבידות ולא מוצדקות בכל קנה מידה. ולא הרוויחו דבר: הלא מחבלים סתם, מתאבדים וכו' כאלו שאפשר להקריב - יש להם בשפע והם לא נזקקו לתגבורת מבתי הכלא של ישראל...
צריך להבין שחמאס בדיסוננס קוגנטיבי חריף - ולכן יעשה הכל להצדיק את המחיר האדיר שהם שילמו אחרי חטיפת שליט. הם יעוותו את המציאות, ישקרו את עצמם, יספרו לעצמם ולעם שלהם סיפורים הזויים - ובלבד שלא להודות באמת הכואבת.
אבל לאמת הכואבת כמו שיודע על מי שמכיר קצת את התיאוריה של הדיסוננס הקוגנטיבי - יש דרכים נבזיות ועקומות במיוחד לגבות את מחיר ההדחקה ולצוץ לפתע פתאום. מי שחושב שהוא יכול לא להתמודד עם המציאות והאמת הכואבת, להדחיק, לשקר את עצמו ואחרים, ושלכל מסע השקר הזה תהיינה תוצאות חיוביות - משלה את עצמו. במוקדם או במאוחר - הטראומה תצוץ.
אני מנחש שהטראומה תצוץ במלוא עוזה כשהם יתבקשו שוב לסבול תמורת חטיפת עוד חייל. אני מנחש שהטראומה אצל המנהיגים שלהם תצוץ ביום שבו מישהו מהם, חדש וחסר ניסיון, ירצה ליזום חטיפה נוספת. אז יקחו אותו אליהם הותיקים שנכוו וקברו אלפים - ויעמידו אותו על כוחה האמיתי של חמאס ועל כוחה האמיתי של ישראל, להבדיל מהדימוי שהם יצרו לה בעיני רוחם.

במילים אחרות: עוד לא ראינו הכל. הדיסוננס הקוגנטיבי והמציאות המוכחשת עוד ישובו לגבות מהם מחיר כבד.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
לולן
חבר מתאריך 14.5.10
8463 הודעות
יום רביעי כ''א בתשרי תשע''ב    12:49   19.10.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. חשבון זה לא בלימודי הליבה בעזה.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פשושון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.10.10
8660 הודעות, 78 מדרגים, 154 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''א בתשרי תשע''ב    13:31   19.10.11   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. בהחלט תובנות מעניינות!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


"כי מראש צורים אראנו, ומגבעות אשורנו הן עם לבדד ישכון, ובגויים לא יתחשב"


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות