https://rotter.net/forum/gil/20116.shtml#5כאן תוכל למצוא מידע על דן אבנון:
***
נכתב כתגובה באשכול, בתאריך - 14.9.10
התכנית שחשפת כאן, אינה ייחודית. ככל שמעמיקים
לחקור, מתברר היקף החדירה והשליטה של גורמים
אנטי ציוניים ואנטי יהודיים (יהדות כלאום) אל
תוך לימודי האזרחות, מתוך כוונה להכין את בני
הנוער והסטודנטים ל"מדינת כל אזרחיה".
פרופ' דן אבנון הנו ראש ביה"ס למדיניות וממשל
וגם מייסד ומנהל "מרכז גילה". למעשה מדובר
באותה מסגרת, כאשר "מרכז גילה" הוקם על מנת לקדם
ספציפית את "מדינת כל אזרחיה".
לא מפתיע שהאירופאים והקרן לישראל חדשה היו בין
ראשוני היוזמים והתורמים, יחד עם משפחת גילה.
מה חושב דן אבנון על מדינה יהודית?
מכתב תשובה שלו במסגרת פורום של מורי אזרחות
מטעם משרד החינוך. נעשתה פניה אל חוקרים בתחום ובקשו
לשמוע את חוות דעתם לגבי הרחבת תחומי המושג
"דמוקרטיה מתגוננת", כך שתכלול לא רק הגנה על
על עצם קיום המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו, אלא גם על
קיומה הפיזי,(בטחון המדינה) שלום הציבור, הסדר הציבורי
(שלטון החוק), וערכים לאומיים נוספים.(כגון אופייה
היהודי - ציוני של המדינה).
וכך משיב הפרופסור:
קראתי את דבריך בעניין. הם מחייבים מענה שיטתי, בהיקף של מאמר קטן, ולכך אין לי פנאי. אני פרסמתי שני מאמרים הנוגעים ישירות לסוגית הגדרת המדינה כ"יהודית". אני טוען שם שאין להגדרה מעין זו תקדים במשפחת החוקות הדמוקרטיות. מצאתי לכך תקדים רק בחוקת אפגניסטן משנות השלושים. המשמע ביחס להצעותיך ה"מרחיבות" מובנת. (ואם לא מובנת, ארמוז – במדינת ישראל התרבות והשיח הדמוקרטי כה רדודים וכה פרוצים לפרשנויות על פי חיבת המפרש, שכל הרחבה מהמין שאתה מציע משמעה בפועל עוד לגיטימציה לרמיסת ערכים ועקרונות אוניברסאליים בשם ה"ציונות" או בשם "יהדות" שמתגוננות מאחורי הסינר של ה"מדינה")..
וממשיך וכותב :
ככל שאני מהרהר בדבריך, כל מתעצמת תחושתי שהכיוון אליו אתה חותר מצטרף למגמה המסוכנת הרווחת במחוזותינו, להתייחס לאיומים, פחדים וחרדות כאל הצדקות להרחבות של כל מיני עניינים שתוך התרחבות מכווצים צבורים מוחלשים או דעות חריגות. אני מציע להיזהר מהכיוון הזה.
וזה מה שמלמדים במרכז שהוא הקים ושהאירופאים והקרן
החדשה לישראל (כעת בעקיפין, באמצעות תרומה לאוניברסיטה
העברית) מקדמים.
מטרות המרכז : יצירת זהות אזרחית משותפת (דהיינו "מדינת
כל אזרחיה")
החברה הישראלית היא חברה רב-תרבותית ורב-לשונית המורכבת מקבוצות זהות שונות. ככזו, רבים בה המתחים והשסעים ומכאן הקושי הרב ביצירתה של זהות אזרחית משותפת ובהזדהות עמה. מרכז גילה מחפש שפה משותפת אשר תאחד את השסעים בחברה הישראלית - שפתה של חברה דמוקרטית ואזרחית. מטרתו הפיכתה של הזהות האזרחית מתפיסה פורמלית וחיצונית גרידא לגורם מהותי ומשותף אשר יאפשר לפרטים השונים בחברה הישראלית הזדהות מהותית ועמוקה עמה..
"ריבוי תרבויות בחברה דמוקרטית" (מפגשים בין תלמידים יהודים וערבים)
הטמעת ערכי הדמוקרטיה והסובלנות לסגל הפיקוד של משמר הגבול